Hitto, ostin vauvan vaatteita yli 10000 eurolla ja nyt

  • Viestiketjun aloittaja uusi palstalainen
  • Ensimmäinen viesti
Mutta neuleliivit, caprit/shortsit tai kauluspaidat ovat kyllä ihan normaaleja vaatteita. Ja meillä on ostettu ihan 62cm/68cm koosta alkaen.

10000e on kohtuu paljon, mutta jos ostaa 56cm/62cm/68cm/74cm/80cm, niin kyllä se maksaa jos ei hyödynnä aleja. Itse pistän yli tuhat euroa vuodessa hivenen isomman lapsen vaatteisiin ja minä ostan lähes kaiken alesta (toki ulkovaatteisiin menee hivenen enemmän nyt) . Kyllä 2000e olisi muuten mennyt kevyesti noihin hankintoihin...

Provona huono, mutta totuuden siementä siinä oli.

Muoks: t-paidat ja kokopotkarit on pikkuisilla toki epäkäytännöllisiä... Sukkahousut pesee puolipotkarit. Ehkä jos toinen tulisi, en käyttäisi potkareita ollenkaan
 
sockervadd
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
:LOL: :headwall: Miks ihmeessä ostaa kahden vuoden vaatteet ennakkoon???? Mikäs h:tin järki siinä piilee???
Eikö 80cm ole kuitenkin 12m/1ans koko. Kaupoissa näkee kyllä liian paljon turhautuneita ja itkuisia vauvoja, kun äidit shoppailee lastenvaatteita.

 
tossuliini
Hyvä tavaton, hirveä summa rahaa vauvan vaatteisiin. Kyllä mä olen kaverisi kanssa samaa mieltä ettei noi kyllä oikein käytännöllisiltä vaikuta. Ite pidin tytöillä ihan tavallisia bodyja, potkareita yms ja hyvin tulivat toimeen niilläkin. Vanhempi tyttö piti mekkojakin vauvana mutta kuopuksella pidin enimmäkseen housuja joten neidistä sitten tuli housuihminen, ei oikein tykkää kauheesti hameista vieläkään vaikka niitä kyllä pitääkin. Sun kannattaa ostaa ihan käytännöllisiä vaatteita sille vauvalle vaikka kirppikseltä ja laittaa ainakin osa noista myyntiin jos joku ne haluaa ostaa. Mutta onnittelut tulevasta vauvasta kuiteskin.
 
Ja jos joku väittää, että ihan oikeasti päivät pitkät pukee lastaan toppeihin, slipovereihin, kauluspaitoihin, yms.. Ja vaihtelee kotona niitä pukluisia, soseen kuorruttamia, likaisia vaatteita aina uudelleen napitettaviin, hankalasti puettaviin muotikuteisiin on vanhempien (äidin) prioriteetit todella hukassa!!!
 
hmm
kuinka on mahdollista ostaa yhdeltä seisomalta koko vuoden vaatteet, kun kaupoissa kuitenkin myydään vain yhden sesongin tuotteita? :eek: siis jos vaikka syksyllä marssit kauppaan niin ei siellä enää ole kesävaatteita eikä kesähelteillä myydä niitä talvivermeitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
:LOL: :headwall: Miks ihmeessä ostaa kahden vuoden vaatteet ennakkoon???? Mikäs h:tin järki siinä piilee???
Eikö 80cm ole kuitenkin 12m/1ans koko. Kaupoissa näkee kyllä liian paljon turhautuneita ja itkuisia vauvoja, kun äidit shoppailee lastenvaatteita.
Kyllä, tunnustan. Vauvani on käynyt ostoksilla kanssani ja liikutaan jopa julkisilla paikoilla. Mutta tuntikaupalla en saa aikaa ostoksiin kulumaan. En sitten niin millään.
 
  • Tykkää
Reactions: jessix
Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
:LOL: :headwall: Miks ihmeessä ostaa kahden vuoden vaatteet ennakkoon???? Mikäs h:tin järki siinä piilee???
Eikö 80cm ole kuitenkin 12m/1ans koko. Kaupoissa näkee kyllä liian paljon turhautuneita ja itkuisia vauvoja, kun äidit shoppailee lastenvaatteita.
Tosi moni mukula alkaa käyttää niitä vuoden ikäisenä, toki elinkaari jatkuu toiselle vuodella. Kesävaatteita ei kaksplussan mukaan tarvita, kun käytetään pitkiä vaatteita (toki kesävaatteet lisää laskua ja voi sitä hieman arvioida oikeata kokohaarukkaa, iso ei haittaa). Mä kyllä olen ostanut heti kokoja 62cm-74cm alesta. Ja aina on yksi koko valmiina odottamassa. Mutta en toki kerralla, vaan alerynnäkköinä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
:LOL: :headwall: Miks ihmeessä ostaa kahden vuoden vaatteet ennakkoon???? Mikäs h:tin järki siinä piilee???
Eikö 80cm ole kuitenkin 12m/1ans koko. Kaupoissa näkee kyllä liian paljon turhautuneita ja itkuisia vauvoja, kun äidit shoppailee lastenvaatteita.
Enimmäkseen itkuisia ja turhautuneita miehiä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
:LOL: :headwall: Miks ihmeessä ostaa kahden vuoden vaatteet ennakkoon???? Mikäs h:tin järki siinä piilee???
Eikö 80cm ole kuitenkin 12m/1ans koko. Kaupoissa näkee kyllä liian paljon turhautuneita ja itkuisia vauvoja, kun äidit shoppailee lastenvaatteita.
Tosi moni mukula alkaa käyttää niitä vuoden ikäisenä, toki elinkaari jatkuu toiselle vuodella. Kesävaatteita ei kaksplussan mukaan tarvita, kun käytetään pitkiä vaatteita (toki kesävaatteet lisää laskua ja voi sitä hieman arvioida oikeata kokohaarukkaa, iso ei haittaa). Mä kyllä olen ostanut heti kokoja 62cm-74cm alesta. Ja aina on yksi koko valmiina odottamassa. Mutta en toki kerralla, vaan alerynnäkköinä...
Just näin toimin minä myös. Nyt neiti 74 cm ja ostin alesta 80 cm vaatekertoja useamman kappaleen. Ja kaikki syksyyn sopivia.
 
