// Helmivauvat 2015 - syyskuu //

Tsemppiä multakin jokaiselle, jolla on murehdittavaa parisuhteen tai muiden vaikeuksien takia! Kuten moni on jo sanonutkin, te olette vahvoja naisia, jotka varmasti osaavat pitää itsestään ja lapsistaan huolta. Toivottavasti välit ja tilanteet saadaan jossain vaiheessa kuitenkin myös korjaantumaan. Nyt on kuitenkin tärkeintä keskittyä omaan ja masun hyvinvointiin.

Liityn mukaan vaunuasioiden ihmettelyyn.. Kävimme eilen katselemassa ensimmäistä kertaa tarjontaa, ja mulle tuli kyllä ihan uutena se, että yhdistelmän runkoon voi kiinnittää erillisen vaunukopan, eikä niin että ratasosaan pitää "vaan" valita kova tai pehmeä kantokoppa! Se vaunukoppa kuulosti kyllä hyvältä, varsinkin kesää ajatellen, kun pitäisi olla ilmava vaihtoehto. Tietty sitten täytyy olla erikseen lämpöpussi, mutta fylliähän saa aina lisättyä mihin vaan. No siis joka tapauksessa tulipahan pähkäiltävää oikein urakalla! Ja siihen päälle vielä turvakaukaloasia, niin johan on taivasteltavaa..

Eilen oli melkein koko päivän semmoisia menkkamaisia tuntemuksia, en siis huolestunut, vaan totesin että ovat varmaan kohdun venymiskipuja. Sydänäänet ainakin kuuluivat keskiviikkona heti, kun kävin siis pikemmin kuunteluttamassa neuvolassa, ettei tarvitsisi murehtia ennen liikkeiden tuntemisen alkamista. Liikkeitä siis odotan edelleen kovin malttamattomana!

Pippurihäntä, kiitti tosta toukkapussivinkistä! Sehän on mainio kohde kohtuullisen kokoisille jämälankakerille =) Leuan alle, hupun reunaan ja ehkä pariksi raidaksi kaavailin sitä aloe vera -lankaa, jota löytyy sopiva jämä kivana retro-oranssina.. Muutoin taitaa löytyä tarpeeksi jotain neutraaleja lankoja. En ole tohtinut vielä aloittaa mitään nuttujen ja muiden neulomisia, mutta tämän kyllä otan puikoille ihan jo tänään.

Kivaa lukea, mitä ompelijat pyöräyttävät vauvoilleen. Itse olen ihan onneton vaateompelija, joten pitäydyn näissä lankahommissa. Tai ehkä yritän tehdä parit kuolasiepparihuivit jossain vaiheessa.

Kokeneemmat: oletteko kapaloineet vauvojanne jättiharsoilla tai erityisillä muotoon ommelluilla kapaloilla? Kokemuksia?

Ja sitten kissan omistajat: Miten teidän kisut on reagoineet vauvaan? Ovatko ängenneet sänkyyn tai vaunuihin? Tietysti jokainen kisu on ihan omanlaisensa tapaus, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia. Oletteko laittaneet varmuuden vuoksi vauvan suojaksi semmoisen kissaverkon?

Kyselyintoinen Toffeetyttö 17+3
 
Ihania rakenneultrakuulumisia! Onnea hyvistä uutisista :flower:

Kiitos toukkapussiohjeesta! Saattaapi tulla käyttöä... ajattelin virkata tulokille tilkkupeitonkin, mutta saa nähdä, ehdinkö.

Vanhemmille lapsille emme ole vielä kertoneet mitään, joten reaktioita ei ole tiedossa. Jos maanantaina RU:ssa kaikki on hyvin, niin sitten kerromme. Samoin, jos ultrassa kaikki kunnossa, aion töissäkin tulla kaapista ja vetäistä päälle mekon, joka ei jätä arvailuille varaa... kyllästyttää jo tää vatsan sisään vetäminen... Sitä paitsi sorruin tilaamaan asosista ja ebaysta mammakuteita, niitä ois kiva päästä käyttämään.

Kapaloinnista en tiedä mitään, vaikka kiukkuista esikoista sairaalassa kapaloinnilla ihan pienenä rauhoittivatkin.

Kissoistakaan en tiedä mitään, mutta meidän koirat ovat aina ottaneet tulokkaan mitä mainioimmin laumaan vastaan :).

Ja koirista puheenollen, mun tuleva koirani syntyi eilen :D!!! Nyt pitää marraskuulle odotella, että pääsee pennun puuhia ihmettelemään ja jälkiä korjailemaan :).

