Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Täällä en ole kummemmin toiveita herätellyt tämän kierron suhteen, kun meni aikataulut aika huonosti. Viime torstaina pistin sen Pregnylin ja sillon heti puputeltiin, mutta seuraavana päivänä lähdinkin ilman miestä laivalle ja ovis taisi olla lauantaina enkä jotenkin jaksa uskoa, että ne simpat olisivat jaksaneet niin pitkälle.. Siis tokihan ne voivat jaksaa neljä-viisikin päivää, mutta kun ei ole aiemmin tärpännyt vaikka olisi joka päivä oviksen tienoilla pupuillut niin miksi se nyt onnistuisi kun ajoitus ei ollut ihan optimaalinen. Ens viikolla täytän 30 ja ainut synttärilahjatoive olisi ollut tieto raskaudesta, mutta se taitaa jäädä haaveeksi :(

Huomenna vielä verikokeeseen, missä ilmeisesti katotaan onko munasolu irronnut ja onko veriarvot muuten kohdillaan.

Mä oon kanssa elänyt siinä uskossa, että orgasmi oviksen aikaan olisi hyvä asia?! Mutta oviksen jälkeisestä orgasmin vaikutuksesta en tiedä mitään!
 
Voihan helv.....tässä sitten syy miksi olen raskautunut tasan 2 kertaa :)

"raskautumista helpottaa, jos sinä saisit orgasmin ennen miestäsi, koska se naisen orgasmi auttaa jotenkin niitä siittiöitä selviämään sinne munasolun luo"

Tätä tekstiä löyty monesta paikkaan...Enhän mä mitään orkkuja muutenkaan saa....pitää hakee joku nippeli nappeli seksikaupasta jos vähän helpottas :D

Metkun sivuilla luki näin:

•Olisi hyvä, jos nainen saisi orgasmin vasta miehen jälkeen. Naisten orgasmissa tapahtuvat kohdun supistukset edistävät siittiöiden joutumista suoraan oikealle maaperälle, eli kohdunkaulan kanavaan. Jos siittiöt jäävät uiskentelemaan emättimeen, kuolevat ne nopeasti epäedullisen happaman ympäristön vuoksi. Orgasmissa kohdunkaulan kanavan limatulppa pullistuu osittain emättimen ulkopuolelle ja takaisin vetäytyessään vie siittiöt mennessänsä kohdunkaulan kanavaan.
 
Viimeksi muokattu:
Idylli esim. David- merkkiset liuskatestit aika nihkeesti antaa sitä viivaa, ettei kannata olla huolissaan. Mäkin olen kerran todistettavasti raskautunut kierrosta, josta en tasavahvaa saanut... tosin mulla on tuo pco, joka vaikuttaa. Toisaalta lh-huippu voi olla lyhytkin ja tulla sellaiseen aikaan päivästä, ettei sitä osaa oottaa. Jospa nyt kuitenkin.... d:)b

Pinkku oi, ihania hääjuttuja :heart: Se on hyvä, ettei ajatukset pyöri vaan tän yhen asian ympärillä, vaan on muuta kivaa.

Kultapuro eikös se solu irtoa n.36h Pregnylin pistämisestä, joten eihän sitä tiedä, josko siellä onkin ollut muutama sitkeä simppasissi asemissa
Toivotaan niin! Olishan se plussa maailman paras synttärilahja :heart: Miten meni se verikoe?

Tuosta orgasmista ja raskaaks tulosta on kai kahta koulukuntaa, koska mä ainakin olen kuullut ja lukenut asiasta puolesta ja vastaan. Liekö sitten tuo teidän mainitsema tällä hetkellä vallalla oleva... mut voihan se olla, ettei siitä ole saatu tieteellisiä todisteita, voisin kuvitella, että siinä on kans yks asia, jota on kovin hankala tutkia :p

