¤¤HUHTIKUISET¤¤ elokuussa

happihyppy mä kyl joudun pitämään pikkuhousunsuojaa, mutta verta tulee kyllä vähemmän kuin menkkojen aikaan. Jospa se pikkuinen pysyis mukana.
Harmittelin tässä, etten ole kirjoittanut mihinkään viime raskaudessa ylös minkälaisia oireita milloinkin oli, kun ei enää taho muistaa vaikkei siitä kauaa vielä olekkaan. Mies kyllä sanoi, että samalla lailla viimeksikin murehdin, mutta minusta vain tuntuu, ettei sitä verta tullut ihan näin paljoa silloin..
 
puhnalle:Mulla tuli esikoista odotellessa verta ihan reilusti. Ei riittänyt pikkuhousunsuojat. Kävin päivystyksenä äitipolilla ultrassa ja kaikki oli silti OK. Sanoivat, että usein tilanne ok jos vuotoa tulee vähemmän kuin kuukautisissa.
Hurjasti peukkuja että pikkuinen pysyy mukana :hug:

ON: Mulle iski flunssa. Inhottava väsynyt, flunssainen ja etova olo. Myös esikoinen taitaa olla tulossa kipeäksi kun nukkuu niin paljon ja on äreä ja väsynyt usein valveilla ollessaan :(
Meillä olis 5 kk neuvola ja rokotukset perjantaina. Saa nyt sitten nähdä, että onko kipeä silloin.

Meillä on suvussa kummankin puolella kaksosia ja nyt anoppi ja appi on ihan varmoja, että meille tulee kaksoset. Kumpa vaan ei tulis. Vuotias ja vastasyntyneet kaksoset olis pikkasen liikaa...
 
happihyppy: Täällä on kanssa rinnat kasvaneet oikein kunnolla. Olen hoikka ja normaalisti mulla on tosi pienet tissit (tyyliin a-kuppi) ja nyt kyllä näyttäisi jo ihan täydeltä b:ltä... Täytynee mennä liiviostoksille. ;)

Tänään on vähän parempi olo, ehkä siksi että olen saanut ruoan pysymään sisällä ja syönyt tasaisesti? Kuvottaa silti ja yökkinyt olen, liikkuminen oksettaa. Mutta tänään on pystynyt vähän istumaankin ja istuessa ja maatessa on pääsääntöisesti ollut ihan ok olo.

puhnalle: Toivottavasti vuoto on harmitonta, paljon sulla on viikkoja? Eikö vuotaessa pääse ultraan tarkistukseen onko kaikki ok? Siis jos sulla on viikkoja tarpeeksi, että sieltä voidaan nähdä jotain. Halit! :hug:

-MayBeibi 7+2 tms
 
Huh huh mikä olo tänään ollu... koko ajan etoo ja pari kertaa saanu yökkii :x pakko vaan pitkällään olla jotta ei ylös nouse. Jännittää vaan kun on anopilla juhlat lauantaina et miten pystyy siellä olemaan,toivottavasti ei huono olo iskis kesken juhlien ja jollain vaatteella pitäs saada mahakin peitettyyn,kun kyllähän tuo jo pömpöttää varsinki iltaisin.

Loppuviikosta tai ens viikolla vois varmaanki neuvolaan soitella aikaa,varhais ultraan kun en ole menossa vaikka haluaisinki,mut jos sinne 12 viikolle jaksais odotella et tulee se np-ultra.

Jellona-äiti ja nökö 5+6
 
Hei,
täällä tasaisen pahaa oloa ja väsyä aamusta iltaan. Minullakaan ei tuota vatsaa tavallisesti ole, mutta alkuraskaudessa onkin heti kovasti turvotusta, aina siihen asti kun vauvamasu tosissaan pompahtaa esiin :LOL: .

