Hoitavatko isovanhemmat?

  • Viestiketjun aloittaja enttententten
  • Ensimmäinen viesti
appivanhemmat joskus hoitanut tyttöämme kun se oli vaippaiässä,ne ei vaihtanu vaippaa ennenku tuli pissat läpi,maitoa ei antanu pullosta kunnolla vaan "juottivat ilmaa" ettei vaan tuu liikaa maitoo muka(sit sil tietty maha kipee ilmasta)...et poika nyt 8kk nii ei oo siel hoidos ollu ikinä,eikä kyl vielä pitkään aikaan mee...
 
laija61
Mielelläni hoidan.3- ja 1.5-vuotiaat lapset.Olen ollut heillä kotona illan hoitamassa,kun vanhemma elokuvissa. tai ulkona.Kerran ovat olleet keskenään yökylässä.Toivottavasti näitä yhteisiä yökyläilyjä taas tulee,pärjättiin viimeksi oikein henosti.
 
no johan on juttu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 18:34 vieras kirjoitti:
appivanhemmat joskus hoitanut tyttöämme kun se oli vaippaiässä,ne ei vaihtanu vaippaa ennenku tuli pissat läpi,maitoa ei antanu pullosta kunnolla vaan "juottivat ilmaa" ettei vaan tuu liikaa maitoo muka(sit sil tietty maha kipee ilmasta)...et poika nyt 8kk nii ei oo siel hoidos ollu ikinä,eikä kyl vielä pitkään aikaan mee...
jaaha, mitenköhän appivanhempasi ovat aikoinaan hoidelleet miehesi kun oli pieni ? Onko taas kaikkitietävä miniä asialla :headwall:
 
entten tentten
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 18:34 vieras kirjoitti:
appivanhemmat joskus hoitanut tyttöämme kun se oli vaippaiässä,ne ei vaihtanu vaippaa ennenku tuli pissat läpi,maitoa ei antanu pullosta kunnolla vaan "juottivat ilmaa" ettei vaan tuu liikaa maitoo muka(sit sil tietty maha kipee ilmasta)...et poika nyt 8kk nii ei oo siel hoidos ollu ikinä,eikä kyl vielä pitkään aikaan mee...
Hyi kauhistus,joo kaikki tekee omalla tyylillään. Mä en oo vielä hoidattanu lapsia kenelläkään ja ajattelinki että saa mies hoitaa jos johonki pitää päästä. Miehen äiti ei kiinnostunut heistä joten ei mekään hänestä..
 
kaste
Hoitaisivat ja suurella innolla hoitaisivatkin, vaan emme voi poikaa hoitoon viedä. Appivanhemmilla kaksi koiraa ja kissa ja omilla vanhemmillani kissa ja meidän poikamme kovasti allerginen... Kyläilemme kyllä max pari tuntia kerrallaan allergialääkkeiden voimin, mutta sen pidempään emme voi valitettavasti poikaa jättää, nämä pari tuntiakin ottaa pari vuotiaalle aika koville, joten viikoittain emme todellakaan voi kyläillä. Omille vanhemmilleni tämä ei ole ongelma, he tulevat poikaa hoitamaan meille kotiin, jos hoitajaa tarvimme eivätkä tee asiasta sen kummemmin numeroa, vaikka varmasti heidänkin mielestään olisi kivaa saada poika omaan kotiinsa hoitoon. Molemmat isovanhemmat asuvat alle 20 kilometrin päässä. Appivanhempiakin olemme useita kertoja pyytäneet poikaa hoitamaan, koska jatkuvasti pyytävät poikaa heille hoitoon, mutta hepä eivät meille halua tulla. Mummi sanoo suoraan, että jos lapsi ei tule mummolaan, niin antaa olla. Nyt meille on tulossa toinen lapsi ja mummi (anoppi) on jo moneen otteeseen ilmoittanut, että tästä toisesta tuleekin sitten mummin kulta, joka on aina mummilla hoidossa. Mieheni ilmoitti tylysti, että molemmille lapsille otetaan sama käytäntö. Jos emme voi esikoista tuoda hoitoon, niin ei tule sisaruskaan, esikko kun kärsii tarpeeksi allergiastaan ilman eriarvoista kohteluakin.

