* Hoidot KYS 2011 *

tao toivotaan, että niitä oikeita oireita alkaa ilmaantumaan :)

Anastacija PP=piinapäivä :)

on: Meille tuli "vähän" jännitystä elämään, kun vain yksi solu oli hedelmöittynyt. IVF:llä ei yksikään ja ICSI:llä tämä yksi. Tämä yksi oli kuitenkin 1-luokan 4-soluinen tänään siirrettäessä:heart: 11.5. testipäivä:)
 
Pahoittelut minunkin puolesta Nicci!
Miten HalleB ja Tao voitte?

on: Huomenna saan taas vetää nappia nassuun...Eka clomikierto ei siis tuottanut tulosta vaikka yritys oli kova :( Liian hyvinhän se oliskin mennyt jos ekasta kierrosta ois onnistunu :stick: MIKSI TÄN PITÄÄ OLLA NIIN VAIKEETA???

Kevät on yleensä ollu mulle ihanaa aikaa, mut jotenki nyt kaikki tuntuu hirmu raskaalle :( En tiedä vaikuttaako asiaan, että 5 tuttuani saa vauvan nyt kesän aikana... Mua harmittaa pirusti, etten osaa olla aidosti iloinen toisten onnesta :ashamed:
 
Lila :hug: jospa kevät pistäisi hormonit hyrräämään ja alkava clomikierto toisi plussan:) Pitää ainakin toivoa niin!
Kiitos kysymästä eilen alkoi hikoilut..nyt siellä kiinnitytään jos meinataan:heart:
 
Heippa!

Täällä taas pienen tauon jälkeen, on ollut hiljaista kun ei oo oikein tapahtunut omalla rintamalla mitään,kun vasta nyt. Vhdoin viimein, on tässä ootettukin ja hammasta kiristelty. Lauantaina alkoi Synarela-sumutukset joita sumutellaan nyt sit about 2,5 vkoa, 16.5. alkas Puregon-pistokset jos kaikki menee hyvin. Eli vkolle 22 menee sit se IVF.
Sain loppuun asti jännittää onnistuuko koko hoito edes enää tänä keväänä, kilpirauhasarvot ovat heitelleet mutta onneksi olivat nyt asettuneet hoitotasolle. Eivät olis alottaneet hoitoja jos se arvo ois ollut koholla vieläkin. En tiiä oisinko kestänyt jos ois siirtynyt koko homma, on tätä odotettu jo puoli vuotta melkein ja sitten jos ois vielä jouduttu siirtämään niin en tiedä miten siitä suosta ois noustu. Mut nyt pitää vaan toivoa että toi Synarela toimii. Sit oli tässä pientä epävarmuutta minulla siitä voinko aloittaa koko sumuttelua, kun pakkausselosteessa sanottiin että täytyy varmistaa ennen aloitusta onko raskaana. Mulla alotettiin se sumuttelu kp. 21, eli menkkojen pitäs tän viikon lopulla ilmestyä. Soitin sitten jo hädissäni Kysille ja kysyin asiaa, niin sieltä sanoivat että voipi huoletta aloittaa, voin tehdä testin jos ei ala kuulua menkkoja. Eli nähtävästi ei ole vaaraksi alkiolle. Mut toisaalta, ois se kyllä aikamoinen sattuma että olis raskaana just kun hoidot on saatu alotettua!

Miten teillä jotka ootte Synarelaa käyttäneet, ootteko käyttäne ehkäsyä hoidon aikana? Näinhän pakkausselosteessa mainitaan, että pitäs käyttää, mutta toisaalta Kysin hoitaja sanoi että on tapauksia että ovat tulleet raskaaks hoidon aikana, et mikä se nyt sitten on se turvallisin käytäntö?

Entä oireita, mitä teille on tullut Synarelasta? Mulle ei oikeastaan vielä mitään suurempia, en tiedä onko lääkeen oire vai jokin muu, kun muutamana aamuna on koskenu mahaan aivan sairaasti ja luullut että tulee ripuli, mutta sit kuitenkin on saanu suorastaan ängätä vessassa tuotosta kovien kouristelujen ja ilmavaivojen kera( Pahoitteluni näistä kuvauksista:D ). Mielialanvaihteluja en oo huomannut sen suuremmin kun normaalistikaan, vai tulenevatko sitten myöhemmässä hoidon vaiheessa.

Entä oletteko luopuneet jostain asioista näiden hormohoitojen aikana, esim. käytättekö alkoholia ja missä määrin? Vähennättekö kahvinjuontia ym ym? Mä ainakin huomasin jo itessäni sen piirteen että mun ei ees tee mieli ryypiskellä, kai sitä jotenkin saattaa jo alitajuisesti valmistautua mahdolliseen tulevaan =)

Mutta pidän peukkuja pystyssä kaikille, täytyy rientää töihin !
 
