Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Suuren suuret onnittelut Lumileopardi pikkuisen syliinsaamisesta! :heart: Huih, ei ole varmaan ollut synnytys helpoimmasta päästä, mutta tärkeintä että voitte molemmat nyt hyvin.

Onpa jännä, että Nypyn Murunen herättää sut aamuisin jo näin pienenä :O Eikös ne normaalisti herättele enemmän ihan loppuraskaudesta? Vai johtuuko se tiheentyneestä pissaamisen tarpeesta? Sori mun typerät kysymykset..

Ja niitä lisää: Osaako kukaan sanoa, että minkäköhän takia mun lääkäri oli sitä mieltä, ettei keltarauhaskysta enteile hyvää tähän kiertoon? Ja voiko kystalla olla negatiivista vaikutusta hedelmöityneeseen/kiinnittyneeseen munasoluun? Mulla on nimittäin kaikkien ennakko-odotusten vastaisesti aika vahva tunne siitä, että on juhannuksen puputtelut tuottaneet tulosta. Oireita ollut päällä lauantaista (dpo 6) lähtien: rinnat on ihan vähintään yhtä paljon ja samalla lailla kipeät kuin niissä kahdessa aiemmassa kemiallisessa, väsyttää ihan luonnottoman paljon ja vähän sellainen raudan maku on suussa. Viime viikolla en edes ajatellut asiaa, vaan yritin suggeroida itseni tauon pitämiseen. Ja nyt, vaikka siellä on jotain selvästi tapahtunut, niin hirveästi pelottaa että samalla lailla se päättyy kuin ennenkin. Mut kiva jos joku osaa vastata!:flower:
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Ihanaa Lumileopardi! Paljon Onnea koko perheelle :flower:


Onneksi voitte jo molemmat hyvin ja pääsette yhdessä opettelemaan vauva-arkea :) Kiitos onnitteluista. Samoin se on mulla, en edelleen usko edes olevani raskaana ja siltikin, olen huolissani jo koko ajan :ashamed: Se on tosi surullista, ettei tästä osaa nauttia yhtään. Mutta teille Onnea vielä kerran :heart:

Kultapuro Arvaa ihmettelenkö itsekkin.... ja vaikka herään silloin aamulla olen kyllä tosi väsynyt ja usein nukun sitten pitkät päiväunet (jos työt sallii). Kyse ei edes ole siitä, että heräisin vessaan. Eikä tarvii pyydellä anteeks, kun itse ihan äimänä samasta asiasta :)

Tässä muutamia linkkejä, jotka olet saattanut itsekin löytää jo:
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1940635-alkuraskaus-ja-kysta-munasarjassa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1067017-kysta-ja-raskaus/

kysta munasarjassa - Keskustelut - Meidanperhe.fi

Itselläni oli silloin ivf:n aikaan kysta munasarjassa, eikä siitä kukaan sanonut mitään. Totesivat vain että sellainen on. Ja mitä nyt olen tuolla varovaisesti välillä kurkistellut odottajien puolelle (en ole uskaltanut vielä ainakaan sinne silti siirtyä), niin on sielläkin tapauksia, kun ovat raskautuneet ja löydetty kysta. En kyllä ole yhtää viisaampi tuossa, mitä lääkärisi mahtoi tarkoittaa :confused: mutta lukemieni juttujen mukaan se ei vaikuttais olevan este raskautumiselle tai sen jatkumiselle.... ehkä se sitten on kuitenkin jonkinlainen riskitekijä, kun lääkärisi noin kommentoi :O
Kuulostaa kuitenkin tosi lupaavalta noi sun oireet d:)b jospa siltikin pieni olisi tarrannut lujasti kiinni ja kaikki sujuisikin hyvin?! Koska aiot testailla? Käythän sitten heti kertoilemassa jookos? :D Hirmusti peukutuksia ja kärsivällisyyttä :hug:
 
