**HUHTIHIPUT 2008 toukokuu***

Lyy
Poikamme syntyi 30.4. klo. 2.56 painoa oli 4070g ja pituutta 53 cm, pipo 36 cm (rvk 41 tasan). En ole aiemmin ehtinyt koneelle, enkä kyllä sen puoleen pystynyt istumaankaan, joten sekin venytti koneelle tuloa ;)

Ovatkos kaikki jo saaneet nyytin vai vieläkö joku odottelee? Sori epätietoisuus
:ashamed:

Palailen paremmalla ajalla, sillä pikku-ukolla on vähän huolia näemmäs...

moikka! T. Lyy ja vauveli 10 vrk
 
Heip. Onkos kellään tietoa vyöhyketerapiasta, että minkä ikäisille vauvoille sitä annetaan vai onko iällä edes väliä? Meillä kun noi vatsavaivat on niin arkipäivää, että voitaisiin jossain vaiheessa kenties kokeilla.. Ja ilmeisesti vaan netistä sit etsimään joku terapeutti vai onko jollain suositella joku täältä Helsingin suunnalta?

MB ja vatsavaivainen 3 vkoa 3 pvää
 
Kiva Heili kun palasit linjoille
Hippoliina ja Lyy onnittelut vauvoista :flower: :heart:

masterblaster mulla on ensi viikon projektina tuo vyöhyketerapian varaus, juuri noihin masuvaivoihin. Mutta en tosiaankaan tiedä tuosta mitään :D Eli jos joku tietää Kouvolan seudulta hyvää vyöhyketerapia paikkaa niin suosituksia otetaan vastaan :D

Perhepedistä on ollut kovasti keskustelua. Varmasti mielipiteitä on monia, mutta voiko siis vauvan nukkuminen olla ihan vauvakohtaista, siis että miten tulee nukkumaan jatkossa, kuten Faerie kirjoitti? Vaikka täällä on tosi hyviä neuvoja, niin silti ne eivät toim meillä, tai toimii vaihtelevasti, yöllä ei niinkään ja nukkuminen menee perhepeti puoleen. Yksinkertaisesti teen sen oman jaksamiseni kannalta. Meillä nimittäin poika nukkuu mielestä päivällä pitkiä pätkiä jotka itse sijoittaisin mieluiten yöhön, nukahtaminen illalla omaan sänkyyn on ihan mahdotonta. Mutta päivällä pojan voi kyllä siirtää huoletta omaan sänkyyn nukkumaan ja välillä jopa nukahtaa sinne ihan itse, jos on tarpeeksi rauhallinen, ähkyttää vähän ja sitten kun menee katsomaan niin toinen vetää jo unta :LOL:

Miten kapalon käyttäjät millainen kapalo, mitä päällä? Meidän mies meinaa sulaa kapaloon, vaikka laitoin vain lyhyt hihaisen bodyn, enkä kyllä huomaa siinä rauhoittumisen merkkejä, niin kauan vääntää että saa itsensä ulos tuolta pussista. Ja jos yhtään osaan kapaloa tehdä, niin eikös siinä jää niska/pääalusta kuitenkin paljaaksi, joten se kylmä tuntuu sitten niskassa kun siirtää omaan sänkyyn? Peitto kapaloa kokeilin myös, mutta oli aivan liian kuuma meidän pojalle :'( Ja tietty voihan olla että tuollainen masuvaivainen huutaa vaan kahta kauheammin kapalossa, ainakin siltä minusta tuntui, kun toinen itki mahaansa ja minä yritin vääntää kapaloon....
 
v.raaputin mulla tuli itku ku luin ystäväsi vauvasta :'( kyllä todellakin tekee mieli halata omia lapsia kerran jos toisenkin.

....mä ostin tänään unipussin, näyttäis toimivan. poika ollut yöunilla jo 45 min! Normipäivinä mennyt 22.30-23 saakka et on saanut nukkuun. Toivottavasti tästä tulee tapa. Jäis vähän itellekin illalla aikaa. Esikoinen oli kyl jo 2kk iässä tossa klo 20-21 yöunille rytmissään missä on edelleen. Tänäänki meni klo 20 nukkuun.

Ja Heilille tervetuloa tällekin puolelle.
 
