Huhtikuiset 2018 marras-tammikuussa

Meillä on @viljaisa_ näköjään sama laskettu aika ja sama suunta synnytykseen myös, katsotaan et päädytäänkö viereisille pedeille punnertamaan :D olen tosin ensisijaisesti toivonut eri synnäriä, mutta tällä suunnallahan sitä ei ikinä tiedä, että minne lähdön hetkellä mahtuu.

Täällä siis viikot 18+0 ja pientä kuplintaa mahassa on ehkä havaittavissa. En osaa kyllä sanoa, että ovatko nämä nyt liikkeitä vai ei. Rakenneultra on edessä noin kolmen viikon päästä, mutta taitaa jäädä meiltä sukupuoli selvittämättä :rolleyes:

Onko täällä muita, ketkä eivät aio selvittää sukupuolta ennen syntymää? :geek:
 
Kohta on 22+3 ja musta tuntuu et tyyppi on aikas hiljaa ollu viime päivät. Tuntuu vain pienet hassut liikkeet kerran tai pari päivässä. Sit yleensä illalla tuntuu et se laittaa itsensä poikittain: peppu kohti mun selkää ja pää kohti napaa. Tuntuu ikävältä, mut onneksi kestää vain hetken.
 
Mustakin on pari kertaa tuntunut siltä, että joku yrittää puskea navasta läpi, sellainen pidempi yhtäjaksoinen työntö. Varmaan ehkä juuri päällä. :D Näyttää siltä, että maha on vähän vino, oikealle painottunut. Selällään maatessa korkein kohta jää navan oikealle puolelle ja liikkeetkin tuntuu pääasiassa alhaalla keskellä ja oikealla, vasemmalla ei mitään. Huomenna rakenneultrassa varmaan saadaan joku selitys, jospa istukka on liikkunut tuonne vasemmalle, niin beibi on sitten enemmän oikealla.

Viime aikoina on ollut melkoista hulinaa ja tuntuu, ettei ehdi levätä tarpeeksi. Jos ei muuta, niin meidän toinen koira pitää kyllä huolen että herään joka yö vähintään pari kertaa päästämään sen pihalle. :mad: Onneksi ensi viikonloppuna saan pitkästä aikaa nukkua pitkään eikä tarvitse laittaa kelloa soimaan, jospa se siitä.

Huomenna tosiaan rakenneultra, jännää! Luulen että jos vain saadaan uutisia että kaikki on hyvin, niin kääntyy ihan uusi vaihde silmään odotuksessa. :D Nyt olen vain lähinnä googlaillut vaunuja ym, mutta mitään en ole vielä ostanut. Ehkä sitä tällä viikolla voisi ostaa ensimmäiset vaatteet. :love:
 
Piti myös liikkeistä sanoa, että aika harvakseltaan niitä tuntuu, ehkä kerran tai pari päivässä. Takuuvarma keino saada selkeitä liikkeitä on näemmä lämmitettävä vehnätyyny. :LOL: Olen nyt lämmittänyt sen melkein joka ilta, kun siitä tuntuu olevan apua liitoskipuihin ja sitä myöten myös unen laatuun. Lämpimän tyynyn kun painaa alavatsalle, niin hetken päästä potku on taattu. :) Pari kolme kertaa pieni tuntuu lämpöä kohti pukkaavan, kunnes rauhoittuu. Täytyy myöntää että joskus parempivointisina päivinä olen lämmittänyt tyynyn ihan vain liikkeiden takia, kun niitä ei muuten tosiaan juuri tunnu.

