Helmivauvat 2010

Kiitos onnitteluista! Käytiin katsomassa tänään tosiaan yhtä hääpaikkaa, josta tuleekin meidän juhlapaikka huhtikuussa. :heart:

tehilla :hug: Toivottavasti räkäisyys helpottaa ja yöt paranee pikimmiten!

sarina mä huutelin facebook-kavereita! En osaa laittaa sulle yksityisviestillä tietojani, miten tässä uudessa palstassa lähetetään yksäriä?

sanv toivottavasti teillä alkaa maha kestää soseita! Mä olen ihan yllättynyt siitä, miten vähän mahavaivoja on ollut soseiden aloituksen myötä. Vasta nyt ollut pientä kitinää ilmassa ja olen pariin kertaan joutunut antaa cuplatonia, mutta tämä ongelma ilmaantui oikeastaan samaan aikaan kuin tyttö alkoi pitää puurolakkoa. Tänään aamupuuro taas meni alas ilman ongelmia, joten ehkä mahakin alkaa parantua? Meilläkin kun oli koliikkivauva, niin pelkäsin, miten soseiden myötä tytön mahan käy.

aani :D Kaikkea nää pienet osaakin touhottaa... Meidän tytöllä on tänään ollut sellainen tohotuspäivä, ettei toista. Energiaa tuntuu riittävän kuin kokonaisessa apinalaumassa!

Meen kohta taas kaverin kanssa uimaan, oon nyt ihan ihastunut tohon uintiin ja vesijuoksuun. :)
 
ikuisuus tuleekohan susta sellainen bridezilla, peloittava morsian ?=) Onnittelut täältäkin!

aani :LOL: housut läx! Joo henkselit kehiin vaan!

Kiitos sille teistä joka muistutti että Ecco -kenkiä on pienillekin. Ja sitten ystäväni kertoi että Prismassa olis kyseisiä sandaaleja -50%. Menin tänään katsomaan ja löysin yhdet (oletettavasti) sopivat. Koko ensi kesäksi tarkistettiin TASAN vuoden vanhemmalta pojalta. Voi kyllä heittää, mutta otin nyt riskin.

Mä nyt YRITÄN laittaa noita facebook -viestejä. Ilmeisesti näpäytetään kyseisen hlön nimimerkkiä tossa vasemmalla jolloin päästään profiiliin. Siellä sit on lähetä viestikohta.

PS. Tämän uudistuksen jälkeen ei voi edes enää sössiä noita tummennuksia tai muita korostuksia...
 
tehilla jos musta pelottavan morsiamen saa niin odottelen innolla. :D Enintään mies voi olla sitä mieltä, jos alkaa järjestelyt jossain vaiheessa ahdistaa. ;)

Nemu piti sanoa, että oli kiva lueskella kuulumisia, kiva, kun käyt välillä täällä moikkaamassa!

Miten yksityisviestejä lähetetään, mä en löydä sitä kohtaa mistään?

Aivan ihana olo uinnin jälkeen ja mies oli sinä aikana saanut tytön untenmaille.
 
Puuro apujaaaa :kieh:
Mitä puuroa annatte? tykkääkö vauvat? paljonko menee kerralla?
meillä nyt parisen viikkoa syöty puuroja ja kaurapuuroa siis vasta..mutta kun ei tolle poitsulle meinaa millään kelvata :headwall:
nyt iltapuuro meni ehkä 2rkl+hedelmäsosetta saman verran.
Ja on kokeiltu puuro hienontaa,kökköjen kanssa,maidon kanssa,ilman maitoo jne..mikään ei mene sen paremmin.
 
Hei. Toinen viestini tähän ketjuun ja kerron lyhyesti kuulumisia.

Meillä on anopilta käytettynä saatu walkkeri ja poika on päässyt siinä välillä istumaan. Eteenpäin menee metrin puoltoista ja sitten tulee joku huonekalu vastaan -> suuttuminen. Eli ei siinä kauaa vietetä aikaa kerralla.