Ai niin ja ESSI ikävä kyllä en osaa auttaa.. Meillä nyt 4 erilaista tuttia, 2 silikonista eri mallia ja 2 luonnonkumista eri mallisia myöskin eikä tutti uppoa ei. Tai no torstaina vaunuissa huoli mut ei sen jälkeen taas ollenkaan.. En osaa auttaa muuten ku että sinnikkäästi vaan tarjoat ja kokeilet erilaisia. Just olin lastentavarakaupassa ostaas erilaisia tutteja lisää niin myyjä sanoi että on äidin nännin mallista kiinni millainen tutti vastasyntyneelle menee.. Tiedä siitä sit. Esikoinen hyväksyi tutin kyl ihan heti. Ja kelpas perus ainu. Kai tämäkin joskus.
 
Hippoliina miljoonasti onnea pikku prinsessasta :flower:

Vuotaraaputin, kamalaa tuo ystäväsi vauvan menetys, veti ihan sanattomaksi :snotty:

Kapalosta, meillä neidillä on ollut ihan pitkähihainen ja lahkeinen yöhaalari. Tänään kyllä mietin et mahtaakohan tulla jo kuuma, kun meillä sisälläkin tainnut lämpötila vähän nousta. Ja mä kapaloin myös pään sinne kapaloon.
Vuonna 81 on ollut lämpimin äitienpäivä ikinä (23astetta) mut on kastettu silloin ja olin kuulemma nukkunut varjossa pelkällä vaipalla. Huomiseks on tänne luvattu yhtä lämmintä kuin silloin ja mä en kyl oikeesti vois edes kuvitella pistäväni tyttöä pelkällä vaipalla pihalle, nukkumaan. Saakohan tuo raukka vielä jonkun lämpöhalvauksen joskus, kun äiti ei uskalla jättää vaatetta vähemmälle.

Vyöhyketerapiasta, mehän ollaan käyty nyt kaks kertaa (ke ja pe) ja liekö johtunut siitä vai jostain muusta, mut tänään ei juuri ole enään masua huudeltu. Eilen illalla hetken huuteli mut sain aina rauhoittumaan kun mentiin lavuaarin viereen ja avasin hanan. Outoa, mut toimii :D Meillä on vielä maanantaiksi yksi aika sinne terapiaan. Kannattaa kyllä kokeilla =)

Me oltiin tänää miehen kanssa kaksin kaupungilla vähän shoppailemassa ja sit käytiin syömässä. Oliko vähän luksusta kun ei tarvinnut hotkia siinä pelossa et kohta joku alkaa huutamaan tissiä :LOL: Tyttö oli mummilla sen aikaa hoidossa. Mut nyt jos vielä menis grillaamaan... palaamisiin =)

Joanna ja Tilsu 5viikkoo ja risat
 
äh. ei nyt ole kovinkaan juhlamieli korkealla sattuneesta syystä. tai on suru puserossa ystävän puolesta ja toisaalta niin hurjan kiitollinen ja onnellinen kahdesta terveestä lapsesta.

mutta mitäpä muut meinaa tänään? mä sain aamulla kakkua, eilen tuli kukkiakin. ja lahjatkin on jo saatu, se tatuointi ja Kalevalan Lapsi-hela. seuraavaksi pyyän "oikean" ketjun siihen koruun. tietääkö kukaan paljonko maksaa lyhyehkö hopeinen ketju, sellainen paksu?
kohta iskä lähtee esikoisen kanssa pihalle, poika nukahti aamusuihkun jälkeen. meillä esikoinen ei tykkää vieläkään suihkusta yhtään, poika on tyytyväinen missä vaan.

eikun nyt ei lähe tekstiä sitten yhtään. palataan paremmalla mielellä sitten :wave:

ps. Miracle blanketia mun kaveri suositteli kapalointiin. itse en sitä raaskinut ostaa, mutta huutiksessa oli joku aika sitten niitä hyvinkin edullisesti.
 
lilja-76 kyseli rotavirusrokotteesta. Täällä oli joku ihme kamppanja, joku lääkefirma sponsoroi, että synnäriltä annettiin nuo rokotteet mukaan. Nyt ne odottelee tuolla jääkaapissa, josko pistettäisiin ne. En vielä siis tiedä, päätetäänkö me laittaa noita.