Lyra 5+3
 
Hei ilmoittautuisin mielelläni mukaan. Olen 30 v yhden kaksi vuotiaan äiti, joka riemukseen sai hiljattain raskaustestistä plussan. Laskettu aika kuukautisten mukaan olisi 15.4.2010.
Tuntuu vielä hassulta iloita liikaa kun ei muuta todistetta raskaudesta ole kuin tuo plus testissä. Oireina nippailua alavatsalla, etovaa oloa silloin tällöin lievänä ja kai sitä tavallista väsyneempi on kun päiväunet maistuu näin lomalla.
Jännittävää tämä alun odotus, onnea kaikille mukaan
 
Nyt on reissusta kotiuduttu. Voi jestas mikä matka olikin. Lahti-Jkl välillä pysähdyttiin kolme kertaa yökkimään tien poskeen ja tietysti hirveessä vesisateessa. :D
Yökin koko ajan, mutta mitään ei tule ylös, tosin ei mun mahassa paljoa mitään olekaan.
Tänään sain syötyä vähän kasvissosekeittoa, mutta todella huonolla syömisellä olen ollut. Millä ihmeellä saan itseni syömään?? Mikään ei vaan mene alas, alan yökkimään samantien jos yritän väkisin työntää jotain suuhuni. Suussa maistuu koko ajan ihan hirveälle, se makukin etoo koko ajan. :(

Ja tää huimaus, todennäköisesti johtuu jo siitäkin kun en ole syönyt kunnolla, mutta todellakin on sellainen olo etten auton rattiin astuisi. Enää en ajattele että kuvittelen näitä oireita, kyllä nää taitaa olla ihan totista totta. :LOL:

Huomenna oiskin aamulla sitten varhaisultra. Voi että kun ois kaikki kohdallaan. Saako siitä varhaisultrasta mitään selvyyttä tuon alkion iästä? Ois kiva tietää vähän tarkemmin tuo raskaudenkesto.

Ja mä oon kehittänyt kamalan stressin jo töihinpaluusta, mulla on kuitenkin vielä 1½ viikkoa lomaa jäljellä niin silti mietin mielessäni koko ajan sitä että miten pystyn palaamaan töihin. Ja jos edelleen silloin huono olo, niin miten ilmoitan pomolleni. Tiedän itsekin että ihan turhaa tuota on stressailla nyt, mutta minkäs teet kun on tällainen stressipeikko. :(

Niin joo, ja mulla on rinnat kyllä kasvanut. Oon aika hoikka ruuminrakenteeltani, b-kupin rinnat on tähän asti ollut. Nyt taitaa tulla eteen vähän isompien liivien hankinta. Sitäkin mietin että miten pidän rintani piilossa sitten töissä. Siellä meidän pojat on pikkuisen suorapuheisia, että varmasti huomaavat rintojen kasvun. :eek:

Ja lopuksi vielä tervetuloa kaikille uusille! :flower:

- Hapsiainen ja herne, ehkä jotain 7+3
 
Ei ole tänäänkään pahemmmin oireita ollut. Ei edes nipistele ala-vatsasta, eikä tissitkään oo kipeet, ihan satunnaisesti tulee pieni etova olo, mutta ihan hetkellisesti. Mitään järkkyä väsymystäkään ei ole, ei turvotusta, eikä valkovuotoa jota vielä noin viikko sitten oli jonkunverran. Huimausta kyllä on välillä, ja finnejä ja näppylää on kyllä naama täynnä. Mutta joo... huomenna on sitten 6+0. Tasan viikon päästä on sit varhaisultra käyty.
 
Stellanella
Huh, tehtiin perheen kanssa muutaman päivän lomareissu ja piipahdettiin mm. Tallinnassa... Kiva reissu, mutta on se vaan niin mukavaa olla kotona! Varsinkin kun oma jaksaminen saattaa vaihdella hurjastikin eri päivinä.

Paljon on tullut taas uusia, kiva, kiva ja tervetuloa!!

Kyllä täälläkin alkaa olemaan raskausoireita, kuten pieniä vihlaisuja ja etovaa oloa, mutta todella paljon kevyempänä kuin esikoista odottaessa. Tosi jännää tai oikeastaan tosi kiva, sillä kärsin ekassa raskaudessa pahoinvoinnista oikein urakalla. Tosin ehtiihän se vielä alkaa tällä kertaakin.

