Huhtikuiset 2018 helmi-huhtikuussa

@Korallikala Juuri sellainen se synnytys voi tosiaan olla ja toivon itse sen sellaisena kokeneena että saat(te) (muutkin) sen kokea.:love:
Täällä alkaa olla todella tukalaa ja kipeää ja se ahdistaa hieman ja pelottaa sillä viikkoja on huomenna vasta se 34+0... o_O Jopa tyypin liikkeet sattuu sillä tilaa on tietysti niin vähän. Onneksi neuvola on torstaina niin pääsen purkamaan vähän näitä fiiliksiä.
 
Mä en vieläkään saa pinnasänkyä kasattua.
Olisi ollut ehkä helpompi käydä ostamassa uusi?
Sain siis oman vanhan pinnasängyn, josta puuttui kalusteruuvit. "Mutterit" oli kyllä tallessa (tai sellaiset muoviset jengalliset tulpat). Etsin kolmesta kaupasta noita kalusteruuveja, löytyi. No tulin kotiin ja totesin että ne ovat pari milliä liian pitkiä JA rikkovat nuo noin 35v vanhat jengalliset tulpat. Taas pitää mennä sinne samaan kauppaan ostamaan ne vastakappaleet JA parit prikat että saa kunnolla kiristettyä ne. Seuraavaksi hajoaa varmaan itse pinnasänky, kun on vaan jotain mdf:n edeltäjää :cautious:

Kävin Lidlistä ostamassa sen nepparifarkkupaidan ja no, nyt on vaikeaa tietää, että oliko se turhankin nafti vai ei. Näkee sitten kun on synnyttänyt. Jotenkin tuntuisi helpolta vain sellainen neppari-nappipaita ja sen alla imetysliivit.

Saakohan noita imetysliivejä mistään "normikaupoista"? Ekoja päiviä varten mulle riittäisi jotkut halvat. Rinnat ovat toki vähän muhkeat mutta parit vanhat liivit menee kyllä ja pääasiassa mulla on käytössä edestä vetuketjulliset urheiluliivit (Cittarissa on näitä). Ostasin sitten vasta muutamat kunnolliset kun näkee minkälainen maitobaari tuohon eteen ilmestyy :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla
Lindex, Kappahl ja H&M taitaa ainakin kaikissa olla sellaisia ihan suht edullisia, että saa ensihätään edes jotkut. :)

Mua on alkanut ärsyttää nukkuminen ihan todenteolla, kun joka paikkaan sattuu ja olo on tosi epämukava. Sänky on huono, ihan liian pehmeä, ja siihen päälle sitten kaikki lonkkasäryt ja muut. Ai että mä jo odotan selällään nukkumista! :sleep: Nyt kun yöllä kääntyy kyljeltä toiselle selän kautta, niin selällään olo on jotenkin ihan hirveää, vauva on siinä asennossa jotenkin tosi iso ja kova, kohollaan ja painaa joka paikkaan. Sama kun joutuu juoksemaan vessassa koko yön, niin maha on aina öisin vessassa istuessakin jotenkin ihan kova ja muhkurainen ja täynnä vauvaa, tosi epämukava. o_O Tuntuu että vauvakaan ei pysy raivotarjonnassa vaan alkaa pyöriä sieltä ympäriinsä pois, johan siltäkin pitäisi kohta loppua tila tuollaiselta venkoilulta. Olisipa syvältä jos monen viikon hyvän raivotarjonnan jälkeen se pyörähtäisi vielä takaisin perätilaan synnytystä varten. :mad:

Viime yönä kun heräsin ja nousin mennäkseni vessaan, niin tunsin kävellessä miten jotain lorahti ja valui jalkaa pitkin ihan maahan saakka. En siinä unenpöpperössä kunnolla jaksanut miettiä asiaa tai analysoida tilannetta, mutta ei kai se lapsivettä ollut, enempää ei ainakaan ole tänään tullut, tavallista valkovuotoa vain (tosin aika juoksevaa, mutta se tuntuu aika paljon vaihtelevan). Sinänsä toki kävisi järkeen että jos vettä on vähän lorahtanut ja maha tuntuu taas tänään normaalia muhkuraisemmalta ja kovemmalta, hetki siinä kai kestää, ennen kuin veden määrä taas kasvaa. :confused: Huh, onneksi ei enää montaa viikkoa tarvitse miettiä ja pohtia.
 