Onko joku yrittänyt kestovaippailla Me ollaan kyllä yritetty, mutta aika huonolla menestyksellä toistaikseksi. Tuntuu, että kaikista pääsee lirut läpi. Eilen oli ekaa kertaa harso ja ruskovillan villikset. Läpihän sieltäkin tuli. Pitäisi kai laittaa lisäimuja, mutta kauhistuttaa, kun tulee sellainen paketti tuosta vaavista. Sitten tuntuu, että unet katkeaa helposti siihen, kun vaippa kastuu. Eli nukkuu paremmin noissa kestovaipoissa, ja niitä nyt ollaankin sitten yöllä käytetty. Huh! :/

Meidän neiti taitaa muutenkin olla vähän hienohelma. =) Vaippaan ei ole niin kiva kakata kuin hoitopöydälle sitten kun on vaipan riisunut. Nyt aamulla iskä vaihtoi vaippaa niin tuli tavaraa ainakin neljä lastillista. Siinä vain ihmeteltiin vieressä, että mistä sitä riittää. Kuuluuko muuten tuon kakan olla ihan lierua, siis täällä tulee aivan sellaista keltaista ruikkua. :LOL:

juuri + mukula 1vk 4 pv
 
juuri tuuhan tonne kestoilukerhoon kyselemään ja juttelemaan vaipoista :)

meillä poika on ollut kotiutumisesta lähtien kestoissa. yleensä on jalassa muotonommeltu sisävaippa tai taskuvaippa ja Babyidean villikset, eikä tule isoa pakettia. parin tunnin välein vaihdan vaippaa. kertseistä Miskalle tulee yleensä pylly punaiseksi, samoin nivuset eli niitä ei niin kauheasti käytetä. Minea taasen oli syntymästä noin 10kk ikään asti harsot+villikset-yhdistelmällä ja kyllä siitä aika iso paketti tuli lisäimujen kanssa. ihan eri kokoluokkaa on nyt kuopuksen vaipat kun ovat noita muotoonommeltuja. ja mieskin tykkää vaihtaa vaippaa, vaikka osasi se nätisti harsotkin taitella ja vaihtaa aikanaan.
 
Hyvää äitienpäivää kaikille mammoille!! :heart:

Ja onnea kaikille uusille äideille ja vauvoille!
:flower:

Täällä ei kummempaa. Viime yönä sain nukkua peräti neljä tuntia putkeen sitten vähän heräiltiin tiehämmin. No selasta se on.

Mites teillä vietetään äitienpäivää???

Meillä ei kumemmin. Esikoiselta sain hienon lahjan, oli kerhossa askarrellut :D
Mies osti ruusuja ja anoppi ja appiukko toi kanssa eilen kukkia.
Tänään tulevat sitten kakku kahveelle, ostin ihan pakaste kakun laiskana.

Mukavaa päivää kaikille
-Taika ja poju-
 
hyvää äitienpäivää kaikille! mites on päivä mennyt?
meillä oli aamupalalla kakkua (pakasteesta täälläkin) ja kukkiakin sain. sit oltiin lenkillä koko porukalla (sulattamassa sitä kakkua =) ) ja muutenki päivä vietetty aikalailla tossa takapihalla ja leikkikentällä. täällä on ollut semmonen +23 lämmintä joten todellakin kaunis äitienpäivä!

v.raaputin, mies on mulle ostanut kans sen kalevalan lapsihelan molemmista pojista ja siihen kuuluvan ketjun (hopeisena) ja mä siltä kysyin niin se meinas et tää ketju oli noin 100e. se on siis se mikä noihin heloihin kuuluu.

jos jollakulla olis hyvät kapalointiohjeet niin tänne kiitos, mä en oikeen osaa tehä sitä.

ja sit vauva heräs...
 
Onnea kaikille uusille äideille!

Me grillailtiin tänään, muuten vietetty aivan normaali päivä. Mies oli viime yön töissä, joten aamupäivä meni lasten kanssa kolmistaan. Äitienpäivä ruusun sain jo pari päivää sitten.

