Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

No Nyppy, miten kävi - tehdäänkö tuoresiirto?? Peukut ja varpaat pystyssä :p

Mulla täällä tuntuu, että kärsivällisyys on koetuksella jo heti näin alussa sen hoitotauon jälkeen. Pari päivää sitten siellä ultrassa näkyi nimittäin toisella puolella 3cm kokoinen komea solu, mutta lääkäri ei ollut varma onko se hyvin kasvanut munasolu vai jokin jäännös edellisestä kierrosta mikä menisi ajallaan itsestään pois (mikä lie, en ihan ymmärtänyt). No, femareita juuri syöneenä tietysti itse olin varma että munasoluhan se siellä on ja oon nyt tehny 2x päivässä ovistestiä et josko se pian irtoais kun kerran niin suuri on. Eikä tietysti vilaustakaan hymynaamasta oo näkyny testeissä. Ei kai munasolu tuosta paljoa suuremmaksi voi enää kasvaakaan!? Ja jos se ei kerran ole munasolu niin näköjään femareista ei oo taas ollu mitään hyötyä tässä kierrossa. Luulis, että kun tietyllä lääkitysannostuksella on kerran aiemmin onnistuttu niin sillä samalla määrällä tulisi jatkossakin tuloksia, mutta mun kohdalla ei näköjään minkäänlaista säännönmukaisuutta ole olemassa. Grrr!

Idylli Täällä kans vähän samat fiilikset - muistan niin selvästi viime joulunkin kun ajateltiin, että vuoden päästä viimeistään on vauva ainakin tuloillaan jos ei jo tullut. Ja sitä edeltävänä jouluna taidettiin ajatella ihan samalla lailla. Jos vaikka tänä jouluna yrittäis vaan olla ajattelematta ens joulua ja vaan nauttia tämän hetken tunnelmasta. Onhan se onneksi aikuisillekin tunnelmallista aikaa :xmas:
 
Tässä syy miksi me vietetään tänä jouluna siskon luona. Siskolla kaksi lasta 6 ja 8 vuotiaat pojat, vanhempi on mun kummipoika. Ilmoitin miehelle että joko vietetään erikseen tai sit ollaan siskon luona koska lapsi sen joulun tekee. Mä olin kans ihan varma et nyt jouluna meilläkin olis pieni käärö. Mut toi pirun haikara meni naapuritaloon :(
 
Kultapuro Kiitos ihana tsempistä :) Outo tuo sun follis, se on kyllä tosi iso! Voiko se olla keltarauhanen? Ei sun lääkäri Pregnyliä ehdottanut? Tsemppiä ja halituksia.

Idylli sullekkin kiitos tsempistä... ihana kun jaksat kannustaa, vaikka itselläkin paljon mielenpäällä. Samaa mieltä olen tuon joulun suhteen.. mutta haluan uskoa myös, että tää on meille viimeinen joulu ilman sitä pikkuista. Mäkin olin jo kovin asennoitunut, että voin olla edes raskaana nyt jouluna... joten osittain pystyn kuvittelemaan mitä te käytte läpi :( Pahoillani olen teidän puolesta. Meidän pitää asennoitua tähän jouluun rauhallisena rentoutumisen juhlana ja nauttia siitä jo sen pienen olemassa olevan perheen kans.


