HOI Tampereen tulevat äidit!

Juu noihin neuvolantätien/lääkärien juttuihin ei vaan oo välttämättä kauheesti uskomista :D Kuullu monia juttuja et rv 37 neuvolassa/lääkärissä sanottu, et on enää päivistä kiinni et syntyy ja silti menny reilusti yli la:n :D Ja mullekkinhan viikko sit neuvolantäti sano, et oikein lupaavalta kuulostaa kun kerroin kaikki kivut ja oireet ja sen limatulppatarinan, että kyllä se sieltä kohta tulee :D Mullakin ollu noita menkkamaisia kipuja tässä jo varmaan 3 viikkoo ja kokoajan juilii jossain tuolla alamahalla ilkeesti ja supistuksiaki tulee aina vähän väliä, mut niin niitä tosiaan on tullu jo tovin aikaa mutta ei tuolta oo vielä ketään syntyny, enpä oo ainaka huomannu.. :D Mutta kaippa se sieltä sitte tulee kun on itte valmis. Lopetan ny tän stressaamisen, ihan sama tässä kohtaa se enää on minä päivänä syntyy. Tätä päivää olisin toivonu, mut hieman heikolta näyttää. Pääasia ettei mee sinne karkauspäivään.
 
Täälläkin ollaan edelleen yhdessä kasassa. Lapsvettä tihkuttaa, mut ei kummempaa, kattellaan kuulemma jos tarvii käynnistellä, huomenna neuvolaan aika, ja täytyy kysyä jos pääsis vielä käymään neuvolalääkärillä tarkistaan tuo lapsveden tilanne..

Vuokrasopimukset käytiin kirjottaan tänään. Harmi et muuttaan pääsee vasta parin viikon päästä. Toivoisin et tää syntyis ennen muuttoa, mut taidan saada toivoo turhia :D Ellei ne rupee sitä sit käynnisteleen.
 
Vitsit mulla on jotenkin haikee fiilis, kun täällä on suurin osa viimeisillään raskaana, ja ajattelen tässä vain sitä kuinka just äskein oli itse tossa tilanteessa - ja tavallaan kaipaa sitä jännittynyttä fiilistä.. (vaikka silloin olikin tuskastunut olo, eikä jaksanut odottaa pienen syntymää) ja nyt tuosta on jo 3kk, aika mennyt niin nopeasti!
 
Naurattaa kyllä tosiaan että mitähän sitä tässä loppujen lopuks stressaa, että syntyykö toi ollenkaan.. No kai sen on kuitenkin pakko joskus syntyä! :D Omalla tavallaan joo oon tähän tilaan tuskastunu ja sillein, mut toisaalta, tuskastuttaa kyllä ajatuskin tietyllä tapaa siitä, että kohta se joka riehuu tuolla mahassa niin riehuu kohta tossa vieressä. Helpompi pitää siitä huolta kun se on kokoajan matkassa tuola masussa :D

Musta tuntuu, että musta ei oo huomenna lähtijäks tonne tapaamiseen :/ Kokopäivän ollut taas niin erinäisiä kipuja, etten viitti lähtee vaan valittaan johonkin tapaamiseen oloani :D Ja muutenkin hyvällä säkällä vielä nukun tohon aikaan :3 Toisaalta taas tekis mieli lähtee, kun ei jaksais mädäntyä kotonakaan. Mutta sit kun on taas torstaina jo neuvoloita sun muita menoja, niin pitää sillonkin sit jo herätä aikasin :D Jos oon aamusta jostain syystä hereillä jo aikasin ja olo on hyvä niin ilmestyn paikalle! =) Mut vähän epäilen.. :D Aika turha tällänen 39+0 -.-
 
