* Hoidot KYS 2013 *

Kultaa: Toivottavasti ette nyt joutus sitte kovin pitkään ootteleen sitä PASsia. Se sulatusjuttu on kyllä pelottavaa, ku niistä ei koskaan tiiä... Aika paljon nää koko hoidot menee toivomisen varassa :heart:

ON: eilen soitin verikokeen tuloksen ja hCG oli 195. Uskottava se on. Seuraavaksi jännitän ekaa ultraa, että onko oikeessa paikassa jne. Kaikille teille toivon ihan täydestä sydämestä plussaa <3

Aidan ja muru 4+3
 
Aidan: Onnea vielä!

Mun verikoetulos oli "yllättäen" negatiivinen. Yhtään ei ollut koholla arvo, että ei siellä tietenkään edes ollut yrittänyt tapahtua mitään. Positiivinen yllätys oli, että jos mulla alkaa seuraavat menkat ennen kesäkuun puoliväliä, niin voitais kuulemma yrittää tehdä PAS jo ennen kesäsulkua. Se ois kyllä tosi hienoa, mutta kattoo nyt ehtiikö. Mitä nopeemmin saadaan katottua nää kortit lopppuun, niin pääsee sitten suunnittelemaan tulevaisuutta.
 
hei, hetken olen keskustelua seuraillut sivusta ja viime vuonna taisin keskusteluun osallistuakin. meillä hoidot aluillaan...tai no clomit on kokeiltu muutamaan otteeseen...ja nyt syksyllä lähtee ivf-hoidot käyntiin. pitkällä kaavalla mennään mun endon takia...
 
Kultaa: Pitäisiköhän minunkin vielä kokeilla kepillä jäätä ja soittaa seuraavien menkkojen alkaessa polille... Jos niillä periaatteessa olisi mahdollisuus PAS tehdä ennen kesäsulkua. Minulla olisi lomaa kesäkuussa, niin olisi kerrankin niin helppo järjestää itsensä paikalle. Elokuussa on taas töitä ja jos ei tuurilla osu vapaapäivä kohdilleen, niin voi jäädä taas PAS sitten väliin. :/
 
Kultaa: No onpa kiva ku ei tartte ootella niin älyttömästi, vaikka tulos nyt oliki väärä <3

Marjana: Toivottavasti teki saisitte PASsin jo nyt ennen sulkua!

ON: Kahen viikon päästä eka ultra ja sitä jännittäessä. En oikeen osaa mihinkään kirjottaa, koitan pitää itteni kiireisenä ja olla miettimättä kamalasti mitään....onneksi aurinko paistanu!
 
Ciram: Pahoittelut! Onko jonot ensi vuodelle asti?

ON: Täällä on kierron verran nyt luomuyritystä ollut, mutta eipä tässä suuria toivoja ole. Testasin tänään negatestin dpo 12, joten menkkoja odotellessa. Tämä luomuyrittäminen on melkoisen toivotonta, mutta jotainhan sitä on yritettävä silläkin välin, kun hoidoista on taukoa. Soittelen kyllä maanantaina vielä polille ja varmistan milloin se PAS päästäisiin tekemään.

Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille joka tapauksessa! :)

Marjana kp 27/29-30 dpo 12
 
Jonot on marraskuun alkuun, mut mietitään et kannattaisko mennä vasta ens vuoden alusta niin saatais ens vuonna lääkkeistä maksukatto täyteen. Tänä vuonna ei oo vielä lääkkeitä ostettu. Pitää kattoo mikä tilanne on sit loppuvuodesta.
 
Ciram: Halpaa lystiä tämä ei kyllä ole... Tosin en ole ajatellutkaan, että hoitoaikataulua voisi siirtää sen takia. Meille teki toukokuun ICSI-hoidon lääkkeet "vain" 400euroa, niin ei tullut kerralla edes lääkkeiden maksukatto täyteen. Olisi voinut sitten edes hyödyntää muissa lääkkeissä tätä pakollista menoerää, mutta tällä kertaa ei tosiaan täyttynyt. Harmi, kun esim. Lugesteron ei ole kelankorvattava.

Aidan: Lämmin halaus! Voin vain kuvitella miltä sinusta juuri nyt tuntuu. :(

ON: Täällä alkoi menkat eilen, joten taaskaan ei luomukierto tuonut tulosta. PAS jää joka tapauksessa jonnekin elokuun puolivälin jälkeen tuon kesäsulun takia. Soittelin polille vielä eilen ja varmistin asian. Pari kiertoa pitäisi siis jaksaa vaan yrittää positiivisin mielin. Olisi niin helppoa, kun osaisi heittää aivot kokonaan narikkaan tämän yrittämisen suhteen silloin, kun mitään hoitoja ei ole, mutta on se kyllä niin pirun vaikeaa!
 
Jaahas, se alkaa meidän hoitotauko olla lopuillaan ja ens menkoista lähtis sitten seuraava ja viimeinen hoito. Hoito olisi aloitettu jo tästä kierrosta, mutta lykkäsin sitä vielä kuukaudella lomamatkan takia. Hoitoa en odota mitenkään innokkaasti, lähinnä ahdistun siitä kuinka kauan sen jälkeen menee että pääsen taas pääni kanssa järjestykseen. Onnistumiseen en usko. Hoidon haluan käydä lähinnä sen takia läpi, että sitte olemme kaiken voitavamme yrittäneet. Julkisellapuolen hoidot on sitten käytetty ja yksityiselle emme lähde. Jossakin kohdassahan asiasta on vaan luovuttava ja jatkettava elämää sillä mitä on...
 
Mulla resepteissä Menopur, orgalutran ja primolut-nor. Ens viikolla pitäis menkkojen alkaa ja sit saa tietää sen viikon varmasti. Kovasti odotellaan, josko tämä hoito toisi meille rakkauden hedelmän,jota on jo kuusi vuotta kovasti toivottu. Viime hoitokerta meni niin hyvin, että minkäänlaisia pelkoja ei onneksi ole:) Millainen tausta sulla on? Meillä siis yritystä kuusi vuotta. Diagnoosi selittämätön.
Hoitoina ollut 1 koeputkihedelmöitys, jossa mitään ei pakkaseen ja tämä istutettu ei kiinnittynyt.
 
Meillä yritystä on reilut kuusi vuotta ja selittömättömiä ollaan menkin. Kaksi tuoresiirtoa ,kaksi pakastealkiosiirtoa ja yksi inseminaatio takana. Eikä tulosta. Odotukset ei tästä viimeisestä hoidosta kovin korkealla ole. Lähinnä halutaan käydä viimeinen julkisella puolella tarjottava hoito läpi ja sitten haluan siirtää tämän asian pois päiväjärjestyksestä. Pelottaa kyllä se tunnemyrsky minkä hoito taas aiheuttaa, vaikka kuinka pessimisti olenkin. Jotenkin olen väsynyt vellomaan tässä tilanteessa. Kait se elämä jatkuu ilman lastakin...
 
Hertalle ja onneaodottavalle hyvää tuulta hoitoja varten.

Meillä odotellaan pääsyä pakastesiirtoihin... Sitä ennen tehdään vielä vähän lisää tutkimuksia ja otetaan uudestaan kilpirauhaskokeita varmuuden vuoksi. Kenties syyskuussa päästäisiin PAS:ia kokeilemaan. Epätoivoinen olo on koko lapsiasian suhteen. Itse olen vielä siinä tilanteessa, että en todellakaan kestä ajatusta ikuisesta lapsettomuudesta. Miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
 

Yhteistyössä