(.) Täällä ollaan kotona lepäämässä. Munasarjat on niin isot ja täynnä nestettä, että ihan rajoilla mennään, tarviiko sairaalahoitoa. Mies on onneksi ollu ihana, eikä ole tarvinnu tehdä oikeastaan mitään... eilenkin sai ison kasan lättyjä. Joo, on hiilareita, mut lääkärin määräyksellä saan nyt syödä mitä vaan ;) Pääsin sairaalasta pois vain siksi, että veriarvot oli suht ok (sen ansiota, et pystyy syömään). Kipuja on koko ajan muuten, mut ei makoillessa. Eihän siitä siirrosta mitään tullu :( ja niin surullinen kuin sen takia olenki, niin ymmärränhän mä sen, että nyt on oma paraneminen etusijalla. Toivoisin vaan, että PAS vois olla jo tammikuulla. Lääkäri ja hoitaja on ollu niin mahtavia, että ehdottomasti haluan kiittää heitä jotenkin tän kaiken jälkeen. Sairaalan päivystykseen on jopa lapsettomuuspolilta etukäteen ilmoitettu, mitä tehdä, jos ilmestyn ovelle... en voi valittaa, julkinen puoli tai ei, hoito on parasta mahdollista <3
Follien määrää ei siis laskettu ja osa jäi punktioimatta. Soluja saatiin 24, joista 19 hedelmöittyi. 3 oli monitumaisia ja meni roskiin, 16 lähti pakkaseen. Niistä 8 oli top ja toiset 8 hyviä. Ne pakastettiin 6teen eri olkeen (vain), mutta sitäpä en päässyt valitseen.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille ihanille ja plussatuulia!

Ps. toimiiko muilla hymiöt??
 
Pikaista paranemista Nyppy! Ei tuo hoito kyllä kivalta kuullosta, kun joudut noin siitä kärsimään. Mutta mitäpä sitä ei tekisi tämän asian puolesta..

Mä olin jo ehtinyt luopua toivosta, että se suuri solu mikä ultrassa näkyi olisi munasolu, kun koko viikon tein ovistestejä ja aina yksi viiva tuli esille. Eilen illalla tein vielä viimeisen, kun suureksi hämmästyksekseni se olikin plussa! Siis toinen kerta puolentoista vuoden aikana, kun saan testiin plussan. Ja voi kuinka monta testiä niitä oonkaan tänä aikana tehnyt! Tuntui uskomattomalta nähdä se siinä :p Joo tiedetään, että se on vasta ovisplussa, mutta siitä on hyvä aloittaa. Tiedetään ainakin, mitä tänä viikonloppuna miehen kanssa tehdään =)

Mukavaa viikonloppua ja ensimmäistä adventtia kaikille!
 
Tänään oli sitten kontrolli ja mikä pettymys :( ikinä en oo ollu kroppaan niin pettyny kun nyt.

Limakalvo oli 9,5mm mikä oli hyvä, mutta YKSI 19mm munarakkula vaan löyty joka oli sit vasemmassa puolessa, oikea oli tyhjä. Nyt sit odotellaan että se ovis tulis.

Saatiin myös sinne Ivf hoitoihin keskusteluaika 25.1.12. Sekin tietty harmittaa että niin kauan joutuu oottaa, mulla menee yksi kierto siinä sitten, ellei kaksikin. :(
 
Kiitos ihanaiset Idylli ja Kultapuro tsempistä :heart:

ONNEA Kultapuro oviplussasta :) Hieno juttu! Nyt vaan jännäilemään... varmasti niin valtavasta follista kuoriutu huippusolu :)

Idylli koska sulla piti sen tätin saapua?

Pinkku no mutta edes se yksi, vaikka harmittaa, niin hyvä että se edes se yksi sinnikäs. Ja jos sinne kuitenkin ivfään näyttäis menevän, niin sekin keskusteluaika tulee pian, kun tässä on joulu ja vuodenvaihde välissä. Jaksuja ja tärppionnea!

Omasta navasta sen verran, että lepo jatkuu. Pahin hyperinvaihe ilmeisesti oli tuossa pe ja la, sen jälkeen on kivut helpottanu ja hetkittäin turvotuskin laskenu... heti vaan jo yrittää tehä jotai, kaikki palaa. Kivasti tuntu munasarjat vatsapeitteiden läpi sellasena nyrkin kokoisena kipeänä möhkäleenä (nyt pienentyneet). Tuskanen matka on tultu, mutta ei harmita niin, kun saalis oli hyvä (vaikka se tuoresiirto edelleen kaihertaakin). Ylihuomenna taas lääkäriin, niin kuulee tilanteen. Mulle tuli sellanen pelko viikonloppuna, että voikohan tää vaurioittaa munasarjoja jotenki pysyvästi.


