Huhtikuiset 2018 helmi-huhtikuussa

Mutkin on raskaus saanut kuolaamaan. Kyljelläni oon nukkunut muutenkin enkä ennen raskautta kyllä siinä asennossa kuolannut, mutta nyt tuntuu siltä, että nukkuessa tavaraa valuu molemmista päistä. :ninja::LOL: Ai kamala. Käyn yöllä vessassa pari kolme kertaa, ja joka kerralla saa vaihtaa jotain suojaa housuihin. On tää kyllä kans.

Mulla oli myös lauantaina vauvakutsut, mutta jäi ehkä vähän tylsä olo niistä. Yksi kaveri oli järjestänyt mut päiväksi pois kotoa ja kun tietysti sattui odottamattomia, niin oltiin sitten lopulta 1,5 h myöhässä kutsuilta. :rolleyes: Osa vieraista joutui lähtemään aika pian pois, mikä on tietysti ymmärrettävää mutta harmi. Samoin koko porukasta pystyi aistimaan sen, että olivat yli tunnin täällä odotelleet, ja se tuntui vähän tylsältä. No, hyviä syömisiä olivat tuoneet ja sain ihan kivoja lahjojakin. Ohjelmaa ei ollut järjestetty syntymäpäivän arvausta enempää, itse sitten pyysin, josko olisivat voineet arvailla, mitä ollaan ajateltu vauvalle nimeksi. Ei kun joo, vauvansoseiden maistelua olisi ollut, mutta se onneksi unohtui heiltä. Onneksi, koska jälkikäteen näin, että puolet niistä oli jotain liharuokia. :sick: Mua ällöttää muutenkin ruuat kylmänä, siis vaikka jääkaapista eilinen ruoka ennen lämmitystä on aika puistattavaa, eli olisin varmaan kuollut jos olisin joutunut maistamaan jotain kalapataa. :cautious: Hyi.

Mulla on ihan supertylsää ollut viime ajat. Miehen suht remonttitaidoton kaveri osti täysin remontoitavan talon, joten mies on tottakai auttanut remontissa minkä ehtii. Käytännössä lähtee siis aamulla kotoa 7:30 ja palaa klo 23 jälkeen, ja jos hyvä tuuri on, niin saatetaan siinä aamun ja illan aikana olla yhtä aikaa hereillä ehkä vartin verran. :X3: Tiedän että mies tekee nyt ennen vauvan syntymää tarkoituksella pidempää työpäivää ym, että voi sitten olla edes vähän kotona, kun vauva on maailmassa, mutta onpa tylsää odotella yksin! Onneksi vointi on ollut nyt hyvä, niin pari tuntia päivässä saa aina hukattua koirien kanssa metsässä.
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla
Missähän päin te muut KYSissä synnyttävät asustelette..? (n):whistle: @Jullapulla @Miala @Hantta81
Noin niinku ihan vaan mielenkiinnosta (y)

Minä oon myös havahtunut siihen että kuolaan öisin :LOL: suupielet vuotaa..

Olin tässä nyt ollu pari päivää sanomatta sanaakaan vauvaan liittyviä asioita, niin johan eilen illalla mies sit kyseli miten masussa voidaan ja halusi tehdä nimistä top10 listat joita sit vertailtiin. :rolleyes: Et ei kai tuo ihan läpi:poop: ole kuitenkaan... :LOL:

Menkkamaiset tuntemukset alkoi eilen, alaselkä- ja vatsa hellä/arka/jomottava tunne (ei juurikaan kipeänä), nivuset sekä sisä- ja etureidet tulessa ja muutamia pysäyttäviä supistuksiakin jo tullut. Kuitenkin levossa ihan kohtalainen olla..
 
