HOI Tampereen tulevat äidit!

Hetken mullakin oli toiveet korkeella, mut ei sitten :) Mutta jos sovittais viä yks tapaaminen eskapismi ens viikolle? Vaikka sinne Atalaan tai sitten tänne Linnainmaalle, miten sulle vaan käy :) Saan kuitenkin miehen auton taas käyttöön, jos vien sen aamulla töihin, et voin kyllä sinnekin tulla. Olis vaan kiva viä jutella, tää kotona yksin oleskelu on aika pitkäveteistä välillä kun mieskin iltaan asti töissä...
 
Piiiiitkästä aikaa täällä taas, jännään yhtälailla hengessä kotoa käsin teidän synnytystä, tai siis tulevaa.. ;)
Mutta heei, nouhätä, mulla ei ollu ikinä mitään kipuja tai vaivoja tai muitakaan erityisiä tuntemuksia, silti oli nopean nopea ja kivuton synnytys.. :)
Muistan tuon tunteen, kun pyöri kämppää ympäri ja mietti mitä tekis ja alko vaan turhautumaan..
Mutta uskokaa pois, ei se elämä niin paljon rajotu mitä sanotaan, väliin musta tuntuu, ettei oo mitään tekemistä, varsinkin jos neiti on päikkäreillä niin ei tiiä mitä tekis.. Ja meillä tapahtuu kaikki lähdöt vieläkin yhtä ekstempore kun aina ennenkin.. Lähtiessä pitää vaan muistaa kattoa, että on vaihtovaatteet ja vaippoja. :)
Ite kyllä kuvittelin, että kaikki olis jotenkin paljon "vaikeampaa" tai "hitaampaa" lapsen kanssa, muttei nyt ihan.. Jos jonnekkin lähetään niin menee 10min tarkistaa tarvittavat asiat ja pukea itsensä ja lapsi.. :)
Tai ruuanteko tai siivous, meillä neiti kattoo sitteristä mieluusti, että mitä touhuan ja imurista tykkää.. Meillä on joskus kokeiltu rintareppua, mutta todettu meillä erittäinhuonoksi, itse en luota siihen ollenkaan ja tuntu jotenkin kauhean vaikealta imuroida tai ylipäätään tehdä mitään sillon, paljon helpompi oli pitää vauva toisessa kainalossa. :) Mutta toki tuokin on niin jokaisesta kiinni, että mistä kukin tykkää ja mikä kellekkin sopii..meillä olis kyllä neiti viihtyny, vaikka toisaalta viihtyy melkeempä missä vaan.. :)
 
memmmeli, tuntuukin että tää odottelu tässä enemmänkin rajottaa elämää :D sit kun toi yks on jo tarpeeks ollu tällä puolen ja sen kanssa pääsee liikkuun, niin ihan varmasti oon aika paljon liikkeellä :D nyt kumminkin tullu niin paljon hengailtua vaan kotona, kun ei oo oikein noita kavereita ketä nähdä eikä paljon kiinnosta lähtee lyllertään tonne johonkin kaupungille yksistään :D

ja uskon kyllä, et kyllä mäkin ton yhden sit sitteriin saan, mutta ittellä varmaan turvallisempi olo pitää pikkujätkä kokoajan lähellä just ton kissan takia :) ja muutenkin varmasti tuun lelliin ton ihan pilalle, kun oon tehny sen jo kissallekkin :D varmaan iskee kauhee ikävä jos pikkujätkä on päikkäreillä ja ite teen seinän toisella puolella keittiössä vaikka ruokaa yms :D oon vähän hölmö tapaus.

ja tosiaan, toi yks ei ilmeisesti aiokkaan tulla ikinä pihalle. oli olevinaan niin kauheesti kaikkia merkkejä 2,5viikkoa sit, et lähtö olis hyvinkin lähellä, mutta paskat.. täällä mää kökötän edelleen yhtenä suurena pallona ja olokin melkein mitä mahtavin. yöt on kamalia, kun pitää joka kerran suunnilleen nousta sängystä kun haluaa vaihtaa kylkee, kun ei onnistu enää perus kierähtäminen mitä tulee yleensä harrastettua, tai tuli, kun ei ollu vielä mahaa... että innolla odotan että tosta pötsistä pääsen eroon! vaikka unet jäiskin lyhyemmäks, niin laadultaan uni tulee varmaan synnytyksen jälkeen oleen parempaa kun pystyy taas nukkuun mahallaan tai vaikka päällään eikä maha ahdista!

la koittais ylihuomenna, musta tuntuu että lyllerrän viel 6.3 sinne yliaikakontrolliinkin.......
 
