Huhtikuun 2013 helmet *elokuussa*

Mams Porin Mehiläinen. Siitä oli siis se KELAn osuus jo pois, et itelle jäi maksettavaa 42e. Esikoisesta sama summa,siksi menin nytkin,kun tuntuu olemattomalta summalta siitä tiedosta :)

Pitäsiköhän munkin jo "listautua"..?

Eli Suski90:lle pyyntöä päivitykseen.

31/2.lapsi/10.4.2012/SeKS
 
Unelmasirp., pidän peukkuja, että kaikki olisi hyvin. Tuntuu välillä, että noi lekurit ei saa noissa varhaisultrissa näkyviin sitä mitä oikeasti pitäisi. Liekkö syynä huonot koneet vai kokemuksen puute.

WP ja Toive onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Se on aina sykähdyttävä hetki nähdä elämän merkit.

Aika kalliilta kuulosti WP sinun ultra. Mulla jäi Avalla maksettavaksi ultrasta 89 euroa ja lisäksi ne veloittivat oli puolen tunnin vastaanottokäynnistä. Kela-korvaus hyvitettiin laskussa heti eli sitä ei tarvinnut itse hakea.
Tosin minuthan gyne säikäytti pahanpäiväisesti samaan hintaan eli väitti ensin, että itää ei näy, vaikka viikkoja oli jo 7+0.

On Huono olo ja väsymys on melkein jatkuvaa. Mahan turvotus on aivan magalomaanista. Luulisin minäkin odottavani kaksosia, jos ei kahdessa ultrassa olisi toisin todettu.
Tänään mulla on työhön liittyvä edustustilaisuus. Sen päälle on saunaa ja uintia. Olen normaalisti innokas saunoja ja uija, mutta nyt arveluttaa aivan tämän pömpöttövän pömpön takia ko. homma.
En halua vielä koko maailmalle paljastaa tilannettani.
Töissä en ole vielä kertonut kenellekään. Esimiehelle en ole halunnut kertoa, koska hän on niin empaattinen, että rupeaisi heti miettimään, ettei vaan kuormita mua töillä liikaa.

Kaksosuudesta, mun tiedot ovat samat kuin Uniketulla eli erimunainen kaksosuus perityy vain äidin puolelta. Identtiset kaksoset ovat pelkkää sattumaa.
Mielenkiinnolla minäkin odotan, monetko kaksoset tähän pinkkaan tulee! :heart::heart:

Domi + Kyytiläinen 8+5
 
No nyt on varattu aika varhaisultraan... Vaikka niiin ajattelin, että tämänkin kanssa maltan sinne viikolle 12 asti, vaan kun en! :) Ensi maanantaiksi sain jo ajan, nyt jännittää :D

Kiitos viisaammille, jotka tiedätte tuosta kaksosjutusta, helpottaa hieman kuulla, että ei välttämättä isältä periydykään. Vaikka tosin ei olisi kyllä väliä, vaikka kaksi yhden sijasta tulisikin :heart:
 
Onnittelut Toiveena... ja Wp :flower:

Sipulisankari: whaaaat?? Ei kustanna kunta kun vaan yhden ultran?? Mun käsittääkseni normaalissa raskaudessa olisi aina mahis kahteen ultraan. Voin tietty olla väärässäkin! Mulle tosiaan oli ERITTÄIN ilonen ylläri se, että meidän neuvolaan on tullut ultra ja ekalla lääkärikäynnillä ultrataan, jee :)

Tosi outoa, mutta mulla alkoi ruoka laskemaan ihan yhtäkkiä ja aamusin ollut ihan kamala nälkä :O Perjantaina muistaakseni oon viimeksi yrjönnyt. Pahoinvointia on siis edelleen, enkä kaikkea mitä normaalisti söisin kykene mitenkään syömään. Heti heräsikin pelko että onkohan kaikki kunnossa :(

Esikkoa kävin yksityisellä kurkkaamassa rv 9+ ja sen teki naisten tautien ja synnytyksen erikoislääkäri. Todella hyvä mieli jäi ja antoi myös kuvia kotiin. Kela-korvauksen jälkeen hinta oli 100 e ja tämä siis Helsingin keskustassa Forumin Mehiläisessä.