Joten antaisimme lastamme mielellämme hoitoon, vaan kun emme häntä voi viedä. Allergiat todellakin on tosi syvältä. Ärsyttävää on myös, kun ihmiset eivät ymmärrä kuinka vakavasta asiasta on kyse, kun pieni lapsi saa eläimistä vakavia hengitysoireita. Lapsi tästä kärsii todella paljon eikä tilannetta helpota yhtään itsekkäät isovanhemmat! Uskon kuitenkin, että nuo minun appivanhemmat ovat ääriesimerkki, ei kai aikuiset yleensä noin lasta kohtaan käyttäydy... harmittaa vaan tuon pikkuisen puolesta...
 
[/quote]

jaaha, mitenköhän appivanhempasi ovat aikoinaan hoidelleet miehesi kun oli pieni ? Onko taas kaikkitietävä miniä asialla :headwall:
[/quote]
no näköjään taidot ruostunu...täyttäähän mun ukko jo 40v...et sillee,mut TOTTAKAI oon kaikkitietävä miniä,sehän on selvä!
 
eivät hoida.
vaikka asuvat lähellä.
vaikka hoitavat miehen sisarusten lapsia päivittäin.
vaikka olen pyytänyt silloin kun apua olisin tarvinnut.
enkä minä kerjää....jäävätpähän itse paitsi mun suloisten muksujen seurasta.... :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 13:21 enttententten kirjoitti:
Hoitavatko teidän lastenne isovanhemmat lapsia? Yökyläilyt ym.?
Eivät hoida. En anna lapsia appivanhemmille hoitoon, koska en pidä anopista ja apesta enkä pidä heidän tavastaan hoitaa lapsia. Hoidamme lapset itse. En saisi yötäni nukutuksi, jos pieni lapsi olisi appivanhemmilla yökylässä.
 
mun vanhemmat hoitavat. nytkin kolme nuorinta ollut siellä kaksi yötä ja päivät tietty päälle ja kolmannenkin yön saattavat näillä näkymin olla.

anopille en vie :x :$ kolme nuorinta ei edes muista ihmistä mutta vanhin muistaa ja onkin pienestä pitäen sanonut silloin kun vielä oltiin tekemisissä et sen luokse ei halua edes kylään. oli silloin noin 2 vuotias...
 
Hoidan aina kun on tarvetta ja vaikka ei olisikaan. Omia menojani olen perunut lasten takia, mutta heidän vanhempansa ei sitä tiedä. Haluan olla avuksi aina kun voin. Rakastan lapsenlapsiani paljon ja nautin heidän seurastaan (1v ja 3v). On ihanaa, kun lapset tulevat mielellään ja vanhemmat luottavat kalleinpansa minun hoitooni. Olen siitä heille kiitollinen!
 