Jaksamista leivontaurakkaan sille, jolla kekkereitä tiedossa nyt. Mä vietin kaksi viikkoa sitten kolme päivää vääntäen tarjoamuksia pojun kuusivuotissynttäreille. Oli raskasta, mutta priimaa tuli ja hyvää oli.

Viikoloppuja joka akalle :)!

väpä 19 + 6
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Oih, voisin tehdä tuollaisen toukkapussin sitten kun saan tehtyä tällä hetkellä työn alla olevan makuupussin valmiiksi. Varastosta löytyy aika paljon erilaisia lankoja, joten eiköhän sieltä löydy jotain tuohonkin sopivaa.

Saa nähdä saanko rattaat jo huomenna. Nettiseurannan mukaan ne ovat jo paikkakunnalla.

rv 19+
 
"Kuutti"
Moi! :)

Mää oon jo aikani lueskellut teitin juttuja ja nyt ajattelin itekkin naputella. (Naputtelin ensin elokuun keskusteluihin... :D ) Täällä ollaan siis viikoilla 19+5. <3 Hurjan jännää tämän ekan odottelu niin mulle kuin tulevalle isällekin. Kaikenlaista on hankittu ja varsinkin minä menen aikamoisen vauvahuuruissa. :D Liikeitäkin tuntuu jo välillä, joka kerta se tuntuu yhtä jännältä ja pysäyttää hetkeks. :')

Olikos teillä joka facebook ryhmä kans? :)

En nyt saa punaisella mutta meidän tiedot:
8.2./ Kuutti/ 23v. / 1.lapsi/ SatKs
 
Huomenta ! Anteeksi aktiivisuuden puutteeni kirjoitteluun tälle palstalle, vaikkakin lukemassa olen käynyt viikoittain teidän tarinoita :attn: ei vaan aika riitä kaikkeen (enkä osaa kirjoittaa lyhyitä viestejä :kieh:) ja lätkäkauden alettua meillä mennään arki-illat reeneistä toiseen : / omakin "kuntoilu" on valitettavasti jäänyt satunnaiseen lenkkeilyyn ja pyöräilyyn...ryhmäliikuntatunteja kokeilin vielä kesän jälkeen aloittaa uudelleen...mutta ei ollut enää mun juttu, kahvakuulailu tai pumppi :mad::x eli nautitaan kiloista ja elämän iloista ja keskitytään siihen keskivartalon kokoon sitten ensi keväänä -kesänä :saint:ja nyt liikutaan vain oman voinnin mukaan ! Lisää haatetta liikumiseen tuo töissä kipeytyvä selkä, joka säteilee kuin issias etureisiin |O...olen kokopäivän liikkeellä ja jalkojen päällä, joudun myös nostelemaan/kantamaan.. yms. mitä kokkistouhuun kuuluu:x.. onko kukaan kokeillut SI-vyötä, sain tuttavalta lainaan, ja siitä ollut ainakin hieman apua :| :kieh: Meillä käytiin eilen rakenneultrassa, kaikki oli kunnossa, painoarvio 370g, vilkas "tyyppi" siellä oli...lääkärin oli hankala saada siitä minkäänlaisia mittoja, totesikin vain että "yhteistyöhaluton" ..nyt jo:x ... olisimme halunneet tietää sukupuolen, mutta peppuaan ei suostunut kaveri näyttämään, eikä myöskään kasvojaan missään vaiheessa, vaikka minun asentoa vaihdettiin pariinkin otteeseen :stick: ultra tehtiin myös alakautta, myoomien takia..ja joudun vielä uudelleen loppuraskaudessa ultraan synnytystapa-arvion tekemiseksi...yksi myooma sijaitsee melkein kohdunsuulla, joten voi aiheuttaa sektio-päätöksen..mutta se on sen ajan murhe se:ashamed: Voimia kaikille parisuhde-asioiden kanssa painiville :hug:... mä olin 18v. lasten isän kanssa.. iät10, 17, 19 ) ja kärsin viimeiset viisi vuotta siitä kuinka koin olevani onneton, huonossa avioliitossa, puhumattoman miehen kanssa jonka kanssa ainoa asia jonka jaoimme oli lapset ja työ(yhteinen yritys tai montakin)..enkä tiennyt miten lähteä, päästä pois tai olla onnellinen..long story...kun asioita miettii taaksepäin, meillä kuitenkin aina ollut ne lasten syntymät ja odotukset huippuhetkiä, ja niihin kuuluvia onnentunteita kannan mukanani aina :x enkä myöskään kokenut koskaan henkistä väkivaltaa, tai muutenkaan pahempia riitoja...joten nostan hattua teille:hug:, jotka jaksatte taistella näiden asioiden kanssa ( viisi vuotta sitten eronneena, riitelemme lasten asioista, välimme ollessa NYT huonommat kuin koskaan yhdessäoloaikana.... ) JA taas menee asian vierestä :stick:... MUTTA tänään eilen ja huomenna OLEN ONNELLINEN, löysin rinnalleni ihmisen, jonka kanssa olen joutunut perumaan jo kolme asiaa, mihin sanoin ennen -"ei koskaan enää" (avioliitto, raskaus ja sitä yhtä en kerro:p ) vuoden avioliiton ja 3:n IVF - yrityksen jälkeen tunnen silti jokainen aamu herätessäni olevani rakastettu, haluttu sekä onnekas löytäessäni elämääni miehen, jonka kanssa saan loppuelämäni jakaa :heart: Alunperin piti kysymäni siitä selkäkivusta, onko muilla oireita : / ja onko kellään jäänyt sukupuoli epäselväksi, vaikka halusitte tietää ? Tää lähtee nyt kirppareita kiertämään ja ostamaan ekat potkuhousut, meillä kun hankinnat tehtävä kaikki, mtn. eioo tallella kymmenen vuoden takaa :O ikivanha pinnis saatiin lahjoituksena, jota mieheni on hionu ja maalaillu - jostainhan se piti aloittaa ! Hauskaa viikonloppua, ehkä koetan kiroitella useammin, ettei mee ihan romaanin puolelle nää longstoryt :popcorn: palaillaan

