Huhtikuiset 2019

Moi! Meillä on yritystä takana jo reilusti yli kaksi vuotta. Noin vuosi sitten kävimme ensimmäisen kerran lapsettomuusklinikalla ja sain ensi töikseni rautakuurin. Kehon varastorauta eli ferritiini oli ihan säälittävällä tasolla, ja kun muuta varsinaista fyysistä ongelmaa raskautumiseen ei löytynyt, aloitettiin ensin kevyimmän kautta, eli lisärautaa popsimalla. Mitään ei tapahtunut puoleen vuoteen, ja keväällä otin käyttöön terolutit mahdollisen alkavan raskauden tueksi loppukierrossa.. ei mitään. Loppukeväästä päätettiin kokeilla inseminaatiota, ja päästiinkin yrittämään tätä touko- ja kesäkuun kierroissa. Samalla jo varattiin aikaa julkiselle puolelle tälle syksylle IVF-hoitojen starttaamiseksi.

Inseminaatiosta ei tuloksia, ja heinäkuu pidettiin täyttä lomaa hoidoista - jätin kaikki tukihormonit tässä kierrossa pois, ja koska klinikat kiinni, pistin pois mielestä kaikki ovulaation tikutukset ja aikataulut. Ja kuinkas sitten kävikään..

Käytiin elokuun alussa viikko Kreikassa, ja olin täysin valmistautunut, että kuukautiset alkaa tuolloin. Edellinen kierto oli jonkin päivän normaalia pidempi, joten ajattelin, että kävipä hyvä tuuri, että tämäkin kierto menee vähän pitkäksi ja säästyn kuukautisilta lomareissun ajan. Nukuin koko loman TODELLA huonosti, ja ihmettelin kyllä, että miksi en pysty rentoutumaan ja oonko oikeasti töistä näin stressaantunut, että en pysty rauhoittumaan. Valvoin yöt, vaikka koko ajan kyllä väsytti.

Tultiin kotiin, ja koska kuukautisia ei edelleenkään näkynyt, ajattelin, että teen raskaustestin ihan vain siksi, että ei yhtään tarvi pienestikään spekuloida OLISINKO raskaana, kun en kumminkaan ole - kuten en ole ollut niillä kymmenillä kerroilla aiemminkaan, en ole koskaan plussannut!

No nyt plussasin. Oltiin miehen kanssa molemmat aika pöllämistyneitä ja epäusko on ollut aika lailla läsnä aina tähän viikkoon saakka... Joka vessareissu pelottaa, edelleen. Käytiin maanantaina varhaisultrassa vähän pelonsekaisin tuntein, ja siellä se pikkuinen papunen köllötti ja kaikki vaikutti kuitenkin tosi hyvältä! Ultran perusteella vauva oli viikon minun arvioita vanhempi, nyt ollaan jo viikolla 9!

Etoo ja väsyttää koko ajan. Ja nälkä, jatkuva! Mutta on tämä aivan huikeaa, ei tätä vieläkään oikean käsitä todeksi! :) :) :) :)

Kirjoitan nyt ekaa kertaa tänne Forumille, ja ehdottomasti tulen mukaan FB-ryhmään, jos vain vielä mahtuu!

Iines2018 / 35v. / la 15.4. / eka raskaus / OYS
 
  • Tykkää
Reactions: A-H
@Iines2018 ihan kuin meillä :LOL:. Meillä kans pari vuotta yritystä. Ehdin syödä clomeja/letroja yhteensä 9 kiertoa ja nyt olin lopettanut niiden syönnin ja söin vain primoluteja, ettei kierto venyisi ja päästäisiin ajoissa insseihin syksyllä. Ehdin jo ärsyyntyä kun ei meinannut menkat alkaa ja sitten alkoi tuhruilu, joka sekin loppui jo reilun vuorokauden kuluttua. Oli pakko tehdä testi ja tässä ollaan. Täällä alkaa huomenna jo 10+0 :love:.

Tuntu alkuun kyllä järkyttävältä plussata tämmösestä kierrosta, kun oli laittanut niin paljon toiveita hoitojen varaan :rolleyes:.
 
