** HUHTIKUISET 2010 **

Tukka lähtee täälläkin :kieh:

Kierukka laitettiin aamulla ja piru kun se taas sattui :headwall: Yritin rentoutua, tsempata itseäni. Mutta kai mulla on sitten herkkä kohdutienoo tai ahas. Tunnin supisteli lujaa mutta sitten rauhottui. Toivotaan että tämä härveli toimisi. Langan pisti lyhyeksi jotta voi käyttää kuukuppia/tamponeja. Kyselin että kuinka mahdollista on että lähtisi pois paikoiltaan niin gyne sanoi että ei mun tapauksessa oikein mahdollista kun kuulemma kohtu ole sellaisessa asennossa että sai laitettu ihan sinne taakse härvelin. Silti jotenkin raskaudenpelko jäytää mieltä :x

Huomenna onkin pätkän 4kk neuvola lääkärin kanssa :heart:
 
Ilmeisesti täällä kaikilla muillakin tukka lähtee päästä...Kävin kampaajalla omiani lyhentämässä oikein reilusti, kun pojalla alkoi olemaan kädet täynnä hiuksia koko ajan. Kampaaja sanoikin, että osittain tietysti johtuu hormooneista tuo hiusten lähteminen, mutta oma osansa on ollut myös tosi kuumalla kesällä.

4kk neuvola oli viikko sitten ja mitat oli 6100g ja 53,3cm.

Soseet on täälläkin aloitettu peruna, porkkanan, kesäkurpitsan ja bataatin osalta. Mustikkaa kokeiltiin, mutta se oli ainakin sellaisenaan liian vahvaa pojan mahalle.
Alun perinkin oli jo tarkoitus tarjota soseita hyvissä ajoin ihan vaan että näkee koska kiinnostaa. Yllätys olikin, kun poika tajusi koko syömisidean ihan ekalla kerralla. Ja sekös harmitti kun ei annettukaan enempää. Vielä joutuu vähän toppuuttelemaan, kun pientä yliherkkyyttä on tuntunut olevan. Alkuun joka ruuasta posket punottovat, mutta hiljalleen on punoitus vähentynyt ja ruuan määrä lisääntynyt.

Sormiruokailu otetaan meillä varmaankin osittain mukaan, kunhan poika oppii ensin istumaan, että saa syöttötuolin käyttöön.

Käännytty täällä on 2,5kk lähtien. Viimmeisen kuukauden meno on ollut hieman hurjan näköistä, kun kyntää päällään lattiaa sormet suussa ja pylly pystyssä samalla kun työntää itseään jaloilla eteenpäin.

Hoitoon on jätetty muutaman kerran syöttövälien ajaksi.

Mulla tuli hassusti yhdet menkat 1,5kk sitten ja sen jälkeen ei ole toisia kuulunut. Ei sillä että niitä kovasti kaipailisi alkaviksi kun on ollut viimeinen vuosi niin ihanaa kun ei ole menkkoja ollut...

Whitney ja Viljami reilut 4kk
 
Moi!

Vierastamista meilläkin ollut parin-kolmen viikon ajan, pappaa lähinnä vierastanut pappan suureksi harmiksi.

Vauvauintia pitäis meidänkin alkaa harrastamaan. Täällä on tuossa naapurikunnassa järjestetty perheuintia, mihin pääsee sisaruksetkin ja hinta on jotain alle 10 euroa. Keskimmäisen kanssa käydessä tais olla 7 euroa. Tuo on musta tosi kiva, että sisarukset pääsee myös, kun kuitenkin kovasti tykkäävät uimisesta. Ollaan käyty molempien heidänkin kans vauvauinnissa ja se on tosi kivaa.

Hoitoon jättämistä en ole edes ajatellut :D Meilläkin kahdenkeskistä aikaa järjestyy lasten mentyä nukkumaan. Tämä on nyt vaan sellainen vaihe elämässä, että sitä ei pidempiä aikoja ole, mutta kun pikkumuru tuosta kasvaa, ni on taas enemmän. Tuo Yebin periaate on hyvä munkin mielestä :)

Menkat alkoi 7vkoa synnytyksen jälkeen. Vähän parannusta edellisiin; on alkaneet 28pvää synnytyksestä kahdesta edellisestä. Hormonikierukka olis ajatuksissa ottaa parin kk:n päästä.