Joo mikähän hitto siinäkin on kun tosiaan valuttelee alakerta jatkuvasti jotain.... enteilee lienee jotain mutta mua vaan lähinnä "masentaa" nämä tämmöset enteilevät jutut kun ei tuon asukkaan tarvitsisi ihan vielä tulla maailmaan eikä varmaan tulekaan. :X3: Miten minusta on tullut näin malttamaton....vai liekö ollut aina.....:ROFLMAO::p:whistle:

@Lellu83 No jos Kuopiosta lähdet pohjoiseen päin ja motaria pitkin n.24km tulet niin siinä on mun kotikylä!;) Täällä olen syntynyt ja nyt perheen kanssa asunkin. Välillä kävin etelämmässä opiskelemassa ja sitten palattiin Kuopion kautta tänne. Missäs päin tosiaan muut Savon naiset asustelee?:) Ja jollain teillä oli la aika samaan aikaan kuin mulla... nauratti ajatus että "kyylään" siellä sairaalalla sitten potentiaalisia palstalaisia kun oon synnyttämässä/synnyttänyt.:whistle::ROFLMAO:
 
Miehen suht remonttitaidoton kaveri osti täysin remontoitavan talon, joten mies on tottakai auttanut remontissa minkä ehtii.
Me ostettiin 1,5 vuotta sitten täysin remontoitava 100+ vuotias mökki ja nyt aika tasan 10 kuukautta kestäneen remontin jälkeen mökistä puuttuu enää verhotangot :) Voin kyllä sanoa että siellä on kirjaimellisesti oltu ihan kaikki mahdollinen vapaa-aika aamusta iltaan, pääasiassa kahdestaan tehty mutta sitten on ollu isät ja appiukot ja naapurit ja kaverit vähän väliä jeesaamassa ruoka- ja kaljapalkalla. Mähän olen siis pääasiassa ollut tuon koko rempan ajan raskaana ja painanu hommia et en tiedä mitä olis tullu jos olisin kärsiny pahoinvoinnista sun muusta. Pari palkattua työntekijää on tässä tämän vuoden puolella ollu silmät suurina et ei he oo huomannu mitään että perheenlisäystä on tulossa ja ovat vaan todenneet että siitäkö tää kiirehdintä remontissa on johtunut. Joo. :ROFLMAO: Meillä on siis ollu silloin tällöin tuntipalkalla pari tuttua kirvesmiestä kun itse ei nyt kuitenkaan ihan kaikkea osata tehdä.

Että hyvin ajoitettu tämäkin homma. Vauva tulossa ja remontti tehty. (y)

Kaveri otti eilen kuvia musta ja oon oikein tyytyväinen. Pikaisesti niitä vilkaisin ja huomasin että noin puolet kuvista on sellaisia missä teen käsillä sydämen vatsan päälle. Ehkä vähempikin olisi riittänyt?
Plus et sattui joku bad hair day eikä hiukset suostuneet menemään yhtään mihinkään kun olivat niin sähköiset. Vähän jotakin photo shoppia perään niin hyvä tulee?
Mistä tulikin mieleeni että pitäisiköhän sitä käydä kampaajalla ennenkuin poksahtaa, alkaa olemaan vähän reuhka tää tukka vaikka onkin nyt superpitkä. Jostain syystä tukanhoito on jäänyt hieman vähemmälle (syy: lue postauksen ensimmäinen kappale).

Mulla alkaa olemaan jo vähän sellaiset malttamattomat fiilikset et vois se kyllä jo pikkuhiljaa tulla. Ei sen takia että olo ja vointi olis ihan surkea ja haluais päästä tästä jo eroon, vaan sen takia et haluisin sen nyytin vaan tuohon...
 
  • Tykkää
Reactions: IlonaSu
Meidänkin piti ottaa kaverin kanssa raskauskuvia, hän on ennen työkseen kuvannut ja innostui, kun kerroin ideasta. Mutta nyt taisi jäädä kuvat ottamatta, aamulla meni lapsivedet. :eek::LOL: En oo ehtinyt tehdä synnytystoivelistaa vielä, kääk! No, jospa tässä ehtisi käyttää koiria ulkona ja ajella sitten rauhaksiin sairaalalle lapsivesi- ja streptokokkitestiin.
 