Päivän aikana istuma-asento tuntuu parhaalta liikkeiden bongaamiseen. Sellainen vähän lysy ja huonoryhtinen pönötys työpöydän ääressä on ehkä paras. :ninja::D

Korallikala 21+2
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla
Aamuisin tyyppi on enemmän vasemmalla puolella, ehkä selkä tuntuu siinä. Ja on kovin ylhäällä. Silittelen sitten hyvän tovin siitä kohtaa.
Meilläkin on huomenna rakenneultra! Mua jännittää paljon kun saa tietää pitääkö poikafiilis paikkaansa. Joudutaan ajelemaan toiseen kaupunkiin keskussairaalaan niin koitin kaupata ajatusta lastentarvikeliikkeessä vierailemisesta. Turvakaukalo olisi nyt ekana tutkimuskohteena. Hirveästi pitäisi noistakin tietää. Ostat merkin x turvakaukalon ja telakan ja pari muuta osaa päälle, niin jatkossa "pitää" ostaa saman merkin turvaistuin/vaunu/kärry/sitteri/polkupyörä, koska ne nyt vaan on suunniteltu kaikki yhteensopiviksi. *naurua*
Joskus varsinkin iltaisin kun on syönyt hyvin ja muutenkin vähän turvottaa, niin tuntuu että ihoa kiristää/ iho ihan venyy. Ja napa on ihan oudon näköinen.
 
Mua kans hirvittää jotenkin tuo turvakaukaloiden ym. maailmaan sukeltaminen, millä sitä osaa valita sen oikean, jonka kanssa on sitten naimisissa. :D Luulen että lähdetään siitä, että yritän löytää hyvät yhdistelmävaunut käytettynä, ja lähdetään rakentamaan settiä sitten sen pohjalta, että mikä kaukalo niihin vaunuihin sopisi kiinni. Kaukalon mielellään ostaisikin uutena, ellei sitten joltain tutulta saisi ostettua, jotenkin ihan vieraalta ostaminen vähän hirvittää kun kyseessä on kuitenkin niin tärkeä turvaväline. Vaikka miksipä sitä nyt pitäisi ajatella lähtökohtaisesti, että joku vieraampi haluaisi huijata esim. kolaroimattomuuden suhteen.

Mua jännittää rakenneultrassa se, että onhan kaikki varmasti kunnossa. No, ultra on klo 16:10, eli huomenna tähän aikaan ollaan viisaampia. :) Toivottavasti on vain hyviä uutisia! Mun yhdellä kaverilla on huomenna aamulla suunniteltu sektio, ajjattelin kysyä ultraavalta kätilöltä jos ultran jälkeen päästäisiin moikkaamaan tätä kaveria. Pitäisi kyllä onnistua jos heillä vain on kaikki mennyt hyvin, kun täällä ei kuulemma synnärillä ole enää erikseen mitään vierailuaikoja. Se olisi kyllä jännää, mä en ole ennen nähnyt niin pientä vauvaa. :love:

Tänään iltapäivällä meidän mini yritti porautua mun mahasta läpi, hui mikä tunne.:D Oli oikein pitkään kova paine ja kädelläkin tunsin, että on jotain vastassa. Sen jälkeen menikin pari tuntia lähes jatkuvaa möyrimistä ihmetellen.
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla
Mä olen ajatellut sillä tavalla, että kaikki muut voin ostaa käytettynä mutta mitään autoon kiinnitettävää en. Eli turvakaukalo ja turvaistuin uudet. Ihan vain sen takia, että niillä on max käyttöikä (koska muovikin haurastuu kun viedään pakkasen kautta lämpimään autoon/sisälle, auringonvalon vaikutus, irroittelu, laskeminen, nostaminen jne.). Kattelin että alle 300e on tarjolla ihan riittävästi. Sitten tietää satavarmasti turvakaukalon historian, kolhut ja kolaukset. Yhdelle tutulle oli sukulaiset myyneet halvalla turvakaukalon eivätkä kertoneet että ai niin, liimattiin tuo yksi osa kiinni....:poop:

Kävin vanhempia tapaamassa ja kerroin huomisesta ultrasta. Havainnot:
- isä oli kiinnostunut tulevasta ultrasta ja mitä siitä selviää (äiti keskeytti koko ajan kertomalla työpäivästään)
- isä oli kiinnostunut kun kerroin kertoneeni esimiehelle tulevasta äitiyslomasta ja halusi tietää lomista ym. enemmän (äiti keskeytti koko ajan koska halusi esitellä uutta imuria)

Näin.
 
