* Hoidot KYS 2013 *

Meillä siirtyi toimeenpiteet syyskuun ekalle viikolla, joten aloitan primolutit ensi viikon torstaina:) Nyt lähdetään viikoksi reissuun. Nyt sitten vaan peukkuja ja varpaita pystyyn, että meillä tärppäisi kaikilla nyt syksyllä:) Laittelen viestiä taas viikon päästä!
 
Tsemppiä hoitoihin kaikille! :)

Kultaa: Pidän peukkuja, että PAS onnistuisi!

ON: Pitkäpiinaista odotusta... Minulle tehtiin kohdun tähystys epämääräisten vuotojen takia. Kohdun limakalvo näytti hyvältä ja sieltä otettiin pienet näytteet. Niiden tuloksia odotellaan nyt muutama viikko. Menkkojen pitäisi alkaa viikon päästä. Sitä seuraavista menkoista pitäisi päästä PAS:in ajankohtaa laskemaan, jos noista näytteistä ei nyt mitään ihmeellistä löydy. Todella hitaasti menee aika. Tuntuu, että on jo ikuisuus ICSI:stä ja siitä seuranneesta tuoresiirrosta. Ja onhan siitä ikuisuus! Huhtikuun lopussa olivat. Tuo kohdun limakalvon tähystys antoi nyt toivoa siihen, että kiinnittyminenkin olisi mahdollista. Tosin kuhan nyt saa lääkäriltä vielä tarkemmat kommentit sitten asiaan. En uskalla sitä ennen tuulettaa minkään hyvän takia.
 
Täällä uusi yrittäjä. Eli siis mulla endometrioosi ja miehellä huonot simpat. Takana meillä yritystä 3 vuoden ajan. Tutkimukset aloitettu kysillä helmikuussa 2013, nyt elokuun lopulla ensimmäinen hoito, ICSI. Käytössä lääkkeenä tällä hetkellä synarela-suihkeet, viikon kuluttua alan sitten pistämään puregonia ultrassa käynnin jälkeen.

Jännittää kyllä kovasti nuo hoidot. En uskalla edes ajatella raskautuvani ekasta kerrasta.
 
no tänään alkaisi sitten piikitykset. Pergoveris + gonal f. Katsotaan mitä niillä saadaan aikaan. Munasarjat olivat kuulemma paremman näköiset (lähes normaalit) kuin ennen. Ennen ne näyttivät vähän pco-munasarjoilta.

lapeton=mitätön ja onneaodottava onkos teillä mikä tilanne?
 
Mulla kuudes tabletti primolutia otettu ja loppua odotellaan. Noi pillerit tekee mulle tosi huonon olon: nyt jos en paremmin tietäis, kuvittelisin olevani raskaana:)
Hertta: Tuliko sulle menkat tuossa välissä ennen piikitystä?
Viikon päästä olis se eka ultra ja piikityksen aloitus:) Enää kolme viikkoa hoitoihin!!:)
 
onneaodottava joo menkkojen pitää tulla ennen piikityksen alkamista. Mä otin viimesen promolutin viime lauantaina ja viime yönä alkoi vuoto. Mulle primolut aiheutti (tai ei mulla muuten ole ainakaan ennen ollut) erittäin kivuliaat kuukautiskrampit vatsaan alkuviikolla ja myös oksennut lensi. Tänään on ollut onneksi jo helpompi päivä kun vuoto viimein alkoi.
 
Jes, tuo tieto helpotti. Ajattelin, että sen vuodon pitää olla loppunutkin ennen piikityksen alkamista:) Millaiset fiilikset teillä on hoidon suhteen? Meillä huomattavasti rennommat, kuin ennen viime hoitoa (eka kerta). Punktio meni viimeksi niin kivuttomasti ohi, että siitä ei jäänyt traumoja. Oletteko te muut saaneet valokuvaa mukaan alkion istutuksesta. Mulla työkaveri (jolle tehty ivf kuopiossa n.7v. sitten), joka oli saanut mukaan valokuvan, jossa alkio oli paikoillaan. Pienihän se piste oli, mutta olisi se hieno muisto. Harvalla sitä on valokuvaa lapsestaan alkiona:)
 
Heippa muut hoitolaiset!

