Helmivauvat 2010

Kotiuduttiin tänään mökiltä. Aika raska reissu oli, mutta tulipahan kokeiltua! Oltiin siellä siis siskoni perheen kanssa. Heillä on kaksi lasta, joista toinen pieni vauva. Netistä kun varattiin mökkiä, luki siellä että mökissä on 2 makuuhuonetta. Eipä siellä sitten ollutkaan, vaan jouduttiin nukkumaan pojan kanssa parvelle. Vähän hankala sinne oli kulkea ja päikkärien nukkuminen pojalta ei siellä oikein onnistunut kun alhaalta kuului kaikki äänet. Viimeinen yö nukuttiinkin sitten erillisessä saunamökissä. Kyllä tuntui ihanalta tulla takaisin omaan kotiin! :)

Oli meidän reissun aikana tullut niin paljon uusia viestejä tänne, että enpä taida muistaa kaikkia kommentoida...! Puurosta oli ainakin ollut puhetta. Meillä poika syö kaurapuuroa, jonka teen pikakaurahiutaleista ja korvikkeesta. Oon laittanut noin puoli desiä korviketta ja reilun ruokalusikallisen hiutaleita sekä 1-2tl sosetta. Jos tulee liian paksua, lisään Nania. Meillä kesti myös ainakin 3 viikkoa ennen kuin poika tottui puuroon, moitti ensin hiutaleita. Nyt maistuu hyvin ja taidankin alkaa kohta tekemään isompia annoksia.

Omatekemät soseet pojalle eivät yhtäkkiä maistukaan enää. Mökille kun oltiin lähdössä, kieltäytyi täysin syömästä ja kun kaivelin kaapista kaupan sosepurkin ja lämmitin niin johan maistui! Täytyypä kokeilla ensi viikolla uudestaan omia soseita. Katsoin yhtä broileri-kasvisosespurkin tuoteselostetta, niin se sisälsi vain jotain 40% broileria ja kasvista ja loput jotain ihan muuta. Ei oo kiva tommosia jatkuvasti syöttää, vaikka aina sitä ei vaan ehdi/jaksa tehdä soseita itse. Lisäksi meillä on poika alkanut ihan hysteerisesti pelätä sauvasekoittimen ääntä!

Omaa aikaamulla on melko vähän. Tai olis varmaan enemmän, jos vaan osaisin useammin lähteä jonnekin. Mitään säännöllistä harrastusta en pysty aloittamaan, koska mies on 3-vuorotyössä ja meidän äiditkin asuu toisella paikkakunnalla.

Mökkireissun aikana taisin saada taas tiehyttukoksen. Ainakin toinen rinta on niin kipeä, että en sillä puolen pysty poikaa pitämään sylissä. Poika kun söi yöllä huonosti ja päikkäreille söi vaan toisesta rinnasta ja seuraavan kerran vasta kotona.

Naurattaa seurata poikaa, kun lattialla ei voi ollenkaan olla enää vatsallaan, vaan koko ajan karhukävely-asennossa. On niin hassun näköinen, välillä niinku yrittäis tehdä kuperkeikkaa!:D
 
Taas kotona! Jaahas, sit tarvis totutella tähän uuteen ulkoasuun :whistle:

jontsulii päivitin tiedot :)

Mini77 Katsos vain! Tarviikin ottaa miehen kans uudestaan puheeks jos pitäisikin vasta sitten keväällä!

mervi-elina Meillä taas sanotaan "Äiiipriiiii" niin että sylki lentää :LOL:
Mekin ollaan oltu mökillä. Aika ärsyttävä matkasänky meillä, reunat rapisee ja patja kahisee kun muksu pyörii siinä. Huomasin että myös meikäläisestä on tullut äärettömän herkkäuninen kun heräsin jatkuvasti johonkin!

Puuroista kyseltiin Meillä Piltin kaura-vehnä-riisipuuro käytössä ja siitä tykätään. Muksun riisipuuron heitin roskiin kun se ei uponnut vaikka maisteltiin mooonta kertaa.

Muuten ruuista Meillä viisi ateriaa päivässä eikä uppoa kun puolisen purkkia kerrallaan ruokaa.

Velvollisuudet kutsuu vaihteeks, palaillaan :wave:
 
Heissan vaan kaikille!