).( Mulla oli siis tänään ultra, jonka tarina on pitkä. Se lähti peruutetusta lääkärin soittoajasta, joka ei sitten ollutkaan peruutettu jnejne. Lääkäri vilautti puhelimessa PASsin mahdollisuutta, mutta asiassa oli liian monta liikkuvaa osaa, enkä uskaltanut asiaa edes toivoa. Tänään sitten kuulin, että PAS oliskin yllättäen mahdollinen jo tähän kiertoon, MUTTA kiirettä pitää, kun ovis onkin nyt ajoissa (folli 22mm, limis hyvä). Lääkäri käski kotiin ja testaan, jos plussaa soitto heti ja varaamaan aikaa. Kaikki meni kivasti mönkään :ashamed: Testi oli plussaa, mutta lapsettomuuspolilla ei enää ketään saanut kiinni.. ainoa jonka sain kiinni oli gynen polin hoitaja, jonka ainoa neuvo oli, että harrastakaa seksiä... joo joo, uskokaa tai älkää :D Mähän yleensäkkin soittelen sairaalaan, että mitäs nyt kun ovistesti plussaa. Vähän ehkä uusavuttomuus viety huippuunsa, kun näinkin yksityiskohtaista neuvoa lapsen tekoon kaivataan :p Mä siinä sitten hitaasti tavasin rauhallisesti uudelleen, että ei kun me kär-si-tään lap-set-to-muu-des-ta ja kyse on pa-ka-ste-al-ki-os-ta, mutta noup, maanantaina aamulla voi soittaa ja silloin voi olla jo liian myöhäistä :( Ei voi mitää, viikonloppu menee sitten tässä piinassa. Voi että kun kaikki järjestyis ja päästäis piinailee sitä tärkeintä!


Mukavaa viikonloppua kaikille ja hirrrrmusti isoja plussapuhureita ++++++++++:whistle:
 
Noi orgasmit ja raskautuminen taitaa tosiaan olla niitä huuhaajuttuja, joita on vaikea tutkia ja kyllähän normaalisti raskautuva pari kyllä tulee raskaaksi sai sitten orgasmin tai ei, ja sai sen sitten missä vaiheensa tahansa. Moni lääkäri kyllä ihan vaan nauraa noille orgasmijutuille, mutta kummasti ne silti itseä mietityttää...

Nyppy Teillä on nyt kyllä niiin huonoa tuuria, ettei voi olla tosikaan. Toivottavasti sen nyt vielä maanantaina sitten ehtisi. Pidetään peukkuja!

Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Ootteko kokeillu Akupunktiota? Itse ajattelin ottaa nistakas kiinni ja varata aikaa. Ihan siitäkin syystä että niskat ja hartiat tosi jumissa ja "pitäisi" lapsettomuuteenkiin jotenkin auttaa. Täällä Turussa on tällainen Kiinalainen lääkäri joka on suomalaisessa lääkärikeskuksessa ja sinne ajattelin soittaa, kysyäkseni hintoja ja onko tuolle lapsettomuudelle jotain apua :) nyt todellakin otan kaikki huuhaa jutut käyttöön.

Greippimehu, jalat ylös 30min, seksiä joka toinen päivä (huhu), punaviiniä lasillinen (koska sitä muuten pitäs alkaa juomaan? ) Akupunktio...vieläkö jotain (??) :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nyppy
Pinkku joku tuolla ketjun alkupäässä kertoi kokeilleensa akupunktiota (anteeks, en muista kuka) ja kertoi kierron tasaantuneen ja kropan toimineen paremmin, vaik ei vielä ollutkaan silloin raskautunut. Mäkin kauan olen puhunut ja haaveillut, mut en ole saanut aikaiseksi ainakaan vielä. Kokeile ihmeessä ja kerro sitten kokemuksia!

Kiitti Hopeainen linkistä, tää pitääki lukea tarkkaan.

Kaverit.... elämme jännittäviä aikoja.....
Tänään on alettu meidän palleroisia herätellä ja mikäli kaikki menee hyvin, haen huomenna kyytiläisen :heart: Kyllä pelottaa!

Mukavaa alkanutta viikko Ihanaiset :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84 ja Idylli
Nyppy Jännää tosiaan :) Kovasti onnea matkaan! Toivon sydämeni pohjasta, että teillä vihdoin olisi hyvää tuuria matkassa ja kaikki sujuisi hyvin :heart:

Pinkku-84 Akupunktio on kokeilematta. Ei ole jotenkaan ollenkaan mun juttu, en osaa yhtään kuvitella, et menisin akupunktioon. Mutta oon kyllä kuullut sen joitakin auttaneen, joten testaa ihmeessä, jos se sua kiinnostaa =)

