¤¤HUHTIKUISET¤¤ elokuussa

Linkki heinäkuun keskusteluun:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1472726

Linkki lasketunajan laskuriin:
http://tinyurl.com/raskauskiekko
http://www.vau.fi/Laskurit/raskauslaskuri/

hCG:n määrä alkuraskaudessa:
http://www.advancedfertility.com/earlypre.htm
http://www.bobrow.net/kimberly/birth/hcglevels.html

Alkion ja sikiön kehitys kuvina:
http://www.paternityangel.com/PicsAndPhotos/FoetalDevelop/1stTrimester.htm
http://www.visembryo.com/baby/index.html
 
Heippa vaan kaikille ja tervetuloa uusille!
Tämä päivän on ollut yhtä liitoa aamu klo 8 asti.
Esikoinen täyttää tänään 5v joten juhlia on järjestetty, vaikkakaan illan vieraat on vain isovanhemmat.
Kaverisynttärit sitten viikonpäästä.

Mitään oireita ei raskauteen liittyen vielä ole, mutta kyllähän niitä kerkeää vielä tulemaan ihan kyllästymiseen saakka.
On se muuten jännä juttu, nyt tässä vaiheessa toivoo mahdollisimman paljon oireita, mutta eipä enää sen 3 viikon jälkeen kun on voinut pahoin.
Odottaa innokkaana sitä seesteistä toista kolmannesta, jolloin ei vielä ole iso maha tiellä.

Neuvolaan en ole vielä soittanut, taidan odotella siihen asti kunnes kotona ei ole kuuntelemassa kuin yksi korvapari ja joka ei kuitenkaan ihan ymmärrä mistä on kyse :whistle:

NP ultran jälkeen sitten kerrotaan lapsille ja muille sukulaisille ja tuttaville. Jännitää oikein mitenköhän ihmiset asiaan suhtautuu.
Taitaa tulla monelle yllätyksenä koska vannottiin niin että kolme lasta riittää meille.
Nyt olen antanut miehelle luvan käydä vaksetomiassa tässä raskauden aikana jo, niin ei sitten tule vauvakuumetta kun uusi vauva on muutaman kuukauden ikäinen.

Varhaisultraan en ole menossa, kakkosen ja nuorimmaisen kohdalla kävin. Kakkosen koska piti määrittää raskauden kesto, silloin pääsin äippäpolille ja nuorimmaista kävin vain huvinvuoksi katselemassa yksityisellä.

Mutta joo, täytyypä mennä valmistautumaan viraiden saapumiseen. Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

********************************************************
Lista:
Klubi huhtikuussa 2010 poksahtaville =)
Ilmoitelkaa rivinne, niin päivitysvuorossa oleva xxx lisää tietonne listaan.

(Nimimerkki - LA - synnytyssairaala - monettako odotetaan)

<1.4.
Tiitu87 - 26.3 - KOS - ensimmäinen
Yeb - 28.3. - TYKS - toinen
MayBeibi - 29.3 - KOS - kolmas
Tupu76 - 30.3 - ? - toinen
Sapfo - 30.3/1.4 - JS - kolmas
Hapsiainen80 - 31.3 - K-SKS - ensimmäinen

1.4.
Mirabel - ? - kolmonen
Tohelin - SEKS - kahdeksas
Toivotaan - KOS - toinen
syysmama - OYS - toinen

2.4.
dublo83 - SatKs - neljäs
Happihyppy - OYS, sektio - kolmas
Kerttuli-79 - SEKS - ensimmäinen

3.4.
Torrestiina - KOS - toinen
Hemmi - ulkomailla - ensimmäinen
KiiajaVille - K-PKS - neljäs
Kipperi - TAYS - esikoinen

4.4.

5.4.
Eelis - TYKS - toinen
Hannalii - LPKS - kolmas
Heinekeeni - TYKS -toinen
Neila - KYS - neljäs

6.4.
Kellopeliappelsiini - OYS - toinen


7.4.
Bassets - Satks - toinen
JääKyynel - VAS/TAYS - ensimmäinen
Maalis04Huhti06Huhti10 - KYS - kolmas
Stellanella - Tays - toinen
stoppis - KYS - neljäs

8.4.
Jellona-äiti - PKKS - kolmas
KitiP - TYKS - esikoinen
pingviini100 - OAS - kolmas
Tilhiemo - KOS - toinen

9.4.
manteli76 - TAYS - toinen

10.4.
MiiKaro - Ras - toinen
mammamia82 - ? - kolmas

11.4.
Jenskutin - KOKS - esikoinen
Lyra -?- kuudes

12.4.
Donu - SatKS - toinen

13.4.
JonsuhJonsuh - JS (Jorvi) -esikoinen
Piipa75 - PHKS - toinen
Iru - OYS - toinen

14.4.
kolmonen - VKS - kolmas
Poppeliini - Tays - toinen

15.4.
sanzibar - KYS -
nasumasunen - KPKS - kolmas

16.4.