En olisi muuten huolinutkaan käytettynä, mutta olin mukana ostamassa sitä ja ystäväni käytti noin puoli vuotta. Ja tiedän ettei ole liimailtu tai kolaroitu. ☺
Mites isien odotus? Musta välillä tuntuu ettei tuo edes muista että vauva tulossa. No, niin se taitaa mennä monella.
 
Mitenkäs ne rakenneultrat? Uutisia täällä odotellaan :) Itsellä tässä viikko olisi vielä siihen hetkeen. Nyt ollaan 20+1 ja toivoisin liikehdinnän tuntemista jo enemmän, edelleen sitä sellaista elohiiri meininkiä.
Tutkin tuossa äitiystakkeja netistä sekä toppahousuja, ne oikeasti tarvitsee varmasti parin viikon sisällä, omat on jo aika pinkeet :ROFLMAO:
 
Meillä on rakenneultra tänään illalla. :eek::LOL: Jännittää!

Mun pitäisi kans tutkia ulkoiluvaatteita. Housut mahtuu vielä hyvin, mutta ulkoilutakit alkaa olla jo tosi tiukkoja vatsasta. Täytyy ehkä hankkia joku kuoritakki, niin riittävällä kerrospukeutumisella selviää talven yli. Odotusajan takkeja mulla on jo kaksi, ihana villakangastakki ja parkatoppatakki, löysin sopivasti käytettynä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla
Se olis poika!
Kaikki hyvin, juuri niinkuin pitääkin olla. :)

Isälle soitin kotimatkalla ja ns. kiljuin luuriin että "sillä on pippeli!" :D. Kyllä se tykkäs, saa (tyttären)pojan jota sillä ei koskaan ollut.

Käytiin myös Lastentarvikeliikkeessä ja kyllä oli monenmoista mutta vähän ollaan jo ns. kuusalla siitä mitä tarvitaan. Turvakaukaloissa oli kaksi vaihtoehtoa sen takia, että mun autoon menee isofixillä mutta sitten miehen autossa ei sellaisia ole, joten kaukalosta pitää löytyä molemmat vaihtoehdot (isofix ja turvavyökiinnitys). Hyviä tarjouksiakin oli, ihan vuoden loppuun asti niin ehditään vielä miettimään.
 
  • Tykkää
Reactions: Miala
Meille taas tulossa tyttö, hänelläkin oli kaikki hyvin. :love:

Kätilö kyllä vähän tympäisi käytöksellään. Ultrauksessa kesti tunti, koska istukka on edessä, kohtu taaksepäin kallistunut ja lapsikin sykkyrällä perätilassa, eikä kätilö meinannut saada sydäntä eikä ylähuulta näkyviin. Motkotti myös useaan kertaan siitä, että käsi väsyy, kun on vähän tuota läskiä tuossa ja hän joutui painamaan anturia niin kovaa. :cautious: Kiitti hei. Onneksi lopulta näkyi kaikki mitä piti, niin päästiin poiskin. Ensin kätilö sanoi että voitaisiin ottaa parin viikon päähän uusi aika, jos vauva olisi silloin kääntynyt oikein päin, mutta päätti sitten näemmä kuitenkin puskea kaiken läpi itse.

Jos ja kun vauva tuosta kääntyy, niin voi olla etten tunne liikkeitä ollenkaan. o_O Ei niitä kovin paljoa nytkään tunnu, mutta toisinaan potkii tuonne alavatsaan. Ja aina välillä yrittää päällä puskea navasta läpi. :D Toivottavasti nyt jotain kuitenkin tuntuisi jatkossakin, tai tulee pitkät viikot odotella.
 