Kävinpä taas kesätauon jälkeen kyssillä. Omaan kiertoon olis tarkoitus siirtää kaksi alkiota, jos vaan selviävät sulatuksesta kunnialla. Kuinka ollakaan mun yleensä niin tarkka kiertoni tykkää temppuilla juuri tämmösessä tilanteessa. Folli oli kierron päiviin nähden pieni ottaen huomioon mun kierron pituuden. Nyt sitten tehdään kotona ovulaatiotestejä ja toivotaan, että hymynaama ilmestyisi ennen ensi maanantaita. Jääkaapissa odottelee taas Pregnyl.... Jännittää. Onneksi muutoin kaikki näytti ultrassa hyvältä ja lääkäri ja hoitaja saivat vähän valettua uskoa muhun meidän onnistumisen suhteen.
 
kultaa pidän peukkuja että hymynaama ilmestyisi pian :)

onneaodottava Sinäkö käyt seuranta ultrat jossakin muualla kuin kysissä? Niistä oireista: ylettömiä hikoilukohtauksia olen saanut, jotka kaiketi johtuu hormoneista kun ei niitä muuten ole kuin ehkä menkka aikaan. Ja tänään on alkanut tuntua mahassa vähän painetta. toivottavasti se kertoo siitä että rakkuloita olisi kasvanut. Huomenna olisi ultra, että sittenhän sen tietää onko mitään tapahtunut.
 
onneaodottava No eihän siellä paljon näkynyt. 5 rakkulaa oli 10-13mm kokoisia ja 5 oli 6-8mm. eli noista pienemmistä ei tiedä ehtiikö mukaan edes. Mutta kai se yksi täydellinen solukin riittäisi. :)
Me kävimme alussa myös Mikkelissä ultrissa, kun siellä meidän kait virallisesti pitäs käydä. Mutta koska emme ole Mikkeliläisiä ja matkaa on sinnekin jonkin verran niin olemme todenneet että on sama ajaa kuopioon ja siellä ultrat tekee sama lääkäri kun punktionkin. Jää se lääkäreiden välinen puhelin rumba välistä.

Jokos sulla on menkat alkaneet?
 
Ei ole menkkoja näkynyt, eikä kuulunut:( Toivon mukaan alkavat huomenna. Sullahan oli hyvä rakkula-saalis.
Mitähän muuten tapahtuu,jos ne menkat ei alakaan ennen keskiviikkoa?
Voi pyhä jysäys,siinäpä mulle uusi stressaamisen aihe!!!
Nyt tuntuu hormoonit olevan valloillaan, kun kaikki vituttaa/itkettää.
 
mulle aiheutti promolutien lopetus maksimaalisen vitutuksen ja sen lisäksi myös maksimaaliset kuukautiskivut. Vitutus kyllä helpottaa menkkojen alettua. Mullahan menkat alkoi vasta ultraa edeltävänä yönä eli melkein 4 vuorokautta viimesen napin ottamisen jälkeen, joten älä suotta hätäile. :)
 
onneaodottavalle, onnittelut vuodon alkamisesta. :D

Muutenkin paljon voimia teille, jotka olette keskellä piikitysrumbaa jo pikkuhiljaa. Huh, ei käy kateeksi. Varsinkin hertan viimeinen hoitokerta tekee minullekin suorastaan pahan mielen. :( Meillä olisi pakkasessa nyt 7 alkiota ja sitten olisi jo 3. ivf/icsi, jos näistä ei tärppää ja ahdistaa jo etukäteen, kun hoitokerrat vähenee.

Sain lopultakin ohjeet miten edetään. Menkat on nyt loppumassa ja aloitan kp 15 Primolutin 10 päivän ajaksi. Kaikki täällä näkyykin saaneen siitä haittavaikutuksia... Saapahan nähdä kuinka minun käy. :D Sitten odotellaan vuoto ja sen jälkeen Clomifen-kuuri ja ultra ja alkionsiirto. Yllätyin tuon Clomin vetämisestä tähän mukaan. Odotan mielenkiinnolla, että pääsen lääkäriltä kysymään, mitä etua hän ajatteli sillä olevan nyt. Varsinkin, kun olisi ollut vaihtoehto valita myös LEtrozol (jota olen viimeisimpänä kokeillut) Clomien tilalle... Utelias kun olen. :)
 