6 kk neuvola pituus 68 ja paino 8374. Päätä en muista mutta kuulemma yhtä tasaisesti kasvaa kuin aina. Muutenkin kasvaa tasaisesti keskikäyrällä mut nyt tullu painoon pieni notkahdus joka kertoo just siitä et kiinteää ruokaa pitäis enemmän saada. Nyt saa sitten kaks kertaa päivässä. Ens viikolla varmaan otetaan mukaan ilta- tai aamupuuro.
Ruokahalu on oikein hyvä. Jopa ite tehty(pakaste) possusose maistuu. Yks jää kuutio ja lusikallinen (kaupan)kasvissosetta menee kerralla. Ei nyrpistele uusille aineksille. Onneksi, sillä miehen sisko on vielä 4v:nä ronkeli syömään ja on ollut kuulemma hankalampi pari vuotta sitten.
Hävettää myöntää mut me käydään tositosi harvoin ulkona. Meillä on vaunut joita inhoan, raskaat kolmipyöräset joiden aisa ei kestä alaspäin painamista käännettäessä joten käännettäessä vaunuja joutuu nostamaan nokkapyörän varassa. Vaunulenkillä käydään jos poju ei millään nukahda päikkäreille. Pari kertaa käyty ostarilla keskustassa jossa nämä 70 cm leveet, hankalasti käännettävät, pitkät ja raskaat vaunut on TOSI kivat. Arvaatte varmaan...
Sit ku poika voi sitää vaunuissa istumassa niin varmana ostan jotkut edulliset rataat jotka sopii meen perheen käyttötarkotukseen(vaunut myös anopilta).

Lisäilen jos tulee jotain mieleen, nyt oli pakko purkaa.
 
Ikuisuus Onnittelut täältäkin hääpaikan löytymisestä. Nyt on varmasti mukavampi suunnitellakin häitä kun paikka on varmistettu. :)

Täällä myös facebook kavereita kaipaava! :wave:

Meillä ei räkätauti ota helpottaakseen. Esikoinen tuli uudestaan kuumeeseen, räkä ja yskä ovat olleet koko ajan. Tyttö on edelleen KOVIN räkäinen, mutta nukkuu onneksi yöt ok. Hereillä ollessa on sitten räästä ja kuolasta body märkä, aina napaan asti :x:saint: Kiltti sairastaja, ja onneksi kuumeton ollut nyt pari päivää. Toivottavasti ei tytöllä kuume uusi. Ruokahalukin on onneksi palannut.
Tähän tautiin ainakin kuuluu tuo räkä voimakkaasti, ja tulee ihan solkenaan valumalla ulos. Niistäähän tyttö ei osaa, mutta lämpöisellä vedellä valellen saa hyvin pihalle.

Palailen jälleen, kunhan parannutaan. Täytyy tätä uutta palstaa opetella käyttämään :)
 
Kuulostaa samalle kuin meillä alussa.
Meillä on syöty kaurapuuroa ja neljän viljan. Tavallisista hiutaleista. Hetken kesti ( kuukauden päivät ) että tytölle alkoi maistui, nyt menee vajaa desi+ maitoa erikseen.

HAH, en osannut käyttää tätä uutta systeemiä...ELI KRISU vastaus sulle puuro kysymykseen
 
Meilläkin on ollu poika nuhanen,taisi saada isommalta pojalta kun sillä oli nuhaa myös.

Meillä syödään kaikkea puuroa,eikä ole masu mennyt kovaksi niistä tai muistakaan soseista,jos ei kakkaa kuulu parin päivän sisään niin annan luumusosetta joskus vaikka ei tuo ole masuaan valitellut.

Ai et sitä on taas väsyny tänään,kun pitihän sitä taas valvoa ja poika sitten heräsi jo klo 6.00 ja söi tapansa mukaan kerran yöllä.

