* Hoidot KYS 2013 *

onneaodottava meillä on niin pitkä taival näitä hoitoja ja yritystä takana ja aina on tullut vaan uusia ongelmia niin jotenkin on nyt niin pessimisti kun voi olla. Rakkuloita oli kuitenkin vain 5 jotka ehtivät tähän, loput oli niin pieniä ettei tiedä ehtivätkö kasvaa tarpeeksi. Meillä kun aina on tyhjiä rakkuloita mukana joten ei tiedä onko tuolla oikeasti mitään .Mutta yritän löytää jostakin positiivisempaa asennetta. Kiitos tsemppauksesta.

Irrotuspiikin reseptiä ei ole minullakaan. Unohdin pyytää sen maanantaina valmiiksi. Meidän kylän apteekissa kun ei näitä lääkkeitä ole välttämättä kuin tilaamalla. Ehdin jo siis hermostua tästä irrotuspiikki reseptistäkin ja miettiä että mitä jos sitä lääkettä ei ole apteekissa ja perjantaina kun en oikein ehdi metsästämään lääkettä kun on töihin meno. Paikalliseen apteekkiin sitten rimpautin ja kysyin onko heillä ks. lääkettä koko ajan valikoimassa ja heillä oli kaksi pakettia. Apteekin täti vielä varasi paketit minulle perjantaihin saakka kun saan reseptin. Eli yksi asia vähemmän stressattavaa.

Koitahan lapseton=mitätön jaksaa lepäillä, vaikka ymmärrän kyllä että paikallaan olo tekee tiukkaa. Itse olen ihminen joka käsittelee asioita parhaiten liikunnan avulla.

koitellaahan tytöt jaksaa, kyllä se vielä iloksi muuttuu :heart:
 
Kaksi piikitystä takana ja nyt jo alavatsa alkaa turvota ja kipuilla.
Toivon mukaan sinne ei taas kerry nestettä tai tule sitä hyperiä.
Viime kerralla en tajunnut tota hyperiä edes pelätä, mutta nyt pelottaa.
Mitäs Hertan ultraääni tänään sanoi, milloin on punktio? Eilen aloin huomata taas itsessäni pessimistin vikaa. Ärsyttää vaan niin pirusti, kun näitä hormooneja pitää itseensä vetää ja tulos on tietenkin taas se nega. Miksei perhana voi olla jotain aikarajaa tälle ainaselle odotukselle. Mitään ei voi suunnitella (työpaikan vaihdosta tms.), kun on hoidot päällä ja SAATTAA tulla raskaaksi. Joo, anteeksi ärripurri; täällä tuntuu tunteet kuohuvan:headwall:
 
onneaodottava Ultrassa kaikki ok. Toisella puolella oli 6 isoa rakkulaa. Isoin oli jo 24mm ja pienin 19mm. Oikealla puolella olikin sitten pieniä vain muutama. Isoin oli 15mm ja ehkä ehtii vielä mukaan. Punktio on maanantaina. Minä jäin saikulle jo tänään kun työssä on vauhtia ja vaarallisia tilanteita aika paljon.

Sehän minuakin tässä ottaa päähän kun löysässä hirressä roikkuu koko ajan. Jos sanottais että menee vielä 3 vuotta mutta sitten onnistuu niin ei tää odottelu haittaisi yhtään. Lainaakin ottaisin ja jatkaisin hoitoja ykstyisellä, mutta kun loppu peleissä ei ole mitään takuita mistään niin jotenkin tuntuu luontevalta lopettaa tämä koko rumba tähän. Siis kun julkisen puolen hoidot on käytetty.

Mutta nyt tsemppiä, pitäs hoitojen aikana löytää kuitenkin se positiivinen ajattelu jostakin, jospa se auttais meitä kuitenkin onnistumaan.

Koska sulla olikaan väli tsekkaus, että mitä on kasvamassa?
 
Täällähän eletään jänniä aikoja :). Tsemppiä kovasti!

ON: Hymynaamaa ei sitten ilmestynyt lainkaan - tylsää! Onneksi oon ollut niin kiireinen ja väsynyt, etten ole jaksanut/ehtinyt murehtia sitä. Nyt odotellaan uutta kiertoa ja lääkkeen voimin parempaan lopputulokseen?
 