Viimeksi muokattu:
Juu, Lindexistä ja H&M:ltä saa ainakin edullisia imetysliivejä. Ostin just sellasen kahden setin mitkä on pehmeät ja varmaan sitten yölläkin toimivat. Meinaan ostaa sitten kunnolliset liivit tai kahdet kun on maito noussut. Otan varmaan nuo nyt jo käyttöön kun haluu olla vähän rennommilla liiveillä alkanut ahistaa nuo normaalit liivit, vaikka ne kooltaan käykin, mutta jotenkaan ei oo enää mukavat.
Tilasin pari imetyspaitaa H&M:ltä nettikaupan kautta kun myymälässä ei ollut. Alkaa olla omalta osin valmistelut tehty, pitäisi käydä muutamilta kavereita keräilemässä lainaan tai omaksi tulevia asioita. Jotenkaan ei oikein malttais odottaa et vauva syntyis jo, mut toisaalta vois vielä kuitenkin pari viikkoa levätäkin, saatiin just keittiöremontti valmiiksi... saisin villatakinkin neulottua ja ehkä housutkin, eihän sitä tiedä millanen on ens kesä ;)
 
@Korallikala mulla on myös ollut hetkittäin noita lorahteluja ja Google onkin sen vuoksi saanut laulaa :D tosiaan yhtäkkiä housuihin lorahtaa isompi märkä mälli tavaraa ja menee muuten kaikesta läpi. ”Googletuntuma” asiaan on mulla, että sen verran yleisestä vaivasta kyse, että tuskin kannattaa huolestua. Toki moni käy neuvolassa tai suoraan synnärilläkin näytillä, missä voidaan testata, että kumpi kama on kyseessä. Siitähän sen mielenrauhan saa niin ei tartte kotona arpoa. Aina jollain se kuitenkin voi lapsivettäkin olla. Itse olisin varmaan lähtenyt soittelemaan ja selvittelemään asiaa enemmän, jos tiputtelu olisi jotenkin säännöllistä. Nyt vaan turahtaa sen pari-kolme kertaa päivässä.

On kyllä yksi päivä prinsessana tämä raskausaika.
 
@Bluebelle samaan oon päätynyt mäkin, etten siis vielä jaksa huolestua. Tää on kyllä ihan mahdotonta kun on vain pelkkää aikaa olla, niin tottakai tulee myös tarkkailtua omaa kroppaa tarkemmin ja huomaa vaikka mitä, mitä muuten ehkä jäisi huomaamatta. Tällä hetkellä mua kyllä eniten ärsyttää yöt, mulla kipeytyy joka yö toinen kylki tosi pahasti ja menee nukkuminen ihan harakoille sen takia. :mad: Oon jo ihan valmis valvomaan vauvan kanssa enemmän, kunhan vain saan kivuttomamman kropan takaisin.

Mulla on lauantaina vauvakutsut. En varmaan saisi tietää sitä, mutta vannotin miehen joskus aiemmin kertomaan, jos jotain on suunnitteilla. :whistle: Taisin siitä tänne kertoakin, mutta oon toisinaan hivenen huono vastaanottamaan äkillisiä suunnitelmanmuutoksia, jos vaikka huomiselle olisin miettinyt vain rentoa kotona olemista kaksin, niin olisi kyllä ärsyttänyt kun tänne olisikin ilmoittamatta paukannut porukkaa. Tässä on myös se hyvä että tiedän siivota tänään oikein kunnolla, meillä on kaikki tavarat ihan levällään huoneiden järjestelyn takia, kiva että pystyy valmistautumaan eikä vieraat tule ihan kaaoksen keskelle. Mä ehdin tässä jo vähän masistellakin, että eikö mulle oikeesti järjestetä mitään, onpa paskoja kavereita. :LOL: Kiva, että kuitenkin järjestävät jotain. En ole nähnyt oikein ketään kaveria moneen viikkoon ja tuntuu, että pää hajoaa jo tähän yksin olemiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla
Nyyh, meillä on vaan peruskaupat Cittari, HH, Tokmanni, S-Market jne. Pitäisi sitten lähteä shoppailureissulle (ei jaksaisi eikä huvittaisi yhtään) toiseen kaupunkiin.