17.4.
jastu - TAYS - esikoinen
Sun Rise - ?- esikoinen
Rouva B -NKL- esikoinen

18.4.
19.4.
Arskan äippä - OAS - toinen

20.4.
toiveilija-87 -?- esikoinen
sintsu78 - KOS - neljäs

21.4.
22.4.
23.4.
Empuu - Kät/KOS - esikoinen


24.4.
25.4.
26.4.
27.4.
Hankku - Tays - seitsemäs

28.4.
Bambinoko - PS - ensimmäinen
Buam - OYS - toinen

29.4.
megara - KOS - neljäs
rebel - NKL - toinen

30.4.

Lisäykset ja muutokset listalle yv:nä minulle kiitos!
*******************************************
Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
Mulla ollu jo pari päivää sellanen olo et tulis flunssa päälle mutta silti se ei tuu..ihme olo. :snotty:

Poikia oottaessa mulla on ollu pahoinvointi aina silleen et jos oon syöny säännöllisesti niin se on ollu lievempää.Tyttöjen aikana taasen etova olo on ollu jatkuvaa,kuten nyt.Saas nähdä,saadaanko 5 pojan jatkoksi kolmas tyttö perheeseen. :D

Väsy,väsy,väsy...sitä riittää.Onneks on koti siistinä,mies teki eilen viikko siivot töistä tultuaan joten saan ihan rauhassa löhöillä ja ottaa lunkisti.

..Mutta nyt meen houkuttelee tuon ukko kullan mun kans puutarha hommiin,vadelma puskille nimittäin :wave: :p

Muksaa Lauantai iltaa kaikille :heart:

Tohelin & Piiku 5+3 (Jos oikein laskin)

Masu kuvaa pukkaa jo :LOL: :LOL:
http://www.aijaa.com/v.php?i=4596312.jpg

Laitelkaas muutkin,kiva seurailla miten masut kasvaa :wave:
 
happihyppy, kiitos kommentista. Nyt ei tunnu tyhmältä soittaa sinne :) Nyt ku löytäs vielä sen lappusen missä on se puhelinnumero, muuten vaikee soittaa. Vaikka kai ne ois vaihteestaki oikeeseen osotteeseen yhdistää.

Täällä pukkaa nuhaa iha urakalla. Eikä eilinen sateessa seisoskelu ja kylmässä istuskelu varmaan auttanu yhtää asiaa. No onpaha ainaki perusteltu syy olla juomatta yhtää mitää eikä tartte selitellä muille. Vestarit jatkuu tänäänkin ja on siellä käytävä, kun liput tullu hankittua aikaa sitten....ennen kun olin ees raskaana.

Eipä sen ihmeempiä tänne.
 
Uuh, tänään on oksennus ollut jo aika lähellä. Ei varmaan montaa päivää mene ennenkuin se laatta oikeasti lentää... Ensiviikon aikana varmaankin. Tänään on jo sellainen jatkuva pala ollut kurkussa koko päivän ajan oikeastaan.

Vatsa on iltaisin ihan hillittömän turvonnut, ihan samanlainen kuin mitä se on joskus rv 12 kieppeillä. Ja tiedän ettei se tästä enää mihinkään katoa, kun tämä turvotus lähtee, niin tilalle tulee sitten jo se oikea masu. Näinköhän tätä sitten piilotellaan (pitkälle) syksyyn asti... Täytyy varmaan ainakin paitaostoksille mennä ja jokunen löysempi malli hommata, kaikki omat paitani kun ovat aika vartalonmyötäisiä.

Jotenkin huojentavaa, että ihan pian on jo kuusi viikkoa kasassa ja seitsemäs viikko alkaa. Menisi nyt kuukausi vielä nopeasti!
 
Mulla on kanssa oireet muuttuneet. Alavatsalla ei enää ole kovaa painetta eikä juilua. Sen sijaan päänsärky ja ellotus ovat täällä. Ja mullakin on olo että flunssa iskee mutta muistelisin että aina on mennyt näin raskauksissa eikä ole kuiteskaan alkanut. Eli jokin raskausjuttu sekin mulla ainakin.