Moikka

En tiedä on täällä enää tuttuja tai ainakin halle kuulostaa tutulta, mutta jutskailin täällä kun omat hoidot oli päällä. Ja meillehän kävi niin onnellisesti että kolmen inssin, 1 ivf:n, 2 icsin ja adoptioneuvonnan aloittamisen jälkeen tulin luomusti raskaaksi ja nyt Beda neiti on jo 5kk =)
Kys:in numeroa ja soittoaikoja olisin kysellyt kun meille jäi vielä alkioita pakkaseen niin pitäisi niistä kysellä =)
Plussatuulia ja onnea hoitoihin kaikille =)
 
  • Tykkää
Reactions: HalleB ja iloksi
Mä aloitin eilen Synarelan. Eikä kukaan ole käskenyt käyttää ehkäisyä. Toki luin pakkauksen ohjeen, mutta aattelin olla noudattamatta :saint:. Onko teillä muilla tullut Synarelasta paljon oireita? Mulla ei oo toistaiseksi ollut vielä mitään, mutta ehtiihän niitä ilmaantua... Hoidon ajaksi aattelin lopettaa kahvin juonnin. Alkoholia en ole käyttänyt piiitkään aikaan muutenkaan. En tiiä onko oikeesti jollain kahvin juonnilla (tai sillä hiusten värjäämisellä :saint:) mitään vaikutusta lopputulokseen, mutta oman mielenrauhan vuoksi jätän välistä.
 
Ootteko te muuten aina saaneet sen epikriisin polikäynniltä? Mulle tuli silloin sen ensimmäisen käynnin jälkeen, mutta ei oo vielä ainakaan tullut toisesta käynnistä.

Millos siellä KYS:lla muuten on tuo kesäloma? Voiko tuosta IVF-hoitajien numerosta kysellä lääkkeen syönnistä ja mahdollisesta seuraavasta ajasta? Vai onko se numero mitä varten annettu?

Mulla on nyt homman nimi niin, että nyt on kp2 ja pitäs lähteä ostamaan tuolta apteekista Letrozol Actavista. Tää on eka kerta kun syön lääkettä ja viimeksi oli puhe, että jossain vaiheessa pitäisi sitten ultrata, että nähtäisiin lääkkeen vaste. Suositteli toista lääkekiertoa, että ensimmäisen söisin ensin rauhassa ja katsoisin milloin ovis tulee. Tuo toinen kierto vaan menee niin, etten ole aivan varma kerkeääkö se ovis ennen sitä kesälomaa tulemaan. Siis jos muistan oikein ja niitten kesäloma alkaa juhannuksena.


Muoks. Soitinkin jo. Ja kesäloma ei vaikuta ultraukseen.

Muoks.2. En sitten älynnyt kysyä siitä epikriisistä siltä hoitajalta... :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille! Mahtuuko tänne mukaan yksi uusi yrittäjä? Meidän tausta on se, että olemme toivoneet lasta yli kaksi vuotta. Minulla on pco, enkä ovuloi. Miehessä ei vikaa ole. Hoito historia on sellainen, että yritetty on clomeja x 3 kiertoa, joista ei ovulaatiota saatu aikaiseksi edes maximi annoksella. Tämän jälkeen kokeiltiin Menopuria, jolla raskaus saatiin alkamaan, mutta olikin sitten kohdunulkopuolinen. Seuraava yritys Menopurilla ei tuottanut enää vastetta, eikä ovulaatiota saatu edes annosta isontamalla. Seuraavaksi kokeiltiin Letrozolia, jolla tulinkin raskaaksi, mutta raskaus meni kesken.

Nyt on vuorossa ensimmäinen IVF, joka tehdään lyhyellä kaavalla. Eilen aloin pistämään Menopuria ja maanantaina olisi ensimmäinen ultra, jossa katsotaan onko vastetta tapahtunut. Emme asu Kuopiossa, joten olemme aiemmat hoidot käyneet muualla, mutta nyt alkuvuodesta siirryimme KYS:in asiakkaiksi. Toiveet on kovat ja näillä näkymin punktio olisi viikolla 21.