3xäiti
Jaaa... minä puen aamulla tälle tyttärelleni kauniit vaatteet päälle (toki asiallisetkin) ja vaihdan pois jos likaantuvat!!!! Näin olen tehnyt myös 19 ja 17 vuotiaiden lasteni kohdalla ja täytyy myöntää: osaavat pukeutua siististi ja asiallisesti !!!!! Kuljetko itsekkin paskasissa vaatteissa????
 
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Ja jos joku väittää, että ihan oikeasti päivät pitkät pukee lastaan toppeihin, slipovereihin, kauluspaitoihin, yms.. Ja vaihtelee kotona niitä pukluisia, soseen kuorruttamia, likaisia vaatteita aina uudelleen napitettaviin, hankalasti puettaviin muotikuteisiin on vanhempien (äidin) prioriteetit todella hukassa!!!
Kyllä mun muksulla oli usein slipoveri syksyllä ja talvella. Siinä muuten ei tartte olla nappeja. Kauluspaidat ei toki käytetty aina, mutta aika usein, kun poika ei vielä juossut karkuun... Kyllä mulla sen verran oli aikaa kotona, että silmänruokaa saattoi itselleni tehdä. Mikä ihme siinä on, että kauniisti pukeutuminen katsotaan kamalan vaivalloiseksi? Sama aika siinä menee, kun kaapista ottaa eriparisen kuin yhteensopivan vaatteen...

Tässä oli kuitenkin kyseessä vaatteet 0-1+vuotta....
 
ihan pihalla taas
Alkuperäinen kirjoittaja 3xäiti:
Jaaa... minä puen aamulla tälle tyttärelleni kauniit vaatteet päälle (toki asiallisetkin) ja vaihdan pois jos likaantuvat!!!! Näin olen tehnyt myös 19 ja 17 vuotiaiden lasteni kohdalla ja täytyy myöntää: osaavat pukeutua siististi ja asiallisesti !!!!! Kuljetko itsekkin paskasissa vaatteissa????
ööö... mihin tämä nyt liittyi?? :eek:
 
Ok, ja pointti meni taasen ohi niin että hurahti... :headwall: :D VAIHDAN toki vaatteet, mutta meidän kotivaatteet onkin sellaista mallia ja hintatasoa, että mahdolliset pesun jälkeen jäävät tahrat eivät haittaa, ovat helposti puettavissa ja vaihdettavissa, joustavat ja mukavat päällä, eivät haittaa liikkumista. Got the picture???????

Jos tärkeintä on, että lapsi näyttää hyvältä, on ihan oikeasti asioiden mittasuhteet ja tärkeysjärjestys pielessä.. Voikos siihen edes väittää vastaan?
 
palma
Joku wannabe-julkkis esitteli 9 kk poikaansa jossain kuvassa. Pojalla Caterpillarin saappaat, farkut ja neulepaita, päässä vielä trendikäs pipo. Söpöys oli kyllä kaukana, koska ne vaatteet oli ihan kuin aikuisten hyllystä, pienennettyinä vaan. Silloin päätin, että puen lapseni vauvan vaatteisiin sen hetken kun hän vauva on. Nukkeleikit hoidetaan leluilla, ei elävillä vauvoilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Jos tärkeintä on, että lapsi näyttää hyvältä, on ihan oikeasti asioiden mittasuhteet ja tärkeysjärjestys pielessä.. Voikos siihen edes väittää vastaan?
Minä taas mielummin laitan samat ropot kauniiseen kuin rumaan. Estetiikka mahtuu normaaliin elämään...

Muoks. Käytännöllisiä ja kauniita vaatteita on olemassa (bodyt, slipoverit, joustoresorihousut/farkut, jne). Potkarit eivät ole puklaavalla käytännöllisiä vaan mielummin vaikka ne joustoresoripehmofarkut.
 

Yhteistyössä