LIINA2013 viikkoja 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Tervetuloa Kuutti: Olisko sun mahdollista rekisteröityä tuon nimimerkkisi kanssa, niin olisit sitten samalla viivalla muiden kirjoittajien kanssa? Tässä kuitenkin kaikki kirjoittavat rekisteröidyn nimimerkkinsä takaa, jolloin pystyy olemaan varma, että aina se sama tyyppi kirjoittaa. (Jos ei identiteettivarkauksien mahdollisuutta lasketa mukaan...) Se on ollut vähän niinkuin kirjoittamaton sääntö näissä ketjuissa, missä kuitenkin jaetaan tosi henk.koht.asioita, että tänne puolelle kirjoitetaan vain kirjautuneena "oikeena" tyyppinä, eikä vierailijana :) Facebook-ryhmäänkin pääse sitten, kun Kuuttina kirjautuneena lähetät nimimerkille Llinndda yksityisviestin!

Kaksi yötä ultraan.... :popcorn:

liina2013:lle piti vielä kommentoida, että itse kanssa näin tokalla kierroksella olevana naisihmisenä (tai no ekaa kertaa vasta naimisissa, mutta ekan lapsen isästä avoeronneena) olen kyllä onnellinen siitä elämästä, jonka olen löytänyt tämän nykyisen mieheni kanssa. Kun niitä hankaliakin aikoja on koettu edellisessä elämässä. Mutta vaikeudet opettaa :)

Pippurihäntä rv 20+5
 
Kuutti tervetuloa joukkoon! :)

Nokkosperhonen ja Shamppis, totta ksi täällä saa purkaa tuntojaan. Tämä on tavallaan yksi parhaimpia väyliä siihen. Ei voi muuta sanoa kuin että tilanteet kuulostavat hankalilta ja haastavilta. Paljon voimia kummallekin! Teidän ja vauvojen hyvin vointi on nyt ykkösenä!

Kapaloinnista niin oon ihan lämpötiloista riippuen käyttänyt joko vauvojen lakanaa tai fleecehuopaa.

Toffeetyttö, meillä on kaksi hyvin mukavuuden haluista itsepäistä isoa kollikissaa niin tarkoitus olisi ostaa vaunujen ja pinnasängyn päälle semmonen nailoninen turvaverkko. Niitä on metallisiakin, mutta jotenkin koen ajatuksena hankalina.

Täällä ollut hieman parempi päivä tänään. Olo on vaihdellut hurjasti. Napakoita, jopa hiukan kipeitä supistuksia tulee päivittäin useita. On myös ollut noita lantion kipuiluja. Mutta melkoisen tiukkoja potkuja tuo kaveri jo antaa. Tuntuu jo navan yläpuolella potkut. :) vielä kolme yötä ultraan. Jännittää ihan hirveesti vaikka edellisestä on vasta kolme viikkoa.

