Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Violalle suuren suuret onnittelut uuden tulokkaan johdosta!! Ihanaa, että saitte oman pienen nyytin vihdoin viimein syliinne!:heart:

Mä olen täällä elellyt hiljaiseloa, koska viime kierto jouduttiin pitämään taukoa matkan takia. Nyt elellään kp 2 ja parin päivän päästä alkaa taas Puregonin piikittely. Mutta jotain aivan uutta on meillekin tiedossa eli inssi ois edessä. Jos siis vain ovis ei osu viikonlopulle. En tiedä onko inssistä meille niin kauheesti hyötyä kun miehen simpat on kunnossa, mutta onpahan sentään jotain uutta tiedossa. Mä oisin kyllä ihan valmis myös IVF:ään mut se Naistenklinikan lääkäri ei vielä halunnut mennä siihen hyperin riskin vuoksi. Sitä tuossa muuten vähän ihmettelin että kun täällä on tullut vastaan sellaisia kirjoituksia, että julkisella puolella pitäisi IVF:ään jonottaa. Siis eikö se jonotus vielä riitä, että on jonottanut pääsevänsä julkiselle puolelle hoitoihin??

Tällä hetkellä mulla on jotenkin kauhean suuri taistelutahto. Jaksan vielä pitää kiinni siitä uskosta, että kyllä mekin vielä onnistutaan. Kunhan vaan jaksetaan vielä vähän aikaa yrittää ja otetaan jokainen mahdollinen keino käyttöön. On greippimehut ja foolihapot, miehelle juotan Maca-jauhetta ja pyrin syömään terveellisesti ja urheilemaan säännöllisesti. Tahto on niin suuri, että sen on vain pakko onnistua.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! :wave:
 
Kultapuro Ihailtavaa toi sun asenne! Kyllä se varmasti lopulta onnistuu - jatkat vaan yhtä hyvällä mielellä =) Ja tsemppiä kovasti inssiin! Toivottavasti osuu ovis arkipäiville. Teillä on vähän samanlainen tilanne kuin meillä. Meillä on nyt tämän meneillään olevan clomikierron jälkeen myös eka inssi edessä, varmaankin maalis-huhtikuussa. Ja sama homma, että miehen simpat kunnossa eikä siinä mielessä siis inssillä "pitäisi" saavuttaa mitään mikä ei kotonakin onnistuisi. Ymmärrän siis hyvin sun ajatukset, että miksei voisi mennä suoraan ivf-hoitoon. Toisaalta meillä takana kaksi luomuplussaa, joten elättelen kyllä toivoa, ettei ivf-hoitoon pitäisi ryhtyä.
Toivottavasti teillä onnistuu nyt tämä inssi, ja jos ei onnistu, niin toivottavasti pääsette pian siihen ivf:ään, kun kerran itsekin olet siihen asennoitunut =) Mutta luotetaan, että inssi tuo positiivisen tuloksen :) Tsemppiä!
 
Pieni kysymys, toivottavasti joku tietäjä vastaa tähän mahdollisimman nopeesti :)

Eli siis mulla on ovulaatio luultavasti nyt koska lima on paksua ja kirkasta, pitääkö meidän siis pidättäytyä seksistä koska ensi viikolla mulla alkaa niiden Synarelallan sumuttelu?

Pikanen vastaus kiitos :)
 
Pinkku no, no, no...kyllä kai sitä pitäisi varsinaisia talletteluja välttää, koska raskaudelle ei ole hyväks toi hormonitoiminnan lamautus? Kyllä meillä ainakin silloin seksiä oli, mutta mähän sitten pelkäsinki aloittaa sumut (turhaan tietty pelkäsin). Varovaisia oltiin kuitenki :whistle: Jännittää jo sun puolesta! :D

Idylli mitkä fiilikset? Oireita? d:)b

Kultapuro oliks hyvä reissu? Saitko ajatuksia muualle? Onnittelut inssistä! :hug: Ymmärrän kyllä, että olisit halunnu suoraan ivf:ään, mut eihän sitä tiedä, josko kuitenkin tää olis "The lääke" :D Hieno asenne sulla!
Tuosta jonostuksesta vielä, et usein inssejä tehdään julkisella ivf-jonossa ollessa... kannattaa kysyä, joko teidät on siihen laitettu? Luulis ainakin niin, mutta eipähän jää epäselväks ;) Oyssissa ivf-jono on n.5-6kk yleensä.

