Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Pinkku mä olen tuhlannu kaikki digitestit :ashamed: enkä nyt raaski ostaa. Digiin olen kerran saanu hymynaaman. Kyllä kai mulla itse ovis on ollu, kun on noita alkaneita raskauksiakin takana, mut olen aika usein tikuttanu aiemmin ovista ja kerran vaan saanu sen oviplussan testiin... jospa tosiaan nyt ja vähänkö olis hienoa, jos vielä sais tasavahvat tuollaseen liuskaan ;) Onneks satuin tekeen testin, kun tarkoitus alunperin oli vasta kp11 aloittaa. Kiitos tsempistä :hug:
 
Hei!
Tänään oli kontrolliultra kuopiossa. Hyvältä näytti kuulemma lääkärin mielestä. Vasemmalta puolelta löytyi 3 isompaa ja muutama pienenpi folli(vasen puoli ollut toimimattomana yli puolivuotta) ja oikeella näytti olevan 3 tai 4 isompaa follia+pienempiä. Isonnettiin Gonal f annostusta 225 yksikköön, et ehtis jokunen niistä pienemmistäkin mukaan. Perjantaina toinen ultra ja siinä selviää, onko punktio maanantaina vai tiistaina. Kiva, kun punktio tehdään jyväskylässä- matkaa lähes 500km yhteen suuntaan ja siirto tehdään kans jyväskylässä. No kaikki se kestää kaikki se kärsii... Kovasti tuntuu juilintoja muniksissa ja tässä vähän kauhulla odottelen jo loppuviikkoa, kun lääkäri peloitteli, et saatan olla aika kipee ja mitään raskasta ei saa sit nostella. Pitää töihin saada joku apuri, kun mun työt on justiinsa lähinnä sitä nostelua.
Näillä taas mennään.
Plussatuulia kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
Noniin..nyt on gynellä käyty ja ei mitään mukavia uutisia:|..mulla ei oliskaan endoa, vaan kohdusta löyty polyyppeja. Siinä syy runsaisiin vuotoihin,välivuotoihin ja siihen, ettei alkio kiinnity. Lähete polille, jos pääsis hysteroskopiaan ja polyyppien poistoon:snotty: oli tosi epämukavaa kun se gyne joutu ottaa kohdunsuusta kiinni pihdeil et sai katetriletkun menee kohtuun, laittovat suolaliuosta, että näkisvät ultralla ne polyypit paremmin.

Se kirjotti myös primolut reseptin, et jos se auttas vähän ees noihi välivuotoihin. Et eipä auta kuin nyt ootella..turhauttavaa, toisaalta hyvä kun nyt sai ees jonkun syyn tähän kun ei tärppää. Mä jo kauhulla ootan tota polyyppien poistoa|O tehään vissiin nukutuksessa mut samapa se, silti pelottaa.
 
Tillu on tosiaan pitkät matkat... mutta pitkä tää matka on joka tapauksessa, toivottavasti tuloksena on se tärkein, silloin kaikki muu unohtuu :hug: Tsemppiä!


tyty86 voi ei :( totta kai se pelottaa. Jospa se tähystysaika tulis pian ja kaikki menisi hyvin, että sitten pian pääsisitte yritykseen. Paljon voimia :hug:
 