ON: Oon todella väsynyt koko ajan, rinnat on turvonneet, tulee runsasta valkovuotoa, on kauheet ilmavaivat ja muutenkin vatsassa sellanen turvonnut olo ja ajoittaista kipuilua, lisäksi eilen ja tänään ollut ihan hetkellinen etova olo. Normaalisti nää olisi ihan selviä raskausoireita, mutta nyt en tiedä mitä ajatella, kun ymmärtääkseni myös clomit voi aiheuttaa tällaisia oireita, eikö...? Nyt kp23/28, joten viikonloppuun pitää piinailla.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
Mää peukutan täällä Idylli, että oireet olis just sitä itseään d:)b Kuulostaa lupaavalta joka tapauksessa. Mä en enää muista miten mulla oli clomikierrossa.. saattoi normioireet olla voimakkaampana, mutta vaan vähän. Muistaako tai tietääkö joku paremmin?

Miten Kultapurolla menee?

Koska sulla Pinkku oli ne synttärit? Puregonin kans ei ainakaan alkoholi sovi, mä yritin juoda saunaoluen ja tuli tosi huono olo. Kuulinkin sitten jälkeen päin ettei sitä suositella. Eipä luulis silloin pelkkien sumujen aikaan vaikuttavan suuntaan tai toiseen... tosin jos on taipumus siihen sumujen aiheuttamaan päänsärkyyn, sitä se ehkä voi pahentaa. Oikaiskoon joku, jos parempaa tietoa.

Kauniita unia :heart:
 
Mulla synttärit maaliskuun 1 päivä, muistaakseni sumuttelen vielä silloin. En ees tiedä meinaanko mitään synttäreitä viettää varmaan kaasojen kanssa mennään syömään jonnekkin, niin kuin joka synttäreillä. Alkoholiakaan ei oo tullu nautittua vähään aikaan, ei vaan ole maistunut. Joten en usko että alan edes tuolloin alkoholin kanssa läträämään.

Mulla taas Karppaus menossa ja saanu nyt 1.1,5 viikon aikana 2kg pois. vielä pitäs saada 8-13kg pois. 6kk aikaa tavoitteeseen.
 
Idylli käy sitten kertoon kuulumiset, kunhan testaat d:)b

Pinkku varmasti tuolla tahdilla pääset painotavoitteeseesi! Hieno saavutus jo :) Miksi juoda alkoholia jos ei tunnu siltä, oikea malli.. mulla on kans ollu tuo fiilis jo pitkään, muut asiat mielessä, niin eipä paljon tuollasia kaipaile :) Ihanan jännää päästä seuraileen teidän hoitoja ja jännittään.... vaikka tietysti se plussa nyt muutenki olis saanu tulla.

Saanen taas omanapailla? :p Siirto tehtiin. Oli täysin kivuton ja kesti sen 5min. :D Kolme kaverusta oli sulatettu (samasta oljesta) ja yksi reppana oli ollut niin surkea, ettei kelvannut siirtoon eikä olis kestänyt uudelleen sulatusta :( Pakkaseen jäi onneks 13. Kaikkiin papereihin oli lääkäri jo valmiiks merkannut kahden siirron ja puhuikin että näin tehdään, mutta ilmeisesti meidän ilmeiden takia vasta kysyi että onko tämä ok :whistle: Mä en todellakaan toivo kaksoisraskautta... mutta kaks sinne nyt sitten siirrettiin (hyvin perusteluin ja suosituksin mm.ikä ja kumpikaan soluista ei top). Toimenpide oli ohi ennen kuin tajusinkaan mitä oli tapahtunut.... en tajua vieläkään. Itseasiassa pelko kasvaa.... todellisuudessahan prosentit on sen puolella, ettei raskaus ala ollenkaan. Toinen Murunen oli 6 soluinen ja toinen 7 soluinen :heart: Toivottavasti ainakin toinen tarttuu oikein kovasti kiinni... Jänskättää!

Mukavaa tiistaita kaikille :kiss:

Olis kiva kuulla odottajienkin kuulumisia?! Kuten tietysti kaikkien muidenkin :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli ja Pinkku-84
Pinkku, lähteekö sulla tuo karppaus helposti käyntiin? Tarkoitan kun tällaisena sekasyöjänä sitä vähän huvikseni kokeilin (viikon..) ja tuli vaan paha olo ja päänsärkyä. Muutenkin oon pudottanut painoani ihan tavan ruokavaliolla, se on toiminut mulla.