Mukavaa viikkoa kaikille ja plussatuulia +++++:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Melargia
Nyppy Täti voisi periaatteessa saapua nyt, kun on kulunut 4 viikkoa siitä tyhjennyksestä, mutta voi kestää vielä parikin viikkoa ennen kuin saapuu. Mun mielestä saisi tulla mahdollisimman pian, niin kierto palautuisi normaaliksi. Enpä ole koskaan ennen odottanut ja toivonut tätiä saapuvaksi :LOL:
Kiva kuulla, että kivut ovat helpottaneet. Kuten sanoit, tuskanen matka sulla on ollut, mutta jos sen kärsimyksen seurauksena saat vaavin, niin et enää edes muista niitä kipuja :)

Pinkku-84 Yritä ajatella, että löytyi edes yksi! Mutta ymmärrän kyllä, ettei se välttämättä mieltä kohenna. Toivottavasti joulu ja uusivuosi nopeuttaa ajan kulua, niin että se teidän keskusteluaika olisi pian :)

Toivottavasti Kultapuron viikonloppu sujui odotetusti hempeilyn merkeissä ;)

Oltiin viikonloppuna ystävien lapsen ristiäisissä ja itkuhan siellä sitten tuli. Pappi puhui, että lapsen syntymä on odottamista ja uusi elämä on lahja, niin tietty sitten tuli mieleen, miten toisille se lahja suodaan ja toisille ei. Ja tietysti mietin myös, että ei meillä sitten vieläkään vietetä kastejuhlaa, vaikka niin jo hetken uskoimme.
 
Idylli tosiaan harvoin sitä toivoo kuukautisten alkavan, toivottavasti sun ei tartte enää kauaa ootella. Välillä näissä jutuissa päiväkin saattaa tuntua ikuisuudelta!

Täällä oli aika jänskä viikonloppu. La-iltana tunsin, kun munis irtosi ja näin ollen puputtelun ajoitus taisi mennä aika nappiin. Mieskin sitten innostui tutkimaan hedelmöitymisen tapahtumia netistä ja todettiin vaan yhdessä, kuinka pienistä asioista (ja kuitenkin varsinkin meille pitkään yrittäneille niin suurista) uuden elämän alkamisessa on kyse. No nyt täällä tietenkin jännätään kovasti. Eilen ja tänään aamulla mulla tuli vähän ihmeellistä vaalenanpunaista vuotoa, mitä ei ole ennen tullut. Kiinnittymisvuotoa se ei kuitenkaan voi olla, kun oviksesta oli vain 2vrk. Omituista. En nyt halua vaan toivoa liikoja ettei sitten taas tule tädin saapumisiltana korkealta ja lujaa. We'll see!

Hugs!
 
Meni sitten tämäkin Inssi ohi :'( Miksi ne ei lääkärissa antanu sitä irrotuspiikkiä, voi perkele. Noh Tammikuuhun siis menee. Onpahan sitten muutama kk aikaa rentoutua ennen kuin alkaa piikitykset. Huomenna olis ollu vielä mahdollisuus saada ovis, mutta lähetään perjantai aamulla laivalle kohti Ruotsia sukuloimaan. Harmittaa ihan sikana.

klo:13.15 Soitin lääkärille tänään ja ilmoitin että inssi menee ohi, siellä oli taas mukava hoitaja vastaamassa puhelimeen ja harmitteli tietenkin. Kyselin sitten tietty sitä Ivf jonoa ettenkö pääse aikaisemmin lupasi laittaa minut jonotuslistalle mikäli tulee peruuntumisia. Se jos mikään vähän piristi. Mutta sitten hoitaja mansensi taas vähän lisää. Hoidot voidaan aloittaa vasta MAALISKUUSSA....eheeeiiiii....:headwall: Noh, jos saisin sitten synttärilahjaksi hoitojen aloituksen aikasemmin :saint:

Että näin.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään siiten ovis näytti plussaa....voi perhanan perhana, mä arvasin tän. Manasin mehellekkin et, kerrankin kun olis päässy inssiin, me ollaan jo LAIVALLA siihen aikaan. Mä mainitsin silloin jo tästä kun lippuja ostettiin et otetaan ilta lähtö tai la aamu, mut EI...se ei miehelle käyny. Pitäskö mun laittaa tää viesti tonne kiukkupuolelle. Mua masentaa vaan niin hirveesti tää juttu. Onhan sitä kaksi vuotta yritetty ilman lääkäriä ja lääkärin kanssa eikä mitään. Miksi se nyt sit onnistuis luonnollisesti. :headwall:
 
Idylli toivottavasti täti on jo tullu tai ainakin jo matkalla!
Mä olin kans viime vuonna yksissä ristiäisissä ja kyllä sai papin puhuessa purra poskensa verille itkua pidätellessä :( Jaksuja sinne odotteluun :hug:

Kultapuro joillakin sitä vuotoa tuolee oviksen aikaan ja ihmekös tuo, kun se sun follis oli niin iso.... ainakin se on satavarmasti irronnu! Meinasitkos koska testailla? Jännäksi menee =) Plussa:hug: sinne päin..

Pinkku no voi höh : / Hirmusti voimia :hug: Toivottavasti reissu kuitenki menee hyvin.


Mä kävin eilen kontrollissa ja munikset oli edelleen isot (n.7-7,5cm), mut neste vatsaontelosta oli huomattavasti vähentynyt (punktioidut follit edelleen valtavia). Lääkäri sanoi miettineensä, että olisiko pitänyt pakottaa mut jäämään sairaalaan, kun ei perjantaina kuulunut ja olen kuulemma sen oloinen, etten lääkäriin helpolla lähde :p Hän oli tyytyväinen, ettei siirtoa tehty... olisin kuulemma sairaalassa. Yritin ruinata siirtoa aiemmin, mut eipä onnannu, Pöh! : / ---> PAS siis helmikuun alussa, jos kierrot sitä ennen pitää kutinsa. Eli siis PAS tehdään mieluummin luonnolliseen kiertoon, koska kokemuksien mukaan onnistumisprosentti parempi silloin ja alkioita ei mene "hukkaan". Mun valtavat munasarjat tervehtyy ja palautuu tässä vasta joulu- tammikuun aikana, ja aikaisemmin se luomuovis on hankala havaita tai sitä ei edes tule. Voiko tuohon sitten enää sanoa vastaankaan?! Että näillä mennään mitä on annettu ja luottaen siihen, että ne pikkuruiset alkiot pakkasesta selviää ja kiinnittyvät paremmin, kun kroppa saa ensin tervehtyä. Huoh.... se on vaan odottava aika pitkä, niin ku tiiätte....
Ai niin ja kp2 menossa.
 
Kultapuro mun täytyy taustalta ulkopuolisena huudella tuosta sun vuodostasi... Mulla tuli tismalleen kaksi päivää kivuliaan oviksen jälkeen hieman vaaleanpunaista vuotoa pyyhkäistäessä. Vuoto oli outoa, koska kertaakaan kahden vuoden yrityksen aikana en ollut tuollaisen törmännyt.

No, tuo vaaleanpunainen vuoto enteili ainakin mulla plussaa, nyt odottelen esikoista viikoilla 9+6. :heart: En tiedä mitä se oli, mutta hyvä merkki kuitenkin! Kiinnitymisen uskon tapahtuneen dpo 6, jolloin vatsani oli julmetun kipeä.

Me siis saimme yllärinä luomuplussan piiiiiiitkän odotuksen jälkeen. Norkoilin ennen plussaa lukemassa pitkään teidän palstaanne, koska suunnittelimme hoitoon menoa.

Siispä peukut pystyyn, että teilläkin vuoto olisi merkki jostakin ihanasta!
 