Meillä ei ole vielä tuttia käytössä, mutta hätävaraksi on jo valmiina jos meinaa yöllä mennä tissillä nukkumiseksi. Viime yönä söi ja nukahti ilman tissiä hyvin. Saa nähdä miten ensi yönä. Joinakin öinä mennyt 1-2 tuntia yösyönnillä. Nyt on jonkin aikaa herännyt itse yöllä syömään joten ei ole tarvinnut herätellä. Nukkuu kyllä usein 5-6 tuntia putkeen ja herännyt vähän ennen kuin olisi pitänyt herätellä.

 
Lyy
Hyvää äitienpäivää kaikille!

Tuossa ehdin muutaman sivun lukea taakse päin ja huomasin keskustelunne perhepedistä. Meillä on nukutettu vauvelia omassa sängyssään, mutta omien voimien säästämiseksi olen pitänyt joinakin öinä välillä vieressä syöttövälin verran, jos ei ole meinannut sänkyyn rauhoittua. Ainoastaan mahavaivat pitävät meidän jannun levottomana, muuten tosiaan simahtaa helposti jo rinnalle ja siitä omaan sänkyyn siirrettynä menee 2-3h helposti. Välillä ollaan annettu pullosta omaa "pummpu-maitoa", silloin saattaa mennä neljäkin tuntia goijaten, mut nälkäkin on sit sellainen, ettei rinnasta meinaa tulla tavaraa tarpeeksi rivakasti ;)

Onko muilla kokemusta rintatulehduksesta? Jouduin hakemaan perjantaina antibioottikuurin ja vieläkin tuntuu kovat muhkurat siinä tulehdus kohdassa. Miten kauan ne on muilla siellä viipyilleet???

Pitää jossain vaiheessa kertoa synnytyksestäkin vähän jotain, mut nyt en taida jaksaa...

T. Lyy ja poitsu 11 vrk
 
anuu onkohan siitä ketjusta kuvaa sivuilla? siihen menee nätisti kaksi helaa?
ja katopas kapalointiohjeet täältä
http://www.ruskovilla.fi/esitteet.cfm kohdasta Villavauva löytyy kuvallliset ohjeet sivulta 22.

juuri salasana on kestovaippa. se löytyy myös mun profiilista.
 
Hyvää äitienpäivää kaikille..

Täällä ollaan oltu tänään ensimmäisellä reissulla eli käytiin isomummun ja vaarin luona Torniossa, puolen toista tunnin ajomatkahan sinne vaan on, mutta reissussa silti on nyt käyty.. Automatka meni Tytsillä nukkuessa eli toden näköisesti pitäis helposti mennä sitten tulevaisuudessa matka Kokkolaankin, sinne sellainen n. 6 tunnin ajomatka..

torstai ja keskiviikko välisen yön oli anoppi Viitasaarelta kylässä ja ihme kyllä meni ihan kivuttomasti tuo aika.. ei edes pahasti ollut anoppi kertomassa viisauksia ja oppeja.. ;)

mahaa on nyt täällä kirvistellyt aika pahastikin välillä, varsinkin näin iltaisin tuntuu ettei ole hyvä olla ollenkaan.. ei saa sitten nukuttua kunnolla maha kipujen takia ja sitten on sekä maha kipu itkua että väsy itkua ilmassa vähän väliä.. Onneksi sentään yöt menee ihan hyvin.. Pari kertaa herätään syömään ja jonkin verran pitää käydä tuttia laittamassa uudestaan suuhun.. inhottavaa vaan nuo maha kivut kun ei voi itse tehdä mitään ja toisella ottaa niin kipeää. Meinaa itku päästä äitiltäkin välillä kun tekee niin pahaa katsoa ressukkaa..

Mie sain äitienpäivä lahjaksi uuden hienon kännykän ja pari laattaa nomination käsikoruun.. Kännykkä oli kyllä täysi yllätys ja aivan ihana sellainen, mulla ollut aina tuollainen palikka malli kännykkä, siis ei mitään erikoisuuksia ja nyt sitten tuli oikein puhelin jossa kamera ja kaikki.. :p Hieno on..

Noh, eipä tällä kertaa muuta..

