* Hoidot KYS 2013 *

onneaodottavaHyvä hyvä, pidän peukkuja että kaikki jatkaa jakautumistaan huomiseen saakka =)

Maha on edelleen turvoksissa, mutta kipeä se ei ole. Tänään on vaan ilmennyt hengen ahdistusta. juurikin pohdin pitäskö soittaa kysiin vai seurailla itse vielä huomiseen..
 
Hertta1981 Soita heti lääkäriin äläkä vaan jää odottamaan huomiseen.
Sinulla on kallis lasti kohdussa ja nyt on tärkeää voida hyvin. Nyt heti puhelin käteen. Minä olen kyllä kaikki mahdolliset toiveet tuonne yläkertaan lähettänyt teidän puolesta ja tämän kerran pitää nyt onnistua:hug:
 
onneaodottavaKiitos kannustuksesta. :heart: Mä soitin kysiin hoitajalle ja se käski huomenna aamulla mennä heti labraan sinne ja sitten lääkärille. Mittasin ihan kiinnostuksesta vyötärön ympäryksen, niin onhan tuo 12cm isompi kuin normaalisti.
 
tervehdys teille. Ajattelin tulla kertomaan kuulumisiani, eli siis punktiosta aikaa nyt reilu viikko, siirtoon asti emme päässeet kahdestakaan syystä(miehellä ei yhtäään! siittiöitä(kahdessakaan näytteessä) ja minun hyperstimulaatio. Munarakkuloita oli niin valtavasti, ei ilmeisesti lääkäreilläkään ole tarkkaa määrää tiedossa, mutta vain 4 todella hyvää munasolua keräyspäivänä selvisi pakkaseen. Olo oli koko viime viikon todella huono, liikkuminen vaikeaa, maha turpos. Olin nesteytyksessä polilla, mutta osasto hoitoon en halunnut, selvisin kotona juomalla ja makaamalla. Onneksi mies oli lomalla. Tällä hetkellä olo kuitenkin jo parempi, sairaslomaa on ainaki vielä tämän viikon.


Hertta1981 lle hurjasti tsemppiä ja jaksamisia. Kylläpä tuo sinun hyperiltä kuullostaa. Mutta jos yhtään lohduttaa niin hyperstimulaatio yleensä pahenee siinä vaiheessa (ainaki tälläsestä puhuivat kysissä) kun raskaus alkaa.
 
Hertta1981 Toivotaan, että ei ole mitään vakavampaa. 12cm on aika paljon, voisikohan olla enne...:confused:

Lapseton=mitätön Milloin pääset siirtoon? Meillä kun ei ole kokemusta pakastealkioista, niin mulla ei ole mitään hajua niiden aikatauluista. Todennäköisesti nytkään ei mitään sinne pakkaseen saada. Laittoivatko ne kahden satseissa pakkaseen?

ON: Olo tosi hyvä. Vähän olen jo tänään touhuillutkin. Ajatukset on vaan koko ajan huomisessa. Toivottavasti edes joku jakaantuu...
 
onneaodottava: meillä siis vaan saatiin pakasteeseen munasolut. 3 kuukauden kuluttua mieheltä uusi näyte, jospa siinä ois siittiö/siittiöitä. Muutenha nuillakaan munasoluilla ei meidän tapauksessa tehdä mitään.

Tsemppiä huomiseen siirtoon! toivottavasti kaikki menee suotuisasti.
 
Viimeksi muokattu:
lapseton=mitätön Oliko teille yllätys ettei siittiöitä ollut vai osasitteko jo varautua siihen? Todella kurjaa jos ette pääse siirtoon ollenkaan. Meillehän on niin käynyt vuosien varrella ainakin kolmesti. Ja aina se on yhtä v-mäiseltä tuntunut.
 
lapseton=mitätön: Voi itku mikä tilanne! Miten miehesi otti asian? Voi olla hänelle melko raskas tilanne, jos tuo siittiöiden puuttuminen ei ollut etukäteen tiedossa. Onko aiemmissa näytteissä ollut sitten normaalisti?

Hertta: Mikä tilanne sinulla on? Toivottavasti hyperi alkaa helpottaa nopeasti.

Täällä on ollut puhetta tuosta rakkuloiden kasvatuksesta irrotuspiikin jälkeen, niin se tosiaan nimenomaan antaa loppusysäyksen rakkuloiden kasvatukselle. Minulla on ollut noita rakkuloita molemmilla kerroilla noin 15/puoli, niin ekalla kerralla lääkäri puolitti Pregnylin annoksen. Eli pistin noin 2500 yksikköä, ettei tulisi hyperiä. Toisella kerralla tilanne oli rauhallisempi, vaikka rakkuloita oli paljon, niin silloin laitettiin kyllä ihan se 5000 yks.