Pitäisi varmaan kohta jo laittaa pinnasängyn pohjaa alemmas vaikka eipä tuo muuta kun roikota jalkaansa siitä yli ja jos yli pääsee niin siitä on pehmeä muutaman sentin laskeutuminen meidän sänkyyn.

Meillä olisi tänään lähtö mökille,aika viileetä ilmaa on luvattu,mutta kerta on luvattu mennä auttamaan mummoa ja sen miestä vähän villotuksessa niin onhan se mentävä vaikka kiinnostus onkin nolla lähtee ajaa sinne ja sunnuntaina sitten jo ajoissa takasin.

Mutkin saa laittaa facebookissa kaveriksi jos joitain kuitain kiinnostaa niin laittaa vaan viestiä.

ikuisuudelle onnea!! ja muille valvomiselle jaksamisia
 
Kyllä mullakin tuo fb on auki päivittäin eli voi laittaa viestiä... En nyt enää pysynyt kärryiilä ketkä siitä kirjoitteli :)
Huono yö taas, tai siis ainakin viisi imetystä. Joo, en todellakaan jaksanut taistella ja tassutella tai mitään. Jos sais otettua päikkärit kohta, kun isompi on päiväkodissa.
 
Voi nuhanenät, parantukaas pian! :hug:

Minä olen antanu Muksun jauhepuuroja vielä. Ajattelin siirtyä tavalliseen sitten kun muutakin ruokaa karkeutetaan 8kk tietämillä. Hyvin maistuu nuo puurot tytölle eikä masuvaivoja ole tullu. Syö n. desin kerrallaan ja Tutteliin olen ne tehnyt.

Te joiden lapsille on ruoka-aine allergioita, tuleeks ne oireet aina heti tai samana päivänä, vai voiko tullu viiveellä sitten kun on jotain ruoka-ainetta saanu jo useamman päivän? Mä oon lisänny nyt ruokaan keitettyä tomaattia 4 päivän ajan ja eilen, eli neljäntenä päivänä, tytön posket lehahti punaseks ja mahaan on tullu ihottumaa enkä keksi muuta syytä kun sen tomaatin, muita uusia ruokia ei olla tällä viikolla otettu. Mut voiko ne oireet tulla vähän viiveellä?

Kuinkas paljon teillä on viikossa harrastuksia tai muita omia menoja/ omaa aikaa? Mä nyt ilmottauduin yhdelle iltakurssille, joka on siis kerran viikossa ja sit yhdelle viikonloppu kurssille joka on neljänä perättäisenä lauantaina. Tekis myös hirveästi mieli zumbaan :D , on vaan aika kallis enkä tiedä raaskinko siitä niin paljon maksaa, mut jos en sinne mene, niin sit johonkin jumppaan kumminkin. Tuntuu vaan vähän kurjalta että mies joutuu työpäivänsä jälkeen vahtimaan vielä lapsetkin, noh 2-3 iltana viikossa, mut silti... Tosin olen kyllä niin paljon ollu lasten kanssa viimeset 7kk, että olen ehken ansainnu jotain kodin ulkopuoleista toimintaa! Ihan mukisemattahan tuo mies tuohon suostu, mutta kun tuota yhteistä aikaa on muutenkin niin vähän, niin tuntuu vähän epäreilulta siitä vähästäkin verottaa.
 
Moikka!

Mä annan tytölle ihan tavallista puuroa. Kaurapuuroa ja luomuohrapuuroa olen antanut, vehnäpuuroa kokeilin, mutta sitä tyttö ei suostunut syömään. Tosin samaan aikaan alkoi protestoida kaikkia puuroja vastaan, joten täytynee kokeilla uudelleen. Hyvin tyttö nielee, vaikka sattumia onkin.