Täällä arki vie niin mukanaan, etten ole ehtinyt kirjoitella. Lukenut olen välillä kyllä ;-)

Meillä tyttö syö myös jo soseita ja aloitin ne viikkoa ennen kuin hän täytti 6kk. Hyvin syö ja kasvaa! On nyt jo 6.5 kk melkein 11 kg! Joskus selkään ottaa ja kunnolla.
Meillä tytöt nauttii toisistaan ja pienempi seuraa tosissaan isomman touhuja. Välillä on aika kaaosta kun isompi ( uhmaikäinen ) saa raivarit ja pienempi aloittaa myös huutamisen. Silloin koetetaan kyllääidin hermoja.
Arki sujuu kuitenkin ihan hyvin. Käymme joka päivä puistossa ja isommalla on omat harrastuksensa. Hoidossa hän on kuitenkin kotona ;-)

Neitokaisellamme on yksi hammas ja nyt ensimmäinen flunssa vaivaa. Viime yönä herättiin vähintään se 8 kertaa, kun ei saanut tukkoiselta nenältä nukuttua. Muuten on kyllä aurinkoinen tyttö.
Pitää musiikista ja uimisesta. Onneksi meillä on amme johon pääsee vaikka joka päivä!

Nyt kutsuu kuitenkin perhe. Palaillaan taas myöhemmin!

Syksyn jatkoja

Fiona
 
Apuva! Mitä näille sivuille on tapahtunut?!? Osaako näitä enää käyttää. :LOL:

Paljon olette kirjoitelleet, en ole ehtinyt käydä lukemassa. :ashamed: Kaikille nuhanenille pikaista paranemista ja onnea uusista taidoista. :)

Meillä myös mökkireissu takana ja tyttö nautti olostaan. Meitä oli siis meidän perhe, vanhempani ja sisko tyttärensä kanssa + neljä koiraa. :D Neiti tykkäsi kun oli menoa ja vilskettä. Serkkulikalle oli kaikista kivointa jutella. :heart:

Meillä ei vielä ryömitä, mutta menoa kyllä olisi senkin edestä. Neiti ei pysy ollenkaan paikoillaan, jalat ja kädet käyvät koko ajan. Uusin mieli "leikki" on seisoa lattialla ja kävellä. Saa nähdä jääkö meillä ryömimiset ja konttaukset välistä. :D

Ruokailuista: Meillä syödään Elovenan kaurapuuroa desin verran aamulla ja illalla 1,5 desiä +nokare luumua. Neljän viljan puuroon aletaan juuri totuttelemaan uudestaan, aikaisemmin masu meni pahasti kovalle. :/ Neiti syö siis viisi ateriaa päivässä ja piltti-purkillinen menee kerralla. Teen aina viikon satsin pakkaseen valmiiksi. Maitoa joka ruuan jälkeen menee n. 130ml. Tuntuu hurjilta nuo määrät, mutta meidän neiti on aika vauhdikas ja kuluttaa paljon. :D

Omaa aikaa saan aina joka toinen viikko. Miehellä joka toinen viikko on iltavuoroa, joten silloin kaksin neidin kanssa touhutaan. Miehen aamuviikoilla olen ominut koirien lenkittämisen itselle, jotta pääsen arjesta hieman "irti". Meillä myös toimii tuo ilmoittaminen toiselle, jos aikoo jotain tehdä tai jonnekin lähteä. :) Kahdesti olen tainnut käydä likkojen kanssa ulkona tuulettumassa. Mies jo tahtoisi lähteä yhdessä iltaa viettämään, mutta itse en vielä raaski neitiä laittaa yöksi hoitoon. Neiti varmasti pärjäisi, ei epäilystäkään, mutta minä en. :LOL:
 
Hei

Mummolassa oltiin pojan kaa viikonloppu, tätä "kotihelvettiä" paossa. Mukavaa oli!

Meillä vedetään vielä Muksu-puuroja. Hirveän vähän menee, jos puolidesiä saa menemään, se on jo maksimi. Viikonlopunaikaan ruoka maistui aivan uudella tavalla. Eilenkin meni koko purkki kerralla. Normaalisti menee 1/3 prk kerralla, VAAN.

Räkä lentää edelleen! :snotty: Ei onneksi pojalla niinkään vaan minulla. Parempi näin!
Vkonloppuna etsin pojalle vaatteita, kun tämä syksy pääsi yllättämään eikä tunnu löytyvän vaatetta päälle. Huutonetistä huusin hätäpäissäni välikausipuvunkin kun mummo maksoi. Maksoi vain 24€ postikuluineen Reimatec-puku. Rahat on NIIN loppu. Piti sukulaismieltäkin pyytää avustusena koiranruokaa henkilökuntahintaan kun on Agrimarketissä töissä hän. : /

