Homojen adoptio-oikeus

  • Viestiketjun aloittaja tytsi 16v
  • Ensimmäinen viesti
tytsi 16v
Antaisitteko homopareille adoptio-oikeuden?

Itse en oikein ymmärrä, miksi homot eivät voisi adoptoida lasta siinä missä heterotkin. He eivät ole sen huonompia vanhempia. Sekä homoissa että heteroissa on sekä huonoja että hyviä vanhempia, seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta!

Jokaisella on mielestäni oikeus lapseen, oli hän sitten homo tai hetero. Jotkut tuomitsevat sen epänormaalina. Mikä on sitten nykyään normaalia? On alkoholistisia/väkivaltaisia vanhempia, uusperheitä ja yksinhuoltajia. Parempi olla esim. homoparin lapsi, kuin sellaisen heteroparin jotka hakkaavat lasta. Lapsi itse ei varmasti koe homovanhempia ongelmana itselleen. Siihen tottuu, kun on sellaisessa perheessä syntynyt. Jokainen lapsi rakastaa omia vanhempiaan, olivat he homoja, heteroita tai vaikka bi-seksuaaleja. Maailmassa on paljon köyhiä ja kodittomia lapsia, jotka varmasti haluaisivat mieluummin homoperheeseen, kuin olla orpokodissa tai kuolla nälkään!

Sitten nämä ns. "haittapuolet". Jotkut puolustelevat asiaa sillä, että homojen lapsi tulisi varmasti koulukiusatuksi. Sitähän ei voi etukäteen tietää. Sitä paitsi lapset osaavat olla julmia ja ennakkoluuloisia ja voivat aivan yhtä hyvin kiusata lasta joka on esim. ulkomaalainen, hänellä on silmälasit, hän on liian lihava/laiha, hieman erilainen kuin muut jne. Heteroiden lapsia kiusataan siis aivan yhtä lailla. Jotain lasta voidaan kiusata jopa ilman syytäkin. Sen pelossa ei kuulu elämäänsä elää, jokainen on oman onnensa seppä. Jotkut taas sanovat, että lapsi tarvitsee niin miehen kuin naisen mallin. Ei häntä homoparitkaan pullossa kasvata. Kyllä hän tapaa molempia sukupuolia esim. sukulaisia, ystäviä, tuttuja ym. Ja jotkut pelkäävät että homous "tarttuu" ja homojen lapsistakin tulee homoja...tähän en voi muuta sanoa, kuin :

:LOL: :LOL:

Annetaan vain kaikkien kukkien kukkia
:flower:
 
  • Tykkää
Reactions: kiuski
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 00:57 tytsi 16v kirjoitti:
Kuten jo mainitsin, keksitkö yhtäkään asiaa, josta lapsi ei voisi tulla kiusatuksi??!
Siinä oot kyl oikeessa et lapset keksii kaikesta kiusaamisen aiheita ja osaa olla tosi julmia, mut toi homovanhemmuus mun mielestä oikeen ruokkii siitä kiusaamista ja sen alkua! Tää on siis vaan mun mielipide!!!
 
tytsi 16v
Siis homot eivät saisi hankkia lapsia vain, koska muut lapset voisivat kiusata heidän lastaan?! Eli kiusaajille pitää vain antaa periksi ja tuhota omat tulevaisuuden haaveet? Kyllä sekin ruokkii kiusaamista, että tekee tummaihoisen kanssa lapsia!
 
