// Helmivauvat 2015 - heinäkuu //

Ihanaa, ihanaa j2ansku ja ututyttö!!!!

Mulla siirty laskettu aika kummassakin edellisessä raskaudessa 7-10 päivää eteenpäin. Ovulaatio nääs ollut myöhässä, mutta sen osasin aavistaakin silloin... Tässä raskaudessa tiesin, että milloin tämä oli voinut edes tapahtua (ei hirveen aktiivista petielämää ollut siinä vaiheessa ;D) ja silloin mentiin ihan oppikirjakierrolla 28 päivän mukaan ja sama piti kutinsa ultrassakin, tai no päivällä aikaistui, mutta kuitenkin.

Mä oon alkanut googlettaa sisarusrattaita ja kokemuksia n. 1,5v ikäerolla olevien lasten kanssa kulkemisesta ja hirveän laidasta laitaan on kyllä käyttäjiä, rattaita ja kokemuksia sekä tarpeellisuudesta että tarpeettomuudesta. Ei kai auta kuin itse koittaa katsoa sitten tilanteen mukaan mikä meillä toimii ja mikä ei. Ehkä en etukäteen juokse vielä hankkimaan mitään, kun nuo Brio GO't ovat muuten aivan huippurattaat yhden kanssa, talvisinkin.

PH rv13+2
 
  • Tykkää
Reactions: Ututytto
Onnea Ututyttö ja J2nsku! Tsemppiä kaikille joilla ultra on edessä! Tervetuloa uudet! Minullakin on vielä nt ultra uudelleen edessä vajaan kuukauden päästä! Tänään tosiaan oli hyvä ultrapäivä. Kävin siis myös aamulla ensimmäisessä ultrassa ja minulla neuvolan arviot meni omien oletusteni mukaan uusiksi superpitkän kierron takia. Mahassa kun köllötteli lähes 13 viikon sijaan 9 viikkoa vastaava kaveri, jonka sydänäänet kuuluivat voimakkaina. Ai mikä onni ja kuinka mahtavaa olikaan tavata tyyppi ensimmäistä kertaa! Sen sijaan eilinen yö meni täälläkin valvoessa ja jännätessä.Uuden lasketunajan voi päivittää 3.3.15. Pysyn kuitenkin täällä tutussa ja ihanan tukevassa porukassa vaikka maaliskuulle meneekin.

Vadelmanlehti 9+1
 
Onnea mahtavista ultrakuulumisista! :)

Täällä eilen taas runsaammin tota ruskeaa vuotoa. Se kyllä pelottaa vaikka kaikki pitäis hyvin olla.
Tajusin nyt kun googlasin, että mulla siis on istukka niin lähellä kohdunsuuta josta sitten vissiin tää vuoto johtuu. Toivotaan, että siirtyy jossain vaiheessa, kun en tod. halua mitään leikkausta. :(
Mä oon kyl ihan super pettyny tohon meiän lääkäriin, kun ei siitä saa mitään irti ja se mumisee niin, että ei kuule.
En tosiaan saanut tietää mitään mittoja tai muutakaan infoa. Jotenkin ihan pöhköolo. Ei kauheesti luottamusta nosta toi meiän lääkäri.... :/
 
Heilanga: Just noi alhaallaolevat istukat tekee tuota vuotoa ja olen ymmärtänyt, että ne myös ajan kanssa siirtyvät monesti ihan omin voimin otollisemmille mestoille. Eiköhän se siitä vielä, mutta ymmärrän kyllä, että huolettaa. Ja tylsää, jos lääkäri on enemmän epäluottamusta kuin luottamusta herättävä.

Tänään leffaan viilentymään illaksi esikoisen kanssa. Luvassa kunnon action-ryskettä á la Transformers. Sitä ennen vaan pitää vielä käydä puhelinkaupoilla, saman lapsukaisen vanha känny kun sanoi itsensä irti täysin yksipuolisesti tänään.
 