Nyppy, ihanaa, sulla on kaksi aarretta mahassa! Musta ois ihanaa jos tulis kaksoset kerralla, tulis lapsiluku nopeammin täyteen :)

Mulle varattiin sektioaika parin viikon päähän, iiks, vähän huolestuttaa et onko vauva (edelleen) liian pieni (tällä viikolla oli painoarvio 2 kg), et jaksaako se esim. imeä. Mulle ois hirmu tärkeää et imetys onnistuisi, nautin siitä viimeksi niin paljon. Mutta oon ihan iloinen ettei tartte olla kohta enää raskaana, mulle nää raskaudet on aina hankalia kaikinpuolin (sen alkuunsaamisen lisäks..), kurja olo siis lähes 9 kk. Mutta lopputulos on tärkein!

Mutta semmosta.. Meille on tulossa vieraita viikonlopuksi, kivakiva, vähän vaihtelua arkeen! Mukavaa viikonloppua kaikille!

Viola ja todellakin pikkuinen rv 34+4
 
Viola: Mä oon karpannu aikasemminkin, ei mitään ongelmaa oo tullu. Nyt on 3kg lähteny ja arvatkaas millanen itku tuli kun paino oli alle 80kg, oon yrittäny saada tuon 80kg alle kohta 6 vuotta. Nyt voin tyytyväisenä ilmoittää lääkärille että paino 79kg kun papereihin on merkattu 84kg (ok tuossa on jo 5kg, mutta 2kg on lähteny ennen karppausta)

Ootko Viola juonu teetä tai kahvia ja lopettanu ne kokonaan tai vähentäny? mulla meinaan se teki päänsäryn kun vähensin kahvia, mut sitä helvettiä kesti kaksi päivää :) (anteeksi kiroiluni)

Meillä tämä kierros meni sitten plörinäksi, tänään ovis, eikä mun tee mieli seksiä ollenkaan, vaikka panostin siihen että nyt tehään kaikki temput. Oli sen verran iso riita miehen kanssa sen alkoholin käytöstä, että ei huvita yhtään petipuuhia touhuta. Mies kun ei tunnu tajuavan sitä että pitäs ennen, sinä päivänä ja sen jälkeen harrastaa seksiä. Eilen ei tehty mitään. Menin nukkumaan murjottaen ja kiukkusena.
Nyt ootan vaan et se pieni alku saatais vaan pian sisälle. Mies voi sitten taskubiljardia tehä, olkoot se rangastus. *manailee*
 
Nyppy toivotan sulle ihan hirveesti onnea siirron jälkeiseen aikaan! Nyt kun sinne on kaksi siirretty, niin on sulla tosi hyvät mahdollisuudet että edes toinen niistä tarraisi kiinni. Onpas jännää! Kerrohan pian tuntemuksia =)

Violalle ihania viimeisiä raskausviikkoja! Nopeasti se aika vain menee, kun oot jo ihan loppusuoralla raskaudessa.

Pinkku mä oon kans miettinyt, että tänä keväänä menen myös kokeilemaan akupunktiota. Yksi kaveri, joka yritti pari vuotta lasta tuli toisesta akupunktiokäynnistä raskaaksi, joten mulla on hyvä esimerkki onnistuneesta akupunktiosta ihan lähipiirissä :p

Mulla sitten tietysti kävi niin, että samaisena päivänä tällä viikolla kun täytin 30-v, alkoi kuukautiset. Osasin kyllä odottaakin niiden alkamista, mutta jotenkin vaan tuntui niin ironiselta että muuten niin kiva ja juhlava päivä päättyi veriseen vessapaperiin. Ihan kuin joku tuolla ylhäällä tekisi pilaa mun kustannuksella.

Tänään lähdetään iltakoneella kohti Aasian lämpöä ja viikon mittaisella lomallani yritän olla murehtimatta tätä asiaa. Mies jatkaa reissaamista pari viikkoa pidempään joten tämä kierto on pakostikin taukoa. Sitten vaan klinikalle taas puhelua ja jatkosuunnitelmista en vielä tiedä. Tahtoisin jo kovasti siihen IVF:ään, mutta viimeksi lääkäri oli sitä mieltä että hyperin riski on niin suuri ettei sitä vielä tehdä. Oh the waiting...