  • Tykkää
Reactions: Nyppy ja Pinkku-84
Voi Almeja nyt kyllä pistit mun vatsaan monen monta perhosta! Voi kun olisikin sama tilanne kuin teillä! Mä oon kyllä ihan ihmeissäni täällä ollu jo pari päivää kun mulla on nyt kolmatta päivää jo pientä vuotoa. Alussa ajattelin et voiskohan se olla kiinnittymisvuotoa mut nyt kun sitä on tullut jo näin pitkään ni eiks se oo jo vähän pitkä aika kiinnittymisvuodoksi?? Kai se voi olla keskenmenokin.. Välillä vuoto on kirkkaanpunaista ja välillä ruskeaa. Ja nyt siis dpo 6 meneillään eli kuukautisista ei kuitenkaan pitäisi olla kyse. Joskus ennen kuukautisia on kyllä ennenkin tullut tuhrua, mutta tuo ruskea vuoto on uutta. Meinaan tulla hulluksi kun en yhtään ota asiasta selvää. Testiä en aatellut tehdä ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa eli 9 piinapäivää vielä edessä.

Leppoisaa viikonloppua teille muille :p Täällä taitaa mennä hiuksia repiessä ;)
 
Kultapuro Mikäs siellä on tilanne? ;)

Täällä kp3. Ihan okei fiilis.

SATAA LUNTA, JEE! Saas nähdä millainen riemu syntyy, kun lähdetään koiran kanssa ulos. Ensimmäinen talvi ja ensilumi hänellä :)
Hyvää itsenäisyyspäivää ja vapaapäivää kaikille! :flower:
(Tuosta tuli mieleen, että enpäs kyllä tiedä teidän kaikkien ammatteja, eli onkohan teillä vapaata tänään vai ei...)
 
Täällä se viiden päivän pituinen tiputteluvuoto vaihtui eilen sitten kuukautisiin... Ja voitte arvata että fiilis on sen mukainen. Vielä kun olin herätellyt toiveita sen vaaleanpunaisen vuodon takia ja iltaisin oli lämpö hieman koholla ja vatsasta nippaili. Miks tollaisia oireita tulee mut sit ei kuitenkaan mitään?? Ja mistä se pitkä tiputteluvuotokin johtuu? Ärsyttää niin. Tänään taas alotin Femaria napsimaan ja yritän psyykata itteeni siihen etten jatkossa elättelis minkäänlaisia toiveita vaikka mitä oireita olis.

Mutta hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! Toivottavasti teillä ollut mukavampi päivä kuin täällä!
 
Kultapuro :( pahoittelut :hug: Olisko jotain yrittänyt tapahtua?

Idylli Tsemppiä viimeiseen luomukiertoon ennen clomeja... eihän sitä koskaan tiedä millasen ylläripyllärin joululahjaksi saatte =)

Mites meni Pinkun reissu?

Mitä kuuluu Islalle??:popcorn:

Täällä menee hermot! Kp8 ja tuhruilu jatkuu... sais pikku hiljaa tuo täti häipyä muihin maisemiin. Yrittäny tässä ettiä tietoa, et miten muilla on ollu ivf:n jälkeinen kierto, jos ei tuoresiirtoon päästy hyperin takia. Olo alkaa muuten olla ihan hyvä... vaikka edelleen juon ku kameli, hyppään vessassa ja odotan että paino alkais oleen normaalilukemissa.
Mä olen ollut huomaavinani, että olen muodostanu jonkinlaisen kummallisen tunnesiteen pakkasessa odottaviin pampuloihin :confused: Kai sitä niin odottaa, että saa pienen käydä hakemassa kyytille...

Mukavaa loppuviikkoa Ihanaiset :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Tänään eka työpäivä :) aamulla tultiin kotia ja voitte arvata kuinka väsyny olo on. Onneksi töissä tänään ja huomenna :)

Matka meni hyvin, ERITTÄIN hyvin, tuli Shoppailtua kaikenlaista uutta sisustus juttua, ai että on ihanaa käydä naapurissa kun siellä on sen verran halpaa.

Tohon pupuilu juttuun voin kommentoidan sen verran että hemmetti laivan sängyt on PIENIÄ :D toivottavasti ei hirveesti häiritty naapureita :)
Nyt on sit menossa pp 6, kovin isoa odotusta ei oo, mut ei sen väliä. Nyt on sen verran hyvä mieli.