Juu niinhän se on että ei noi merkit välttämättä tarkota, et se vauva sieltä seuraavinakaan päivinä syntyis, mut on se kivaa kuulla, et edes jotain edistystä tapahtuu, kun aiemmin ei vauva ollu edes laskeutunu vielä ja nyt on luultavasti kohdunkanavakin lyhentyny :) Et luotan ainakin siihen, että vauva syntyy viikon sisällä lasketusta ajasta molemmin puolin, mutta tuskin sen enempää menee yli. Niin ja kunhan ei vkn loppuna ala syntyyn :D

Otin äsken opetus-dvd:n esille, kuinka käyttää kantoliinaa ja oon ihan hullaantunu tähän jo! Kun olis vaan se vauva siinä niin vois kunnolla harjotella. Mut kätevä tää kantoliina kyllä on ja varmaan tulee oleen käytössä pitkään ja tosi paljon. :)
 
Tää odottaminenhan tässä just perseestä onkin kun vaivaa olis vaikka muille jakaa mut mitään ei tapahdu :D

Munkin pitäis hommata joku kantoliina/rintareppu, enpä oo vaan saanu aikaseks :D Pitää tossa varmaan kattella kuhan taas kerkee perehtyyn hieman paremmin. Semmonen tulis kyllä oleen todella kätsy kun sais kokoajan kaverin pidettyä tossa lähellä ja pystyis samalla touhuileen kaikkia juttuja :)
 
Tänään on menny päivä lepäillessä ja ilman enempiä supisteluja. Vasta illalla kun on noussu tai kävelly niin alkanu supistaan. Mut ei varmaan tapahdu taas ens yönäkään mitään. Mut kiinnittyny se pikkunen varmaankin on, kun painaa sen verran tonne alas. Ja riehuu edelleen oikeen urakalla :)

Kantoliina on kyllä ihana! Vähän niinkun kantais lasta vielä masussa, kun se on liinan sisässä. Ja vauvallekin tulee turvallinen olo lähellä äitiä. Sit pystyy samalla tekeen ruokaa tai muuta touhuaan ilman et tarttee laskee vauvaa minnekään. Varsinkin kun on noi pari kissaa tossa pyörimässä niin en kyllä ihan heti uskalla jättää mihinkään, varsinkaan lattialle.
 
Silläpä mäkin haluan kantoliinan/rintarepun, kun en ton kissan kanssa uskalla vauvaa jättää välttämättä edes pinnikseen kun toi kissa on kumminki semmonenkin apina. Ja pystyis siivoileen ja tekeen ruokaa ja viemää esim kuivaushuoneelle pyykkiä yms, kun olis semmonen missä kantaa muksua mukana :)
 
Meidän kissa pelkäsi ensimmäisen kuukauden pojua ihan älyttömästi, sitten tottui ja alkoi suhtautumaan tosi viileästi koko tyyppiin eikä välittänyt. Kaikki pinnasänkyyn ja vaunuihin hyppiminen loppui heti kun vauva tuli kotiin, raskausaikana vielä kissa hyppi niihin. No oltiin sitten jo ehditty huahtaa helpotuksesta.. mutta nyt tää kissa on alkanut tällä viikolla uus-pennuksi joka tekee kokoajan jotain tuhmaa, ja taas se on löydetty pinniksestäkin ja vaunuihin haluaa kokoajan! Toivottavasti tää ei jatku, kun toi kissa on ihan tyhmä eikä ikinä usko mitään suihkepulloakaan! Ehkä johtuu siitä tää kaikki et viime viikolla poju nappasi ohi kulkevaa kissaa hännästä :D

Meillä on rintareppu, mutta poju ei oikein viihdy siinä.. olisi pitänyt muistaa heti ihan pienenä totuttaa siihen.. mutta, mutta ei siinä kaiken vauva-arkeen totuttelun keskellä kyllä halunnu mitään ylimääräistä. Nyt pitäisi vain muistaa joka päivä totuttaa sitä siihen reppuun niin olisi kyllä kätevä jos oppisi siinä olemaan!
Ja tuossa repussa oli ainakin sillee, että vasta kaksi viikkoista sai siihen laittaa, en tiedä liinasta (mutta ensimmäiset viikot ne nyt kokoajan nukkuukin niin ei niitä nyt missään viitsi kannellakaan)
 