Kaunis kiitos Nyppy vastauksesta! Noita ketjuja olen tosiaan yrittänyt googlailla ja vaikeahan sieltä on luotettavaa tietoa löytää ja kystiakin on niin monenlaisia (ja varsinkin meitä naisia :LOL:). Pitäis aina vaan skarppina yrittää klinikkakäyntien yhteydessä kysyä lääkäriltä oikeat kysymykset ja nyhtää kaikki mahdollinen tieto :whistle:

Rintojen särky on huomattavasti vähentynyt. Eilen aamulla ehdin jo surrakin että se oli taas siinä, kun mitään normaalista poikkeavaa ei tuntunut, mutta päivän aikana alkoi taas hieman aristaa. Ja illalla oli kova vilu. Yritetään nyt kuitenkin miehen kanssa olla elättelemättä turhia toiveita ja yritän olla testaamatta ennen ensi maanantaita (dpo 15), jos nyt sinne saakka päästään. Mutta ihan täysin en ole kirvestä kaivoon heittänyt. ;)

Aurinkoa päiväänne! Ja tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisia :)
 
Ehkä Kultapuro noiden keskustelupalstojen yhteenveto vois kuitenkin olla se, että kystasta huolimatta voi raskautua ja raskaus voi edetä normaalisti :) Eikä todellakaan sitä kirvestä vielä sinne kaivoon! Minähän joka aamu ensimmäisenä tarkistan rintavarustuksen herkkyysasteen :ashamed: sitten olen muutamana aamuna panikoinut, kun mitään ei tunnu (vaikka vähän nyt tuntuu muutenkaa)... on se pieni aristus kuitenkin aina ilmaantunu takas, joten no panic :p Peukut ja varpaat pystyssä teille d:)b ja tsemppiä testaukseen!
 
Terppa!

Täällä paiskitaan töitä ja välillä vapaallakin :)

Hurjasti tsemppiä Nyppy ultraan! Toivotan onnea matkaan :hug:

Kuulostaapa jännältä Kultapuron tilanne!! Toivotaan sielläkin saavan hyviä tuloksia ;) Noista kystista ei ole kyllä mitään kokemusta tai tietoa, kiva kuitenkin ettet ole kirvestä viskannut menemään :)

Ja Pinkulle kivaa kesää ja onnistunutta häitä ja sen valmistelua :)

Mutta siis bongasin tällaisen erittäin mielenkiintoisen artikkelin Tanskalainen tutkimus: Kahvi voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista - MTV3.fi - Uutiset - Ulkomaat
Vaikken paljoa kahvia juo, niin ehkä se riittää yksi kuppi päivässä jatkossa, ihan vaan sen päänsäryn pois pitämiseksi ..

Omasta napasesta sen verran että tässä vaan ollaan ja koitetaan kesästä nauttia, sen minkä töiltään pystyy. Luomuplussia tuskin on odotettavissa, tulehaan tässä kuussa jo kolme vuotta täyteen "lapsentekoa" (ja PAH!).
Anyways, tulin vaan toivottamaan kaikille hauskaa kesää ja onnentuulahduksia!! :wave:
 
Kiitos Melargia :heart: Hyvää kesää sinulle, toivottavasti ehdit välillä rentoutua ja nauttia lämmöstä :hug:
Kofeiini ei todellakaan ole hyväksi, mutta edelleenkin minäkin sen aamukahvini juon... muuten olen sen jättänyt melkein pois. Aamulla suon itselleni sen pienenpienen kupposen, vaikka varmasti sekään ei ole hyväksi.. yritän ajatella kuitenkin, että avainsana tässäkin on se kohtuus. Jokinaika sitten luin jostain taulukkoa, paljonko esim.maitokahvissa on kofeiinia ja paljonko sitä käytännössä kärsii juoda, ettei nosta KM- vaaraa... harmi etten muista missä se oli.

