¤¤HUHTIKUISET¤¤ elokuussa

happihyppy ihana toi 8viikolta:) <3
tää flunssa vaa jatkuu alkaa mietityttää että onko tää sittenkin possulunssaa.. :/
Kun ääni on ihan kähee ja on kuiva yskä:(
mutta kuume ei oo noussut..

tiitu ja nasu rv9+6
 
Mulla on myös havaittavissa menkkamaista kipua, etenkin yöt sen takia aika tukalia. En mä muista mitään tällasia kipuja esikoista odottaessa, toissa päivänä tuli kans, jotain tuhrua paperiin... kovin siis aina vaan pelottaa et kesken menee.
Vessassa saa hypätä vähän väliä. En mä kyl esikoista odottaessa sitäkään joutunu tässä vaiheessa viel tekee, vessassa ramppaukset tuli kuvioihin sillon vasta joskus rv. 30+. Tietysti nyt on toisella tavalla aikaakin, kuin sillon. Hoidan meinaa poikaa kotona, niin nyt ehtii tuotakin asiaa miettimään.

Täällä viikkoja tänään tasan 5 :D
 
Pahoittelut niille jotka ei huhtikuussa vauvaa saa, paljon onnea seuraavaan kiertoon ja toivottavasti siellä tärppää!!! :hug:

Eilen soitin tosiaan neuvolaan ja LA siirtyi päivällä, neuvolassa on vissiin jotku kummat laskurit kun menee eriä entä nää netin. No, LA tosiaan sit 28.4 ja nyt ois viikkoja 5+1, et positiivistä jo se että kuudes viikko aluillaan! Pian jo seittemää mennään!!!!
Huomaa ettei tätä nyt niin ressaa kun esikoista ja muutenkin itellä jotenkin tosi varma olo nyt tästä. Itellä on todettu PCO ja 15 kilon painon pudotuksen jälkeen tää tärppi tuli kolmannesta kierrosta...
Meillä yritystä takana ollu 3,5 vuotta ja useita keskenmenoja, joten tän pikkusen matkassa pysyminen ois enemmänki ku toivottu.
Näihin keskenmenneisiin kun "vertaa" tätä raskautta niin on jotenkin tosi varma olo. Oireet lisääntyy päivä päivältä ja huonoa oloa on ollu muutaman kerran nyt.
Mutta tää rintojen pakotus... |O Voi vaan sanoa et au! Ensinnäkin, illalla ku ottaa rintsikat pois, ni ne sillain "tipahtaa" ja tuntuu tosi raskailta ja kovilta ja on tosi kipeät. Menkkamaista jomotusta on sillon tällön, mutta hieman vähentyneet kuitenkin. Mutta sitten sellasia repäisykipuja tulee herkemmin, jos esim tekee jonku sivuttais liikkeen.
Sitten kun makaa selällään, niin tuntuu sellainen paine alavatsalla, sitä oli muistaakseni esikoiseltakin.

Olipas kyllä nii omanapainen kertomus :D

Buam ja 5+1
 
Jipii, mä pääsin äitipolille ultraan! Oli tullut tänään postissa kutsu sinne, 11.9. olis siis nt-ultra. :) Ainoa harmi on vähän se, että mies ei pääse kyseisenä päivänä paikalle, mutta pääasia on nyt kuitenkin että sain tuon ultra-ajan kunnalliselta puolelta. Kiitos sen mun pco:n.

Mun pitäis varmaan soitella sitä seuraavaa neuvola-aikaakin joku päivä. Muuton takia vaihtuu nyt siis neuvola, joten en voinut saada seuraavaa aikaa tuolla ensimmäisellä neuvolakäynnillä.

Tiitulle kovasti paranemisia!
 
Moikka, onko täällä muita joita pelottaa keskenmeno, tuntuu että se on kovin yleistä ja että kesken on mennyt myös vaikka sydänäänet ja hipsiäinen todettu jo ultrassa ? Miten ihmeessä saisin sen pois mielestä, ja varsinkinkun se varahaisultrassa mulla huomattiin että oli vasta viikkoja 6+4 ja omat laskuni oli 7+5. np ultra-aikakin tuli postissa ja se olisi 15.9 mutta nopeest laskettuna mulla olisi viikkoja vasta n. kymmenen,sinne täytyy varmaan varailla uutta aikaa, kun viikkoja pitää ola se 11-14 ?

huoh, menisi nyt äkkiä nää riskiviikot ohitse ja saisi hengähtää ja iloita, ei muuten ollut esikoisesta tällaisia mielikuvia... :eek:

onko minulla siis kohtalotovereita ? :heart:

huisi ja nökö 7+4 (ultran mukaan)
 