No, täytyy yrittää siivota tätä kotia. Miehet teki vkonlopun navettaan uutta kattoa ja teinityttö vaan oli retkottanut sohvalla koko ajan. Ei edes kahvia miehille keittänyt. Minä eilen illalla kasin jälkeen kotiintultuani paistoin heille lohta ja keitin potut. Pojan yöunille laitto myöhästyi siinä. Teinitytön oli tuo ruoka pitänyt koko päivä tehdä, mutta ei. VÄHÄNKÖ OLIN RAIVONA :vampire: Miehen täytyy ottaa kova linja nyt tuon tytön kanssa kun mitään ei hän suostu tekemään. Tyttö siis mieheni ja muutti meille äidiltään pysyvästi SAMAAN AIKAAN kun poikamme syntyi. Vaikea tässä välillä "olla aikuinen" :mad:

Kait se tästä, hope so.
 
Täällä opittiin eilen ryömimään :attn::heart:=)
Luulin jo,että poika ei ryömimään ala olleskaan,kun pitkään on jo mennyt konttausasentoon hytkymään,mutta kappas kyllä se ryömimään sitten lähti. muutamia senttejä vasta hitaasti mutta varmasti etenee. Siitä se lähtee ja mulla ei enää ole vauvaa :'( eikä enää tulekaan.

bebolla ikävä mökki kokemus,kun ei kahta makkarii ollutkaan. teettehän valituksen?

tehilla jaksamista teinin kanssa:hug:

Nyt äkkiä kahville :p

Illalla mennäänkin esikoisen kanssa temppujumppaan ekaa kertaa =)
Onko kukaan ollut vastaavanlaisessa?
 
Poju päätti eilen illalla, ettei juo maitoa tuttipullosta. Teki ihan todellisen stopin ja suu oli niin tiukkana viivana. :rolleyes: Päätin sitten laittaa maidon nokkamukiin. Ja nokkamukista maito kelpasi. Samoin teki aamulla, ei halunnut juoda tuttipullosta. Eli nyt juodaan maito nokkamukista... Tokihan se maito maistuu ihan erilaiselta mukista! :LOL:

-mervi-elina ja poju 8 kk
 
Huoh mökkireissu takanapäin taas,olimme tosiaan vaan vk:nlopun,mutta oli kiva tulla kotiin vaikka täysin talvi-asuttava mökki olikin ym,mutta ei poika nukkunut siellä kauhean hyvin,heräsi vähän väliä että tutti piti laittaa tai muuten heilu siellä matkasängyssä levottomasti että jäi omat yöunetkin tosi huonoiksi.

joku kyseli puuroista,me ollaan syötetty noita kaikki lastenpuuroja mitä saa jo syöttää,olisi halvempaa siirtyä ihan normipuuroihin,mutta nuo lastenpuurot menee niin hyvin mukisematta että jatketaan nyt noilla vielä jonkin aikaa

Aika hassua mun mielestä että terveydenhoitaja reilu viikko sitten ehdotti että pojalle pitäisi antaa sikapiikki,kun tuo asia on ollut nyt niin tapetilla ja nyt sitä ei vissiin saakkaan antaa,ei sillä en minä sitä nyt olisi antanutkaan,vaikka siltä poistuu se suoja minkä sai kun odotusaikana otin sen rokotteen.Onko muille ehdotettu sitä?

omaa-aikaa mulla ei periaatteessa ole ja tuntuu välillä että ei jaksas nyt yhtään mitään saatika mitään ääniä kun on väsynyt,mutta toisaalta enkai minä sitä omaa-aikaa kaipaakkaan.aamut on aika hullunmyllyä kun vanhin poika pitää valmistaa kouluun ja tarkistaa että kaikki tavarat ym on mukana kun hänellä noi tuppaa unohtumaan ja keskimmäinen poika pitää viedä esikouluun ja siinä sitten aamu kiireessä on tietysti pojan puuron syöminen + pukeminen jne,aamu menee kiireessä ja sitten siinä on aamukävelyt,tulen kotiin,siivoon,poika tulee koulusta tehään läksyt,hakemaan poika eskarista,kotiin,ruaanlaitto ja sit oottelenkin miestä kotiin ja ilta sit menee siinä ollessa pojan kanssa + muita hommia.

Me kyllä saataisiin vaikka joka vk:nloppu varmaan lastenhoitaja tänne,kun miehen siskot tänne aina haluaa tulla katsomaan vauvaa ja hoitamaan,varsinkin yksi siskoista ja se onkin täällä pari kertaa ollut sillain että olen laittanut nukkumaan ja sit ollaan miehen kanssa tultu kotiin jossain välissä ja hoidan syötöt yöllä,mutta kyllä aamulla väsyttää niin paljon että ei tota joka vk:nloppu jaksais.