Voihan se olla niinkin.. Mä olin ylilasketun ajan kova menemään, olin kotoa yli parinsadan kilometrin päässä ja toiset sano vaan, että hullu, mitäs jos synnytys alkaa.. ;D
Sillä on kuitenkin helppo lohduttautua, että korkeintaan menee 2vk yli, eli enään ei tosiaankaan pitkä aika...! :)
Vaikka se kaksviikkoakin tuntuu tuossa tilassa ikuisuudelta.. ;)

Mä oon nukkunu aina mahallani, pienestä pitäen, raskauden alkuviikkoina en enää halunnu nukkua mahallani enkä oo sen jälkeen nukkunu.. :D Synnytyksen jälkeen rinnat turpos niin, että jos mahallaan nukku niin kaikki oli patjaa myöten märkänä, kun vähän falskas ja sitten ei vaan enää huvita nukkua mahallaan, vaikka raskausaikana ootti, että pääsis taas mahalleen nukkumaan.. :)
 
minäkin vain odotin koko raskausajan että pääsee taas mahalteen nukkumaan! Ja paskat! Ensinnäkin täydet rinnat jomottavat jos painautuvat sänkyä vasten+ sänky on litimärkänä maidosta :D mä en muutenkaan tykkää oikein tästä tissitouhusta vauvan ruokinnassa, mutta siinä on pysytty.. kun on se lapselle parasta ja onhan se myös helpointa (ei tarvitse tiskailla ja keitellä pulloja eikä ostaa korviketta).. Mutta en olisi raskausaikana esim. sitä just uskonut että en tykkäisi imetyksestä.. Luulin että olen joku hullu taaperoimettäjäkin.. mutta - en tod.! :D Monissa asioissa asiat on nyt eri tavoin kuin odotusaikana luuli... vajaa kuukausi, niin aletaan tyrkkäämään soseita pojun suuhun.. ja siinä sitten pikkuhiljaa vähenee tisseilykin! :D Jee, saan vartaloni takaisin! Sitten nukkumaan mahalleen - ellei sitten ole jo vuoden päästä toinen tulossa.. Huoh! :D
 
Täällä oltiin jo varmoja et yöllä alkais jotain tapahtuun, kun vauva oli eilen ollut tosi rauhallinen ja aloin jo vähän huolestuakin. Illalla alko sitten taas liikkuun vähän enemmän, mutta nyt tietää, et on ainakin lantioon kiinnittynyt, koska on selkä tänne päin ja liikkeet tuntuu erilaisilta. Kyllä se sieltä lähipäivinä tulee, ihan varmasti jo tän viikon aikana :) Tai uskon ainakin ite niin.

Oltiin vkn loppuna koeajamassa autoja ja tällä viikolla ehkä tehdään jo kauppoja :) Eli kohta meillä on farkku! Saa nähdä pääsenkö autoo hakeen vai oonko kotona vauvan kanssa :D

Tuli nukuttua huonosti viime yönä, jäätiin sitten kattoon Oscareita jokskin aikaa. Ja nyt pitäis tehdä opinnäytetyötä kaverin kanssa... Ehkä nukun sit myöhemmin. Mieskin on nyt kotona, kun meinasivat pistää töitten puolesta ajaan yöllä Turkuun ja kun oli kuitenkin semmonen olo, et mitä jos jotain tapahtuukin, jos mies ei ehdikään kotiin kun olis vasta puolen päivän jälkeen päässy tuleen tänne.