Omaa aikaa on vaihtelevasti. Nyt olen alkanut käymään uimassa ja pari kertaa viikossa käyn, pari tuntia menee reissussa. Saan kyllä käydä kavereita tapaamassa ihan itsekseni silloin, kun mies on kotona. Muutenkin asiat on neuvottelukysymyksiä, kampaajalle ja kaupungille pääsen yleensä, kun on tarvetta. Miehellä sama juttu, on omat harrastukset ja ystäviään näkee kun haluaa.

Meillä oli paras yö aikoihin! Tyttö nukkui ensin 9h putkeen ja sen jälkeen vielä neljä tuntia.

Huomenna alkaa vauvauinti! Olen tänään ja eilen kylvettänyt tytön 32 asteisessa vedessä uimavaipassa ja uikkarissa siihen aikaan kuin uinti on huomenna. Jännityksellä ja innolla odotan uinteja. :)

Laittelin yksäriä teille, jotka fb-kavereista puhui. Jos unohdin jonkun, niin laittakaa viestiä! :wave:
 
Voi käääks miten ihanan kuuloinen yö ikuisuudella ollut :O:)
Meillä normi yö taas eli 21 nukkumaan,klo.5maito ja valvomista 6 saakka ja sitten unta 8 saakka. Eli 10h tuli taas vaan pojalle yöunta..ja sitten päiväunia nukkuu max2h yhteensä taas,että hyvää päivää vaan :headwall:
Mitäköhän sitä on väärin tehnyt,kun ei toi poika nuku? :'( varmaan jotain vaurioita saa tosta vähästä unesta :(

Tänään aamupuuroa meni taas se noin 2rkl ja sekin aikamoisella taistellu...täytyy varmaan kokeilla jotain toista viljaa jos maistus paremmin ku toi kaura. Niitä vauvapuuroja kun en millään viittis ostaa,kun maksavat maltaita!!!!

omasta ajasta tällä viikolla alotin jumpan :) ja sitä ois sitten tarkotus harrastaa 1-2kertaa viikossa,vähän nyt riippuen siitä kuinka paljon miehen on mahdollista olla tontilla taloa rakentamassa. Nyt tämän taloprojektin aikana oma aika tulee kyllä olemaan todella kortilla :|

Molemmat lapset nukkuu :eek: kahviaaaa
 
Omaa aikaa... Sitä saisin enemmän jos osaisin poistua lasten luota :( Välillä marisen ettei ole omaa aikaa, mutta tosi asiassa, en osaa lähteä. Toki joskus käyn ystävien kanssa kahvilla tms. mutta usein touhutaan lasten kanssa ( ystävä+lapset & minä& lapset. ) Illat menee kotosalla kun isäntäkin on kotona.

Jumpassa olen käynyt muutaman kerran ja nyt aloitan taas uimisen :heart:

Tyttö nousee seisomaan KAIKKEA vasten..takkaa, tuolia, tv-tasoa, nukenrattaita, tuolin jalkaa...ja sitten päästää toisen käden irti siirtyäkseen. No useimmin ei onnistu, ei. Ja mukkelis makkelis. Ei itke vaan nousee taas pystyyn.

Äh, nyt kuuluu mammamamamamamamamamaaaa---ja kiljaisu. Eli ruokaa mulle heti :D
 
Noniin, maito hörpätty :D

Ihana toisaalta kun osaa tulkita omaa pientään, mutta täytyy myöntää. Tyttö on äitiinsä tainnut tulla..on nimittäin "mulle kaikki HETI " tyyppiä ollut syntymästään asti. Muuten niin aurinkoinen ja hymyilevä, mutta ruoka ei saa tulla myöhässä.

