Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Nyppy Olo on ollut ihan okei. Vaikea vieläkin olla jännittämättä ja vaan nauttia. Hyväksyn kuitenkin itsessäni sen, etten siihen täysin pysty ja opin elämään sen kanssa jotenkin. Aina ennen olin tuntenut oireita, ennen testin tekoa, kuten palelua, "varmaa oloa" et nyt on tärpännyt, masentuneisuutta, nippailua alavatsalla jne. Mut tässä plussatestissä, ainoa "outo" juttu oli se, että kun ajelin töistä kotiin, mielessäni EI pyörinyt karkit. :LOL: Ja se on outoa se! Silloin ajattelin, että ehkä....=) Rinnat tulee mulla aina kipeiksi ennen kuukautisia ja ne tuli kyllä silloinkin ihan kuten ennenkin, joten se vähän hillitsi tota toivoa. Mut olihan se ihan käsittämätön hetki aamulla (no...aamuyöllä heh heh klo5.00), kun kädet täristen katsoin sitä testiliuskaa. Mut siitä se jännitys sitten kyllä kasvoi, mut se on erilaista. Siinä jännityksessä oli ensimmäistä kertaa moneen vuoteen toivoa unelman toteutumisesta, mut heti milllin päässä vaani myös pelko unelman kariutumisesta. Oi ihana IVF-hoito ja nykytekniikka =ufotiede! :D

Itse kävin vyöhyketerapiassa viime keväästä, ensin aloitin sen sen takia, kun halusin lapsen ja tuntui, ettei mua voi auttaa mikään. Kun tulosta ei sitten heti tullut, jatkoin sitä silti, kun se oli niin mukavaa. Käyn siellä edelleenkin.
 
Hyvää sunnuntaita kaikille :wave:

Tässä pp10. Joo ei tule meille vauvaa, tulee vaan harmaita länttejä testiin. Negaa siis testi, mutta laitan kuvan siksi, että oikeasti noiden apteekin omien laatu on laskenut viimeisen vuoden aikana. Pikkukuvasta näkee jotai haamun tapaista ja kun avaa sivun, isossa kuvassa huomaa, että pelkkä harmaa viivanpaikka.



Kaikki hyvin... tää tehty ja todettu perjantaina. En ole edes surullinen, ainut tunne, jos jotai pitää määritellä, on kiukku ja turhautuminen.
Anyway, tää taukoilee nyt hetken ja ehtii ehkä yhden PASsin ennen kesätaukoa :p Toki joudun vielä testaan polia varten virallisena päivänä ja soitteleen sinne.

Tsemppiä kaikille ihanille omiin vaiheisiin ja SUUUURI KIITOS tuesta, myös meidän palleroisten puolesta, jotka ei nyt vaan jaksanut :heart::heart: :hug:
 
Nyppy Olen kovin pahoillani puolestasi :heart: Onneksi jaksat itse olla noinkin positiivisella mielellä. Tauko tekee varmasti välillä hyvää. Sitä vielä mietin, että kuuluuko sen siis näkyä jo pp10? Joka tapauksessa tsemppiä jatkoon :)

ON: Mulla on jo parempi mieli. Kiitos tsemppauksista. Välillä tulee näitä epätoivon hetkiä. Onneksi viikot tuntuu kuluvan hurjaa vauhtia. Nyt jo kp8 ja työviikko kuluu kuitenkin nopeaan eli kohta on taas perjantai ja sitten onkin jo ovulaatio käsillä :)
 
Kiitos Idylli ja Lumileopardi :heart:

Melkein 90%n varmuudella tuo muiden kokemuksien perusteella jää negaksi, jos negaa pp10-11 (ei edes haamua). Kuten totesinki, tietenkin asiaa tarkistelen. Tänään nega herkällä testillä ja huomenna vielä testi ennen polille soittoa, kun tulee se virallinen kaks viikkoa täyteen. Sitten jos ei vuoto ala, pp16 vielä testi. MUTTA tänään on ollu jo niin tätikipuilua, että ihme kun ei ole jo tullut... kaippa ne luget sen pitää poissa niin hyvin. Totta kai se harmittaa ja ottaa päähän, mutta tuloshan ei muuksi muutu, vaikka kuinka rypisin itsesäälissä tai itkisin silmät päästäni.
Kamalinta oli tuottaa pettymys miehelle, joka oli jo mielessään visioinut kaikkea :ashamed: puhui jo eka ultrareissusta ja muuta :( Tuntu et sydän mureni pieniksi palasiksi, kun negasta jouduin kertomaan.
Toki surettaa ne pienet palleroisetkin :heart::heart:, joille annettiin kaikki mahdollisuudet elämään ja kaikki näytti hyvältä, mutta mä en pystynyt niille antamaan kotia sisälläni.

En usko tuloksen muuttuvan, vaikka vielä testailenkin ja henkisesti olen jo kääntänyt katseen tulevaan. Kyl tää tästä, pakostakin eteenpäin vie tie :snotty:

Idylli Tsemppiä kiertoon! :hug: Hyvä että parempi mieli. Millä viikoilla sä Lumileopardi nyt menitkään? Mikä on olo?

Miten muilla menee?

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :heart:
 
Pp14; aamulla negatesti ja eka kerran elämässäni tuhruvuoto lugejen läpi (kivat tätijomotukset lantiolla ja vatsalla nyt jatkunu vuorokauden). No se siis oli odotettavissa... outoa on se, että hoitajan mukaan lugeja pitää jatkaa rehelliseen verenvuotoon asti ja loppuviikolla testata uudelleen, vaikka vuotais ku seula :headwall: Yritin kysyä miksi, että voiko tää nyt muka plussaksi enää muuttua, niin hoitaja ei halunnut koko asiaa kommentoida. Totta kai teen niin ku neuvottiin, ettenpä ainakaa itseäni voi syyttää tekemällä jotain ohjeiden vastaisesti, mutta en haluis kuitenkaa... ei tää piinailu niin herkkua ole, että haluis jatkaa negatestistä ja tätistä huolimatta.... PLAAAH.....

Tiistai toivoa täynnä..... haittaaks se? :D
 
Hello! ihan nopee

Jos missasitte Dokumentin ykkösellä Hiljaa toivottu, mikä kertoo kahdesta pariskunnasta jotka ovat hedelmöityksen loputtomassa kierteessä kattokaa se täältä linkistä

Dokumenttiprojekti: Hiljaa toivotut (S) | Toista | YLE Areena | yle.fi

Video on vielä 7 päivää tuolla.

Niin ja ei mitään ihmeempää täällä, menkkoja odotellessa, tissit kipiänä :) tänään olin ekaa kertaa piiiiitkästä aikaan Pilateksessa, huomaten että mulla on vatsalihaksia ;) nyt on painoa lähteny -7kg :D


Edit. 10.2 Täällä alkoi sitten KP1, eli tänään soitto lääkärille ja lääkkeet sitten seuraavaksi käyttöön.

Nypylle piti antaa vielä IIIIIISOOO HALI. :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Voi Nyppy, kurjaa jos ei nyt onnistunut. Jaksamista! Ja Idyllille kanssa! :hug: Nuo epätoivon tunteet on niin tuttuja. Välillä havahdun niistä toisinaan vielä itsekin, tavallaan unohtaa että onkin raskaana. Niin syvällä ne on.

Kaikille muillekin aurinkoista talvipäivää!
 
Pinkku ISO, lämmin :hug: myös sinne ja negapahoittelut :( Onnea kuitenkin tällä kierrolla alkavaan hoitoon! Kerrohan, kuin tilanteet etenee..

