Hoitoihin 2012

Hyppään mukaan keskusteluun :)
Meillä yritystä 16 yk:ta,ei yhtään luomu plussaa.Ensimmäinen käynti naikkarilla takana elokuussa,jolloin löydetttiin iso polyyppi kohdusta,marraskuussa polyypin poisto ja nyt odotellaan hoidon suunnittelu aikaa.Itsellä kilpirauhasongelma joka sekoittanut kierrot,ovulaatiota ei tapahdu joka kuukausi sen takia.Miehen simpat pitäisi tutkia,lähete siihen on,kunhan sais vaan aikaiseksi mennä :)
 
UniUnna kiitos listasta! :)

Clomeista oli puhetta, ei ollut muuten mullakaan minkäänlaista seurantaultraa...Lykättiin vaan 4 kierron resepti kouraan ja käskettiin soittamaan kun ne loppuu. Lääkäri meinas alkuun laittaa lähetteen verikokeeseen, että sillä edes varmistettais ovulaation tapahtuminen ekassa kierrossa, mutta muuttikin mielensä ja käski vaan tehdä ovulaatiotestejä kotona...Hyvin toimii seurannat täällä :D Jos ne ois vielä sen clomiannoksen tuplannut, niinkuin toinen lääkäri suunnitteli, niin oisin kyllä jo ultran vaatinut...

Nii ja tossahan tuli vastaus myös toiseen kysymykseen jota oli pohdittu. Clomien ei pitäis ovulaatiotestien tulokseen vaikuttaa, koska lääkärikin käski mun niitä käyttää. Yhdessä clomikierrossa niitä kokeilinkin ja ne toimi ihan samalla lailla kuin normikierrossa. Mä en viittinyt alkaa joka kiertoa tikuttaa, yritettiin vaan säännöllisesti siinä clomien syömisen jälkeen ja aina noin viikko viimeisestä clomista se ovulaatio tulikin kivuista päätellen :)
 
Clomeista: Felicitaksessa, missä käyn, ei siis olisi puhettakaan clomien syönnistä ilman ultraseurantaa. Ne on muutenkin tarkkoja siitä, etteivät aikaansaa monen sikiön riskiä, esim. siirtävät vain yhden alkion ivf:ssä, tai ainakin vahvasti suosittelevat sitä.

Toiveajatus: Femar on vähän sama kuin clomit, mutta kuulema varmempi tuottamaan yhden muniksen. Mä olen ollut tosi tyytyväinen siihen, aina on ollut yksi hyvä munis ja huippulimis. Raskaaksi asti en tosin ole niillä päässy. Clomit teki mulle migreenikohtauksia, mut femarissa ei ole ollu mitään sivuoireita. Mun hyvä ystävä käytti clomeja kaksi kiertoa, toisen ilman seurantaa, ja kaksoset tuli. Sattumaa vai ei, sitä ei voi tietää. Vaikka moni kyllä varmasti ottaisi sen kaksosraskauden riskeineen kuin ei mitään!

Päivittäkää tosiaan tuota listaa omalta kohdaltanne, laittakaa siihen diagnoosinne tai ihan mitä vain. Ja se on aina kiva tietää jos jollain on piinapäivät, niin voi jännätä yhdessä!
 
Ambrosia85
Esikoinen, yk 12, terot

Manuliina
Esikoinen? YA 2v. sitten

Katie85
Esikoinen, YA 6/10, odottaa veri+simppatestin tuloksia

Amalia Armas
Toinen, miehellä azoospermia, ivf tulossa

kultakimpale
toinen, yk 13

sannamary
toinen, ivf tulossa

meema
esikoinen, YA 4/10, ivf tulossa

valoa
esikoinen? YA 3v. sitten, ivf tulossa

toiveajatus
esikoinen, YA 11/10, terot, Metformin 3x500mg. Dg. PCO, mies OK.

sannuliinu
toinen, YA 3v. sitten, metut, ivf tulossa

tanzzzku
esikoinen?, YA 08

Pinkku-84

esikoinen? YA 2v. sitten, ivf tulossa

linnuton puu

esikoinen? YA 08 ivf tulossa

UniUnna
toinen, YA 04/08, Femar, ivf ehkä tulossa

rootis
toinen, YA 2v. sitten, inssi tulossa

dani84
toinen, YA 08/09 ivf tulossa

NettA79
esikoinen, YA 08, clomit

Tammuska
esikoinen? YA? ivf tulossa

Cata81
Esikoinen? Yk 16, hoidon suunnittelu tulossa

:heart::heart: Plussanneet :heart::heart:
 