Hoitavat,kun pyydetään(anoppi ja miehensä,mutta pitää olla jokin "hyvä syy"ja ajoissa tuodaan seuraavana päivänä..Ja omia menojaan eivät peru vaan ottavat hoitoon,jos heille sopii..Ja se on sitten yksi yö vain,ja kaksi isompaa..Vauvaa eivät mielellään ota,koska siitä on niin paljon työtä :| Onneksemme meillä onkin niin,että minun äitini hoitelee oikein mielellään vauvaa,jos on tarvista.Oikein itse sitä pyytää :) Eli saadaan tämän ansiosta kaikki kolmekin hoitoon tarpeen tullen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaste:
Hoitaisivat ja suurella innolla hoitaisivatkin, vaan emme voi poikaa hoitoon viedä. Appivanhemmilla kaksi koiraa ja kissa ja omilla vanhemmillani kissa ja meidän poikamme kovasti allerginen... Kyläilemme kyllä max pari tuntia kerrallaan allergialääkkeiden voimin, mutta sen pidempään emme voi valitettavasti poikaa jättää, nämä pari tuntiakin ottaa pari vuotiaalle aika koville, joten viikoittain emme todellakaan voi kyläillä. Omille vanhemmilleni tämä ei ole ongelma, he tulevat poikaa hoitamaan meille kotiin, jos hoitajaa tarvimme eivätkä tee asiasta sen kummemmin numeroa, vaikka varmasti heidänkin mielestään olisi kivaa saada poika omaan kotiinsa hoitoon. Molemmat isovanhemmat asuvat alle 20 kilometrin päässä. Appivanhempiakin olemme useita kertoja pyytäneet poikaa hoitamaan, koska jatkuvasti pyytävät poikaa heille hoitoon, mutta hepä eivät meille halua tulla. Mummi sanoo suoraan, että jos lapsi ei tule mummolaan, niin antaa olla. Nyt meille on tulossa toinen lapsi ja mummi (anoppi) on jo moneen otteeseen ilmoittanut, että tästä toisesta tuleekin sitten mummin kulta, joka on aina mummilla hoidossa. Mieheni ilmoitti tylysti, että molemmille lapsille otetaan sama käytäntö. Jos emme voi esikoista tuoda hoitoon, niin ei tule sisaruskaan, esikko kun kärsii tarpeeksi allergiastaan ilman eriarvoista kohteluakin.

Joten antaisimme lastamme mielellämme hoitoon, vaan kun emme häntä voi viedä. Allergiat todellakin on tosi syvältä. Ärsyttävää on myös, kun ihmiset eivät ymmärrä kuinka vakavasta asiasta on kyse, kun pieni lapsi saa eläimistä vakavia hengitysoireita. Lapsi tästä kärsii todella paljon eikä tilannetta helpota yhtään itsekkäät isovanhemmat! Uskon kuitenkin, että nuo minun appivanhemmat ovat ääriesimerkki, ei kai aikuiset yleensä noin lasta kohtaan käyttäydy... harmittaa vaan tuon pikkuisen puolesta...


Itse olen allerginen kissalle ja tiedoksi vaan, se hilsepöly tulee vaatteiden mukana ihan mukavasti. Eli jos mun luo tulee kylään immeinen jolla kissa, saan taatusti oireita omassa kotonakin. Eli miten se teillä onnistuu jos lapsi on noin allerginen ettei hän saa mitään kun tuleevat teille hoitaan? vai syötätkö sille koko sen ajan lääkkeitä kun ovat teillä? ja siivoat sitten heti kun poistuuvat?
 
Meillä on monet yövierailut ym kyläilyt poika käynyt miehen vanhemmilla ja poika kohta 9kuukauden ikäinen ja aina on tosi hyvin. Asutaan siis samass kaupungissa.

Omat vanhempani asuu eri kaupungissa, joten ei mahdollisuutta viedä hoitoon. Mutta eipä olla hirveämmin väleissäkään...
 
Meillä on minun äitini hoitanut poikaani kerran kun mentiin miehen kanssa pikkujouluihin. Siitä tuli äidille kuulemma niin kauhea kammo kun lapsi ei meinannut alkaa millään nukkumaan ettei ole sen jälkeen voinut hoitaa. Tosin sen kerran jälkeen ei lapsemme ole ollut kenenkään vieraan hoidossa, jotta me päästäisiin miehen kanssa jossakin kahden käymään. Mummu asuu n. 100 km päässä ja pistäytyy erittäin harvoin n. puoli tuntia kerrallaan katsomassa lasta. Silloin viitsii läperrellä kuinka mummulla on niin kova ikävä pientä kultaa jne. Pyydä ei meitä kylään.

Kesälomia kun miehen kanssa suunniteltiin, kysyin mummun halukkuutta hoitaa poikaa 2 päivää. Hän lupasi oitis. Viikkoa ennen tulevaa hoitoaikaa alkoi mieli muuttumaan ja hän pyysi minun järjestelmään työt siten, että voin pitää ylitöitä jottei hänen tarvisi tulla hoitamaan lasta.