Ihmettelen vain miksi ensimmäinen ultra on vasta maanantaina? Minulla kun on tuo pco ja hyperstimulaation riski on senkin takia suuri ja välillä kun minulla ei tuo Menopur ole tehonnut ollenkaan. Luulisi, että olisi ollut hyvä tarkastaa tilanne ultralla vaikka ensimmäisen kerran perjantaina, jolloin annosta olisi jo voinut nostaa tai laskea tarpeen mukaan. Kai se pitää vaan luottaa, että lääkärit tietää... Jotenkin alkaa pessimistisyys nostamaan päätään ja olen varma, että siirtoon asti ei edes päästä... :(
 
Mä oon ollut järjettömän väsynyt. Joka päivä nukkunut tällä viikolla päiväunet, vaikka yöunetkin ihan normaalit. En tiiä johtuuko Synarelasta vai mistä.

Tihelle tsempit ekaan IVF:n!

Halle :hug:
 
tao
HalleB :hug:
Meille kävi myös huonosti, mutta pakkaseen kun saatiin, niin siirtoa yritetään kesäkuussa.
Tämä kierto on välikierto ja kunhan uusi vuoto alkaa, niin soittelen kysille ja sitten ultraan.
Tehdään omaan luonnolliseen kiertoon. Saapi nähä miten käy.
Tervetuloa uusille, vaikka ei tänne kiva ole joutua, toivon että vietätte täällä vain hetken...
Ihan jokaiselle tsemppiä !!
 
Moikka pitkästä aikaa...

HalleB olen pahoillani, että teille kävi taas huonosti, mutta hieno juttu, että edes yksi oli hedelmöittyt. Mut .. Olen tosi pahoillani :( Osaan jotenkin ajatella miltä se pettymys tuntuu. Viimevuosi on vielä niin tuoreessa muistissa.
Aiotteko te vielä jatkaa hoitoja? Onko teillä jäljellä vielä yrityksiä tuolla julkisella puolella?
Meillä huomenna alkava yritys on viimeinen, sen jälkeen pitäisi siirtyä yksityiselle, emmekä me aio siirtyä. Totuuden hetki on käsillä. Juhannuksena jo tiedän tuleeko minusta koskaan äitiä.

Toivon teille kaikkea hyvää jatkoon. Toivottavasti hoidot joskus tuottavat toivotun tuloksen. Omalla kohdallani en usko mihinkään. Kolme hoitoa on takana, yhdessäkään ei saatu yhtään hedelmöittynyttä solua. Toivoa ei ole, mutta silti on kerran vielä yritettävä.

Tervetuloa Tihe toivottavasti kaikki menee hyvin :)

Tsempityksiä muillekin :)

Minulla on aikamoinen lopun alun fiilis. Huomenna pitäisi aloittaa viimeinen hoito. Kuukautisia ei ole tullut, joten en tiedä voidaanko piikitykset aloittaa. Tämä hoito oli tarkoitus tehdä lyhyellä kaavalla.
Aikataulun mukaan punktio olisi viikolla 22, mutta en usko että hoitoa voidaan aloittaa ennen kuin kuukautiset ovat alkaneet.
Tai mistä minä tiedän onko sillä väliä.

Aikamoinen koetus on edessä siinä mielessä, että itse tiedän jo tuloksen - negatiivinen, mutta kaikesta huolimatta yritän jotenkin edes ajatella positiivisesti. Tämän hoidon päätteeksi tulee elämäni mullistumaan kävi siinä miten kävi. En aio enää kärsiä lapsettomuudesta päivääkään enempää kuin on pakko. Uskon, että minusta vielä tulee vapaaehtoisesti lapseton ja onnellinen yhtä kaikki. :)

Tsemppiä kaikille hoitoihin ja elämään. Minä pyörin tässä varmaan satunnaisesti ja yritän lueskella kuulumisia.
Aurinkoisia päiviä !
 
HalleB: :hug:

Iloksi: Mietinkin tässä yksi päivä, että mitähän sinulle kuuluu. Muistan sinut paremmin tuolta kuumeilu-puolelta.
Toivon niin kovasti, että teille suotaisiin se oma lapsi. Olette pitkän matkan kulkeneet. Nyt en muista, mutta onko luomuplussa aivan mahdottomuus? Oletteko koskaan jutelleet adoptiosta?
Paljon voimia lähetän sinulle näihin ja tuleviin päiviin!
 
April81 Kyselit tuosta synarelasta ja ainakin itse googlaillessa törmäsin tapaukseen, joka oli ollut/tullut raskaaksi synarelan aikaan ja kaikki meni ihan ok. Me ei käytetty ehkäisyä sen aikana.
Olisihan se aikamoista, jos sitten kävisi niin, että raskaus alkaisi kesken hoidon :D
Alkoholia käytin normaalisti (eli en juurikaan), mutta johonkin hoitoon minulle taisi sattua oikein perskännitkin. Ei kuulemma vaikuta hoitoon alkoholi..