Paitsi että meinaa ihan unohtua Lyylle onnittelut vauvelista

Sofku ja Tytsi 17 vrk
 
Tervehdys äitienpäivän iltana ja onnea sen johdosta kaikille! :flower:

Sain lahjaksi (muka pojilta :) ) kaksi amppelimansikkaa ja pulloon liitettäviä kastelulaitteita, koska viherpeukalous ei ole valttini. :ashamed: Pulloon vaan siis vettä ja tökätään multaan. Omaa äitiä kävin perheineni tervehtimässä, kiireessä en saanut lahjaa eli seinälle tulevaa miniatyyrihuonetta (sellainen pieni vitriinikehys) valmiiksi, vaan sisustan sen äidin antamien toiveiden mukaisesti, kunhan ehdin.

V.raaputin, olipa kyllä kamalia uutisia sulla ystäväpiiristä :( :hug: Jaksamista ystäväsi perheelle.

Mullakin tuli kyllä tuon surullisen uutisen jälkeen kiitollisuudentunne kahdesta ihanasta lapsesta, mutta toisaalta tää mun huolehtiminen on jotain ihan mahdotonta. Melkein itkua väännän, kun vain koko ajan mietin, mitä kamalaa voisi tapahtua ja näen koko ajan uhkatekijöitä, miksi niin voisi käydä meille :'( Välillä ajattelen, että mikä jottei kaikki meillä voisi mennä ihan hyvinkin, mutta sitten pelko onkin taas kohta mielessä entistä pahempana. Taidan olla kohta valmis lataamoon ja näen jo itseni neuvolapsykologin tuolissa hamuamassa nenäliinakasaa pöydältä. Näin viime kerrallakin eli esikoisen jälkeen. Kaipa näistä tunteista voi täällä ihan suoraan ja häpeämättä puhua, ja jos en ole ainoa, ehkä joku saa vertaistukeakin tästä vuodatuksestani. :/

No mutta ihan tähän arkeen: kestoilun onnistumisesta on ollut puhetta, ja kyllähän se meiltä sujuu (esikoisen jälkeen rutiinilla jopa). Laitokselta kotiutumisen jälkeen ei ole tainnut kertis olla päällä vielä kertaakaan, kun ei ole pidemmillä reissuilla oltu. Laitoksella käytettiin kyllä kertiksiä sit kuitenkin, kun siellä ei ollutkaan harsoja, niin kuin joissain sairaaloissa. Oma kestoilu sen sijaan on jäänyt sittenkin. Mähän jo aloitin kestositeiden ompelun, mutta olis vaan pitänyt tehdä ajoissa valmiiksi asti. Jälkivuotoa tulee enää sen verran niukasti, että ei varmaan enää kovin kauan kestä, en siis taida nyt kiireen keskellä jaksaa ruvetakaan enää ompelemaan. Liivinsuojat (kertikset) ovat käytännössä loppu tuolta kaapista, joten niitä voisin pian ommellakin, ne kun ovat niin yksinkertaisia ja varmaan hätätapauksessa riittää, että leikkaan ympyröitä froteepyyhkeestä. Sitten joutessani saumuroin siihen softista ja jotain päällikangasta.

Jatkellaan taas ja voimia alkavalle viikolle!
T. Kalenteri ja pikkuveli, ihan kohta 4 vk tasan :heart:
 
Hyvät huomenet!

Äitienpäivän juhlinnasta selvitty. Tosin täällä on mahanpuruja ilmassa aikalailla. Haen tänään cuplatonia jos siitä olisi apua. Lahjaksi sain suklaalevyn sekä lahjakortin urheilukauppaan (toiveeni).

Lauantaina meillä vietettiin tyttäremme ristiäisiä. Juhlakalu itki tärkeässä paikassa sen verran paljon että otin hänet syliin. Siihen nukahti lähes heti ja loppu kaste meni hiljaisuudessa. Nimeksi hän sai Vilma Rebekka.
Tarjoiluna meillä oli täytekakku ja voileipäkakku ja molemmat riitti ja vähän jäikin. Tähän olin tyytyväinen, kun joskus saa syödä itse monta päivää vielä juhlien jälkeen tarjoilun jäämiä.
 
Heissan täältä :wave:

En olekkaan pitkään aikaan kirjoitellut mitään olen kyllä yrittänyt aina välillä käydä lukemassa juttuja.

