»»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

anuuu muutettiin kaupungin itäpuolelta länsipuolelle eli joo ihan eri päiväkotialueelle. Ei meillä ollu vielä päiväkotipaikkaa ja itse asiassa peruin hakemuksenkin joku aika sitten, kun meille tulee toinen lokakuussa ja neiti jää vielä kotiin. Saas nähdä miten pärjätään..

Anu meille toi muutto tuli vähän yllättäen ja 2 viikossa hoidettiin kaikki. Käytännössä siis pakattiin edellisenä päivänä ja vielä maalattiinkin siinä välissä pari huonetta :D Mut onneks olin heittäny hirveesti pois turhaa kamaa sillon kun odotin tyttöä niin ei tarvinnu sitä tehdä nyt.
 
Mä oon taas niiiiin laiska :ashamed: lueskelen innolla mitä muut kirjottaa, mutta en saa itse aikaiseksi naputella mitään.

Vuotis mulla on ihan hirveä hammaslääkäripelko, vaikka nyt käynkin yksityisellä ja se on tositosi hyvä, varovainen ja ammattitaitoinen, mutta silti vaan pelkään ihan hulluna joka kerta ja hyvä ettei tarvii vaippaa laittaa kun pelkään paskovani housuun kun joudun siihen tuoliin :LOL: (nyt naurattaa, mutta auta armias kun pitää paikanpäälle mennä niin... |O )

Voi, onpa kurja kun niin monella on oksennustautia, jaksuja sairastupalaisille :hug: Meillä oli oksennustauti silloin maaliskuun lopulla ja oksennus kesti yön, sitten seuraava päivä ripuloitiin ihan hurjasti ja sitä seuraavana päivänä varsinainen ripuli hellitti, mutta kakkaa tuli ihan järjettömästi, siis löysää, mutta ei niin ripulin omaista kuin edellisenä päivänä, olipas selkeesti taas kirjoitettu :D

Mulla on vähän sama kun Dooriksella tuon pinnasängyssä nukkumisen kanssa. Meidän herra on niin mahdottoman levoton, etten uskalla siirtää varmaan pitkään aikaan "isojen poikien sänkyyn", joten katsellaan ihan rauhassa...

Jaaha, nyt alkaa suomen peli, alan tuijottamaan.

Hystis

ps. Niin ja onnittelut kaikille hipuille, eikös kaikki ala jo olla täyttäneet vuoden :flower:
 
Moikka kaikille! Mullakin tää kirjoittaminen aina jää....

Siis mitä häh?! MB noin pitkällä, etkä meille oo mitään kertonut ;) Onnea vaan kovasti! :heart: :flower: Voi kun meillekin tulis... Mihin päin länttä muutitte? Me asutaan Pitskussa. Ei tietty oo pakko kertoo, jos et halua.

Kiva kuulla, että teidän tapaaminen meni hyvin. Onko täällä muita, joiden huhtiset ei vielä kävele? Meillä mennään edelleen vaan tukea pitkin ja tasapainokin on ihan hukassa. Sanojakaan ei vielä tule.

Taidan kammeta tästä sänkyyn, jotensakin väsy olo ollut taas viime päivät.

Lilja + poitsu 1v1kk
 
Tervetuloa vaan länteen, MB, ainakin täällä Haagassa on oikein hyvä ihmisen asua. Ja onnittelut!! :flower:

Lilja-76, melkein naapureita ollaan =)

Meidän poju ei vielä kävele, eikä seiso ilman tukea, mutta täyttääkin vuoden vasta 11.5... toukotöppönen siis oikeastaan eikä mikään huhtihippunen. Joitain sanoja tulee, mutta kovin epäselvästi vielä.

Poju sai äsken jonkin sortin kauhukohtauksen ja itki unissaan/puolivalveilla niin kovasti että oksensi, vaikka siis pidin sylissä ja yritin lohdutella :/ Toivottavasti loppuyö menee paremmin. Taisi olla rankka päivä, kun olin 5 tuntia opiskelemassa ja äitini hoiti poikaa.

Nyt pitää mennä itsekin nukkumaan, että jaksaa mahdolliset hyssyttelyt yön aikana!

Viljaliina ja poika, kohta 1v.
 