Mulla ainakin jossain vauvasovelluksessa tiedoitetaan, että näillä viimeisillä viikoilla pimpukasta lorahtelee monenmoista nestettä.
 
Vauvakutsut, ihanaa :love: omista jäi ainakin kivat muistot!

Nyt on kyllä liikaa aikaa pyöriä palstoilla kun ei käy enää töissä. Kouluhommia tietysti olisi, mutta kuka niitä jaksaa :D

Munkin pitäisi ostaa varmaan vielä vaikka mitä, isot jutut alkaa kyllä olla jo kasassa. Eka lapsi tulossa, niin ei ole ihan täyttä käsitystä, että mitä kaikkea oikeasti tarvitsee. Ehkä ihan hyvä, että osa hankinnoista jää sitten tarpeen mukaan haettavaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla
Siis meidän kylästä kyllä löytyy lindex ja kappahal molemmat, mutta kummastakaan en ole löytänyt imetysliivejä :O ehkä ne on vähän paikkakuntakohtaisiakin ne valikoimat ja on katsottu ettei täällä mene tarpeeksi kaupaksi? :/ inhottavaa kyllä, noita kun ei viitsisi netistäkään kokeilematta tilalla.
 
S-Marketista löytyi imetysliivejä, mutta eivät olleet mitään halpoja... 25e-> Sillä vaivalla hakee sitten jo alusvaateliikkeestä kunnolliset.
En jaksanut enempää niitä katsella kun olo on ollut aika kenkku tänään. Kaikki jaloilla oleminen alkaa olemaan tuskaa lähinnä lantion seudulla. Aamuisin kiristelee alavatsaa ja kaupassakäynnin jälkeen kun ruokaa tein, niin tuikki niin julmetusti kohdunkaulalle tai jonnekin sinnepäin.

Ja vaikka kuinka söisin hyvin päivällä ja illallakin vielä niin kolmelta yöllä on NÄLKÄ. Viime yönä tein sitten kunnon voileivän ja söin vielä mämmiäkin päälle. Pari tuntia taisin olla yhteensä hereillä. Sitten takaisin nukkumaan ja nousin puoli yksi. Joo. Mut pääasia että sai nukuttua kunnon unet, vaikkakin sitten parissa pätkässä.
 
Närästys on palannut. :cautious: Ei meinaa tulla nukkumisesta mitään, joko närästää tai särkee toista kylkeä tai lonkkia tai muuten vaan vituttaa. :ROFLMAO: Neidin kantapäät on viime aikoina olleet tukevasti tuossa kylkiluissa kiinni, niitä on kiva potkia ja aiheuttaa tuskaa. Plaah. Nyt on vissiin rv 37+2 eikä vielä mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan, ei noita sukkapuikkokipuja tai mitään. Taitaa olla siis useampi viikko vielä kärsittävänä. :rolleyes: Että voikin aika kulua hitaasti.
 
Pitkästä aikaa tännekin jotain..

Eilen kävin painokontrollissa ja nyt 35+5 oli arvio ~3200g. Kuopus ollut viikkoa myöhemmin 36+5 ~3400g ja kun nämä nyt sen noin 200-250g/vk kasvaavat niin näyttäis ihan tuhti neitin tulevan. Kuopus on käynnistetty kalvojen puhkaisulla 38+6 ja painoi syntyessää 4320g.
Nyt sain uuden ajan 38+2 jolloin sitten _ehkä_ käynnistellään. Ei lääkäri sanonut varmaksi, mutta sanoi kyllä myös ettei anneta la:han asti mennä. Kehui miten oon muka hyvä synnyttäjä :cautious: mistä se sitä voi tietää..