Mukavaa viikkoa kaikille! :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Ai niin, unohdin ihan kysyä Kultapuron reissusta, mutta onneksi Nyppy muisti asian =) Toivottavasti oli rentouttava reissu!

Nyppy Heh, juu, oireita on taas vaikka miten paljon ;) Ihan samanlaisia tuntemuksia on nyt kuin viime kierrossakin, joten osaan jo varautua siihen, että ne johtuvat vain ja ainoastaan clomeista. Viikonloppuna oli kylläkin tosi kummia oireita, kun alavatsa oli kipeä ja oli sitä kuuluisaa painon tunnetta vatsassa sekä yhtäkkiä alkanut kamala alaselkäkipu ja vilunväreet ja todella runsas "klimppimäinen" valkovuoto. Mutta sen jälkeen ei taas ole ollut mitään kummempaa. Mietin olisiko voinut olla jotain kiinnittymisyritystä...? Mutta mene ja tiedä, voi vaan mun psyyke tehdä kepposet. Noh, perjantaina ajattelin testata negan pois, jotta tiedän viikonloppuna varautua kuukautisiin.

Milläs mielin Nyppy olet nyt taukoillut?
 
Idylli kylläpä kuulostaa nuo oireet lupaavilta :D Toivottavasti johtuisivat kiinnittymisestä d:)b Käy sitten heti kertoon kuulumiset, kun testaat sen toivotun plussan ;) Mä uskon kyllä vankkumattomasti, että sinä kyllä raskaudut uudelleen ennemmin tai myöhemmin!
Taukoilu on sujunut ihan hyvin, kiitos kysymästä :) Tosin välillä tulee sellanen jotenki tyhjä olo (en osaa oikein selittää), mutta kun tää kuumeilu, jännitys, poppakonstit, hoidot, testailu ja oireiden tarkkailu on jo niin iso osa elämää, että jotenkin outo olo silloin kun niistä pysyttelee erossa :)

Aurinkoista keskiviikkoa!
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Onko kellään kokemusta David-raskaustesteistä? Liuskatesteistä siis? Minä idiootti testasin äsken, vaikka vasta kp25/28 :ashamed: Ja sain hyvin hyvin haalean plussan, tai haamuplussa se paremminkin oli, jollei sitten peräti vain viivanpaikka. Mielestäni siinä kuitenkin oli häivähdys vaalenhaaleanpunaista mukana ja mieskin sen viivan siinä näki, kun oikein tiiraili. Ei tullut heti näkyviin, ehkä pari-kolme minuuttia testin teon jälkeen eli siis kuitenkin annetun ajan puitteissa. Enpä tiiä mitä ajatella. Olo on toiveikas, mutta silti mietityttää, että vahvistuuko vai muuttuuko negaksi, kun näin aikaisin menin testaamaan... Yritän sinnitellä ja testata seuraavan kerran vasta sunnuntaina, jolloin pitäis menkkojen alkaa, mutta oon kyllä aika kärsimätön, joten saas nähdä kuin pian testailen uudelleen :) Toiset ei uskalla testata millään, kun pelkäävät sitä negaa, mä puolestani testailen aina liian aikaisin ja haluan ikäänkuin testata sen negan pois alta rauhassa kotona ja itkeä itkut, ettei sitten kuukautiset yllätä jossain työpaikan vessassa. Tämän siitä sitten saa, kun menee testaamaan liian aikaisin :ashamed: Toisaalta ennen ei kyllä ole tullut tällaisia haamuja/viivanpaikkoja, mutta myös toi raskaustesti on mulle uusi, joten en tiedä miten herkästi se antaa haamuja tai näyttääkö herkästi viivanpaikan...? Ja voisiko viivanpaikka tulla näkyviin noin nopeasti, eikö ne tule vasta joskus pidemmän ajan päästä ja silloinhan ei pitäisi olla väriä mukana...? Äh, miksi menin testaamaan!!
 