Keskenmenosta Mä en varsinaisesti pelkää keskenmenoa, vaikka takana semmoinen onkin viime syyskuulla rv11+6. Ei tee hyvää murehtia ja pelätä, mä yritän nauttia. :) Vähän kun jotakin "erikoista " tai epäilyttävää tapahtuu omassa olossa, niin alkaa miettimään onko kaikki hyvin, mutta menee nopeasti ohi.
 
empuuu, aika myöhäsillä viikoilla ollut keskenmeno? hui, se tuntui varmasti jo pahalta kun alkiovaihekin oli jo ohitse :hug:
yritän kyllä olla miettimättä mutta taikauskoinen olen myös ja kertonut olen jo ehkä turhan monelle raskaudesta, toivottavasti ei tuota huonoa onnea ja kaksosrattaat sain myös halvalla sisaruksille, en tiedä miksi olen nyt tässä toisessa niin malttamaton :kieh:
 
Mulla on sillain, että mä en pelkää keskenmenoa, en enää. Niitä on jo niin monta takana, niin nyt yritän vaa nauttia ja nauttia siitä että oireita on. Itse kun tunnen kehoni ja tiedän että nyt tämä odotus on niin erinlainen kuin moni muu.
Esikoisestakaan ei tainnut olla näin vahvoja oireita. Mutta takuuseen en mene, kun siitä on niin pitkä aika ettei muista enää.

Mulla on pisimmillään tullut kesken (synnyttänyt) Rv 16+3 pienen enkelin, mutta en nyt osaa pelätä sitäkään oikein. Aattelen nyt niin että ei sitä enempääsään meillekkään...
Pakko, että jaksaa.
 
rebel pienistä tuhruvuodoista ei todennäköisesti tarvitse säikähtää. Niin kuin täällä on tullut esiin, tosi monella on ollut jos jonkinmoista tuhrua/vuotelua. Esikoisesta aikoinaan tuhruttelin ja kaikki meni hyvin. Samoin tästä uudesta tulokkaasta on tulllut tuhrua. Tänään onneksi ollut aivan "puhdas" päivä =) . Kyllähän sitä joka kerta sydän vähän hypähtää kun näkee sitä paperissa :| Mutta niin kauan kuin ei esim pikkuhousunsuojaan vuotoa tule niin uskon että asiat kunnossa. Ensi viikon ti on ultra, joten eiköhän silloin viimeistään saada mielenrauha asialle.

Huisi yksi yö näin unta että tää meni kesken :( En kuitenkaan kovinkaan paljon sitä pelkää. Se kun on tosiasia että jos keskenmeno tulee niin ei sitä voi mitenkään estää/ehkäistä, ja se on luonnon oma tapa hoitaa.

Tänään tuli töiden jälkeen taas nukuttua. 2½ tunnin päikkärit meni ihan kevyesti |O Päikkäreiden jälkeen masu on ollut ihan sairaan turvonnut, enkä ole edes syönyt mitään mikä turvottais.. Oikeasti näyttää siltä että oisin 20 viikolla raskaana :eek:

Poppeliini ja Taito 7+1
 
Moikka!

Mun on vaan niin vaikee uskoo et olisin raskaana ku viimepäivinä on ollu hyvä olla. No kai mä joskus pääsen ultraan ja onhan se neuvola jo ensi maanantaina.

Mä en ymmärrä noista lyhenteistä mitään :$ Mun mielestä on kummallista et nykyään kaikilla ultraäänillä on nimet ja sit on joku kummallinen sokerirasitus :$

Eka neuvola käynti
Siellä taidetaan ottaa hieman verta josta katotaan asioita. Sit kysytään suvun sairauksista. Mies ei tiiä suvun sairauksista mitään, onko niitä tarpeellista selvittää ensin?

Kertominen
Työpaikalla olen kohta kertonut kaikille. Sukulaisille vasta ensi viikolla ja omalle tyttärelle kanssa. Se vasta jännittääkin.

Pelko
Mua ei pelota keskenmeno ollenkaan, enkä osaa olla nostelematta painavia laatikoita. Matkalla tulee iso ongelma eteen... Mä en aio koskaan synnyttää!! Mullehan ei saa ees puhuu synnyttämisestä.
Esikoiseni on syntynyt sektiolla perätilan vuoksi. Alavatsasta pahasti hävinny tunto. Joten en ehkä haluais leikkaustakaan...