Kotona alkaa kaikki olla valmiina pikkuiselle ❤ kotiin tultua sitten näkee jos jotain oleellista puuttuu. Laittelin jo yks päivä pinnikseen lakanat, pinnasuojan yms. Vielä hoitopöytä on viimeistelyä vaille, vaikka kaikki tavarat onkin jo hankittuna.

Miehen kanssa taas kränää ja hän on kuulemma ihan lopeensa kyllästynyt kun kaikki mun jutut on vaan vauva sitä, raskaus tätä, odotus tuota ja tuntemukset yök. Ei kuulemma hällä ole mulle mitään asiaa, ennen kuin puhutaan jostain muusta. Ja tämähän mua vasta viduttaakin! :unsure: Oon itkeny hormonihuuruissani nyt monta päivää miten mies ei enää rakasta mua tai vauvaa, ei halunnut vauvaa alunperinkään tai ei halua edes nähdä vauvaa. :cry: Tiedän, että ehkä hiukan ylireagoin, mutta kun taustalla on fakta että minä halusin vauvaa 100% enemmän kuin hän, niin pistää välillä miettimään että mitä hemmettiä minä sitten edes tuon kanssa rupesin vielä vauvaa tekemään. (n)
Muutoinkin hormonien jyllätessä oon ollu paljon ailahtelevampi kuin aiemmin.. mm. miehen tupakointi ärsyttää niin paljon, että tekis mieli esim rytätä askit, repiä jokainen savuke pieniksi muruiksi ja ihan vaan karjua miehelle että nyt jumaliste loppuu tässä talossa tuo sauhuttelu!!
(Muoks. Ei hän siis toki sisällä polta vaan ulkona) :mad: Se haju, lemu, käry on niin voimakas, että pistää mun nenän tukkoon ja voimaan pahoin. Mut mikään ei vaikuta. Oon jopa joskus sanonut, että valitsee minut tai tupakan, niin arvatkaa kumman valitsi?:mad: Prkl. Ugh.

Oisin jo niiiiiiiiiin kypsä jakautumaan ja luopumaan näistä odotuksen kivuista ja säryistä! Pitääkin etsiä akupainanta pisteitä ja alkaa stimuloimaan niitä...(y)

Lellu ja Kyllikki 35+6 ❤
 
@Lellu83 / Tuohon tupakointi tuntemukseen, meillä oli sama, mie flippasin ukon tupakoinnista ihan semmosiin mittasuhteisiin et olin ennen puolta väliä raskautta varma että erotaan, se haju sai minut voimaan niin pahoin ja loukkas todella paljon se ettei voi lopettaa polttamista vaikka tietää et aiheuttaa mulle niin henkisesti, kun fyysisesti pahaa oloa. Ja kerran minäkin Pystyin lopettamaan, miksei hänkin. Vähenti kyllä hurjasti, mutta valitettavasti se haju ihossa ei vaan vähentämällä katoa. Noo sitten jouluna(?) sovittiin, että kokeilee rueta käyttämään nuuskaa - en voi sietää nuuskan käyttöä, nuuskamälli huulessa on vaan niin kuvottavaa mielestäni, ettei sitä minun silmien alla tarvitse käyttää (edelleenkään). Mutta kyllä meillä elämä parani tämän ratkaisun myötä. Vaikka en nuuskan käytöstä tykkää niin kyllä se vaan on kun toinen ei haise koko ajan nenään, nii pieni paha. :)

Ja noista kivuista ja säryistä, täällä samat fiilikset, ooon ihan kyllästynyt näihin, mut toki vauvan kannalta ainaki huhtikuun puoleen väliin ois varmasti hyvä kestää vielä kyydissä, mut sit vois kyllä jo tulla näyttäytymään. :D(y)

Huomenna rv34+0.
 