Fb:ssa ei vissiin ole omaa ryhmää, kun ei siihen ollut mitään vastauksia tullu :D

Nyt lenkille, kun sadekin loppui.

siru ja Martta-murunen 4.5kk :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja siru2006:
Fb:ssa ei vissiin ole omaa ryhmää, kun ei siihen ollut mitään vastauksia tullu :D
On siellä :) Sinun tarttee vaa sen ylläpitäjälle laittaa sähköpostiosttees (arvaa muistanko kuka oli, siis oikea nimi ;) ). Olikos se näin? Kertokaa te viisaamaat tarkemmin, nyt ei ehdi :)

 
Yeb
Siru, olihan siellä FB:ssä ryhmä, mäkin vallan unohdin siihen vastata :ashamed: On jopa melko aktiivinen ryhmä jos vertaa vaikka tuohon kerhopuoleen :| Löytynee haulla Huhtikuiset 2010. Perustaja oli KiiajaVille, hän sitten hyväksyy sinne kun pyyntöjä palstailleilta tulee :)
 
Jääkyynel ja Yeb, kiitoksia :flower: Olikohan se toi Huhtikuu 2010-ryhmä? Joo, sen takia mietinkin, että jos olis aktiivisempi kuin tuo kerhopuoli, mihin itsekään ei juuri tule kirjoiteltua =)

Martta on nyt alkanut nukkua tällaiset pidemmät päikkärit tässä aamupäivällä/päivällä, kolmekin tuntia vetää unta, mitä ei tod. helteiden aikaan nukkunut. En tie, vaikuttaako nyt, kun oli viikonloppuna flunssassa, lämpöäkin oli 38.3. Sitten nukkuu toiset unetbvielä iltapäivällä, mutta max 1-1.5h ja usein vielä pikku-unet saattaa nukkua 19-20 välillä.

 
Mäki just laitoin naamakirjan ryhmään pyynnön, et toivotaan et oli toi huhtikuu-2010 tai sit tuppaudun pian joidenki muitten keskusteluihin :wave: :D

Mä en enää edes muista mitkä edelliset kuulumiset oli :p ..

Soseita täällä syödään ja miehen lailla. 3 soseateriaa per päivä, lihat aloteltiin just eilen. Syö puol purkkia kerrallaan + n.140ml maitoa päälle. Sit väliin mahtuu muutamat maitoateriat (200ml) ja illalla velli (200ml). Jahka tässä totuteltu noihin lihoihin jonku aikaan ni otetaan kaurapuuro illallla kuvioihin. Alkaa illalla olemaan hirveetä taistelua toi vellin juominen, samoista syistä esikoisellakin alotettiin puuron syönti. Se sujui huomattavasti sopuisammin =) . Eli kova mies syömään ainaki!

Kerran Paavo vierasti reilu 3kk ikäsenä mummiansa, sen jälkeen ei enää ollenkaan :whistle: Eli saas nähdä nyt tuleeko vielä ja missä vaiheessa!

Hoidossa ei ole ukkeli vielä ollut, isoveikka senkin edestä :ashamed: . Helpottaa niin hirveesti kun isompi menee hoitoon, jos pitää saada jotain aikaseksi. Tatuointi pitäis mennä nakuttamaan jonkun ajan sisään ja sillon hoitoonjättö on edessä.

Sormiruokaa on kokeiltu heti samoihin aikoihin kun soseitakin. Paavo on maistellu porkkanaa, perunaa, kukkakaalia ja perunaa. Kauheen kiinnostunu on kaikesta sormissa, mut kun maku eksyy suuhun ni "hyyyyiii!!" :LOL: .

Alotellaan ens kuussa äiti-vauva-jumppa. Päästään jotain tekee ihan kaksisteen ja jatkamaan tätä kesän hurjaa pudotusta, olen saanut jo -12kg pudotettua, wuhuu =) !!

Nyt on ilmat suosinu taas liinailua. Siinä äijä viihtyy! Ostin kantotakinkin syksyksi/talveksi, saas nähdä miten toimii, vielä odotellaan sitä saapuvaksi :) .



Sonja&Paavo melkei 5kk
 
Yeb
Alkuperäinen kirjoittaja siru2006:
:flower: Olikohan se toi Huhtikuu 2010-ryhmä? Joo, sen takia mietinkin, että jos olis aktiivisempi kuin tuo kerhopuoli, mihin itsekään ei juuri tule kirjoiteltua =)
Siellä on näköjään tuollainenkin ryhmä :) Meidän Kaksplussalaisten löytyy nimellä Huhtikuiset 2010.