No juu, siivoilun pariin mars! :)

MM ja kolmas murunen 9+1
 
Jep, meillä kunta säästää.... Taisi olla jopa niin, että ihan itse sai sentään päättää, ottaako kunnalta viikon 12 vai 20 ultran ja toinen pitää sitten maksaa itse. Perustelivat tuota sillä, että viikon 12 ultra ei mitenkään ole välttämätön, sillä siitä ei saada selville juuri mitään (?!?!?!). Aivan pyllystä, joo. : /
 
Onnea Eufemia ihanista kuulumisista! :) Ja onnittelut myös muille hyviä uutisia saaneille!
UnelmaSirpaLeenalle voimia odotteluun, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin! :hug:

ON: Paha olo senkuin jatkuu. Jos pakottamalla pakottaa itsensä syömään vähäsen niin kyllä se auttaa hetkeksi. Käytiin tänään ostoksilla. Oltiin reissussa yhteensä kaksi tuntia ja sen jälkeen olin ihan poikki. Ja edelleen päiväunien jälkeenkin tuskaisan huono ja väsynyt olo. :( Osasta päiviä selviää kuvotuksella, mutta nyt taas ihan kaameaa. Oksentanut en silti vieläkään ole. Rinnat on tositosi arat edelleen, mutta ei kyllä mun mielestä kasvaneet, tosin pojankin kohdalla näin kävi vasta kun maito nousi.

Mun maha on myös aivan valtava viikkoihin nähden. No yksi siellä todistetusti on, mutta ilmeisesti pullahtaa uudelleensynnyttäjällä nopeammin esiin.

Postiluukusta kolahti kutsu molempiin ultriin ja lisäksi lääkäriaika äippäpolille ensi maaliskuulle!

Mulla on siis omassa terveyshistoriassa asia, mikä saattaisi vaikuttaa alatiesynnytykseen. Mutta asiaa on tutkittu esikoisen raskaudessa ja kaikki ok. Ja 4,4kg olen ulos ponnistanut, joten en ihan heikkoa tekoa ole ;)
Mutta sinänsä kiva mennä ylimääräiseen kontrolliin ja nähdä että kaikki ok, mikäli nyt tuonne asti päästään onnellisesti!

Meille tulee tänään miehen sukulaisia kylään. Itseä kauhistuttaa, kun on tällainen olo ja mahaakin pitäisi peitellä, kun ei vielä haluta kertoa. Tällä hetkellä mun sisko ja yksi toinen läheinen ystävä tietää raskaudesta ja muille kerrotaan myöhemmin, jos kertomista on.

Niin ja täällä taas poksutaan Hjannah& Pallero 9+0:heart:
 
Mun pitää pyytää anteeksi, etten nyt ennätä/malta lukea kauhean tarkkaan teidän päivityksiä. Teen muuttoa ja kauhea tohona koko ajan päällä, pakkaamista ja siivoamista riittää. Samalla mietin ja jännitän niin kovasti huomista ultraa.
Siksikään en ole niin kauhean tarkkaan lukenut noita päivityksiä etten "kiinny" teihin liikaa näin alussa, jos vaikka joudunkin hyppäämään listalta pois huomisen jälkeen. Mutta te keillä huonoja uutisia: lämmin ja syvä rutistus :hug:
Ja te ketkä jännitätte miten käy (nikkiejä en ole painanut vielä mieleen), jos selvinnyt että jotain häikkää vois olla: Kovasti peukutuksia ja onnen toivotuksia että pikkuinen löytyy oikeasta paikasta ja sykkeen kera.
 
Eufemia ihania uutisia! :heart:

Nyt ei millään malttaisi odottaa omaa ultraa.... Yrittää varautua huonoihinkin uutisiin sieltä, mutta jotenkin uskon niin kovasti kaiken olevan hyvin =)

Kamala olo jatkuu kuin myös mieliteot... Tänään onneksi sain ruuaksi juuri sitä, mitä halusinkin :D Pelasti päivän! Nyt on taas nälkä ja odotan, itäköhän sitä tällä kertaa tekisi mieli...

Ss & Narsku 6+4
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Eufemia!

Kävin tänään taas ultrassa, lähes kaikki oireet loppu yhtäkkiä ja alavatsa tuli tosi kipeäksi, joten mä olen sellainen stressaaja että varmuus oli saatava, maksoi mitä maksoi. Noooh, valtakunnassa on kaikki hyvin. Alkio oli 1,76 cm pitkä, sydän löi ja vastasi viikkoja 8+1. :heart: Nyt maltan kiltisti odottaa ensimmäiseen viralliseen ultraan.

Onko jollakin muuten kokemuksia koti-doplerista? Vähän sellaista harkittiin hankittavaksi jossakin vaiheessa.

Halaus 8+0
 
Ihania ultrakuulumisia monella! Onnea!