Kultapurolle tsemppiä ja peukutuksia! d:)b

Tillulle tsempit myös, luin että 30 oli poksunut, hieno juttu! Toivottavasti saatte kerättyä vielä viikkoja monta lisää :heart:


Kerronko ensin hyvät vaiko huonot uutiset? Ehkä kerron aikajärjestyksessä kuitenki...
Eli, mulla alkoi sellainen ruskea niukka vuoto, joka on nyt jatkunut tänään. Välillä on ihan tätiolo ja olen varma, että hanat aukeaa kunnolla :ashamed: vielä niin ei ole käynyt, mutta pelottaa ihan törkeästi.
Tänään oli kuitenkin ultra-aika ja meille sattui tosi kiva lääkärikin. Taidettiin olla miehen kans aika peloissaan ja vuodon takia oltiin otettu asenne, että alkio on todennäköisesti lopettanut kasvunsa. Siellä pienen sydän löi kuitenkin :heart: En ikinä unohda sitä hetkeä! :heart: Koko vastasi siirrosta olevia viikkoja, mutta valitettavasti pienen sydän ei lyönyt ihan niin tiheään kuin olisi pitänyt. Lääkäri tosin lohdutti heti, että alle sata olisi huolestuttavaa vasta ja meidän Murusen sydän todennäköisesti on alkanut lyömään niin vasta, että voi siksi olla vielä hitaampi syke. Pelottavinta on se, että jos jo nyt ongelmia, miten tulee loppuraskaus menemään, mikäli jatkuu :(
Hetki kerrallaan.. ei se muu auta. Pitää ajatella positiivisesti (yrittää ainakin!), kiinnittyminen oli oikeassa paikkaa ja päästiin jopa kuulemaan :heart: :)


:attn: Kaikille ihanaa, aurinkoista päivää! :flower: :cool:
 
Nyppy: minähän taistelin noiden vuotojen kanssa sinne 15 viikolle saakka. Sen jälkeen ei oo onneksi näkyny.
Kerran tuli ihan lorottamalla ja isojen hyytymien kanssa- lääkäriki oli varma,et kesken meni,mut niin vaan Hippu siellä käsiään heilutteli ja oli kunnossa.

Ens viikon lopussa siirryn tuonne keskussairaalaan ja vähän lähemmäs kotia. Nyt matkaa 250km ja sit olis 100km. Näkee miestäki vähän useemmin sit..

Tillu&Hippu 30+5
 
  • Tykkää
Reactions: Nyppy
Olipa Melargia kiva kuulla sinustakin! Toivottavasti saat nyt nautittua kesästä täysin rinnoin ja ajatukset pysyvät muussa elämässä, vaikka kolme vuotta yritystä tulikin täyteen. Mielenkiintoinen tuo kahvitutkimus! Haitta on siis ilmeisesti kofeiinissa eli koskee myös teetä ja energiajuomia?! Itse en kahvia juo, mutta mustaa teetä kuluu aika lailla.

Voi Nyppy toivon niin kovasti, että ruskea vuoto ei tarkoita mitään huonoa ja että raskaus etenee juuri niin kuin pitääkin. Kylläpä sitä jo aikaisessa vaiheessa voi kuulla sydänäänet! :) Varmasti niin mahtava fiilis kuulla ne!! Olen niin mukana onnessanne täältä etäältä :heart: Miten nyt tästä eteenpäin? Onko teillä tulossa lähiaikoina jokin uusi kontrolli hidahkon sydämenlyönnin takia?

Tillu hienoa, että pääset pian lähemmäs kotia. On tuo 250km nimittäin aikamoinen matka! Ja mahtavaa, että 30 viikkoa on täynnä :)

Tänne ei kummempia. Oon aika lailla varma, että tämä kierto nyt kuitenkin meni mönkään. Oireet on niin vähissä. Ihan millin verran välillä rintoja aristaa, mutta sehän kuuluu asiaan aina aikaan ennen kuukautisia. Ja päivä päivältä oireet vähenee. Mutta jos nyt ei viikonloppuna ala vuotamaan niin maanantaina varmaan pitää varmuuden vuoksi testata.