Ompas jännittävää @Korallikala ! Tulehan kertomaan sitten kuinka kävi :) Tsemppiä!

"Kiva" kuulla että täällä on muitakin kuolaajia :D Mulla on samaa vaivaa ollut nyt joitakin viikkoja, etenkin päikkäreitä nukkuessa... Kiusallista ja tosi inhottavaa, kun saa olla jatkuvasti tyynyliinaa vaihtamassa. Ihan kuin tässä ei kaikenlaista muuta vaivaa jo olisi riittävästi, niin pitää sitten vuotaa tästä(kin) päästä :D On muuten myös kuuma, täälläpäin on ollut nollakeliä pari päivää ja mä hikoilen jo nyt :D

Täällä on mies ollut tosi kivasti mukana odotuksessa. Ei ehkä oma-aloitteisesti osaa kysellä, mutta kun puhun niin kuuntelee ja ottaa kyllä kantaa asioihin. Ja vointia kyselee kyllä ihan päivittäin ja muistuttaa että hänelle saa sitten myös niitä kotihommia jättää kun siltä tuntuu :D

Mulle muuten myös järjestettiin ylläri vauvakutsut :) Oli ihanaa nähdä kaikkia, mukavaa kun on lähipiiri hommassa "mukana" ja selvästi välittää :)

Äitiysloma alkaa virallisesti huomenna, hui! Kohtahan alkaa olla jo tosi kyseessä... Loppujenlopuksi mennyt äkkiä tämä 9kk, on niin vaikea uskoa että ihan kohta vauva on täällä :love:
 
Hitaasti etenee, tulin takaisin kotiin. :) Käyrillä kaikki ok, supistukset on vielä niin pieniä, etten oikein edes tunne niitä. Lämpö mulla oli vähän nousussa, se on nyt ainoa mitä pitää tarkkailla, jos nousee enemmän niin täytyy mennä takaisin. Muuten sitten viimeistään illalla verikokeita varten. Jännää! Ei yhtään tunnu siltä, että tässä mikään synnytys olisi käynnissä. :D Lapsivesien jatkuvaa valumista lukuunottamatta ihan samanlaista olo kuin vaikka eilen, kun ei nuo supistuksetkaan tosiaan vielä tunnu. No, eiköhän pian ole toinen ääni kellossa, huomenna viimeistään. :ROFLMAO:
 
Mulla myös kuuma lähes koko ajan ja pikkuhousunsuoja ollut monta viikkoa käytössä kun "jotain" valuu jatkuvasti.
Niin ja ummetuksen vaivattua mua yli 4kk on nyt muutaman päivän aikana tullut käytyä vähintään kerran päivässä :poop::lla. Löysää on :ninja: tänäänkin kahdesti pitänyt käydä.. en sinällään valita, ummetus oli ihan järkkyä, mut ihmetyttää nyt tämäkin :LOL: ikinä oo hyvä :p

@Korallikala tsempit iltaan ja yöhön! (y) Hyvin sä vedät! :p Kohta on pikkunen sylissä ❤
 
Oi kun ihanaa, että rupee vauvoja syntymään.:love: Meillä oli äitiyspolilla käynti ja hienosti on kaikki vauvalla, niin kuin koko raskauden ajan. :love: Mulla on tosiaan raskaupahoinvointi jatkunut koko raskauden ajan ja kova huimaus kuvioissa kun RR on niin matalalla kokoajan. Mennään vajaan 3 viikon päästä uudelleen ja ilmeisemmin käynnistetään synnytys. Silloin on rv 37+6. Koville otti tuo vajaan 2h ajomatka, mutta oli se hienoo kuulla kuinka vauva voi hyvin ja nähdä taas pienokainen ekan kerran sitten rakenneultran. :) Kaikille hyviä vointeja ja auringon paistetta!:love:
 
Iiks, nytkö se Huhtikuistenkin urakka alkaa @Korallikala n johdolla!:love::love::love: Tsemppiä ja voimia koitokseen! Jännää!!:)

Meillä ois tässä viimeinen viikonloppureissu veljen perheen luo meneillään ja täytyy kyllä todeta että lähdettiin kreivin aikaan... autossa istuminen jo todella kökköä.:confused:

Nyt ne viikot kuluu jotenkin hurjaa vauhtia.... jaiks.;)
 
Limatulppa bongattu!
Tänään 38+3.
Mitä nyt lueskelin aiheesta niin ei tuo limatulpan irtoaminen nyt kerro oikeastaan vielä yhtään mitään. Jotain muutoksia kohdunkaulalla, mikä on ihan loogista jo näillä viikoilla että pitäisikin olla jo vähän aukeamassa.

