Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

^ Kun lueskellu netissä näitä juttuja, niin yleisesti luget lopetetaan plussaukseen, paitsi jos on vuotoa tai aiempia keskenmenoja.... mitään faktaa mulla ei tuosta ole, mutta sellanen käsitys muodostunut :) Meinaat siis, että jos luget saa tarpeeks syvälle, ne ei vuoda ollenkaa ulos? Mä olen käsittänyt tosiaan, ettei niiden täyteaineiden täydykkään imeytyä elimistöön ja ne tulee ajan kans ulos :confused: Höh... teenköhän mäkin sitte homman väärin : / Sen olen huomannut kuitenkin, että 100mg:set valuu vähemmän kuin esim. 200mg:set, vaikka noita satasia laittais sen kaks.... liekkö sitten kuvitelmaa :stick:
 
... joo muuten, mua itseä henk.koht vähän häiritsee se, että noi luget sisältää liivatetta :ashamed: koska ruokavaliossakin vältän sitä. Joskus ajatellut, että miten sellainen ihminen suhtautuu asiaan, jos todellakin periaatteellisista syistä kieltäytyy käyttämästä eläinperäisiä tuotteita :confused:
 
Mulla ainaki se mitä lugeista ulos tuli jäi samalla paperiin, kun kävi pissalla, eikä sotannu housuja monestikkaa. Kyllä lopussa jo tympi noiden palleroiden kanssa pelautuminen, kun 3x päivässä piti se 200mg käyttää ja km taustan ja verenvuotojen takia sit jatkettiin sinne 12 viikolle saakka. Nehän vain tukee omaa keltarauhashormonituotantoa. Sit sain lopettaa, kun istukka alkoi itse hoitelemaan hommat.
 
Täällä mattimyöhäisenä vielä oikein lämpimät onnittelut Tunturihillalle pienokaisen johdosta!! Lisäkuulumisia odotellaan :)

Onpa tosiaan piinailijoita nyt liikkeellä, minäkin liityin tänään joukkoon eli pp1 meneillään. Perjantaina tosiaan otin Pregnylin ja eilen aamupäivällä tunsin vihlontaa, jolloin oletan irtoamisen tapahtuneen. Huonoksi onnekseni sain juuri eilen ikävän vatsataudin ja voitte uskoa, ettei puputtelu siinä olotilassa ollut kovin hehkeätä, mutta jälleen kerran on todettava että mitäpä sitä ei tämän asian puolesta tekisi :whistle: Onpahan taas asioita, mitä voi sitten kiikkustuolissa muistella... :LOL: Toivon vaan kovasti, että tää pöpö ei vaikuta millään lailla hedelmöitymiseen, jos se on tapahtuakseen.

Mä alottelen kans tänään Lugesteronin käytön, joka on siis mulle ihan uus tuttavuus. Olin jopa vähän hämmästynyt, kuinka moni sitä käyttää. Onks teillä muilla todettu, että omaa keltarauhashormonia ei ole tarpeeksi vai onko se annettu teille muuten vain tueksi? Mun reseptissä oli yksi 15 kapselin pakkaus ja se pitää käyttää 1/ilta loppuun saakka.

Pinkulle, Nypylle ja Melargialle: pidän lujasti peukut ja varpaat pystyssä, että plussia satelee pian! Jaksuja piinailuun!!
 
  • Tykkää
Reactions: Nyppy
Kultapuro: onnea piinailuun :)
Nyppy: kokeilin sitä 30min makoilua. ihan samanlaisesti lorahti senkin jälkeen housusuojalle ;)

mulla on 3x lugestronia aamuin/illoin eli 6kpl , mulle annettiin ne tueksi, eli ei kyllä mitää keltarauhas tuotos ongelmia ole. En tiedä miksi määrättiin niin paljon.
 