Mulla on aiemmissa rakenneultrissa ollut aika tympeitä kätilöitä ja sukupuolesta kysyttäessä on tuhahdeltu että sitähän tänne ei ole tultu katsomaan mutta katsotaan nyt sitten.. tällä kertaa oli lääkäri ja kätilö molemmat ihania ja innoissaan yrittivät sukupuolesta saada selkoa ja muutenkin jäi hyvä mieli. Ja sehän ei ole äidin valinta jos istukka tai vauva ovat hankalasti, turhaa valittavat hankalasta tutkittavasta :rolleyes:

Neuvola oli taas tänään. Nyt tuli kelan paperit mukaan äitiysavustusta ja äippärahaa varten. Tuskinpa pakkausta otan kun siinä on niin paljon sellaista mitä emme tarvitse. Mites muut, aiotteko ottaa pakkauksen? :geek:
Muuten kaikki ok, mutta käskettiin syömään. Paino oli taas laskenut yli kilon vaikka olen mielestäni syönyt reilusti, herkutellutkin :oops: oksenteluakaan ei ole ollut.
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla ja 20418
Ajattelin ottaa pakkauksen ihan perinteen vuoksi. Ja jos saa vielä tämän vuoden pakkauksen, niin siellä on ihanat värit!
Onko muilla väsymystä? Mulla on pari päivää ollut ihan järkky väsy. Hemoglobiini ok. Edellisissä ei tällaista enää tässä vaiheessa ollut. Mutta nyt onkin edellisestä jo 8 vuotta
 
Meillä kätilö oli ihan jees, selitti kaiken mitä näki jne. Sitten kun lopetteli niin kysyin varovasti, että mites se sukupuoli. Olin kyllä jo siinä ultran aikana nähnyt juttuja... Mutta kätilö sen nopeasti vielä tarkisti ja sanoi että hänen kokemuksellaan poika on aika varma.

Meillä olisi huomenna ollut "kelaneuvola" mutta jouduin sen perumaan ja työkuvioiden ynnä muiden syiden takia se siirtyi joulukuun puoleen väliin asti.

Äitiyspakkauksen aion ottaa eikä ole väliä että minkä vuoden tavarat sieltä tulee.

Mulla on kesäkuussa ollut paino 65 kg ja tänään 68kg. Pikkuhiljaa alkaa sitäkin tulemaan.
 
Meillekin kätilö selitti koko ajan kaiken mitä näkyy, mikä oli tosi kiva. Monesti oon lukenut sellaisista jotka vain hiljaisuuden vallitessa ultraa, ja lopulta murahtaa jotain tuloksista. Tämä osoitti oikein joka kerta "nyt tuossa on jalkaterä, varpaat, sääri, polvi" ym. vaikka ne oli niin selkeinä ruudulla, ettei voinut erehtyä. :D Mutta eipä ainakaan päästä sanomaan, ettei olisi selostanut. Siihen reagoi vähän hassusti, kun turhautuneena lopetti hetkeksi ultrauksen ja kysyi, onko meillä kysyttävää. Mies kysyi että no näkyykö kumpaa sukupuolta vauva on, ja mä vähän jatkoin kysymystä, että "vai näkyykö sitäkään nyt, kun on niin mykkyrässä." Tähän tuli vähän turhan ylimielinen "no se nyt on helpoin asia nähdä ultrassa" -vastaus.:rolleyes: Mutta kiva että näki, vaikka olisi sen ehkä astetta mukavamminkin voinut sanoa eikä tiuskaista.

Mulla on kelaneuvola kahden viikon päästä ja aion ottaa myös äitiyspakkauksen. En usko, että sillä rahamäärällä saisin millään ostettua vastaavaa määrää tavaraa. :D Ja kun esikoinen on tulossa, niin kyllä niille kaikille käyttöä on.
 