Sonjasusannakin näköjään menossa kuokkimaan sinne toiseen :D
 
Tukkaa lähtee tukoittain myös täällä.

Vauvauintiin mennään. Alkas nyt mut saa tyty mennä isänsä kanssa kahden uimaan. Mulla flunssa päällä joten en mee altaaseen. Mukaan pitänee lähteä, kun ruoka on tisseissä.

Vierastamista e oo vielä näkynyt.

Soseista, ite tein höyrytin perunaa, porkkanaa ja bataattia, ne survoin yhteen perunansurvimella ja laitoin pakkaseen. sieltä sit ottanut kökön kerallaan ja lämmittänyt lantrannut tissimaidolla ja haarukalla vielä tilsinyt, hyvin on kelvannut. En oo ees hokassu et pitäs muuten laittaa. Lusikan käyttö ja ruuan käsittely suusa vielä harjoituksessa, mut hyvin maistuisi. Reissussa saa tissiä. Ja annoin kertaalleen mangoa, noo tyty suuttui kun ei sanut enempää.
 
Mites muiten muilla imettäjillä on paino lähtenyt? Mä arvasin, että mulla ei tipu paino imetyksen aikana. :( Kiva lukea, kuinka jotkut kehuskelee, että syövät kuin hevoset ja vetävät vielä herkkuja kaksin käsin ruoan lisäksi, ja paino sen kun tippuu vaan. HUOH! Täytyy kuitenkin yrittää syödä säännöllisesti, mä pelkään että maidontulo vähenee, jos liian tarkkaan syömisiä katsoo...
 
Alkuperäinen kirjoittaja sonjasusanna:
Yeb :LOL: no voi helekkari!! yritetään uusiks. siel toises ryhmäs varmaa kattoo et ihme kaheleita sinne työntymäs joukottain :D

muoks. naamakirja sanoo ettei sellasta löydy :whistle:
Laita yksityisviestiä KiiajaVillelle, niin luulis asian selviävän. Se ryhmä on salainen, joten veikkaisin ettei sitä löydy sieltä haulla?

Juuh, tää painuu nyt nukkuun ja kertoilee omia kuulumisia lisää myöhemin. Huomenna olis 300km:n ajo edessä jäpiskän kans kahestaan. Katotaan miten sujuu :whistle:

Ai niin, meillä on hokattu kiljumisen taito. On kiljunu kyllä jo pitemmän aikaa, mutt eilen se vasta iskostu herran päähän ja kiljuki sit koko päivän. Tänä aamuna oli kiva herätä toisen kiljahteluun :D Aattelin, ett syötön jälkeen (05.30) alkas nukkuun, mutt mitä vielä. Alko tappamaan harsoa, juttelemaan ja kiljumaan sängyssään. Nostin herran minun ja avokin väliin jos vaikka nukkus uudestaan, mutt mitä vielä, aletaan kiljumaan innosta puhkuen uudestaan. Eli tää poppoo nous aamulla ylös jo kuuden aikaan :D

Öitä!

JääKyynel ja Herra Aurinkoinen 4kk 2vko ja 5pv

 
Minäkin yritin päästä kuokkimaan väärään kerhoon fb:ssa, mutta onneksi laitoin viestiä oikeaan osoitteeseen ja homma selvisi. :D :LOL:

Paino on ensin laskenut melkein lähtöpainoon ja nyt sitten on noususuhdanne menossa. :whistle: Ei ole tullut katsottua paljonko syö ja mitä. Kiireellä kun pitää hotkia sapuskansa, on ruokailut mitä sattuu ja sitten myös tulee syötyä "varastoon", ihan kirjaimellisesti tuohon vatsamakkaravaraastoon! :LOL: Kyllä se paino vielä lähtee, vaikkeimulla varmaan kokonaan. Voihan sitä ottaa tavoitteeksi päästä johonkin kivaan lukuun vaikkapa siihen mennessä kun tulee 30,40 tai 50v. täyteen. ;)