Mut jos vähän leikittelee (paino sanalla leikittelee) ajatuksella, niin tää mun kärttyisyys, ahdistuneisuus, kiukuttelu, 24/7 nälkä, en suostu lähtemään kotoa yhtään mihinkään ja aamukahvit klo 15 koska unta nyt vaan riitti yli 12 tuntia yhdellä pissatauolla ja puurolautasella jonka kävin aamulla vetämässä koska nälkä. Ehkä tässä jotain tapahtuu kohta.. tai sitten ei.
 
Olipas puserrus. :ROFLMAO: Meidän murunen tuli maailmaan 25.3. klo 1:08, rv 38+1, 63 h lapsivesien menosta. Synnytys ei vain millään meinannut edistyä, sain oksitosiinitipasta vauhtia ja silti avautuminen oli kovin hidasta. Pieni sektion vaara oli, koska mulla alkoi tulehdusarvot nousta, mutta lopulta epiduraali ratkaisi kaiken. Nukuin epiduraalin saatuani parin tunnin nokoset ja niiden aikana avauduin 3,5 cm -> 10 cm, ponnistusvaihe oli lopulta kohtuulliset 37 min. Olin aika runsaasti lääkitty mutta puudutteet ja kaikki sattui ajoittumaan niin hyvin, että synnytyksen jälkeen olo oli heti tosi mainio. Vauva on infektioseurannassa tulehdusarvojen takia, mutta kaikki näyttää hyvältä ja hän on tosi ihana. :love: Oikein tyytyväinen tyyppi.

Tsemppiä viimeisiin viikkoihin ja synnytykseen kaikki! Kyllä se palkinto vain on aikamoinen. :love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: paperikirahvi90
Oi onnea @Korallikala ja @Sano Pirkka :love: :love: ihanaa vauva-aikaa sinne molemmille, täällä tarttee vielä hetki odotella..

Olin tässä hiljattain äitiyspolilla käymässä, lääkäri totesi perätilan (edelleen) ja nyt sitten varattiin virallisesti aika sektioon :eek: sektiopäivän aamuna tarkistetaan vielä tarjonta, muuten näillä mennään... Jos menee vedet ennen sitä niin pitää kuulemma soittaa ambulanssikyyti ja sit suoritetaan sektio aiemmin. Tähän asti meni kaikki niin leppoisasti, nyt on kovin sekavaa kaikki :D
 
Tuhannesti onnea pienistä ketjun ensimmäisistä kääröistä @Korallikala ja @Sano Pirkka :love: käykäähän vielä jos jaksatte kertomassa ekojen viikkojen kuulumisia!

@Marsha onpa jännää, että tavallaan tietää vauvan syntymäpäivän jo nyt, ainakin on mukava valmistautua sitten pienen tuloon :) mulla on tällä viikolla myös edessä synnytystapa-arvio, saa nähdä, että mitä tuumaavat. En oikein tiedä, että toivonko käynnistystä vai että annetaanko lupa mennä yli lasketun. Kumpikaan ei oikein napostelisi.
 
@Bluebelle joo, on ihan hauskaa kyllä tietää tuo päivä jo etukäteen, mutta kovasti murhetta tuo se, jos tämä päättääkin etukäteen lähteä tulemaan :D ajatus lanssikyydistä ja kiireellisestä sektiosta ei tunnu oikein hyvältä. Kovasti toivon että vielä kääntyisi, vaikka aika epävarmaa se alkaa olemaan. Tyyppi on ollut samassa asennossa jo kuukausikaupalla :D
 
Täältä sairaalasängystä huutelen kokemuksen syvällä rintaäänellä viime hetken vinkkejä...