Kampiakseli ja tähtis rv 20+3 (uä:20+6)
 
No nyt sitten näin virallisesti rekisteröityneenä. Kuutti nimi oli jo mennyt joten vähän piti muokata. :)

Meillä on keskiviikkona rakenneultra. Kyllä jänskättää. :) ukkeli on sitä mieltä että poika tulee ja mulla ihan sellainen olo ollut jo pitkään että pikku neiti siellä masussa on. :D meillä vaihtuu viikko aina näin sunnuntaisin, ja tää onkin viikon kohokohta kun saadaan lukea taas neuvolasta annetusta kirjasta että mitä tällä viikolla tapahtuu. :)

Onnittelut jokaiselle omaa pienokaistaan odottavalle. :) On tämä vaan hurjan ihanaa <3

En saa nyt punaista väriä tällä iPadillä mutta kuitenkin

Kuuttinen/ 8.2./ 1. vavveli/ 23 v./ SatKs
 
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Kuuttinen - lisätty!

Meillä on alivuokralainen alkanut myös hikkailla tuntuvasti. Yks kyllä huvittavimmista raskaustuntemuksista, kun sisukalut nykii rytmikkäästi :D Edellinen on tosi kova hikkaamaan varsinkin loppuraskaudesta ja aina sanoivat, että se on vaan hyvä merkki, että harjoittelee nielemistä. En muista yhtään, että milloin alkoi edellisestä, mutta tää on selkeesti ihan sitä samaa jo. Ja kauheeta monotusta tulee välillä, eilenkin meinas kännykkä heilahtaa masunpäältä, kun tuli oikein mojova potku.

PH 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Iltaa kaikille!
Voi miten kateellisena luen teidän kaikkien RU kuulumisia tai päivien laskuja pääsyä RU:hun. Itselläni on vielä pitkä aika sinne.
Vielä kateellisempana lue noita syys-lokakuun ketjuja missä on syntyneitä tai ihan juuri siihen tilanteeseen pääseviä. Kyllä tämä odottavan aika on sitten piiiiitkä!
Minulla on lähes kolme viikkoa vielä RU:hun aikaa. :(

Erittäin tomera on asukas mahassa, alkaa iskuja ja potkuja, kaiveluita ja pyörimisiä olla joka hetki. On kuin elohopea ollut jo alun ultrista lähtien. Nyt alkaa tuntua siltä ettei sukupuolta pääse näkemään jos liikehdintää on näin paljon.

Löysin ihana "toukkapussin" ohjeen jostain näistä ketjujen syövereistä. Ihana kudottu pussukka vauvalle. Yritän jonkun löytää joka tuollaisen meille kutoisi,itselläni ei tosiaan puikot pysy kädessä.

Tilanne täällä parisuhteen osalta on sama piinaava, eikä meillä ole vieläkään juuri miehen kanssa puheyhteyttä. Olen kerran puhelimitse puhunut asioita, se helpotti minua tietyllä tapaa koska sain sanottua rauhallisesti omia ajatuksia ja tuntemuksia. Mies oli todella hiljainen, no paha krapula päällä johtuen rankoista karhupeijaisista ja yllättäen mies nukahti kesken puhelun.. Yks kaks hetkessä kuului kuorsaus.. En edes pahoittanut mieltäni vaan ajattelin turha vaiva minun puhua ja kertoa, kulutan vain aikaa. Kerkesin siinä tärkeimmät onneksi sanoa. Lopettettuani puhelun herran kuorsatessa laitoin pari txt joihin ei ole tullut mitään vastausta. Oman oloni toisaalta tekee rauhalliseksi se että olen yrittänyt saada puhevälit ja välit kuntoon. En voi mitään sille miten aikuinen ihminen haluaa hoitaa asiat.
Totuus on kuitenkin se että vauva on alkuun täysin riippuvainen minusta eikä isä voi luoda vauvaan suhdetta jos ei minun kanssani ole puheväleissä. Ihan kaikkeen ei minunkaan tarvitse joustaa.ilmoitin miehelle että RU:hun mennessä asioiden pitää olla selviä koska siellä aletaan suunnitella synnytystä ja jos minulla ei ole miestäni (lapsen isää) raskaudessa ja synnytyksessä tukena niin vaadin sektion. Olen pohtinut ystävän ottamista tueksi mutta jostain syystä ajatus tuntuu vieraalle. Kuitenkin miehen kanssa yhdessä vauvaa suunniteltiin ja tehtiin. Koen että koska vauva on osa minua ja osa miestäni ei kukaan pysty tukemaan minua synnytyksessä samalla tavalla kuin ihminen jolla on side vauvaan. En osaa nyt täysin sanoiksi pukea mitä tarkoitan. Eli aika paljon on nyt kiinni näissä kolmessa viikossa.
Tiedän pärjääväni vauvan kanssa yksin, siitä ei ole kysymys. Eniten pelottaa tämä raskaus, varsinkin näillä supistuksilla ja synnytys. Että jäänkö yksin, ilman sitä sen ihmisen tukea jonka lihaa ja verta puoliksi minun vatsassa kasvaa.
Ja tämän olen ääneen sanonut.