Lämmintä viikonloppua kaikille!! :popcorn:
 
Kultapuron kuulumisia tulin lueskelemaan. Jännitän ja pidän peukkuja sun puolesta =)

Nypylle onnea alkion näkymisestä ja sydänlyönneistä. Samaa kyselisin kuin kultapurokin, että saitteko jonkun uuden ajan, jossa katsotaan sydänäänten tilanne? Tsemppiä ja peukkuja jatkoon :flower: Monilla on vuotoja raskauden aikana ja erilaisia menkkamaisia kipuja, joten toivotaan ja uskotaan kaiken sujuvan hyvin.

Kofeiinista sen verran, että neuvolan ohjeiden mukaan raskaana oleville kahvia ei suositella kuin maksimissaan kolme kuppia päivässä. Oon itse oikeen kahviholisti. Voisin juoda sitä vaikka miten paljon päivän mittaan, varsinkin töissä kuluu runsaasti kahvia. Kahdessa ensimmäisessä raskaudessa pelkäsin kahvin vaikutuksia ja lopetin kahvin juonnin kokonaan - molemmat raskaudet meni kesken. Tässä raskaudessa oon juonut pari kupillista kahvia päivässä ja kaikki on sujunut hyvin. Eli antaisin ohjeeksi olla murehtimatta aamukahvin juontia =) Tutkimuksessakin puhuttiin RUNSAASTA kahvinjuonnista.

idylli (huomenna poks rv23+0)
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84 ja Nyppy
Tillu nii'in, voihan se noinkin mennä, mutkun on olemassa se toinenki vaihtoehto vuodon suhteen, eikä sitä osaa onneton mielestään pois sulkea :headwall: Kyllähän se lääkäriki tietysti selitti ja rauhoitteli ja kertoi tilastotietoja noista vuodoista. Onneks vuotoa oli viimeks illalla *koputtaa puuta*
Vau, teillä nyt sitten täyttyy jo 31 viikkoa, mahtava juttu.... ja mahtavaa myös, että pääset lähemmäs kotia. On kyllä pitkä ollut tuo matka miehelläskin kulkea :O Onneksi pääset nyt lähemmäs, jos helpottais vähän sitä koti-ikävääkin. Tsemppiä jatkoon :hug:

Kultapuro onhan se ihmeellistä ja oltiinkin kyllä varauduttu siihen, ettei ääntä vielä ehkä kuultaisi edes. Kiitollisia ollaan siitä pienestä sykkeestä :heart: :)
Ja voi että mä toivoisin teillekkin jo sitä plussaa d:)b olis niin upea yllätys, varsinkin kun et itse taida liiemmälti uskoa tähän kiertoon enää? Mutta muistutanpahan vain, että oireeton olin tässä raskaudessa minäkin plussatessani. Vasta muutama päivä eka plussan jälkeen alkoi rinnat aristaa. Toivotaan edelleen parasta :kiss: Koska teillä kesätauko sitten loppuisi? Ellei nyt tauolla sitten tule luomuplussaa siis.

Idylli Kiitos ja Onnea sinne viikkojen poksumisesta :heart:


Eli siis meidän seuraava käynti on neuvola, koska raskaus täyttää normaali raskauden tunnusmerkit kuitenkin, niin tuonne polille ei tarvitse mennä ellei tilanne muutu. Lääkäri sanoi, että jos jotain tulee esim. vuoto voimistuu tms. voin soittaa sinne ja pääsen heti käymään. Seuraava ultra on sitten kai neuvolassa (ymmärsin, et meidän tapauksessa syke tarkistetaan siellä). Saisin saikkuakin ensi viikoksi, mutta sovittiin, että jos vuoto loppuu ennen maanantaita, yritän töihin. Toivottavasti Murusen sydän jaksaa ja hän pitää tiukasti kiinni :heart:


Lämmintä viikonloppua kaikille :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84 ja Idylli
Täältä vain pikapäivitys, että elellään jo kp 2:ta eli menkat tuli eilen täsmälleen silloin kun niiden kuuluikin alkaa. Osasin jo niitä tosiaan odottaakin, joten ei edes tullut pettymyksenä, ihan kiva välillä näinkin ettei tarvitse kahta päivää vollottaa sängyn pohjalla ;) On sitä jo kummasti oppinut kroppaansa lukemaan ja tietämään oireiden perusteella missä mennään.

Nyt sitten vaan taukoilua tämä kierto ja ajattelin Teroilla siirtää kuukautisia parilla viikolla niin, että kierto alkaisi alusta siinä vaiheessa kun tullaan lomareissulta elokuun puolivälin jälkeen. Ja ehkä kokeilen nyt luomukierron kiinalaisilla yrttilääkkeillä ihan vain uteliaisuudesta että saako tämä PCO:lainen niillä aikaiseksi oviksen. Syksyllä sitten puhaltaa taas uudet tuulet!

Nypylle hirmuisen paljon onnea nyt pienen kanssa matkaan, tulen kurkkimaan sun uutisia täältä!

Pinkulle ikimuistoisia häitä, nauti siitä ihanasta päivästä!

Melargialle ja kaikille muille iso hali ja lämpimiä kesäpäiviä! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
Heipä hei ystäväiseni :wave:


Kultapuro Kiitos :heart: Pahoittelut sulle negakierrosta, mutta täytyy kyllä sanoa kuten Idylli, että ihailtava asenne sinulla! Todellakin syksyllä puhaltaa sitten taasen uudet tuulet, nauti nyt väliaika kesästä ja lämmöstä :hug:

Pinkulle jännittävää häiden odotusta ja rakkauden täyteistä hääpäivää :heart: Koska se suuri päivä olikaan? muistelen että elokuulla, ei ole enää pitkästi, varmasti jo järjestelytkin on loppusuoralla.


Meillä oli eka neuvola ja päästiin taas pienen elämää kurkistelemaan kuvaruudulta :heart: Hän vastaa nyt kooltaan viikkoja 9+1 ja LA on alustavasti 20.2, mutta sepä sitten tarkentuu np-ultrassa. Syke oli normiarvon sisällä, mutta alarajoilla.... edelleen olen siitä huolissani, mutta ei hoitohenkilökunta tunnut siitä olevan moksiskaan, ehkä minä huolehdin turhaan :ashamed: Ultrassa näkyi joku kummallinen pallero vauvanalun pussukan vieressä, josta neuvolantäti osannut sanoa mitään. Kannattaa kuulemma kysyä sitten lääkäriltä, mikä se on. Toivottavasti ei ole mikää kysta tai hematooma. Oireita ei oikein ole nimeksikkään, mutta kuvioihin on kyllä tullu huimaus, joka johtuu alhaisesta verenpaineesta (mulla on luonnnostaan se matala ja nyt laskee alkuun, kun verimäärä lisääntyy). Salmiakkia saa siis syödä luvan kanssa :p
Sokerirasituskin on ihan tässä lähiviikkoina pcosn takia.
Tänne ei siis kummempia, edelleen tulee ihmeteltyä, että voiko tämä olla totta :) mutta pikku hiljaa kuitenkin olen alkanut sisäistämään, että tässä on nyt meidän tulevaisuus ja todellisuus.