UniUnna, kiitos kun selvitit mulle Clomien Ja Femarin eroja. Pitääkin kysästä ensi viikolla sen aukiolotutkimuksen yhteydessä vielä noista, mikäli suunnittelevat minulle jompaa kumpaa. Kamalasti on kyllä päässä kysymyksiä ja edellisestä kerrasta viisastuneena olenkin laatinut kysymyslistan, jottei mikään mieltä askarruttava unohtuisi lääkärissä.

Ehkä eniten itselläni on nyt pinnalla kysymys, miten hyytymistekijät vaikuttavat raskaaksituloon/ alkuraskauteen. Itselläni kun on todettu geenivirhe, joka altistaa laskimotukoksille. Kaippa se veri virtaa silloin vähän tahmeammin tuolla kohdunkin luona...
Ja viimeistään (JOS JOSKUS) raskaaksi tulen, pitää mun alkaa piikittään verenohennuslääkettä vatsamakkaraan.

Makkarasta puheenollen, huomasin laihtuneeni kuukauden aikana 3kg. Jospa tämä tästä siis lähtisi. Enää 10-15 kg matkaa tavoitepainoon. :) Heh. Mutta eipä se humpuukia varmana ole, että hoidot tehoavat paremmin kun painoindeksi on alle 25.

Kultakimpale2, tuo painoraja varmasti vaihtelee hieman paikkakohtaisesti. Mun käsitys on, että yksityiselle hoitoja ollaan valmiita tekemään vaikka kiloja olisi (reiluhkostikin) liikaa, mutta julkisella kun kustannustehokkuus on syynin alla, pitäisi painoindeksin olla MIELELLÄÄN alle 30. En tiedä tempasinko tuon hatusta, mutta palstoja lueskelleena olen sellaisen johtopäätöksen tehnyt. :) Itse ainakin tiedän kuulevani kiloista kun menen nyt ensi viikolla naikkarille. Indeksini on nyt 28,5 ja puotettavaa on. Tietysti kun mun ongelma on PCO, painonhallinnan merkitys korostuu. Jos pääsisin ihannepainooni, voisi kroppani mahdollisesti ovuloida ihan itsekseenkin.

Rootis, toden totta, meille tollanen äitiyspakkaus. Sanoit sen niin ihanasti, että alkoi ihan hymyilyttää. :)

Mulla sattui eilen kirjastossa käteen kirja "Ihmeet tapahtuvat muille - lapsettomuuspäiväkirja". Luin sen yhdeltä istumalta illan aikana ja kyllähän teksti sykähdytti. Onko muut lukeneet sitä? Kirja on rehellinen ja koskettava kuvaus useiden vuosien hoitokierteestä. Siitä, kuinka pääkoppa pärjää mylläkässä ja miten hoidot vaikuttavat sosiaaliseen kanssakäymiseen kuin ihan fyysisestikin. Kun kirjan kannet suljin, olin hieman surumielinen, mutta päällimmäisenä oli ajatus: parhaani voin tehdä, en enempää. Ja vaikka kuinka stressaan, en lopulta itse voi pelkällä tahdonvoimalla vaikuttaa lopputulokseen. KAi sitä siis pitäisi antautua elämän kuljetettavaksi...

Hyvää viikonloppua kaikille!!
 