Donu ja Pikkuinen viikon päästä 4kk
 
Hoidossa typykkä on ollu vain isovanhemmillaan, n.5 tuntia muuton vuoksi piti saada pakattua ja roudattua kamppeita uuteen kotiin ja nyt myöhemmin parisen tuntia kerrallaan jos ollaan käyty shoppailemassa taikka moottoripyörällä hurtsilla.
Vierastamisesta tuossa aiemmin kysyinkin, nyt on meilläki tytsy ruvennu piirun verran vierastaan...
Varpaat suussa paukuttaa kädellä leluja tai ei vaan mitään, muuten on lähes aina vaan mahallaan ja hermostuu kun ei osaa kääntyä takasin selällensä, voi toista.
Meillä tytön kakkaamisen kanssa on vähä nyt ongelmaa ja saa päivittäin auttaa kakan ulos kuumemittarin avulla ja mallasuutettaki on kokeiltu. Pahimmassa tapauksessa on jouduttu antaan peräruiske (2 kertaa) ja sitten masuvaivat katos viikoks ja eilen mummulassa alkoi taas. Hirvittävää vääntöä ja koko vartalon jännitystä, pieni pieru ja itku :/
Nyt mussukainen nukkuu joten meen laittaan itteni "ihmistenilma kuntoon" ennenkun se herää, että päästään sitten aamumaidon jälkeen kävelylle, heips !

Laura ja tytsykkä
 
Me ollaan nyt tosiaan sunnuntaista asti joka päivä syötelty Lucalle tuota bataattisosetta..Ja hyvin kyllä uppoo.. ei mitään merkkejä kyllä ole ollut etteikö Luca olisi valmis soseisiin,päinvastoin söis varmaan enemmänkin jos sais. Mutta ei me olla annettu vasta kuin pari teelusikallista aina päivässä et kattoo nyt miten sit edetään..
Niin ja tosiaan kyllä tuo poika pullosta nyt sitten juo! :) Viime yönä puoliso antoi Lucalle pullosta korviketta yhden aikaan ja mä sitten koitin että jäikö hälle vielä nälkä ja muutenkin näytin että kyllä rinnallekin pääsee edelleen ym. No Luca sit söi tissiltäkin vielä ihan samanlailla kuin aina ennenkin! Eli joi 1dl korviketta pullosta sekä päälle imetin ihan tavalliseen tapaan! :O No poika söikin seuraavan kerran sit vasta seittemän aikaan! :O :D
Ilmeisesti mulla ei sit maitoa tuu tarpeeks..vai.?! Ja jos jotkut ihmettelevät miksi korviketta, niin mulla ei tule maitoa niin paljon että pystyisin pumppaamaan ja mua helpottaa paljon nyt tieto että poika syö myös pullosta! Esim. jos lähden yksin kauppaan niin mun ei tarvitse juosta pää kolmantena jalkana että ehdin parin tunnin sisällä takas kotiin siitä kun olen lähteny kotoo.

Vierastamisesta Mä olen jo pitkään miettinyt että voiko noin pieni muka jo vierastaa mutta ilmeisesti, kyllä aikamoisen huudon saa aikaan kun vaikka kylään mennään ja on vieraita ihmisiä katselemassa, saatikka syliin ottamassa :D

Hoitoon laittamisesta No pitkäänhän oli se että Luca ei syönyt pullosta niin ei se käynyt edes mielessä.. Ja en mä itse olisi edes valmis vielä.. Tosin vajaan tunnin verran tulee olemaan mummunsa hoidossa (tulee meille kotiin) tuossa kuun viimenen päivä kun lähetään puolison kanssa kokeilemaan ilmaiseksi soutuspinningiä :) Ja tosiaan kun soutupaikka on ihan meidän lähellä (10min. kävely) ja se kestää n.30min. niin korkeintaan tosiaan tunnin ovat keskenään :) Et siihen olen kyllä valmis mutta en varmaan pidempään aikaan vielä olisi, enkä siihen että vietäisiin Luca jollekin, nyt menee kivasti kun Lucan mummu tulee meille kotiin.


jastu ja Luca 3,5kk
 
Itse annan tissiä aina ennen kiinteitä jotta ei ole maidonjuonnista pois.

Paino oli menossa hyvin alaspäin kun karppasin alkukesästä mutta tämä huima hellesää johti siiderin lipittelyyn ja grilliherkkuihin ja paino onkin nyt hieman noussut. No, kyllä tässä ehtii.