Imoen Kiitos :heart: Mä olen kans usein miettinyt, että tää on jo niin iso osa elämää ja vaikuttaa varmasti minuun niin paljon ihmisenä, että tuskin ikinä on paluuta siihen naiviin olotilaan. Tsemppiä odotuksen loppumetreille :kiss: Ihanaa, kun kohta tähän pinoon saadaan useampikin vauva :heart: :)

Tää on nyt pari päivää vuotanut, niin ku olis joku valtimo poikki... ei kivaa : / Hoitajalle soitin tänää uudestaan. Vähän jäi vaivaan, kun se puhelun lopuksi sanoi, että "hyvää kevättä"..... siis kevättä? Oliks tarkotus jotenkin keventää puhelua ja toivottaa hyvää jatkoa, vaiko sanoa, ettei uuteen passiin ole tänä keväänä asiaa? (puhuttiin just uudesta passista tuota ennen) En kahdannu enää alkaa kyseleen, kun sinne oli kauheat puhelinruuhkat taas. Nooh... ajattelin rinkuutella sinne joka tapauksessa maaliskuulla uudestaan :rolleyes: Eli nyt vaan odotellaan... yllätys yllätys taas :p

Mukavaa viikonloppua ja plussapuhuria kaikille palstalaisille :whistle:
 
Hello taasen, piti ilmoitella ku jotain tapahtuu...

soitin lääkärille kysyäkseni sitä sumuttelu aikaa, koska pitäs aloittaa...ja JESH...1.3, onkohän tää joku enne, mun synttäripäivänä...musta saattaa tulla hormooni hirviö. Sitten 14.3 on katselmus, ja mikäli menkat on alkanu alkaa piikittely samana iltana....:O ja sitten viikolla 13 alkaa operaatio.

Okei tällainen kysymys jäi miettimään, kun mun pitää sumuttaa aamun illoin 2x, sit se lääkäri puhu et yhdellä sumutteella saa 60 kertaa sumutettua, eli kun laskin niin saan 54 kertaa, 54 kerta on silloin 14 päivä kun tapaan lääkärin (aamulla), vai pitääkö mun sumuttaa vielä silloin 15 päiväkin, jotta tulee se 60 täyteen?
 
Hieno juttu Pinkku, asiat etenee :D Mikäli siis käsitin oikein, niin teillä on nollaultra silloin 14? eli sumut jatkui ainakin mulla sen jälkeenkin, mut määrä puolittu, eli pistelyn ajan sumuja käytin 1 x aamulla ja illalla. Olek hakenu ne lääkkeet jo? Jos se lääkäri tarkotti et yhdestä pullosta saa sen 60 ja niitä ainaki Suprecurissa tuli pakkauksessa 2pll.
Oi ku jännää :D
 
Pinkku Synarelan pakkauksesta, 8ml, saa 60 annosta. Ja ainakin minua on opastettua olemaan tarkka ja laskemaan (=merkitsemään ylös) otetut annokset, sillä kun 60 tulee täyteen, pitää vaihtaa uusi pullo, vaikka pullossa olisi vielä omasta mielestä lääkettä jäljellä. Näin minua on opastettua.
 
Nyppy: ei olla haettu vielä :) pitää hakee ja lukee ohjeet mitä sihen on mulle laitettu. Mua kans alko vähän jännittää, enemmän just se piikki kun tosiaan en tykkää yhtään mistään piikeistä, vaikka ne onkin pienempiä kun normaalisti. Lääkäri lupas opastaa silloin kun piikitys alkaa.

Siirääkö nää sumutteet menkkojen alkua? kun jos 14 päivä pitäs alkaa menkat niin sithän se ei mee yhtään mun alkuperästen menkkojen kanssa samaan, tuntuu kun ei taas tietäs yhtään mitään, vaikka on katsonut kaikki ohjelmat ja videot, silti on niin tietämätön olo.

Pepponen: Noin juuri lääkäri/hoitaja keroi, kirjoitinkin kaikki ohjeet ylös. Tuli vaan mieleen kun tosiaan kalenteriin laskin valmiiksi niin ei tullut kun se 52 juuri siihen 14 päivään, siksi tätä kyselenkin :)
 
Mua pelotti ja jännitti se piikitys kans! Hyvin se menee, kun alkuun pääsee ja meillä ainakin hoitaja hyvin yksityiskohtaisesti sen pistämisen opasti. Lopussa se touhu lähinnä ärsytti. Helppas eniten se, kun sai eka piikin tuikattua ja huomas, ettei se oikeasti käy kipeää, ku on niin ohut. Tsemppiä, yritä olla jännittämättä etukäteen d:)
Mulla alkoi vuoto sumujen aikaan vähän myöhässä ja ehdin jo panikoida. Ne loppu nollaultraa edeltävänä päivänä. Toivottavasti tulevat suht ajallaan sullakin!
 