Niin ja Myöhästyneet itsenäisyyspäivä toivotukset kaikille. Me ei Ruotsista juhlia katottu. Shoppailtiin kylläkin ;)
 
Lumileopardi täällä piiiitkästä aikaa. Taukoon on syynä onnistunut ensimmäinen IVF tuoresiirto. Eli nyt ollaan jo viikolla 14 ja niskaturvotusultra onnistuneesti takana. Ei enää montaa jännitettävää päivää edessä….hih. :whistle:(Olen ollut aivan täysin pakokauhun ja hysteria rajamailla nämä 3kk.)

Halusin tulla tänne ehdottomasti kertomaan tämän, vaikka se herättääkin mussa ristiriitaisia tunteita. Toisaalta haluan jakaa suurta toivoa, että näillä hoidoilla voi oikeasti onnistua ja toisaalta tiedän niin sydäntäsärkevästi sen tunteen, kun onni ei osu omalla kohdalle. Mulla ei ollut mitään oireita ennen plussatestin tekoa. Ainoa, jos oikeasti kaivamalla kaivaa, oli se, ettei mun tehnyt mieli karkkia (mitä normaalisti tekee mieli joka päivä!). Ite näitä oireita jo vuosia kytänneenä, olikin sitten outoa, ettei niitä ollutkaan! : /

Käyn täällä edelleen usein lukemassa teidän juttuja ja elän vahvasti mukana varsinkin Nypyn koettelemuksissa. Hirmuisesti sulla niitä rakkuloita kasvoikin! :O Mullakin oli siinä ja siinä, että tuleeko hyperi, mut sain jonkun oudon pistoksen (dekapeptyl), jonka tarkoitus oli hillitä sitä. Munasarjat oli varmaan vielä kuukauden hellät, kun hyppi/aivasti tms., niin kaikki tuntui ikävästi.

Halauksin, lumileopardi.
 
Tervetuloa mukaan jakamaan iloa ja surua vauvakuumesta, tutkimuksista (ja tuloksista!?) ja toivosta saada oma pikkuinen käärö avuin tai ilman :heart:



***Kuumeilijat***

Nyppy 35v...........esikoinen haaveissa....ilman ehkäisyä vuodesta '07
- Käytössä metut, 1.ivf 11/11.
Miipeli................................. ................Yritystä 12/08 asti
- Ei vielä hoitoihin/tutkimuksiin.
Melargia 26v.....esikoinen haaveissa...............yritys aloitettu 8/09
- OI+inssi
t84 27v..................................... .........Reilu 2v "kunnon" yritystä.
-Tutkimuksiin menossa
Helinä*** 27v..................................... Yritysaika 1,5v
- Tutkimukset
83yrittäjä 27v..................................... .Yritys aloitettu 4/2009
- Clomit, 3. inssi, syksyllä ivf(?)
Hopeainen............................... ............Yritystä noin 2,5v
- Tutkimukset, terolut, kilpirauhasen vajaatoiminta
Rowan79, 31 v................esikoinen haaveissa.........yritystä 9/09
- aiemmin 3 x IUI (negat) ja femarit, 1. ICSI 10/2011 (1 alkio -> nega), 2. ICSI alkuvuodesta 2012
Pinkku-84, 27v................esikoinen haaveissa........yritystä 08/09
- tutkimukset, 2. IUI (08/11,09/11)......
-nasu- ..........................
LoveStreet ..........................esikoisen yritys alkanut 4/2009
- Lääkkeenä thyroxin, tauolla toistaiseksi.
Tillu79, 32v...............................esikoisen yritystä n.3v
- käytössä menopur, pregnyl, lugesteron, mini disperin, kilpirauhasen vajaatoimintaan thyroksin. 1. IUI (08/11), 1.ICSI (09/11)
Kultapuro, 29v.....esikoinen haaveissa............yritystä 7/2010
- Käytössä femarit
odotusta odottava, 23v.....esikoinen haaveissa....yritystä 5,5v
- 1. IUI (09/11)
Idylli....................esikoinen haaveissa.....yv2



:heart:***Plussanneet***:heart:

(nimi/hoito/monesko/yritysaika/laskettuaika)

Thaikatti.....1.ivf/icsi...1.....??.......09.11.2011
Isla79.........1.ivf........1.....??.......29.11.2011
Kapybara.....Luomu ...1.....??.......21.01.2012
Imoen.........Luomu....2.....yv 3.....13.03.2012
Viola30.......clomit.....2......yv 2.....05.03.2012
Tunturihilla...Luomu....1......yv 2....12.03.2011
H.o.p.e........??.........1......??.......LA
Babies.........metut....1.....yv 2.......LA 27.04.2012
Lumileopardi..1.ivf.....1......yv2........LA ???


:flower::heart:***Syntyneet***:heart::flower:

Thaikatti..........24.10.2011...........tyttö
 
Lumileopardi täällä piiiitkästä aikaa. Taukoon on syynä onnistunut ensimmäinen IVF tuoresiirto. Eli nyt ollaan jo viikolla 14 ja niskaturvotusultra onnistuneesti takana. Ei enää montaa jännitettävää päivää edessä….hih. :whistle:(Olen ollut aivan täysin pakokauhun ja hysteria rajamailla nämä 3kk.)

Halusin tulla tänne ehdottomasti kertomaan tämän, vaikka se herättääkin mussa ristiriitaisia tunteita. Toisaalta haluan jakaa suurta toivoa, että näillä hoidoilla voi oikeasti onnistua ja toisaalta tiedän niin sydäntäsärkevästi sen tunteen, kun onni ei osu omalla kohdalle. Mulla ei ollut mitään oireita ennen plussatestin tekoa. Ainoa, jos oikeasti kaivamalla kaivaa, oli se, ettei mun tehnyt mieli karkkia (mitä normaalisti tekee mieli joka päivä!). Ite näitä oireita jo vuosia kytänneenä, olikin sitten outoa, ettei niitä ollutkaan! : /

Käyn täällä edelleen usein lukemassa teidän juttuja ja elän vahvasti mukana varsinkin Nypyn koettelemuksissa. Hirmuisesti sulla niitä rakkuloita kasvoikin! :O Mullakin oli siinä ja siinä, että tuleeko hyperi, mut sain jonkun oudon pistoksen (dekapeptyl), jonka tarkoitus oli hillitä sitä. Munasarjat oli varmaan vielä kuukauden hellät, kun hyppi/aivasti tms., niin kaikki tuntui ikävästi.

Halauksin, lumileopardi.
Hirmusti Onnea koko perheelle!!!! :flower::hug:
Mulla oliki vähän sellainen tutina ;) Hienoa!! Mukava se on kuulla aina onnistumisista... valaa uskoa siihen, ettei omat toiveet ole turhia.
Enpäs ole moisesta pistoksesta kuullutkaan :O Seuraavalla polireissulla lääkäri mun kans taas helisemässä, kun alan kyseleen ;) Vaikka mulla oli tuo hyperi niin paha, että tuskin olisivat edes minkään pistoksen avulla siirtoon lähteneet tuoreeltaan :stick: Olen tässä miettinyt, että mun hyperiä varmasti pahensi se, että clomit oli juuri pistäneet hormonit hyrräämään.... vaikkakin kasvattivat vain kystan :confused: Kyllä mä olen jo tilanteen hyväksynyt ja kevyin mielin valmistaudun tulevaan... ihanan kutkuttava jännitys jo päällänsä, kun tietää että siellä pienet odottaa, PAKKOhan se on tuosta solu määrästä edes yhen kiinnittyä ja mennä loppuun asti?! Ainakin toiveet on korkealla :ashamed:
Miestä kiusasin, kun tuli puhetta tulevista lapsista(monikossa) ja hän kysyi, että montako olin ajatellut... totesin vain, että siellähän on kuusitoista pakkasessa :LOL:

Tosi kivalta kuulostaa Pinkun reissu, mukava että mieli vähän parempi :hug:

Mitäs muille kuuluu??