amore
Perhe koostuu isästä, äidistä ja lapsista, ihan tarkoituksen mukaisesti. Lapsen parasta ajatellen. Mies ja nainen ovat niin erillaisia, heillä molemmilla on oma tehtävänsä perheessä olla lapsella esimerkkinä jne. Miehellä on miesten jutut, naisella naisten.
2 samaa sukupuolta olevaa ei yksinkertaisesti kykene saamaan alulle lasta KESKENÄÄN, ns. luonnollisin keinoin. he eivät pysty sillä tavoin yhtymään; mies ei pysty siittämään lasta vaimolle (toki on lapsettomuutta pareilla jotka on eri sukupuolta, mutta heillä on lapsen saattamiseen alulle tarvittavat edellytykset, eri sukupuolielimet!). Se on biologiaa.. ja faktaa.
Tehköön homoseksuaalit mitä lystäävät keskenään, mutta lapsia siihen "kotileikkiin" ei saisi sotkea!
Vanhemmuus on niin paljon muutakin kuin rakkauden antamista
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 01:12 tytsi 16v kirjoitti:
Siis homot eivät saisi hankkia lapsia vain, koska muut lapset voisivat kiusata heidän lastaan?! Eli kiusaajille pitää vain antaa periksi ja tuhota omat tulevaisuuden haaveet? Kyllä sekin ruokkii kiusaamista, että tekee tummaihoisen kanssa lapsia!
niin kauan kuin he eivät luonnollisin keinoin pysty keskenään lasta saamaan alulle, en hyväksy :whistle:
 
Marras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 00:12 tytsi 16v kirjoitti:
Antaisitteko homopareille adoptio-oikeuden?

Itse en oikein ymmärrä, miksi homot eivät voisi adoptoida lasta siinä missä heterotkin. He eivät ole sen huonompia vanhempia. Sekä homoissa että heteroissa on sekä huonoja että hyviä vanhempia, seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta!

Jokaisella on mielestäni oikeus lapseen, oli hän sitten homo tai hetero. Jotkut tuomitsevat sen epänormaalina. Mikä on sitten nykyään normaalia? On alkoholistisia/väkivaltaisia vanhempia, uusperheitä ja yksinhuoltajia. Parempi olla esim. homoparin lapsi, kuin sellaisen heteroparin jotka hakkaavat lasta. Lapsi itse ei varmasti koe homovanhempia ongelmana itselleen. Siihen tottuu, kun on sellaisessa perheessä syntynyt. Jokainen lapsi rakastaa omia vanhempiaan, olivat he homoja, heteroita tai vaikka bi-seksuaaleja. Maailmassa on paljon köyhiä ja kodittomia lapsia, jotka varmasti haluaisivat mieluummin homoperheeseen, kuin olla orpokodissa tai kuolla nälkään!

Sitten nämä ns. "haittapuolet". Jotkut puolustelevat asiaa sillä, että homojen lapsi tulisi varmasti koulukiusatuksi. Sitähän ei voi etukäteen tietää. Sitä paitsi lapset osaavat olla julmia ja ennakkoluuloisia ja voivat aivan yhtä hyvin kiusata lasta joka on esim. ulkomaalainen, hänellä on silmälasit, hän on liian lihava/laiha, hieman erilainen kuin muut jne. Heteroiden lapsia kiusataan siis aivan yhtä lailla. Jotain lasta voidaan kiusata jopa ilman syytäkin. Sen pelossa ei kuulu elämäänsä elää, jokainen on oman onnensa seppä. Jotkut taas sanovat, että lapsi tarvitsee niin miehen kuin naisen mallin. Ei häntä homoparitkaan pullossa kasvata. Kyllä hän tapaa molempia sukupuolia esim. sukulaisia, ystäviä, tuttuja ym. Ja jotkut pelkäävät että homous "tarttuu" ja homojen lapsistakin tulee homoja...tähän en voi muuta sanoa, kuin :

:LOL: :LOL:

Annetaan vain kaikkien kukkien kukkia
:flower:
eikös lapset jäljittele kaikessa vanhempiaan?? homosuhteessa olevat isit.. lapsihan oppii että tuo on aivan normaalia. eikä hän välttämättä sitten tiedä muusta. tottakai lapsestakin voi tulla homo koti vaikutteiden takia :headwall:
 
tytsi 16v
Täyttä potaskaa!! Miksi sitten heteroiden lapsista voi tulla homoja??? Ei homous ole mitenkään geeneissä, se ei ole mikään tarttuva tauti, joka opitaan vanhemmilta.

Ei muakaan voisi millään keinolla muuttaa heterosta homoksi!