Se onkin aika hassua musta kun miehen siskot aina tappelee kun ollaan vaikka niitten äitillä käymässä kuka saa pitää vauvaa sylissä ja koska on kenenkin vuoro:D mun mielestä huvittavaa kun tytöillä on kumminkin ikää 20,18 ja 15:) no mutta kiva että on paljon sylissä pitäjiä.

Nyt pitäisi alkaa siivoomaan ja touhuumaan että saa tänään taas jotain tehtyä.

Jaksamisia nuhanenille,meillä se on jo onneksi takanapäin.luultavasti vaan hetken kun tää kämppä on niin kylmä ja poikahan nyt suurenosanajasta on tuolla lattialla.

Jos joku vielä haluaa fb-kaveriksi niin laittakaa yksäriä,siitä tuleekin mielenkiintosta tällä laholla päällä oppia muistamaan kuka on kukakin,kun hyvä että muistaa näitä nimimerkkejäkään.
 
Mä jo päätin, että en enää kirjoita tänne mitään nukkumisesta tai öistä, kun ne ei vaan suju, mutta... Edellisyö oli taas tunnin välein heräilyä ja kun miehellä on nyt vähän hiljaisempaa työasioissa ja esikoinen on isällään, niin päätettiin sitten että mies alkaa nukuttaa poikaa ja hoitaa myös yön ekat heräilyt. Eilen oli eka ilta ja lopputulos: Poika nukahti kymmeneltä pienen huudon jälkeen. Heräsi pari kertaa, olisko ollut ennen yhtä ja puol kolmen maissa, mutta mies sai nukahtamaan tutilla aika helposti. (Mä olin nukkumassa viereisessä huoneessa enkä hirveesti noista heräilyistä tiedä, eli ei siis kaiketi suurta protestointia :) ) Eka syöttö sitten puoli viideltä!!! ja siitä sitten tunnin välein tissillä, mutta se ei oikeestaan haittaa, kun nukuttiin stten melkein ysiin asti. Tulipa todistettua että poika pärjää mooonta tuntia ilman tissiä, kunhan minä en mee maidontuoksuisena "häiritsemään". Näin jatketaan, mikäli se minusta on kiinni.
 
Meiän esikoisella on nyt ilmeisesti päällä joku vaihe, jossa täytyy tehdä mahdollisimman ällöttäviä juttuja... Nuoli äsken vessanpöntön jalkaa kun pyyhin sen pyllyä. :x Mutta ei siitä enempää etten pilaa teidän päiväkahvihetkeä. ;)

Meillä jätetään nyt toistaseks tomaatti pois tytön ruokalistalta. Pidin muutaman päivän tauon että iho ehti parantua, ja eilen kokeilin uudestaan, ja nyt oireet tuli vuorokaudessa. En tiedä oliko tuo tomaatin antaminen muutenkin vähän liian aikasta? Oletteko te muut jo antaneet?

Omasta ajasta: täällä kans se tilanne ettei tuota omaa aikaa juuri ole (noh, nämä harvinaiset hetket kun kummatkin nukkuu yhtäaikaa, mutta nyttenkin mulla porisee tytön ruuat hellalla), siis sellasta aikaa että saisi tehdä ihan täysin omia juttuja. Nykyään mun oma-aika on sitä, kun viikonloppusin tai iltasin, pakenen alakertaan pesemään ja viikkaamaan pyykkiä tai ulos pihahommiin tai pääsen käymään yksin kaupassa. Lapsenvahtia on vaikea saada, viimeks oltiin miehen kans kaksin ulkona toukokuussa! Kunhan tyttö vielä vähän kasvaa, niin täytyy hankkia esim. MLL:n kautta lapsenvahti että pääsisin päivälläkin käymään kampaajalla ym. Nyt tyttö tuntuu vielä liian pieneltä ihan vieraan hoidettavaksi. Kaikki liikenevä aika menee kyllä ihan näitä kotinurkkia pystyssä pitäessä, niin mulla kun miehelläkin. Jotain pientä menoa on tietenkin ollu kavereiden kanssa jopa ilman lapsia ja meilläkin kyllä riittää pelkkä ilmotus toiselle omista menoista ja kalenteriin kattominen ettei miehellä ole kokouksia, viikonloppu töitä ym. Mut nyt syksyn tullen tosiaan pääsen taas pitkästä aikaa harrastamaan, mikä tekee niiiiin hyvää päälle! :D

Mervi-elina hieno juttu että pojalle kelpaa nokkamuki! Venttiilillä vai ilman?