Olipas hieno tuo äitiyspakkaus. Niin kuin rootis totesi, toivottavasti saadaan kohta kaikki omaksi tuollainen :)

Tänään kävin ensimmäisellä piikillä ja nyt sitten odotellaan niitä vaihdevuosioireita :D Toivottavasti kuulun niihin, joille tuo Procren ei aiheuta juuri mitään haittavaikutuksia. Noh, toivoa sopii :) Seuraava piikki olis sitten tammikuun alussa.. Tuntuu hurjalta ajatella, että nyt pikkuhiljaa tää projekti käynnistyy, vaikkakin vähän pidemmän kaavan mukaan meillä mennään. Ihan älytöntä ajatella, että vois jo ensi vuonna olla raskaana.. Tosin en jotenkaa uskalla päästää myöskään niitä innostuksen ja odotuksen tunteita pintaan, ettei sitten turhaan pety. Ja hyvin alussahan tässä vasta ollaan.. Mulla taitaa ilmeisesti olla joku ongelma myös noiden tunteiden kohtaamisen kanssa :D

Jaksamisia odotteluun ja hyvää viikonloppua kaikille! :)
 
Tulen hieman kertoilemaan kuulumisia... En ole viitsinyt kirjoitella sen kummempia aikaisemmin kun mitään uutta ei ole tapahtunut, mutta nyt päästäisiin jo toivottavasti hommiin :)
Eli saatiin sitten soitto naistenklinikalta ja siellä kerrottiin että päästään nyt joulukuussa vielä hoidon suunnittelukäynnille ja jos kaikki menee suunnitelmien mukaan niin toimenpide voisi olla jo alkuvuodesta jopa viikolla 2 tai 3. Olen todella yllättynyt että päästiin hoitoihin . No vielä ei kannata kuitenkaan nuolaista ennen kun tipahtaa nimittäin viime kerralla kun mulle yritettiin tehdä ivf-hoito niin ei saatu rakkuloita kasvamaan ja sieltä sitten kasvoi ainoastaa yksi rakkula eli ivf jäi haaveeksi ja tehtiin taas inssi. Mulle on siis tähän mennessä tehty jo kuusi inssiä :|
Nyt täytyy vaan yrittää olla mahdollisimman rauhassa ja saada tuo oma mieli kuntoon hoitoja aloittaessa.


Oliko täällä kukaan jolla olisi tiedossa hoito heti alku vuodesta?
 
Onnea ensimmäisestä piikistä meema , ihana tunne kun hoidot saadaan alkuun eikä tarvi vaan istua ja odotella =)

Itselläkin tällähetkellä harvinaisen positiiviset fiilikset, sunnuntaina nappaan ensimmäisen clomin ja rupean myös odottelemaan niitä mukavia mahdollisia sivuvaikutuksia. Kuumat aallot kuulostaa aina hyvältä! :LOL: . Niin mahtavalta kun tuntuukin että hoidot saadaan käyntiin, ei uskalla kuitenkaan liikaa iloita ja toivoa sitä odotettua tulosta ettei sitten tarvis kovin korkeelta pudota jos ei heti tärppääkään.. Ja hitsi että mua alkaa nyt jo stressata toi mahdollinen ovulaatioaika jolloin pitäis tietenkin harrastaa petipuuhia jos nyt ei joka päivä niin ainakin joka toinen päivä.. Ite teen kolmivuorotyötä ja mies on päivätöissä ja menee iltaisin tyyliin yhdeksältä nukkumaan, enhän mä oo siihen aikaan ees iltavuorosta vielä kotiin päässyt!! täytyy vissiin tehdä tarkat suunnitelmat kellonaikoineen tuolle kyseiselle ajalle.. Ja sehän ei sitten varmaan yhtään stressaa kumpaakaan :LOL:

Että tämmöstä täällä suunnalla! :p
 
Kamalasti on kyllä päässä kysymyksiä ja edellisestä kerrasta viisastuneena olenkin laatinut kysymyslistan, jottei mikään mieltä askarruttava unohtuisi lääkärissä.
Mäkin aina kun meen lääkäriin, teen listan kysyttävistä asioista, ja tankkaan niitä odotushuoneessa päähän ettei tarvii nolata itseään kyselemällä lääkärin edessä lappu kourassa :LOL:

Meema, mikä lääke tuo Procren on? Ja miksi noita piikkejä otetaan vain yksi noin harvakseltaan; eli mitä ne kropassa vaikuttaa? Oon ihan ummikko vielä noissa ivf-asioissa, mutta eiköhän ne pian ala tulla tutuiksi :)
 
Toiveajatus: toi Femar on käsittääkseni suhteellisen uusi lääke lapsettomuuspuolella, eikä kaikki lääkärit varmaan vielä osaa sitä määrätä. Sehän on oikeesti joku syöpälääke tms, jonka on huomattu auttavan tässäkin asiassa.
 