Minä soittelin tänään terveydenhoitajalle, mutta aikaa en vielä saanut, kun haluan vaihtaa terkkaria ja se pitää tehdä kirjallisesti. Huomenissa siis paperit vetämään ja ensi viikolla puhelu ylihoitajalle jne. Huoh! Aikamoista rumbaa...

Olo on suht ok. Jano ja pissahätä vaivaa ja aamulla yksi mies julkisissa haisi niin pahalle, että meinas oksu lentää... hajuaisti on terävöitynyt myös sen takia, että ekan roskis-haamun jälkeen lopetin sauhuttelun, meni sentään aski päivässä.

Kaksosuus todellakin periytyy äidin puolelta (ei identtiset). Meillä ekat lapset on identtiset, joten riskirajoilla tässä liikutaan... alkaa tuo ikärasite myös painaa. Täytyy kyllä sanoa, että näin iltatähdeksi odotamme vain yhtä, mutta kyllä tuplatkin pidämme jos näin käy... tulee kyllä olemaan rankkaa.

Hormonit heittelee aika pahasti, mies sai tänään paskaa niskaan aivan ilman syytä... täytyy pahoitella ja paapoa kun hän kotiutuu...

Nyt syömään!
 
Laskussa lukee:

Vastaanottokäynti/erikoislääkäri 77e
Varhaisraskauden UÄ 94e
Poliklinikkamaksu 13,50e

Samassa huoneessa oli ultralaite, kuin tohtorikin. Aikaa meni alta 20 min. koko hommaan. En tiedä tarkkaan, paljonko tuosta kela korvaa, jommasta kummasta olisi saanut korvauksen suoraan, mutta toisesta vain kelan kautta. Niinpä maksoin kokonaan ja otan kerralla molemmista korvauksen. Halvemmalla olisin ehkä päässyt Tampereella, mutta sitten olisi pitänyt mennä autolla ja ottaa ainakin puoli päivää palkatonta.

Hammaslääkärikulutkin on laittamatta, 374e meni kesällä siihen lystiin :/
 
Onnea Eufemia!

Kävin tänään taas ultrassa, lähes kaikki oireet loppu yhtäkkiä ja alavatsa tuli tosi kipeäksi, joten mä olen sellainen stressaaja että varmuus oli saatava, maksoi mitä maksoi. Noooh, valtakunnassa on kaikki hyvin. Alkio oli 1,76 cm pitkä, sydän löi ja vastasi viikkoja 8+1. :heart: Nyt maltan kiltisti odottaa ensimmäiseen viralliseen ultraan.

Onko jollakin muuten kokemuksia koti-doplerista? Vähän sellaista harkittiin hankittavaksi jossakin vaiheessa.

Halaus 8+0
Mulla saatiin mitaksi 1,79 cm ja viikkoja 8. Katsoi jostain taulukosta, että ei kai ihan vimpan päälle tarkka.
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista!! :heart:

Kyllä sitä kovasti itsekkin odottaa, että sais jonkin varmistuksen.. Olot on kyllä sellaiset, että raskaana ollaan, mutta että kasvaako tuolla masussa oikeasti joku ja oikeassa paikassakin.

Halaus kyselit kotidopplerista. Mulla oli viimeraskaudessa, ja se kyllä helpotti paljon oloa! Se oli joku Angel Sounds, sellainen halvempi, missä oli se itse laite (aika pieni) sekä kuulokkeet ja johto millä sai koneelle nauhoitettua ääniä. Sen ehdin jo myydä pois, mutta nyt mulle on tulossa yhdeltä tutulta sellainen doppleri, missä on sykenäyttö ja pystyy kuunnella ilman kuulokkeita. En malta odottaa, että se saapuu postissa. Ja kumpa sais äänet pian jo kuuluviin.. :heart:

mmiilia ja napu 8+3<3
 
Heippa! Minäkin uskaltaudun liittyä keskusteluun. Tosiaan takana alkukesästä tuulimunaraskaus joka selvisi 11.vkolla. Nyt reilu 2kk myöhemmin tärppäsi uudestaan ja hieman epäuskoisena ollaan :)) nyt kyllä varaan varhaisultraan ajan ettei tarvii niin pitkään odotella. Ja samalla saa tietää millä viikoilla mennään kun mulla ei kerinnyt tulemaan kunnon kuukautisia tässä välissä, mutta ite arvioin että olis noin 6+0 ja LA 25.4. Ei auta kun vaan toivoa parasta. Hirveetä pahoinvointia on ollut pari viikkoa, mitään ei tekis mieli syödä :-/ tsemppiä kaikille! :)
Ja tiedot on siis Lilyy/24/1./25.4/NKL
 