Pari viikkoa pitäisi odotella sitä varhaisultraa ja sitten vielä pari päivää ekaa neuvolaa...kyllä alkoi taas tuon plussan jälkeen aika kulumaan hitaasti ;) No onneksi ei tarvi olla yksin, vaan meitä on täällä monta yhtä malttamatonta odottajaa! :)

Stellanella + James 6+0
 
Mulla on F-kupin rinnat näin normaalistikin :/
Mutta tosiaan olen vasta laihduttanut kymmenisen kiloa, niin löytyy noita liivejä, jotka ei ihan heti jää pieniksi. Tallessa vielä myös imetysliivit, että eiköhän näillä pärjätä. Mulla ei tässä vielä yksi kuppikoko niin näykään :D.

hapsiainen: Eikö tosiaan mene mikään?
Mulle maistui makea ja hedelmät silloin kun teki eniten pahaa. Söin sitten appelsiinia ja omenaa (varsinkin noita kirpeitä kotimaisia, nam!) ja jotain kääretorttua ja suklaata =) Parempi sekin oli kuin ei mitään. Voi sitä syödä vähän omituisempiakin ruokia, jos ne maistuu ja muu ällöttää, että älä ainakaan väkisin yritä noudattaa jotain superterveellistä ruokavaliota. Toivottavasti saat edes jotain suusta alas.

Mun pitäis ajaa ajokokeen toinen osio nyt tämän vuoden puolella :eek:
Siirsin jo kerran viime raskauden takia, ja nyt ei enää viittis millään. Ja enhän minä ole mitään ajanut, hirveä rattipaniikki vaan. Ja kun maha kasvaa, muutun niin kömpelöksi etten uskalla ajaa autolla tai pyörällä muutenkaan. En kyllä edes mahdu auton rattiin sitten, nytkään ei meinaa nämä tappijalat yltää polkimiin. Nyt pitää alkaa harjoittelmaan vähän viikonloppuiltoina kun tyttö on mummolassa, että kehtaa edes auton startata sitten inssi-ihmisten läsnäollessa. Olisi pitänyt ajaa silloin 18-kesäsenä niinkuin muutkin :/
 
mulla jalat älytömän kipeät ja selkää jomottaa, on myös menkkajomotuksiaki tuntunut ja NÄLKä on vähä välii. PItääkö sit yksityiseltä kysyä et pääsiskö varhaisultraan tai jotain? No jooh pitää mennä nukkumaan ku olin iltavuorossa ja huomenna aamu :( ei hääviä. onneks vielä pari päivää töitä sit vapaata pari päivää.
 
ILtaa.. mä kävin tänään varhaisultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin ja pieni sydän sykki.
vastas viikkoja 7+1 ja oli 1,06cm mittanen.. mutta oli vaikea saada selkeetä kuvaa joten ei vaihtunut la lääkäri niin sanoi.. eli nyt mennään rv7+5. :)
Meen kahden viikonpäästä uudelleen jotta sit on ohitettu se viimeks keskeenmennen pienen kuolinviikot.. kun se edellinen pieni menehtyi 8-9viikolla.. eli seuraava ultra on rv9+5.
Toivottavasti tää pieni pysyy matkassa mukana<3
kuva on vähän epäselvä..


http://www.aijaa.com/v.php?i=4661623.gif

tiitu ja nasu rv7+5
 
5+5 ja oksentaminen alkoi!!!Voi että, aivan tosi kurja tää olo! Varasin neuvolankin, kun esikkoa käytin tänään neuvolassa.Huomenna, tai perjantaina on pakko mennä työterveydestä hakemaan saikkua, ei musta ole töihin. Paha olo on lähes koko ajan, verenpaine on tosi alhaalla, 90/50, joten huimaa hirmusesti. Semmosta tänne.
 