Meillä pitäisi olla kanssa IVF/ICSI viikolla 22, mutta se taitaa nyt siirtyä, sillä minulla ei ole tuota vuotoa tullut :/
Tsemppiä nyt jokatapauksessa! Toivottavasti päästään yhdessä piinailemaan. :)

Anastacija no minä muistan sinut tuolta toiselta puolelta myös. Oon ollut pitkään poissa eikä se meinannut heti mennä jakeluun. :D
Kiitos tsempeistä :)
Luomuplussa ei sinänsä ole mahdottomuus, sillä ovuloin joskus ja miehellä on siittiöitä. Ongelma vaan on se, ettei ehkäisyä ole yli 6 vuoteen käytetty eikä tänä koko aikana ole yhden yhtä plussaa tullut. En vaan yhtään usko siihen, että se plussa voisi koskaan luomuna (tai hoidoilla) tulla.

Adoptio on mahdollisesti joskus vaihtoehto, mutta sitä aletaan miettimään kunhan tämä hoito on plakkarissa.

Ja hoidosta puheenollen: Tänään oli ensimmäinen käynti KYSissä, aloituskäynti. Vuotoa ei ollut tullut enkä siis pääse aloittamaan piikkejä ennen kuin vuoto tulee.
Lääkärin p iti soittaa minulle vielä perään tänään kun lähdin ja kertoa verikokeen tulos ja ohjeet kuinka toimin. Hän ei kuitenkaan soittanut :( Nyt en siis tiedä mitä teen tässä pyhien aikana. Poli on auki vasta maanantaina seuraavan kerran.. ja maanantaina on seuraava aika.

No, mutta tämä aloituskäynti ei ollut ihan sellanen kuin käynnit tähän mennessä. Kerroin, että vuotoa ei ole tullut ja ultralla sitä sitten alettiin katselemaan. Kohdusta löytyi muhkea limakalvo (ilmeisesti Primolutin aiheuttama) ja 4mm kokoinen rakkula. Munasarjasta löytyi toimiva keltarauhanen johon oli reipas verenkierto.
Lääkäri oli varma, että olen raskaana.
Minä en uskonut sitä.

Sain pistosohjauksen ja lähdin labraan. Sitten jäin odottelemaan tuloksia. Tuloksia ei tullut :( Sen sijaan sitten hain apteekista clearbluen digitaalien raskaustestin joka sanoi EI RASKAANA.
Ilmeisesti kyse on jostain muusta ongelmasta kohdussa :(

Vastaanotolla kun lääkäri ja hoitajat alkoivat juhlimaan raskautta en voinut edes hymyillä. Teki mieleni sanoa, että "pitäkää suunne kiinni". Pettymyksiä on jo ihan liikaa enkä todellakaan kestä ilahtua ja sitten kuulla hetken päästä, ettei siellä mitään hormonia ole.

Mut siis nyt se on selvitetty, eli raskaana en ole. Nyt odotellaan vain vuotoa ja sitä, että hoito saadaan alkuun.

Harmittaa kyllä tosi paljon, kun ei lääkäri soittanutkaan, mutta onneksi tässä on jo tottunut odottamaan...

Sellanen tarina siis tällä kertaa.
Mukavia pyhiä teille ihmiset..
 
Ikäviä kokemuksia monilla :(

Meillä alkaa hoito lähestyä. Meillä on siis yksi toisesta ICSI:stä syksyllä 2009 alkunsa saanut lapsi, ja nyt lähdetään uudelle hoitokierrokselle. Mulla on takana tosi kiireinen työvuosi ja tahti vaan kiihtyy näin kevättä kohti. Mutta enpähän ole onneksi ehtinyt hoitoa paljon miettiä. Meille tehdään taas ICSI lyhyellä kaavalla, ja puolentoistaviikon päästä onkin jo nollaultra ja pistosten aloitus! Tuntuu et tulee kauheen äkkiä tää hoito, vaikka viime syyskuussa jo hakeuduttiin hoitoihin. Jonot on pitkät... Onneks on ollut kiireinen vuosi niin ei oo jaksanut niin pelätä ja odottaa. Lääkkeet hain jo apteekista. Oon seurannut aika läheltä kun eräs työkaveri kävi juuri läpi saman hoidon ja tuo vierestä seuraaminen toi omatkin hoitomuistot mieleen. Pelottaa jo etukäteen se jännittäminen ja mahdollinen epäonnistuminen! Ehkä parempi vaan yrittää tosissaan olla ajattelematta... Onneks hoito sattuu mun kesälomalle, niin saa sit keskittyä vaan siihen!
 