Äitienpäivää vietetty eli suku tuli meille syömään äitienpäivä lounasta.

Me ollaan kans mietitty tota rotavirusrokotetta et jos sen ottas. Mitäköhän se maksaa???

Oli kyselyä, et osallistuuks miehet vauvan hoitoon. Meillä osallistuu yölläkin syöttää aina välillä. Nyt mies palaa töihin 15 päivä.

Meillä on ristiäiset 24.5.

Nyt pitäs mennä kauppaan ja ruveta sit laittamaan sapuskaa tälle päivälle.

Mut palaillaan taas ja onnea vauvautuneille :flower:

PS: Profiilissa on meidän poitsun kuva :heart: On vaan tosi pieni toi kuva.

Kaunis nimi tuli teidän tytölle huvikummun vääpeli.

baby dream ja Topi 3vk. ja 3päivää.
 
Rotarokoite taisi maksaa jotain 140 tei 150 euroa kun otettiin aikanaan esikoiselle, en enää muista tarkkaan.

Viime yönä sitten sammutin herätyskellon ja torkahdin ennen kuin herätin pojan. Onneksi havahduin vajaan puolen tunnin kuluttua ja poikakin heräili vihdoinkin itsekin. Nukkui putkeen yli 6 tuntia taas vaihteeksi. Ei sitten meinannutkaan uni tulla uudelleen syönnin jälkeen. Tutti piti lopulta antaa että nukahti ilman rintaa. Heräsi kyllä heti kun rinnan otti pois. Loppu yön nukkui sitten taas hyvin, tutti löytyi leuan vierestä aamulla.

Käytiin jo kaupoilla heti aamusta. Nyt odottelen alkaisiko heräillä syömään.
 
Onkos teidän vauvoilla jo jonkinmoinen päivärytmi? Itse olen pohtinut jo sen perään, että pitäisikö sellainen jo olla (=ensikertalainen äitiyshommissa). Meillä poika nukkuu paremmin päivällä kuin yöllä, ts. päivällä nukkuu itsekseen omassa sängyssä, mutta öisin uni ei tule kuin äitin viekussa. Aamupäivä ja päivä menee nukkuen ja syöden, iltaa kohti sitten virkistytään, ja kun äitin ja isin olisi aika mennä nukkumaan, on poika pirteä kuin peipponen. Edes rinnalle ei nukahda! Viimekin yönä meni yli puolen yön, kun poika suostui nukahtamaan. Tosin mahavaivat voi kyllä olla syys, mitkä iltaisin pitää hereillä. On siinä sitten väsyitkuakin mukana, kuten joku aiemmin kirjoitti omalla vauvallaan olevan.

Milloin vauvalle pitäisi 'alkaa opettamaan' jonkinlaista rytmiä ja miten se onnistuu? Kuitenkinhan aina on puhuttu lapsentahtisuudesta.

t. Mavi ja poika 7 viikkoa
 
Mavi meillä rytmin sanelee esikoinen. eli aamulla herätään samalla kun esikoinen herää. sitten vauva on pari tuntia tai tunnin hereillä ja nukahtaa liinaan aamupäivällä kun lähdetään ulos puistoon noin yhdeksän, kymmenen pintaan. kotiin tullaan ennen puoltapäivää syömään ja poika syö siinä, sitten mennään kaikki päiväunille pariksi tuntia. sitten taas ollaan hetki hereillä ja herra nuokahtelee miten sattuu tuonne iltakahdeksaan tai yhdeksään jolloin menee jo yöunille. yleensä nukkuu mukisematta viiteen asti, toki syö välillä. viideltä pikkumies tuumaa että haluaa seurustella ja äiti lyö tissiä suuhun, yleensä uni jatkuu siitä sitten kunnes isosisko herää.

tosin tänään neiti heräsi jo kuudelta. katteltiin sitten videoita pedissä ja äiti nuokkui seiskaan että noustiin ylös.

meillä tytölle kehittyi omaa rytmiä tuossa noin kolmen, neljän kuukauden ikäisenä. muistaakseni alle viisi tai kuusikuukautiselle ei kannata mitään rytmiä opettaa, oiskohan näin ollut? korjatkaa toki viisaammat. mutta lempeästihän voi lasta ohjata nukkumaan tiettyyn aikaan jne, esim meillä jätkä simahtaa heti kun nostan sen liinaan ja lähdetään ulos.