Kultapuro Oli pakko tulla kommentoimaan sun kirjoitusta. Se kipeänä ja epähehkeänä puuhastelu voi tuoda yllättävän lopputuloksen. Meillä sai tämä raskaus alkunsa, kun mies oli 40 asteen kuumeessa. Ei olisi millään jaksanut puuhailla ja pelkäsi pyörtyvänsä kesken kaiken, kun oli todella sairas. Mutta kuten sanoit, mitäpä sitä ei tekisi ja onpahan tosiaan mitä vanhana muistella, varsinkin jos lopputulos on halutunlainen :D :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nyppy
Kultapuro Kiitos ja tsemppiä myös sinne! :) Kiva kun liityt meihin piinailijoihin :popcorn: Meillä myös ihan tukihoitona noi luget, lienevät enempi sääntö ku poikkeus... jos nyt noin voi sanoa :D

Pinkku no höh, kun ei makoilustakaan siihen apua ollut.... sellanen ohje on kuitenki meidän polilta annettu ja liittyy lääkeaineen imeytymiseen, eikä meikeläinen uskalla olla noudattamatta neuvoa :D Ilmeisesti tuoresiirrossa on lugeannos yleisestikkin isompi kuin esim. PASsissa, kun oma kierto ei ole silloin normaali millään tavalla. Mulla kun PAS omaan kiertoon, lugeannos ollut molemmilla kerroilla sen 2 x 200mg/pv. JOS tuoresiirtoon oltais päästy, olis ollu kans sen 2 x 300. Mut en mä noista niin tiedä :p
Mitkä on muuten fiilikset? :)

Mites Melargia? Mitään kiinnittymisoireiksi viittaavaa? :popcorn:

Täällä siis pp4 ja kyllä jokseenki turhauttaa tää odottelu... tai no, se minkä töiltä ehtii asiaa miettiin. Hyväkin että niin kiirettä töissä, niin ajatukset pysyy suht kasassa. Tosin tuo lugeväsy vie kaikki mehut taas ja tulee mokailtua, saa sitten koko ajan olla selittelemässä ja paikkailemassa tekosiaan :headwall: Pahinta kai on se, et just nyt kun kiinnittymisen pitäis tapahtua, kuulostelee itteään heti kun aikaa. Meidän "verkkaiset limakalvon valloittajat" sais pistää töpinäksi... kaverukset oli vaan alun alkaen niin hituraisia, että kuitenki vaan asettuvat juoruamaan ja kutomaan villapaitaa, eikä muista mitä piti tehdä :whistle:

No mutta, kärsivällisyys on hyve ja sitähän tässä opetellaan porukalla ;) Kertokaas piinasiskot heti, jos jossain päin rasahtaa? Utelias olen kuuleen oireita sun muuta :)

Lämpimät halaukset ketjun Äideille ja pienokaisille :heart: Käykääs tekin kertoon kuulumisia kun ehditte?
 
Nyppy: Niinhän tuo varmaan on, siis tuoresiirron jälkeen lugejen määrä. Mä oon ollu itapäivisin ihan väsyny, kiitos luget. Joka päivä 2h päikkärit tullu otettua ja klo:00.00 nukkumaan ja aamulla "PLING", klo: 8.00 meikä herää ihan automaatisesti :) On tämäkin lomailua
Pieniä kramppoja on vatsassa ollut, mutta ne on edelleen niitä perjantaisia kipuja.
 
Idylli kiitokset tsemppaavista kommenteistasi! Toki kaikki on mahdollista ja ihanaa kun jaksatte tsempata mut mä yritän nyt mahdollisimman hyvin psyykata itteeni siihen, et tuskin se tärppi tulee tästä kierrosta kun ei kerran ole aiemminkaan tullut. Kuulostaa varmaan tosi pessimistiseltä, mutta niin monesti olen toiveita herätellyt ja aina tippunut korkealta haaveistani että yritän välttää sitä käymästä tällä kertaa. Tosin viime yönä näin niin todentuntuista unta siitä, että sain kaksi viivaa raskaustestiin ja mun täytyi monta kertaa siinä unessa uskotella itselleni, että tämä todella tapahtuu. Ja kaiken sen uskottelun jälkeen tietysti heräsin todellisuuteen.. Että näiden unien jälkeen on hiukkasen vaikeaa olla herättelemättä toiveita, vaikka niitä näkeekin kuukaudesta toiseen...