Tänään on tosiaan hyvä ultrapäivä! Onnea ihanista uutisista teille muille Ututyttö, J2nsku ja Vadelmanlehti :)

Täälläkin käyty nt-ultrassa heti aamusta! Ensin katseltiin alakautta, mutta tyyppi oli päättänyt olla linssilude ja tahtoi naamansa kuvaan. Sitten päädyttiin tekemään ultraus vatsan päältä, josta mitattiinkin nuo mitat ja nt. Nt oli 1,5 eli ei pitäisi olla huolta, tosin kirje tupsahtaa kotiin sitten viikon päästä lopullisin tiedoin. Mittaa tyypillä oli kyllä kertynyt aika reippaasti, yli 60 mm, jonka puolesta viikot vastaisi jo 12+6 tilannetta. Pää-laki mitta oli kuitenkin viikkoihin nähden oikeampi eli 12+0. La siis säilyy samana :) Huh, jospa ensi yönä saisi nukkua eikä tarvitsisi valvoa ja jännittää :D

Sinikuu 12+0
 
Aivan mainioita ultrakuulumisia :D! Onnea miljoonasti J2nsku, ututyttö, vadelmanlehti ja sinikuu :flower: !

Minäkin sain tänään hyviä uutisia... olen ottamassa uutta koiranpentua (olen etsiskellyt sopivaa harrastushurttaa jo puolisen vuotta) ja tänään sain kasvattajalta postia, että astutus on onnistunut, ja syyskuun puolivälissä pitäisi syntyä minullekin oma karvamussukka :)! Tässä saa nyt ennen omaa h-hetkeä jännätä sitten vielä muutakin ja sehän sopii, sillä välitavoitteet saavat matkan tuntumaan lyhyemmältä ;).

Ai niin, BlackPearl, kuulostaa tosi hyvältä toi verkkokauppaidea! Menestystä ja toivottavasti sen kaupan pitäminen on mukavaa :)!

väpä ja joku 12 + 4
 
Voimia audrey :hug:

tervetuloa uusille ja ihania ultrakuulumisia täällä ollut.

Pippurihäntä: asuntoasia:minkä kokoiseen pääsette muuttamaan? :) Onnea uudesta kodista! Vaunuasia: täälläkin googlailtu, mutta totesin jättäväni mahdollisen hankinnan loppuvuoteen jotta näkee millainen rattaissa istuja tuo meidän esikoinen silloin vielä on... Nyt pitäs kovasti olla vain itse menossa kokoajan joka paikkaan, että hänen puolestaan rattaat saisi varmaan tunkea sinne missä aurinko ei paista :kieh:
 
Audreylle kovasti voimia ja jaksamisia!!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Ihan mahtavaa!!

Ja ihania koirauutisia väpä!

Olen käynyt hakemassa kaksi bumbotuolia ja 2 sitteriä. Hyväkuntoisia ja halvalla. Tavaraa alkaa olla mukavasti kasassa.

Rv 13+0
 
Onnea hyvistä ultrista, kyllä me kaks seulonnoissa kärähtänyttä riitetään tähän ketjuun :)

Täällä käyty tokalla neuvolakäynnillä, siellä ultrattiinkin ja hengissä oli edelleen, sydän sykki hyvin, jotain 150 lyöntiä minuutissa :) huomenna olis synttärit ja ajattelin kertoa sen kunniaksi töissä raskaudesta, sukulaiset saa kuulla sit la kun ollaan kutsuttu kaikki lähimmät sukulaiset juhlistamaan neljännes vuosisadan täyttymistä.

Eli iäksi vois huomisesta alkaen päivittää 25 v.

Mukipukipuu ja Väinö 13+1 tai 2
 
Heipparallaa pitkästä aikaa! :)

Täällä menossa n. rv 13+4. Nt-ultra käytynä ja kaikki oli oikein mainiosti! Muutoin kyllä alkanut hieman pää "hajoilemaan". Mulla on ahdistuneisuushäiriö taustalla ja univaikeuksia ollut siihen liittyen. Eka kolmannes meni tosi hyvin eikä ollut ongelmia olla ilman unilääkityksiä. Oltiin tuossa kuitenkin reissussa, jossa iski kauhea ahdistus enkä meinannut saada nukuttua. Olen sen jälkeen ottanut satunnaisesti joko mirtatzapinia (väsyttävä masennuslääke) tai opamoxia (mieto rauhoittava) yöksi. Teratologisesta sanottiin, että kummastakaan ei ole varaa. Käski kuitenkin vielä neuvolassa keskustella asiasta.