Pinkku-84 Kiitos linkistä Hiljaa toivotut -dokumenttiin. Me nähtiin miehen kanssa siitä vaan viimeinen puoli tuntia. Katsoin sen tänään yle areenalta alusta asti. Mielenkiintoinen dokumentti, mutta tuntui, ettei se ihan päässyt sinne asian ytimeen. Jotenkin sitä kaikkea odotusta ja epätoivoa ei tuotu siinä kunnolla esille. Tai kaikkea katkeruutta mitä lapsettomuuteen yleensä liittyy. Hienoa kuitenkin, että joku on tarttunut teemaan.
Tsemppiä teille uusiin vaiheisiinne :) Hyvin se piikitys ja sumuttelu ym. sujuu ja toivotaan, että lopputulos on halutunlainen :heart:

ON: Tänään tuli vahva viiva ovistestiin ja alavatsassa ollut tosi vahvoja ovistuntemuksia koko päivän. Yleensä en ovista tunne kovinkaan hyvin, joten sikäli nää tuntemukset on uusia. Mies on kauheessa flunssassa ja kuumeessa eikä ole kovin innostunut petipuuhista, mutta ihanasti se silti tänäänkin aamulla jaksoi "hommiin ryhtyä". Parin viikon päästä sitten selviää onko meillä ensimmäinen inseminaatio edessä. Vaihteeksi taas ihan hyvä fiilis - johtunee siitä, että kun on ovis, niin toiveet on taas korkealla. Mutta hyvä mieli myös siksi, että vaikka nyt ei tärppäisi, niin sitten alkaa uudet kuviot. Ja jee, viikko enää töitä, sitten talviloma =)

Mukavaa lauantai-iltaa ja viikonloppua :popcorn:
 
Oviskivut on vaan pahentunut eilisestä. Siis ihan järkyttävät alavatsakivut, ei mulla ole koskaan ollut tällaisia ovistuntemuksia. Vähän pelottaa, että mitä siellä masussa oikein tapahtuu, kun nyt ei ollut sitä kontrolliultraakaan, että olisi nähnyt follitilanteen. Tietty nyt sit tärppää ja sieltä on tulossa jotkut neloset :LOL: Ei tee kyllä yhtään mieli pupuilla, kun sattuu niin paljon. Eiliset ja edellispäiväiset hommailut saa siis riittää.
 
Viimeksi muokattu:
Voi Hui :O Mullakin oli joku clomikierto sellanen, et tosi voimakkaat oireilut ja jossai tuntu ihan vaan normiovis. Onneks pian ne kivut helpottaa, paitsi että sitten tulee kiinnittymiskivut ;) TärppiOnnea!! :D

Täällä selkäkipu loppu kun vuoto alkoi ja vuoto (lähes) loppui, kun lopetin luget. Kummastelen vähän, kun yleensä vuoto alkanut vasta kun lopettanut luget.... toivottavasti ei menis koooovin hormonit sekaisin tästä, et pääsis pian yrittää uudelleen!

Rentoa sunnuntaita :heart:
 
Nostelenpa tätä ketjua, kun oli tipahtanut pois etusivulta. Ei taida olla enää montaakaan aktiivista palstalaista. Samat tyypit vaihtelee kuulumisia. Onneksi laatu korvaa määrän, eikö niin? ;)

Pinkku-84 Ootko jo aloittanut piikittelyt vai millainen aikataulu teillä onkaan?