Rintareppu on joillekin vauvoille sellanen, et ne ei siinä tykkää olla. Äiti kerto, et sisko oli sellanen, et jos se oli rintarepussa niin äitin piti pitää kädellä siitä kiinni ettei alkanu huutaan :D Mut kantoliinassa on se hyvä puoli, et siinä lapsi on äidissä kiinni koko ajan. Ja kantoliinassa ei taida olla mitään ikäsuositusta, kuulemma joissain sairaaloissa pyytävät ottaan kantoliinan mukaan, et näyttävät miten sitä käytetään. Ja kantoliinassa on omaa pientä haastetta ja sen voi pistää monin eri tavoin riippuen lapsen iästä. Isomman saa vaikka selkäänkin :) Siks tykkään enemmän liinasta, kantoreppu olis liian yksinkertanen :D

Meillä molemmat kissat alkanu taas juosta ympäri kämppää, märkäruoka ei kelpaa (whiskasissa varmaan jotain vikaa?). Hoitopöytä on kyllä suosittu kissoilla. Meidän huoneessa on vauvan sänky ja sinne me ei kissoja päästetäkään ollenkaan juurikin siksi, ettei kissat hyppis sänkyyn. Toinen syy on se, et meillä on hamsteri siellä myös, mikä kyllä kiinnostaa molempia :D Sit meillä on sopivasti parvekkeen ovi makkarissa ja vaunut voi aina lenkin jälkeen tuoda suoraan parvekkeelle, kun meillä on tossa myös portti (asutaan maan tasalla). Täytyis vaan testata, et ne vaunut kans sitten mahtuu portista :)

Odottelen jo sitä, et pääsen vaunujen kanssa pihalle. Kaks ekaa viikkoo kuitenkin menee vaan neljän seinän sisällä, kun ei pikkusta voi oikeen mihinkään viedä. Äiti oli menny soittaan meidän seurakuntatalolle ja kysyny, onko pääsiäisenä vapaata, kun pidettäis ristiäiset sillon. Kuulemma vielä olis vapaana ja ekat 5 tuntia ei kai maksa mitään. Meillä ristiäisiin on tulossa miehen puolelta jotain 30 henkee, mun puolelta vaan reilu 10. Olisin toivonu pienempiä ristiäisiä et olis voinu vanhempien omakotitalossa pitää, mut kuulemma miehen suvulle tää on niin iso asia, et he loukkaantuisivat, jos heitä ei kutsuttais (miehen isän puolen suku). No, pakkohan siihen sit oli suostua :) Eikä tää nyt enää niin kauhee asia oo, seuraavan lapsen kohdalla tosin pidän huolen, et vaan lähimmäiset sukulaiset kutsutaan.
 
Joo, me pidettiin kans kirkossa + seurakuntasalissa ristiäiset ja oli kyllä tosi rentouttavaa, ettei tarvinnu mitään omaa kämppää siivota ja pitää siistinä vieraita varten.. sitten oli just kaikki mahdolliset astiat siellä keittiössä eikä tarvinnut niitä mistään haalia. 5 tuntia saa joo ilmaiseksi, me varattiin 7 tuntia, mutta kun oltiin vain 6 niin ne ei edes laskuttanut siitä yhdestä tunnista. vaan postiluukusta tipahti vain yhden tunnin lasku, joka vain 20€, että halvaksi tuli! Kirkon tiloissa on muuten joku outo sääntö- että niissä pöydissä joiden ääressä ihmiset istuu, niin niissä ei saa polttaa kynttilöitä :D olin ostanut ison kasan kynttilöitä kun ajattelin niitä laittaa niihin pöytiin, mutta ei saanut :) laitoin sitten kunnon kynttilämeren siihen tarjoilupöytään! Jos haluaa vuokrata pöytäliinoja, ne taisi olla 15€/kpl, mutta meillä oli omat..

mä suunnittelin tosi tarkkaan ne ristiäiset jo raskausaikana ja kyllä kannatti.. meidän poju kun oli vasta vajaa kuukauden ikäinen silloin niin ei olisi kyllä jaksanut mitään silloin suunnitella, ei ajatus juossu yhtään (eikä juokse edelleenkään!) :) askartelin kutsutkin ja sitten vain tulostin niihin tekstin kun päivä varmistui syntymän jälkeen!
 