Mulle kovasti kehuttiin Nuk:n nokkamukia, ja ostinkin nyt sellaisen ja hyvä se tosiaan on! Siinäkin on venttiili, mutta ei sellasta perinteistä irrotettavaa ja tyttö juo siitä yhtä hyvin kuin tuttipullostakin. Esikoisella oli monenkin merkkisiä nokkamukeja, mutta ei mistään niistä osannu juoda venttiilin kanssa.

Käytiin aamulla ostamassa kukkia syysistutuksiin. Täytyy vaan tehdä joku kerta uusi reissu YKSIN, on tuo esikoinen sellanen vipeltäjä. ;)
 
Hieno homma mini77! Toivottavasti yöt sujuu jatkossakin paremmin! :)

Eikös tuo suoraan toisen viestiin vastaaminen toimikaan? Kuvittelin että tämä viesti olis ollu Minin viestin alaviestinä tai yläreunassa olisi lukenu keneltä kenelle tms. :confused: Tai sitten en vaan osaa käyttää... :D
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on myös pieni nuhainen ja yskäinen potilas:(

Mini hieno juttu että oot saanut nukkua! Toivottavasti mäkin saan vielä joskus nukkua|O Yöt on ihan höpöjä meillä...Pahimmillaan tunnin välein koko yön saan käydä kääntämässä pojan takaisin kyljelleen, kun itkee sängyssä mahallaan. Aikaisemmin meilläkin nukuttiin ihan hyvin, mut nyt tällasta on jatkunut jo 6 viikkoa. Neuvolassa meinasivat vaan, että tää 6-12kk on vaan nyt sellanen kausi, että voi olla noita levottomia öitä, kun opitaan niin paljon uusia asioita. Empä tiedä sitten,kurjaa kun ei tiedä, että mikä oikein toista herättelee...

Meillä syödään vielä muksun puuroja. Riisipuurokin, mikä ei vissiin monille kelpaa, uppoaa tosi hyvin.

Meidän poitsu on myös ruvennut juttelemaan ihan hirveästi. Välillä tulee ihan uskomattoman pitkiä ja monimutkaisen kuuloisia mongerruksia:)

6kk tuli viime viikolla täyteen:) Neuvolassa mitat oli 9400g ja 73cm.
 
Voi jestas, olen kirjautunut palstalle sisään ja kirjoitin piiitkät pätkät, ja lähetettyäni tämä herjaa, etten ole kirjautuneena sisään ja koko teksti katosi! :kieh: :kieh:

Noh, koitan muistella, mitä kirjoitin.

Mies lähti aamulla koulureissulle toiseen kaupunkiin ja tulee kotiin vasta torstai-iltana, kun tyttö on jo nukahtanut. Oon tottunut viime aikoina liian hyvään, kun mies on ollut todella paljon apuna kotona. Yöherätyksetkin hoidetaan niin, että minä pidän tyttöä sylissä sillä aikaa, kun mies lämmittää maitoa. Tyttö kun huutaa kurkku suorana yöllä ennen kuin saa tuttipullon suuhunsa, joten mietityttää, miten ensi yönä hoidan pitkästä aikaa yksin herätyksen. :ashamed:

Tyttö nukkui viime yönä 10h putkeen ennen kuin ensimmäisen kerran heräsi syömään! Tyttö söi eilen todella paljon, aamupuuro meni reippaasti ja sen jälkeen söi kolmella aterialla pilttipurkillisen ruokaa. Vaikka iltapuuro jäi väliin, taisi päivän ruokamäärät olla niin isoja, että tyttö jaksoi niiden voimalla nukkui noin pitkään ja hyvin, vaikka söi ennen nukahtamista vain vajaa 100ml maitoa. Näitä öitä lisää kiitos!

Mini hienoa, että viime yö meni paremmin, kun mies nukutti! Toivottavasti poika hoksaa pian nukkua pidempiä pätkiä silloinkin, kun sinä nukutat. Toivotaan, että ensi yö menee yhtä mallikkaasti!

aani mä en ole tiennyt, että tomaattia saa antaa vielä. Ootko antanut keitettynä vai miten? Kannattaa tosiaan pitää taukoa tomaatin antamisessa, jos siitä selkeästi tulee iho-oireita. Eikö ohje taida olla, että pari kuukautta pitäisi olla välissä ennen seuraavaa kokeilua. Muistaakseni joku täällä mainitsi samankaltaisessa tapauksessa? Voi myös olla, että muistan ihan väärin.

Tein eilen taas pakkaseen 20 pilttipurkillista erilaisia soseita. Laitoin sekaan ensimmäistä kertaa palsternakkaa, muuten raaka-aineet on vanhoja tuttuja eli bataattia, porkkanaa, parsakaalia, kesäkurpitsaa ja naudanlihaa.