Tsemppiä @Lellu83! Voin hyvin kuvitella että mun mies on juuri tuota samaa mieltä (että jutut pyörii vain raskauden ympärillä jne) ja olenkin vähän ihmetellyt, miten hän niin kärsivällisesti jaksaa mun joka päivä samana toistuvia juttuja ja valituksia. En toisaalta yhtään ihmettelisi, vaikka möläyttäisi jotain ihan tyhmää asiaan liittyen. :rolleyes: No, hyvä näin.

Mua ihmetyttää tämä vauvan asento. Kaikesta päätellen pää on kyllä edelleen kiinnittyneenä alhaalla, mutta nuo hiton kantapäät on tuossa ihan ylhäällä, kun istun ruokapöydässä niin tuntuu että ne painaa jopa toista tissiä. :LOL: Peppu on kuitenkin verrattain alhaalla, noin navan korkeudella, eli pötkötteleekö tuo tyyppi tuolla lähes suorin jaloin? :ROFLMAO: No, torstaina on seuraava neuvolakäynti, ehkä th osaa valottaa tilannetta.

Mä olen jotenkin lykännyt sairaalakassin loppuun pakkaamista ja vauvan vaatteiden paikoilleen laittamista. Päivät menee ihan ihmeellisesti vain ollen, tuntuu että aina kun katson kelloon, on taas mennyt tunti edellisestä kerrasta enkä ole saanut mitään tehtyä. Nyt pitää ottaa uusi vaihde silmään ja alkaa hoitaa kaikkea valmiiksi, ei tämä näin voi jatkua. :ninja: Teoriassa kuitenkin lähtö voi tulla jo hetkenä minä hyvänsä, vaikken siihen uskokaan, eiköhän täällä vielä muutama viikko keikuta tuskailemassa.

Korallikala ja ipana rv 37+3
 
Koita jaksaa @Lellu83! Täälläkin miehellä oli joku ihme vaihe vuoden vaihteesta näihin päiviin asti. Minkä lie kolauksen saanu päähänsä. Taisin siitä kirjoittaakin, kun ei ole koskenut vauvavatsaan eikä oikeastaan koskenut ollenkaan, halaukset jäi eikä kiinnostanut mun vointi. No nyt näköjään menee vähän paremmin. Koitti tingata lauantaille poikien saunailtaa. Saunaillalle tuli lupa mutta oluelle ei. Ihme kyllä ymmärsi kun sanoin että vois vähän vituttaa olla kännissä kun oma lapsi syntyy... Nää kun on tällaisia mystisiä juttuja, että se vauva voi lähteä syntymään hetken päästä tai kolmen viikon päästä eikä sitä voi ennustaa mitenkään.

@Korallikala Mullakin nämä päivät vaan lipuu ohi. Pari päivää oli aika tuskaista olla, joten senkin takia tuli vaan "oltua". Meille tulee huomenna se neuvolantäti kotiin käymään ja pölykerrokset oikein loistaa auringossa. Jaksaiskohan niille tehdä jotain?

Makuuhuone on vielä järjestelemättä. Siellä on lipasto ja pinnasänky ja jokunen pahvilaatikko ym. sujuvasti sikin sokin. Kapea käytävä sänkyyn ja vaatekaapille, se on hyvä?

Sairaalakasseja olen pohdiskellut ja pakkaillutkin. En mä vaan tiedä että mitä siellä sitten loppujen lopuksi tarvitsen. Kai sitä pari päivää selviää pelkällä hammasharjalla ja tahnalla?

Sisko ja kaveri lupasivat ottaa vauvavatsakuvia tällä viikolla :) Harmittelin miehelle, kun on vaan peilin edessä otettuja eikä sitä tuona hetkenä juuri asia edes kiinnostanut :poop: niin otan niitä kuvia sitten ilman häntä.