Mustakin tänään tuntui, että olin tosi väsynyt töissä - nyt voin minäkin pistää sen lugen piikkiin ;) Ja vielä Pinkulle raporttia nyt kun sisäpiirijengiin kuulun: kyllä mullakin tuli tänään vähän jämiä pikkuhousuille - eiköhän se ihan normaalia ole kun tuollainen aika iso kapseli sisään liukenee!
 
Heippa kaikille :wave:

Kultapuro toivottavasti sun uni nyt toteutuu d:)b Oireita?

Mites menee teillä muilla piinasiskoilla? :popcorn:

Täällä siis pp7 ja luget vie tapansa mukaa musta kaikki mehut :ashamed: En tiedä miks ne aina tekee niin väsyneeksi.... vai onks se tää kevät ja työt :whistle: Mulla ei taas mitää tuntemuksia mihinkää suuntaan ja kärsivällisyys meinaa loppua. Jotenki mulla menee noi piinailun alkupäivät aina hyvin, mut kun kiinnittymisajankohta käsillä, mä alan olen hermoraunio, kun ei tule oireita :ashamed: Pöh. Toissapäivänä pisti pari sekuntia tosi lujaa jonnekki navan seudulle (liian ylös) ja ainoa oireeksi tulkittava on se, että kahtena iltana niistäessä tullu hiukka verta nenästä (viimeks käynyt kun olin raskaana)... muttamutta, mähän olin flunssassa, joten sekään ei välttämättä tarkoita mitään :snotty: Eihän se auta kuin odotella :popcorn:

Hirmusti Tsemppiä piinailuun... torstai on toivoa täynnä! Ja mukavaa päivää kaikille muillekkin :)
 
^ Samaa mietin minäkin :wave:

Pinkku mikä sulla on olo? ja koska sulla on testaus? .... vai joko tiedät :O

Täällä ei tätiä, mut ei kyllä oireitakaan. Kaikki vähäiset mitä on, voi oikeastaan laittaa lugejen piikkiin. Pelottaa toi perjantai ja testipäivä.... jos on nega tullakseen, melkein toivois, että täti tulis ennemmin paikalle.... ehkä. Lämpöjä ei uskalla mittailla ja eilen illalla oli armoton alaselkäsärky, edellisessä PASsissa se ties tätiä, mut varsinaisia menkkatuntemuksia ei muuten ole.

Mites Melargia voi? Kultapuro?

Plussatuulia teille kaikille +++++:whistle:
 
Mulla oikeestaan vähän sekainen olo :ashamed:. Tein meinaan testin tänään, vaikka perjantaina vasta meen verikoikeisiin. Raskaustesti oli vanha ja näytti negaa, mulla ei oo ollu v.lopun jälkeen mitään tuntemuksia, lauantaina vihlos alavatsa tosi paljon, sellasta menkkamaista kipua. Tuli heti mieleen että onko kiinnittymisestä johtuva (?) niin ja mulla on nyt monta päivää ollu sellasia kuumia ja kylmiä väreitä, eilen palelin ihan hirveesti. nyt on kuitenkin pp12, eikös sen pitäisi näkyä? Noh odottelen nyt perjantain verikokeisiin että saan tetää sen hcg arvon, onko mitään tapahtunut.
 
Viimeksi muokattu:
Toivotaan Pinkku parasta d:)b Jos lauantain oireet olis ollu kiinnittymisestä, ei ihan välttämättä olis testissä kai näkyny :confused: ... ja vanhaa testiähän me ei lasketa ollenkaa, kun siihen on syynsä, että siinä on viim. käyttöpäivä, eiks nii? Sitä paitsi osalla hormoni nousee tosi hitaasti..... joo, toki siinä on se toinen ikävä vaihtoehtokin olemassa, mutta selvyys siihen tulee perjantaina. Sovitaan, että ainakin siihen asti olet raskaana kunnes toisin todistetaan? :hug: Voimia :heart:

.... samaa sekavaa oloa kyllä täälläki, sitä niin kovin toivoo ja pelkää tulosta...
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
Ja muuten mullakin noita kylmiäväreitä (ja parina päivänä kuumiakin), niistä ei voi kai oikein vetää johtopäätelmiä, kun luget vaikuttaa kropan lämpöön, mutta voi olla raskausoire ihan yhtä hyvin :stick: Toivottavasti molemmilla tää jälkimmäinen vaihtoehto!
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
Niin sitä piti sanoa, et sain eilen kaverilta ensimmäiset vauvan leluja ja muutaman vaatteen. Ajattelin et se olis vähän niin ku enne. Sain soitto mobilen, pari bodya, muutaman vauvakirjan (lastenkirjaa) Ääntä pitävä peli ja kestovaippoja (käyttämättömiä) :)
 
Toivottavasti teillä kaikilla meni pääsiäinen kivasti piinailusta huolimatta :p Mä olin reissussa ja nyt taas back in business!

Nyppy enää yksi päivä odottelua ja sitten voit testailla!! Tsemppiä hirmusesti!

Pinkku ei me tosiaankaan lasketa vanhentuneita testejä, eihän sellaisista ole mihinkään :) Pidän kovasti peukkuja, että se plussa sinne vielä ilmestyy ja että vauvanvaatteet yms. ovat todella enne!

Onko Melargialla mitään erikoisia tuntemuksia?

Mulla on täällä kans jännittyneet tunnelmat. Rinnat on ollu aika kipeet lauantaista asti ja ne on myös turvonneet. No, niinhän ne tekee aina ennen menkkoja mut nyt ne on must ollu vielä enemmän kuin ennen ja pidemmän aikaa. Mutta tosiaan mulla on eka kerta Luget käytössä ja en siis tiedä voiko tämä johtua vain niistä. Onko teillä ollut Lugeista rintojen kipuilua/turvotusta? Myös vilunväreitä on jonkin verran, mutta se nyt ei kerro mitään kun mul on muutenkin hirmu usein kylmä. Luget on kyllä muuten tehneet tehtävänsä ja tiputteluvuoto on pysynyt kokonaan poissa =)

Lääkäri ei neuvonut mitään ajankohtaa testaukselle mut ajattelin et lauantaina vois ehkä testailla jos ei tätiä näy. Sinänsä eihän sen pitäisi saapua edes ennen su/ma (vai vasta sitten kun otan vikan Lugen?), mutta kai testissä näkyy jo jotain jos on näkyäkseen..

Hirmusesti kärsivällisyyttä vikoihin piinapäiviin teille piinasiskoille!
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
Heipsistä vaan kaikille!

Peukut on pystyssä Nypyn ja Pinkun puolesta!!

Kultapuro Valitettavasti luget tekee just rinnat turvonneiks ja kipeiksi, se on se progesteroni. Mutta hyvä että luget on auttanut pitämään ne ylimääräiset vuotelut pois! Ja se vuoto saattaa tulla vasta parin päivänkin päästä vikan lugen jälkeen, se taitaa olla niin henkilökohtaista. Minulla ainakin OI-kierroissa tuli vuoto yhden välipäivän jälkeen viimeisestä lugesta. Ja peukut on pystyssä että sinullekin!! Tsemppiä viimeisiin piinapäiviin!

On: Täällähän tulos jo selvisi oikeestaan maanantaina, kun alkoi tuhruttelemaan lugejen läpi. Siitäpä se sitten koveni seuraavina päivinä ja eilen sitten olikin jo kp1 :( Ja tein sen negan silti, vaikka selvästi jo vuotikin. Ei pitänyt luget pois vuotoa, vaan aika täsmällisesti punktiosta noin 14 päivää, ei päästy ees testipäivään asti. Mut ei voi mittää, sehän on joko-tai ja nyt meni näin. Nyt sitten välikierto tämä ja toukokuussa seuraavasta kierrosta PAS.

Onnea muille, josko olisi parempi onni!
 