ON: Täällä odotellaan malttamattomana PAS:iin pääsyä! Minulla todettiin tähystyksessä kohdun limakalvon liikakasvua, eikä lääkäri suositellut sellaiselle limakalvolle alkion siirto. :/ Nyt sitten Primolutia syöty 10 päivää ja menkkojen alkua odottelen ja sitten aloitan vielä Clomifenin sen kierron alkuun. Sitten pääsisi ainakin ultrassa käymään ja PAS:iin, jos limakalvo hyvä. Ja alkiot kestää sulatuksen... Minulla on vähän skeptinen olo aina näiden pakastusjuttujen suhteen.
 
Marjana ja Hertta: miehellä keväällä näytteissä oli kuitenkin siittiöitä pesujenkin jälkeen, joskin niitä oli vähäsen. Yllätyksenä tämä tuli kaikille ettei niitä nyt ollut kahdessakaan näytteessä ainuttakaaan, syytä tähän ei ole tiedossa.
 
Tervehdys taustalta :) Vakkaristi käyn täällä kuulumisia lueskelemassa ja silmään pisti Marjana toi sun limakalvon liikakasvu. Osasko lääkärit sanoo mitä sille voi tehdä? Vai kokeillaanko sulla ohentaa just primoluteilla ja clomeilla? Mullahan on ollu vastaavanlaista ongelmaa ja oma diagnoosini onkin, että iso syy meidän lapsettomuudelle oli tuo limakalvo :| Toiveissa olisi, että raskaus olisi sen (plus muut ongelmat) parantanut ja raskautuminen ois nyt helpompaa.
 
lonneaodottava miten meni siirto? Siirrettiinkö yksi vai kaksi?

lapseton=mitätön todella kurja tilanne teillä. Mutta eikö jollakin lääkityksellä saada siemennestettä parempilaatuiseksi ja koska siittiöitä on kuitenkin ollut niin luulisi niitä löytyvän vielä.

ON: kävin siis Kysillä tarkastuksessa. Munasarjat olivat edelleen suuret ja lääkäri sanoi, että lievä hyperi. Sain kuintekin luvan aloittaa normaalin elämän ja tänään olin melkein kahden viikon tauon jälkeen töissä. Se oli erittäin virkistävää vaihtelua. Lääkäri piti ennen ultrausta puheen, että hän ei vielä raskaus asiaan ota kantaa että vielä ei voi varmasti sanoa mitään. En olettanutkaan mitään. Ultrassa lääkäri kuitenkin sanoi että kohdun yläosassa on epämääräinen alue, mistä hän ei voi sanoa vielä mitään suuntaan eikä toiseen. Mittasi sen kuitenkin, mutta en muista mitä sanoi kooksi. Eli mä ymmärsin että siellä kohdussa vielä ainakin on jotain. Vai onko se epämääräinen syherö esim. keltarauhanen joka tulisi jokatapauksessa vaikka ei olisikaan raskaana? Hölmöä minusta että lääkäri mainitsi asiasta vaikka sanoi, että ei ota vielä mihinkään kantaa. Olisi ollut hiljaa koko syheröstä..Maha edelleen tosi turvoksissa ja alaselkä kipeä. Selkäkipu tosin voi johtua viime aikojen vähäisestä liikunnasta.
 
Hertta1981:wave: Kuule, kyllä siellä varmasti oli jotain, mitä olette toivoneetkin siellä olevan. Lääkäri ei vaan uskaltanut sitä sanoa, koska tietää taustanne.
Voi hyvänen aika, nythän tämä paska päivä muuttuikin erittäin ihanaksi päiväksi. Muistahan ottaa nyt iisisti siellä töissä.

ON: Mulle siirrettiin 2-luokan alkio ja kaksi 2-luokan alkiota meni pakkaseen.
Alkio jäi kuulemma hyvälle paikalle, mutta niinhän se viimeksikin.
 
Lila: Eipä sille limakalvolle tässä vaiheessa muutakaan voi tehdä, kuin käyttää noita Primoluteja ja Clomifenia ohentamaan sitä. Minulla on selvästi pco-tyyppiset munasarjat ja hormoniarvoissakin kohonneita arvoja tuon pco-tyyppisyyden takia. Sehän sitä limakalvoakin kasvattaa sitten, kun kierrot venyvät helposti hieman liian pitkiksi ja estrogeeni pääsee vaikuttamaan liian kauan limakalvoon.
Tuolle pco:lle ei käsittääkseni hirveästi mitään voi tehdä, koska on normaalipainoinen, niin ei painonpudostustaan auta asiaa. Mutta en tosiaan ole jutellut tuosta asiasta nyt lääkärin kanssa, mutta näin olen sen itse järkeillyt, että ei sille kummempaa pystytä tekemään. Tavoitehan on vain saada se limakalvo sopivaksi, että alkio pystyisi siihen tarraamaan.

Hertta: Jännät paikat! Toivottavasti se on sitä, mitä kaikki sinulle toivomme! :)

onneaodottava: Onnea alkionsiirrosta! Raskaana siis kunnes toisin todistetaan. :)

ON: Täällä odotellaan vuodon alkua tuon Primolutin jäljiltä. Tosin ei haittaisi yhtään, jos vuoto alkaisi vaikka vasta maanantaina, kun sopisi sitten ultra-aika paremmin kalenteriin. Ehkä. Se on aina yhtä vaikeaa päästä siellä kys:llä käymään töiden ohella. :/
 
Helou taas!

lapseton = mitätön: Voi ei! Tosi kurja tilanne. Toivon todella, että 3kk päästä saisitte hyviä uutisia...