Nyt täytyy vähän siivoilla ja leikkiä tytön kanssa, kun äitini tulee kahville parin tunnin kuluttua.
 
Ikuisuus keitettynä annoin tomaatin. Tuntui vaan että jotain vaihtelua täytyy saada tuohon ainaiseen peruna, porkkana, bataatti, kukkakaali, parsakaali, kesäkurpitsa -listaan. Noh, ehkä se olin minä joka sitä vaihtelua kaipasin, ei tyttö :D Ostin jo kertaalleen palsternakkaa meillekin, mutta se menikin meidän isompien keittoon. Pitäs muistaa ostaa toistekin ja laittaa sitä tytön ruokiin. Paljonko laitat sitä, sehän on aika voimakkaan makuinen?

Tänään tein bataatti-porkkana-kesäkurpitsa-riisi sosetta ja ihan kivasti tuo riisi muutti muuten tutun soseen makua. Ihana syöttää lasta joka on niin innokas syömään. =) Esikoinen kun ei todellakaan ole sitä!! Tänäänkin kun menin kesken syönnin hakemaan Jekovit pulloa kaapista ja vilkaisin taakseni, niin tyttö istui suu auki pöydässä ja odotti jo seuraavaa lusikallista. :LOL:
 
Tomaatti En ole vielä antanut tytölle . Enkä ole antanut mansikkaa. Monelta olen kuullut, että tomaatti ei ole sopinut pienelle.

Mini Kiva kuulla hyvästä yöstä! :)

Ikuisuus Minä olen totuttanut tytön juomaan huonelämpöistä maitoa ( tai ei siinä ongelmia ollut kunhan kerran vain kokeilin ) . Yöpöydälläni on aina puhdas tuttipullo, sakset ja korvike purkki. Yöllä jo miltei silmät kiinni pimeässä onnistuu maidon kippaaminen pulloon ja pullo suuhun :D Tyttö juo ja laitan takaisin sänkyyn.

Äh...taas keskeytys..palailen.. :)
 
nonni...poika kuumeillu ja ollu nuhasena jo reilun viikon... käytin sitten poikaa lääkärissä ni siellähän selvis että korvatulehdus piinasi häntä..voi ressua...antibiootit saatiin jospa nyt lähtis helpottamaan niin äitinkin olisi mukavampi olla=)

en kerkee nyt muuta kirjoittelemaan kun täytyy rueta ruuanlaittoon mutta palaillaan... :):wave:
 
Minä olen kokeillut tomaattia sekä raakana että keitettynä. Olikohan joskus heinäkuun puolella, kun kokeilin (?). Poju tykkää ihan mahdottoman paljon, kun laittaa pieniä paloja raakaa tomaattia suuhun. Mutta en ole uskaltanut antaa kovin paljoa, kun aina on pieni pelko, että tulee jotakin oireita. Mutta pojulle ilmeisesti sopii tomaatti!

Samoin olen kokeillut paprikaa ja mansikkaa. Paprikasta tuli ensin vähän vatsavaivoja, mutta ei nyt enää.

Minä teen puuron ihan tavallisista karkeista hiutaleista. Olen nyt tehnyt kaurasta, ohrasta, neliviljasta sekä ihan ehtaa ruispuuroa. KUNNES näin kaupassa, että ruispuurot oli vasta vuoden vanhalle. Eli kyselen neuvolasta, että saako ihan pelkkää ruista vielä antaa.

Meillä syödään nyt kolmatta päivää ihan täysin rakeista ruokaa. Kaikki on rakeista ja paloina. Hyvin tuntuu maistuvan. Muutenkin olen nyt lisäillyt esim mustapippuria ja esim persiljaa... Hyvin pieniä määriä olen kokeillut!

Huomenna olisi vuorossa neuvola. Paljon on kysyttävää nimenomaan ruokiin liittyen... :attn:

-mervi-elina ja poju 8 kk
 
Viimeksi muokattu:
Jos narkolepsialle on joku vastakohta sairaus niin meidän Eliaksella on kyllä se :headwall: tähän tulokseen tulin viime yönä :LOL: ei vaan ei kyllä taas yhtään naurata,kun poitsun yöunet oli 8 tuntia ja kun ei sitten päivälläkään nuku!