Täällä tosiaan tuo Mammamamammammam ja mää-mää-mää ja ääääätttt ääääät äääääät ja kovasti päristelee ja edelleen kiljahtelee :)

Krisu. Esikoinen ei tainnyt syödä kaurapuuroa kovin mielellään, sitten neljän viljan puuro maistui paremmin. Kannattaa kokeilla ja totutella joitain muitakin tosiaan. :)
 
aani Allergiaoireet voivat tulla myös viiveellä, joskus jopa viikkojen kuluttua. Lisäksi samakin lapsi voi reagoida eri allergeeneihin eri tavoin. Meillä esimerkiksi riisi oksetti jo toisena päivänä ja jotkin mun syömät ruuat samana päivänä, kun taas aprikoosista tuli ihottumaa vaippa-alueelle neljäntenä päivänä. Kannattaa varmaan kokeilla tauottaa epäilyttävä ruoka ja kokeilla sitä uudestaan joskus myöhemmin. Jos allergia on selkeä, niin sitten kannattaa pitää vähintään 3 kk:n tauko ennen uusintakokeilua.
 
Meillä taitaa tuo poika syödä mitä vaan kunhan on nälkä. Tavallista puuroa olen antanut, kauraa ja ohraa toistaiseksi. Joukkoon laitan aina hedelmää, reilustikin välillä, kun sillä saa puuron alas. Pitäisikö syödä puuroa paljaaltaan? En mä ainakaan syö... Puuromäär on tosivaihteleva, aamulla annoin omalta lautaselta reilun ruokalusikallisen ja välillä illalla on syönyt puuron, jossa 1/2 dl hiutaleita ja desi vettä.
Tein joku viikko sitten itse noita kasvissoseita ja niihin tuli välillä jonkunlainen lakko. Nyt eilen ja tänään on annettu itsetehtyä maissisosetta, joka ei todellakaan ole kovin sileää ja sinne menee sekin... Myös kokonaisia mustikoita annoin viime viikolla eli karkeampi nieltävä ei tunnu olevan ongelma.
 
Viimeksi muokattu:
Ikuisuus onnittelut hyvästä yöstä! Osasitko itsekin nukkua? ;)

Krisu älä turhaan ole huolissas. Jos pojalla ei ole vatsavaivoja tms joka untä häiritsisi, niin varmaan ottaa juuri niin paljon unta kuin sitä tällä hetkellä tarvitsee. Meilläkin tytöllä jää yöunet 10 tuntiin, päikkäreitä nukkuu n. 3h. Touhukas ja iloinen tyttö on. :)

Mä olen aika varovainen noiden ruoka juttujen kanssa ja yritän noudattaa mahdollisimman paljon suosituksia jos se tuntuu tarpeelliselta. Kummassakin suvussa rasitteena allergioita, atooppisuutta, keliakiaa ja maitoallergiaa (meillä vanhemmillakin), ja siitä syystä siis tuolla lastenpuurollakin mennään vielä. Mitään ei siis vältellä varmuuden vuoksi, ollaan vaan varovaisia ja uusia ruoka-aineita otetaan harvakseltaan. Esikoisellakin muutamia allergisoivia ruoka-aineita oli vauvana ja atooppista ihottumaa, mutta onneks ne kaikki on jääny pois.

Tänään maisteltiin kurkkua. Kylläpäs ne ikenet kutisee! Oli tytöllä niin nautinnollinen ilme kun sai nirskutella ikeniä kurkun palaseen. =) Purulelut ei oikein kelpaa.

Viikonloppuja :wave:
 
Ainiin, käytiin tänään hammaslääkärissä, eipä tuolla nyt juuri mitään uutta ollut. Hammasharja saatiin . Ja nykyään on kuulema suositus pestä jo vauvojenkin hampaat fluoritahnalla, kun aikaisemmin suositus oli vasta sitten kun osaa sylkeä tahnan pois. Pienten tahnassa sai olla vain 500 fluori arvo. Meillä päin tämä 6kk tarkastus pitää itse varata, kuinka teillä muilla on? Myöhemmin sitten tulee kutsu. Olikohan 2- vuotiaana,muistaakseni
 