Ihanaa, kun joku oikeesti hehkuttaakin vauva-arkea ja puhuu siitä positiivisesti! Tuntuu, että kaikki yli 30 vuotiaat äidit kattoo paheksuvasti ja ajattelee, et me ollaan pilattu elämä tällä. Itse en koskaan oo niin ajatellu, koska lapsi on se asia, mistä oon aina haaveillu. Ja ei lapsen takia tartte kaikesta elämästä luopua, kyllä silti voi joskus lähtee ulos ja lapsenkin kanssa on kiva touhuta yhdessä, perheenä :) Jotkut vaan tuntuu ottavan kauheeta stressiä lapsiperheen arjesta ja tekee siitä ite vaikeeta omalla asenteellaan.
 
no, onneks mulla on vauva ens viikolla viimeistään sylissä, ei mee sitä kahta viikkoa onneks yli :D en vaan voi ymmärtää miksei toi oo jo tulossa tuolta. kaveri on ollu raivotarjonnassa ehkä viikolta 27-28, kiinnittyny muistaakseni viikolla 32-33, limatulppa irtos 37+1 ja tässä sitä ollaan reteesti yhtenä kappaleena vielä ja huomenna täydet 40+0 -.- no, tänään oon päättäny et kävelen äitille vielä ja tää on sit vika kerta kun sinne yksin kävelen, ens kerran meen sit jo vaunujen ans :D ja toisaalta ihanaa kun muksu on vielä mahassa, kunhan tästä sängystä pääsen ylös niin pääsen vielä kaupoille ja pääsen värjään ton mun piiskan! on meinaan hieman pässy toi juurikasvu rehottaan :D

niinjoo, kävin lauantaina saunassakin ja otin kunnon raivolöylyt, mut eipä siitä kauheesti apua ollut.. se yks ässä on kyllä pistäny aina vähän jotain eteneen, kun muutamien tuntien päästä aina supistellu kivasti jne, että sillä on ilmeisesti saanu noita paikkoja ainakin kypsyyn jossei muuta. se ei vaan oo mitään ihan lemppariharrastuksia tosiaan näin viimesillään raskaana :D
 
noni, vittuku ette viel asu tossa ni oltas otettu kimppataksi! :D monelta sulla on sinne aika? mullekkin sanottiin, et varataan heti käynnistys tollon, ellei saa paikkoja pyörittelemällä mitään aikaseks..
 
ringaa,klo 12:45 näyttäs olevan aika :) Joudun meneen vielä yksin, kun miehellä on itellä taysiin aika klo 13 :D

Tosta mahallaan nukkumisesta pitikin sanoo, että mä nukuin mahallani varmaan johki rv32 asti :D Enää ei pysty.

Tein toissapäivänä sen kipsivaloksen mun mahasta. Ällösöpöö. En tiedä mihin ton nyt sit tungen :D
 
jaha, mulla muistaakseni oli aika taas klo 12, joten palloillaan varmaan jälleen edes takas hoitajalta lääkärille ja toisinpäin! :D mää ajattelin kyllä, että jos nyt joudun tonne vielä oikeesti meneen niin raahaan ton ukon sinne mukaan. tähän asti se ei oo tuol äippäpolilla mun kans käyny, mutta nyt sen on tultava jos tonne joudun.

niijoo, nukuinhan mäkin mahallani vielä ehkä rv 33 sillon tällön, mut sitte alko jo vähän painaan ikävästi ja nyt on oikeesti niin vaivalloista kun pitää vaihtaa kylkeäkin oikeesti niin et nousen sängystä ylös ja asetun uudelleen :D ukko aina murisee, että onko mun kokoajan pakko ravata jossain keskellä yötä, niin kiva siinä sit vaan sanoo että eikun mää vaihdan kylkee.. :D

jeeeeeee, meillä on ehkä nimikin nyt pikkujätkälle valmiina! :D tai no, näkeehän sen sit paremmin kun pikkujätkä on syntyny, et näyttääkö se sen nimiseltä edes :) jaaha, jos nyt sitä jaksais sitte nousta ja lähtee tukkavärikaupoille..
 
