»»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

Hei!

Uusi äippä ja poika kohta jo 2v (hui!) liittyis joukkoon. =)
Esikoispoikamme syntyi 15.4.08 ja kokoa poitsulla oli 4480g 54cm. Kätilö sanoi että pojalla iso pää (38cm) ja jotenkin sen mallinen ettei sen takia mahtunut edes laskeutumaan niin kiireellisellä ja epäonnisella sektiolla syntyi loppujen lopuksi. Epäonninen siksi että haava tulehtui pahasti ja vietimme poitsun ekan kuukauden melkein kokonaan sairaalassa... :( Mutta pojalla onneksi kaikki hyvin, täi pieni hätä ehti mahassa tulla niin pisteitä sai 2/8 mutta kuten jälkimmäisistä pisteistä näkee nopeasti toipui hädästään. :heart:

Nyt meillä on jo myös toinen poika jonka 1v synttäreitä vietetään ylihuomenna. Ei voi uskoakkaan miten aika menee niin nopeasti...

Meijän esikoinen on ollut ihanan helppo lapsi, nukkui täydet yöt 1,5kk vanhana, hampaiden tulo ei vaivannut ollenkaan, omaan huoneeseen siirtyi 10kk vanhana, isojen sänkyyn 1v9kk ja tutti pois viikko sitten. En voi uskoa miten kaikki on vaan sujunut heti niin hyvin, tutin kanssa meni tähän asti kun pikkuveikka on oikee tutinlussuttaja niin ei ole isoveli malttanut luopua omastaan. Pottailut ei niin onnistu vielä, on kyllä pissaillut ja yhdet kakat saanut tehtyä, mut ajattelin kesällä aloittaa ihan tosissaan kuivaksi opettelua.

Onko teidän vajaa 2vuotiailla jotain suosikki hahmoja? Tai tärkeitä leluja? Meillä poika on tykännyt luonnollisesti Salama McQueenistä "kvii kvii auto" (vaikka jo paljon sanoja osaa ja puhuu paljon niin salama on ollut jo niin pitkään kvii kvii auto niin ei osaa/halua sanoa sitä salamaksi... ) ja nyt poika löytänyt Mikki Hiiren, Mikki on jopa mennyt Salaman yli, ostin sit poitsulle Mikki-pehmon niin nyt poika ei voi tehdä mitään ilman Mikkiä ja ilman sitä ei voi käydä nukkumaan jne... Niimpä meillä vietetään ens kuussa Mikki-teemalla synttäreitä :)

Meillä poika on ollut aika hidas oppimaan asioita, kävelemään alkoi vasta 1v5kk vanhana ja puhuu mun mielestä vähemmän kuin muut ikäisensä, siis paljon on sanoja ja kahden sanan juttuja puhuu ja muutamia kolmen sanan ja kahdenksaan asti osaa laskea (kahdeksan jälkeen tulee hänen mielestä kymmenen vaikka kuinka yritän ysiä väliin opettaa) mutta mun mielestä muut tuntemani lapset on puhuneet enemmän tässä iässä.

Aurinkoista kevättä kaikille! B)

Salla ja Nooa
 
Heh, kivaa! Toinenkin Nooa nyt täällä huhtihipuissa. =)

Meidän Nooalla ehdoton suosikkihahmo on muumit. Ne on ollut jo tosi varhaisesta vaiheesta suosikkeja, eikä ole mieltymykset vielä mihinkään muuttuneet. Nooa osaa jo kaikki muumihahmot nimeltä Niiskuneitiä ja Nuuskamuikkusta myöten. :D

Nooalla on kyllä paljon suosikkilastenohjelmia. Ollaan kyllä aika tarkkoina oltu siin', että minkälaisia ohjelmia meillä katsotaan. Kolmoselta tulevia lastenohjelmia ei paljon katota, kun niissä on sen verran väkivaltaa ja outoja robottijuttuja. Kakkoselta tulevat ohjelmat on kyllä tosi hyviä. :)

Tänään aamulla Nooalla nousi kuume. Katellaan nyt, että mitä mahtaa olla, kun ei oikein muita flunssan oireita ainakaan pojalla näytä olevan... että tarkkaillen nyt mennään.

elzibelzi ja Nooa
 
Käytiin tänään rakenneultrassa ja mä tässä joku aika sitten sanoin miehelle et ihan varmasi hän esittelee meille "värkkinsä" nyt kun ei sukupuolta haluttais tietää. Ja niinhän siinä sitten kävi, ei jäänyt mitään arvailujen varaan!!! Mut pysyköön se nyt muille salaisuutena loppuun asti.

