**HUHTIHIPUT 2008 toukokuu***

angel08 tiedot lisätty =)
sanmar tarkastatko onko etusivun lista kohdaltasi oikein, laskin itse nuo viikot kun olit laittanut LA:n

:attn: Ja muutkin ketkä jaksaa, tarkastakaa tietonne etusivulta, korjaillaan jos on väärin ja lisäillään jos jotain puuttuu :attn:

Täälläpä on tänään hiljaista, kerrankin kun meillä on nukuttu hyvin ja mulla on aikaa palstailla. Mitähän kaikkea multa on jäänyt kommentoimatta. Heilistä ei muuten ole kuulunut mitään, taitaa perhe viedä kaiken ajan, eikä palstailulle jää aikaa. Toki on muitakin, joista ei ole kuulunut, mutta Heili oli yksi aktiivisimpia palstailijoita odotuspuolella. Muut aktiivisethan täällä on melkein ehtineet käydä. Kalenterikin oli pyörähtänyt pitkästä aikaa =)

Eile kävin tosiaan treeneissä, ihanaa oli olla jossain hetkisen erossa pojasta, mutta kotiin tullessa ikävä oli jo hirmuinen ja täytyi rutistaa pientä niin kovin kuin vaan uskalsi ja annoin sata suukkoa :heart: Enkä ole tänään yhtään niin kipeä kuin kuvittelin, ehkä se kipu sitten huomenna tulee. Vähän jotain lihaksia kaipailin treeneissä, en on kyllä hienosti kaikki hävinneet :LOL:

Painon kanssa lähes sama kuin angel sulla, eli reilusta 20kg:stä jäljellä enää 6-7kg. Tuokin vaihtelee päivittäin.

Paistoin äsken ristiäisiin täyskärin pohjan katotaan onnistuuko kerrasta vai pitääkö yrittää montakin kertaa, mä en oo varsinaisesti mikään keittiömestari....jännityksellä odotan millainen kakku meille tulee, kun alan sitä vääntää.....

Mutta nyt taidan hiukan surffata netissä kerta poika nukkuu vielä.

Hysteerinen ja poika tasan 5 vkoa :heart:
 
Hysteerinen: Minun kohdalla on pieni virhe. Sain pojan, olit merkannut tytön. Raskausviikot olivat tasan 41, kun syntyi.

Tuima: Rintamaitoa ei minun tietääkseni saa lämmittää mikrossa. Itse olen lämmittänyt aina vesihauteessa jos tarpeen (tai siis mies on lämmittänyt jos en ole ollut imettämässä). Itse olen aina juhlissa yms. imettänyt. Etsin vain rauhallisen nurkkauksen tai huoneen. Minulla ei ollut edes imetyspaitoja esikoisen aikaan, paidan helmat nostin vain ylös. Nyt ajattelin hankkia muutaman paidan niin olisi mukavampi imetellä julkisesti.

angel08: Kyseli kerhoilun aloittamisesta. Itse aloitin esikoisen aikaan vasta puolivuotiaana. Nyt olen miettinyt lähinnä esikoisen kannalta milloin lähdettäisiin avoimeen. Isukki käytti esikoista isyysloman aikana, mutta nyt pitää katsoa käyttääkö vapaillaan vai kävisinkö itse molempien lasten kanssa ennen kesätaukoa vai vasta syksystä lähtien.

Meillä ei ole seisomalautaa. Luultavasti nostaisin esikoisen ensin bussiin ja sitten vaunut perässä. En kyllä tiedä pysyisikö pari vuotias aloillaan sen aikaa kun nostaisi vaunut. Meillä saattaisi olla siinä ja siinä. Meillä onkin onneksi tuplat joten liikun niillä molempien lasten kera. Ollaan mietitty jos hankkisi phil&tedsit ja hävittäisi muut rattaat pois (on kerääntynyt 3 kpl). Silloin ei tarvittaisi seisomalautaa.