Taannoin mies ehdotteli pojalle jotain nimiä ja taisin vaan tokaista että hyvältä kuullostaa, katsotaan sitten miltä jätkä näyttää kun syntyy. No nyt mies on vaan ottanut käyttöön yhden nimen jolla puhuu vauvasta. Ei se huono ole, katsotaan sitten jääkö se vai pitääkö muuttaa.

En ole muistanut sokereitakaan mittailla. Vähän kuljetaan nyt pää pilvissä ja ihan jossain muissa maailmoissa.

Sano Pirkka 37+5
 
Hitto miten löysää toimintaa nyt. :whistle: No, ssiraalakassi on pakattu, pinnasänky pedattu ja koon 50-56 vaatteet lipastossa, eli on tässä nyt joten tullut tehtyä.

Sairaalakassissa mulla on lähinnä imetysliivejä- ja toppeja, sukkia (koska sairaalan sukat on kuulemma kamalia) ja omat kotiutumisvaatteet, pienet pullot shampoota, saippuaa, hammasharja ym. kempparijutut (hiusharja ja ponnarit puuttuu, toivottavasti muistan ne vielä kohta), puhelimen laturi ja kuulokkeet, kamera, tutteja, piccoloskumppa ja kertislasit :LOL:, kirja (jota tuskin tulee luettua, mutta eihän sitä tiedä) ja eväitä. Lähtöhetkellä lisään vielä vehnätyynyn ja TENSin. Eväinä on pillimehuja, kuivattuja luumuja, lakua ja suklaata, pari sellaista hedelmäsmoothiepussia, urheilujuomajauhetta ja palautusjuomatetra. :LOL: Järkeilin että kohtu on kuitenkin iso lihas, niin synnytyksen aikana urheilujuoma voi olla ihan hyvä juttu, jos vain maistuu, ja synnytyksen jälkeen tuollainen ihana suklainen palkkari tekee varmasti terää. Niin ja harsoja on mun kassissa pari, niin saan käyttää omia ja mies saa tuoda niitä kotiin koirille nuuskittavaksi etukäteen. :love: Vauvan kotiutumisvaatteet on sitten omassa kassissaan, jonka voisi tuoda sairaalaan vasta, kun sille on tarve. Otan myös sellaisen ison vesipullon itselleni, ettei tarvitse mistään kertsimukeista hörppiä vettä ja täyttää niitä koko ajan. Oon tottunut juomaan litratolkulla vettä, nyt loppuraskaudessa se on vähän jäänyt, kun muutenkin saa juosta koko ajan pissalla. Ihanaa, että kohta voi taas tankata kunnolla vettä ilman sivuvaikutuksia. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla
@Korallikala sun sairaalakassi kuulostaa tosi fiksulta :) mä oon jotenkin jumissa tän pakkaamisen kanssa, tällä hetkellä kassissa on vauvalle vaatteet, omat vaatteet, salmiakkia, suklaata, matkashampoot ja pari ristikkolehteä :D oon ihan varma että kun h-hetki koittaa, jotain olennaista unohtuu.

Mulla on ensviikolla synnytystapa-arvio. Täällä ollaan aina vaan väärinpäin, alkaa ihan tosissaan jo jännittää meinaako tyyppi kääntyä ollenkaan... Haluaisin tuon spontaanin synnytyksen päästä kuitenkin kokemaan, jos meillä lapsiluku jääkin vain tähän yhteen. Nyt mennään siis rv 35, ja mitä olen puheista ymmärtänyt, tässä vaiheessa suurin osa on jo pää alaspäin. Mulla on muutenkin tukalaa tän perätilan kanssa, kun muksun pää on kylkiluun alla enkä pääse taipumaan eteenpäin juur ollenkaan. Pelkään että toinen litistyy, vaikka eihän sellainen nyt kai ole mahdollista :D
 