Apsi Deisi, Neiti ihan just 2v ja "eikka-veikka" 21+4
 
:wave:

Onnittelut taas raskautuneille (teitähän alkaa olla vino pino :) ) ja tervetuloa uusille!

Kiva kuulla teistä vanhoista! Kyllä mä ainakin muistan teidät Marika, elzibelzi (varsinkin kun samassa muskarissa oltiin) ja Puella.

Hysteerinen joo sitä mäkin ihmettelen, että mihin tää aika oikein menee!

Meidän tytön suosikkihahmoja on "laitning" ja "maltti" ;)
"Heloi kiti" oli jossain vaiheessa mut vaan hetken. "nalle puh, tiklu, ihaa ja nasu" on myös kivoja :)

Tytöllä on alkanu olee tota uhmaa yhä enemmän ja enemmän. Saa ihme raivareita pienemmästäkin. Ja kauhee on meno päällä ja jatkuva pälpätys.

MB jokameneekuukaudenpäästätöihiiiiiiin :eek:
 
Liljalle pikainen viesti: ollaan ilmeisesti nyt vihdoin ja viimein tulossa huomenna teidän puistoon, että tulkaa tekin jos pääsette. Tuossa jo kyselin muitakin tuttuja paikalle ja kaikki tuntuis pääsevän, joten kiva nähdä kaikkia pitkästä aikaa!
 
Moikka!

Tervetuloa uusille :wave:

Mä pesin tänään kaks koneellista vauvan pyykkiä ja nyt ne on kuivumassa tuolla ulkona.
Pitää huomenna sit pestä harsot ja tummat vaatteet ym. ja laittaa nekin ulos kuivuu ku lupas hyvää keliä huomisellekkin.

Oma olo alkaa olemaan jo tukalaa |O yöt on yhtä :kieh: kädet puutuu ja lonkkiin koskee |O joo vali vali. No jos vielä 8 viikkoa jaksas :whistle:

Mut mukavaa kevättä kaikille :wave:

baby dream ja Topi 1v.11kk. ja masuasukki 31+1
 
Meillä vietettiin tänään pojan 2v synttäreitä. Poika sai lahjaksi mm. monta pikkuautoa ja sellaisen Autot-pöydän, jossa voi "korjata" Salama McQueenia.
Salama on pojan ehdoton suosikki. Kulkee pikkuauto kädessä koko ajan. Se pitää olla nukkumaan mennessä ja syödessäkin kädessä. Jos Salama on unohtunut johonkin, niin sitä etsitään "hädissään" huudellen TSAU ( tarkoittaa siis KA-CHOW ).
Muutenkin leikkii enimmäkseen autoilla, mopoilla ja helikopterilla. Näemmä sisäsyntyistä nää "poikien jutut" :D

Käytiin torstaina myös neuvolassa. Pikkumiehen mitat on 88,5cm ja 13,2kg.


-Faerie-
 
Heippa,

toivottavasti kaikilla on ollut mukava pääsiäinen ja kevät on alkanut muutenkin kivasti! Meillä ainakin näyttää lupaavalta - tänään pärähti plussa raskaustestiin =) Jos kaikki hyvin menee, niin joulukuun puolivälin paikkeilla on laskettu aika.

Poika on kovin uhmaikäinen nykyään, itkee ja karjuu todella pienistä asioista... enimmäkseen onneksi kuitenkin aika hyvällä tuulella ja puhuu valtavasti, käytännössä pojan kanssa voi keskustella jo vähintään yhtä hyvin kuin esim. miehen kanssa :D

Nyt sitten vaan jännitellään, miten raskaus etenee. Mukavaa keväistä loppuviikkoa kaikille!
 
Ilmoittelen olemassa olostani. Vauva se vaan ei halua ulostautua, nyt menossa rv 40+6 :whistle: No enää viikko maksimissaan, kait ne sen sitten tonkii ulos :LOL: Mietin just että pitäiskö meidän siirtyä jo seuraavalla palstalle, kun meidän huhtihippuset alkaa olla jo yli 2-vee, vaikka ei kait meitä kukaan täältä pois potki... :D
 
Onnea plussasta Viljaliina!

Hysteeriselle tsemppiä loppuodotukseen!

Käytiin 2v-neuvolassa ja tytsin mitat oli 89cm ja 11,9kg.

Mun puolesta siirrytään vaan, jos joku on halukas tekemään uuden pinon...

MB ja tytsi viikon päästä 2v (ja viikko enää lomaa töiden alkuun..)