Noh, sellaista täällä. Nyt pyykkiä kuivumaan.
Alkuviikkoon jaksamisia!

Nokkosperhonen & Iltatähti 18+0
 
Nokkosperhoselle ja muille ultria jännityksellä odottaville tsemppiä - aika matelee kun jotain odottaa, mutta päivä päivältä lähempänä ollaan :) Tavallaan on kyllä helpompi olla alkukuun odottaja, kuin loppukuun, ainakin tämmöisessä ketjussa. Mutta viimeksikin kävi niin, että lapseni syntyi vasta loppukuusta, vaikka olikin LA alkukuussa! Ja ne vasta pitkiä viikkoja olivatkin, tää aikahan on mennyt ihan siivillä siihen verrattuna...

Tuun sitten kertomaan terveiset, vahva usko on siihen, että kaikki on hyvin, mutta sukupuoli vähän jännittää. Mieskin sanoi, että vaatii vähän totuttelemista, jos se on poika. No, mulla on ennestään kumpaakin joten sillä tavalla ihan sama, kunhan kaikki vaan on hyvin.

PH 21+0
 
Viimeksi muokattu:
Tästä päivästä tulee todella piiiiiitkä.
En malttaisi lähteä töihin kun pitäisi tulla rattaat postiin tänään. Olivat jo perjantaina saapuneet Helsinkiin.
Huomenna onkin heti aamusta ultra ja illalla käyn hakemassa kopan rattaisiin. Taitaa olla vähän nukuttu yö edessä. Viime yökin meni siinä kun pohtiessa että ehtiikö rattaat tulla ennen töihin lähtöä.

rv 19+
 
Moi kaikille!

Onnea kaikille hyviä RU-kuulumisia saaneille! :heart:

Tervetuloa Kuuttinen! :)

Lueskeltu on taas teidän juttuja, mutta kirjottaminen on jäänyt..
Nyt 3-vuotiaan kanssa kotona kun on kuumeessa, ehti ollakin kolme viikkoa kesätauon jälkeen pk:ssa ennen kuumetta! :(

Mä olen kovasti miettinyt noita vaunuasioita myös, kun vanhat vaunut ehdittiin hävittää keväällä.. En yhtään ole noihin perehtynyt, edellisetkin siis saatiin silloin esikoiselle.. Nyt kävikin eilen sellanen tuuri, että ystäväpariskunta kävi meillä ja kysyi tarvitaanko vaunuja tai pinnasänkyä!! :D Vaunut on tosi hyvät mun näkökulmasta (Hocon yhdistelmävaunut, on heittoaisa, ilmakumirenkaat ja pumppu, integroitu hyönteisverkko, tilava tavarakori, lämpöpussi, sadesuoja ja seisomalautakin vielä mukaan) ja maksan niistä tietysti jotain (n. 100e?), mutta stressi kyllä poistui samantien asiasta! Samoin pinnasänky meni rikki viime vuonna, joten sekin on tervetullut! :)

No, kaikkea tuota ennen vielä rakenneultran jännittäminen, meillä kun toisessa raskaudessa -09 "jäätiin kiinni" ja vakavien rakenneongelmien ja olemattomien elinmahdollisuuksien vuoksi meidän toisesta pojasta tuli enkelipoika.. :'(
No, tähän ultraan on vielä (enää??) 1 1/2 viikkoa, ei siis kovin pitkä aika!!

Liikkeitä tunnen päivittäin, mutta on vähäisiä ja tosi hentoisia vielä.. En kyllä muista ollenkaan miten tunsin muissa raskauksissa tässä vaiheessa, tai sen muistan, että tunsin, mutta en sitä miten voimakkaina! :)

Tässäpä poksumiskuvaa rv 19+0 aamumassu! :heart:



muoks2! Iltamassu samalta päivältä vertailun vuoks! :)



Pepper ja möhkylä rv 19+0 :heart:

muoks! kesäkuisten ketju jo perustettu! :O
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta vaan kaikille ja tervetuloa Kuuttiselle! Komeita masukuvis tänne ilmaantunut! :) itellä ei oo vielä tota kaliberia, mutta ilmeisesti esikosta ei kasva ihan samaa vauhtia kuin seuraavista.