Meillä 1,5v yrittämistä takana, syynä selittämätön lapsettomuus. Hoitoihin päästäisiin heti, mutta lääkärimme neuvoi imseminaation siirtämistä kunnes tulee 2v täyteen. Tämä sopii meille hyvin koska muutamme taas toiseen maahan ja muutenkin tulee olemaan "hässäkkää". Parempi mennä hoitoihin kun on vähemmän stressaavaa aikaa. Ja mistähän sitä tietää vaikka tässä välissä sitä päästäisiin plussaamaan =)
 
Viimeksi muokattu:
NettA79: Kiits! Onnea sullekin clomien suhteen, toivottavasti ne tepsii! :) Mulla ei niistä ainakaan tullu hirmuisia sivuvaikutuksia.. Mielialat vähän heitteli ja silloin tällöin oli jotaa kuumia aaltoja ja paino vähän nousi.. Mutta ihan siedettävää se oli :D Niin ja onnea myös sinne vällyjen väliin! Ite koin sen välillä vähän puuduttavaks ku oli "pakko" harrastaa seksiä.. Se taiskin olla enemminkin suoritus ku mikään rakkauden teko :D Mutta kun ei ajattele liikoja niin kyllä se siitä.

UniUnna: Mmhh, en ihan tarkalleen tiedä, mitä tuo Procren injektio on, mutta sitä käytetään vaikean endometrioosin hoidossa (ja ilmeisesti myös ivf:ssä, mutta vain yhden pistoksen verran). Se vähentää testoteronin ja estrogeenin tuotantoa eli aiheuttaa keinotekoiset vaihdevuodet. Ja mulla niitä pistetään tosiaan se kolme, että saadaan se endo ja munasarjat rauhoittumaan. Mikäli oon ymmärtäny oikein, niiden pistosten jälkeen alkaa sit se munasarjojen stimulointi, jossa kai sitte pistetään useammin jotaa muuta valmistetta.. Tammikuussa meillä olis se suunnittelukäynti, jossa tarkemmin ivf:stä puhutaan. Pitänee iteki tehdä muistilista kysymyksistä :)
 
Meillä hieman erilainen tilanne lapsettomuuden ja etenkin yrityksen suhteen...yksi 4v luomulapsi ennestään, mutta sitten miehelle jouduttiin tekemään leikkaus jonka jälkeen ei ole lauennut lainkaan, joten voitte kuvitella että lapsen saaminen hivenen hankalaa kotikonstein :( Tästä nyt reilut 3v aikaa ja nyt sitten tammikuun alussa ollaan menossa selvittelemään mitä mahdollisuuksia olisi saada sisarus meidän prinsessalle. Yritystä oikeastaan ei ole siis ollut vaan suoraan hoitoja lähdetään selvittelemään.
 
Hurjat onnittelut TanZZZkulle painonpudotuksesta. Onhan se harmi että painon takia eväävät hoidoista pois - itseäkin jännittää mitä lääkäri sanoo mun painosta :/

Amalia Armas ehdotti listausta, jonka UniUnna toteuttikin hienosti!

Oon viettänyt aikamoista 2+ pimentoa tässä monestakin syytä johtuen.
Mulla töissä muuttunu jutut niin etten hirveesti ehdi kaksplussailemaan ja kotonakin näin joulun alla sata ja tuhat juttua :) Lisäksi juuri tuo jaksaminen on ollut mullakin mielessä, ja oonkin yrittänyt nyt tehdä ja ajatella muita juttuja. Käyny lenkillä ja keskittynyt töissä töihin ja kotona perheeseen :)


Me ollaan ylipäätänsä sen suhteen pidetty matalaa profiilia että yritetään lasta. Siitä nyt ihmiset on alkanu syksyllä tietämään enempi, mutta hoidoista ei tiedä kuin ne, jotka ovat heti alussa saaneet yrityksestäkään tietää. Kyllähän se vähän painetta ja harmistusta luo, kun häistä kohta 4kk:tta ja kaikki kyselee :)