Toi mun kissani on onneks nyt rauhottunut, se oli joku aikaa sit vielä kans ihan kun pentu taas, kiehnäs kokoajan sylissä ja kehräs, nukkukin vieressä. Nyt onneks viihtyy taas omissa oloissaan ja mielellään nukkuukin muualla jos on vähänkin melua. Eli tuskin tulee ongelmaa, että kissa menis pinnikseen kun siellä on kohta huutava muksu :) Viime yönä tosin yllätin katin tuolta pinniksestä, mutta hyvin totteli kun vaan sanoin että pois. Olikohan toi ehkä kolmas kerta kun se siellä oli ja toi pinnis on ollut tossa jo varmaan 2kk kohta. Vaunuihin ei pääsekkään kun viritin hyönteisverkon ja sadesuojan esteeks :D Toi säilytyskori tuolla alhaalla on vaan kissan mielestä hyvin mielenkiintonen, oon vähän miettinyt et pitää ostaa toiset valjaat varalle ja pakata johonkin vaunuihin mukaan, koska oon ihan varma, et joskus kun lähden kiireessä ja tyyliin bussissa kissa hyppää sieltä korista pois.. :D

Mä en oo vielä kauheesti ristiäisiä suunnitellut. Tai oon vähän, mut en oo vielä päättänyt paikkaa jossa ne pidetään. Joko täällä mun kotona, tai sit tossa olis taloyhtiöllä tosi siisti ja kiva tila, jonka sais ilmeisesti vuokrata. Tai sit tossa Hervannan kirkolla. Ää. En osaa päättää :D Meillä ei kuitenkaan varmaan ristiäisiin tuu kun mun perhe (äiti, kaks siskoa ja siskon mies) ja miehen perhe, joka tosin on sillain isompi, että sen siskolla on mies ja kaks lasta plus sitten vielä kaks "sijaissiskoa", vai mitä ne nyt on. Ja tietty kummit, sit kun vaan tietäis ketkä nekin on. Toisaalta himottais pitää täällä kotona ristiäiset, mut en tiedä sit kuinka ahtaaks tila käy. Tarjoilut oon kyllä kehittäny jo kesällä mielessäni valmiiks ja onneks tuttavapiirissä on ihmisiä, jotka tekee noita kakkuja sun muita suuhunpantavia työkseen :)

Meidän äiti oli muuten hyvä kun sille soitin tossa hetki sitten, että mitä mä vielä soittelen et eikös munkin pitäis olla jo synnyttämässä kun Ruotsiinkin synty jo prinsessa :D Ja sitten ku sanoin, että viimestään huomenna aateltiin et voitas oikeesti mennä synnyttään, niin äiti oli vähän sitä mieltä, et on vähän siinä ja siinä et huominen käy :D Eli tänään tai huomenna kuulemma viimeistään lähdettävä, olis kuulemma hyviä päiviä :D Ahdistavaa kun neuvolaankin varattiin jo ens viikolle uutta aikaa, en todella tahdo enää mennä sinne niin että toi kakara on mahassa! Tänään teen kaikkeni et viimeistään viikonloppuna toi muksu olis ulkona :p Tarvii äitille lähtee huomenna viimeistään sit vielä saunoonkin niin saa noi kaikki maagiset ässät käyttöön. Tähän asti tosin vaan yhdestä ässästä on tuntunu olevan hyötyä :D Ei oo vaan jotenkin kovin luontevaa näin ihan viimesillään raskaana olevana semmonen.
 