Lapsella on biologiset halut seksielämässäkin eikä kasvatus siihen vaikuta. Homojen lapsilla on ihan yhtä suuri todennäköisyys ihastua heteroihin, kuin heteroperheessä eläneillä!

 
amore
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 01:18 tytsi 16v kirjoitti:
Täyttä potaskaa!! Miksi sitten heteroiden lapsista voi tulla homoja??? Ei homous ole mitenkään geeneissä, se ei ole mikään tarttuva tauti, joka opitaan vanhemmilta.

Ei muakaan voisi millään keinolla muuttaa heterosta homoksi!
tiedän monta tapausta jotka noin vain ovat muuttaneet seksuaalista suuntaustaan! :eek: ja mikä tai kuka sanoo että muiden vastaukset ovat täyttä potaskaan ja juuri SINUN se oikea fakta :whistle:
 
tytsi 16v
amore, nuo jutut ovat sitä täyttä mututietoa. Oikeasti seksuaalista suuntautumista EI TODELLAKAAN voi näin vain vaihtaa, se muuttu itsellään jos on muuttuakseen eikä ihminen voi siihen itse vaikuttaa. Sanoitte, että lapsi jäljittelee muka vanhempiaan, oletteko itse muka vanhempienne kaltaisia? Eivät homojenkaan lapset elä pullossa, he näkevät heteropareja päivittäin. Ja vaikka eivät näkisikään, ei biologian mukaista seksuaalista halua voi tuntea samaa sukupuolta olevaa kohtaan vain koska vanhemmat ovat homoja.

Edelleen, miksi heteroperheen lapsesta voi sitten tulla homo???
 
amore
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 01:25 tytsi 16v kirjoitti:
amore, nuo jutut ovat sitä täyttä mututietoa. Oikeasti seksuaalista suuntautumista EI TODELLAKAAN voi näin vain vaihtaa, se muuttu itsellään jos on muuttuakseen eikä ihminen voi siihen itse vaikuttaa. Sanoitte, että lapsi jäljittelee muka vanhempiaan, oletteko itse muka vanhempienne kaltaisia? Eivät homojenkaan lapset elä pullossa, he näkevät heteropareja päivittäin. Ja vaikka eivät näkisikään, ei biologian mukaista seksuaalista halua voi tuntea samaa sukupuolta olevaa kohtaan vain koska vanhemmat ovat homoja.

Edelleen, miksi heteroperheen lapsesta voi sitten tulla homo???
minä taas uskon siihen että jokainen voi itse seksuaalisuuteensa vaikuttaa! Omat himotkin saa hillittyä jos haluaa. ja jos pitää jotakin vääränä, voi taistella halujaaan vastaan ja voittaa ne.
Olen lukenut joistakin homoista että heitä on kohdeltu huonosti lapsena,käytetty hyväksi raiskattu tms :(
 
tytsi 16v
Eli sinä siis pystyt valitsemaan, oletko homo/hetero/bi??? Oletkin ensimmäinen ihminen, jolta olen tuon kuullut.

Itse en ainakaan pystyisi vaihtamaan suuntautumistani, olen 100 % hetero enkä muuksi muutu. Ja onko se sitten paha asia, jos homoperheen lapsesta tulisikin homo?

Joka tapauksessa, homoperheen lapsella on täysin sama mahdollisuus tulla heteroksi, kuin heteroperheenkin lapsella!
 
amore
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 01:32 tytsi 16v kirjoitti:
Eli sinä siis pystyt valitsemaan, oletko homo/hetero/bi??? Oletkin ensimmäinen ihminen, jolta olen tuon kuullut.

Itse en ainakaan pystyisi vaihtamaan suuntautumistani, olen 100 % hetero enkä muuksi muutu. Ja onko se sitten paha asia, jos homoperheen lapsesta tulisikin homo?

Joka tapauksessa, homoperheen lapsella on täysin sama mahdollisuus tulla heteroksi, kuin heteroperheenkin lapsella!
kyllä pystyn valitsemaan! kyllä meidät on ihan mieheksi ja naiseksi luotu ja ihmisen lisääntymiskyky ei ole muuttunut miksikään. jos ei nyt sitten rakenneta miesparista toiselle naisen sukuelimiä ja kohtua jne :whistle:
 
tytsi 16v
Olétko hetero vai homo/lesbo?