Ruuasta ja sen määrästä: En tiedä syödäänkö meillä vähän kun poika syö kerralla max puoli purkkia sosetta kaks kertaa päivässä.
Tänään aloitettiin iltapuuro tein ohrapuuron kuumaan veteen johon lisäsin mannasuurimoita ja hienonsin sauvasekoittimella. Mukaan 2 tl pääsynäsosetta purkista. Sitä tuli yks pilttipurkki joten jäi siis huomiseksi. Eiköhän se jääkaapissa säily.
Taas tänään oksensi liha-kukkakaalisoseen. Ei paljoa varmaan jäänyt mahaan. Oksensi siis kesken syömisen... Mitäköhän tuosta pitäisi olla mieltä?
Oma-aika: Ite aattelin alkaa taas ratsastamaan. Pari harrastusvälinettä kun löytyy vanhempieni luota. Tässä vähän syitä miksi aloittaa nyt: 1. Syksyllä aloitetaan eniten harrastuksia, 2. Saan ratsastamalla vatsa lihaksia(raskausmaha kyllästyttää), 3. Kaikilla pitää olla harrastus, 4. Liikunta on terveellistä, 5. Minulle edullisin ja miellyttävin, 6. Paino sais tippua samalla sinne lähtölukemiin eli -5kg
Mies pärjää pojan kanssa ja voi olla melkein koska vaan kun koulussa enää vain pari kurssia. Omista vanhemmistani isä tekee töitä kotona ja äiti hoitaa vain tilan töitä, joten ehtiävät hoitaa ja haluavatkin.
Jos nyt alkuun yrittäisin käydä joka toinen päivä niin jotain tuloksiakin alkaisi tulemaan.
 
täytyi sitten luoda uusi tunnus kun vanhalla ei pääse kirjautumaan.mutta eipä tuo paljoa tuosta muuttunu tuo tunnus.
täällä ollaan kärsitty myöskin räkätaudista,isommat sen koulusta nappas mukaansa ja pitihän se tuon pienimmänkin saada se kun muutkin sairastaa!
täällä ryömitään jo kovaa vauhtia ja istumaasentoa opetellaan mutta ei vielä pääse istumaan.
puurot ei meinaa meilläkään maistua mutta aamulla sain menemään kaurapuuroa ja huomenna ajattelin kokeilla ohrapuuroa.
kuinka usein te annatte uusia makuja vauvalle.olen yrittäny niin että pari päivää söis yhtä ja sitte kokeilis uutta mutta meillä kyllä tulee melko nopeaa iho oireet jos jokin ei sovi.
ja sitten kuinka paljon teillä menee korviketta vuorokaudessa?meillä menee edelleen 700- 1000 vrk vaikka syö 2-3purkkia sosetta päivän aikana.minusta se on melko paljon.syö siis 2 liha ateriaa ja 3 hedelmä ateriaa puoli purkkia kerralla.
 
Minäkin kaipailen lisää facebook-kavereita! :wave:

Meillä poju on nyt pari päivää hokenut äi-THI. :heart: Tai ainakin haluan kuulla, että toinen sanoo äiti! :LOL: Laitoin facebookiin tästä pienen pätkänkin, joten... Sieltä sen näkee! ;)

-mervi-elina ja poju huomenna 8 kk
 
Moikka!

Meidän tyttöhän oli tänään varsinainen vesipeto vauvauinnissa! Eka uinti meni siis erittäin hyvin. :) Tyttö heräsi aamulla jo seitsemältä ja uinnin loputtua oli ollut hereillä jo 3h, joten väsymys alkoi painaa keskenuinnin. Niinpä halli raikasi, kun tyttö lauloi/huusi unilauluaan. Pesut menikin tosi hienosti, tyttö oli niin väsynyt, että tuijotti apaattisena tyhjin silmän kaukalossa pyyhkeeseen käärittynä, eikä edes silmille tippunut pyyhkeen huppu haitannut. Sain myös pukeutua rauhassa, kun tyttö vaan istui ja tuijotti eteensä. Vedestä tyttö nautti ja oli kauheat touhut käynnissä koko ajan! Nyt on enemmän itseluottamusta seuraaviin kertoihin, vaikka olisikin enemmän itkua, niin mitä väliä.