ihania uutisia tiitu! :heart:

mul kans rinnat turvoksissa, mut en onneks oo viel joutunu vaihtaan isompiin liiveihin.. mul ennen esikoista b-kuppi, siitä tyttöö odotellessa kasvo c:ksi ja pahimmassa maidonnousuvaiheessa oli e:t :eek: ja nyt taas c:t, eli täältäki löytyy liiviä jos mitä kokoa ku mitään en oo hävittäny.. :D

mul on tänään se lääkäri.. jännittää..

ja illalla siirretään hevonen takas laitumelta tallille..

jos ei tänä iltana näy kuulumisia kirjottelemassa ni sit huomenissa.. voi olla et menee myöhään tuolla tallihommissa..

kellopeliappelsiini ja papu 6+2
 
Yeb
Tervehdys huhtikuiset :) Uusi varovasti ilmottautuu, LA vielä auki kun kuukautiskierto oli sekaisin edellisestä tuulimunasta.. Laskettu aika sijoittuu kuitenkin johonkin huhtikuun alkupäiviin.

Toinen lapsi odotuksissa ja toiveissa, esikoinen on nyt 2v1kk ikäinen. Ennen esikoista mulla oli yksi keskenmeno ja tytön jälkeen on nyt sitten ollut yksi keskenmeno ja yksi tuulimuna, molemmat todettu vasta NP-ultrassa :( Täälläkin oli muutama tuttu edellisestä lokakuisten pinosta, ainakin Eelis ja Pinpella, ihanaa! Toivotaan että meille kaikille käy tällä kertaa vähän paremmin ja raskaus menee loppuun asti :)

Oireita ainakin riittää, tosin niin edellisilläkin kerroilla.. Verta vuotaa ikenistä hampaita harjatessa, pahaa oloa iltaa kohden, armotonta väsymystä, nippailua aivastellessa tms. ja mulle aivan uutta, rintatuntemuksia :D Siis tisseissä tuntuu kun illalla riisuu liivit pois, mulla ei oo koskaan ollut semmoista ennen.

Mulla on eka neuvola-aika jo varattuna, meen ens keskiviikkona. Yritän saada tätiä kirjottamaan mulle lähetteen kunnalliselle puolelle varhaisultraan aikasempien keskenmenojen varjolla :) Jos ei suostu niin täytyy ehkä miettiä yksityisellä käyntiä. Varasin ajan senkin takia että jos nyt menee vaikka heti alkuunsa kesken niin päästäisiin sitten edes sinne tutkimuksiin.

Täälläkin oli jo parille tullut huonoja uutisia, halaukset heille ja voimia tulevaan :hug:

Semmosta tällä kertaa, ihanaa jälleen pinoutua ja kuulla muiden samassa tilassa olevien juttuja :flower:
 
Täällä myös varhaisultra ohitse. Ja siellä se pieni köllötteli ihan oikeassa paikassa ja sydän sykki. :heart: Olo huojentui vähän, mutta vielä on kuitenkin viikkoja edessä. Raskauden kestoksi varmistui 7+1 ja lasketuksi ajaksi 31.3.2010 , tuon voisi päivittää etusivullekin. :)

Kyselin gyneltä tuosta pco:sta ja keskenmenoista, sanoi että pahimman ylitse olen jo päässyt kerta olen luomuna raskautunut, etten saa nyt miettiä sitä keskenmenoriskiä. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta huojentunut silti olen.
Nyt odottelen 25. päivän neuvolaa ja 1.9. olevaa ultraa. Siellä kun sydän vielä löisi, niin uskaltaisin ehkä jo iloitakin. Toki onnen kyyneleet tulivat silmäkulmaan jo tänään kun näki sen pienen.

Kallista tuo lysti kyllä oli, 169 euroa, toki siitä saa nyt haettua sen Kelakorvauksen pois. Kela oli tiukentanut linjaa näiden varhaisultrien korvaamisen osalta. Tuo gyne sanoi että onneksi itse sanoin sen että haluan sulkea pois kohdunulkoisen raskauden, se riitti perusteluksi että saan haettua Kelasta korvaukset.

Ja tänään olen saanut jopa syötyä vähän. Yökin kyllä tasaiseen tahtiin, mutta sain alas kasvissosekeittoa tänään. Jospa se syöminen siitä lähtisi.