Maanantaina on ultra. Nyt maha niin turvoksissa, että kirjoittelen täällä koneen ääressä miehen kalsarit jalassa:) Oliko Hertta sulla turvotusta ja jos, niin oliko näin pian piikityksen aloittamisesta? Millainen sun limakalvo oli? Minä täällä jo vedän ½ L. greippimehua päivässä, ettei taas tule sanomista tossa "keski-ultrassa".
 
kultaavoi höh, toivottavasti seuraavassa kierrossa hymynaama ilmestyy

onneaodottava mulla ei ennen keski ultraa ollut kuin pientä nippaillua mahassa. Turvotus on ilmestunut vasta parin viime päivän aikana ja nyt onkin maha ihan pallo. Mulla ei tietysti ole noita rakkuloita kovin paljoa. Suuremmilla munarakkula määrillä, oireet alkaisi varmasti aiemmin. Limakalvo oli keski-ultrassa 5mm ja tänään 8mm. oli kuulemma ok. Vielähän se ehtii kasvaa. Onko sulla ollut ongelmia limakalvon kanssa aiemmin vai?
 
Ei mulla ollut ongelmia sen limakalvon kanssa vaan sillä Mks:n lääkärillä. Se piti limakalvoa huolestuttavana ja ennenkuulumattoman huonona. No, soitin silloin Kyssiin ja kysyin kauhuissani, että oliko tää tässä sitten. Ja Kuopiosta kerrottiin, että ihan normaali limakalvo oli ollut. Ja silloin aloin juoda greippimehua ja viimesessä ultrassa tämä sama lääkäri ei maininnut asiasta mitään. Minä sitten kysyin sarkastisesti, että miltäs se limakalvo näyttää? Hän tuhahti: "erinomaiselta":LOL: Kyllä olin polleena:) Ja punktiossa limakalvon paksuus oli silloin 10mm ja alkionsiirrossa 12mm. Tarkistin just viime hoidon papereista, että viimeksi punktioitiin oikealta 4 ja vasemmalta 1 mollukkaa. Soluja saatiin 3, joista 2 hedelmöittyi ja 1 lähti jakaantumaan. Eli viimeksikin se mun turvotus johtui nesteestä. Viimeksi oli pitkä kaava ja lääkäri tuli tulokseen, että mun elimistö ei kestä pitkää kaavaa ja siksi oli vähemmän mollukoita. Mutta minä olin viimeksi itse ihan tyytyväinen saaliiseen, kun loppupeleissähän ei tarvita kuin yksi oikea:)
 
Lapseton=mitätön ja Hertta1981 Mikä teillä on vointi? Kovasti peukutan teidän puolesta, jotta operaatiot menisi nappiin:hug:
ON: Täällä ollaan jo taas normaalinkokoisia. Eli turvotus laski pe-la yön aikana ja nyt olo ihan ok. Kovasti jännittää huominen ultra. Toivottavasti nyt olisi enemmän rakkuloita tulossa kuin viimeksi.
 
onneaodottava Älä vielä kirvesä kaivoon heitä. Ne pienemmätkin voi ehtiä mukaan. Mä pidän peukkuja..

ON: itsellä tänään punktio ja olin varautunut ja lääkäri myös että rakkuloita olis ehkä 7. Yleensä mulla on puolet tyhjiä. No punktiossa niitä rakkuloita ilmesty lisää ja niitä löyty yhteensä toista kymmentä. Soluja oli yhteensä 8. Huomiseen jännätään lähtikö hedelmöittymään. Maha on nyt aika kipeä, eli lepäillessä on mennyt tämä päivä.
 
ON: Labran täti soitti ja neljä oli hedelmöittynyt. Soluista neljä oli ollut raakoja. Huomenna sitten katsotaan siirretäänkö alkiot huomenna vai torstaina. olettaen, että ne jatkavat olemistaan

onneaodottava Siitä limakalvosta unohdin eilen sanoa. Mulla ei eilen kohdun limakalvo ollut eilen kuin 7,5mm, eli vähemmän kuin aiemmassa ultrassa. Tosin eri ultraaja. Ei ole limakalvo ollut koskaan noin ohut tuossa vaiheessa. Lääkäri ei kuitenkaan ollut kovin huolissaan siitä, ainoastaa antoin lugejen rinnalle zumenonit joka pitäs vahvistaa limakalvoa. Eli kyllä sullakin kohdun limakalvo on varmasti riittävä...
 
Hertta1981 Onnea:) Nämä kaksi on varmasti se teidän tie onneen. Toivoitko itse kahden alkion siirtoa? Onko sulle aiemmin siirretty kahta? Siksi täällä kyselen, kun meinasin itse ehdottaa, jos vaan saadaan jotain mitä laittaa. Millä perusteella ne teki 3 päivän viljelyn?
 
onneaodottava Meille on aina siirretty kaksi. Lääkärit ovat alusta asti suositelleet sitä. En tiedä miksi. Kolmen päivän viljelyn ne teki varmaankin sen takia, koska aiemmista hoidoista ei ole saatu mitään tulosta ja joskus kuulemma alkiot lopettavat kehityksensä nelisolu vaiheeseen. Meillä alkiot oli nyt toinen 8 ja toinen 7 soluinen.