Marjana: Kiitokset onnitteluista:LOL:
Kyllähän me nyt sillä lähdetään, että me kaikki raskaudutaan nyt syksyllä ja keväällä/kesällä ollaan jo äitiyslomalla:) On tää kyllä niin kummallista, että jatkuvasti kuulee juttuja ns. ei toivotuista lapsista ja sitten ollaan me, jotka ei niitä meinata saada millään ilveellä. Ihan vihaksi pistää!!!! Mutta tytöt, toivosta ei luovuta, EI!! :hug:
 
meillä menossa nyt puregon pistokset pienellä annoksella, viikon verran olen pistellyt. Maanantaisessa 1. ultrassa ihan liikaa munasoluja(10 yli 10 mm molemmilla puolilla sekä valtavasti pienempiä kypsymässä) sekä nestettä vatsa ontelossa. Hyperin vaara suuri, joten olen jo tässä vaiheessa liikkumiskiellossa. Toivoton olo. Viimestää perjantaina seuraava ultra, maanantaina mahollisesti keräys, mutta voi olla että tässä kierrossa ei päästä siirtämään yhtään alkiota, jos niitä edes saadaan. :(
 
onneaodottavahyvä hyvä että menkat alkoi =) Huomennahan sä sitten pääset ultraan ja kaiketi alkamaan pistokset

lapseton=mitätön Toivottavasti ei menisi hyperiin. Hyvin sulla on rakkuloita tulossa. Mä pidän peukkuja jotta pääsisitte siirtoon saakka, eikä hyperi iskisi.

ON: Mulla on maanantain ultran jälkeen ollut jottenkin todella luovuttanut olo ja ajatukset on että tää nyt oli jo tässä. Mutta kait se on loppuun asti katsottava kun on leikkiin ryhtynyt. Odotan kyllä että koko rumba on ohi, mutta en voi väittää etteikö pelota mitkä on tuntemuksen hoidon loputtua...
 
Lapseton=mitätön Herran jestas, mikä määrä rakkuloita. Täällä pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin. Itsellä viimeksi niin vähäisesti rakkuloita, että en edes kovin hyvin siitä hyperistä tiedä mitään. Mutta onko se niin, että jos se tulee, niin sitten kerätään solut ja siirretään joskus muulloin?
Hertta1981 Miten sinä nyt noin tunnet? Eikös siellä ollut tilanne ihan hyvä?
Kyllä jos maailma on yhtään oikeudenmukainen paikka, niin sulla ainakin pitää tärpätä:hug:
Mulla ultrassa kaikki niinkuin pitääkin ja nyt illallla aloitan menopurin piikityksen.
Olikin tosi ihana lääkäri tänään; vielä tässä vaiheessa lähdin sairaalalta hymyissä suin. Jaksamisia kaikille.
 
Onneaodottava: Mullaki oli tarkotus kypsyttää vaan muutamia munarakkuloita, mutta toisin kävi. joo, voi olla että jos ei nyt päästä siirtoon asti, nii kaikki mahdolliset alkiot pakastetaan. Sitten myöhemmin kun on turvallisempaa hyperin kannalta nii kokeillaan PASia. Olo tällä hetkellä turvotusta ja alamaha nippailuja lukuun ottamatta hyvä. Tekee vaan tiukkaa pysytellä rauhassa, kun olen muuten niin liikkuva ihminen. Mulle ainaki tuo irrotuspiikin resepti annetaan nyt viimesellä ultrakerralla ennen keräystä.
 
Moikka pitkästä aikaa! Meidän hoitorintamalla ei tapahdu mitään ennen kuin sit aikaisintaan marraskuussa. Tai sit vasta ens vuonna. Tuosta hyperistä piti tulla sanomaan, et mulla on tullut se jonkinasteisena kolmena kertana neljästä, mut silti on aina päästy siirtoon asti! Viimeks tuli punktiosta eteenpäin kaks viikkoa saikkua, et siihen kannattaa varautua. Itse en ollut varautunut, mut onneks mulla oli kokenut sijainen töissä... Tsemppiä hoidoissa olijoille, toivotaan vaihteeksi plussia tähän ketjuun!
 

Yhteistyössä