Melargia :heart: :hug: Tää on niin julmaa :ashamed: Täytyy vain luottaa, että teidän vuoro on sitten toukokuulla :hug:

Kultapuro mikä dpo sulla on silloin lauantaina? Anteeks ku en nyt muista :ashamed: Saattaishan siellä ehkä jotai näkyäkkin, jos kerran tätipäivätki olis noin lähellä...... tosin mä toivon ettei se vieraile siellä teillä enää koko tänä vuonna! :) Mulla noi luget kyllä suurentaa lahjakkaasti kuppikokoa, mut on kyllä ollut hyvin kiertokohtasta; välillä on kipeet ja välillä ei, välillä turpeammat ja välillä pienemmät. Niin ku nyt esim. on turvonneet, mut ei mitenkää erityisen arat. Ja tosiaanki luget vaikuttaa kropan lämpöön, niin en ite uskalla yhtää luottaa siihenkää raskausoireena, kun joskus olen niin erehtynyt (ja mä olen myös sellanen, et palelen aina). MUTTA oli miten oli, toivotaan että sulla testiin se plussa pärähtää :D Tsemppiä! :hug:

Pinkku toivotaan edelleen parasta! Oletko testaillu tänään? Kaikkia ihania vauvajuttuja oot saanu :heart: oi että.... täytyy myöntää, että mun katseet on useammin ku kerran pysähtynyt netissä vauvantarvikesivuille tai äitiysvaatepuolelle :ashamed: vaikka kuinka yritän vältellä haaveilemasta.
 
Mulla piti menkat alkaa 10 päivä, eikä vielä oo mitään tullu, mulla on kuitenkin tosi tarkat nää mekka ajat, valkovuotoa tuli ihan pikkasen paperiin.
Nyt oon sit flunssassa, TOOOOOOsiiii kivaa. Huomenna verikokeisiin ja sit soitto tyksiin ivf puhelinaikaan. En oo tehny tänään mitään testiä, ihan sen takia kun alkais vaan vituttaa :)

Melargialle IIIISOOO HALI :heart: :hug:


No niin nyt alko tuhrutus, en oikeen tiä mitä helkkaria tää on, kun ei ees kunnolla tuu mitään.

Nyt sit tulee kunnolla rusehtavaa vuotoa, eli menkat alkaa. Noh, ei voi mitään. Eihän se aina onnistu ekalla IVF:llä
Uutta yrittää.
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei!! Pinkulle ja Melargialle suuren suuri hali :hug: Niin ikävää, ettei taaskaan onnistunut. Kyllä se pistää mielen matalaksi, mutta uusi yritys tuo aina onneksi edes vähän toivoa. Jaksamisia molemmille!

Nyppy mulla on lauantaina dpo 13. Kiitos vastauksistanne, ehkä tämä rintojen turvotus tosiaan vaan johtuu niistä lugeista :headwall: Eipä mulla mitään muita oireita ole ollutkaan eli en jaksa nyt enää uskoa siihen plussaukseenkaan. Ei pitäisi IKINÄ antaa mielikuvituksen laukata ja päästää niitä haaveiluja sisälle, on se vaan niin tuhoisaa kun todellisuus taas iskee vasten kasvoja. Mutta helpommin sanottu kuin tehty. Argh!

Onks teillä muillakin luget tehny sen, että kuukautiset alkaa vasta päivän-pari niiden lopettamisen jälkeen?

Nypylle vielä hirmu suuri tsemppihali ennen huomista testiä! Toivotaan nyt kovasti, että edes yksi meistä saisi sen plussan! :wave:
 
Voi Pinkku :( Voima:hug:

Kultapuro en minä tarkoittanut sun toiveita romuttaa :O Anteeksi kamalasti... kyllä minä ainakin uskon sun mahdollisuuksiin vielä kovasti d:)b Tarkoitin vain kertoa, että luget aiheuttaa rintoihin kaikenlaisia juttuja, mutta onhan se myös kuitenkin yksi yleisempiä raskausoireita. Plussata voi sitä paitsi ihan oireettomanakin (olen kuullut/lukenut)... eli kyllä Murunen mä liputan vielä sun puolesta! :)
...omastani en niinkään... mutta Kiitos tsempistä :kiss: ja samanmoinen siulle takasin lauantaiseen testailuun :hug:
Joo ja mulla on luget pitäneet vuodon poissa, alkanut sitten 2-3pv lopettamisen jälkeen. Ainoa poikkeus on eka PAS, jossa vuoto alkoi lugeista huolimatta.
 

Yhteistyössä