Viimeksi muokattu:
Vau Idylli :eek: Jännää!
Mä olen yleensäkkin noiden viivanpaikkojen mestari, nimittäin saan sen melkein liuskaan ku liuskaan ja ihan sen sallitun ajan puitteissa... ja noihin davidin testeihinkin oon niitä saanut, MUTTA nuo davidit on sellasia, että voi olla hyvinkin tukevasti raskaana ja ne silti näyttää vain haamua :D Eli hyvinkin lupaavalta kuulostaa ;) Ei muuta kuin myöhemmin uutta testiä kehiin ja peukutukset viivan vahvistumiselle!

Ei viivanpaikassa väriä ole testiajan sisällä, ellei jotai ole tapahtunut :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Idylli: sun pitää laittaa kuvaa niin ihmetellään kaikki sitä sitten.

Oma napa. täällä on sitten ovis. kivut sen mukaset ja ekstrana alavatsa lihakset kipiänä pilateksestä. nyt menee ilta maatessa sängyllä.

Onko teillä ikinä käyny niin et kun seksi haluja tulee, on joko menkat tai sitä ei saa harrastaa ilman ehkäsyä?
tää on mulle ISO ongelma. :(
 
Kestin yhden päivän ja tein uuden testin; viiva on vahvistunut ja mielestäni se on nyt kyllä melko selkeä plussa, vaikkakaan ei mikään vahva sellainen. Mutta siis viivan erottaa ihan hyvin ilman, että tarvii tiirailla missään erityisessä valossa testiä käännellen ja selvästi on väriä mukana ja tuli testiajan puitteissa. Nyt on siis kp26/28. Olo on hämmentynyt, varovaisen onnellinen, mutta erityisesti olen peloissani ja jännittynyt. Siitä näyttääkö oikein ja siitä että jos olen raskaana, niin miten tässä käy... Nyt on enää yksi testi jäljellä ja sen säästän viikonloppuun. Toivottavasti vielä vahvistuisi. Mietin myös, pitäisikö hakea joku muu testi varoiksi apteekista, kun nyt kaikki on tehty samoilla halvoilla David-liuskatesteillä.

Pinkku84 Juu, ymmärrän tunteen. Mun tekee usein mieli kuukautisten aikaan, mutta en silti halua harrastaa silloin seksiä. Lisäksi oviksen aikoihin ei tee yleensä koskaan mieli eli siis pakkopullaa. Viimeksi oviksen jälkeen todettiinkin miehen kanssa, että jes vika kerta pakkoseksiä, koska jatkossa mies saa hoitaa osuutensa nyrkkipelillä sairaalassa ja mun täytyy vaan maata kun lemmennesteet ruiskutetaan sisään :D Mutta EHKÄ se pakkoseksi nyt sitten tuotti toivotun tuloksen...
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
Mahtavaa Idylli!!! Taitaa jo uskaltaa onnitella :flower: Kyllä tuo nyt kovasti ihan oikealta plussalta kuulostaa ja eiköhän se viiva siitä vielä vahvistu! Mulla on kokemusta vain Davidin ovistesteistä ja melko hyvin näkyi viiva oviksen aikaan. Onnittelurutistus täältä! Nyt vaan fingers crossed, että kaikki jatkuu hyvin.