Mukavaa viikonloppua kaikille :popcorn:
 
Heipä hei ystäväiseni :wave:

Ihana oli lukea kaikkien kuulumisia :heart: Palailen huomenna kommentoimaan enempi, nyt oon ihan puhki pitkästä työpäivästä. Mulla ei ole kyllä minkään maan oireita, vaikka kiinnittymisen olis kai pitänyt jo tapahtua?... alkiot nyt kuus päivää vanhoja. Jos jotai etsimällä etsii, niin tulee sellasia kylmiä aaltoja, mutta senkin voinee pistää pakkasen piikkiin :p

Kultapurolle pahoittelut tätistä :hug: mutta Hyvää matkaa! Ihanaa kun pääset sinne lämpimään :)

Ja kaikille Hyvää viikonloppua! :hug:
 
Kultapuro Ihanaa matkaa! Nauti reissusta ja unohda murheet :)

Pinkku-84 Toi kyllä harmittaa, kun ovis menee plörinäksi riitelyn takia. Meillä on välillä käynyt niin tai sitten on hampaat irvessä väkisin harrastettu seksiä. Nyt oon yrittänyt tsempata, etten vaan ärsytä miestä oviksen aikoihin enkä muutenkaan ala riitelee tai huomioi, jos se yrittää haastaa riitaa :)

Nyppy Joko siitä kuusi päivää on? Meneepä aika nopeasti. Toivottavasti tarraavat kiinni ja pysyvät matkassa! Tsemppiä :)

ON: Kuvitellut raskausoireet loppui pari päivää sitten ja tänään kellon tarkasti kp28 aamulla huomasin, että pientä tiputtelua oli tullut. Joten se siitä sitten. Ketuttaa ja masentaa niin älyttömästi ja alkoi taas jotenkin suututtaa se keskenmenokin. Ei oo raskausmahaa eikä edes alkavaa raskautta. :'( Noh, yksi kuukausi vielä tätä ja sitten inssi. On vaan taas jotenkin niin voimaton ja väsynyt olo. Ei tätä jaksaisi. Noh, tiiätte kyllä :(

Mukavaa viikonloppua!
 
Idylli :( tätipahoittelut :hug:

Viola oi ku jännää... ajatella, että teidän pieni prinsessa on sylissä jo parin viikon päästä :heart: Uskomatonta miten nopeaa viikot vierii. Oikein hyvää loppuodotusta Sinulle :kiss: Käythän kertoilemassa kuulumisia ja fiiliksiä vielä ennen sektiota?

Pinkku harmi tosiaan, että juuri oviksen aikaan teillä riitaa : / Itsestäni olen huomannut, että pinna on kireämmällä usein just oviksen aikaan, mistähän sekin johtuu, kun luulis asian just olevan päinvastoin. Jaksuja :hug:

Täällä siis dpo7-8, pp4 ja palleroiset 7pv vanhoja, mikäli ovat jaksaneet sinnitellä. Mielen vetää matalaksi, kun muistaa lukeneensa kommentteja "Jostain vain tiesin, että kiinnittyminen tapahtui silloin", "Vatsa oli kipeä muutaman tunnin, sen täytyi olla kiinnittyminen" jnejne ja itsellä ei ole ollu mitään tuollaisia, vaikka kiinnittymisen olis pitänyt tapahtua jo :ashamed: Sekin vielä, että aiemmin mulla on ollu kiinnittymisvuotoa ja nyt ei mitään, että vaikka yritystä olis ollu, niin olisiko pieni sitten kunnolla kiinni :( Varsinaista piinailua todellakin. Onneks on pitänyt kiirettä ja ollut kaikkea sellaista, ettei hirveästi ole ehtinyt asiaa murehtia. Hetki kerrallaan, ens viikollahan vastaus selviää.

Plussatuulia kaikille palstalaisille +++++++++:whistle: Kyllä se aurinko paistaa risukasaanki ennemmin tai myöhemmin :)
 
Meillä oli sovintoseksiä :D mutta tuskin tarvii piinapäiviä tässä laskea.