Ajattelin että voisin miettiä näitä asioita sitten kun alkaa olee aika. Tai jos unohtaisinkin koko asian ja kävisin nopeesti synnyttämässä :D

Marylene 8+5
 
HaP
pahoittelut tippuneille. :hug:

ja tervetuloa uusille!

menee kyllä hirveellä vauhdilla eteenpäin tää ketju, hyvä kun perässä pysyy :D

KiiajaVille laitoin sulle yv:nä tiedot, tuliko perille? en hoksannut itseäni listasta.

marjutti86 mulla samanlaisia "repäisykipuja" varsinkin jos nousee nopeasti seisomaan. luin netistä, en valitettavasti muista mistä, että se on ihan normaalia.

neuvolasta sain ajan syyskuun puoleen väliin, jolloin rv olisi 7+6. onko ihan "normaali" aika mennä vai tuntuuko se vain minusta tosi aikaiselta? ja kuunnellaanko siellä vielä sydänääniä, tai kuuluuko ne vielä silloin?
ja toinen kysymys juurikin näistä raskausviikoista. nyt siis poksui rv5+0. olenko siis kuudennella vai viidennellä raskausviikolla? itsellä menee vähän yli hilseen. :ashamed:
sori tää kyselyikä, kaikki vaan on niin uutta, eikä oikeen ketään keneltä kysyä. vielä ei tiedä muut kuin minä ja mies raskaudesta.

on: aikalailla normaali olotila. välillä nipsii alavatsaa, kiukuttaa hirveesti (oon muutenki äkäpussi :D), tosi lievää huimausta ja väsymystä ja tosiaan nuo repimiskivut tuntuu, jos nousee nopeasti ylös.
 
Hap:

Neuvola aika on suht normaaliin aikaan, riippuu neuvolasta missä vaiheessa käydään ensimmäinen neuvola. Mulla taas viikolla 9+2.
Tuosta rv:stä, niin nyt sinulla alkaa kuudes raskausviikko. sitten taas 6+0 alkaa seitsemäs rv. Mutta sydän ääniä ei noilla viikoilla yleensä kuunnella, kun eivät tahdo kuulua.

Kysele vaan, ei kukaan ekalla kerralla kaikkee tiedä ja sitä vartenhan tää "vertaistukikin" on, saadaan kysellä toisilta mitä ihmeempiäkin asioita jotka askarruttaa!
:hug:

Buam 5+2
 
Yöllä pissalla käydessä huomasin et pikkuhousunsuojaan oli tullu verta :( En saanut sitte kunnolla nukuttua ku niin mietitytti ja piti rampata vessassa vähän väliä tarkistammassa.

Vuoto ei yltynyt ja yölläkin vähän tiputteli vaan ja nyt aamusta muuttui vuoto taas ruskeaksi. On tää kans..

Onneksi on jo perjantai ja ku tästä selviää saa rauhassa olla peiton mutkassa koko viikonlopun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HaP:
KiiajaVille laitoin sulle yv:nä tiedot, tuliko perille? en hoksannut itseäni listasta.
Viesti tuli perille, mutta siitä puuttui LA.. Valitettavasti en ole jaksanut sitä lähteä kaivelemaan viesteistä :ashamed: mutta ainakin vastasin siihen sun viestiin mutta onkohan se tullut perille?
Kävin nyt laskeskelemassa niin olisko LA ollut 30.4.?
5+0 on kuudennella raskausviikolla.

Tänään olisi eka neuvola..
Minäkin "pääsen" sokerirasitukseen kun BMI on yli 28. Näin ollut joka raskaudessa, viimeisessä yksi viitearvo oli kymmenyksen koholla ja sitten seurailin sokerimittarilla pari viikonloppua arvoja ja ne oli oikein hyvät.
Sitten tuli syksy ja uudet raja-arvot eikä sitten enää mulla ollutkaan mikään koholla. Joten kaikki hyvin.
Onhan tuo rasitus ikävä, mutta onhan se myös niin äidin kuin vauvankin parhaaksi. Ei se sitä tarkoita että ylipainoiset aina söisi niin väärin että tulisi rd tai vaikka söiskin niin ei sittenkään välttämättä sitä tule.
Mutta jos tulee niin ainakin osataan hoitaa hyvin ja seurata vauvan kasvua ettei ihan valtavaksi kasvaisi masussa.
Niin ja tietysti se sokeriarvojen seuranta syntymän jälkeen on vauvalla tärkeää.

Eilinen oli kyllä semmoinen "en jaksa yhtään mitään" päivä. Tänään sitten armotonta siivousta kun tulee illalla vieraita viikonlopuksi. Pyykkiä viikata kaappeihin, imurointia ja keittiön putsausta.. Pitää vaan onkia se inspiraatio jostain.

Marylene olisko hyvä kertoa neuvolantädille tuosta pelosta, jos pääsisit pelkopolille puhumaan ja siten pienentämään synnytyspelkoa. Toki siitä sitten täytyy puhua, mutta jos se auttaisi.
Olisi tämä odotus stressittömänpää.. tai jotain.