Kamala syyllisyys iskenyt lääkkeiden käytöstä vaikka aikanaan lääkärit sanoneet että niitä voi raskauden aikana käyttää. Jatkuvana lääkityksenä mulla on Venlafaxine 37,5 mg, eli hyvin hyvin pieni annos. Senkin sanottu olevan ok.

En siis huvikseni lääkkeitä napaile vaan ihan oikea ahdistuneisuushäiriö taustalla. Tiedän myös että hoitamaton ahdistus/ masennus vauvalle pahempi kuin lääkkeet. Silti melkoinen dilemma tässä. :headwall:

Onko muilla käytössä säännöllisiä lääkityksiä tai ahdistus-/masennusoireilua?
 
Nt-ultrassa käyty aamulla ja kaikki vallan mainiosti! Niskaturvotus 1.3 mm ja sikiö muutenkin sellainen kun pitää. Pari päivää vanhemmaksi kätilö pienen arvioi mutta laskettua aikaa ei lähdetty siirtämään.

Toinen siellä potki ja välillä oli peukalo suussa. Voi tätä onnen määrää <3 Olen ollut vähä-oireinen, joten helpotus on suuri.

Onnea odotukseen kaikille!

hennanennu 12+
 
Ihana on ollut lukea teidän hyviä ultrakuulumisia ja nyt voin ilokseni liittyä siihen joukkoon; tänään RV 11+5 pikkuinen Lohjan 4D-ultrassa 5,2cm ja kaikki hyvin :heart: 38-vuotiaana esikoisen odottajana se, että kaikki on mennyt tähän asti väsymystä ja huonoa oloa lukuunottamatta niin hyvin, tuntuu tosi huikealta =) Lähes koko työvaatekaapin nopeasti pieneksi käyminenkään ei enää tunnu pahalta ;) Nyt alan seurata tarkasti keskusteluja tarvittavista hankinnoista; suositeltavin kaukalo, vaunut, sitteri jne...
Onko teille muille sanottu, että kohtu on taaksepäin kääntynyt? Mitä siitä voi seurata? Ainakin itselläni tuntuu, että sisäelimiä painaa ja ylävatsan ympärys kasvaa enemmän kuin navan kohta. On tämä kaikki niin uutta ja ihmeellistä!! :heart:
 
Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille! :)

eliza84, voimia pahoinvoinnin kanssa! Toivottavasti pian helpottaa!

väpä, se on kyllä totta, että kun on jotain muuta odoteltavaa tässä välissä niin aika menee nopeammin. :) Toivotaan, että hauvavauvan osalta kaikki sujuu hyvin. :)

Ystävänpäivävauva, Se taaksepäin kallistunut kohtu voi tehdä sitäkin, että vatsa jää pieneksi eli pullahtaa vasta myöhemmin kunnolla esiin. Ja sitten saattaa joillekin tulla selkäongelmaa kun painaa taakse päin (ei kaikille). Mulla on vasemmalle kallistunut kohtu, joten vauvan sydänäänet yms. tuntuu vasemmalla.

Ootteko vielä mitään hankintoja tehneet?
Tuli noista maikki85:n hankinnoista mieleen. :) Mie oon ostanut vasta Ähtäristä yhden kettupehmolelun. Muuten en oo jotenkin edes uskaltanut. Nyt oon yksiä sukkia ja bodya katsellut, että uskaltaisiko tilata.

ON: Täällä on kärsitty kovista kivuista. :( Nostin eilen tyttöä joten selkä sanoi poks. Vetää kovaa kipua vasempaan jalkaan koko jalan mitalta ja oikeaan reiteen. Alaselässä tuntuu kipeä jumikohta. Ja eniten mua huolestuttaa toi alamahan arkuus ja kipuilu mitä ollut nyt myös. Panadolia menee maksimi määrä ja hävettää olla taas saikulla... :ashamed: Tää pienokainen ei näköjään äitiään helpolla päästä. Mutta varmaan tuota lantion löystymisestä johtuvaa tämä kaikki. Näköjään ei voi yhtään nostella mitään kun selkä menee heti ja koko lantio on kuin tulessa.

kampiakseli ja heebo rv 13+2
 

Yhteistyössä