Meillä kissoista kukaan ei viihdy pinnasängyssä (tai ei olla ainakaan yllätetty), mutta pienin niistä taiteilee aina siinä reunalla. Veikkaan että sitten kun siellä on maidolta tuoksuva mielenkiintoinen käärö, niin niitä saa olla hätistelemässä pois kokoajan (onneks makuuhuoneessa on ovi). Vaunuihin nää ei oo päässy vielä ees tutustuun, kun vaunut säilytetty vaatehuoneessa :)

Ristiäiset oli meilläkin valmiiks suunniteltu, mut tais mennä suunnitelmat uusiks eilisen jälkeen. Ristiäiset piti pitää miehen äidin työpaikalla, eräässä Kaupunki lähetyksen tiloissa lähellä keskustaa, siellä olis ollut isot keittiöt (joista saa myös tilausruokia), ja isot tilat ristiäisten järjestämiseen (meillä isot suvut, ja kaikki kutsutaan). Mutta eilen sitten miehen äiti oli alkanut valittaan miehelle niinkin turhasta asiasta kun siitä, että miehellä on niin hyvät välit mun äidin kanssa, ja tekee meidän äidille lumityöt (joista äiti maksaakin sille väillä jonkin verran), eikä oman äitinsä luona käy lumitöitä tekemässä. No ei kai, kun äidillään on kymmenen vuotta itseään nuorempi mies, luulis sen tekevän lumityöt. Tää miehen äidin miesystävä sitten samalla puuttui mieheni menneisyyteen ja sen vaikutukseen miehen äitiin, niin johan oli soppa valmis. Me ei nyt haluta niiltä sitten mitään palveluksia, ettei jäädä kiitollisuuden velkaa, niin luultavasti pidetään ristiäiset ihan kotona. :) Tai miksei mökilläkin, jos ajankohtaa venyttäis ihan sinne 3kk asti syntymästä :)

Mulla on ollu maha ihan sekasin eilisestä asti ja supistukset alkanu uudelleen (ne kun pariks päivää rauhottu ja hävis kokonaan), neuvolassa ei nyt sanottu mitään tosta lapsveden tiputtamisesta. Ihmettelen vaan kun kaverilla käynnistysaika taysiin huomenna, koska niiden vauva on pienikokonen, ja meidän vielä pienempi, eikä meillä vaan käynnistellä. En tiä pitäskö käydä siellä svolla tutkituttamassa toi lapsvesihomma, kun terkan mukaan sitä on aika vähän. Seuraava aika taysiin kuitenkin vasta 3 pvä ennen laskettua aikaa :D
 
Jeee lisää uusia, tervetuloa eskapismi :)

Aloin tossa päivällä miettiin, et laittokohan neuvolantäti mulle tarkotuksella ajan ens viikon perjantaille, et olis suurempi mahdollisuus etten enää pääsis sinne :D No, toivotaan. Tänään ollu taas ilkeitä menkkajomotuksia ja aivan kamalaa pistelyä tuolla alakerrassa. Supistuksiakin tuntus olevan taas hyvinkin tiheeseen, mut melkeinpä taas on kivuttomia kaikki -.- Turha tässä ilmeisesti on mitään lähtöö synnyttään toivoo, kyllä se sieltä tulee sit viimeistään 2 viikon päästä, jossei suostu aiemmin itte tuleen. Tänään on kyllä ollu semmostakin meuhkaamista tuolla mahassa, että ihme tanopää toi on jossei se tajua kohta tulla ulkopuolelle, kun täällä olis enemmän tilaa :D Lauantaina ajattelin kävästä äidillä saunassa, jos ei oo sitä ennen kuulunut mittään tuolta masusta. Ja huomenna olis tarkotus melkeinpä taas sit kävellä sinne äitille, jos sillä sais tohon muksuun jotain liikettä.