Mutta nyt meillä esikoinen haiskahtaa, pyllyn pesulle mentävä. Olisi tässä vauvan hoidon ohessa opetettava esikoista kuivaksikin, ei vain malta lähteä potalle usein.
 
neuvolaterveisiä:
Poika, ikää nyt 3viikkoa 5päivää, oli mitoiltaan tasan 5000g (3605g) 54,9cm (50cm) 38cm (35,5cm). Että meillä todellakin on syöty hyvin, pelkällä tissimaidolla kasvaa.
Mainitsin mahakitinöistä nii suositteli relatippoja ja kahvin, tuoreen ruisleivän, pullan, sipulin yms jättämistä. Eli mun tapauksessa kahvi+sipuli vähemmälle..
 
Sanmar senkin pirulainen kun mainitsit nuo Phil&Tedsit! aivan ihanat. meilläkin kun on Brio Ponyt sekä matkarattaat js yhdistelmät... hitto kun vielä sais ukon houkuteltua nuo ostamaan, mutta se on pihi kuin mikä. minä se holvaisin rahaa joka suuntaan :LOL:

Anu mä olin unissani teidän vauvan ristiäisissä. että lällällää, tiedänpäs pojan nimenkin! treffataanko ens viikolla?

ja pakko kertoa suloinen juttu: meillä on lapsilla ne nimirekkarit vaunuissaan. Minean mielestä Miskan yhdistelmissä lukee "Miska" mutta Minean omassa kyltissä matkarattaissa lukeekin "isin kulta" eikä "Minea" :LOL: :heart:
 
Taas kyselen tyhmänä tuosta lypsetystä maidosta. Eli kun lämmittää jääkaapista otetun maidon ja jos vauva ei jaksa juoda kaikkea, voiko sen laittaa takaisin jääkaappiin vai pitääkö heittää pois??
 
Jokos on kaikki tänne siirtyneet? Ilmoitan vain pikaisesti että pellavapäinen poika syntyi maanantaina 5.5. klo 23.02 rv 41+6. 3720 gr ja 52 cm. Sylissä pidettävää mallia ja mullehetikaikkitänne - tyyppi! :) Palailen kertomuksen kera myöhemmin.

Puella ja Kompiainen
 
täällä ekaa kertaa ihan kauhea itku/kitinä päivä :'(
toi taivas sentään.
aloitti huutamaan klo 12 aikaan ja jatkaa sitä edelleen ellen vihdoin juuri saanut kaveri hiljaiseksi sänkyynsä. :ashamed:
tää syö äitiä kyllä.
jouduin huomisen kaverin tulonkin perumaan, on pakko nukkua hela dagen kun pojatkin kerran ovat tarhassa.

joten ehkä huomenna palaan paremmalla ajalla. ja mielellä.. :ashamed:
 
Heippa! Meidän sitkeä mahasissimme ei sitten suostunut poistumaan omin voimin, joten huomenna aamulla aloitetaan käynnistys NKL:llä. Siinä saattaa ilmeisesti mennä monta päivää, koska ensin pitää kypsytellä prostaglandiinilla (kohdunsuu vielä ihan kiinni). Mutta toivottavasti ensi viikon alkuun mennessä on täälläkin vauva jo sylissä!

Viljaliina 42+0
 
Pulttis :hug:
täällä kans semmonen päivä et ei juurikaan oo nukuttu, Hörhö nukahdellu semmosia vartin pätkiä ja sit vaan kitistään ..ja selkeesti vääntää mahaa.. taitaa tää äiti ruveta vähentää kahvin juontia (ja kärsiä päänsärystä )

