HOI Tampereen tulevat äidit!

Noniin, pidetääs kimppatreffit taysissa! Nennekin vielä tänne tsekkaileen tilannetta. Mää oon jälleen täällä ja tällä kertaa jopa odotan et joku tulee ja vie mut osastolle! Jee. Ja osaston tilanteen mukaan, onpi mahdollista et pääsen käynnistykseen :))
 
Jep täällähän mää makaan jo peiton alla 4a:lla :)) ja hoitajatäti kyllã anto vähän semmosen kuvan ettei kovin isoo ruuhkaa oo, joten odottelen lääkäriä saapuvaks jotta pääsen kerjään sitä käynnistystä oikein kunnolla :)
 
hitto ku pääsiski synnyttään! :D perhanan lääkäri lähetti tänään kotiin, vaikka edistystä tapahtunu kohdunsuulla.. no, kai ne meinaa vaan et parempi olis luonnollinen käynnistyminen ilman lääkkeitä. kotiutumisen jälkeen onki sit tullu koko päivän epäsäännöllisiä supistuksia mutta kipeitä(!!), että toivon että nää jatkuu ny yön yli ees epäsäännöllisinä ettei kokonaan lakkais :) toki sais nää säännöllistyäkkin ja mennä tositosi kipeiks ni pääsis oikeesti hommiin! aamulla sairaalassa saatiin yks iso hyvä supistuskin käyrille, josta siis näin ettei nää enää ihan kauheen pieniä oo! jes. tiistaina sit viimestää taas äitiyspoliklinikalle, kaippa ne repii noi paikat kokonaan loppuun auki jossei oo siihen mennessä mitään tapahtunu :D tänään olin siis aamulla 2cm auki ja tohtoritäti sitten hieman raivolla repi lisää, että mun veikkauksella voisin olla nyt 3-4cm auki kun on tosiaan supistellutkin. toivottavasti! :p

mutta siis, oikeestaan on toooooooosi kiva olla vielä kotona, täällä voi kumminki olla miten tykkää ja saa ottaa kissan kainaloon <3 sairaalassa kävi aika tylsäks, kun ei tosta nukkumisesta tosiaan tuu kunnolla mitään vieläkään :( päivällä nukahdin kyl sohvalle ja olin kuulemma kuorsannu oikein antaumuksella 2h! äiti on siis täällä mun tukijoukkona ja jää nyt yökskin jos supistukset säännöllistyy ja tarvii lähtee :)
 
Ringaa: Minutkin lähetti lääkäri pariksi tunniksi kotiin - koska useimmiten kotona etenee synnytys paljon paremmin kuin sairaalassa maatessa, kun rentoutuu! Ja tosiaan pari tuntia ehdin vain kotona olla, vähän käydä suihkussa ja nukkua hetken.. sitten ne supistukset oli jo niin raivokkaita etten mitenkään olisi voinut olla kotona enää hetkeäkään! Vakuutin hoitsun kyllä mun huudolla siellä vastaanotossa.. eli kannattaa vaikka ottaa vähän draamaa peliin niin ne uskoo että olet tuskissasi :D
 
joo viime yönä vetelin sen verran sikeesti taas unta palloon, että nyt olis voimiakin jopa synnyttää :) supistukset vielä vähän hakusessa, mutta oon vähän päättäny siirtyä tänään jennin huonekaveriks! ;) tosiaan luulin sillon 4viikkoa sit että meni koko limatulppa, se olikin vaan joku "pieni" näyte..... että jenni mää tuun oikeesti tänään vielä! :)
 
Ihanaa! Suuret onnittelut Jenniii90 teidän pienelle perheelle!

Toivotaan että pääsette jo kokeilemaan sitä ihan oikeeta arkea ja pääsette kotiin sieltä, eikä ole mitään keltaisuutta tai muuta vastaavaa! Vaikka kyllä mä viikon kotona olon jälkeen toivoin pääseväni hetkeksi takaisin sairaalaan, kun oli se niin kätevää kun sulle tuodaan ruoka valmiina nenän eteen.. silloin kun ei ollu vielä tottunut tähän vauva-arkeen tuntui ettei ehdi tehdä mitään.. viimeisimpänä syömään! :)

Toivotan teille ihania ensipäiviä pikkuisen prinsessan seurassa, nauttikaa - ne kasvaa niin nopiasti!
 
nyyh, ei ilmeisesti ehditä jennin kanssa samaan aikaan osastolle sit :( toi mun poikani on joku huijari kun ei se meinaakkaan tulla pihalle! noh, jenni lämmittää mulle sit siä punkan valmiiks, otetaan läpystä vaihto ;) emmä kuitenkaan usko, että vaikka huomenna jostain syystä sanottais, ettei synnytystä lähetä käynnistään, niin kyllä tää täältä itellään lähipäivinä tulee. :) kummiski supistukset muuttunu hurjasti kipeemmiks ja voimakkaammiks ja se ah niin eroottinen limatulppakin kun teki comebackin tänään :D ja huomenna vois pyytää tohtoria vielä repiin paikkoja enemmän auki. jänskättää kuulla mikä tilanne kohdunsuulla on huomenna jos oli jo vuorokaudessa niillä pikkusuppareilla lähteny avautuun aika hyvin :) sen jälkeen kumminki lääkäri repimällä repi sieltä ja tosiaan kipeitä suppareita 2 päivää nyt ollut, että lupaan vetää itteni hirteen jos tilanne on edelleen sama! :D
 