Annoin banaania yksi ilta, ihan oikeaa banaania, ja Ella huusikin sitten illan. Taisi olla liian tujua. Emme anna siis banaania enää ;)
 
paino ei tod tipu jos et tosissaan sitä yritä pudottaa, en voi pahemmin herkkuja vedellä, heti on turvonnu olo ja tuntuu et olis ainaki 2 kiloa lihonnu.. :/ raskauskiloja on noin 5 viel jäljellä, niitä koitan hiljakseen tiputella..

kiljuminenhokattu täälläkin!! sekä semmonen kiukutteluitkukiljuminen että riemunkiljahdukset :)

olispa täälläkin joku vauvajumppa pitääpä ottaa selvää olisko sen suuntasta toimintaa...

 
Hoitoon jättämisestä En nyt tarkkaan muista koska ollaan neiti ensimmäisen kerran jätetty hoitoon, mutta aika pienenä kuitenkin. Ja on nyt ollutkin sit muutaman kerran, mutta ei hirveen pitkiä aikoja kerralla. Pullosta kun suostuu myös syömään, niin on helppo jättää! :)

Vierastamista ei täälläkään vielä havaittavissa. Tyttö vaan naureskelee aina kaikille :D

Mandin 4kk neuvolassa käytiin maanantaina ja mitat oli seuraavat: 5555g (5095g), 62cm (59,2cm), 39,8cm (38,8cm).
Suluissa siis 3kk mitat.
Hieman on tuo tyttö veljeensä pienempi, vaikka olikin syntyessään isompi. Lucas kun on ollut tuon kokonen jo 2kk iässä :D
Mutta tosin hän saikin korviketta, kun Mandi on pelkällä rintamaidolla.

Soseista sanottiin sen verran, että kuulostellaan Mandin ruokahalua ja jos siltä näyttää että tarvii muutakin, niin sitten voi alkaa maisteleen.
Aateltiinkin nyt sitten, että varmaan aletaan pikkuhiljaa maistattaan, vaikka alkuun oli tarkotus odottaa vielä..

Imetystä oon alkanu miettiin ja sen lopettamista. Jotenkin on tullu sellanen olo, että siitä lopetuksesta sitten aikanaan tulee varmaan vaikeeta.. MULLE! Jotenkin vaan tuntuu siltä, että ei halua lopettaa sitä :D
Tuntuu paljon vaikeemmalta kun pojan kohdalla aikoinaan..

Jastu Kiva kuulla, että Luca vihdoinkin huolii pullon! :)

Painosta Mä en ole (vieläkään) käyny vaa'alla synnytyksen jälkeen.. :/ Mutta tuntuu kyllä, että kilot on hyvin karisseet, ja loput, jos niitä vielä on, lähtee kun alottaa taas jumpat! :)
Paitsi tota pientä pömppistä ei varmaan saa millään pois.. :(
Ärsyttää kun muuten oon tosi hoikka, niin sitten tossa on tollanen pieni etureppu! :kieh:

-Katja ja Mandi-
 
tääl on kyl kans tehty hartiavoimin hommia ton -12kg eteen, ettei oo ihan "ilmatteeks" suinkaan tullu =) .

tarkkaan saa kattoa mitä suuhun laittaa ja sit viel 3-4 kertaa viikossa kunnon hikilenkit.

nyt paino jo -7kg mitä oli ennen Paavon odotusta, vielä jos 5 saisi pois niin olisin supertyytyväinen =) !
 
Imetin Paavoa vain osittain 6vko-2,5kk välisenä aikana (alussa oli ne vahvat iv-antibiootit ja luonnollisesti noin pitkän ajan jälkeen ei täysimetykselle enää päästy ja sitten tuli lastenlääkärin kehotuksesta vellit/kiinteet ja siihen sopivasti loppu sitten kokonaan). Osittaiseen imetykseen ei vaikuttanyt mitenkään!

MUTTA syön kumminkin 5 kertaa päivässä, runsaasti kasviksia, lihaa, maitotuotteita jne. eli en uskoisi sen siihen mitenkään vaikuttavan. Syön mielestäni jopa paljon enemmän kun ennen, mutta juju onkin mitä sinne suuhun tulee nykyään laitettua, "himppasen" oli meinaan huonot syömistottumukset ennen (ajat, määrät ja ruuan laatu :ashamed: )..

Neuvolasta saa varmasti ravintoterapeutin yhteystiedot, joka osaa auttaa tuon imetyksen ja painonpudotuksen suhteen!

Ja tuohon haitalliseen aineeseen en kyllä usko hetkeäkään, mistäs sellanen tulisi :whistle: ? Jos syö terveellisesti ja liikkuu, luulis sen olevan vaan myönteinen vaikutus maitoonkin..?
 

Yhteistyössä