Sikiön painoista Ru:ssa, meillä arvioitiin painoksi vain 300g (19+5 viikolla) ja ultrassa sanottiin vaan että viikkoja vastaava. Täällä joku laittanu että paino ollu 370g ja viime viikolka kampaaja sanoi hänellä olleen 350g. Tästä johtopäätös että onko meidän poika pieni? Tietysti vaikuttaa paljon millä viikolla arvioitu..

Täällä keittiö edistyy mukavasti, kaikki alakaapit, tasot ja allas paikallaan, pian saa jo tilata taas putkarin, vihdoin! Seuraava projekti onkin sitten vaihtaa molempien vessojen kalusteet ja ehkä myös kahteen suihkuun uudet sadesuihkusetit. Seuraavalla lomapätkällä hion ja valkolakkaan kaikki parketit. :) kun kaikki on valmista, laitetaan varmaan myyntiin ja otetaan sit taas uus isompi remppakohde. Tai sit rakennetaan.. :D ukko katteli jo eilen kivitslojen materiaalipakettien hintoja, toppuuttelin vähän ja sanoin että hoidetaan nää keskeneräset nyt ensin maliin, tarkoittaen nykystä kotia ja vauvaa :D Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Mukipukipuu ja Väinö 21+0

Kääks, tää ny viimestään on se oikee puoliväli :)
 
Morotusta

Rakenneultrassa käyty ja vaikka hikikarpalot jo kihosivat otsalle ja sydäntä kylmäsi kätilön minuuttien pituinen pikkuaivojen ja sydämen syynäys, oli kaikki lopulta ihan fine. Olin jo ihan varma, että nyt on jotain pielessä, mutta kätilö halusi vain katsoa tarkkaan, mikä on tietysti ihan hyvä. Kaiken pitäisi olla kunnossa ja mitään hälyttävää ei löytynyt :heart:. Tyyppi myös liikkui vilkkaasti ja senkin pitäisi olla hyvä merkki. Kooltaan oli pari päivää laskettua aikaa isompi, mutta LA pysyi samana, sillä moinen ero saattaa mennä mittausvirheen piikkiinkin. Painoa oli 365 g :). Mutta sukupuoli ei selvinnyt! Kätilö sanoi, että oli jossain vaiheessa näkevinään pippelin jalkojen välissä, mutta koska keskittyi kaikkeen muuhun, niin ei uskalla kyllä sanoa mitään. Eli sukupuolesta ei ole mitään tietoa :confused:... Tärkeintä tietenkin, että kaikki näyttää hyvältä :).

Hienoja pötsiotoksia Pippurihäntä ja Pepper79. Voisin omanikin lämäistä tänne tänään, jos vain sen teknisesti osaan tehdä. Tulin nimittäin ajatusteni mukaisesti tänään töihin sellaisessa mekossa, että ei pitäisi jäädä epäselväksi :). Ja silti kukaan ei ole sanonut mitään vielä! Katsotaan, kuinka kauan menee, ennen kuin ensimmäinen uskaltaa sanoa jotain.

Nokkosperhonen, toivottavasti asiat ratkeavat pian.


väpä ja joku 20 + 2
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!

Uusi helmiodottaja ilmoittautuu! Vasta tänään löysin tänne foorumille ja luettuani aikani päätin itsekin osallistua, sen verran mukavaa porukkaa vaikuttaa olevan :) Olen 30 v. 1 v 9 kk ikäisen pojan äiti pk-seudulta, jolla seuraavan lapsen la 9.2. Huomenna ultra, jossa toivon mukaan selviää kumpi on tulossa :)

Rakausaika on sujunut kohtuullisen hyvin, vaikkakin olen kärsinyt runsaasta päänsärystä ja edellisessäkin raskaudessa vaivannut iskias vaikeuttaa taas liikkumista. En näin ollen ole kyennyt liikkumaan niin paljon kuin olisin halunnut.

Liikkeitä olen tuntenut n. 3 viikkoa, joista viimeisen viikon ajan on tuntunut jo hyvin selkeästi. Tyypillisesti, kun makoilen illalla sohvalla, alkaa masussa kova iltajumppa, jonka tuntee hyvin kättä vasten ja välillä jopa näkee potkut mahan päältä.

Olisin mahdollisesti kiinnostunut fb-ryhmästä, jos siihen vielä on mahdollisuus liittyä

Terv. HelmiQ ja Helmi/Helmut rv 20 + 0

9.2 / HelmiQ / 30 v. / 2.lapsi / JS
 
Tervetuloa uudet! MUOKS: Lisätty myös listaan, tarkistakaa vielä menikö oikein.