Plussatuulosia ja lämpimiä kesäpäiviä kaikille :heart: :kiss:
 
Voi ihanaa Nyppy kuulla, että neuvolassa pääsitte näkemään pienen kuvaruudulta ja että kaikki on hyvin. Ja jos kerta sykekin on normiarvojen sisäpuolella niin ei kannata huolehtia siitäkään ollenkaan! Nyt vaan nautit raskaudesta ja odotuksesta!! :heart:

Kiitos Idylli :flower: Itsestäni ei tosiaankaan usein tunnu siltä, että mulla olisi hyvä asenne tähän juttuun ja mies saa kestää aika lailla vollotustani ja voivotteluani. Mutta on tässä toki näin kesän myötä oltu ehkä yleisesti hieman paremmalla mielellä kun voi kaikkea kivaa tehdä ja lomakin on vielä edessä päin.

Kävin pari päivää sitten lääkärillä näyttämässä rinnastani löytynyttä kyhmyä (joka ei onneksi paljastunut vaaralliseksi) ja kerroin hänelle hormonihoidoistamme. Ennen kuin lähdin vastaanotolta pois hän sanoi, ettei mun kannata yhtään huolehtia lapsettomuuttamme. Hänellä kuulemma oli vahva tunne siitä, että tulemme lapsen vielä saamaan, sanoi että hänellä on tapana nähdä asioita ihmisistä. En tiedä uskoako vai ei, mutta kyllähän siinä herkistyi :whistle: Lisäksi sain suureksi yllätyksekseni eilen ovistestiin hymynaaman, mitä en todella osannut odottaa. Ne yrttilääkkeet tosiaan tekee ihmeitä - tätä menoa lopetan kokonaan klinikalla käynnin ja tilailen niitä vaan netistä. Niiden avulla siis sain munasolun kasvamaan ja irtoamaan itsestään ja ainakin viime kerralla myös limiksen komean paksuksi, mitä ei olla klinikalla onnistuttu tekemään. Nythän en siitä limiksen tilasta tiedä, jää nähtäväksi miten käy :)

No nyt on taas omasta navasta kerrottu niin paljon, että parempi lopettaa tähän...

Aurinkoa viikonloppuihinne!
 
Tervetuloa mukaan jakamaan iloa ja surua vauvakuumesta, tutkimuksista (ja tuloksista!?) ja toivosta saada oma pikkuinen käärö avuin tai ilman :heart:



***Kuumeilijat***


Miipeli................................. ................Yritystä 12/08 asti
- Ei vielä hoitoihin/tutkimuksiin.
Melargia 27v.....esikoinen haaveissa...............yritys aloitettu 8/09
- 3xOI, 2xOI+IUI ja 1. IVF 3/-12, 2.ivf syksy 2012
t84 27v..................................... .........Reilu 2v "kunnon" yritystä.
-Tutkimuksiin menossa
Helinä*** 27v..................................... Yritysaika 1,5v
- Tutkimukset
83yrittäjä 27v..................................... .Yritys aloitettu 4/2009
- Clomit, 3. inssi, syksyllä 1.ivf
Hopeainen.....................esikoinen..........Yritystä 3 v. joista AY 1,5v.
- Parlodel, Thyroxin, Menopur. Tauolla toistaiseksi.
Rowan79, 31 v................esikoinen haaveissa.........yritystä 9/09
- aiemmin 3 x IUI (negat) ja femarit, 1. ICSI 10/2011 (1 alkio -> nega), 2. ICSI 02/2012, keskeytetty huonon vasteen takia.
Pinkku-84, 27v................esikoinen haaveissa........yritystä 08/09
- 2. IUI (08/11,09/11), 1.ivf 03/2012......
LoveStreet ..........................esikoisen yritys alkanut 4/2009
- Lääkkeenä thyroxin, tauolla toistaiseksi.
Kultapuro, 30v.....esikoinen haaveissa............yritystä 7/2010
- Käytössä femarit, 1.IUI 02/2012
odotusta odottava, 23v.....esikoinen haaveissa....yritystä 5,5v
- 1. IUI (09/11)



:heart:***Plussanneet***:heart:

(nimi/hoito/monesko/yritysaika/laskettuaika)