Jos oot esim. hetero niin voitko muka nyt vain päättää, että oletkin lesbo ja alat seurustella vain naisten kanssa tästä lähtien???
 
enkeli77
En ole tässä asiassa puolesta enkä vastaan..tunnen monia homoja&lesboja ja voisivat olla oikeinkin hyviä isejä ja äitejä...
Pääbointtina kuitenkin, että mielestäni lapsi tarvitsee niin isän kuin äidinkin eikä kaksi isää tai kaksi äitiä. Toivoisinkin, että lesbo&homoparit tekisivät lapset miehen ja naisen kanssa ja pitäisivät yhteyttä keksenään. Silloin lapsella olisi niin isäkuin äitikin..ihan kuin eronneillakin perheillä.
 
mimosa26
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 00:12 tytsi 16v kirjoitti:
Antaisitteko homopareille adoptio-oikeuden?

Minusta ei ole oikein että homot saavat adoption tai keinohedelmöityksen.
Ei ole eettisesti oikein.
Ajatelkaapa millainen maailmankuva homo perheen lapselle tulee.
En koskaan hyväksy asiaa.
 
amore
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 01:39 tytsi 16v kirjoitti:
Olétko hetero vai homo/lesbo?

Jos oot esim. hetero niin voitko muka nyt vain päättää, että oletkin lesbo ja alat seurustella vain naisten kanssa tästä lähtien???
se on aivan mahdollista jos annan ns. ajatuksilleni "vallan".. vielä kerran tiedän tapauksia joissa homosta on tullut hetero ja toisinpäin. Rohkenen sanoa että kaikki luotiin heteroiksi mutta ihminen itse on "luonut" eri sukupuolisia suuntauksia
 
tytsi 16v
Juu, olen 16-vuotias, täytin kesäkuussa =)

Kiva kuulla välillä jotain positiivista kirjoituksistani, muut tuntuvat ajattelevan, että mulla on vaan lapsellisia kommentteja...

Kiitti sulle, tulin heti paremmalle tuulelle =) :flower:
 
Möyry
Ei todellakaan!! Tai sitten lapsen pitäs olla ainakin 15vuotias, jotta pystyy itse päättämään haluaako elää homojen kanssa. Just niinku joku aikasemmin sano mies&nainen yhdessä on luotu tekemään lapsia, ja mun mielestä niin se on. ei mies&mies tai nainen&nainen. Lapsi tarvitsee todellakin äidin ja isän, olkoon sitten vaikka eronneet, mutta ei todellakaan kahta isää/äitiä. Homot vois adoptoida koiran, jos kasvatusvietti käy liian suurex, näin teki eräs tuttava homopariskunta. He itse olivat sitä mieltä myös, että lapset kuuluu naiselle ja miehelle. Mulla ei mitään ole homoja vatsaan, mutta kannattasko joskus ajatella muutakin kun itteensä??!
 
Minusta homo/lesbopari voi adoptoida. Jos siis muuten täyttävät vaatimukset. Kyllä he pystyvät kunnon kodin antamaan lapselle siinä missä muutkin. Ja onhan näillä homoilla/lesboilla sukulaiset jotka voivat sitä vastakkaisen sukupuolen mallia näyttää.

Ja kiusaamiset, kyllä lapset saavat kotoa mallia pilkanteosta.

Niin ja kyllä sillä adoptiolapsella on isä ja äiti, ne biologiset.
 
maari
tytsi16v. kirjoittaa just teinin angstilla ja intohimolla, mutta siis tosi hyvin. ei tästä asiasta kannata täällä taistella, aina tulee olemaan sekä puolesta että vastaan. itse ymmärrän molempia osapuolia, kannattajia ja vastustajia. kaikille onni suotakoon, mutta täytyyhän sillä tosiaan olla jokin tarkoitus että mies/mies tai nainen/nainen eivät PYSTY yhdessä lapsia saamaan...hmm..
 

Yhteistyössä