Täällä odotellaan jo innolla ekaa neuvolaa. Tosin yhteyttä sinne en saanut puhelimitse joten laitoin soittopyynnön s-postilla. Toivottavasti vastaavat pian.
Tässä hieman itsestäni: 36 vuotias naimisissa oleva naikkonen. Lapsia siunaantunut 4 kappaletta (17v ja 9v pojat sekä 15v ja 7v tytöt). Monta vuotta haaveillut iltatähdestä mutta heinäkuussa mieskin oli sitä mieltä että miksipä ei vielä yksi vauva. Tärppäsikin sitten ensimmäisestä kierrosta:ROFLMAO: Laskettuaika olisi huhtikuun lopulla minun laskujeni mukaan. Yhdelle ystävälleni olen raskaudesta kertonut mieheni lisäksi. Tarkoitus olisi pitää raskaus salassa mahdollisimman kauan :D

Miten te muut odottajat jakselette? Minulla kamala väsymys, rinnat arat, huonovointisuutta ja närästystä.
 
@Myymyy82 samat oireet kun sulla... täällä piti olla laskettu joskus 10.4. tienoilla mut hyppäskin 27.4., ollaan siis about samoilla viikoilla :) Ärsyttää kun luulin että oltiin jo 10. viikolla ja aattelin että nythän ne hormonitasot on korkeimmillaan että huh pääsenpä vähällä. Vaan tosiasiassa ollaankin nyt vasta 6+5 ja saa nähdä miten huonovointiseksi tässä vielä mennään :(
 
Miten täällä saa laitettua viestiä sille facen ylläpitäjälle :p en osa käyttää tätä keskustelua. Onko ryhmä salainen? En halua vielä omalla nimellä nimittäin kertoa kavereille tms jos näkevät että olen ryhmässä. Kuitenkin haluaisin ryhmään ennen kuin se suljetaan :p
 
Tänään oli varhaisultra ja siellä kaikki kunnossa. Yksi sikiö, oikeassa paikassa ja syke löytyi. Vastasi 8+0, viikkoja nyt 7+5 eli ihan oikean kokoinen :love: Aikamoista! Face ryhmään laitettu nyt pyyntöä.
 
Heips!
Mukaan ilmoittautuu vielä pikkukakkosen odottaja, la ihan huhtikuun loppupuolella. Viimeiset menkat 20.7., mutta kierrot hyvin vaihtelevat, niin hankala tietää todellisia viikkoja. Varhaisultra tulossa 17.9., joten siihen asti eletään jännityksessä koko asian suhteen! Facebook ryhmään laitettu jo nyt kuitenkin pyyntö, toivottavasti vielä mukaan mahtuu. ♥
 
Heippa! Täällä 30 vuotias 3 lapsen äiti ja 4 lapsukainen tulossa. Olin jo maaliskuisten ryhmässä, mutta laskettu vaihtuikin 23.3-->4.4 eli oli toooodella pitkä kierto ja uusinta ultra on 2 viikon päästä kun pikkuinen oli vielä sen verran pieni ettei mittoja saatu :/
Laitoin myös pyynnön faceryhmään liittymisestä :)
 
Mitenkä on sen Face ryhmän kanssa @saaruska86? Perjantaina laitettu yksityisviestiä, mitään ei ole kuulunut (n):)
 
Täällä tuli eilen huonoimmat mahdolliset uutiset ultrassa. Ei sydämen sykettä nähtävissä, koko vastasi rv6. Kuukautisista laskettuna mulla olisi nyt menossa rv8+6. Lääkkeellinen tyhjennys edessä, ollaan ihan surun murtamia. Kolmas lapsi olisi ollut.
 
3.4./ElisaSKA/27/1./KYS

Heippa kaikki! Täällä plussattu 11.8. ja laskettu aika 3.4. Yritystä takana 2 vuotta ja oltiin jo aivan luovutettu, ettei lapsia tulla saamaan koskaan kunnes sitten lykästi. Siksi testikin tuli tehtyä hirmumyöhään kun en millään uskonjt että voisin olla raskaana. Haluaisin kovasti myös liittyä faceryhmään!

Mua pelottaa hirveesti et ens vk tiistain ultrassa ei löydykään sydänääniä vaikka oireet on ollut ihan mahottomat. Oon nyt joutunut töistäkin olemaan kolme viikkoa saikulla pahoinvoinnin takia. Molemmat mieheni kanssa toivotaan kovasti että kaikki menis hyvin ja jos tämä ihanuus terveenä syliin saadaan niin ollaan erittäin tyytyväisiä eikä välttämättä toista tarvitakaan kun ensimmäinenkin oli niin vaikea saada.
 