Puuron kanssa ongelmat vaan jatkuu :| yhtenä iltana söi jonkun desin verran puuroa,mutta sen jälkeen taas menny noin 3 lusikallista aamuin illoin. Kai se kohta täytys niitä vauvapuuroja kokeilla,josko ne menis?!
Muutenkin ollaan kyllä aika alussa näitten sose maisteluitten kanssa..tuntuu,että kaikilla muilla syödään jo vaikka mitä ja meillä vasta muutama kasvis ja hedelmä sekä kana ja possu :ashamed: Noh eiköhän tuo kerkiä?
Mitä osaa naudanlihasta ootte soseisiin keitelly? paistia?
Josko sen jossain välissä alottas tai sitten kalankin vois alottaa...
 
Huomenta!

krisu, mekin ollaan vasta porkkana-pottu -linjoilla. Puuro (Muksu) on alkanut vasta nyt mennä jotenkuten. Aamulla paremmin, taitaa iltapuuro mennä aina liian myöhäiseksi ja väsynyt mies haluais vaan tissiä... Lihoja ei olla otettu vielä ollenkaan ohjelmaan, odotellaan vielä.

Ostin pojalle 74cm välikausihaalarin. Onhan se hieman liian iso, mutta ajatus oli että se menis vielä keväällä ja mahd. ensi syksynä. Ja nyt kun tuo ei kävele, niin reilu haalari ei ole niin haitaksi. Talvihaalari myös samaa kokoa. Vaikealta tuntuu noita vaatteita hommata, tuon kokojen arvailun suhteen. Alennusmyynneistä kun osaisi aina ostaa vaatteet. Käytettynähän meillä kaikki on, mut jotain vois siten hommata uutena. Kengät hommataan uutena ainakin, ja ensi kesäksi ne Eccot jo onkin!

POika roikkuu verhoissa.... puuronlaittoon!
 
Meiän tyty täytti eilen 7kk. Nyt ei ollukaan neuvolaa, vaan seuraava on vasta 8kk lääkärineuvola.

Mä annoin kesällä tytölle metsämansikkaa, eikä siitä tullu mitään. Tosin ei varmaan olekaan niin allergisoiva kuin puutarhamansikka? Paprikan antamistakin olen miettiny, mutta taidetaan nyt siirtää sitä, kun tuon tomaatinkin kanssa kävi noin. Otetaan seuraavaks lisää lihoja, kun ollaan vasta possua maisteltu.

Mulla kans noitten lasten vaatteiden suhteen periaatteena että kaiken muun voi ostaa kirpparilta käytettynä, mut kengistä ei säästetä. Ne ostetaan uutena ja hyvät! Esikoinen on saanu paljon serkkunsa vanhoja kenkiä, jotka on ollu tosi hyvä kuntosia, mutta sen verran on heillä eri malliset jalat, että lähes kaikki kengät on jääny käyttämättä. Viime talvena oli ainoastaa serkun Kuomat käytössä, ne taitaa sopia jalkaan kun jalkaan.

En ole vielä ottanu välikausihaalaria tytölle käyttöön, villapuvulla mennään. Vaunussa nukkuu villapuvulla ja äp:n makuupussissa ja se on ollu nyt hyvä yhdistelmä.

Täällä kans on aika laaja tuo "sanavarasto". Tällä viikolla uutena on tullu "tätä-tätä-tää-tää-HÄTÄ-tätä-tätä". :) "tätä-tää" tulee tosi korkeelta ja hentosesti ja "HÄTÄ" jotenkin vähän murahtaen. :LOL:

Viime viikolla teki sellasta tttrrrrrrrrr-ääntä ja nyt imee huulet suun sisään ja hankaa niitä vastakkain ja siitä tulee hassu lups-lups-ääni. :D

Ja tutin on alkanu löytää itse sängystä! :heart: Kiitos ja kumarrus! Monena yönä imettelin kun raapii lakanaa unissaan, ähisee ja sit rauhottuu. Yks yö jätin syötön jälkeen hetkeks viereen ja alko tehdä taas samaa ja tajusin että tuttiahan se etsii. Haroo käsillään ja rapsuttelee lakanaa. Sitten kun tutti sattu käteen, laitto sen suuhun ja nukahti. :heart:

Mitähän mun vielä piti... Niin, hauska muuten lukea minkälaisia yömaidon lämmitys tapoja kullakin on. :D Meillä tyttö ei suostu juomaan huoneenlämpöstä maitoa vaikka monet kerrat olen kokeillu, joten yölläkin vaan joutuu nousemaan maidon lämmitykseen. Pistän illalla jo valmiiksi tuttipulloon ja jääkaappiin ja sieltä sit mikroon.

Vieläkö te keitätte pullot ja tutit päivittäin?

Mut nyt valmistautumaan kerhoon lähtöön.
 
No voi h'vetti!

