* Hoidot KYS 2013 *

Marjanalle (ja muille uteliaille):p kuulumisia. Juuri kotiuduin alkionsiirrosta.

Hoitaja kysyi, että jännittikö kovasti aamulla. No, arvatkaa. Totesinkin, että joka kerta puhelimen soidessa olin pompata kattoon :D.

Uutiset olivat kuitenkin oikein mieluisia! KAIKKI munasolut olivat kypsiä! Yksi vaurioitui icsatessa. Lopuista kahdeksasta viisi hedelmöittyi. Nyt kyydissä olevien kahden murun lisäksi pakkasessa odottaa siis kolme alkiota.

Voi tätä onnea. Vaikka kaikki menisikin pieleen tästä eteenpäin, olemme ainakin löytäneet tavan saada munasoluja sopiva määrä kypsinä.

22.5 olisi testipäivä. Saa nähdä maltanko odottaa sinne asti. Yritän ainakin...

Kultaa ja auringonsäteet PP0
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Onnea Kultaa, hienoa, että joskus tulee onnistumisiakin. :)

ON: Täällä on mieli maassa. Veritesti tietenkin myös negatiivinen ja PAS:ia pääsee yrittämään vasta elokuussa... Tämä on yhtä odottamisen odottamista.

Kilpirauhasarvoista kysyisin ihan mielenkiinnosta, että onko kenelläkään lähdetty niitä korjaamaan, jos ne on viitearvojen ylärajoilla?
 
Moi kaikille!

Piti taas ettiä tämä ketju ja käyä kattoon onko vielä "tuttuja" täällä. Onnea raskautuneille! =) Meillä on itellä siis jo parivuotiaat kaksostytöt, kolmannen ICSI -hoidon ihmeet <3 Luin vähä tätä ketjua taaksepäin, ni joillakin oli muuttunu joku ICSI hoito kevyemmäksi hoidoksi. Meillä tämä onnistunu hoitokertahan oli ihmeitä täynnä!

Eli kolmas ja onnistunu ICSI -hoito oli pitkä hoito. Muistan, että perjantaina ku KYSillä sillon mentiin kattoon montako munasolua on kypsymässä ni saatiin murskatuomio: "Haluatko punktion, vaikka täältä tulee 0-1 munasolua?" Eli kysyttiin haluanko sen punktion, vai tehäänkö inseminaatio. No halusin punktion, koska en tiiä miksi, halusin vaan pitää vielä toivoa yllä. Menin kotiin, itkin enemmän ku koskaan. Maanantaina sitte punktioon, punktio meni ihan ok ja kohta hoitaja tuli hihkumaan, että saatiin 13!!!! Siis ajatelkaa, mä en ollu uskoa korvia eikä mieskää, sen 0-1 mitä lähettiin hakeen tilalta 13!! =) 7 hedelmöitty, 2 siirrettiin, 5 pakkaseen. Nuo kaks tuossa kattoo nyt Ipadillä Kaapoa :heart: :heart:

Eli halusin vaan sanoa, että pitäkää toivoa yllä, sano kuka hyvänsä, mitä hyvänsä! =)

Ja oli mulla muutaki, me ollaan uuestaan hoidoissa. Lääkkeellinen PAS tehtiin tähän kiertoon. Niistä viiestä pakkasessa olevasta kaks sulatettiin, toinen ei selvinny mut toinen oli sitäki aktiivisempi ja siirrettiin tiistaina =) Kolmesolusena pakastettu ja siirtovaiheessa oli just jakautumassa kuueksi soluksi. Nyt jännätään, verikoe 21.5.

Aidan ja muru PP2

ps. Haittaako jos täällä piinailen?
 
Marjanalle pitkää pinnaa odotteluun!

Aidan - tervetuloa keskustelemaan =). Ihana onnistumistarina sullakin!

Mä oon täällä ihan pilvilinnoissa edelleen! Näen vähän väliä silmissäni ultrakuvan, jossa näkyy kaksi pientä pistettä mun kohdussa. Voi kumpa aika ei kuluis niin nopeasti, että saisin nauttia tästä olotilasta pitempään!

Vaikka täältä tultais alas ryminällä, oon ainakin saanut uskoa onnistumiseen takaisin.
 
Kultaa: tärppi onnea! Ja hyvä, että jäi vielä pakkaseenkin.

Marjana: Mullahan ne arvot heitteli, 12/11 oli TSH 3,40 ja T4V 18,3. 03/12 oli TSH 2,50. Ja 06/12 oli TSH 4,04 ja T4V 18,0. Ekahan en saanut lääkitystä, mutta sitten pyysin hoitajalta toisen lääkärin mielipidettä, kun en halunnut rankempiin hoitoihin lähteä ennen kuin tätä oli kunnolla tutkittu. Toinen lääkäri määräsi Thyroxinit kokeiluun.
 
Omat kuulumiset pikaisesti... Menkat alkoi vihdoin keskiviikkona ja aloitin Zumet. En saanut ketään kiinni oman sairaalan polilta, enkä Kysistä, eli ultran varaan sit vasta maanantaina. Koitan olla toivomatta liikoja, aiempien pakkasalkioiden kohtaloiden vuoksi...
 
