Hitto, ostin vauvan vaatteita yli 10000 eurolla ja nyt

  • Viestiketjun aloittaja uusi palstalainen
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Ja jos joku väittää, että ihan oikeasti päivät pitkät pukee lastaan toppeihin, slipovereihin, kauluspaitoihin, yms.. Ja vaihtelee kotona niitä pukluisia, soseen kuorruttamia, likaisia vaatteita aina uudelleen napitettaviin, hankalasti puettaviin muotikuteisiin on vanhempien (äidin) prioriteetit todella hukassa!!!
Kyllä mun muksulla oli usein slipoveri syksyllä ja talvella. Siinä muuten ei tartte olla nappeja. Kauluspaidat ei toki käytetty aina, mutta aika usein, kun poika ei vielä juossut karkuun... Kyllä mulla sen verran oli aikaa kotona, että silmänruokaa saattoi itselleni tehdä. Mikä ihme siinä on, että kauniisti pukeutuminen katsotaan kamalan vaivalloiseksi? Sama aika siinä menee, kun kaapista ottaa eriparisen kuin yhteensopivan vaatteen...

Tässä oli kuitenkin kyseessä vaatteet 0-1+vuotta....
Toki kukin taaplaa tyylillään, en tuomitse kenenkään vaatemakua. Slipoveri on varmaan käytännöllinen pienellä. Pointti on se, että mikä järki piilee vaatteilla hifistelyllä jos ollaan kotona? Eikö kannata lapsen kanssa ollessa käyttää aikaa ja energiaa leikkiin, ulkoiluun, yms. kuin vaihdella muotivaatteita päälle päivät pitkät?

 
Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd:
Eikö 80cm ole kuitenkin 12m/1ans koko. Kaupoissa näkee kyllä liian paljon turhautuneita ja itkuisia vauvoja, kun äidit shoppailee lastenvaatteita.
Kyllä olis meillä menny 2 vuoden vaatevarasto hukkaan. Muksu kasvo sellasta vauhtia, että huhheijaa. Kasvaa edelleenkin. Nytki on vaikea löytää sopivankokosia vaatteita muksulle. Hoikka ja pitkä muksu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Jos tärkeintä on, että lapsi näyttää hyvältä, on ihan oikeasti asioiden mittasuhteet ja tärkeysjärjestys pielessä.. Voikos siihen edes väittää vastaan?
Minä taas mielummin laitan samat ropot kauniiseen kuin rumaan. Estetiikka mahtuu normaaliin elämään...
Mä myös. Monet lastenvaatteet on oikeesti kamalia kaikenmaailman barbikuvioineen ja pastelliväreineen :x mielummin ostan sit vaikka hieman epäkäytännöllisempiä vaatteita, kunhan ne on tyylikkäitä ja mukavia lapsen päällä. Hinnalla ei niinkään väliä, kunhan miellyttävät silmää.
Tärkeintä lapsen ulkonäkö ei ole, mutta tärkeää ainakin mulle joka tapauksessa. Omakin ulkonäköni on mulle tärkeetä, miksei sitten lapsen.
 
sockervadd
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Ok, ja pointti meni taasen ohi niin että hurahti... :headwall: :D VAIHDAN toki vaatteet, mutta meidän kotivaatteet onkin sellaista mallia ja hintatasoa, että mahdolliset pesun jälkeen jäävät tahrat eivät haittaa, ovat helposti puettavissa ja vaihdettavissa, joustavat ja mukavat päällä, eivät haittaa liikkumista. Got the picture???????

Jos tärkeintä on, että lapsi näyttää hyvältä, on ihan oikeasti asioiden mittasuhteet ja tärkeysjärjestys pielessä.. Voikos siihen edes väittää vastaan?
Tahrat voi poistaa, jos menee rikki niin voi korjata. Ovat helposti puettavia ja vaihdettavia, joustavat, ovat mukavat päällä eikä haittaa liikkumista. Siis sellaiset laadukkaat vauvan merkkivaatteet. Näyttävät vielä hyviltä ja on makeita yksityiskohtia. Istuvuus on 10+.

Tää on jännä, että (suomessa) ei saisi pukea vauvaa/lasta nätin näköiseksi. Mä olen esteetikko ja kyllä lastenvaatteiden ulkonäöllä on merkitystä (tosin se ei tule ykkösenä). Sateenkaaressa on useampi väri, että voi pitää kyllä kauniita vaatteita, mutta on myös hyvä äiti, huolehtii lapsesta ja hänen hyvinvoinnista.
 