Vajaa kuukaus tosiaan enää lääkärin jutusille, ja jännittää.. Mitä jos se evää mut pois painon takia? Tosin tahtoisin uskoa, että terveyskeskuksen lähetettä kokoon kursinut lääkäri olisi painosta huomauttanut?
Noh, yhtäkaikki - yritän olla stressaamatta asiasta ja yritän nauttia normaalista elämästä. 3vuorotyöt on historiaa joten voin opetella säännöllisen elämän tavat. Taatusti säännöllinen ruokailu, nukkuminen ja liikunta tekee ihmeitä painolle? :D
 
Ambrosia85
Esikoinen, yk 12, terot

Manuliina
Esikoinen? YA 2v. sitten

Katie85
Esikoinen, YA 6/10, odottaa veri+simppatestin tuloksia

Amalia Armas
Toinen, miehellä azoospermia, ivf tulossa

kultakimpale
toinen, yk 13

sannamary
toinen, ivf tulossa

meema
esikoinen, YA 4/10, ivf tulossa

valoa
esikoinen? YA 3v. sitten, ivf tulossa

toiveajatus
esikoinen, YA 11/10, terot, Metformin 3x500mg. Dg. PCO, mies OK.

sannuliinu
toinen, YA 3v. sitten, metut 3X750mg käytössä, terot, clomit, femarit ja fortimon piikit kokeiltu,kolme inssiä, 1. inssi plussa vkm rv5+?, 3. inssi plussa ku rv 6+0 ja nyt tauon jälkeen ivf tulossa. PCOS, mies ok

tanzzzku
esikoinen?, YA 08

Pinkku-84
esikoinen? YA 2v. sitten, ivf tulossa

linnuton puu
esikoinen? YA 08 ivf tulossa

UniUnna
toinen, YA 04/08, Femar, ivf ehkä tulossa

rootis
toinen, YA 2v. sitten, inssi tulossa

dani84
toinen, YA 08/09 ivf tulossa

NettA79
esikoinen, YA 08, clomit

Tammuska
esikoinen? YA? ivf tulossa

Cata81
Esikoinen? Yk 16, hoidon suunnittelu tulossa

Plussanneet
 
Päivitin just omat tietoni tai tarkensin niitä:) Täällä ei mitään uutta. Menkat antavat odottaa itseään. Ensi viikolla olisi sitten pitkästä aikaa taas käynti lapsettomuuspolille. Jänkättää, että mitä se tuo tullessaan.

Tuosta kirjasta ihmeitä tapahtuu vain muille puheen ollen. Silloin kun olin kokenut kohdunulkoisen raskauden luin kaiken mahdollisen kirjallisuuden meidän sivukirjastosta keskenmenoihin ja lapsettomuuteen liittyvän kahden viikon sairaslomani aikana.

Se oli mulle varsinaista terapiaa. Ei ole toki niiden jälkeen kovin ruhtinaallinenkaan ollut, mutta tuli kuitenkin sellainen olo, että ei vain minua ole potkittu päähän, vaan kyllä näitä huonoja uutisia valitettavasti joutuu kokemaan moni muukin ja pääsin sen myötä pahimmista yli.
 
Viimeksi muokattu:
Yksi lisää mukaan. Meillä pitäisi olla lähtenyt tällä viikolla lähete tutkimuksiin.

Minä 26v, mies 33v, esikoista yritetään, yhden laskutavan mukaan yk 16 menossa. Tk laittoi jo labroihin ja lähete on miehellekin simppanäytteeseen. Labrat pyysin itse tulosteena, onneksi, sillä jostain syystä lääkäri ei soittanut vaikka soittoaika hänelle maanantaina oli. Tästä syystä tuo lähetekin on että pitäisi olla lähtenyt.

Alustavasti tällä mun labratulosten ymmärtämyksellä meillä on ainakin alkuvikana mun hormonitoiminta. Lisämunuainen pakkaa uupumaan, eli kortisolintuotanto laskee alle tason mitä keho tarvitsisi. Seurauksena kilpirauhanen menee vajaatoiminnalle. Ei oo eka kerta, reilu vuos sitten lääkärit suorastaan pakotti lopettamaan tuon korvaushoidon (kortisonitabletteja) kun kuulemma lisämunuainen pärjää itsekseenkin. Ja tässä tilanteessa taas silti ollaan. Turhauttaa.