Ja VÄSYMYS on totaalista |O
 
Tohelin Ajattelin ottaa kuvan huomenna masusta kun on kiva itekin seurata miten se kasvaa.. on ihan kauheet turvotukset lähes koko ajan.. tai no päivällä ei ole nii kauheet.. ostin siks tänään uuden löysän paidan jota voin pitää nyt ku lähen sukulaisten luo ruotsiin.. en haluu että siellä huomataan viellä mitään..

nuhasta.. mulla oli ekan 1½viikon aikana nuhanen olo ja tuntui että on tulossa flunssa.. kuulemma kuuluu alkuraskauteen että on sellanen olo.. ainakin muutama on siitä mulle sanonut. :)

Nyt meen lepäilemään ja sit nukkumaan.. huomenna taas yksi päivä lähempänä ultraa.. ja yksipäivä lähempänä LA <3

tiitu ja nasu 6+1
 
huomenia kaikille =) täällä oireeton aamu jälleen, kahvikin maistuu hyvälle ja ollaan lähdössä kaverin luokse käymään..massua hieman turvottaa, ei muuta...tota activa jugurtia oon koettanu ja ainakin mulle tuntuu sopivan. vaakallakin kävin (74kg) ja jos toi tossa pysys koko ajan ni hyvä..liikuntaa on tullu lisättyä ja kunnon ruokaa oon syöny, lisänny hedelmien ja kasvisten osuutta ja marjat on in. roskaruokaa tuskin saisin ees kurkusta alas...leikkö raskauden piikkiin, mutta vaan tuore, kylmä ja raikas menee alas..mansikat, marjat, mehujää.. :LOL: paino hiukan ahdistaa...siksipä pyrinkin ettei ainakaan +20kg ois raskauden saldo. :eek: halauksia kaikille odottajille ja hyvää vointia..tarrasukkia meille kaikille :hug:
 
Huomenia kaikille.. eilen illalla iski sit järkky paha olo :x piti mennä sänkyyn pötkölleen et ei ois ylös noussu.ja tänä aamuna ei kahvi maistunu ja öllö olo koko ajan... tänään vielä appivanhempien kans pitsalle,päivällä onneks vähän parempi olo ollu. Ja täällä myös nuhanen olo koko ajan,ja aamulla nenä ihan tukossa. Lämmötki 37,4 koko ajan.

Jellona-äiti ja nökö 4+3
 
Huomenta vaan! =)

Mulla oli koko eilisen jotenkin niin etova olo..nyt aamu ainakin alkaa paremmin.Hapankorppuja ja tuoremehuja piti jo hamsrata kaappiin,ainaki mulla toiminu hyvin.

Muutama on kokenu keskenmenon täällä..mulle se asia on vielä kans melko arka enkä oo puhunut mittää omasta kokemuksesta.Mutta minäkin synnytin kuolleen vaavin neljännellä raskaus kuukaudella kaksi vuotta sitten.

Silti kun multa kysytään montako lasta mulla on,sanon aina että seitsemän.Yksi vain on enkeli.Nyt kun odotan,odotan mielestäni kahdeksatta.

Voimia kaikille joille keskenmeno tullut!Koittakaa olla silti luottavaisia tämän raskauden suhteen,ei saa antaa pelolle valtaa. :hug:
 
Mulla oli eilen kiukkupäivä.. Kiukuttelin kuin mikäkin pahainen kakara..
Itku on mullakin herkässä ja muutenkin olen hyvin herkkä.. yks päivä löysin sitältä jonkun pienen madon ja en raskinut tappaa sitä, vaan vein sen ulos.. Alkoi niin säälittämään se pieni :) Yleensä liiskaan äkkiä vain kuolleeksi. Jos telkkarista tulee jotain surullista tai iloista niin kyllä kyyneleet valuu kovasti, snif..
Aamulla piti vähän yökkäillä, muttei tarvinnut kuitenkaan vessaan asti mennä, mutta ei varmaan montaa päivää enää siihenkän mene.

Mie en kehtaa miun masusta laittaa kuvaa ainakaan vielä.. On vielä melkoisen värikäs ja viiruinen, edellisestä raskaudesta..
 
Kyllä tuollaista vatsaa kuin Tohelinilla kehtaa esitellä :flower:

Mullaki alkoi etominen. Eli oireita on, mutta tuhruttelu senkun jatkuu ja lisäksi mahaa jomottaa/polttelee. Ei hyvä ei :ashamed: . Eilen tuli jotain verisiä riekaleita ja itkin sitte koko illan, niin että vieläki on silmät tursollaan. Ennen sitä oli jo toiveikkaampi olo, kun vuoto senkun vaan väheni. Sitte tuli karu pudotus maanpinnalle :'( . No, tulipa ainakin itkettyä kunnolla, itkin niitä kahta edellistäkin samalla, kun kaikki tuli taas niin elävästi mieleen. En sanois, että enää pelkään, oon vaan realistinen ja surullinen.

Nyt ei sitte voi oikein tehdä mitään muuta kun levätä (heti alkaa jomotaan enemmän kun jotain yritän tehdä). Lisäksi pitää varautua siihen, että hanat voi aueta missä vaan. Niinpä mietin tuota veneilyäkin, kun tytön toive tälle kesälle oli, että mentäis veneellä Oulun torille ja oltais siellä yötä. En nyt tiedä, uskallanko, jos alkaa siellä vuotaan ja sitte on koko vene veressä. Mulla vaan on niin elävästi mielessä, kun viimeksi tuli niin paljon verta, että seinillekin roisku :ashamed: . Oishan sitä siellä tietty lähellä sairalaa (vrt. saaressa)...