Meillä tuli äsken plussa raskaustestiin!!! En voi uskoa tätä! Mä olen koko ajan vaan odottanut, että alkais jo ne menkat, niin pääsisin aloittaa sen clomikuurin. Mulla ei ole mitään muita oireita kuin kuukautiset kaksi päivää myöhässä. Mutta ihan selvä plussa johonkin apteekin halvimpaan raskaustestiin. En voi uskoa. Pakko hakea huomenna uusi testi ja testata vielä uudelleen. Kaiken lisäksi tänään on mun synttärit ja suurin piirtein samoihin aikoihin vuosi sitten tein positiivisen testin, mutta se raskaus meni kesken samantien. Nyt pelottaa, että jos todella olen raskaana, niin taas käy samoin, kun ajankohtakin on sama. Ja mikä naurettavinta, mua mietityttää mun työt. Mulla on sellainen luokka, jossa on ollut todella monta opettajaa ja aina on opettaja lähtenyt muualle tai tullut raskaaksi tms. ja vanhemmat ovat tilanteeseen todella turhautuneita, ja nyt mä vaan mietin, että mitähän ne sanoo, kun saavat kuulla, että taas tulee loppukevääksi uusi opettaja. Miksi mietin ekana töitä, enkä iloitse tästä plussasta! Ja sitten kun uskallan iloita, niin pelkään, että menee kesken. Tästä kirjoituksesta ei saa varmaan mitään selvää, kun mun ajatuksen on nyt niin sekaisin, mutta oli pakko tulla purkamaan tänne. Ootte ihania :)
 
Voi ku ihanaa Idylli :flower: :hug: pienelle tarrasukkia :heart: Käy kertoon huomenna uuden testin tulos myös =)
Paljon Onnea myös syntymäpäivän johdosta... sait parhaan mahdollisen lahjan :hug:
Varmaan ne ajatukset sekavia yllätyksestä johtuen, kai siitä tasoittuu... Tsemppiä!
 
Voi Idylli, ihanaa!! Paljon, paljon onnea! Ja älä sä höpsö mieti työasioita, ne kuule menee omalla painollaan. Testaa ihmeessä uudelleen, kerrankin kun on testattavaa :)

Ja mulla pahoinvointi vaan jatkuu (16. rv jo..), vois jo alkaa loppumaan..
 
Meidän pienen kylän apteekissa oli liikaa tuttuja, joten enpä ostanut uutta testiä. Menkat edelleen poissa ja nyt tullut jo joitain raskausoireitakin - kai tämä ihana asia sitten totta on! Ajattelin varata varhaisultran parin viikon päähän, jos sieltä saisi mielenrauhan, koska pelottaa kovin, että pikkuinen viedään meiltä pois.

Plussatuulia ja tsemppiä syksyyn kaikille :flower:
 
Idylli ja pysyköökin täti poissa koko talven! =) Onnea ja voimahalituksia sinne. Kerro miten tilanne kehittyy; mitä oireita ilmestyy tms :D saa edes elää toisten raskautta, kun ei omaansa :) Lisäänkö sut plussanneisiin?

Mitä kuuluu Pinkulle?

Entäs Tillu, oliko punktio jo? Jos on vasta huomenna, niin Tsemppiä paljon :hug: Toivottavasti saatte/saitte monta huippusolua :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan jakamaan iloa ja surua vauvakuumesta, tutkimuksista (ja tuloksista!?) ja toivosta saada oma pikkuinen käärö avuin tai ilman :heart:



***Kuumeilijat***

Nyppy 35v...........esikoinen haaveissa....ilman ehkäisyä vuodesta '07
- Käytössä metut, clomit, luget. 1.ivf jonossa.
Miipeli................................. ................Yritystä 12/08 asti
- Ei vielä hoitoihin/tutkimuksiin.
Melargia 26v.....esikoinen haaveissa...............yritys aloitettu 8/09
- OI+inssi
t84 27v..................................... .........Reilu 2v "kunnon" yritystä.
-Tutkimuksiin menossa
Helinä*** 27v..................................... Yritysaika 1,5v
- Tutkimukset
83yrittäjä 27v..................................... .Yritys aloitettu 4/2009
- Clomit, 3. inssi, syksyllä ivf(?)
Hopeainen............................... ............Yritystä noin 2,5v
- Tutkimukset, terolut, kilpirauhasen vajaatoiminta
tyty86 25v.......... Toinen haaveissa (tyttö 08/09)
- Tutkimukset menossa
Rowan79, 31 v................esikoinen haaveissa.........yritystä 9/09
- aiemmin 3 x IUI (negat) ja femarit, 1. IVF. punktio vko41
Pinkku-84, 27v................esikoinen haaveissa........yritystä 08/09
- tutkimukset, 2. IUI (08/11,09/11)......
-nasu- ..........................
LoveStreet ..........................esikoisen yritys alkanut 4/2009
- hoitoina tällä hetkellä femarit ja thyroxin
Tillu79, 32v...............................esikoisen yritystä n.3v
- käytössä menopur, pregnyl, lugesteron, mini disperin, kilpirauhasen vajaatoimintaan thyroksin. 1. IUI (08/11), 1.ICSI (09/11)
Idylli, 25v...........esikoinen haaveissa..............yritystä 1/2010 alkaen
- selittämätön lapsettomuus, kesän "varoiksi" käytössä kilpirauhas-ja prolaktiinilääkitys, syksyllä inseminaatio tai ivf.
Kultapuro, 29v.....esikoinen haaveissa............yritystä 7/2010
- Käytössä femarit
odotusta odottava, 23v.....esikoinen haaveissa....yritystä 5,5v
- Tutkimukset menossa
Lumileopardi, 31v....esikoinen haaveissa.....yritys aloitettu 9/09,
- Clomit 6kk kokeiltu, seuraavaksi syksyllä IVF.



:heart:***Plussanneet***:heart:

(nimi/hoito/monesko/yritysaika/laskettuaika)

Thaikatti.....1.ivf/icsi...1.....??.......09.11.2011
Isla79.........1.ivf........1.....??.......29.11.2011
Kapybara.....Luomu ...1.....??.......21.01.2012
Imoen.........Luomu....2.....yv 3.....13.03.2012
Viola30.......clomit.....2......yv 2.....05.03.2012
Tunturihilla...Luomu...1......yv 2....12.03.2011
H.o.p.e........??..........1......??.......LA
Babies.........metut...1.....yv 2......LA
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Täällä oli punktio aamulla ja hengissä selvittiin, vaikka pelotti ihan hirveesti. Vasen puoli ei tuntunut oikeestaan miltään, mut oikeen kanssa taisteltiin ja SATTUI ihan V...usti.. Siinä noiduin ääneen ja yritin pysyä paikoillani. Nyt särkylääkkeitä illan vetäny, et pystyy kunnolla istumaan. Saaliina saatiin 5 follia ja kaikissa oli munasolu sisällä. Huomenna saadaan tietää, et oliko kypsiä ja ovatko hedelmöittyneet. Mahdollinen siirto on torstaina 13.45 ja saadaan itse päättää otetaanko 1 vai 2 kyytiläistä. Olettaen siis, et on mitä siirtää... Ajatukset vähän sekaisin, et mitä tekee. toisaalta haluttas se kaksi ottaa, et lisäisi sen raskauden alkamisen mahdollisuutta, mutta kun takana on 3 km ,niin se monikkoraskauden riskitkin pyörii mielessä.
No huomenna ollaan taas vähän viisaampia.
 
Tillu Hienoa, että kuitenkin useamman solun saivat kerättyä. Nyt sitten alkaa se jännäys, miten solut hedelmöittyy ja jakautuu. Hui, on kyllä varmasti vaikea päätös tuo siirto, jos se itselle jää. Voimia :hug: Toivottavasti sun vointis on jo huomenna parempi ja saat klinikalta pian hyviä uutisia :heart:
 
Biologi soitti ja kertoi, et kaikki 5 munasolua on olleet kypsiä ja 3 on hedelmöittynyt ICSI llä ja 2 ei oo onnistunut. Nyt sormet ja varpaat pystyyn ,et noi kolme pikkuista jaksaa jakautua normaalisti, et päästään huomenna siihen siirtoon.
 