Terkka kävi kotikäynnillä ja poitsu on ihan hyvävointinen

Essi- ja Hörhö 8 vrk :
 
onnea matkaan Viljaliina :hug: ja Pulttikselle iso :hug: jaksuja! meillä tänään tuo esikoinen vetäissyt parit uhmakiukkukilarit ja muutenkin ollut välillä mahdoton. pakko oli sanoa että jos sama temppuilu jatkuu, äiti laittaa eteiseen jäähypenkin ja neiti menee siihen sitten 2 minuutiksi istumaan ellei sana mene perille. ei tarttenut mennä istumaan, vielä. kyllä se eka kertakin vielä koittaa.
nyt on molemmat lapset nukkumassa. korviketta poika ei tänään huolinut kuin tilkan ja roikkuikin sitten tississä koko ajan. mulla vihloo ja puristaa tissejä koko ajan, taitaa maito nousta.
mutta voi hitto kun väsyttää :eek: |O

ai niin, meidän naapuriin on muuttanut uusi lapsiperhe. heillä Mineaa puoli vuotta nuorempi tyttö ja Miskaa kolme päivää vanhempi tyttövauva. neiti siitä jo ittelleen leikkikaverin bongasi, saa nähdä tuleeko nuoremmasta sitten Miskalle tyttökaveri :D
 
Neuvola kuulumisia: paino oli 4070 g (3500g), pituus 52 cm (48cm) ja pipo 37 cm (34cm).
Paino ei ollut noussut aivan kiitettävälle tasolle, mutta terkka ei kuitenkaan vielä määrännyt antaa lisämaitoa. Sanoi että mennään rintamaidolla. Ei mitenkään moittinut tai muutenkaan pahoitellut mieltäni. Maitoa multa kuitenkin tulee, mut onko se sit laihaa...

Sokerihimo on täälläkin valtava, tosin olen sitä nyt yrittänyt kontrolloida. Ruoka ei niinkään mene alas, mut karkit kylläkin.

Painoa on itellä vielä +5 kg lähtöpainoon. Nyt tuntuu et paino jämähti tähän lukemaan. On siis sairaalasta lähtien ollut tässä. Tosin ihan mahdottomasti en ole lenkkeillyt, mutta mielestäni normaalia enempi tarkkaillut syömisiäni. Ehkä annoskoot on liian isoja. Kuitenkin mahdun osaan vanhoista farkuista, joten antaa positiivisia elkeitä että joskus olisin normi mitoissa. En nyt siitä mitään hirveää stressiä ota.

Huvikummun vääpeli ja vauva (huomenna 1 kk)
 
Pulttis, täälläkin ollu kitinää ja huutoa jo pari päivää, yölläkään en ole saanut nukuttua, kun neiti on kahtena viime yönä herännyt klo 03 ja valvonut aamukuuteen. On muuten kamalaa valvoa yöllä! Tutti ei pysy suussa ja oon roikkunu vauvan boxin yllä toinen käsi tutilla puolihorroksessa kun se vaan kiemurtelee ja ähisee. :( Päikkäritkin on olleet melko lyhyitä, juuri kun itse olen yrittänyt käydä nukkumaan niin neiti on herännyt |O Mä en tajua miten toi pystyy valvomaan, kun en itsekään pysty!! Yritän tässä parhaillaan sitä nukuttaa kantoliinaan, mut varmaan taas herää kun otan pois. Se on NIIIIN yliväsynytkin raukka.
 
Piti tässä aikani kuluksi räplätä tuota että miten saisin kuvan tänne. Tuossa meidän herran pienet varpaat. Voi että, tänään on ollut muutenkin sellainen päivä että olen vaan tuijotellut poikaa, laskenut varpaita ja antanut pusuja



Huomenna alkaa hosuminen ristiäisiä varten, kaupasta pitäis käydä haalimassa kaikki puuttuvat tavarat, lähinnä täytekakkuun koristeet ja täytteet....hohhoijaa, mahdan olla poikki lauantaina ristiäisten jälkeen :eek:
 
huomenet =)

täällä hyvin mennyt yö takana päin. sain vihdoin vauvan kunnolla nukkumaan ja hiljaiseksi klo 22 :eek: eli piti meteliä melkein 10 tuntia :(
olihan kyllä kokemus. joten toivottavasti tämä päivä ei lupaa samaa. *toivoo käsi sydämellä* :heart:
onneksi nukkui yö hyvin, tosin kahdet niin hirveet pierut päästi varren kanssa että ne työllisti mua :saint: eli selvästi ilmaa oli mahassa ja paljon! :/

elikkäs MasterBlaster ja essi teille kanssa :hug: sinne kiukkupyllyjen kanssa :heart:


Huvikummun Vääpeli :wave: mä luottaisin omaan arvointikykyyn maidon suhteen. mä sain siis kanssa tytön 3 viikkoisessa neuvolassa sanomista painosta- sanoi että pitää saada painoa enemmän eli lisämaitoa antamaan.
mä jäärä päätin etten siihen suostu että katson vielä oman maidon kanssa mitä tulee. uskon että tein juuri oikean ratkaisun :D
maitoa tuntuu tulevan pikkuisen enemmän joten tilasi ne pari kiukuttelupäivää maitoa ja nyt sitä taas riittää.
eilen just kaveri, joka imettänyt 1v saakka molemmat lapset sanoi mulle että niin kauan kuin pissaa ja kakkaa tulee hyvin ja vauva ei huuda kurkku suorana ruokaa niin maitoa tulee tarpeeksi.
tyttö sen jutun päätteekis pieraisi tuttuun tapaansa niin että ui taas selkää myöten pas.kassa ja mun housut oli kanssa :LOL: sitten pyllypesulla onnistuin sotkemaan vielä vaaleahkon paitani ruskeaan tahnaan :LOL:
joten kaveri nauroi ja tokaisi: maitoa tulee tarpeeksi, anna neuvolantädin jutella omiaan :D

ja näin mä teenkin. niin kauan kun painoa tulee ja maitoa. en olisi huolissaan. ja en olekaan :D
joten tsemppiä vääpeli vaan. =)

tää on pakko kertoa mies ja vauvan hoito :heart:
lähdin eilen yksin käymään postilla auton kanssa, jonne matkaa n. 5-6 kilsaa. sitten poikkesin pika pikaa kauppaan maitoa hakemaan jne.
kun lähdin niin annoin tytölle maitoa ja nukahti sohvalle. mutta osasin odottaa että voi herätä kun oli jo 5 tuntia koilottanut.
mä kyllä pidin kiirettä matkallani, en jotenkin osannut relata kun tiesin että mies on poikien ja vauvan kanssa yksin.
no, olin varmaan 40 min poissa.
puhelimen olin jättänyt kotiin, johon oli tullut 2 soittoa B) mies oli yrittänyt soittaa ja tajunnut vissiin että turha toivo :LOL:
ja kun kotiin tulin niin vauva kiukutteli miehen sylissä ja mies onneissaan (oikeasti onneissaan) kantoi kakkavaippaa roskiin ja ilmoitti ylpeenä että oli tyttö vääntänyt isot kakat ja HÄN korjasi ne pois :LOL: :heart:
ihana, naurattaa vieläkin :heart: :heart:

miten teillä muilla miehet osallistuu vauvan hoitoon? käykö kakkavaipan vaihtaminen ilman nurinaa?

meillä mies ollut poikien kanssa jotenkin tosi arka. nyt ottanut tytön elämän tehtäväkseen. hoitaa sitä kuin viimeistä päivää. ja aikuisten oikeasti, hän ei ikinä pojilta ollut vaihtanut kakkavaippaa ekaan 3 kuukauteen :whistle: ja nyt heti kävi toimeksi vaikka olisin hyvinkin voinut kuvitella että odottaa mua kotiin siihen hommaan :LOL:
joten MIES ON AIVAN MYYTY- eli taitaa tytöstä tulla isintyttö kuten sanookin joka päivä.
eikä sitä teoriaa miehen mukaan ainakaan laimenna se että tyttö on miehen näköinen tosi paljon :LOL: :heart:

voi mun rakkaat =)

mutta, mä voisin pyöräyttää itseni tytön viereen nukkumaan. joten :wave:
 