Rentouttavaa viikonloppua kaikille! =)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
Huomenta kaikille. täällä on taas haavat nuoltu viime kierron epäonnistumisen jälkeen.
17 päivä alkaa luget 3xPvä ja 20.12 pitäis olla sit Pas, jos meitin huurunenät selviää sulatuksesta. Kuulin jostaki lääkkeestä mitä on määrätty nyt useille siirron jälkeen- pitäs parantaa kiinnittymis mahiksia huomattavasti. Joku Gonapeptyl nimeltään. Onko kellään parempaa tietoa kyseisestä aineesta?
 
Ihana kiitos Pinkku ja Nyppy!

Täällähän mä vieläkin pyörin ja seurailen tilanteita. Pinkku elää jännittäviä päiviä!

Nyppy Joo, sun hyperi olikin aika "tasokkaampi" kun mun, joten en mäkään usko, et mikään pistos tossa solumäärässä olisi auttanut estämään hyperiä. ;)

Tillu En tiedä puhutko samasta pistoksesta kuin mä, mutta mulla käytettiin jotain Dekapeptyl -nimistä pistosta ikään kuin pregnylin tilalla ja samalla hillitsemään hyperiä. Sain pregnyliä kyllä sitten ennen punktiota.
 
1. MITÄ GONAPEPTYL ON JA MIHIN SITÄ KÄYTETÄÄN (ote lääkevalmistajan ohjeistuksesta)

Lääke on injektioneste, joka on pakattu kertakäyttöiseen ruiskuun. Ruisku on tarkoitettu vain yhtä käyttökertaa varten. Lääke annetaan pistoksena alavatsan ihon alle.
Lääke sisältää triptoreliinia, joka on luonnollisen gonadotropiineja vapauttavan hormonin eli GnRH:n synteettinen analogi. GnRH säätelee gonadotropiinien (sukupuolihormonien eli luteinisoivan hormonin [LH] ja munarakkulaa stimuloivan hormonin [FSH]) eritystä. Gonapeptyl estää GnRH:n toimintaa ja pienentää näin LH:n ja FSH:n määrää (ns. down-regulation). Näin estetään ennenaikainen ovulaatio (munasolun liian aikainen irtoaminen).
Gonapeptyl-valmistetta käytetään naisilla hedelmöityshoitojen yhteydessä. Hedelmöityshoidossa ovulaatio voi joskus tapahtua liian aikaisin, jolloin raskauden mahdollisuudet pienenevät oleellisesti.
Gonapeptyl-valmistetta käytetään vähentämään ja ehkäisemään ennenaikaisia LH-erityshuippuja, jotka voivat saada munasolun irtoamaan liian varhain.
Gonapeptylin vaikuttavaa ainetta triptoreliinia voidaan käyttää myös muuhun, kuin tässä
pakkausselosteessa mainittuun tarkoitukseen. Kysy lääkäriltä, apteekista tai hoitohenkilökunnalta jos sinulla on lisäkysymyksiä ja noudata aina heidän ohjeitaan.

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/5/11760805.pdf

Gonapeptyl 0,1 mg/ml on tarkoitettu estämään ja ehkäisemään ennenaikaisia luteinisoivan hormonin
(LH) erityshuippuja naisilla, jotka läpikäyvät kontrolloidun munasarjojen hyperstimulaation osana
avusteisia lisääntymismenetelmiä.
Kliinisissä tutkimuksissa Gonapeptyl 0,1 mg/ml -valmistetta on käytetty hoitojaksoissa, joissa
stimulaatioon käytettiin virtsaperäistä ja rekombinanttia ihmisen FSH-hormonia ja ihmisen
menopausaalista gonadotropiinia (hMG).

1. MITÄ DECAPEPTYL DEPOT ON JA MIHIN SITÄ KÄYTETÄÄN ( http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humpil/8/9284518.pdf )
Decapeptyl Depot säätelee sukuhormonien pitoisuutta.
Sitä käytetään miehillä eturauhassyövän hoidossa ja naisilla kohdun myoomien pienentämiseen ennen leikkausta ja oireiden lievitykseen endometrioosissa.
 

Yhteistyössä