Lilja ja Viljaliina, no jopas sattui. Muutettiin nimittäin juurikin Pitskuun (S-marketin nurkille) eli aika lähelle teitä molempia :)
Lilja kiitos vaan. En oo vaan tullu kertoneeksi täällä meidän uudesta tulokkaasta, kun oon löpissy tuolla lokamassujen palstalla. Mä oon vähän huono näissä kertomisasioissa, kun ei mun kaikki tututkaan vielä tiedä :D


 
Anu-78
Huomenta!

MB :lle onnittelut plussasta! Jos nyt oikein ymmärsin...
Kuinkas moni täällä onkaan plussanneet? Meille ei näillä näkyminen tule enää vauvaa, eiköhän ne nää kolme riitä vallan hyvin :)

Ei täälläkään vielä kävellä, vaikka yritys on kova, mutta poitsu ei vaan uskalla lähtee, ei luota itseensä. Tukia pitkin kävelee hirmuisesti ja on ottanut kyllä askeleita, taitaa olla ennätys joku 4-5 askelta, mut kaikki ajallaan :)

Niin ja MB :lle piti vielä sanoman että nopea muutto ollut teillä ;)

Ei suomi pojat pärjänneet jääkiekossa :( nooh, jospa sitten ens vuonna...jos sillonkaan... :whistle:

Jaahas, nyt pitää ruveta lakanoiden vaihtoon ja verhot laittamaan koneeseen, on sitten puhtaat kun muutetaan :saint:

Päivän jatkeet!

Anu ja Saku
 
Lilja eikä! :D Mehän ollaan tosiaan sit melkein naapureita. Pitää varmaan laittaa neilikka rintapieleen, jos törmätään vaikka ässässä ;)

ps. Niin mut on ainakin helppo tunnistaa kun oon neidin kans liikenteessä ja iso masu ;) Et tuu juttelee jos joskus näet meidät!
 
Hei vaan piiiiitkästä aikaa. Täytyy heti aluksi sanoa että en ole ehtinyt ollenkaan lukemaan tätä palstaa - saatikka kirjoittelemaan :( Palasin jo takaisin töihin huhtikuun alussa ja kiirettä on pitänyt =)

Moni tuntuu täällä jo odottavan toista vaavia - onneksi olkoon! :flower:

Olen nyt pari päivää kotosalla kun neiti sai silmätulehduksen ja sen kanssa ei ole päiväkotiin menemistä - joten tulin tänne tappamaan aikaa :)

Ens viikolla ois tarkoitus lähteä reissuun ja tietenkin mulla hajosi tällä viikolla hoitolaukku ja vähän aikaa sitten meni hajalle matkarattaat + mun oma matkalaukku - eli täällä sitä vaan pengotaan huutonettiä ja kirpputoripalstoja :D
 
Katarina sähän reissaat ahkerasti. Ettekö te ollu tytön kanssa jo ihan pienenä Japanissa ja vaikka missä? Me ei vaan olla saatu aikaseksi lähteä vielä minnekään. Mitenköhän tollasen 1v kanssa sujuu noi pitkät lentomatkat kun toi ei ainakaan oikein suostuis varmaan olemaan paikallaan..
 
Joo, käytiin silloin Italiassa ja Japanissa, eipä sen jälkeen ole tullut otettua pikkuista mukaan...Sen jälkeen ollaan reissattu vaan kahdestaan tytön ollessa mummolassa :D
Nyt sitten pitkän tauon jälkeen ollaan menossa koko porukka Nykiin ja ois tarkoitus olla 8 yötä perillä. Sain varattua tytölle Frankfurtista Nykiin (8,5h) sen vauvasängyn, mutta on sellainen pieni kutina ettei tuo tepastelija malta oikein sellaisessa olla.. Onneksi meillä on sellaiset 3h aikaa vaihdon aikaan Frankfurtissa ja toivon että saan väsytettyä neidin kentällä. Lennot ja aikaero stressaa eniten, pienen kanssa oli niin helppoa kun se ei vielä liikkunut.. Kauhulla oon miettiny paskavaipan vaihtamista kiukkuiselle muksulle lentokoneen vessassa :LOL:

Onko kenelläkään antaa vinkkejä siitä et millainen hoitolaukku olis paras? Meidän vanha oli aika kökkö ja vähän turhan pienikin.. Kattelin noita kovapintaisia et sellainen olis varmaan kätsy, mut sitten huomasin et ne painaa jopa 1,5kg!!! Ei kovin käytännöllinen jos pitää kantaa vielä reilu 10kg nakkia sylissä...
 