Nyppy: muista että kaikilla ei tuu mitää oireita, niin kuin ei mullakaan ollut. nyt rentoudut kunnolla ja jätä ne höpö höpö tekstit pois ;-)

Idylli: voi ei. jaksuja :/

Viola: nytkö jo se aika on :) vasta kerroit odottavas :)
 
Hyvä Pinkku että hieroitte sovinnon :D

pp6 ja aika matelee. Ei yhtään oiretta, mitä ei voisi pistää lugejen piikkiin. Aiemmin raskautuessa kun on ollut kiinnittymisvuotoa, lämmöt yli 37 ja äärettömän kipeät nännit, vetää oikeasti mielen matalaksi noiden oireiden puuttuminen. No joo, kyllä toki toivo vielä elää ja järki sanoo, että jokainen raskaus on erilainen, mutta kyllä silti pieni pelko hiipii persiiseen :stick: Voi pienet palleroiseni :heart:

Mukavaa viikkoa kaikille ja kiitos tsempistä :kiss:
 
Oi Nyppy! Täällä elän jännityksessä mukana. Ja siis mulla ei ollut MITÄÄN oireita, muuta kuin testin plussa. Palleroisille:hug:!

Pinkku ja Idylli Niin tuttua tuokin: ite nimitin sitä pakkoseksiksi. No niin, tules tänne kultarakas...joo-tunnelma katossa. Joskus tästä on seurannut jopa täysi kyvyttömyys ja sit mä en muuta ajatellutkaan, kuin että apua, nyt ei saada siittiöitä perille! Ja se vielä, et ku tajuaa, et pakkoseksi oli TAAS turhaa....

Joku kutsuu tätä kaikkea elämäksi....! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
Nyppy, onpa jännää! Odotan kuulumisia peukut pystyssä!! :)

Tänne ei mitään ihmeempiä kuulu, laskettuun aikaan on kuusi viikkoa ja viimeisiä työpäiviä vietetään.

Kovasti tsemppiä teille kaikille, olen hengessä mukana vaikken juuri kirjoittelekaan. :)
 
Imoen ja Lumileopardi Kiitos ihanat tsempistä :hug:

Ui ui, kyllä jännitys tiivistyy, kun Imoenikin aloittelee kohta äippälomaa :heart: :) Mikä on ollut olotila? Hyviä viimeisiä työpäiviä ja loppuodotusta :hug:

Entäs Lumileopardi, mikä sulla nyt on olo? Mitkä ja koska oli silloin ensioireet sulla?

Miten Idylli jakselee? Voimia sinne :hug:

Tänne ei kans ihmeitä kuulu, lämmöt kipus eilen 37n (siirron jälkeen ollu 36,8 muuten), mut sen saattaa aiheuttaa luget tai flunssa :p

Mukavaa keskiviikkoa :wave:
 
Eipä tänne mitään ihmeempiä. Eilen alkoi taas clomien popsiminen. Oon ollut jotenkin tosi alamaissa siitä alkaen, kun menkat alkoi. Itkettää ja masentaa eikä mikään kiinnosta. Nyt vaan odotan, että tää kierto olisi ohi ja edessä inseminaatio. Toivuin silloin siitä keskeytyneestä keskenmenosta niin nopeasti ja uuteen raskauteen toivoen ja luottaen, että nyt tuntuu kuin menisin takapakkia sen asian kanssa. Oon jotenkin vaan niin kiukkuinen, että toiset raskutuu helposti, eikä saa koskaan keskenmenoa, ja toisille raskautuminen on vaikeeta, ja kun vihdoin on raskaana, se menee kesken. Kyllä te tiiätte nää kaikki vitutuksen ja katkeruuden tunteet ja ne varmasti on tuttuja. En tiedä miksi oon taas viime aikoina alkanut miettiä noita asioita. Odotin kai vaan tyhmyyttäni liikaa tältä clomikierrolta. Mieskin valittaa, että millainen pakkomielle tää lapsiasia mulle on ja mua itteekin ärsyttää, että mun ajatukset pyörii koko ajan tämän yhden asian ympärillä ja nyt se on alkanut rajoittaa yhä enemmän meidän elämää, koska en halua tavata montaa lapsiperhettä samaan aikaan jne. Enkä saa aikaiseksi lähtee lenkille tms. kun ryven vaan itsesäälissä sohvalla, vaikka aina ennen olen ollut tosi liikunnallinen.
No niin, tulipa purkauduttua sitten oikeen kunnolla. Paskaa siis kuuluu, mutta kai tää tästä ohi menee. Alkaa kyllä mietityttää, että kestääkö mun pää mitään inssejä ja ivf-hoitoja. Miten te muut jaksatte? Toisaalta, en mä yleensä näin maassa ole, kai tää ohi menee. Ailahteleva luonteenlaatu vaan tekee kepposia :)