Miehen simppanäytteen anto menee ens vuoden puolelle kun työvuoronsa selkenevät, eipä tässä kiire oo kun tuskin ihan heti päästään edes sille ensimmäiselle käynnille sairaalaan. Ja meneepä tässä taas tovi että omat hormonitasot normalisoituisivat. Ehkä sitten palaisivat ovis ja omat halutkin vähitellen takaisin.
 
Mitäköhän tuolla ekalla käynnillä sairaalassa tapahtuu? oon kyllä kyselly ja miettinyt tätä ääneen ennenkin.. Meillä siis tammikuusa eka aika sairaalaan hoitavalle lääkärille.

Mikäli kroppa nyt ei ota ja yllätä, nii on myös arviolta kp9 silloin..

Yritän kyl kovasti olla miettimättä, koska muuten iskee vaan sekopäinen epätoivo ja ahdistus kokoasian suhteen :/ Tällä hetkellä tällaiset fiilikset, vaikka pääsääntöisesti olo on ollut todella helpottunut , että ollaan lähete hoitoihin saatu!
 
Hei taas ja tervetuloa kaikille uusille! :)

Itellä ei Procren pistoksen jälkeen oo ollu oikeastaan mitää oireita tai sitten en vaan viel tunnista niitä :D Ehkä sittenkin olisin yksi niistä onnekkaista, joille ei pahoja haittavaikutuksia tule.. Tosin pääkoppa kyllä tuntuu vähän oireilevan ku ravaan täälläkin kymmeniä kertoja päivässä katsomassa, onko kukaan kirjoittanut mitään. Ja oon lukenu myös muita keskusteluja ja mielessäni kauhistelen, että kuinkahan raskas tää ivf prosessi on ja minkähän verran se tulee maksamaan?! Ja tietääkö kukaan, että kuinka monta ivf:ää julkisella yleensä tehdään vai onko siinä mitään rajoituksia? On myös alkanut noiden muiden tekstien perusteella pelottamaan, et mitäs jos joku ivf:ssä käytettävistä hormoneista ei toimikaan mulla tai tapahtuu jotaa muuta.. En oo henkisesti valmistautunu siihen, ettei tää hoito meekään ihan oppikirjan mukaan. Nooh, nyt ei auta kun odottaa ja ottaa asiat vastaan sellaisina kun ne tulee.

Ambrosia85 mietit, että mitä ekalla sairaalakäynnillä tapahtuu.. Nyt en ihan muista, mikä teidän tilanne on ja missä kohtaa hoitoja meette ja ootteko julkisella vai yksityisellä. Mutta meillä eka käynti uuden asuinpaikkakunnan lapsettomuuspolilla (tosiaan julkisella ollaan) piti sisällään mun tilanteen kertausta ja liekö miehelläkin jo siin vaiheessa ollu nuo simppatestin tulokset tulleet. Taisi se lääkäri tehdä jonku sisätutkimuksenki. En muista olinko jo ennen lääkärikäyntiä käyny verikokeessa, jossa tutkittiin ovuloinko, vai vasta tuon ekan lääkärikäynnin jälkeen. Mutta eipä siellä kuitenkaan sen enempää tapahtunu ku, että clomireseptin sain. Kävin sitte ensimmäisen kuurin jälkeen seurantaultrassa enkä sen jälkeen enää ollenkaan. Sön clomeja yhteensä neljä kk, jonka jälkeen tuli kesätauko (teki tosi hyvää omalle päälle) ja sitten tänä syksynä piti suunnitella hoidon jatkoja. Mutta siellä päädyttiinki sitte uuteen leikkaukseen ton enson takia. Joka jumalan kerta ku oon lapsettomuuspolilla käyny, mulle on tehty sisätutkimus ja käyty vähän omaa tilannetta läpi. Toisinaan oon miettiny, et mitä varten sinne polille piti mennä ja maksaa siitäkin, ku ei siellä toisinaan mitään uutta tietoa saa :| Meillä on nyt sitten tammikuussa jossaa vaiheessa mun leikkauksen jälkitarkastus, johon myös mies tulee ja silloin käydään läpi sitä ivf:ää. En tiedä oliko selostuksesta mitään apua sulle ku oma muistikin on niin hatara enkä aina oo ihan kartalla, mitä kaikkea ne testailee :LOL:

Tää on kyllä melkoista odottelua varmaan kaikille, mutta toivottavasti asiat pian etenee! :)
 
Ambrosia85 , saat sitten kertoa mitä siellä ensikäynnillä tapahtui kun se on ohi, niin mä voin alkaa valmistautumaan omaani joka siintää jossain tulevaisuudessa.. :)

Mites teillä jotka ootte jo jossain tutkimuksissa käyneet, mitä labroja teiltä otettiin? Mua on vaan ihmetyttäny ku sillon ku kävin siellä yksityisellä gynellä niin otatti PVK:n ja prolaktiinin. Tuntu vaan niin turhalta maksaa hirveitä summia jostain PVK:sta ja ihmettelin miks se just prolaktiinin halus multa kattoa. Onko sitä muilta katottu?
 
meema kiitos vastauksesta :)

Tosiaan meillä julkisella puolella hoidot.
Verikokeissa käyty molemmat - mieheltä ei vielä simppoja tarkistettu. Ainakaan ei ole kertonut :D Tosin sillä todistusaineistona keikkuu 10vuotias vekara joka ei antanut odotella itseään, joten varmaan senkin takia ei heti oo tarttenu sen näytettä antaa.

Itse epäilen myös tota että saattanen saada clomit ekakerralla, ja jos hyvin käy niin toivottavasti tekevät aukiolotutkimuksen. Aika kun sopivasti ajoittuu menkkojen jälkeen.
Noh, melkein 5 viikkoa vielä niin sittenhän sen näkee että millasta siellä ensi käynnillä on!
 
Meema meille ainakin lääkäri sanoi, että pääsääntöisesti julkisella puolella tehdään kolme ivf.ää + pas.it. Noiden kolmen jälkeen sitten voi harkinnanvaraisesti saada lisää hoitokertoja. Hinnat ei kai päätä huimaa, joskin käytettävät lääkkeet ovat hinnakkaita ja hinta julkisella puolella koostuu pääosin niistä.

Meillä oli nyt tänään eka käynti Naikkarille ja oli kyllä aikamoinen matka...huh huh... Kolme tuntia ajoa suuntaansa ja menomatkalla keli oli NIIIIIN kauhea, että olin varma, että saan paniikkikohtauksen... Naiset ratissa :D

Itse käynti meni hyvin. Saatiin sekä hyviä, että huonoja uutisia. Hyvä uutinen on se, että lääkäri päätti, että meille tehdään ensin inssi ja se olisi mahdollista tehdä jo seuraavassa kierrossa!!!! Mutta koska seuraavan kierron oikeat päivät sattunevat jouluun, tehdään inssi sitten tammikuun kierrossa... mun laskujen mukaan puolessa välissä kuuta! Huh huh, aika jännittävää.... Tosin tiedän ettei inssin onnistumisprosentti ole kaksinen, mutta lääkärin mukaan meillä on hyvät mahdollisuuudet onnistua, koska mussa ei ole mitään "vikaa".

Inssejä meille tehdään korkeintaan kaksi. Sitten hakeudutaan ivf-jonoon... ja siitä alkavat huonot uutiset. Ivf-jono on puoli vuotta :( ja meidän puoli vuotta sattuu sopivasti kesään, eli todennäköisesti realistisesti voitas päästä ivf.ään sitten ensi syksynä.

Lääkäri oli myös hiukan epävarma siitä, että tehdäänkö meille ivf.ää lainkaan, koska olen aiemmin sairastanut erään taudin. Käyn nyt tuon sairauden takia tutkimuksissa ja jos todetaan, että se ei ole uusinut niin sitten mahdollisuudet ivf.ään ovat olemassa. Jos tauti olisi uusinut (todennäköisesti ei ole) niin sitten meillä melko varmasti nousee ivf.ssä tie pystyyn.
No olin olettanut, että PAS.ia en missään nimessä saa, mutta lääkärin mukaan, jos saan ivf.n tehdään myös PAS. Se oli hyvä uutinen.

Jännittäviä aikoja siis tässä eletään ja toivon todellakin, että tammikuun inssi toisi toivotun tuloksen!!!
 

Yhteistyössä