no pukekaa prkl vaikka Donna Karaniin, ei se multa ole pois. Ihmetyttää vaan tämä nykyinen törsääminen. Köyhän ei kannata ostaa halpaa, enkä itsekään niin aina tee. Mutta joku raja siinäkin, että monen nuoren asukokonaisuudet saattaa olla arvoltaan suuremmat kuin mun koko garderobin sisältö!!! :eek: Siihenkö haluatte lapsenne totuttaa?? Mun mielestä täysin naurettavaa, jonkun mielestä elämän sisältö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
no pukekaa prkl vaikka Donna Karaniin, ei se multa ole pois. Ihmetyttää vaan tämä nykyinen törsääminen. Köyhän ei kannata ostaa halpaa, enkä itsekään niin aina tee. Mutta joku raja siinäkin, että monen nuoren asukokonaisuudet saattaa olla arvoltaan suuremmat kuin mun koko garderobin sisältö!!! :eek: Siihenkö haluatte lapsenne totuttaa?? Mun mielestä täysin naurettavaa, jonkun mielestä elämän sisältö.
Mä ostan käytettynä pääosan vaatteista, et se siitä törsäämisestä :whistle:
Ja ostetaan vaan mitä tarvitaan. Mutta laatua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kuulapyssy:
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
no pukekaa prkl vaikka Donna Karaniin, ei se multa ole pois. Ihmetyttää vaan tämä nykyinen törsääminen. Köyhän ei kannata ostaa halpaa, enkä itsekään niin aina tee. Mutta joku raja siinäkin, että monen nuoren asukokonaisuudet saattaa olla arvoltaan suuremmat kuin mun koko garderobin sisältö!!! :eek: Siihenkö haluatte lapsenne totuttaa?? Mun mielestä täysin naurettavaa, jonkun mielestä elämän sisältö.
Mä ostan käytettynä pääosan vaatteista, et se siitä törsäämisestä :whistle:
Ja ostetaan vaan mitä tarvitaan. Mutta laatua.
Itse haksahdan liian usein ostamaan uutta, joten syyttävä sormi saa osoittaa myös tännepäin :whistle: Laadun ostamisessa ei pahaa ole, mutta että ihan toppeja vauvalle :LOL: (viittaan ap:n aloitukseen...)
 
vieras
Miten voit tietää, missä tahdissa lapsi kasvaa? Jos sulla onkin just kesällä sopivat vaatteet talvivaatteita ja toisin päin....
Provoksi arvaan aloituksen perusteella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:
Juu niin varmaan ostit.
Ja miksei olis ostanut?
Meillä tuli laitokselta vauva "puvussa" kotiin :saint: Siis ei nyt puvun takkia yms ollut, mutta sellainen puvun näköinen plyyssihaalari.

Mä ostin myös kerralla ison pinon vaatteita, summaa en muista tarkalleen mutta monta tonnia niihin meni (markoissa). Mielestäni oli kätevää ostaa kerralla paljon laadukkaita vaatteita, eikä joka toinen päivä kierrellä.

Jokainen tyylillään, eikös =)
 
vieras
Tää on knaame, myy sitten huutiksessa 2000 kpl:ta lähes käyttämättömiä vaatteita ja me ihmetellään et miksi joku maksaa paketista 500e (suurimman osan mielestä 10000 euroo ei oo edes paljon )
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tää on knaame, myy sitten huutiksessa 2000 kpl:ta lähes käyttämättömiä vaatteita ja me ihmetellään et miksi joku maksaa paketista 500e (suurimman osan mielestä 10000 euroo ei oo edes paljon )
äsh, no olishan tuo pitänyt jo arvata!!! ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja uusi palstalainen:
mun kaveri väittää etten voi käyttää niitä mun vauvalla.
Odotan esikoista LA viikon päästä. Ajattelin ostaa kaikki vauvan vaatteet 50-80cm etukäteen ettei tarvitse pienen vauvan kanssa lähteä shoppailemaan vauvan vaatteita ja käytän itse laadukkaita vaatteita niin halusin niitä myös tytölleni pääkaupunkiseudulta (asumme toisella pyolella Suomea). Mekkoja, housuja, farkkuja, neuleita, neuletakkeja, hameita, takkeja, ulkohousuja, ulkoliivejä, kaulahuiveja, t-paitoja, toppeja, pipoja, capreja, sukkia, kenkiä, lappuhaalareita, slipovereita, alushousuja, legginseja, huiveja yms mitä on löytynyt kaupoista vauvan osastoilta. Äitiyspakkausta en ottanut enkä ole ostanut perinteisiä potkuhousuja, bodyja, kypärämyssyjä, collegehaalareita, ulkohaalaria tai muita vauvamaisia vaatteita. Lähipiirissäni ei ole pieniä lapsia, mutta olen hiljattain tutustunut uudelleen lapsuudenkaveriini jolla on 4 alle 6-vuotiasta lasta. Kun hän näki tulevan vauvani vaatekokoelman niin hän kauhistui ja sanoi, että minä en voi käyttää niitä vauvallani, koska ne ovat epäkäytännöllisiä (hänen lapsensa käyttävät kirpputoreilta ostettuja potkupukuja, bodyja, collegeasuja ja äitiyspakkauksen vaatteita). Kirpaisi hieman, koska olen käyttänyt aikaa ja rahaa ostaakseni tytölle laadukasta ja kaunista vaatetta. Pitääkö tästä lähteä ostamaan vielä niitä "käytännöllisiä" vaatteita vai pärjäänkö näillä?
En edes lukenut muita vastauksia, mutta hei - ei täälläkään ihan tyhymiä olla, oisit keksiny pikkasen paremman...

 
..Ja sitten siihen "ap:n" kysymykseen :D Eli kannattaa mielestäni ostaa myös muutama käytännöllinen vaatekappale 10 tonnin vaatteiden lisäksi :LOL: Jos nyt kuitenkin olisi maltti mukana, ja odottelisit rauhassa että vauva edes syntyy. Kokeilemalla senkin tietää, minkälaisia vaatteita on hyvä vauvallaan pitää. Jotkut tykkää potkareista, toiset housuista, toiset paidoista ja puolipotkareista, ym... Ja toiset taas legginseistä, topeista, kauluspaidoista ja hameista :D
 
vieras
No en mä ainakaan synnytyksestä raajarikoksi mennyt että pystyi kaupoissa käymään ennenkuin lapsi alkoi käyttää kokoa 80cm.
Ei mitään järkeä ostaa valmiiksi 80cm vaatetta.
 

Yhteistyössä