Päivähoidosta soitettiin että joo paikka vuoropäivähoidosta varattu, MUTTA, mun pitäis tietää aina maanantaina mihin asti poika on hoidossa kunkin viikon. YMMÄRRÄN TÄYSIN miksi, heidän pitää tehdä työlistat niin että henkilökuntaa paikalla silloin kun tarvitaan, eikä sitten taas turhaan. Mutta mun on mahdoton sanoa kotiintuloaikoja, työ päivystysluonteista, eli niinkauan mennään kun töitä sille päivälle on. Sit jos mulla onkin lyhyt päivä, niin eivät tykkää että haetaan "liian aikaisin" jos joku hoitaja joutuu sitten jäämään töihin "turhaan". Ainoa vaihtoehto on että miehen on PAKKO tulla töistään johonkin aikaan, minä en voi kesken töitä jättää. Sit vaan pitää keksiä päästä joku hoidostahaku aika. : / Voi kun olis mahdollisuus pphoitoon taikka mummo lähellä..
 
Pikaisesti neuvolakuulumisia. Painoa on nyt 10,465 kg ja pituutta 69 cm. Keskikäyrillä mennään.

Sellanen jäi mieleen, että neuvolatäti sanoi, että maitoa pitäisi mennä se 8-6 dl päivässä. On luuston kehittymisen kannalta suositus. Tämä oli vieläpä se meidän tuttu neuvolatäti! Mutta minä en oikein tiedä, mihin väliin noita maitoja lisäis. Kun parina päivänä kokeilin antaa yli 6 dl maitoa ja poika puklaili ihan hirmuisesti. Joten? Pojulta mitattiin TAYS:ssa kalkkiarvot, joten odottelen tuloksia ja sitten teen asialle jotakin.

Minä en enää keitä pulloja. Lopetin silloin 4 kk, kun poju alkoi syömään kiinteitä.

-mervi-elina ja poju 8 kk
 
Moikka!

Meillä tyttö ei myöskään suostu syömään huoneenlämpöistä maitoa. Alkaa aivan karmea, loukkaantunut huuto, jos edes yritän tarjota sellaista. Vauvauinnissakin joudun pitämään termospullossa lämmintä vettä ja pullossa on valmiina korvikejauhe, niin niistä saa nopeasti sekoittamalla maidon. Kyllä käy kateeksi, kun muut äidit kaivaa repusta korvikepurkin ja kaatavat sen suoraan pulloon ja vauvat juovat tyytyväisinä. Olispa helppoa! Oon koittanut opettaa tyttöä viileämpään korvikkeeseen, mutta jos maidon lämpötila on karvankin alle 37 astetta, kieltäytyy tyttö syömästä. Hedelmäsoseet menee huoneenlämpöisinä, mutta jostain syystä maidon lämpötila on todella tarkkaa! Tässä asiassa tulee taas hyvin esille tytön temperamentti, sitä nimittin riittää niin hyvässä kuin pahassa.

Tyttö hihkuu nykyään intona jatkuvasti! Ja touhut on kovat, sitteri heiluu kuin mikäkin ja koko ajan raajat käy. Suut maiskutellaan, päristely on nykyisin lähes agressiivisen kuuloista ja muutenkin ääntelyitä on ties mitä! Liikkumista tyttö ei kyllä edes yritä opetella. Musta on alkanut tuntua, että tyttö alkaa liikkua vasta, kun oppii seisomaan ja sitten kävelemään. Tyttö kun ei vieläkään viihdy juuri mahallaan ja kärsivällisyyttä siihen puuhaan ei löydy ollenkaan. SÄngyllä etenee mittarimatona, mutta lattialla liikkuminen ei tunnu kiinnostavan laisinkaan. Onko täällä enää muita vauvoja, jotka ei osoita mitään kiinnostusta liikkumiseen? Tuntuu, että kaikkien muiden vauvat jo liikkuu ja ryömii. :ashamed:

Viime yönä oli hulinaa, tyttö söi neljä kertaa ja heräsi aamuun kuudelta. Itsellä vähän silmät ristissä, mutta nyt kun tyttö nukkuu päiväunia, en itse osaa nukkua. Mieluummin syön aamupalan ja juon kahvin rauhassa kuin käytän aikaa nukkumiseen. :)

aani mä en ole keittänyt pulloja enää pariin kuukauteen kertaakaan. Tiskaan vaan. Tuttia tyttö ei ole koskaan suostunut syömään.

nappi toivottavasti pojan korvatulehdus helpottaa ja antibiootti auttaa! Hyvä, että löytyi syy itkuille.

Nyt aamupalalle ja -kahville.
 

Yhteistyössä