onhan niitä uimavaippoja :) ihan marketista löytyy kertakäyttöisiä uimavaippoja (ainakin Libero Swimpants http://www.liberovaipat.fi/Pages/Products/ProductCategory.aspx?id=20756&gclid=CP_G-5v6qZoCFQSRZgodY3A21g) ja sitten vaippakaupoista/netistä sellaisia kestouimavaippoja. aattelin ottaa eka paketin noita kertakäyttöisiä ja jos poika tykkää altaassa pulikoida niin otan sitten kestoversion http://www.perhepuoti.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/05022008-34103/Products/4060/SubProducts/4060-0003
 
Anu-78
Tuli tuossa semmonen kysymys mieleen että miten teillä lapset suhtautuu kenkiin? Kun meillä Saku ei todellakaan tykkää jos kengät laitetaan jalkaa :| alkaa hirmuinen huuto kuulua, tossa yks päiväkin kun olin autolla liikenteessä niin poika alkoi huutamaan autossa kurkku suorana ja minä että mikä sille tuli, niin kengäthän ne ahistaa jalkoja :| ja kengät ei todellakaan ole pienet että sen takia ei huuda, mut ei vaan tykkää kun ne on jalassa, sama homma jos ulos lähdetään ja kengät jalassa niin kauhee huuto :| onko muilla vastaavaa ongelmaa?
 
Anu-78 Miska tykkää kengistä kauheasti. se kulkisi sisälläkin kengät jalassa ja yrittää epätoivoisesti pukea muidenkin kenkiä jalkaansa. tosin sille on muutenkin sukat, hatut, aurinkolasit ja kaulakorut pop :LOL: viimeisimpänä isosiskon panta on ollut tosi ihana jätkän mielestä.
Minea taasen pienenä vihasi kenkiä. huusi kuin hyeena kun ne piti laittaa jalkaan, vaikka olivat oikean kokoiset. meni sitten ajallaan ohi mutta kyllä oli ärsyttävää kuunnella sitä kiljuntaa popojen takia.
 
Moikka!

Kiva et teillä meni tapaaminen hyvin.

MB Onnea kovasti :flower:



Lilja tais kysellä et kenenkä muksu ei vielä kävele. Meillä mennään tukea pitkin oikein juoksun kanssa mutta ei ilman tukea kävele. Seisoo kyl ilman tukea ja kaks askelta otti yks päivä. Mut eiköhän sitä kerkiä vielä ton pojun perässä juoksemaan ;)

Meillä siirryttiin nyt maanantaina yksiin päikkäreihin ja hyvin on menny. Käy nukkuu kahdeltatoista ja nukkuu tonne kolmeen puol neljään.

Topi oli eilen iskän mukana töissä. Kovasti tykkäs olla rekan kyydissä :D kuulu hirmu pärinää ja ainaku tuli toinen rekka vastaan ni poika sano hui hui. :D kyl sit illalla maittokin uni

Meillä kyl tykätään pitää kenkiä jalassa.

Mut nyt jos kävis vähän pitkälleen ku Topi nukkuu vielä.

Mukavaa kesän odotusta kaikille ja paranemisia sairastupiin :hug:

baby dream ja Topi
 
Alkuperäinen kirjoittaja MB:
Lilja eikä! :D Mehän ollaan tosiaan sit melkein naapureita. Pitää varmaan laittaa neilikka rintapieleen, jos törmätään vaikka ässässä ;)

ps. Niin mut on ainakin helppo tunnistaa kun oon neidin kans liikenteessä ja iso masu ;) Et tuu juttelee jos joskus näet meidät!
Juu liberokukat vaan rinnuksiin :D Nooh, eiköhän me törmäillä!
 
Anu-78
Nyt illalla tapahtui ihme :eek: nimittäin kun lähettiin kauppaan ja laitoin poitsulle kengät jalkaan niin ei yhtään inahtanut :attn: hyvä! Ja ulkonakin se ei itkenyt yhtään ku kauppareissulta jäätiin suoraan ulos! =) Jospa se meidänkin kenkä ongelma nyt helpottuis kun niitä vaan malttaa pojan jalassa pitää! :)
 
1v neuvola oli viikolla, mittoja en nyt tähän hätään muista, tais olla reilu 9kg ja 72cm..