Täällä ilmoittautuu uusi tänne huhtikuisiin!
Ikää tulee lokakuussa 19 ja LA olis laskurin mukaan 26 huhtikuuta ja TYKSissä me synnyteltäisiin!
4 viikon päästä olis eka neuvolakäynti ja sitä täällä odotellaan sormet syyhyten, että sais varmistuksen siihen onko kaikki kunnossa. :)
 
Tänään siis ultra, en saanut mitää ohjeita, mutta eikös tässä näin alkuvaihe ultrassa rakko pitänyt olla täysi? Voi ei, pitäisköhän käydä tenat ostaan varuilta? :D Jatkuvasti saan juosta pissalla, niin miten kestänkään...?
 
Onnea kaikille ultrasta hyviä uutisia saaneille:heart:.

Tervetuloa uudet huhtikuiset:wave: ja onnea odotukseen=).

(.). Olo on edelleen oikeastaan melkeinpä loistava, väsyttää vaan. Odottelen vaan että koska se kuvotus ja närästys alkaa.

unikettu:heart:6+2
 
mulla oli rakko lähes täysi, mutta kun alakautta katsottiin niin kävin vessassa välillä. Lääkäri ei edes alkanut katsomaan mahan päältä ku niin alussa. Ei se ollut yhtään paha kun ultrattiin alakautta :) Tsemppiä ultraan
 
Nyt alkais taas uusi viikko. 6+0. Pahoinvointia ei vieläkään ole havaittavissa. Välillä pelkään, että se alkaa, mutta toisaalta myös toivon.
Tällä viikolla kerroin siskolleni odotuksesta. Ei kuitenkaan olla päästy asiasta paremmin juttelemaan, kun lapset aina pyörii ympärillä.
En muistaakseni ole vielä kirjoittanut, mutta joistain oireista tuli mieleen, että tyttö siellä olisi kasvamassa. Koska hiukset rasvoittuu, naama on täynnä näppylöitä ja makeaa tekee mieli. Olen miettinyt sitä, että haluanko oikeasti tietää sukupuolen etukäteen. Aiemmin siihen ei ole ollut mahdollisuutta, mutta nyt täällä pääsee kahteen ultraaan. Äidilläni on kyllä pettämätön vainu tässä asiassa. Se on jo monta sukupuola tienyt kertoa etukäteen:)
 
Onnea Eufemia :) ja täytyy sanoa, että tämä on ihanan positiivinen ketju vaikka vastoinkäymiset kuuluvat tähän aikaan ja elämään muutenkin, mutta kukaan ei täällä vittuile kenellekään niinkuin foorumeilla usein tapana.. : /

Mulla on jotenkin todella pahamieli tai semmoinen semiviha siitä mun alkuraskauden väärästä diagnoosista, vaikka ymmärrän että olikin vähemmät viikot ku luulin ja siksi ei näkynyt mitään, mutta jotenkin että miten voi mennä tulkinta niin vikaan. En mä mitään rahoja sieltä takasi halua (maksoi siis lääkärikeskus Avalla 129 euroa, josta jo vähennetty kelak.) mutta haluan selityksen. Olisi nainen sanonut siellä suoraan, että näillä laitteilla ei näe kunnolla jos et ole 100% varma viikoista. noh, ehkä tää helpottaa..


Sama jutta Alexa , sain eilen semmoiset itkupotkuraivarit, että tänään menee silmäluomet turvoksissa kun vuodattelin kyyneliä eilen, ja osin se liittyy tuohon ultrakokemukseen, kun mies tölväs sopimattomia niin voi että repes helvetti...

Oireita mulla on tosi vähän. Väsymys on kova, tai sitten korvien välissä. Tissit on kipeenä, onneksi. No varmaan jo senkin takia että ronklaan niitä joka päivä että onko kipee, onko kipee. Oksu ei lennä, mutta välillä harvakseltaan, etoo. Hyvää tässä on se ettei tule syötyä niin paljon ku yleensä, vaikka karkkia tekee sitten senkin edestä mieli. HUOM! Siskollani oli täysin oireeton raskaus, ja se oli ihan paniikissa, mutta kaikki ok, joten ei kannata oireettomat huolestua. Ja itsekään en suurta painoa oireille anna.