Kapybara.....Luomu ...1.....??........LA 21.01.2012 (??!!)
Lumileopardi..1.ivf....1......yv2........LA ???
Tillu79.........1.icsi 2.pas.....yv3.......LA 8.9.2012
Idylli...........clomit....1.......yv3.......LA 4.11.2012??
Nyppy.........1.ivf 3.pas...1...yv5(?).....LA 20.2.2013


:flower::heart:***Syntyneet***:heart::flower:

Thaikatti..........24.10.2011.....1.ivf.......tyttö
Isla79..............21.11.2011.....1.ivf.......poika
Viola30............13.2.2012.......clomit.....tyttö
Imoen..............1.3.2012........luomu.....poika
H.o.p.e............5.3.2012.........clomit......poika
Tunturihilla.......24.3.2012.......luomu....
Babies.............12.05.2012.....metut......poika
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Jaahas, josko sitä uskaltais laittaa itsensä plussanneisiin :O

Mitä kuuluu Lumileopardille? Jaksuja sinne :hug:

Entäs Tillu? :confused: Mulla on tiettyjä aavistuksia, kun en ole pongannu sun kirjoituksia vähään aikaan :ashamed: Kaikki hyvin? Toivottavasti. Voimia :heart: :hug:

Kultapuro oih, onneks kyhmy oli vaaraton! :| Säikäyttää tuollaset.
Olipas sulla metka lääkäri :D Hän on puheidensa mukaan siis ennenkin tiennyt asioita, niin uskotaan, että myös nyt on näin d:)b Ihana kyllä. Onnittelut muuten hymynaamasta :) Alkaaki jännät päivät oleen ihan käsillä! Onko mitä tuntemuksia? Voi kunpa tää olis The kierto!
Kiitos voimaa tuovista toivotuksistasi :) Se on vaan helpommin tosiaan sanottu kuin tehty; vuotoa tuli taas parina päivänä hitusen ja aina se pysäyttää. Viikkoja kasassa nyt kuitenki jo 10+ ja doppleri on kovassa käytössä (miehen mittauksen mukaa pulssi ok) :p Murunen vaan osaa väistellä lahjakkaasti yli-innokkaan äidin lähestymisyrityksiä :D


Mitä kaikille muille kuuluu? Halituksia ja lämpimiä kesäpäiviä :flower::)
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli ja Babies
Nyppy Kyllähän sitä nyt jo uskaltaa :) Mahtavaa, että ootte saaneet dopplerilla kuulumaan nyt jo sydänäänet. Jumputuksen kuuleminen rauhoittaa kovasti mieltä. Muistaisin lukeneeni, että raskauden aikana on jonkinlaista vuotoa joka kolmannella odottajalla. Ymmärrän kyllä hyvin, että se silti säikyttää. Haleja jatkoon!

Muuten, meidän la on 3.11., joten sen voi päivittää, jos jaksaa. Oon varmaan laskenut itse aluksi väärin ja ilmoittanut tänne palstalle tuon 4.11. ja eipä tuolla päivän heitolla nyt väliä ole =)
 
Edelleen yhdessä koossa. En oo kopeutunu kirjottelemaan mitään, ku oon nyt pari viikkoo ollu kotosalla ja täällä on netti mokkulan varassa--tökkii...
Viikon päästä olis kontrolli äippäpolilla ja sit onki kasassa se 36viikkoo, jonka jälkeen ei tartteis enää makailla.
Eipä tuo enää suuri paniikki ole, vaikka syntyski ennen sitä. Painoarvio oli viikko sitten 2500g ja pitkä poika näyttäs olevan tulossa.