Onpas kivoja ultrauutisia täällä! :love: Onnea kaikille!! Mutta wtf tuo @Korallikala n kätilön lohkaisu..... :eek::cautious: Todella epäammattimaista, tuollaisesta saattaisin jo palautetta laittaa vaikka en pienestä hätkähdä.

Otan äitiyspakkauksen, viimeksi otin -12 ja seuraavana vuonna rahana kun olivat niin lähekkäin syntyneet. Minusta todellakin arvokas ja laadukas paketti kaikkinensa.
 
  • Tykkää
Reactions: Korallikala
Meillä sattu ultraajaksi esikoisen terveydenhoitaja, joka tekee myös ultrauksia ja ihanasti koko ajan selitti rakenteita ja mitä haluaa niissä nähä.
Mä en taida ottaa pakkausta, kun ensimmäisestä raskaudesta ei ole niin kauaa ja kaikki tavarat tallella. Muutenkin aika vähän tarvitsee uusia tavaroita hommata, kun entisetkin menee. Vaatteita toki uusia, kun eri sukupuolta on tämä tulokas. Ainoa mitä oon miettiny, on tuplarattaiden hankinta. Esikoinen on pikkusen syntymän aikoihin n. 1v 9kk ja ei varmastikaan jaksa aina kävellä.
Meillä kela-neuvola reilun viikon kuluttua. Joko siellä tai seuraavassa neuvolassa tehdään myös isyydentunnustus, me kun ei vielä naimissa olla. Se onneksi tosi näppärä tehdä siellä.
Mulla on kyllä viimesten parin viikon aikana tämä maha paisunu melkoisesti, puntarilla en uskalla edes käyä. :D Saa nähä, miten valtavaksi tämä vielä ehtii kasvaa.

Rapsu_ 21+5
 
  • Tykkää
Reactions: Lellu83
Mä olen viime päivinä pohtinut ostoslistaa, että mitä kaikkea pitää hankkia. Eniten mietityttää vaatteet, niiden koko ja kuinka paljon pitäisi olla...
Meillähän on tällainen kompakti asunto (60m2) eikä tänne kyllä ihan heittämällä mahdu esim. pinnasänkyä ja hoitopöytää. Päätin että lykkään hankinnat ensi vuoden alkupuolelle. Ei kiitos yhtään ahtautta liian aikaisin. Tammikuun puolella menen penkomaan vanhempien varaston (lämmin tila) ja tutkin että mitä kaikkea käyttökelpoista sieltä oikein löytyy...
 
  • Tykkää
Reactions: Lellu83
Huomenna ru ja oon ihan totaalisesti menettäny yöunet ilmeisesti pelkän jännityksen takia. :confused::censored:(n)
Ärsyttää vaikka samalla tiedän että reagointini on turhaa.. :cry: pelkään ihan hirveästi huonoja uutisia, viime päivät on menny hermoillessa ja mieskin yrittänyt piristää, mut mikään ei auta :unsure:
Jospa tää jännitys huomenna laukeaisi ja voisin olla taas oma itseni..

Lellu ja pieni 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla
Meillä kans eilen oli kelaneuvola, ja otan kyllä pakkauksen. Meillä ei ole valmiina mitään tavaroita ja sieltä saa ihan kivasti:)
Hankinnat ajattelin muutenkin kans jättää tammikuulle, jos vaikka olis hyvät alennukset.

Oon entistä enemmän kauhuissani mun painon noususta kun luen noita teidän painoja :ROFLMAO: mulla eilen neuvolassa +8kg eikä vatsa oo edes mitenkään kauheen iso.
Ja joo, hirveetä väsymystä täällä. Mulla tosin hemoglobiini on tippunut nyt raskauden aikana 134-> 125-> 102 eli nyt rupeen syömään rautaakin.

Tsemppiä @Lellu83! Jännitin kans ihan hirveesti, mutta jälkeenpäin oli ihana fiilis :p
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla

Yhteistyössä