RU takana - kaikki paikoillaan ja aikataulussa. Ja poika ihan selvästi :)
Aika onnellista... Saatiin törkeän hyvä profiilikuva vielä mukaan <3

MUOKS.2: Ja joo, selvis sekin, miksi tunsin tän liikkeet kunnolla vasta viikkoa paria myöhemmin kuin edellisestä - mulla onkin istukka ylhäällä edessä! Saas nähdä, vaikuttaako se jotenkin myös vatsan muotoon. Aiemmista on ollut aina takaseinässä.

Ai niin ja tietääkö joku mitoista tarkemmin:
- jos mahanympärys on vähän muita mittoja edellä niin viittaako se johonkin sokeriongelmiin?

Vauveli vastasi B-mitaltaan rv 20+2, muuten viikkoja on se 21+0 ja kätilö sanoi tuon olevan "viikkoja vastaava" B-mitan koko eli muuten ei ole kyse mitenkään yli-isosta vauvasta tässä vaiheessa
- painoarvio oli n. 385g

PH rv21+0 ja Häntä-heikki
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa vaan kaikki uudet minunkin puolesta! :)

Meillä oli tänään rakenneultra ja siellähän se pikkuinen olla möllötti. <3 Kovasti tykkäsi taaskin olla jalat ristissä, samoin oli viime ultrassa. Vaan lähti se sieltä liikkeellekin, niin että pystyi kaiken tarvittavan katsomaan ja mittamaan. Painoi 384 g ja kaikki oli kunnossa ja vastasi aika tarkkaan laskettua aikaa. (Jossain mitassa oli päivän heitto, ei siis mitään vakavaa.)

Kyllä helpottaa oloa tietää, että masussa on kaikki hyvin. :) Viikon päästä pääsisikin sitten neuvolatädin puheille. Pitänee muistaa varulta mainita melko jatkuvasta päänsärystä ja aroista silmistä. Jotain raskausmyrkytyksen mahdollisia oireita kai nuokin. Yleensä menen lääkäriin vasta viime hädässä pää kainalossa ja irtosormia pussissa, mutta nyt raskauden aikana en halua ottaa mitään riskejä, kun on vauvelinkin terveys kyseessä..

Väsymys vaivaa edelleen ja yksin ollessa ei meinaa oikein innostaa tehdä mitään. Ärsyttää, kun ei osaa nyt lomastakaan oikein nauttia. Tulee jotenkin semmonen olo, että olis velvollinen tekemään kaikkea "kivaa" vaikka ei yhtään huvitakaan. Blääh!

Ihania masukuvia teillä. :) Laiskana en jaksa ainakaan nyt rueta tänne kuvaa laittamaan omastani, mutta ihan komea kumpu on täälläkin. Painoa tullut jo varmaan n. 9 kg lisää lähtöpainoon, mutta toivon mukaan rupeaa nousu tasaantumaan nyt kun koitan olla tarkemmin sen suhteen, mitä suuhuni milloinkin laitan..

Vitsit tämä odottavan aika on pitkä! Toivottavasti lokakuu menisi nopeasti ohi, pääsisi muuttohommiin ja vähitellen jouluvalmisteluihinkin ja uuden vuoden jälkeen alkaisikin jo olla LA lähellä.. <3 <3 Mut jos tämän syyskuun hoitelis pois alta ihan ensiks.. ;)

-rv 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Voi ihanaa mitä ultrakuulumisia, onnea niitä saaneille! Ja voi miten ihania masukuvia on tänne tänään tullut.

Uudet, tervetuloa porukkaan :wave:


Muutamalla taisi olla ongelmia parisuhderintamalla, jaksamisia teille leidit jotka niiden ongelmien kanssa joudutte painimaan. Kyllä te vahvoina naisina pärjäätte vaikka sitten yksin jos niikseen tulee.

Itse huomasin joskus kun esikkoa odotin että helpompaa ja ihanampaa on elämä vaikka sitten yksin kun paskassa parisuhteessa. odotuksen alussa siis otin eron ja odotin siis yksin ja synnärilläkin olin yksin ja hyvin se meni. Siitä olikin luonteva aloittaa nuoren yh-mamman arki kun kerta synnärilläkin pärjäsin mainiosti yksin.
Arki nuorena yh-mammana oli ihanaa ja nautin siitä kun oltiin vaan minä ja mun pikkuprinsessa mutta nyt voin onnellisena todeta että ihanampaa on nyt jakaa arki ihmisen kanssa joka rakastaa mua kaikkine vikoineen, ominaisuuksineen ja oikkuineni ja saa olon tuntemaan joka päivä aina vaan tärkeemmältä, erityisemmältä ja prinsessamaisemmalta. Meillä siis isäntä pitää tätä mammaa kun kukkaa kämmenellä. Isäntä tulla tupsahti mun ja meidän neidin elämään jo ennenkun esikko oli vuoden ikään kerennyt joten hän onkin siis ihan virallisissakin kirjoissa neidin isä. Hänhän likan on kasvattanut mun kanssa ja sanoi heti alussa että rakastaa tuota pientä prinsessaa enemmän kun muuta tässä maailmassa. Ja loppujen lopuksi, ei niitä lapsia dna ketjun rippeillä kasvateta vaan sillä ehdottomalla ja rajattomalla rakkaudella.
Eipä kukaan usko että ollaan "uusperhe" (jollaisena ei itsekään osata itseämme pitää). Nytpä ollaankin onnelliset kahden ihanan ipanan vanhemmat jotka innolla odottaa kolmatta ipanaa joukon jatkoksi :)
Eli tämä mamma on kyllä enemmän kuin kiitollinen ja onnellinen että on rinnalleen saanut täydellisen miehen.
Vaikka joskus on hankalaa niin täytyisi vaan yrittää muistaa että elämässä kaikella on tarkoituksensa.