Nypylle edelleen tsemppiä ja toivotaan ja uskotaan yhä, että ovat tarranneet kiinni :heart:

Imoenille rentouttavaa loppuraskautta ennen ihanaa, mutta elämän mullistavaa tapahtumaa :)
 
Idylli: se on hyvä välillä purkaa tunteita. tiedän kyllä tunteen että pitää välillä saada purkaa höyryt ulos. Joten jatkossakin anna tulla vaan. Mä jotenkin piristysin tän lapsi asian kanssa kun kävimme naapurissa ja uusi äiti oli ihan väsyny, ei enään niin huoliteltu, tukka likanen ja vauva kitisi jatkuvasti. Anteeksi ku sanon mut mulla oli huomattavasti parempi olo :)

Meilläkään ei mitään ihmeellistä, tissit arastaa taas. Eli menkat tulossa. Häähössötystä edelleen, varattiin hääyöksi hotelli ja häämatka Thaimaaseen 2 viikkoon. Olipa outoa kirjottaa miehen sukunimellä oma varaus :)

Edit 2.2 piti sitten muuttaa matka varauksessa sukunimi omaan vanhaan, koska ei passi kerkee tulemaan niin nopeesti, menee kaksi viikkoa ennen kuin saan sen. Matkan jälkeen alkaa sitten kaikki muuttamiset.
 
Viimeksi muokattu:
Idylli saa ja pitääki kertoa mikä mieltä painaa. Eihän se sitä tuskaa ja masennusta pois vie, mutta vähän helpottaa, kun saa asian jakaa sellaisten kans, jotka käy samoja asioita ja tunteita läpi. Voimia Sinulle :heart: :hug:

Pinkku kuulostaa mahtavalta noi sun hääjärjestelyt d:) oikee kunnon häämatkaki :D Voi vitsi ku olis itelläki jotai tuollasta mihin upottaa ajatuksensa tän piinailun sijaan :p

Hopeainen olet oikeassa, eipä niin... sitä vaan niin helposti vertailee aiempiin kokemuksiin :whistle:

Tää tuntuu menevän aaltoliikkeenä; välillä olen varmasti raskaana ja välillä en takuulla ole :) Aamulla kun lämmöt oli sen 36,6 - en todellakaan ollut ja nyt illalla kun lämpö 37,1 - voisin ehkä ollakkin :D On tää hullua touhua.... mut ihmeenki jalat maassa on pystynyt oleen. Tätin pitäis kai kurvailla sitten su-ma.. saapa nähdä :) Olotilassa ei kyllä muutoksia, eikä paljon mitää oireita ole (rintavarustuksessa jotai + oikealla alavatsassa jotain + väsy = luget?). Googletin tuon lämpöasianki, niin melkein järkiään kaikki sanoo, että luget nostaa lämmön ja toiveet :stick:
 
Heipsistä kaikille :wave:
En olekaan tänne paljoa alun jälkeen kirjoitellut, lukenut kyllä olen ahkeraan :)

Idyllille haluan toivottaa paljon voimia :hug: Ihan rauhassa saa purkaa kyllä tuntojaan, ja tuo on niin tuttua nuo tunteet.. Jotenkin sitä vaan nousee aina ylös ja onnistuukin pysyttelemään pinnalla.

Pinkun hääsuunnittelut kuulostavat oikein hienolta :) Ja teidän häämatka, oi :D Ihan pikkusen kade ;)

Nypylle minulla olikin asiaa, ja ajattelin laittaa nyt tänne puolelle, kun varmaan monia mietityttää tuo luget ja lämpö. Joskus löysin tällasen melko lääketieteellisin termein kirjotetun jutun (vissiin joku opintoteksti..):
"Suurella progesteroniannoksella voidaan estää ovulaatio. Peruslämmön
kohoaminen ovulaation jälkeen (kuva 43-2) johtuu progesteronista
eikä ovulaatiosta. Tämä termogeeninen vaikutus voidaan
progesteroni-injektion avulla aiheuttaa myös anovulatoriselle
naiselle ja miehelle. Sen mekanismia ei tunneta."
Eli tuosta saisi näin maallikona käsityksen että luget nostaa lämpöä. Tässä vielä linkki tuohon tekstiin: http://www.medicina.fi/fato/43.pdf

Tsemppiä kaikille!!
 

Yhteistyössä