Tänään pitää kiirettä, miehellä on pitkä päivä töissä ja mun pitäis hoitaa kaikki huomista varten. Huomenna siis pidetään Annin synttärit.
Olis siivoamista rutkasti, imurointia, lattioiden pesua, pölyjen pyyhkimistä + lasten huoneet, ne on aina kaaoksen jäljiltä ja pyykkiäkin pitäis vielä pestä. Leipoakin pitäis, mä teen ensimmäisen kerran itse marsimpaanista kakun päälisen, ja koitan kuvankin saada tehtyä.
Miten kummassa riittää tunnit tässä päivässä. Miehen hiukset leikata kun tulee töistä...kauhistuttaa ajatellakin. Ja kun mä en näin ihan heti aamusta jaksa...hetki pitää heräillä. Huoh.

Mutta siis tänään Anni täyttää sen 1v. :heart:

Hippoliina ja tytöt 2v4kk ja 1v
 
Lilja käyttekö pojan kanssa tuolla Strömbergin puistossa? Me ei olla vielä puistoiltu lainkaan, vaikka tässä talonkin vieressä on tollanen pieni leikkipuisto. En oo vaan saanu aikaseksi viedä neitiä ulos.. hiekkalaatikolla kuitenkin söis kaiken hiekan :D
 
Huomenta!

Olipahan viikko... Iski sit meihin kaikkiin se yrjötauti. Ti-ke välisenä yönä alkoi eka keskimmäinen oksentamaan 24.00, sit mies 2.00, minä 5.00, ja esikoinen aamulla. :x Poikakin oksensi eka kuudelta sänkyyn ja tokan kerran yhdeksältä. Oli kyllä ihan hirveä päivä kun molemmat vanhemmat oli pois pelistä, ihanaa pestä yrjöpyykkiä ja oksentaa samalla ite. Onneksi toipuminen on suht nopeaa, pojalla on vielä maha sekasin, tänäänki liejut valui pitkin jalkoja ennenku ehdittiin vessaan. :whistle: Syö kyllä jo ihan hyvin, nyt vaan taitaa tulla vielä flunssa tähän päälle. :headwall: Heräs puol ysi ja on jo nukkuus ku vaan huusi! :eek: Eli ei vielä kunnossa. Mites Puella teidän Janna voi? Onko tarttunu muille?

Otti poika tuossa tiistaina pari askelta ilman tukea! Siskon luo uskalsi yrittää ja hyvin onnistui. Nyt ei oo ulos päästy harjoittelemaan kärryn kanssa, ehkä sitten viikonloppuna.

Jaahas, ripska-vahdiksi täytyy suunnata, sanotaanko näin että onneksi keskimmäisellä oli äsken crocsit jalassa niin ei tullu kakka lattialle saakka... :LOL:

Kakan keskeltä, RouvaP ja Poika 1v
 
Jaksuja RouvaP:lle! :hug:

MB silloin tällöin ollaan Strömbergissä käyty keinumassa. Hiekkiksellä mekään ei olla vielä käyty, kun poika ei kävele ja syö hiekkaa. Aattelin myöhemmin iltapäivällä/illalla viedä poikaa keinumaan.
 
Voi Pannunen toivottavasti teillä pian parannutaan. :hug:

Janna on jo ihan kunnossa, oli vielä eilen kotona varalta, mutta oli ihan kunnossa. Että päivän kesti onneksi vain tuo tauti. Eikä ole ainakaan vielä muihin tarttunut, toivottavasti ei tartukaan. Otso on vähän nuhainen ja minä kans, mutta meilläkään ei mitään sen kummempaa.

Otso on kans parina päivänä nyt ottanut muutamia askeleita. Kovin on varovainen, eikä aina uskalla koettaa. Mutta hyvin kerkee, säästyypähän ehkä muutamalta kolhulta.

Neuvolassa käytiin äsken. Paino oli noussut! Jee! Ihan meni nyt käyrän mukaisesti, miinuksella kylläkin, mutta siitä viis, pääasia, että nousee. Painoi nyt tasan 10kg ja pituutta oli 77cm. Pipo 47,8. Rokotekin saatiin nuhasta huolimatta, eikä itkettänyt kuin ihan vähän kitisytti vain. Sekin varmaan enemmän siitä kun äiti piti lujasti kiinni, kuin itse rokotteesta.

Mutta nyt laittamaan pojalle jotain ruokaa, jos vaikka vähän maistuis. Ja sitten päikyille.

Puella ja Otso pari päivää päälle 1v.

Ai niin ja Hippoliinan Annille hyvää synttäriä! :flower:
 

Yhteistyössä