Voi jenniii90 onnea ihan hurjan paljon! Varmana ihanaa että nyt se on vihdoin siellä pieni sun sylissä minne se kuuluukin. :)

Tsemppiä myös muille synnytyksiin!

ringaa ei ne vauvat sinne mahaan jää ikuisuuksiksi joten sinäkin saat varmana piakkoin omasi. :) Iiks paikkojen repiminen lääkärin avustuksella kuulostaa pelottavalle.. O___O Meike ei uskaltaisi vielä synnyttää, onneks ei tarvii.
 
Äsken käytiin lastenlääkärillä ja keltasuusarvot oli vähän koholla. Tulehdusarvot oli kuitenkin normaalit ja päästään kotiin tänään :) Vähän jännittää tosin, et miten arki lähtee sujuun pikkusen kanssa, mut on se ihanaa olla kotona silti. Täytyy varmaan ostaa pakastimeen valmisruokia, kun tuntuu vaan et vois jättää kaiken ylimääräsen nyt vähemmälle ja keskittyä uuteen pienokaiseen :)
 
Oota vaan jenniii90, kyllä sitä ruuanlaittoa ja siivousta kaipaa aika pian, tai ainakin ite.. :) Täällä oli huseerannu muut ihmiset silläaikaa, kun ite olin sairaalassa ja kotiin tullessa oijoin paikkoja aina kun mahdollista.. ;)
Voih, se ihana vauvan tuoksu.. <3
Nauttikaa kaikesta pienestä mistä vaan mahdollista vauvan kanssa ja sitä on niin "vauvahuuruissa", ettei muusta nautikkaan kun vauvan nuuhkimisesta.. ;)
Ja MUISTAKAA pyytää sitä omaa rauhaa ja aikaa tutustua vauvaan ja aina sanoa ihmisille, ettei tapaaminen käy jos vähänkään siltä tuntuu!
Ja pyytäkää apua jos tuntuu siltä, esim ruuanlaittoon tms.. Ja vielä muistakaa, että te olette kaikista parhaimpia äitejä juuri sille omalle vauvalle ja te tiedätte kaikista parhaiten mikä hänelle on parasta!!
 
Onnittelut jenniii90!

Mä näin ringaata tänään nopeesti äippäpolilla, ja sinne synnytysvastaanoton puolelle se tais siirtyä (näin mä ainakin ymmärsin)!

Mulle tehtiin niin kipee sisätutkimus et morjens. Meinasin lyödä sitä lääkäriä :D No mut, paikat visusti kiinni. Lapsivettä normaalia vähemmän, ja sikiön vatsanympärys edelleen pieni. Otettiin sitten vähän pidempää käyrää, yritettiin saada supistuksia, jotta olis nähty miten sikiö reagoi niihin. Eipä saatu supistuksia aikaseks, mutta käynnistysaika varattiin nyt torstaiaamulle. Ja meillä on muutto perjantaina. Iik! :)
 
Eipä saatu supistuksia aikaseks, mutta käynnistysaika varattiin nyt torstaiaamulle. Ja meillä on muutto perjantaina. Iik! :)
Hyvin ajoitettu muuttoo. :D Toivottavasti sulle ei kerry siitä ylimääräistä stressiä. Meillä oli muutto jo nyt hyvissäajoin lauantaina.

Toivottavasti ringaallakin nyt helpottaisi jo ja saisi oman vauvan sylkkyyn. :)

Te senkun synnytätte täällä kaikki samaan aikaan melkein! Huh huh kun jännät paikat..
 
Jepjep tollon 5.pvä illalla oon viä puhunu ettei lähtöö näy mut 6.3 heräsin sit tasan 00.00 aika napakoihin supistuksiin ja niinku nenneki sano nii sinnittelin sinne yliaikakontrolliin ja lääkäri totes et 4cm auki et tänää mennään ja meinas osastolle kunnes tuli supistus ja suoraan saliin :D

Eli äidin "pieni" rinssi sitten syntyi illalla klo 20.53, 4170g ja 52cm <3 aika täydellinen mies aikä vois ihminen olla enempää onnellinen!

Tämmönen pikapäivitys täältä :)
 
Täällä sitä ollaan Taysissa myös. Eilisestä asti käynnistelty, tänään vasta alkanu jotain tapahtuun, ja suht säännöllisiä supistuksia saatu aikaseks, mut siltikin oon auki vaan sormelle. Turhauttavaa tää odottelu.
 

Yhteistyössä