ja meillä oli esikoisella TODELLA itkuinen kausi vauvana noin kaksikuukautisesta eteenpäin. joka ilta sai tapella että neiti meni nukkumaan. silloin kantoliina oli tosi iso apu, sai tehtyä iltahommia ja tanssahdeltua niin tyttö sippasi. yleensä nukkui niin sikeästi että sai siirrettyä sänkyynkin liinasta nukkuvana. ja sillon tuli huomattua että jos tyttö ei nukkunut kunnolla päivällä, meni yöunille meneminen ihan hulinaksi.
 
Kävin jo perjantaina tuonne odotus puolen pinoon kirjottamassa, mutta en sitten tänne enää kerinnyt rustaamaan, elikkäs pelikkäs:

Meille syntyi poika ke 7.5 klo. 14.11
strategiset mitat: paino 3520g, pituus 50cm, pipo 35cm

Synnytys oli loppua lukuunottamatta kohtalaisen helppo, sillä sain aika pian sairaalaan menon jälkeen epiduraalin. Imukupilla jouduttiin Nöttönen auttamaan maailmaan.
Kotiuduttiin siis perjantaina, ja pääsin kuin pääinkin viettämään äitienpäivää kotona. :D

Maito on noussut hyvin, ja nöttönen onkin aikamoinen syöppö. Tänään naistenklinikalla käydessämme paino oli jo 3640, eli syntymäpaino on ylitetty 5 vrk ikäisenä. :laugh

odottelen tässä malttamattomana että pääsis lähtemään ulos ja muutenkin toimimaan normaalisti, kun en vieläkään pysty istumaan laisinkaan noiden tikkien takia, mitä tuli jonkin verran...

kaunista päivän jatkoa kaikille

elzibelzi ja Nöttönen 5 vrk
 
Onnea taas vauvaantuneille :flower: :flower: :flower:

Vuotaraaputin kauhea tuo ystäväsi tapaus :'( tuli täällä,voimia paljon heidän perheelleen :hug: .

Perhepedistä teille oli ollut puhetta,meillä illalla laitetaan omaan sänkyyn nukkumaan ja ekalta syötöltä nukkuu sit vieressä aamuun asti,johtuen siitä et äiti yleensä nukahtaa nopeemmin :ashamed: ,mut hyvin meil on nyt menny muutenkin ku herää ekaa kertaa 3-5 välil ja nukkumas on jo ysiltä,et tääl on ihan hyvin saanu muuten levättyä,mut suomen pelit sotkee omaa rytmiä :kieh: vois tulla ihmisten aikoihin :whistle:

Kestoiltu on täälläkin ja ihan hyväl menestyksel,tosin öisin käytetään kertsejä,ku on äiti sen verran laiska ettei jaksa yöllä nousta vaippaa vaihtaa,tosin meinasin et jos kokeilis joku yö et kuin se menis,mut ei oo viel tullu se päivä etee ja meillä ku mies melkein laittaa neidin yövermeisiin ja se viel vähä vierastaa noi kestoja,laittaa kyl päälle,mut pitää olla vieres sit opastamas miten tulee...Hyvin on meillä pitänyt,muutaman kerran on vaipat falskannu,mut meil toi neiti vetelee päiväuniaki monta tuntii putkeensa ni ei tuu vaippaakaan vaihettua ku muutaman kerran päivässä.

Rytmeistäkin ootte jutelleet,meillä herää 7-8 aikaa aamulla ja siis viim.10 päikkäreille,yleensä aina vaunuihin pihalle,nukkuu 3-4 tuntia,syö ja joskus valvoo ja toisinaan on niin väsyksis et ei muuta ku kärryihin takas ja toiset päikkärit sit herää 18-19 ja syö ja seurustelee,kunnes nukkumaa ku alkaa näyttää sille et väsyttää ja ikää nyt 1kk.

Mut nyt täytyy lähtee hernekeiton keittoon :)

Piitsi ja "Vilma" 1kk1pv eikä ristiäisistä viel tietoakaan,ku ei osata päättää et mis pidettäis :whistle:
 

Yhteistyössä