Kertokaa mulle mitä mä teeeeeeeeeeen! Alkaa hieman jo käymään tylsäks tää odottelu, aika turhaa imuroida ja mopata ihan joka päivä. Tylsää vaan istua ja odottaa kun ei tapahdu mitään! :( No, ehkä lellin tota kissaa nyt vielä niin paljon kun vaan ikinä pystyn ku kohta on toinenkin lellittävä tossa vieressä ja se kaikki on kissan lellimisajasta pois.. :D
 
ringaa, oletko leipomista harrastanut? Itse olen nyt leiponut useana päivänä sämpylöitä ja välillä pullaa. Siihen menee mukavasti aikaa, varsinkin jos alkaa vääntää korvapuusteja ;) Ja kummasti ne katoaakin sitten nopealla tahdilla, kiitos miehen :D

Toivoisin voivani valittaa tylsyyttä, mutta kun on tuo tenttikirja tosiaan tuossa ja se pitäisi vielä avatakin...
 
Oli kyllä mukava tapaaminen meillä eilen, piristi kummasti päivää ja oloa :) Toivoin taas eilen illalla et jotain alkais tapahtua, kun tuli aika kipeitä supistuksia ja jumppapallokin tuli ostettua varmuuden vuoks, jos sitä vaikka yöllä ois tarttettu, mut ei...

Kävin eilen saunassakin pitkästä aikaa, tänään täytyy siivota. Sisko tulee käymään iltapäivästä ja vois vaikka myöhemmin siskon kanssa kävellä vanhempien luo, kun sinne on 4 kilsaa matkaa. Toisaalta nyt en taas haluis et synnytys käynnistyy pariin päivään :D Ja huomenna mennään koeajaan autoja, kivaa! :)
 
eskapismi, tuli kyl tossa leivottua melkein päivittäin jotain sämpylöitä tai pullia tms joskus kuukausi sitten ehkä, nyt tulis jo varmaan korvista semmoset jos vielä niitä tekisin :D jossei alkuviikosta vieläkään ketään näy tuolta mahasta tulevan, niin vois kyl ottaa taas projektiks leipoa jotain muffinseja yms pakkaseen. sieltä niitä on sit helppo vaan ottaa jos tulee vaikka vieraita yllättäen niin ei tarvii stressata mitä tarjoo kahvin kanssa :D

kai sitä on tänään käveltävä sinne äitille kans ja huomenna mentävä saunaan sinne. en tykkäis tänään mennä saunaan sinne, kun menis niin myöhään se ja en tahdo sit taas suoraan saunasta lähtee palloileen kotiin. huomenna olis koko päivä aikaa :D toisaaltahan sitä vois melkein varata saunavuoronkin, mut en jaksa soitella tonne ympäriinsä kun en tiiä mistä sen voi varata.. :D
 
jennii: tee vaan mahd. paljon suunnitelmia niin ei varmasti pääse toteuttamaan niitä.. mulla ainakin käynnisty heti synnytys kun olin tehnyt kauheesti kaikkii suunnitelmii viikonlopuksi! :) ja leipominen voi olla hyvä juttu, kun siinä ollaan seisaltaan sillee huomaamatta! Muuten saattaisi vain löhöillä eikä se oikein edistä synnytystä..Toivottavasti jää auto koeajamatta ;)
 
Joo täytyy tehdä :D Siivosin äsken kämpän ja kohta vois alkaa tehdä suklaamoussee kun sisko tulee käymään. Tosin en kyllä mielelläni haluis et synnytys käynnistyy vkn loppuna, nyt taitaa olla liian myöhästä toivoo, et viä ennen neljää alkais tapahtuun et Vammalaan päästäis. Mut ens viikolle paljon suunnitelmia niin ehkä se siitä lähtee käntiin :)
 
jenniii90, ja mä kun olin ihan varma, että yöllä alkaa tapahtua ;) No, toivotaan, ettei nyt sitten viikonlopun aikana ainakaan ala tapahtua, että pääset sinne Vammalaan! Nyt otat viikonlopun oiiiiiikein rennosti ja yrität nukkua paljon :)
 

Yhteistyössä