Vastaan itse itselleni ja samalla muillekkin tiedoksi.
Eli se epikriisi ei aina tule automaattisesti vaan se pitää pyytää. Itse siis oletin että se aina tulee polilla käynnin jälkeen, kun se ensimmäisen kerran jälkeen tuli itsekseen. Nyt tokasta ei tullut, niin kyselin sitten sen perään osastosihteeriltä.
Nyt sitten odottelen postia :)
 
Apuuva!Mulla oli tänään eka ultra. Ja hyvä, ettei lääkäri perunut koko hoitoa. Nyt ei kyllä ole kovin optimistiset mietteet tästä hoidosta. Synarela ei ole vaikuttanut ihan toivotulla tavalla, rakkulat oli osa jo liian isoja. 9,5mm tais olla suurin ja jos ois ollut 10 niin hoito ois peruttu. Arvatkaa, olinko rentona ultrattavana, kun alkoi puhua, että tästä pitää soittaa toiselle lääkärille?:( En kestä jos taas hoito siirtyy. Ja eikös sitä joudu sen puolisen vuotta taas odottelemaan?
Gonal-F annosta pienennettiin taas, vaikka piti olla jo valmiiks suunnitelmassa pienin mahdollinen annos... Hypeririski on, rakkuloita niin paljon kuulemma. Ja vissiin tuo niiden liian iso kokokin vaikuttaa? Tänään pitäis aloittaa pistokset ja mua pelottaa. En pelkää esim. rokotusta, mutta itsensä pistäminen on yök. Mut vielä enemmän hermoilen, mitä maanantaina selviää seuraavassa ultrassa...
 
Nyt oon päässyt jo kaks kertaa pistämään. Eka kerta jännitti tosi paljon, kädet tärisi ja silleen:LOL:. Päätin kuitenkin tehä sen ite, ei tulis mitään jos ois pakko pyytää miestä apuun. Ei tuo oo aina niihin aikoihin vielä edes kotona. Ja kyllä kannatti ylittää itsensä, tää toinen kerta oli jo ihan helppo. Ehkä tää tästä.
Hoito pyörii nyt ihan koko ajan mielessä. Mikä kaikki voikaan mennä pieleen jne. Tosin hyperiä en osaa pelätä, kunhan vaan saatais alkioita aikaseks! Mutta onneksi sää suosii, näin ihanalla auringonpaisteella ei voi vaan jäädä sisälle mököttää!
 
HalleB pahoittelut (tulee vähän myöhässä), olet ollut paljon ajatuksissa!
Tao tsemppiä kesäkuulle, toivottavasti pääsette siirtoon:)
iloksi miten sinun tilanne on kehittynyt? Vaikuttipa tosi ammattimaiselle toi käytös tuolla polilla :( Luulis, että siellä jos missä osattais olla antamatta "turhaa toivoa". Toivottavasti olette kuitenkin päässeet hoidoissa eteenpäin.
Kultaa, mulla on kanssa lähimuistissa tilanne, että ekan ultran jälkeen meinas homma jo lässähtää. Tsemppiä ja pitkää pinnaa! Tuo on niin tuskastuttavaa aikaa :( Jospa homma teilläkin etenis ja tuo ois vain pikkuinen säikäytys! Ja hienosti oot itsesi voittanu tuossa pistämisasiassa :)

Tervetuloa myös uudet nimet :flower:

on: Mulla on ollu outo olo... Nyt reilun vuoden mitä erilaisimpia hormooneja käyttäneenä en muistakkaan miltä tuntui olla Minä. Elämästä on tullu yks vuoristorata :confused:
 
Heippa!

Nyt taas piinailut ovat alkaneet...iiik :| Eli viime perjantai-aamuna jännitys oli kova. Pakkasesta ainokaisemme otettiin sulamaan to iltapäivällä ja pe aamuna soittoa kys:lle, että kuinka "pikkuisemme" siitä rytäkästä on selvinnyt (olin nääs aivan varma, ettei selviä). Iloksemme saimme kuulla, että siirtoon päästään... JEAH:p.... 4-soluinen 1:nen oli jo 8-soluinen 1:nen ja kovasti kehuivat. Voitte vaan uskoa, että tunteet olivat taivaassa tämän uutisen jälkeen. Nyt sitten vain piinistellään parisen viikkoa. Onneksi on kesä ja mökkihommat niin on aivan jotain muuta ajateltavaa..

Toivon niin kaikille onnea... Tehdään tästä kesästä onnistumisien kesä, jookos!!
 

Yhteistyössä