Millenia mulla ei todellakaan mennyt mikään alas. En miettinyt sitä onko joku terveellistä vai ei, vaan yritin edes jotain saada menemään. Nyt tosiaan tuo kasvissosekeitto upposi ja sitten pari palaa suklaata. :D Toivottavasti pysyiskin sisuksissa. Aamuyöstä asti olen kyllä ollut ripulilla. :(

Mutta nyt heittäydyn tyytyväisenä päiväunille.

Niin ja tiitu ihanaa että sielläkin hyviä uutisia. :heart:
 
Heips!
Vähän ihmettynein fiiliksin liityn joukkoonne, juuri ylläri-plussan tehneenä :wave: Laskettu olis huhtikuun alkupuolella, kierrosta on paha sanoa mitään, kun vielä imetän...

Meillä on kolme lasta, nuorin nyt 1v2kk, jota tosiaan vielä imettelen. Ihan oon puulla päähän lyöty, mutta kummasti se silti suupieliä ylöspäin vetää :D Sen kummemmin en ole vielä oireillut, mutta aika vähällä olen muissakin raskauksissa päässyt.


Pitää lueskella tää ketju läpi (miten tää on jo näin pitkä?!) ja katsoa mitä te ootte jutelleet!
 
Piti heti tulla vähän kommentoimaan, kun sain lueskeltua :D Täällähän on mukavasti vähän useammankin lapsen äitejä :) :wave: Neila täällä kans olis neljäs matkassa ja KYS osoitteena :wave:

Ikävää, että kyydistä on jo muutama tippunut :( Itsekin olen yhden menettänyt rv 13, joten raskaus on jo viides. Laitan tähän nyt tän laskurin antaman LA:n, vaikka se varmaan muuttuukin..

stoppis 7.4.2010(?) KYS neljäs
 
iru
Heippa, täällä olisi vielä yksi uusi joukkoonne :wave:

Tai en nyt oikeen tiedä että onko tää totta vai ei?? Minulla on kohta 9 kk:n ikäinen poika. Synnytyksen jälkeen on tullu kahdet kuukautiset, 26.5 ja 7.7 eli kierron pituus ois 43. Mut maanantaina ku testasin apteekin testillä niin plussa tuli :heart: mut nyt en oikeen uskalla iloita ku jos nytkin kierto olisi noin pitkä niin eihän kuukautisten olisi vielä edes pitänyt alkaa.. mut voiko testi noin aikasin näyttää plussaa? voihan olla että tämä kierto olisi ollut lyhyempi?

Iru - ?? - OYS - toinen
 
hei..uskokaa tai elkää niin mie TILASIN testin :LOL: :LOL: :LOL: oli vaan pakko kun ei meinaa uskoa vaikka oireitakin on. asiasta ainakin varmistuttava ennen kun menee anopille huutelemaan :D stoppis: mukavaa että joku muukin on menossa kysiin ja aikaliki noi lasketut ajatkin. meille siis neljäs lapsi perheeseen, kolmas synnytys mulle =) ja puhetta on ollu jos sitten aikanaan vielä yks... :D ihan vaikka muiden kauhuksi, miehen kanssa kun ollaan tyytyväisiä ja onnellisia et lapsia on. maalle mahtuu :LOL: oireet: turvotusta, turvotusta ja turvotusta, ja PALJON! alamassu maatessa sille pömpöttää ja siinä ja tässä et housutei ala puristaa, ainakin ne jotka ei jousta.

Neila RV 6+3
 
Minut saa positaa listalta. Paria tuntia ennen neuvolaa kävin vessassa ja sinne vessan pyttyy tipahti sellainen "möykky" :'(
No, mutta täytyy nyt pitää mieli korkealla.. Uutta yritystä kehiin ja toivoa paremmasta.
Ei se murehtimalla parane, onneksi minulla on tuo pieni päivänsäde joka piristää mieltä kummasti :)

Mutta teille kaikille hirveästi onnea ja tarrasukkia :heart:
 

Yhteistyössä