Pulttibois meillä mies hoitaa kyllä hirmuisesti poikaa, on vaihtanut vaippoja paljonkin, sanoo aina pojalle että "lähdetään isä-poika kerhoon" kun menevät vaippaa vaihtamaan. Ja mies pärjää tosi hyvin pojan kanssa kaksin, ainut vaan että viimeeksi ei malttanut sulattaa maitoa pakkasesta vaan otti suoraan korviketta, kun mun jääkaappiin varaama maito ei riittänytkään. Mutta pääasia että pärjäsivät, vaikka vähän tuo korvikejuttu ottikin pannuun. Tosin katsoin tuttipullosta, johon siis mies oli kaatanut korvikkeen kokonaan, (siis sen 2dl purnukan) että eipä poika enää paljon ollut maitoa kaivannut.

huvikummunvääpeli mulla vähän tuota samaa havaittavissa, et herkut maistuis, ei niinkään ruoka, vaikka toki sitäkin menee :LOL: Mutta tuon pojan masuvaivojen takia olen nyt karsinut niin paljon kaikkea pois, että en tiedä enää millä herkuttelisin, Ja ristiäisten jälkeen jätän maidonkin pois, tai kaikki maitotuotteet, ajattelin että ennen sitä en ala stressata joka ruokapaketin kyljestä, että voiko syödä vai ei. Maidon juonnin lopetin, kahvia en ole juonut moneen viikkoon, jugurtit olen vaihtanut jo yosa kaurapohjaisiin, limpparia en juo, sipulia en syö, karkeistakin vain lakuja olen popsinut. Mutta silti pojalla on vieläkin masuvaivaa. Ilmaa siellä selvästi on.... ja tippoja olen kovasti yrittänyt syöttää. Kakkaa kyllä tulee, mutta sen vääntäminen aina kovasti sattuu.

Viljaliinalle tsemppiä matkaan :hug:, vaikkakin olet varmaan jo mennyt.

Nii ja pulttis :hug: eilisestä päivästä. Tiedän mitä tuo on. Meillä näitä päiviä ollut useampikin tällä viikolla, kun poika ei nuku, kitisee vaan. Eilen oli jo parempi päivä, ja tänäänkin sain aamusyötön jälkeen pojan vielä nukkumaan. Mutta nukkumaan käyminen tuottaa vaikeuksia. Viime yönäkin vielä yhden jälkeen taisteltiin, sitten nukahdin ilmeisesti minä, ja poika jossain välissä mun kainaloon, koska siitä herättiin kerran syömään yöllä. Pakko ottaa viereen nukutettavaksi, olin niin väsy, etten jaksanut enää ukkelia pitää omassa sängyssään ja taistella tutin ja hirveän käninän kanssa, halusin itsekkin jo makuuasentoon =)

Mut nyt on alettava touhuta, huomenna on ne ristiäiset...
 
Huomenta täältäkin;-)

Tuima:
Lypsettyä maitoa ei saa lämmittää kun kerran, eli yli jäävä vain viemäriin.

Mie olen nyt antanut helpommin tuota korvikemaitoa, kun on tosiaan vielä tuo antibioottikuuri päällä, josko vauvan maha sietäisi paremmin tuota kuin tätä tissimaitoa, on ollut tosiaan ihan kuralla ja maha sekaisin tästä kuurin alkamisesta lähtien; käy oikein sääliksi pientä. Ja muutoinkin, jos herra on tuollaisella ripulilla, pakko varmistaa, että saa ainakin nestettä tarpeeksi, ettei vielä kuivu raasu :'( Kun tämä kuuri loppuu, koitetaan kyllä siirtyä takaisin täysimetyksen pariin.

Ristiäisten tarjottavista;
Itse teen kaikki makeat tarjottavat; pullat, tiikerikakut ja täytekakut. Sisko lupasi tehdä suolaiseksi tarjottavaksi jotain pitsarullaa, joka on kuulemma tosi hyvää, itse en oikein osaa noita suolaisia tehdäkään, eli otan todella kiitollisuudella vastaan. Lisäksi sisko lupautui tulemaan vielä hyvissä ajoin silloin ristiäispäivänä laittamaan miun kanssa pöydät kuntoon yms. Toinen kummitäti tekee tosiaan sen kastehaalarin, ja lupasi lainata meille kahviastiat; omasta kaapista kun ei todellakaan tuollaista määrää edustuskelpoisia astioita löyty (19aikuista ja 11 lasta). Lisäksi hän lupasi vielä lainata työmaaltaan ison pumpputermarin, että selvitään kahviosastostakin kunnialla. Luoja siunatkoon ystävät ja sukulaiset :LOL: Jos tämä jäisi yksin minun harteilleni, repisin varmaan pelihousuni :saint:

Meillä mies kyllä vaihtelee kakkavaipat siinä kun minäkin, vaikka harvakseltaan kotona onkin. No, eipä näille elämän realiteeteille mitään mahda, aloittavan yrittäjän arki on mitä on, ja hyvä ainakin , että pyrkii olemaan kotona niin paljon kuin suinkin B)

Hysteerinen:
Zemppiä ristiäisiin :hug: Kyllä niissäkin yllättävän kova homma on, varsinkin näin, kun ei ihan täysillä pääse keskittymään tuohon leipomis- yms. puuhaan, kun tulee aina odottamattomia keskeytyksiä vaavin taholta :whistle: Pakko alkaa kanssa viikonloppuna leipomaan jotain jo pakkaseen, ettei vallan kaadu hommat syliin :LOL:

Mutta päivän jatkoja hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
Huomenta =)

Hysteerinen ja muut kohtalotoverit, meillä iltarauhoittumiseen ja unillekäyntiin auttoi kapalo. Kapaloin tytön aina sen jälkeen kun on vaihdettu yökkäri päälle ja sitten tisutellaan, siihen aina raudoittuu ja saan vaan kantaa sänkyyn nukkumaan(vaikka ei olisi unessakaan) kun on syönyt tarpeeksi. Ennen meilläkin oli just tota et sänkyyn, ylös, sänkyyn, ylös, kun ei millään malttanut rauhoittua ja nukahtaa. Syliin nukutettiin ja aina sitten heräsi kun sänkyyn laski. Nyt ollaan 2viikkoa käytetty tota kapaloa ja tyttö ihan selvästi jo tietää että nyt on ilta ja yöunille pitäisi käydä ja ne ensimmäiset unet on ollutkin sitä 4-7tuntia. Suosittelen oikeesti kokeilemaan.

Meillä tänään toinen vyöhyketerapia kerta, vielä en ainakaan merkittävää eroa entiseen ole huomannut. Tai eilen yhdellä syöttökerralla söi nätisti ja piereskeli samalla kovasti. Ennen vastaavassa tilanteessa on komennellut tissiä, eikä ole pystynyt keskittymään masuvaivojen takia siihen syömiseen.

Pulttikselle iso :hug: toivottavasti tuo oli teillä vaan yhdenpäivän juttu, tätä kun ei tosiaan kenellekkään toivois.

Miehen osallistumisesta ollut keskustelua. Meillä kyllä mies vaihtaa kakkavaippaa ja kanniskelee huutavaa tyttöä siinä missä minäkin. Ja tottakai niinä rauhallisina juttelu hetkinä tyttöä kovasti viihdyttää. Toissailtana oli hauska kun neiti oli kantoliinassa isänsä sylissä ja sit iski nälkä. No neiti päätti sitten yrittää tulisiko isiltäkin maitoa :LOL: Ei tullut... paitaan jäi vaan kuolainen läntti =)

Painosta multa lähti sairaalassa ja ekan viikon aikana n.10kg ja siihen se sitten jämähti!!!! Ja kun niitä kiloja tuli se 30kg niin pudotettavaa todellakin olisi. Mä ilmeisesti syön liikaa vääränlaisia välipaloja (vanukasta ja kiisseliä) koska karkkia ja suklaata en ole oikeastaan syönyt ollenkaan. Ja kävelylenkillä käydään tytön kanssa joka päivä. Jälkitarkastus olis 22 päivä niin sen jälkeen saan palata vesijuoksun pariin, josko siitä olis sitten apua. Ottaa päähän!!!!!