Nyt lapsi haluaisi mummolaan lomallamme, mutta kyydin puutteen vuoksi mummu ei suostu meitä hakemaan täältä (vaikka harva se viikko hänellä on asiaa isompaan kaupunkiin). Ei kait sitten ole oikein innostunut saamaan meitä vieraakseen. Väsyy niin tuo meidän 50 v. yksin eläjä, ettei jaksa varmaan pikkulapsen seuraa.

Oikein kateellisena olen niille, joiden isovanhemmat hoitavat lapsia ja ovat läsnä heidän elämässään.... Meillä oma äitini ei ole kiinnostunut eikä miehen äitikään, joka näkee lapsenlastaan n. kerran vuodessa.
 
anoppi hoitaa ihan ilomielellä pojanpoikaansa, eikä ota siitä mitään, ollaan sovittu et sit taloustöissä autellaan
 
Meillä on siitä ihana tilanne, että tarvittaessa lastenhoito järjestyy lähes aina! Isovanhemmat ovat vielä työikäisiä, mutta se onkin lähes ainoa syy mikä joskus estää lastenhoidon. emme tosiaankaan tyrkytä lapsia hoitoon, vaan "joudumme" välillä antamaan, joskus jopa pienen painostuksen alaisena.. :headwall: Kaikista "hoidollisista" yksityiskohdista en tietenkään ole samaa mieltä, mutta olen yrittänyt ajatella asian niin, että isovanhempien "velvollisuus" on lelliä lapsenlapsia.. Lapset menevät mummoloihin mielellään, se on pääasia, ja me aikuiset pääsemme vaikka moottoripyöräajelulle kahdestaan.. B)
 
appivanhemmat asuvat 18km päässä ja ottavat vuoretellen lapsia kylään vaikka heillä on jo kohta 8 lapsenlasta ja mun vanhemmat tulevat joko meille hoitamaan tai mä vien sinne 100km päähän aina kun on tarvetta. Exän kanssa lomailtiinkin 2vkoa thaimaassa kun olivat appivanhemmilla ja viikko oltiin viime vuonna kanarialla ja lapsia tuli meille katsomaan mun äiti.Mummuista ja papoista on ihana hoitaa muksuja ja hyvinhän ne hoitavat.Olen lapsille sanonut, että mummuloissa on sitten mummojen säännöt ja tavat ja meillä kotona taas omat joten ei oo tullu riitaa kasvatuksesta tms. koskaan...
 
Minun vanhempani hoitavat aika vähän - koska kumpikin on vielä työelämässä. Isäni kuitenkin pitää "pyhänä" kahta kesäistä viikkoa, jolloin kiertää maata ja käy Kaustisen kansanmusiikkiestivaaleilla kaikkien (tai ainakin kaikkien vapaaehtoisten) lastenlastensa kanssa.

Kuuden vanhimman lapseni isän vanhemmat ovat jo varsin iäkkäitä. Lapset kyllä vierailevat famon ja fafan luona usein, mutta auttamassa heitä, eikä enää hoidossa.

Kahden nuorimman lapseni isänvanhemmat hoitavat pieniä (toinen 7 kk ja toinen 1v8kk ) niin usein kuin vain saavat. Yritän järjestää tilaisuuksia vähintään muutaman viikon välein.

Itse hoidan lapsenlapsiani säännöllisesti. Pojanpoikaa (2v) hoidan ainakin yhden yön viikossa ja tyttärentytär (1v) on ollut arkipäivät minulla hoidossa aina siitä asti kun äitinsä palasi opiskelemaan. Olen myös yrittänt pitää pientä hoidossa mummilla ainakin kahtena yönä kuussa, niin että vanhemmille jää mahdollisuus kahdenkeskiseenki aikaan - satsaus parisuhteeseen.
 
Hoitavathan he. Harvemmin on tarvetta, mutta tarvittaessa löytynee aina joku hoitamaan. Juniori on niin pieni etten näe mitään mieltä vielä yökyläilylle, jollei joku hätätilanne tulisi eteen. Esikoinen sen verta vanhempi et yökyläilykin voisi jo hoitua, mutta eipä niille ole ollut mitään tarvetta.
 

Yhteistyössä