Kiitos mun matka meni oikein mukavasti. Vaikka nyt kun on jo kaksi viikkoa ollut kotona niin tuntuu siltä kuin ei olisi koskaan missään reissussa ollutkaan. Mutta Cambodzassa paistoi aurinko ja nähtävää riitti ja sain ajatukset tästä arjesta aivan muualle =)

Täällä pistellään Puregonia kolmatta päivää ja maanantaina olis ultra, jossa selviää tehdäänkö se inssi. Vähän jo jänskättää! Sellaista kysyisin vielä tähän inssiin liittyen, että onko kukaan saanut ohjeistusta alkoholin käytöstä ennen inssiä? Siis kummankin naisen ja miehen kannalta. Onks sillä mitään vaikutusta esim. sperman laatuun? Mietin vaan kun meil olisi huomenna yhdet juhlat että uskaltaako sitä ottaa nyt yhtään. En tietenkään paljoa ottaisikaan, mutta tuo mies saattaa helposti innostua jos sille päälle sattuu...

Ja Pinkku, mulla käy joka kierrossa niin, että juuri kuukautisten aikaan haluttaa kovasti ja sit hillitsen himoni siihen saakka että vuoto on vähäistä. Ja sitten välillä oviksen aikaan haluttaa kovasti ja välillä taas ei ollenkaan, vaihtelee aika paljon.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
 
Idylli tarrasukkia ja superhyperpikaliimaa pikkuiselle :heart: Kerrothan heti kun testailet uudestaan?! Ajattelitko kokeilla viikkonäytöllistä CBtä? :hug:

Kultapuro kade olen teidän matkasta, varmasti oli mahtavaa :D Tsemppiä inssiin d:)b
Tuohon alkoholin käyttöön sen verran, että elintapojen vaikutus simppoihin on kuta kuin se 3kk. Täältä olen lukenut, että jollekkin oli lääkäri sanonut, että juuri ennen hoitoa korkeintaan 4 annosta alkoholia ja joillekkin on suositeltu nollalinjaa (koskien sekä miestä että naista). Itse pysyttelen nollalinjassa tai korkeintaan sen yhden siiderin juon, jos siltä tuntuu (ja tietty sit loppukierrossa ehdoton ei).... toki mulle ei ole inssejä tehtykkään. En usko että hyvin pieni määrä tuossa vaiheessa muuten vaikuttaisi suuntaan tai toiseen, mutta kuulemani mukaan Puregonin kans ei suositella alkoholia ollenkaan. Oma kokemukseni siitä on, että Puregonin pistelyn aikaan yritin juoda yhtä saunasiideriä ja aloin voimaan pahoin, joten se jäi yritykseksi, lisäksi jälkiseurauksena hirveä päänsärky. En tiedä miten on ollut muilla... vai olinko minä ainoa typerä edes kokeillakseni :ashamed:

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
En saa liitettyä kuvaa, mutta tein aamulla apteekin oman raskaustestin ja kyllä se nyt ihan selvää plussaa näyttää. Tein eilen vielä yhden Davidin ja siinäkin oli plussa vahvistunut entisestään. Eli raskaana ollaan :heart: En raaskinut ostaa viikkonäytöllistä, koska tiedän hedelmöittymisajankohdan, joten sikäli se ei kertoisi mitään uutta. Vähän kyllä mietityttää monikkoraskaus (viime kierrossahan oli kypsynyt kaksi munasolua, tästä en tiedä, mutta ne helvetilliset oviskivut laittaa mielikuvituksen liikkeelle...) ja että olisko se viikkonäyttö sitten voinut näyttää enemmän viikkoja, jos raskaushormoniakin olis enemmän. Noh, niin tai näin, niin enää en testaa. Nyt saa riittää :)

Pelottaa kyllä tosi paljon miten tämä raskaus sujuu... Joko saisimme vauvan kotiin asti. Eka etappi on varhaisultra ja onneksi sinne pääsee nyt polin kautta. Ajattelin kysyä mahdollisuutta vielä toiseen ultraan siinä varhaisultran ja nt-ultran välissä. Tai sitten menen yksityiselle. Siinä on pitkä väli odottaa sitä nt-ultraa ja viimeksihän se oli mennyt kesken siinä välissä, joten pelottaa, että jos taas käy samoin eikä sitä huomata ennen kuin nt-ultrassa. Jos nt-ultrassa näyttää vielä hyvältä, niin sitten lupaan itselleni, että loptan murehtimisen ja alan iloita, vaikka voihan sitä myöhemminkin kaikkea tapahtua.