Tillulle tsemppaukset! Mä tulen n. viikon jäljessä eli arvioitu punktio on ensi maanantaina. Nyt juilii aika ikävästi munasarjoja ja kohta pitäis taas tuikata pari piikkiä nahkaan. On tosi hienoa, et ootte saanut muniksia ja ne on vielä hedelmöittyneetkin!
 
Täällä peukutetaan ainaki jo niin kovasti Tillu, että sormet ja varpaat kramppaa, mut kipua ei tunnetta, kun on tällasesta asiasta kyse :D Hienoa, että nyt on taas yksi etappi onnistuneesti takana. Kovasti toivon ja rukoilen, että pääsette myös siirtoon asti! :hug: Voimia!

lumileopardi Tsemppiä hoitoon ja piikityksiin :hug:


Mitä muuten Rowanille kuuluu hoitojen keskelle? Kaikki hyvin? :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: lumileopardi
No niin, täällä tilanne se, että nyt ollaan siirrytty yksityiselle puolelle ja munatorvien aukiolotesti tehty ja putket hienosti auki =) todettiin PCOS jonka takia ovista ei tapahdu, sekä kohdun llimakalvo hyvin ohut. sain viiden päivän femar kuurin kiertopäiville 33-37 ja sen jälkeen ultraan katsomaan miten lääke on vaikuttanut, lääkäri oli tosi optimistinen ja kannustava =) tuli itsellekin tosi hyvä ja kutkuttava fiilis, hyväks kaikki vielä kääntyy =)
 
Heippa kaikille! Täällä saatu kyytiläinen tänään. Kaikki 3 alkiota oli jatkanut hienosti jakaantumista ja olivat 4 soluisia. 1 siirrettiin ja 2 meni pakkaseen.
Nyt sitten jatketaan piinailulla...
Kiitokset kaikille tsempityksistä ja samaa toivon kaikille muillekkin.
Terveisin iloinen Tillu&Mini:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Nyppy ja Pinkku-84
Mua jännittää kamalasti. Olin torstaina 2. ultrassa (IVF-hoito) ja oli isoja folleja ja paljon. Sain jotain outoa lääkettä (Dekapeptyl), joka kuulemma myös irroittaa follikkelit ja jotenkin estää hyperiä. No, tänään on kyllä ollut aika pösähtävä olo ja jännittää, et jos tästä tuleekin fiasko...no, kuten näillä palstoilla on monesti todettu, ei näitä juttuja voi etukäteen murehtia. Hetki kerrallaan eteenpäin (ja pelko seuraa siinä varjona koko ajan...). Huomenna aamulla siis jo punktio.IIIIK.:$

Onko täällä kukaan kuullut tollaisesta lääkkeestä (Dekapeptyl)?
 
Huomenta! Täällä pp2 menossa. Maha on välillä melko kipee, johtunee tosta punktiosta kun meinaa vähän nestettä kerryttää muniksiin. Tänään menen tarkistus käynnille arvauskeskukseen.
Lääkärin määräämä testipäivä olis sitten 8.10 MITEN MITEN MITEN sitä jaksaa olla sinne saakka.. Katsoin jo mahdollisen lasketun ajankin, olis sopivasti 12.6, eli miehen syntymäpäivä. VOI olisipa tuo hyvä enne ja pääsisin antamaan lahjaksi sen miehen kauan kaipaaman pojan...
Terkuin Tillu&Mini:heart:
 
Voi Pinkku :( Voimia :hug:

Tillulle kärsivällisyyttä ja Minille tarrasukkia :heart:

lumileopardi siis sulla oli jo punktio? Vau, miten meni? Onko kaikki ok? Toivottavasti voit nyt hyvin ja punktio oli kivuton. Saatko huomenna kyytiläisen vaiko?
Tsemppiä ja voimia hirveästi teille :hug:


Leppoisaa alkavaa viikkoa kaikille ja plussatuulia!
 

Yhteistyössä