Tyttö syö oikeastaan mitä vain, jos ruoka on itse tehtyä. Kaupan lihasoseista ei pidä ollenkaan ja kasvissoseet meni valikoiden, ihan muutama lajike vaan kelpaa. Hedelmäsoseistakaan ei kelpaa kuin muutamat, ellei itse tee tuoreista hedelmistä. Vihannes- ja lihasoseet menee joka tapauksessa aina paremmin kuin hedelmäsoseet. Nyt viime aikoina uusien ruokalajien tarjonta on hidastunut, kun tyttö on syönyt niin paljon kaikkea, ettei uusia makuja enää ole niin paljoa tarjottavaksi. Alkuun annettiin ehkä kolmeakin uutta makua viikossa.

En oikein osaa sanoa, paljonko meillä menee maitoa ja velliä päivässä. Keskimäärin varmaan 600-900ml vuorokaudesta riippuen tytön muista syömisistä.

Nyt katsomaan, nukahtiko tyttö sänkyynsä vai vieläkö myllää. Tyttö nukahtaa nykyään yöunille ja monesti päiväunillekin niin, että annan maidon sylissä ja sen jälkeen lasken väsyneenä pinnasänkyyn. Touhuilee hetken ja välillä täytyy kerran tai pari käydä kääntämässä selälleen tai ottamassa syliin. Niin ihanaa, että tyttö nukahtaa itsekseen!
 
Hui, onpas tää palsta muuttunut sitten viime käynnin! :confused:

Me on tosiaan oltu viikko mökillä ja eilen illalla kotiuduttiin pjan kanssa, mies jäi kaverinsa kanssa vielä kalastusviikonloppua viettämään! Tää päivä menikin kokonaisuudessaan koiranäyttelyssä, joten nyt vasta koneelle pääsin ja lueskelemaan juttujanne ;)

Mökillä meni mukavasti, mitä nyt pojalle iski kaamee räkätauti heti alkuviikosta, mutta lukemani perusteella sitä on liikkeellä, joten paranemisia kaikille muillekkin nuhanenille! Onneksi poitsu on ollut kuitenkin ihan iloinen oma itsensä, mitä nyt räkä valuu ja öisin on heräillyt muutamaan otteeseen itkeskelemään tukkoista nenäänsä. Kuumetta tuskin on ollut (ei ollut kuumemittaria mukana), ei ainakaan kuumeiselta ole missään vaiheessa tuntunut, ainoastaan räkä valuu! Myös mies sai tän inhottavan taudin puolessa välissä viikkoa, joten mulla oli 2 potilasta hoidettavana :D Itse olen vielä ainakin tähänasti pysynyt terveenä *kopkop*. Puolessa välissä viikkoa oli pakko lähteä pojalle ostamaan jotain kunnon ulkovaatetta, kun ulkomittari näytti +11 astetta ja me ei oltu varauduttu sitten yhtään kylmiin ilmoihin. Lämmintä oli mukana ainoastaan se äp:ssa tullut villahaalari. Käytiin sitten Tampereella muutamassa kaupassa, eikä mistään meinannut löytyä takkia tuon kokoselle!! Lopulta löysin Prismasta Ciraf:n takki+housut-yhdistelmän (pitää jonkinverran sadetta ja tuulta + vielä pieni vuori), joista niistäkin jäljellä ihan muutama hajakoko eikä tietenkään pojan kokoa poikien värisenä :( Päätettiin sitten, että eiköhän meidän herran ego kestä vedellä muutama kuukaus vähän tyttömäisissä väreissä ja ostettiin pojalle kys. puku tyttöjen värisena (takki kelt-vaal.pun ja housut beiget). Oli vielä alennuksessa -50% joten hintaa jäi vaan alta 20e!! On olleet tosi hyvät päällä, eikä poikakaan ole valittanut väreistä ;)