Nonii, täällä on sitten supistellu säännöllisesti muutaman tunnin ajan. Harvakseltaan vielä tulee, mutta tulee kuitenkin. Päätä särkee ja nukuttais kauheesti, muutenkin jotenkin etova olo kokoajan. Mun tuurilla synnytän huomenna. En halua, istun vaikka jalat ristissä sitten huomisen päivän. Kai sitä täytyy mennä vähän suihkutteleen, jos noi rauhottuis..
 
täälläki supistellu säännöllisesti jo muutaman päivän, tosin aika kivuttomia on ollu suurimmaks osaks mutta niimpä ne varmaan on siihen asti kunnes vedet menee tai aletaan sairaalassa lisään tehoo suppareihin.. innolla odottelen että kuuluis naps ja menis housut märäks niin pääsis lähteenkin sinne sairaalaan vielä joku päivä.. niin sitä lääkärit meinas että viimeistää laskettuna aikana toi muksu pihalle tulis mut eipä oo vielä näkyny ja aika kovaa vauhtia sais tullakkin jos meinais tän päivän puolella ulos tulla...
 
Mitäpä tänne kuuluilee?

Me käytiin tänään tayssissa liikehälytys potilaina. En siis tuntenut liikkeitä viime yönä enkä tänään aamulla (no sit kun oltiin käyrillä, niin eiköhän ruvennut tuntumaan :D). Lääkäri sitten ultrasi, ja pohti pitkään mitä tehtäisiin, kun kasvukäyrät lähteneet laskusuuntaan. Kotiin päästiin vielä, tiistaina uusi aika ja kasvua katotaan taas (neljässä päivässä sitä tulee varmaan huimasti :D), ja sitten mahdollisesti osastolle ja käynnistykseen. Iiks.
 
Täällä käytiin vyöhyketerapiassa eilen aamulla, mut ainakin vielä neiti pysyny masussa. Tänään ollu aika paljon supistuksia ja vähän kivuliaampiakin, mut en kyllä luota siihen, et ne mitään tarkottais. Saatiin tänään postissa kutsu yliaikakontrolliin Vammalaan 12.3. eli reilu viikon päästä. Toivottavasti ei tartte sinne enää mennä. Alkaa oleen semmonen olo, et sais tulla jo.

Toisaalta ei tässä nyt vielä olla kun pari päivää menty yli et eiköhän se sieltä tuu pian :D
 
joo mää en enää kusekkaan sinne taysiin päin.. tosiaan aamulla sain kanssa neuvolasta päivystyslähetteen synnärille, että äkkiä sinne kun mulle kävi vähän ku pullataikinalle lämpösessä.. turpos silmät kiinni, kädet niin pahasti ettei saanu sormia yhtään koukkuun jne ja paineetkin oli taivaissa, päätä särkee jne. kahen jälkeen oltiin sit siellä, otettiin kaikki testit ja makoilin kans käyrillä yms kunnes istuttii joku 3,5h siinä vitun käytävällä ihan vaan odottaaksemme lääkäriä joka sanoo, et "ollaan niin loppumetreillä että koita kestää, lähde kotios nukkuun". kauheen kivasti nukkuisinkin jos pystyisin. on niin h*lvetin huono olo ja päätä tosiaan särkee, etten oikeesti enää vaan jaksa. olin jo vähän siinä toivossa, että ne olis ottanu mut sinne osastolle jo tänään et olisin edes saanu nukutuks, mutta paskat.. "tuu tiistaina yliaikakontrolliin vaan niin katotaan sitte mitä tehdään". haistakoon vittu, mää en todella oo menossa sinne jossei ne aio käynnistää vielä sillonkaa. toissapäivänä olin viä ihan sujut tän raskauden kanssa, kun oli vielä ihan normaali olo, mutta nyt on oikeesti niin tuskasta, ettei yksinkertasesti vaan pysty enää oleen. mulle on ihan sama vaikka tekisivät sektion, kunhan saisin ton vitunaikasen kakaran pihalle tuolta. kaikki kotikonstit on kokeiltu, mut eipä mistään oo mitään hyötyä ollu sen enempää. voin kertoo että v*tuttaa!! plus sitten kun puhelin soi taukoomatta, olishan se kiva kun ihmiset soittais kysyäkseen muullonki kuulumisia ku vaan sillon ku pitäs olla melkein synnyttämässä. vaihdan kohta numeroo.

oon ihanan positiivinen, mutta niin olisitte tekin jos näiden tuskien kanssa joutuisitte elään, uskokaa pois! tässä on oikeesti mielenterveys jälleen koetuksella..
 