Joanna ja Tiltsu 1kk ja 6pv
 
Hei, osaisko joku neuvoa, mikä on pienelle sopiva vaatetus sisätiloissa. Nimittäin eilen illalla kun yritettiin käydä nukkumaan, tytsy kitisi ja sitten päätin vaihtaa vaatteet sille. Päällä oli siis ensin kietaisupaita, lyhythihainen body ja vaippa + sukat. Tyttö rauhoittui saman tien, kun bodyn sain pois ja availin kietaisupaidan nauhoja. Eli mahtoikohan tuolla olla kuuma?

Yleensä yöllä käytetään vain vaippaa ja bodya ja sukkia yritetään pitää, mutta ne kyllä tahtoo pudota jossain vaiheessa. Mutta jalat tuntuu kuitenkin ihan lämpimiltä. Ja toistaiseksi tuo nukkuu mun viekussa saman peiton alla.

Tästä päästäänkin sitten tuohon perhepetiin: antaako kukaan muu vauvan nukkua keskellä ja miten on, mahtaako tuosta jossain vaiheessa tulla ongelmaa eli osaako enää nukahtaa muualle ja ilman minua. Tuo on vain niin kätevää, kun ei tarvi nousta imettämään, työntää vain tissin suuhun. Ja meilläkin on ollut hankaluuksia saada omaan sänkyyn nukahtamaan, kun ainakun tuon sinne laskee niin havahtuu hereille ja alkaa kitistä. Pitäisi kai itsekin sitä kapaloa kokeilla, mutta tuleeko siinä sitten taas liian kuuma. :attn:

Minuan huolettaa, että teen asioita 'väärin' ja saan sitten katua myöhemmin!
 
Vuotaraaputin: Meillä mies suostui hankkimaan nuo rattaat, myydään vain muut pois. Olisikin tarkoitus myödä yhdistelmät ensin pois ja vasta sitten tilata. Pärjättäisiin sitten vain yhdillä rattailla. Pitäs vain suomentaa nuo tekstit niin tietäs kummat tilaisi...

Meillä mies osallistuu kyllä tosi hyvin, enempää ei voisi vaatia. Esikoisen aikaan vahtasin aluksi vaipan vaihtoja ja kyselin pissa vaipoista yms. Mutta nyt en ole enää vahdannut toisen kohdalla. Meillä mies osallistuu kaikkeen muuhun paitsi imetykseen, kun ei pysty :D

Meillä mies lähti esikoisen kanssa katsomaan paloautoja, kun avoin järjesti vierailun palolaitokselle. Käyvät samalla kaupassa jos ei mene niin pitkään että esikoisen ruoka-aika tulee.

Meillä nukutaan perhepedissä vauvan kanssa. Ei tarvitse yöllä nousta katsomaan jos alkaa äännellä ja kuulee helposti jos sattuisi heräämään syömään. Viime yönä heräsi taas itsekseen vajaata tuntia ennen kuin olisi pitänyt herätellä.

Meillä ristiäiset vasta kuun lopussa. Pidetään ne mummolassa ja molemmat isovanhemmat osallistuvat tarjottavien tekoon. Kastemekko on meillä suvussa oleva.

Mutta nyt pitää ruveta valmistelemaan lounasta.
 
Moikka!
tulen vain pikaseen käymään, ku pienen sain just nukkuun ja taidan mennä itsekin vielä koisaa vaikka ulkona olis hieno ilma...