Huomennako sulla on seuraava ultra? onko tullut tuntemuksia?
 
Hertta1981 Joo, huomenna on ultra. Tänään vähän juili vasempaan puoleen (se, jossa ne 4 kasvaa), mutta muita tuntemuksia ei oo ollut. Etova olo välillä, mutta ei muuta. Jännittää tosi paljon se ultra. Toivottavasti ei oo enää uusia pettymyksiä luvassa.

Milloin saat testata? Oliko se 14vrk siirrosta vai jotain muuta noilla pidempään viljellyillä?
 
ON: Ihme on tapahtunut! Multa ultrattiin tänään vasemmalta 3 x 1,8cm ja 2 x 1,2cm SEKÄ oikealta 2 x 1,8cm ja 2 x 1,1cm. Elikkäs olen kasvatellut muutamassa päivässä 4 rakkulaa lisää. Voi tätä ilon päivää:) Ja maanantaina on punktio.
 
Onneaodottava Voi onnea, ja sulla on vielä aikaa kasvatella niitä. Ei lopulta tiedä kuinka paljon niitä punktiossa löytyy. :hug: Muista ottaa viikonloppu nyt rauhallisesti. Huomennako sulla on irrotuspiikki?

ON: Minulla turposi maha mahdottomaksi. Lääkäri sanoikin että on hyperstimulaation riski, kun punktiossa oli kuulemma ollut lopulta 15 rakkulaa, jota oli tyhjennetty. Eilen siirrossa munasarjat näyttivät siltä, ettei sieltä olisi punktoitu rakkuloita ollenkaan. Eli niitä oli kasvanut lisää. Joudun siis olemaan sairaslomalla ensi keskiviikkoon saakka. Eli se olis lepäilyä tiedossa. Eilen aamulla, tuntui että olo on lähes normaali. Kävin sitten lenkkeilemässäkin. olis varmaan pitänyt malttaa olla menemättä, kun maha äityi tälläiseksi. Näytän oikeasti siltä kuin olisin ainakin 5kk raskaana...
 
Hertta1981 Joo, tänään illalla on irrotuspiikki, sitten voi laittaa ruiskut ja muut kamppeet pois:)
Miten tuo rakkuloiden uudelleen kasvu on mahdollista? Olet sinä kyllä aika kone, kun vielä tuotat rakkuloita. Nyt vaan lepoa ja toivottavasti masu ei enää laskekaan normaalitasolle, vaan jatkaa kasvamistaan ensi kevääseen;)
ON: Vointi on tosi hyvä. Edellisellä kerralla olin tässä vaiheessa kuin kolmannella kuulla raskaana ja nyt ei mitään turvotusta. Jännä juttu, vaikka rakkuloita on enemmän.
 
onneaodottava Laitatko sä 5000 vai 10000 yksikköä pregnyliä? Vai onko niitä muitakin irrotuspiikkejä?

lääkäri selitti, että pregnyl vaikuttaa vielä ensi maanantaihin saakka ja siitä syystä se kasvattaa vielä folleja. Eli kaiketi sitä jossain määrin tapahtuu kaikille, tai sitten olen hakoteillä. Ei ole koskaan aiemmin kyllä tapahtunut tälläistä...
 
Hertta1981 Pistän 5000 yksikköä pregnyliä.

ON: Mulla on niin pahaolo, että ei voi pystyssä olla. Sisällä voi vielä hiljaa hipsutella, mutta ulkona kävely (epätasainen pinta) tekee huonon olon heti. Toivottavasti tää helpottais huomiseksi. Meni nyt kyllä tää päivä ihan pelastusarmeijalle. Mielelläni tän kestän, jos tietäis että palkinto on varmasti luvassa...
 
onneaodottavatoivottavasti ei olosi huonone. Mulle kyllä kävi viime viikolla niin, että kun lauantai iltana pistettiin pregnyl (mulle meni 10000) niin sunnuntaina oli mahassa tukala olo ja olo muuten kuin krapulassa. Mutta siinä olet oikeassa. Mä vaikka oksennan koko yhdeksän kuukautta jos vaan onnistuis tämän...
 
Hertta1981 Punktio meni hyvin. Saaliina 7-8 rakkulaa, kaikkia ei saatu punkteerattua (olivat neulan saavuttamattomissa). Soluja tuli 6, joista 3 hedelmöittyi. Huomenna alkion siirto. Esitimme toiveen kahden alkion siirrosta. Kahta hyvää alkiota ei kuulema laiteta, mutta jos joukossa on huonompia niin sitten. Eilen illalla olin aikastalailla petipotilas, mutta nyt on vointi jo parempi.

Kuinkas itse voit? Onko mitään tunteuksia?
 

Yhteistyössä