Tsemppiä kaikille! Ja nautitaan tästä ajasta tänään! Ei ressata, kun ei se ei mitään auta, huomista me ei tiedetä niin ei voi kun uskoa ja toivoa että kaikki menee ihan hyvin. --> erehdyin eilen menemään niskapoimukeskusteluun ja huomasin heti että alko ressi jo siitä hiipiä vaikka ei ole 7 viikkoakaan täynnä. Eli ohjeeni itselle ja muille, että ei valmenna itteesä rikki kaikilla mahdollisilla kurjuuksilla mitä voi tulla, vaan nauttii tästä mitä nyt on. Sitten jos jotain haastetta tulee, niin otetaan sitten se käsittelyyn. Täällä tuntuisi olevan hyvä vertaistuki!!

piti vielä lisätä viikot ja nimi :)

Toive ja 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Tänään pääsi taas pitkästä aikaa halailemaan pönttöä aamusta:x Ja samalla opin sen, ettei vitamiineja oteta tyhjään vatsaan...
Väsymys on vieläkin jotain ihan järisyttävää ja tuntuu, että voisi nukkua 24/7. Työpäivät menee tsempatessa, ettei nukahada työpöydän ääreen. Odotan siis kuin kuuta nousevaa sitä energistä keskirasakautta.

kotidoppleri oli mullakin käytössä esikon ja kuopuksen aikana. Alkuun sillä tuli sykkeitä kuunneltua, mutta liikkeet kun alkoi tuntumaan, niin koko masiina jäi kaappiin. Kuopuksesta sain sykkeet kuulumaan joskus rv:llä 10-11, eli periaatteessa juurinkin ennen np-ultraa. Meidän dopplerin olen jo ehtinyt laittaa kiertoon kaverille ja ajattelin tässä raskaudessa olla ostamatta uutta. np-ultra kuitenkin n.1,5vko:n päästä ja kuopuksesta liikkeetkin alkoi tuntumaan jo viikolla 14, joten siihenkään etappiin ei enää kovin montaa viikkoa ole..

Iso kiitos kaikille myötätuntohaleista:hug: Meillä elämä palaa pikkuhiljaa uomiinsa. Suru ja kaipaus toki kokoajan läsnä ja rakas ihminen liikkuu paljo puheissa. Hautajaiset luultavasti muutaman viikon sisällä, niin eiköhän tämä viimeistään sen jälkeen helpota:)

Ai niin, paljon onnea WP ja eufemia hyvistä ultrakuulumisista:heart: (olikohan vielä joku, jonka unohdin??) ja Tsemppiä kaikille, kenellä ultra tänään edessä!!

-Nelly ja salarakas 10+2-
 
Täällä jalat ristissä istutaan koneella kun pissattaa ja ei kärsi oikein liikkua. :)
Sukupuolesta: olen odottanut kolme kertaa tyttöä ja se pahoinvointi oli ihan järkkyä. Ei ainoastaan aamupahoinvointi vaan ympärivuorokautinen. Kaksi viimeisintä tyttöä oli ihan kamalat, jouduin molemmilta tippaan, kun ei enää mikään pysynyt sisällä. Nuorimmaiselta imeskelin vaan vesimelonia. Pahoinvointi kesti raskauden puoleen väliin asti ja alko uudestaan viimeisellä kuukaudella, tosin ei niin voimakkaana, mutta etovaa oloa oli.
Kaksi poikaa on sitten yökkyyttäneet alkuun, mutta äkkiä muuttui niin että aamulla ensimmäisenä oksentamaan sappinesteet ja sen jälkeen pystyi varovasti syömään ja päivät meni hyvin.
Tyttöjä odottaessa on mahaan tullut tumma pysty viiva mikä ylettyy rintojen puoliväliin asti. Poikia odottaessa pysähtynyt napaan.
Tyttöjä odottaessateki mieli hapanta (sitruunaa, greippiä)
Poikia odottaessa teki mieli makeaa.

Eli nyt jos raskaus ok, niin mielenkiinnolla jään odottamaan noita oireita ja voinko niistä päätellä kumpiko on ja meneekö veikkaus oikein :D
(Jotenkin on vaan poika olo, jos siis nyt siellä mitään kasvaa) Etovaa oloa edelleen, mutta ei oksentamaan asti, selkään ilmestynyt kauheita finnejä!, pissattaa kokoajan (ja siksi nyt kauhea tuska kun ei pääse pissille), väsymystä, päänsärkyä, rinnat edelleen arat, mieliala vaihtelee....eli kai tässä ollaan raskaana :DD
 
mamuska kerrohan sit pitikö rakko olla täynnä vai tyhjä? meidän neuvolassa ultrataan mahan päältä et mitenhän siinä sit...täynnä vai tyhjä? taidan mennä täydellä :D

rasvoittuuko teillä tukka ja hiukset nyt nopeammin?
 

Yhteistyössä