- luota omiin tuntemuksiin ja intuitioihin
- pakkaa sairaalakassi oikeasti valmiiksi ajoissa
- mukaan juotavaa (vettä, vissyä...) suu kuivui kun puuskutti, Ilokaasu kuivatti ja imetys kuivattaa (kokeile toki käytännössä kun toisen käden päällä on vauva ja vain toinen käsi on vapaana...ota siis myös urheilujuomapullon korkki mukaan)
- oma t-paita ja omat kotiolopöksyt on oikeasti kivemmat kuin sairaalan kaavut. Koskee myös sukkia. (Käytännössä mä olen viihtynyt verkkopikkupöksyissä koska ihokontakti 247 ja imetys ja kuumuus)
- synnytystoivelistalla heitin vesilintua. Mikään niistä ei toiminut tositilanteessa
 
Synnytystapa-arvio takana ja vitsi miten helpottunut olo! Vauva oli vko 36 jo yli 3 kg ja yläkäyrillä, mutta näillä näkymin käynnistellään vasta lasketun ajan kohdilla :) saan siis hyvää aikaa yrittää häätää vauvaa ulos ihan luonnollisesti. vauva näytti kuulemma isokokoiselta, muttei mitenkään paksulta tai turvonneelta, ihan niin kuin aikaisemminkin. Eli terve pieni pitäisi olla tulossa :love: kohdunsuulla oli myös edistymistä tapahtunut, eli hyvältä näyttää sen osalta, että vauva voisi hyvin tullakin ulos ennen laskettua. Ei toki pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa. Sinänsä ei huolettaisi synnyttää pikkasen reipasta 4 kg vauvaakaan, ihan normaalin rajoissa kai sekin on. Mutta olisihan se ihanaa, jos vauva vaikka ihan vähän aikaisemmin päättäisi tulla :rolleyes: lääkärin käsittelyn jälkeen sain kokea myös ensimmäiset sukkapuikkokivut, pelkäsin jo hetken, että synnytän matkalle :D

Apua, onhan meillä nyt kaikki valmiina?!
 
Hyviä vinkkejä @Sano Pirkka, samaa mieltä! Mä oon tykännyt käyttää tätä sairaalan napitettavaa yöpaitaa, helppo avata ja sulkea ja vauva mahtuu hyvin sisään myös. Sukkia en ole täältä huolinut, synnytinkin omat sukat jalassa. :LOL:

Kannattaa miettiä ajanvietettä myös, sitä kun ei voi tietää, miten pitkään osastolla joutuu olemaan. Mulla tulee nyt viikko täyteen sairaalassa oloa ja vielä jatkuu, ja kyllä muuten käy aika pitkäksi. Telkkarikin on meidän huoneessa huonekaverin puolella, eli en ole voinut moneen päivään katsoa sitä. Alussa olin huoneessa yksin, niin sai rauhassa katsoa mitä halusi. Onneksi on puhelin (jolle kannattaa varata riittävän pitkäjohtoinen laturi), syötävää ja lukemista, niin kyllä tämä aika tässä kuluu. Vauvan kanssa se nyt kuluu ihan vain tuijotellessa ja ihastellessakin, mutta meidän pieni joutui nyt sinivalohoitoon, niin olen ihan syli tyhjänä ja toimettomana. Toivotaan että tämä päivä ja yö sinivaloa riittävät, ja päästäisiin vihdoin huomenna kotiin.
 
  • Tykkää
Reactions: IlonaSu
Mulla jää sairaalan sukat käyttämättä ihan siitä syystä, että olen omin silmin nähnyt kuinka jopa 90 asteessa pestyistä sukista löytyy isoja soiroja jotain silsa/sieni kynsiä. :sick::ninja::confused: Yksinkertaisesti yök.
 

Yhteistyössä