Ciram: Toivottavasti teillekin tulisi nyt ilahduttava yllätys ja pääsisit PASsiin.

Kärsimättömyyteni muistuttelee itsestään. Enää en toivo ajan matelevan. Vuorotellen tuntuu, että ihan varmasti nyt plussaan (oireitakin on ollut ihan hirveesti:D), sitten taas oon varma, että eihän ne alkiot tietenkään ole selvinneet.
En tiedä maltanko sittenkään odotella testipäivään. Kuitenkin kihelmöi päästä testailemaan kotonakin. Mulla ei vaan ole täällä yhtään testiä, täytyis varmaan hankkia kiireen vilkkaa...

Kultaa ja auringonsäteet pp5
 
Kultaa: Tärppionnea sinne!! :heart: Melko samoissa mennään.

ON: Iltapäivällä tuli sitte vähä verta...menkkamaista oloa mulla ollu jo monta päivää. Etonukki vähä, mutta nehän kaikki voi nuista lääkkeistä olla. Alamahassa juilinu tänän vähä ja menkkamaista kolotusta myös, itkuherkkä oon mut tuo verihomma sekotti pään totaalisesti...On muuten ihan kiva, ku viime onnistuneesta hoidosta olin pitäny kirjaa mitä minäki pp:nä oon tuntenu. Nyt teen samaa, voi ainaki vähä vertailla. Millonhan sitä uskaltas testata...

Aidan ja muru pp7
 
Aidan sitä samaa toivon teille:heart: . Mä aattelin, että jos hillitten itteni ainakin sunnuntaihin asti. Kun kuitenkin siirrettiin yksipäiväiset alkiot niin turha varmaan aiemmin testailla. Silloin ois menossa jo pp 11.

J.Ä.N.N.I.T.T.Ä.Ä. Voi kumpa :heart:

Kultaa ja auringonsäteet pp 7
 
Mulle tuli tänään KYSiltä lappu, et meijän alkio ollu 5-solunen kakkosluokan alkio. Tai siirrossa se oli jakautumisvaiheessa, eli melkeen 6-solunen. Minä taijan tänää käyä testin ostaan ja tehä huomenna aamulla....tai saa nähä jänistänkö.

Onko sulla Kultaa ollu jotain "oireita"? Muoks: siis piti kysyä, että millasia oireita sulla ollu!? :) Mulla onneksi loppu se tuhruvuoto, yhtenä iltana ja aamuna vähä tuli. Hirmu itkuherkkä edelleen ja väsymys aivan totaalista. Mutta ne lääkeet lääkkeet....että jännittää täälläki! :)

Kiireisenä ittensä pitävä Aidan ja muru pp 9
 
Viimeksi muokattu:
Kultaa: Kiitos, toivottavasti seuraat pian perässä! Tsemppiä ihan älyttömästi ja plussatuulia ja tarrasukkia ja kaikkia sinne nyt :heart: Tämä antaa itelle toivoa, vaikka ihan tosi epävarmaahan tämäki vielä on...mut luottavaisin mielin eteenpäin, tiistaina verikoe.
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Anastasija: Sinulla on tosiaan ollut koko ajan korkeammalla nuo kilppariarvot, niin onneksi olet saanut niihin lääkkeet. Minulla ne on alempana, mutta ihan mielenkiinnosta tätä kysyin, kun kuulin, että kilppariarvojen pitäisi olla vieläkin alempana raskautta yrittäessä... En vaan millään jaksaisi soittaa polille tämän takia...

Aidan: Paljon onnea! :)

Kultaa: Joko pian meinaat testata?

ON: Täällä edelleen surkutellaan tätä kohtaloa, että mahdollisuus PAS:iin on vasta elokuussa sen himputin kesäsulun takia. Tuntui kuin heittäisi hukkaan kuukausia. Eikä oikeastaan jaksaisi enää luomusti ajoittaa yhdyntöjä ovulaation aikaan jne. Mennyt vähän maku siitä ajoittamisesta. Eihän siihen kukaan tietenkään pakotakaan, mutta meillä on työvuorot välillä niin ristissä, että jos ovulaation aikaan haluaa olla peiton alla yhtä aikaa, se pitää joskus ihan etukäteen miettiä kumpiko tinkii yöunistaan sen verran tms. Välillä tietenkin menee sitten ihan sujuvasti, että samanlaisia työvuoroja ja peitot heiluvat muutenkin.

Enkä jaksaisi kuulla enää yhtään raskausuutista... Miten niitä nyt tuleekin joka tuutista. =/ Onnea tietenkin heille, joilla tämä ei ole näin vaikeaa, mutta raskasta se on aina kuulla muiden onnistumisia.
 
Onnea Aidan!