 
Kiitos onnitteluista =)

Täällä Taapero-puolellahan on vielä paljon muitakin 2008-vuoden pinoja ja jopa vuodelta 2007 - itse olen ajatellut, että tuo leikki-ikäisten puoli alkaa, kun lapset täyttävät 3v., eli 1-2v. olisivat taaperoita?

Hysteeriselle onnea odotuksen viimeisiin aikoihin, kovin pitkään ei tosiaan enää voi mennä :)
 
Kivaa, että Sakulla oli mukavat synttärit!
Meillekin on tulossa muutamia sukulaisia kahvittelemaan jo ensi lauantaina, vaikka varsinainen 2-vuotispäivähän on vasta pitkällä toukokuussa...


Mitenkäs MB:llä on työt lähteneet käyntiin?

Mulla on ensi viikolla eka raskausneuvola, jännää =)
 
Moikka pitkästä aikaa :wave:

Joo täällä kans eilen vietettiin Topin synttäreitä. Iskä teki pojalle rekkakakun ja kyllä maistui. Tänään tulee vielä kaks kaveria käymään lastensa kanssa. Ovat ihan saman ikäisiä Topin kanssa.

Topi sai lahjaks rahaa,lenkkarit,hiekkaleluja,värikynät ja värityskirjan,palapelin,pallon ym leluja. Me ostettiin Topille valtran polkutraktori ihan sellanen kunnon 4 pyöräinen traktori+peräkärri. Ja se on pojan mieleen :D

Mulla olis ens maanantaina ultra,päättäävät sillon sit leikkauspäivän. Kyl jo alkaa riittää tää raskaana olo :ashamed: Kädet on kokoajan puuduksissa ja kipeet ja nyt on jalkapöydätkin ku norsun jalat :kieh:

Mut onneks olkoon muillekkin synttärisankareille :flower:

baby dream ja Topi 2v. ja masuasukki 35+1
 
kertokaahan sit jos johonkon siirrytään :D
hivenen harvoin tulee taas ehdittyä koneelle.
Eero alko viime yönä oksentaa ja tää päivä on sit menny lunkisti sisällä..
2V neuvola meil on ens torstaina.

Essi- ja Eero vielä viikkoa vajaa 2 v
 
Hello :wave: Ja hyvää vappua kaikille :flower:

Minä jakaannuin parin päivän käynnistelyn jälkeen rv 41+4. Pikkuinen Tihru-neitimme syntyi siis 15.4.2010. Mitat 3530g ja 50 cm. Nyt on pari viikkoa oltu kotona ja kiirettä tuntuu riittävän. Onneksi Poika meni vapuksi mummolaan niin saa äiti ja isä vähän huilata vauvan kanssa. Mihin ihmeessä purkais tota 2-vuotiaan energiaa??? Vaikka ulkoillaan 2-3 krt päivässä niin mikään ei tunnu riittävän. Pitäis vissiin keksiä joku kerho, mut kaikki urheilujututkin on täällä yli 3-vuotiaille....

No nyt pienille unille kun vauvakin nukkuu...

-Hysteerinen-
 
Paljon onnea Hysteeriselle perheineen ja hyvää äitienpäivää kaikille! :flower:

Meillä äitienpäivä ei ole kovin juhlava tänä vuonna, koska menen maanantaiaamuna kaavintaan... kovin toivottu raskaus osoittautuikin tuulimunaksi :( Nyt sitten odotellaan yhdet kuukautiset ja aloitetaan yritys uudestaan. Tämähän tärppäsi 2. kierrosta, joten toivottavasti onni potkaisee taas pian!

Ensi viikolla on myös 2-vuotisneuvola, kiva saada taas uudet mitat ja päästä esittelemään pojan taitoja :) Jännityksellä odotellaan myös tietoa hoitopaikasta, lähiviikkoina pitäisi tulla varmistus, pääseekö poika toivomaamme päiväkotiin syksyllä. Toivotaan parasta.
 
Hyvää Äitienpäivää hippujen äideille :flower:

Viljaliina Voi harmi :hug: mut pidetään peukkuja et pian tärppäis uudelleen.

Mulla olis vielä 10 aamua jäljellä sektioon =) Nää kädet on kyl jo ihan pelistä pois :kieh: puuduksissa kokoajan ja särkeeee :headwall: Mut toivottavasti sit helpottaa ku laps syntyy.

Mut nyt sohvalle juomaan alkoholitonta sauna sidukkaa :p

Mä sain jo tänään äitienpäivä lahjan,uuden puhelimen sellasen liukukannellisen nokian :D

baby dream ja Topi ja masuasukki 37+6
 

Yhteistyössä