Juuri: voipi olla että teillä on "kuuma verisempi kaveri" siellä ja tosiaan herkkä hikoilemaan.
Me nukutaan yökkärillä, eli pitkällä potkupuvulla ja siihen oon vielä käärässy kapalon ympärille. Oon kyllä harkinnu siirtymistä hiljalleen pelkkään bodyyn mut eipä oo pieni kitissy. Suosittelen kyllä myös erittäin lämpimästi tuota kapaloo. Se on uskomatonta, miten pieni rauhoittuu siinä ja viimeisen tissittelyn jälkeen vien sen sänkyyn, laitan mobilen soimaan niin sinne hän ittekseen nukahtaa. Minusta ehdottomasti äkkiä pois perhepedistä! Näin sanoi meidän neuvolan tätikin. Kuulemma hirveästi tänä päivänä ongelmia, juuri perhepedistä vierottamisesta ja esim mahdollisista yökylässä nukkumisista.. Tottakai se vauva/lapsi oppii siihen että joku on vieressä, niin mitempä sitä osais isompana nukkua yksin =( ja taatusti itsekin nukut paremmin kun ei ole vaavi vieressä.
Meillä häkkisänky on tavallaan meidän jalkopäässä eikä minusta ole ainakaan mikään ongelma pienen herättyä hakea häntä viereen tissille ja nostaa takas hänen syötyään.
Kapalossa on sekin hyvä puoli, että ei tule niitä lämpötilanvaihteluja johon herää jos peiton alta nosteltais. Kapalossa nukkuessaan kun ei erikseen peittoa tarvitse.

Meillä on tälläinen kapalo hankittuna:

http://www.ommo.fi/kauppa/product_info.php?cPath=77_68&products_id=170

mutta aivan yhtäläisen hyvin käy esim. lakana. (sitähän ne sairaalassa käyttävät)
myös netistä löytyy lukemattomia sivua kietomisohjeita.

ja Juuri, et sinä varmasti mitään "väärin" tee. Kaikki me harjoitellaan äitinä olemista ja teemme varmasti virheitä joista sitten opimme. Kaikki me teemme!
On hienoa että uskaltaa kysyä neuvoja ja apuja. Niitä kun on joka lähtöön tarjolla aina =)

Hysteerinen, eikös teilläkin ollut koira? mites sen kans on menny?
Meillä hyvin vaihtelevasti. Koira on valppaana kokoajan ja seuraa ihan hulluna tekemisiämme. Onneksi nyt on ollu niin kauniitä ilmoja että on viihtynyt ulkona päivät.
 
Huomenta kaikille hippusille ja heidän äideilleen!

Ajattelin muutamaa asiaa nopeasti kommentoida:

Miehen osallistuminen meillä mies hoitaa pojua siinä missä minäkin. Syöttämään ei pääse, koska pulloa pojulla ei vielä ole, eikä nyt varmaan ihan heti tulekaan. Mä en oikein heru pumpulle ja korviketta en haluaisi antaa. Mies on muutenkin tehnyt tosi paljon kotitöitä ihan pyytämättä, ruokaakaan en oo tehnyt varmaan kun pari kertaa laitokselta tulon jälkeen. Ei voi muuta kuin olla tyytyväinen :heart:

Juuri mun mielestä äidin jaksaminen on tärkeintä. Eli anna vaan nukkua vieressä, jos siltä tuntuu. Yöimetykset käy kuitenkin sillä tavalla helpoiten. Kyllä siitä vieressä nukkumisesta voi myöhemmin vieroittaa. Ei se tietysti aina käy yhtä helposti, mutta jos on systemaattinen sen kanssa, niin se onnistuu melko nopeasti. Meillä on nyt yöt niin, että ensimmäisen pätkän poju nukkuu omassa sängyssä ja sitten loppuyön viekussa. Mun mielestä on melko vanhakantaista ajattelua noi Angelin neuvolan tädin ohjeet. Esikon aikaan 11-v. sitten oli just tota ajattelua ja mä uuvutin itteni ihan loppuun, kun vaan väkisin yritin nukuttaa vauvaa sänkyyn vaikka se ei siellä viihtynyt. Toki jos vauva sänkyynsä helposti nukahtaa, eikä kovin usein yöllä syömään herää, niin hyvähän silloin omaan sänkyyn onkin nukuttaa. Kannattaa kuitenkin vain yrittää löytää se keino, mikä itsestä tuntuu hyvälle, eikä vain kuunnella muiden neuvoja. Vauvatkin on yksilöitä, mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle.

:hug: kaikille masuvaivaisten äideille, on tosi rankkaa kateltavaa, kun pieni kärsii. :'(

Lilja + pikku-ukko 1kk
 

Yhteistyössä