Hertta: Tosi jännää! Peukut pystyssä teidän puolesta...

Zumenonia nappailtu kahdesti päivään KP2 lähtien. Tänään ultra. Voi kun tästä kierrosta pääsis oikeesti sulattamaan alkioita. Kaksi siirretään, jos vaan selviävät.
 
Hirveen hankalaa olla minä tällä hetkellä. JÄNNITTÄÄ! Ihan tosi kamalasti. Millainenhan olo mahtaa olla huomenna, taikka sitten torstaiaamuna, kun pitäisi soittaa, onko siirrettävää... Torstaina siis olisi alkionsiirto edessä, jos vaan kestävät sulatuksen. Pelottavaa.
 
Kultaa Tsemppiä huomiseen!

Hertta1981 Joko olet käynyt verikokeissa? Kovasti täällä odotellaan iloista uutista...

ON: Täällä ei minkäänlaisia tuntemuksia kiinnittymisestä. Vielä viikko verikokeeseen, mutta viime kerrallakin menkat alkoi jo reilusti ennen. Luulen, että ei tärpännyt.
 
Kyytiläinen käyty hakemassa matkaan. Limakalvo oli hyvä ja sain taas töllistellä pistettä kohdussani.

Hyvillä mielin tässä ollaan, vaikkakin meillä on nyt alkiot loppu. Kaikki kolme oli pitänyt sulattaa ja vain tää ainokainen selvisi siirrettäväksi.
 
Kultaaonnea matkustajasta

Itse ei nyt tiedä mitä miettisi. Kävin verikokeissa ja hcg arvo oli 15. Eli lievästi positiivinen, mutta aika alhainen. Todennäköisesti on vaan ollut joku kiinnittymisyritys. Viikon päästä uusi verikoe...voi ressi...
 
Hui että nämä tilanteet täällä ovat niin jännittäviä, että ihan pelottaa lukea uusimpia viestejä!

onneaodottava: Voimahalaus ja paljon jaksamista eteenpäin!

hertta: Pidän niin sormet ja varpaat pystyssä, että tarraisi kuitenkin kunnolla kiinni. Miksi ne ottaa vasta viikon päästä sen verikokeen? Kauheata piinaa! Luulisi, että noilla arvoilla jo voisi ottaa uusintakokeen aiemminkin...

Kultaa: Mahtavaa, onnea kyytiläisestä! :)

ON: Odottelen ensi maanantaiaamun ultraa... Se on jo kp 15 ja sen perusteella päätetään tehdäänkö pas vai ei. Tuo ultra on hieman myöhään, mutta kun siinä on viikonloppu ja perjantaina poli on kiinni, niin ei jäänyt vaihtoehtoja. Otin sen ajan meni sitten syteen tai saveen. Teen nyt ovistestejä ennen tuota ultra-aikaa, että osaan kertoa lääkärille milloin LH-huippu on ollut, jos se tulee jo ennen maanantaita. Voi sitten ehkä senkin perusteella arvioida päästään siirtoa tekemään. Voi että niin toivoisin, että päästäisiin...
 
MarjanaToivottavasti pääsette siirtoon

onneaodottava :hug: Pas on onneksi kropalle helpompi kuin tuoresiirrot. Toki henkinen puoli on ihan yhtä rankaa.

Kävin eilen uusintakokeessa, mutta tänään kun yritin soittaa kysiin koko poli oli kiinni tämän päivän, jotta en tiedä mitä verikoe näytti. Tosin kotitesti ei näytä enää positiivista tulosta. vuoto tosin on säilynyt samanlaisena tuhruna kuin jo reilun viikon muutenkin. Lopetin kuitenkin lääkkeet, koska tulos on jo selvä.

Meilläkin jäi yksi alkio pakastimeen. Tosin minulla ei kyllä ole voimia lähteä heti uuteen rumbaan. Luulen, että loppuvuosi menee toipuessa henkisesti ja fyysisestikin tästä rumbasta. Haluan välillä kasata pään ja keskittyä muihin asioihin.
 
Hertta1981 Voi, kun toivoin jotain ihan muuta:hug: Paljon voimia ja lohtua teille. Uskon, että sinullakin on voimat lopussa. Niin ne alkaa olemaan täälläkin. Tämä pas katsotaan ja jatkosta en osaa sanoa. Nyt tuntuu,että en enää jaksa.
Tuntuu, että ei jaksa enää mitään. Tuntuu, että ei ole lupaa surra, koska "enhän ole menettänyt ketään". Olen minä menettänyt= ainakin uskon tulevaisuuteen.
Kuuntelen Arttu Wiskarin ikuisesti kahdestaan ja vaivun synkkyyteen. En vaan jaksa mitään.
 

Yhteistyössä