Hei! Mun teki mieli kommentoida tuolta tammikuisista imetysliivi-asiaa kun teidänki ketjua joskus tulee silmäiltyä ;) Ite ostin H&M:n liivejä ennen synnytystä ja ne on ollu huonoja ainakin mulle, ei istu tai tue ollenkaan niinku pitäs. En löytänyt kaupoista mieluisia, joten päädyin tilaamaan ASOSilta parit kokeeksi ja ne oli tosi hyvät! Kauniit ja laadukkaat, vaikka hintaaki oli vain 12-20e. Parhaat oli itse asiassa nuo 12e, molemmat on monen pesun jälkeenki vielä kuin uudet. Ja koon valitsin vain oman "normaalin" koon mukaan, tai oliskohan ollu 75C sijasta 80C. Palauttaa voi ilmaiseksi (ei edes postimaksuja) niin voihan niitä tilata useaa kokoa, suosittelen siis katteleen sieltä liivejä! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla
Mulla on nyt kahdet H&M:n imetysliivit, yhdet ihan perus ja yhdet urheiluliivimalliset. En osta enempää ennen kuin tiedän, että imetys onnistuu. Allekirjoitan kyllä @Daisy85 mielipiteen et tuosta kaupasta ostetut varmasti on ihan paskat :D imetyksen onnistuessa investoin luultavasti kaarituettomiin malleihin, lastenturvalla ainakin oli hyllyssä jotain tosi pehmeän näköisiä.

Viikkoja on nyt kasassa 34+5. Minulla on lyhyt selkä ja vauva puolestaan on iso, eli koko ajan tukalammaksi käy olo varmasti meillä molemmilla. Yritän nauttia jokaisesta hetkestä, kun vauva ei paina mitään ikävästi. Ja jokaisesta hyvin nukutusta yöstä (niitä on koko ajan vähemmän). Yöt menee aika lailla tunnin-parin jaksoissa yhdellä kyljellä, kunnes herään lonkkakipuun, käyn vessassa ja käännyn toisin päin. Viime yönä vasemmalla kyljellä nukkuessa sain joka kerta jonkun kivuliaan kylkipiston ja heräsin sen vuoksi monta kertaa selälläni. Onneksi vauva ei enää ole parkkeerannut tuohon virtsarakon päälle.

Vauva on nyt selvästi koko ajan samassa asennossa pää alhaalla ja peppu kiinni vasemmassa kylkiluussa. Jalat ja kädet sitten vispaavat vähän missä sattuu.

Olen nähnyt vauvan sukupuolesta unia, kaksi kertaa on ollut tyttö ja viime yönä taas poika. Sain unessa miehelleni raivarin, koska hän ei suostunut kertomaan, että paljonko vauva painoi ja oli pitkä synnytyksen jälkeen :D

Viikonloppuna edessä onkin sitten se hotelliloma :)
 
@Bluebelle
Mukavaa hotellilomaa! Pro Tip -tähän kohtaan: ottakaa erilliset sängyt :LOL:
Ai miksi? No kun kotona on kuitenkin se parisänky, joka heiluu ja huojuu kun vähänkin kylkeä kääntää ja sen takia vähintään toisen unet on mitä ne nyt sitten on. Voihan mieskin häiriintyä siitä kyljen kääntämisestä / vessassa ravaamisesta / huokailusta / yms. Mut ei vaan kehtaa valittaa.
Mua vähän harmitti kun tuotakin siinä varaustilanteessa kysyttiin, enkä sitten yhtään ajatellut...


Mä oon taas nyt jo hereillä ja jalkeilla kun en ole tässä "muutaman" vuoden aikana ehtinyt miestä opastamaan siihen, miten makkarin huoneen ovi avataan ja suljetaan äänettömästi. No oikeasti heräsin jo ennen kuutta. Ja sitä ennen neljältä. Ja puoli kahdeltakin olin vielä hereillä. Yhdentoista jälkeen mentiin nukkumaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla
@Sano Pirkka hitto, en ajatellut edes koko asiaa! Meillä on kotona periaatteessa eri sängyt (tai siis kahdesta erillisestä sängystä koostuva parisänky samalla petarilla) ja siinä ei tunnu toisen liikkeet juurikaan... meillä vaan tuota painoeroa on se noin 50 kg miehen hyväksi ja aina kun ollaan nukuttu samalla patjalla niin siinä herää kyllä molemmat jos toinen erehtyy kääntämään kylkeä :D pitää varmaan kitistä respassa mahan takaa säälipisteitä :D heräily kuulostaa kyllä täälläkin tutulta, onneksi ei oo kauaa enää jäljellä :)
 