Nyt kun tuli plussatestiin, niin jaksan jo uskoa, että meillä ei raskautumissa ole mitään suuria ongelmia, vaikka sitten avuksi tarvittaisiinkin clomit. Toivottavasti ne kaksi keskenmenoakin olivat vain pelkkää huonoa tuuria. Nyt hymyilyttää miten olin niin näitä clomeja vastaan, että eihän ne voi meitä auttaa. En tiedä johtuuko clomeista vai mistä, mutta jos aiempia plussia on saanut odotella aina vuoden, niin nyt tärppäsi kolmannesta kierrosta keskenmenon jälkeen, joten ehkä niistä sitten jotain hyötyä olikin :) Tää palsta on kyllä tarjonnut arvokasta vertaistukea, joten kiitos siitä kaikille.

Toivottavasti tästä alkaa nyt plussaputki ja seuraavaksi Kultapuro nappaa inssistä plussan ja Pinkku-84 ivf-hoidosta :) Ja Nyppy sitten seuraavasta siirrosta keväämmällä =) Ja tsemppiä kaikille muillekin palstalaisille!
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa idylli PALJON HALEJA JA MIKSI EI PUSUJAKIN :) nyt sitten rentoutumaan.

Täällä ei olla ees mietitty tulevia hoitoja, vaan tulevia synttäreitä ja miehen 30v juhlia. Ihanaa kun on näin paljon kaikkia ettei tarvii ressata. Ovis kivut todellakin oli to oli TODELLA kipiä. Haluja ei oo ollu kummallakaan meistä :) ne varmaa tulee taas kk aikana, mut pitää pidättäytyä. inhottavaa käyttää taas kumia kun ei oo MONEEEN MONEEN VUOTEEN käyttäny.

Hyvää v.loppua :)
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Mitkä on tunnelmat nyt Idyllillä? Joko alat tottua ajatukseen, että olet raskaana? Varmaan tosiaan ihan hyvä käydä ultrassa vähän ekstraakin, jos tuntuu siltä että on sitten itsellä rauhallisempi olo asian kanssa.

Kävin tänään ultrassa ja siinä mielessä hyviä uutisia, että siellä oli kaksi rakkulaa kasvanut, toinen oli nyt 12mm ja toinen 14mm, molemmat samalla puolella. Nähtäväksi jää jaksavatko molemmat siitä vielä parin Puregon-pistoksen avuin kasvaa mutta joka tapauksessa eka inssi tehdään perjantaina! Lääkäri sanoi meille, ettei inssistä ole meidän tapauksessa perinteiseen menetelmään nähden kuin 10 % paremmat mahikset eli ei paljoakaan, mutta tässä tilanteessa otamme tuon pienenkin mahdollisuuden mielellään käyttöön. Eihän sitä koskaan tiedä.. :)

Odottavat siis on tunnelmat!

Mitäs muille kuuluu? :popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Moi kaikille pitkästä aikaa!

IDYLLILLE paljon onnea plussasta!!!!! :heart:

Tsemppiä muillekkin!! Eritoten soisin Pinkulle ja Nypylle plussatuulosia!!!

Täällä käytiin eilen Nt-ultrassa ja siellä pieni Hippu jammaili niin kauheasti, et ei meinannu selvää kuvista saada. Semmoinen viuhunta vaan kävi. 6cm oli toisella pituutta.
Ollaan oltu taas tosi varpaisillaan, kun samat ongelmat varjostaneet tätä raskautta kuin niissä 3 keskenmenneessä oli. Eli pari kertaa olen jo sairaalassa ollut massiivisten verenvuotojen takia. Hematooma kyseessä ja istukka etuseinässä. Saikulla olen ollut useemman viikon ja edelleen täytyy hissukseen ja itseään rasittamatta olla.
Ultrassa kuitenkin kaikki näytti hyvälle ja turvotusta ei ollut kun 1,2mm- varovaisen toiveikkaita tässä ollaan, että josko sittenkin syyskuussa se ihanainen nyytti meillekkin viimein suotaisiin.