Täällä ollaan koko päivä rempattu vessaa sillä aikaa kun isäntä on ollut töissä ja nyt kun se kotiutu niin näpsäkästi tehtiin vaihto ja isäntä saa jatkaa illan.
silläpä en nyt osaa muuta kommentoida, en edes nyt muista mistä on ollut puhetta kun pää on edelleen remonttimietteissä vaikka juuri remontoijanvaihto tehtiinkin, pää tais jäädä sinne...
Kai sitä täytyisi pakata lasten laukku valmiiksi kun huomenna käyn ne oman mutsin luokse mummolalomalle viemässä. Meillä kun on keskiviikkona heti aamusta rakenneultra niin nytpähän pääsee isäntä ekaa kertaa kyseiseen ultraan mukaan kun saatiin lapset mummolaan lomailemaan mummon ja papan kanssa jotka myös lomalla ovat. Kyllä jo ultra jännittää! Onneks pääsee huomenna rapsuttelemaan meiddän heposta ja heilumaan talleille, se kun siellä mutsin luona asustelee.



Tuossapa tuo oma pieni pallo teidän muiden ihanien masukuvien jatkoksi :)




BlackPearl 21+0 (iik kaks yötä vielä omaan ultraan <3 )
 
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista! :) kuyen väpä taisi jo sanoa niin melkoisen poikavoittoinen ryhmä. :D

ihania masu kuvia ootte laittaneet! Ihan selkeesti jo näkyy että oottaa. :) mulla kans kunnon pallo. Napa pullahti jo ulos. :D vyötärön ympärys on 3,5 cm isompi kun edellisissä raskauksissa näillä viikoilla. Ootteko muut mittailleet vyötäröä?

Meille muuttaapi hamsteri perjantaina joukon jatkoksi. :)

Mulla kostautui se energisyys ja reippas siivoilu yms. puuhailu sitten silloin yöllä ja nyt muutamana päivänä. On tullut kipeitä supistuksia. :/ soitin neuvolaan josta sanottiin ettei saa vielä semmosia tulla. Ja painajaisia on tullut nähtyä runsaasti mm. Mummon kuolemasta (elossa siis vielä) ja että alan taas vuotaa verta samaan tapaan kun alussa. Tullut valvottua myös melko paljon kun illalla ei saa unta ja heräilee useesti yössä. Sitten tulee aamuyöstä vaan pyörittyä sängyssä. Mutta huomenna ultra. :)

Kampiakseli ja tähtis rv 20+5 (uä: 21+1)
 
Anteeksi, nyt tulee tosi omanapainen postaus.

Rakenneultrassa käyty... ja olen ihan kauhuissani. :'( viikon päästä sairaalaan uudestaan. Kaikki muuten hyvin ja vilkas kaveri, mutta oikeassa aivokammiossa liikaa nestettä. Raja sille on 10mm ja mein pienellä meni yli. Huoli on valtava. Painoarvio 432g ja pituus arvio 25cm. Nyt neuvolan mukaan rv 20+5, mutta ultran mukaan 22+0. Eivät muuttaneet LA:ta. Pohti vaan et iso jätkä. Kovasti riehui ja pallit siellä edelleen viuhui. Tulee pitkä ja piinaava viikko... Pojalla korvatulehdus molemmissa korvissa ja mulla edelleen kivuliaita supistuksia silloin tällöin. Missä se iloinen ja seesteinen keskiraskaus?? (fb:stä kopsasin kun ei jotenkin nyt jaksa uudelleen kirjoitella)

kampiakseli ja tähtis rv 20+5 (uä: 22+0)
 

Yhteistyössä