Hitto nyt noita ukkoja!! :eek: Minä täällä puhisin ihan teidän puolesta jos ei raskausasiat kiinnosta... Ei tuo meidänkään nyt innosta pompi joka päivä mutta kyllä mielestäni kiitettävästi on keskusteltu ja osallistunut masun iltajumppa-ihmettelyihin ja pitänyt huolta muksuista ym.asioista jne. jos mulla olo ollut :poop:(ja se on sitä noin joka toinen päivä...). Siitä iso plussa!:love: Ja kyllä tämä vauvan odotus on yhteinen ja niin ainutlaatuinen asia että siitä PITÄÄ iloita ja ukkojen PITÄÄ ymmärtää ettei se ihmisen kasvattaminen sisällään mitään ihan piece of cake-meininkiä ole. Voi kun vois miehetkin kokeilla... eihän siitä tulis lasta eikä :poop:!!!:p:ROFLMAO: Viiitsi vitsi.....:whistle: Toivon miehille nyt järkeä päähän!

En muista kirjoitinko jo mutta minäkin sain sitten ihan ylläripylläri vauvakutsut maaliskuun alussa, kiitos työporukan!:love: Jäi kyllä ihanat muistot, kiva kun muillakin on niitä täällä ollut.

Hei kannattaa kysäistä imetysliivejä myös sairaalasta sieltä ns.vauvalasta jossa sitten vaavin kanssa olette. Kysissä ainakin ollut myynnissä sellaisia joustavia, kaarituettomia ja todella mukavia liivejä jotka olen ainakin itse kokenut ihan ylivedoiksi. (y) Ei uskoisi mutta ne myös tukee. Toivon todella että niitä on edelleen tuolla myynnissä, ostan useammat. Hinta oisko ollut 10-12e..

Yöt on kyllä mielenkiintoisia.... en aina ihan tiedä miten nukkuisi (toki siis kyljellään paras). Hetkellisesti kun on selällään niin tuntuu IHANALTA mutta n.minuutin päästä onkin jo ihan kamala olo. Nauroin kaverille että makaan siinä sairaalasängyssä varmaan synnytyksen jälkeen koomassa mahallaan ihan koko raskausajan edestä!!! :LOL:

Täällä on tyyppi ollut pitkään pää lähtökuopissa ja tosiaan liikkeet tuntuu tosi ilkeiltä.:confused: Neuvolan "täti" sanoi vaan että otetaanpa streptokokki-näytteet jo ensi kerralla (reilun kahden viikon päästä) niin ei myöhästy... varmaan vähän uumoili hänkin ettei tässä ihan laskettuun aikaan mennä. Hope not.:ROFLMAO:
 
Tossa yks ilta haistelin mun tyynyliinaa ja totesin että se haisee ihan järkyttävälle. Vaihdoin vaan tyynyliinan ja tänä aamuna haistoin taas sen ällöttävän hajun. Sitten tuli vaan mieleen että mähän olen tässä jo useamman viikon kuolannut oikein lahjakkaasti nukkuessani :LOL: Siis ihan oikeasti herään siihen, että poski on ihan kuolassa ja tyynyliina+tyyny samalla. :censored: Ällöä! En yleensä nuku kylkiasennossa niin ehkä se vaikuttaa :ROFLMAO:
Omg, miltähän kaikki petarit ja peitot haisee sitten kun rinnat vuotaa maitoa ja vauva puklailee yöllä ja kaikkee?
Ehkä se hajuaisti on sitten hyvinkin turtunut (tottunut) noihin tuoksuihin ja aromeihin?
 

Yhteistyössä