Tillu&Hippu 12+3
 
Kultapuro Tunnelmat on edelleen varovaisen onnelliset. Oireita ei tälläkään kertaa juurikaan ole, toivottavasti se ei tiedä huonoa. Joka kerta vessaan mennessä jännittää, onko punaista pöksyissä. Ja jonkun verran ollut kuukautisia muistuttavia vatsakipuja, niin ne pelästyttää, että tässäkö tää sitten oli. Tänään soitin polille ja sain varhaisultran kolmen viikon päähän 20.3. rv7+2. Siihen on vielä ikuisuus, toivottavasti aika kuluu nopeaan :D
Toivottavasti teitä se 10% auttaa ja inssi onnistuu!

Tillu79 Onnea mahtavista ultrakuulumisista! Rankka odotus sulla takana, mutta josko toinen kolmannes nyt sitten olisi jo seesteisempää :) Ja uskotaan vahvasti, että nyt pikkuinen tulee kotiin asti.

Tunturihillalle tsemppiä viimeisiin hetkiin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84 ja Nyppy
Kultapuro Tsemppiä inssiin! :hug: Toivotaan, että se 10%a on just se tarvittava lisäpotku d:)b

Tunturihilla jännittäviä aikoja tosiaan :D Voimia loppuraskauteen :heart:

Tillu voi itku :( Kuulostipa inhalle tuo vuoto ja hematooma, Onneksi kuitenkin pienellä kaikki hyvin! :heart: Toinen on jo kokonaista 6cm, ihanaa :D Toivottavasti se hematooma katoaa/kuivuu sieltä pian ja loppuraskaus sujuu paremmin. Lämmin :hug:

Idyllille kans tsemppiä odotukseen! Varmastihan se pelottaa, mutta josko se menkkaolo vatsassa olis nyt kuitenkin ihan asiaan kuuluvaa :hug:

Tänne ei ihmeistä kuulu, edelleen taukoillaan ja oviskin oli ja meni ilman sen kummempia talletuksia. Josko sitä parin viikon päästä pääsis soitteleen polille, toivottavasti täti nyt vaan suvaihtee tulla ajallaan :p

Mukavaa viikkoa kaikille Ihanaisille :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
kävin sitten lääkkeet kaikki hakemassa tänään, vaikka henkisesti olin valmistautunu siihen 720€ apteekkilaskuun, kyllä se kirpas kun myyjä sanoi 706€, mutta on se sen arvoista, mä teen mitä vaan kunhan sais pienen nyytin jouluksi syliin (jos kaikki menee niinku pitää)
Kauhea määrä lääkkeitä tulikin, täytyy kotiin mennessä kattoa kaikki läpi mitä on mitäkin. nyt sit peukut ja varpaat ristiin et kaikki menee hyvin, enkä pyörry ku pitää sit alkaa piikittämään. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli ja Nyppy
Kultapuro Tsemppiä inssiin! :D Käythän sitten kertoon miten meni?

Pinkku Auts : / Kyllä tuo lääkkeiden osto aina kirpaisee, mut jos jotai positiivista, niin lääkekatto nyt täynnä tälle vuotta... ja lisäksi se tärkein tietysti, että sille positiiviselle testitulokselle ja syntyvälle aarteelle ei voi määritellä hintaa! :) Sullahan alkaa sumut ihan just? Tsemppiä d:)b

Täällä aika mateleeeeeee ;) ja täti olisi kaivattu vieras :D Pitänee vain yrittää nauttia tulevasta keväästä ja auringosta :heart:

Torstai on toivoa täynnä!
 

Yhteistyössä