Muutama päivä sitten puhkesi myös hammas nro. 2!! Jouduin eilen illalla laittaa pojalle supon, kun oli sen verta kipeän oloinen ja nukkuikin sitten todella pitkästä aikaan koko yön heräämättä, n. klo 21-8! Voi olla, että oli niin väsynyt mökkireissusta, että kotona taas uni maittoi! Ja tää mammahan posotti myös koko yön heräämättä kertaakaan :whistle:

ikuisuus Ensinnäkin onnittelut häiden johdosta :flower: Musta tulee myös kaaso, kun paras ystäväni menee ensi syksynä naimisiin ja juuri viime viikonloppuna olimme toisen ystäväni häissä :heart: Ja toisekseen, kiva kuulla että uinti sujui noin hienosti!!

mervi-elina Hienoa kuulla, että pojulla kaikki hyvin keskoskontrollissa :heart: Ja kuvailemasi ääntelyt kuulostavat söpöiltä :heart: Meillä myös jos jonkinnäköstä ääntä lähtee pojasta, välillä kirkuu niin että korvat soi, päristellään ja tavataan pä-pä-pä mä-mä-mmä :)

matami-mimmi Teillä on kyllä aikamoinen sankari, kun jo tässä vaiheessa on kiire pystyyn! Hienoa ja onnittelut todella komeista taidoista :)

krisu Myös meillä oli jakso, ettei puurot maistunut yhtään!! Ensin mentiin sillä Muksun riisipuurolla ja sitten siirryin ihan normi kaurapuuroon, jonka teen pojalle mikrossa veteen. Siihen lisään vähän hedelmäsosetta (tai tuoretta hedelmää/marjoja) joukkoon ja avot, nyt taas maistuu :p

omaa aikaa Mä saan silloin kun sitä tarviin! En mielestäni tarpeeksi, jos olen itse kotona, mutta aina saan mennä silloin kun huvittaa ja pelkkä ilmoitus miehelle riittää :) Nyt olen yrittänyt pari kertaa viikossa käydä jumpassa (menee n. 2-3h per kerta) ja melkein viikottain käyn näkemässä kavereita yms. Me on sovittu, että toinen saa mennä yhtälailla, kun toinen ja esim. nyt kun mies viettää "poikienviikonloppua" mökillä, on mulla myös mahdollisuus tehdä jotain kivaa omien kavereitteni kanssa! Tyytyväinen olen ollut tähän järjetelyyn!

Huh, nyt on tullut niin paljon tekstiä, että pakko pitää välillä paussia ja jatkaa vaikka huomenna uudelleen :wave:
 
Omasta ajasta on ollut puhetta: Ensinnäkin lasken omaksi ajaksi nämä päiväuniajat, jotka poju nukkuu. Sitten minulla on päivittäin se noin tunnin kestävä liikuntahetki, kun käyn lenkillä tai zumpaan tai teen vatsalihaksia, tms... Miehen kanssa käytiin silloin heinäkuussa siellä kesäteatterissa ja sitten olen vauvan syntymän jälkeen käynyt kaksi kertaa kampaajalla, mutta muuten on vauva ollut aina matkassa... Ja sitten eilen oli ihana puolitoista tuntia, kun mies oli vauvan ja isomman pojan kanssa paikallisessa jääkiekkopelissä. Sain olla tytön kanssa kotona, ihan ilman vauvaa. En edes jumpannut! Mutta kyllä minä sitten jossain vaiheessa ajattelin käydä vaikka siskon kanssa viihteellä, tms. Jotenkin vaan tuntuu, ettei vielä ole sen aika.

-mervi-elina ja poju 8 kk
 

Yhteistyössä