Hiljainen adoptiopalsta?

Hei kaikille. Täältä ilmoittautuu Marli :D
Olemme tehneet mieheni kanssa päätöksen lähteä hakemaan adoptiota. Meillä siis ei hedelmöitys hoidot tuottaneet toivottua tulosta, vielä on neljä alkiota pakkasessa ja todennäköisesti riittää vielä yhteen siirtoon. Itseäni pelottaa ne hormoonit mitä on popsinut ja mieheni on kanssani samaa mieltä. Oli aivan ihanaa ja vapauttavaa tehdä tämä päätös.
Ensin minua jollain tavalla ahdisti, mutta nyt tuntuu niin hyvältä ja oikealta. Miehelleni on adoptio ollut aina positiivinen ajatus.
No nyt on sitten tehty vasta se päätös ja sitten infotilaisuuteen ja siitä sitten eteenpäin.
Olen 27-vuotias ja mieheni täytti juuri 30 vuotta. Olemme ajatelleet hakea Kolumbialaista lasta, mieheni on sisarusten kannalla, eli että adoptoitaisiin kaksi samalla kertaa.
Itselleni ajatus on vielä aika hurja, sillä minulla ei niin kauheasti ole lapsista kokemusta.
Nii ja onkos siihen jotain kriteerejä, että saisi kaksi adoptiolasta samalla kertaa?


B) Aurinkoista sunnuntaita teille
 
Tervetuloa palstailemaan marli, sosiaalityöntekijä arvioi aina tilanteen sisarusadoptiosta tietääkseni, mutta tuskinpa mitään estettä siihen on. Olette nuoria ym. Ajatus varmasti selkiintyy adoptioneuvonnan aikana kumpi tuntuu paremmalta vaihtoehdolta kun saa keskustella sosiaalityöntekijän kanssa asiasta.
 
marli Kiva, että saadaan tänne enemmän adoption alkutaipaleella olevia. Me olemme olleet ensimmäisessä neuvonnassa ja kotiläksyt saatiin viikonlopun aikana tehdyksi eli toista neuvonta-aikaa tässä odotellaan. Tänään oli viimeisen hoidon punktio, mutta selkeästi ajatukset ovat jo adoptiossa. Teillä on hyvä tilanne, kun kaikki maavaihtoehdot ovat vielä teille mahdollisia. Toivottavasti saadaan keskustelua enemmän aikaiseksi, sillä tuolla lapsettomuuspuolella on tottunut lähes päivittäiseen ajatustenvaihtoon. Mistä päin marli olet? Me kanskun kanssa ollaan Pirkanmaalta. Meillä oli puhetta, että treffataan jossain vaiheessa, kun saadaan molemmilla hommat käyntiin. Tervetuloa mukaan, jos matka ei ole liian pitkä.

Taidan aloittaa meille adoption alkutaipaleella oleville oman topikin. Jos vaikka saataisiin muitakin alkutaipaleella/ajatusvaiheessa olevia liittymään mukaan keskusteluun.
 
Olen Salosta kotoisin.
Joo no ette ikinä arvaa, olen nyt niin innoissani adoptiosta. Nyt sekotetaan pakkaa oikein kunnolla. Olin viime kuussa toisessa pas-hoidossa ja tein tiistaina plussa testin.
Ei kylläkään ole sellainen olo että olisin raskaana, mutta testi näyttää niin.

Juttelin isäni kanssa eilen ja hän tietää meidän adoptio aikeista. Kerroin hänelle että plussasin tiistaina, itse en uskalla ajatella päivää pidemmälle ja isäni muistuttikin ensimmäisistä riski kuukausista.
Juteltiin muuten vain tilanteesta ja oli hienoa kuulla, että hänkin piti itsestään selvänä, että meille tulee joka tapauksessa myös adoptio lapsi.
Paineet on paljon pienemmät sekä hoitojen, että adoption kanssa, kun lähipiiri tukee.

Nyt täytyy valmistautua töihin, tulen taas viikonlopun aikan katsomaan, josko täällä olisi joku kirjoitellut.
 
Kurkkailen varovasti tälle puolelle... Olemme hiljattain aloittaneet hoidot Tampereen Väestöliitossa, mutta näyttää siltä, että meidän tilanne on suht toivoton ja varmaankin hoidot lopetellaan aika pian. Mun ajatukset ovat jo aika lailla kääntyneet adoption puoleen. Mies ei mitenkään vastusta adoptiota, mutta hänellä on asian kanssa enemmän sulattelemista. Onhan tämä tietysti itsellekin iso juttu... Neuvokaas viisaammat, että otetaanko ekana yhteys suoraan Pelastakaa lapset ry:hyn, vai mitenkäs tämä prosessi laitetaan alulle?
 
Soitin itse pelastakaa lapset ry:n vaihteeseen 09-41355400, sitten kysy aluetoimiston alkupuheluihin, oliskos ollut näin. Sieltä sitten eteenpäin. Itse olen sekoillut sanoilla niin paljon. adopion alkuinfo on se mistä lähdetään liikenteeseen. He lähettävät teille kotiin sen paketin. Kannattaa jo soittaa ja kysyä sitä alkupakettia, koska mihinkään ei ole vielä pitkään aikaan sidottu. Mua ahdisti soittaa sinne , mutta kun puhelu oli ohi ja laittoi rattaat pyörimään, niin se on kumma miten se adoptio alkaa tuntumaan ihan omalta jutulta.

Omasta mielestä on todella hieno juttu lähteä hakemaan adoptiota
 

Yhteistyössä