Mutta nyt taas tekemään jotain hyödyllistä (tai jotain) kohta pitää lähteä viemään poitsua puistoon..

KiiajaVille 8+6



 
Huomenta ja täällä poksutaan tänään yhdestoista viikolle! :heart:
Eli POks 10+0! :)
Masu on kai alkanut kasvaa.. vois ottaa kuvan vaikka niin voi sit verrata edelliseen kuvaan..
Menis vaa nyt kolmeviikkoa nopeesti niin sais huokasta helpotuksesta. <3
Haluisin jo kuuluttaa kaikille että meille tulee pieni.. mutta edellisen km takia en halua.. en jaksa alkaa selittää kaikille että ei meille nyt sit tulekaan.. jos siis niin kävisi..

Tää flunssao n nyt kestänyt viikon.. ärsyttää.. sais mennä ohi jo..

Mutta tosi mukavaa päivää kaikille!! :)
tiitu ja nasu rv10+0
 
Ilmoittaudun minäkin mukaan,vaikka vakaa aikomus oli tehdä se vasta varhaisultran jälkeen.Tarve vertaistukeen nousi kuitenkin ylitsepääsemättömäksi :p
Mulla nyt menossa rv 5+4 (kait?) ja la 26.4 Takana yksi keskenmeno rv11 07/07 ja ihanasuloinentäystuho-poika 08/08 :heart: :heart:
Plussaushetkestä asti oon lukenut teidän juttuja ja myötäelänyt tippuneiden surussa ja ollut onnellinen hyviä uutisia saaneiden puolesta.

Itseäni huolettaa ihan älyttömästi,että tällä kertaa kaikki ei ole kunnossa; raskausoireet on ihan olemattomat.Pientä(!) etomista ajoittain,mutta ei oikeastaan muuta.Jotenkin on vaan sellainen olo,että kaikki ei ole kunnossa ja nyt yritän vaan sinnitellä vielä runsaan viikon,että pääsis varhaisultraan.Inhoan tätä epävarmuutta :headwall: :headwall:

Outoa on,että mulla ei oo kipuja eikä vuotoa,mutta silti on niin vahva tunne,että kaikki ei ole ok.Sama tunne oli keskenmenneessä raskaudessa,tosin silloin oli tuhruvuooja rv 7 eteenpäin,mutta varhaisultrassa kaikki ok.Huoh,sori kaikille,tulipa omanapaista tekstiä näin heti alkuun :whistle:
 
Poks. Yhdeksän viikkoa tuli täyteen ja kymmenes alkoi. Maha on iltaisin jättiturvoksissa. Pahoinvointi on vähän helpottanut. Voi ei nyt sanoin sen ja kohta varmaan iskee kauhee oksetus :x

Marylene. Kyllä ne lyhenteet tulee pikkuhiljaa tutuksi. Osan voi arvata; niinkuin rd, joka on raskausdiabetes ja BMI on body mass index eli suomeksi painoindeksi. Kysy vaan, jos et jotain tiedä.

Toivottavasti kaikki on hyvin Niin toivoisinin masussa. Ei mullakaan oviili ollut tuossa vaiheessa juurikaan pahoinvointia. Pientä etomista vain.

Nyt meen syömään...
Happis ja Kokkolan tuliainen 9+0
 
Moi kaikille!
Sydän hakkaa ja kädet tärisee, niin paljon nyt pelottaa. Äsken vessassa käydessä tuli veristä limaa paperiin. Ei siis mitään ruskeaa tuhrua vaan selvää kirkasta veristä limaa. Öh, sori tämä ällöttävä kuvauskertomus. Mutta kyllä vaan pelottaa. Laitoin siteen, kun en ole varma alkaako pian kunnollakin vuotamaan.
olen kyllä ihan hermoheikko muutenkin tämän raskauden kanssa. Eilen juttelin miehelle että haluaisin käydä varhaisultrassa että saisin selvyyden onko siellä varmasti pieni vauvan alku ja onko kaikki kunnossa. Ei mun mies ymmärrä ollenkaan miksi tuhlata rahoja semmoseen, kun kyllähän se kunnan tarjoama ultra sitten myöhemmin kuitenkin on. pelottaa kun on ollut niin paljon niitä vatsakipuja.
Viimeksi ilmoitin raskausviikot väärin, eli nyt ollaan vasta menossa 5+6.

Nyt vaan toivon ettei tulisi keskenmeno. Huh...kyllä mä varmaan varaan ajan sinne varhaisultraan, sanokoon mies mitä hyvänsä.
 

Yhteistyössä