Happihyppy 5+2
 
Heippa!

happihyppy :hug:

Täällä on flunssaa ja yskää ja keuhkoja ahdistaa. Ens viikolla olisi tarkoitus palata töihin ja poika aloittaa päiväkodissa :( Ei yhtään innosta tällä hetkellä. Ainut hyvä puoli on se, että saa muuta ajateltavaa kuin masukki.

Nyt pitää saada RUOKAA!!

Eelis 4+6
 
Heti alkuun :hug: happihypylle. Toivottavasti kaikki kääntyy parempaan ja olet pelännyt turhaan.

Oireita ei juurikaan ole ollut, paitsi pahaenteistä alavatsamenkkanipistelyä. Toisaalta olen nyt muutenkin kipeä, joten pienemmät oireilut katoavat tuonne "oikean" taudin alle.

Jännittää ihan kamalasti tuo tiistainen ultra. Olen varma, ettei siinä tälläkään kertaa näy mitään. Aion ottaa nuo positiiviset testit mukaan todisteksi, kun epäilen meidän lääkärin luulevan, että keksin näitä juttuja tai näen viivanpaikoissa plussia tms. Sillä jos tuolla ei tälläkään kertaa kasva ketään, haluan että nämä ihme hormoniheilahdukset tutkitaan tosissaan. En ole vielä keksinyt mitään, mikä nostaisi hcg-tason noin reippaasti, eikä silti olisi raskaus. Kuitenkin näkynyt plussat testeissä viikkotolkulla (sekä nyt että kesäkuussa), eli kyse ei voi olla mistään kemiallisesta raskaudesta tai ristiinreagoimisesta ovulaation kanssa. En käytä myöskään mitään hormonivalmisteita (vanhat pregnylit tosin löytyisi vielä kaapista... ). En siis voi muuta kuin uskoa, että joko olen raskaana, tullut hulluksi ja elän omassa mielikuvituksessani par'aikaa (eli tekään ette ole todellisia) tai sitten elimistössäni on jotain tosi pahasti vialla.

Tohelinilla on ihana masu! Tuo napakoru on varmasti suloinen pyöreän vauvakummun päällä, voiko sitä käyttää vielä pitkään, venyykö lävistysreikä tms? Itse en suostu mahastani kuvaa laittamaan, kun ei sitä kokonaisena kuvaan saakaan ilman laajakulmaobjektiivia... Eikä minulla raskaus näy ennen viikkoa 30+, sitä ennen vaikutan vain hieman tavallistakin lihavammalta. :ashamed:

Mutta nyt hemmottelen itseäni aamukahvilla (sain nukkua koko aamupäivän!) ja palkitsen itseni onnistuneesta suklaalakosta leivällä ja pähkinälevitteellä. :D

-MM&Jekku- "4+6"
 
Päivää kaikille..
Täällä vähän jännä olo masussa.. ja tosi turvonnut on.. mietin tässä että voiko vatsaa vetää sisään raskaana ollessa.. kun siis mun olis vähän pakko muuten sen masu näkee.. :) enkä halua viellä kenenklään tietävän..

Happis paljon paljon voimia sinulle sinne.. jos olisin samassa tilanteessa niin kyllä varmaa menisin päivystykseen.. ihan oman mielenrauhan vuoksi. :hug:

tiitu ja nasu rv 6+2
 
Onneksi MolliMelooni tiistaihin ei ole pitkä aika, Jospa siellä nyt kuitenkin näkyis jotain. Minä yritän sinnitellä sinne torstaihin asti, kun ei siellä vielä näillä viikoilla mitään näy - hyvä, jos edes silloin. Mun pikkusiskolla on kans vauvakuume ja sillä pitäis menkkojen alkaa tänään. Ei oo vielä mitään kuulunu... Olis ihana, jos me saatais yhtäaikaa vauvat. Olis serkukset samanikäiset =)
 
Heippa taas!

Happihypylle kaikki peukut pystyssä :hug:

Edelleen elossa, mutt ei muute sen kummempia. Pahanolon aallot hyökkäilee välillä päälle ja yleensä jos on syöny. Tai sit illalla/yöllä iskee. Kahvia oon tänään pystyny juomaan. Ja tänään oli menkkamaista juilintaa, melkei jo ihmettelin ett missä se on. Mutt siis iha normaali olo täällä taitaa olla...kai. Tai sit en vaa oo rekisteröiny mitää pikku oireita :) Mutta mennään päivä kerrallaan...

JääKyynel ja Tuittu 4+4
 

Yhteistyössä