Määki soittelin äsken sinne synnytysvastaanotolle. Paineet taivaissa ja niin hiton huono olo. Sanovat vaan että mennä nukkuun ja aamulla sitten uusiks, jos paineet vieläkin taivaissa. Epäilivät myös, että olis synnytys käynnistymässä pikkuhiljaa, viittasivat juurikin tohon huonoon oloon ja paineisiin.. Plah.

Mihin aikaan ringaa olit siellä tayssissa?
 
Hei! Sää varmaan tulit sinne ku me lähettiin. Oliksää ihan siinä reunimaisessa verhokopissa? :D Seinän vieressä?

No noi sun oireethan on ihan täsmälleen raskausmyrkytyksen oireet :D Eikö testeissä sit näkyny mitää?
 
mää olin siinä "ekassa" kopissa, siis siinä lähimpänä niitä hoitsuja..

joo mulla luki lähetteessäki et "raskausmyrkytyksen oireet", tosin unohdin vissiin tosta mun aiemmasta "oirelistasta" että tässä on ny myös pari päivää särkeny hitosti päätä eikä mee ohi panadolilla. eikä oo migreeniäkää ku harrastan sitäki ja se on ihan erilainen kipu.. kaikki verikokeet oli normaalit ja pissaki puhdas, mut eivätpä keksineet muuta ku et joo nää on näitä loppuraskauden vaivoja.. vissiin ihan normaalia siis että ihmisellä turpoo silmät kiinni, tämä selvä! :D niijjoo, ne mittas kuumeenki nii jäi vähän mietityttään et olikohan kaikki ihan okke ku vilkasin sitä mittaria ni 35.2 o_O ei kukaan siitä kyllä mitään sanonu.. ihme juttu, mulla ei oo ikinä ollu lämpö viä noin alhaalla..
 
mut siis niin, lääkärin mukaan ei oo mitään hätää että ei nää oo ollenkaan raskausmyrkytyksen oireita et loppuraskauden juttuja vaan.. :D kun taas se hoitajatäti sano mulle ihan alkuun, et pitää tutkia perusteellisesti et jos on migreenitaustaa ni ne oireet on usein erilaisia ku normaalisti. mut paskat ne mitää perusteellisesti tutkinu...
 
nii emmä oikeestaa ees muista mitä kokeita ne otti, mut hempat ainakin ja sit kaks jotain muuta, ei kyllä mitään käryä mitä ne oli ja ei sanonu mitään arvoja vaan että "suht normaalit" :D no, toisaalta onhan se ihan hyvä, ettei ollu mitään tommosta sit kumminkaan. tuli meinaan mieleen, et sillon ku hommasin vauvalle vakuutusta niin jostain luin, et joku ei ollut saanut enää tokalle lapselle sitä vakuutusta ennen syntymää just raskausmyrkytyksen takia. ja kivahan se on, ettei oo mitään isompaa vikana, mut vituttaa kun ei sit taas tiedä syytä tai mitään mikä auttais tähän. tiistaina itken kyl siä niiiiin kovaa etten suostu lähteen ennenkä mulle on varattu käynnistys mahd nopeeseen. mielellään samalle päivälle kiitos :D pitää olla tiukka koska ei musta kyllä äidiks oo kohta ollenkaan jos näiden juttujen takia palan jo loppuun ennen synnytystä :/ kyllä niiden pitäs sekin ottaa huomioon.. hitto tänki illan mää oon vaan itkeny ku ollu niin paha olo ja oon niin väsyny tähän kaikkeen..

hitto, alko jopa supisteleenki nytte! oikein hienoo kun oon vielä _YKSIN_ nyt tän illan, ukko tulossa joskus neljän jälkeen vasta.. nice
 

Yhteistyössä