Tillu&Hippu 34+6 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Hienoa Tillu että olet jo noin pitkälle päässyt!! :flower:

Täällä ollaan taas aika apeina. Kuukautiset alkoi just äsken, tasan kaksi viikkoa oviksesta. En ollut edes tänne uskaltanut kirjoittaa, kun pelkäsin tätä niin. Viikko oviksesta nimittäin alkoi taas hillittömät rintakivut, viiltelyn tunteita oli alavatsassa sekä ummetusta, pienoista pahoinvointia ja vilunväreitä. Ja mä lupaan etten kuvitellut näitä oireita. Eli jälleen kerran yksi kemiallinen. Tämä oli jo neljäs. Miksei se vaan voi pysyä kyydissä?? Aina ne kuukautiset alkaa kuitenkin ihan ajallaan, vaikka vielä samana aamuna olisi selvät oireet päällä. En jaksa ymmärtää. :(

Nyt lähden lomalle ja yritän vaan nauttia etelän lämmöstä, jonne suuntaamme sunnuntaina. Oispa ollut kiva lähteä lomalle hieman toisenlaisissa tunnelmissa..
 
Heippa kaikille!

Pyytelen heti anteeksi ettei ole kuulunut mitään kun tuo loma vei kaiken ajan, vaikka kävinkin välillä täällä lukemassa kuulumisia, mutta kommentoimaan en ole kerennyt.

Tillulle paljon tsemppiä pikkuisen tulosta, on varmaan jo poksahtanut uloskö?? ;)

Kultapuro: kyllä se meidänkin aika koittaa, :hug:

Nyt sitten omaan napaan...
Nyppy kyselikin Hääpäiväämme eli se oli juuri kaksi päivää sitten eli nyt ollaan sitten ROUVA ihmisiä.



Häät oli aivan onnistuneet ja oltiin todella tyytyväisiä kaasojen ja bestmannien toimimiseen.

Nyt sitten arki taas koittanut, minun pitää taas tikutella ovulaatiota, pitäisi olla tällä viikolla :)
ja ensi viikon tiistaina lähdemmekin häämatkalle rentoutumaan oikein kunnolla ;)

Että näin täällä T: Rouva Niemi
 
Viimeksi muokattu:
Tillulle tsemppiä ja voimia tulevaan :heart: :hug: Pienellä ei sitten olekkaan enää kiire :) Mutta aivan mahtava juttu, että kaikki meni noinkin hyvin... tarkoitan, että levolla pienokainen sai kasvaa masussa tarvittavan ajan :heart:

Kultapuro pahoittelut negakierrosta :( Toivottavasti loma piristi ja sait ajatuksia muualle? Syksy saapuu ja uudet tuulet puhaltaa; toivottavasti oikein vahvoja plussatuulahduksia :)

Pinkulle hirmusti Onnea! :flower: :heart: Tuskin edes tarvitsee toivotella lemmekästä häämatkaa :D Tsemppiä myös oviksen tikutteluun, toivotaan tärppikiertoa d:)b

Mitä kuuluu Melargialle? Onko ollut hyvä ja rentouttava kesä?


Meillä np-ultra takana ja tulos oli hyvä. Nyt pitää vain odotella yhdistelmäseulan tulosta... mikä ei ole helppoa näin kärsivällisellekkään ihmiselle ;) :p Murunen on nyt yli 5cm pitkä ja ultrassa hän ensin pötkötteli jalat ristissä, sitten hieroi silmiään ja alkoi potkutella kauheasti, kun häirittiin ilmeisesti hänen kauneusuniaan :)
Olo on edelleen välillä sellainen, ettei millään tajua olevansa raskaana :ashamed: Välillä tuntuu, että mies ymmärtää paremmin kuin minä :D hivelee vatsaa ja kyselee kuinka masuasukki voi :heart: Oireita ei edelleen ole nimeksikään ja vatsakin on kasvanut vain johtuen jatkuvasta herkuttelusta :whistle:
Ensimmäinen kolmannes olis nyt takana, joten vähän on helpompi hengittää... mutta surullinen olen edelleen, kun ei osaa tästä raskausajasta nauttia juuri yhtään :ashamed:

Nyppy ja Murunen 12+

(varsinaista työnimeä ei vielä ole)
 

Yhteistyössä