Mulla oli PAS:n ajoitusultra perjantaina. Kaikki oli ihan ok ja siirto olis sit tiistaina klo 15.00. Tänään alkoi luget ja zumet jatkuu vielä. Turvottaa ihan reilusti, tosin voi olla kyl ihan lihomistakin. Tuli luokkaretkellä vähän syötyä... :D En kauheesti uskalla toivoa alkioiden selviämistä, kun tosissaan aiemmat 6 kpl ovat aina kuolleet. Tiedän et otan ihan älyttömän stressin alkioiden kohtalosta maanantaina ja tiistaina, mut ei auta kun kestää. Sanoin jo töihin et tarviin tiistain palkatonta. Toivottavasti eivät soita maanantaina työaikana et alkiot ovat jo kuolleet, en tiedä miten menis työpäivä sit loppuun asti. Menis aika nyt äkkiä...
 
Marjana: Kiitos ja oon erittäin pahoillaan että teillä kävi niin ku kävi : / Enemmän ku mitään sitä toivoo toisille lapsettomuuen kans kamppaileville sitä plussaa ja omaa vauvaa. En tiiä sen enempää teijän hoitohistoriaa, mutta onneksi pakkasessa kavereita, ni ei ihan tartte kokonaan alusta alottaa. Toivon eniten, että se elokuu on sitte teijän kuu! *hali*

Ciram: Kiitos! Tsemppiä ja pitkää pinnaa sinne, toivottavasti sinne siirtoon pääsette! Mä jännitin kans eniten ku mitään sitä soittoa Kysille, et onko siirrettävää....kerran aiemmin kaikki pakastetut kuoli ja tää oli eka kerta ku PAS tehtiin. (Yks hoitokerta meni niin sanotusti tuhkana tuuleen.) Toivon aktiivisia huuruneniä!

ON: Tänäänki vähä tuhrutellu ja ihan verestäki aavistus. Toivon että ois harmitonta...jännittää se ens viikon verikoe, että paljo se arvo on...jotenki varovaisen onnekkaan toiveikas sitä kuitenki on.
 
Ciram: Ne puhelut, ettei olekaan siirrettävää, on kyllä lamaannuttavia.

Aidan: Toivottavasti on harmitonta!

Mä oon testannut jo kaks kertaa :cool:. Yhtä viivaa näyttää:(. Hieman luovuttanut olo jo, koska kuitenkin jo pp11 menossa. Luulis, että tässä vaiheessa jo tulis edes jonkinlainen viiva. Mutta ei näy mitään vaikka kuinka tiirais. Kyllä mä vielä hieman toivon, kun ei kuitenkaan oo vuoto tullut lugeista läpi.
 
Kultaa: Älä silti vielä luovuta! Ihmiskeho on niin erilainen, toisilla näyttää aiemmin, toisilla myöhemmin <3 Mä toivon niiiiiin kovasti että se vielä plussaksi kääntyis siellä, tarraliimoja ja pitkää pinnaa <3

ON: tänään ei oo taas vuotanu yhtää ja olo on että jotaki tapahtuu tuolla. Mutta tunnen olon jotenki vähä epäoikeudenmukaseksi, että miksi minä, miksi mulle jo toisen kerran ku jollekki ei vielä kertaakaa? :( Tosi onnellinen oon tietty tästä plussasta, mutta samalla jotenki ontto olo sisällä, koska tätä toivos niin kaikille haluaville...ristiriitanen olo siis. Plussatuulia <3
 
Voi harmi Kultaa!

Just lähdettiin Kuopiosta. Sulattivat lopulta kaikki neljä, ja yks 5-soluisesta 3-soluiseksi rähjääntynyt yksilö siirrettiin. Se ei ehtinyt tänään jakautua mut oli kuulemma ihan hyvännäköinen. Niinhän ne aina sanoo.. Zumenon ja Lugesteron jatkuu testiin asti ainakin. Koitan olla toivomatta liikoja...
 
Kiitos Aidan, Marjana ja Ciram!

Onnea matkaan Ciramin alkiolle! Olis kyllä taas hyvä aika jollain onnistaa...

Minä kävin tänään heti aamusella verikokeessa. KYSsille ajelin, en halunnut tuossa lähimmässä terveyskeskuksessa käydä raskaustestiä otattamassa. Tuloksessa nyt ei oo mitään jännitettävää, mutta mielenkiinnolla odottelen, että milloin mahdollisesti päästään kokeilemaan sitä PASsia. Kovin suurta toivoa ei mulla ole, että ne alkiot selviäisivät edes sulatuksesta. Vahva epäilys on, että jotain häikkää on, jonka vuoksi munasolut saadaan hedelmöitettyä mut eivät lähde jakaantumaan. Ihana oli päästä siirtoon. Mut toisaalta harmi, että jo seuraavana päivänä punktiosta. Eihän sitä tiedä, oisko noista yksikään lähtenyt enää jakaantumaan. Me ollaan jo vähän niinkuin matkalla tonne yksityiselle päin. Ollaan päätetty, että korkeintaan yksi ICSI enää ja sitten mahdollisesti kokeillaan luovutetuilla siittiöillä.
 

Yhteistyössä