Täällä ainakin hetkellisesti saatiin helpotusta jännitykseen, kun sain viimein dopplerilla sydänäänet kuuluviin. Nyt 10+1 ja tosiaan kaks km lyhyeen aikaan edellisistä yrityksistä. Nt-ultra vasta 1.10. Pahoinvoinnin kanssa on aika rankkaa koittaa pärjätä varsinkin töissä, mutta en kehtaa olla poiskaan kun 1.8 aloitin uudessa tehtävässä.
 
Täällä olis 12+0 tänään! :love: Huomenna on nt-ultra ja se vähän jännittää, lähinnä et onko kaikki hyvin ettei olis suurta turvotusta ja seulat olis kaikki ok. Hengissä pieni ainakin on kun just kuuntelin sydänääniä:love:
Tää aika on menny jotenki kauheen nopeesti, tuntuu et just vasta plussasin? Odottelen kauheesti h&m pakettia et sais äitiyshousut käyttöön, toivottavasti olis sopivat.. käytän lähinnä leggareita kun normihousut puristaa ihan kauheesti mahasta.
Mulla on alkanut olee huonoja öitä, nukun tosi huonosti et toivottavasti tää on joku ohimenevä juttu, eikä unettomuus vielä alkaisi.
 
Catharin miten ultra meni? Minulla on ultra vasta viikolla 14+ jotain joten täytyy vain sitkeästi odotella vielä. Kärsivällisyys ei tosin ole vahvin puoleni :mad:

Innukka 12+2
Kiitos kysymästä, meni hyvin! Pienellä kaikki hyvin ja la olis nyt sitten 31.3. Olin ihan varma että olis ollut pienempi, et la oltais siirretty 5.4 kun vastas varhaisultrassa sen verran pienempää, etten tohon neuvolan laskemaan 31.3 uskonut ollenkaan. Mut mittojen mukaan vastas 1.4 joten ei sit päivän takia lääkäri laskettua muuttanut. Ite siis laskin et olis ollu 2.4 la. Viikon päästä saan kuulla jos seuloissa oli jotain häikkää, mut toivottavasti sielläkin kaikki ok.
Ompas sulla myöhään ultra??
 
Täällä kans ensimmäisessä ultrassa köyty ja kaikki oli oikein hyvin! Nyt siis rv 12+0. Mulla kans on alkanu unettomuus vaivaamaan ja töissä alkaa olla vaikeuksia kun on matkatyötä paljon ja autolla pitäisi jaksaa ajaa, mut ei auta kun ottaa päivällä nokosia jotta jaksaa ja sais unta tarpeeksi. Yöllä on ihan turha näköjään yrittää vaikka kuinka väsyttäis ja ei ois nukkunu päiväunia. Onneks kuitenki pahoinvointi on helpottanu tosi paljon, niin pystyy syömään normaalisti.
Mä olisin myös halukas uuteen fb-ryhmään jos joku sellaisen perustaa!
 
Hauskaa että täällä on muitakin aprillipäivän lapsukaisia tulossa. Ainakin toistaiseksi mullakin siis tuo 1.4. Meillä lääkäri tekee nuo nipt-ultrat aina kerran viikossa, mutta nyt on juuri lomalla ja palaa vasta kun mulla on jo tuo 14+
 
Minä poistun täältä. Eilen todettiin ultrassa se mitä olinkin jo aavistellut. Kkm ev 10+1, tapahtunut jo 8+1. Todennäköisesti sikiöllä ei ollut kaikki kunnossa varhaiu. kun oli 2vkoa pienempi kun piti ja syke ei ollut kovin vahva. Toki ultraaja sanoi että johtuu viikkojen vähyydestä mutta kyllä mä sillon jo laskiskelin että olisin tehnyt pos. testin kyllä todella aikaisin jos olisi ollut ne viikot..
lääkkellinen tyhjennys näyttää onnistuneen ainakin tällä hetkellä. Ei onneksi ihan hirveitä kipuja ja maltoin olla katsomatta pönttöön kun sinne jotain valahti. Kuva liikkumattomasta sikiöstä on tarpeeksi palanut verkkokalvoille, enempää en halunnut. Uusi raskaus ajatuksena lohduttaa mutta samalla pelottaa ja ahdistaa. Aika näyttäköön.
Tsemppiä kaikille.
 

Yhteistyössä