Nyppy Toivotaan, että hormonitoiminta palautuu ennalleen mahd pian =)

Mulla menossa kp20. Tätiä odotan saapuvaksi viikon päästä, joten ensi viikolla saa alkaa jännäilemään, että oliko niillä valtaisilla oviskivuilla jotain positiivisia vaikutuksia. Mun mielenterveyden kannalta ei kyllä ole hyvä juttu, että mulla on ens viikko lomaa eli ehdin päivät pitkät surffailla netissä ja keksiä itselleni raskausoireita :LOL:

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua :popcorn:
 
Mulla on pieni tyttö!! Ystävänpäivän aattona oli sektio, painoarvio heitti sellaset 600 g ja tyttö täysin sopivan kokoinen viikkoihin nähden. Tänään päästään sairaalasta pois, en malta odottaa.

Olen itkeskellyt onnesta, toinen on niiiiin kaunis ja ihana ja tuoksuu hyvälle ja ihan kaikkea. Mun mies on kanssa järkyttävän onnellinen, ihanan herkkää katsella myös hänen onneaan.

Laitan nimen & muuta toiselle puolelle!

Viola ja pieni prinsessa 6 pvä
 
  • Tykkää
Reactions: Babies ja Pinkku-84
Tervetuloa mukaan jakamaan iloa ja surua vauvakuumesta, tutkimuksista (ja tuloksista!?) ja toivosta saada oma pikkuinen käärö avuin tai ilman :heart:



***Kuumeilijat***

Nyppy 35v...........esikoinen haaveissa....ilman ehkäisyä vuodesta '07
- Käytössä metut, 1.ivf 11/11 (ei tuoresiirtoa hyperin takia).
Miipeli................................. ................Yritystä 12/08 asti
- Ei vielä hoitoihin/tutkimuksiin.
Melargia 26v.....esikoinen haaveissa...............yritys aloitettu 8/09
- OI+inssi
t84 27v..................................... .........Reilu 2v "kunnon" yritystä.
-Tutkimuksiin menossa
Helinä*** 27v..................................... Yritysaika 1,5v
- Tutkimukset
83yrittäjä 27v..................................... .Yritys aloitettu 4/2009
- Clomit, 3. inssi, syksyllä ivf(?)
Hopeainen.....................esikoinen..........Yritystä 3 v. joista AY 1,5v.
- Parlodel, Thyroxin, Menopur
Rowan79, 31 v................esikoinen haaveissa.........yritystä 9/09
- aiemmin 3 x IUI (negat) ja femarit, 1. ICSI 10/2011 (1 alkio -> nega), 2. ICSI alkuvuodesta 2012
Pinkku-84, 27v................esikoinen haaveissa........yritystä 08/09
- tutkimukset, 2. IUI (08/11,09/11)......
-nasu- ..........................
LoveStreet ..........................esikoisen yritys alkanut 4/2009
- Lääkkeenä thyroxin, tauolla toistaiseksi.
Kultapuro, 29v.....esikoinen haaveissa............yritystä 7/2010
- Käytössä femarit
odotusta odottava, 23v.....esikoinen haaveissa....yritystä 5,5v
- 1. IUI (09/11)
Idylli 25v..................esikoinen haaveissa....."kunnon" yritystä 1/2010
- clomit, maalis-huhtikuussa inseminaatio



:heart:***Plussanneet***:heart:

(nimi/hoito/monesko/yritysaika/laskettuaika)

Thaikatti.....1.ivf/icsi...1.....??.......09.11.2011
Isla79.........1.ivf........1.....??.......29.11.2011
Kapybara.....Luomu ...1.....??.......21.01.2012
Imoen.........Luomu....2.....yv 3.....13.03.2012
Tunturihilla...Luomu....1......yv 2....12.03.2011
H.o.p.e........??.........1......??.......LA
Babies.........metut....1.....yv 2.......LA 27.04.2012
Lumileopardi..1.ivf.....1......yv2........LA ???
Tillu79.........1.icsi 2.pas.....yv3.......LA 8.9.2012


:flower::heart:***Syntyneet***:heart::flower:

Thaikatti..........24.10.2011...........tyttö
Isla79..............21.11.2011...........poika
Viola30............13.2.2012.............tyttö
 

Yhteistyössä