Huhtikuun 2013 helmet *elokuussa*

Täällä kanssa huomattu tuo hiusten rasvoittuminen. Ja tänään iski sitten huonohko olo ja närästys, siitä se lähtee. Vitsi kun en muista millainen olo mulla oli pojasta niin voisi vertailla oloja. Viime kertaisen tyttöolon jotenkin muistan. Niin kovasti haluaisin toisen pojan mutta kyllä kolmas prinsessakin olisi aivan ihana:heart:.
Huomenna edessä vaikein ihminen jolle raskaudesta täytyy kertoa, ennenku kuulee muualta. Meidän piirissä valitettavasti uutinen on nyt lähtenyt erään ihmisen ajattelemattoman käytöksen takia kiirimään joten kaikille joille halutaan itse kertoa pitää kertoa pikimmiten, myös omille lapsille. Että sapettaa!:mad:
 
Mä en ollut ajatellutkaan tuota rakon tilaa ultraan mennessä... Kertokaa sitten!!! Mulla on aina ultrattu mahan päältä ja silloin oli hyvä olla tyhjä (muistaakseni). Tänään varasin ajan lääkärille, aivan kuin toiseen munasarjaan koskisi. Toivottavasti laittaa lähetteen ultraan, niin nähtäisiin, onko kyseessä kysta. Ja jollei laita, niin onhan mulla jo yksityiseltä aika varattuna ensi viikolla, joten viimeistään silloin saadaan tuo katsottua :)

Mahani alkaa jo näkyä aivan selvästi ja odotankin, koska ensimmäiset supinat tilastani alkavat! Vielä ei ole kovinkaan montaa, jotka tästä tietävät, mutta kyllä sen kohta näkee koko maailma! (Senkin puolesta olen tyytyväinen, että menen ultraan, niin tiedän sitten jo itse, onko kaikki ok.)

Olen löytänyt ruuan, jonka jälkeen minulle ei iske paha olo, jes! Kasvissosekeitto on tämä ihmeaine (mä niiiiin rakastan noita!). Olen tuota syönyt nyt jo muutamana päivänä ja himo siihen sen kuin yltyy :popcorn: Onneksi on sentään terveellistä (mitä nyt vähän kermalla höystetty', mutta siitähän saa kalkkia ;) )

Sipulisankari & Narsku 6+5
 
Täydellä rakolla menin mutta tehtiin emättimen kautta niin siinä pitää olla rakko tyhjä. Eli jos vatsan päältä tehdään, niin rakko pitää olla täynnä. No kävin tyhjentämässä rakon ja kun alko ultraamaan niin sanoi että tämä rakkohan on täysi. Minä olin ihan et mitä ihmettä :O mutta aikansa tutki niin ei se ollutkaan rakko vaan 5,5*8cm kystä! Eli se painaa siellä ja siksi pitää pissalla käydä jatkuvasti ja se antaa sitä painon tunnetta!
Kohdun sisäinen raskaus löytyi, mutta se on ihan alussa, arvioi että noin 4 viikolla. Eli nyt seurataan HCG arvoja ja ultrataan kolmen viikon päästä uudestaan. Mutta helpttava tieto ettei ole kohdunulkoinen! Eli minun laskettuaika siirtyy väkisin toukokuulle. Eli teille sanon nyt heipat tästä kerhosta ja jään odottamaan vahvistusta kehkeytyykö tämä raskaus mihin suuntaan ja jos kehittyy niin siirryn toukokuun odottajiin. Kaikille teille toivotan onnea matkaan ja toivottavasti kaikilla menee raskaus hyvin ja saatte huhtikuussa nyytit syliinne :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Sipulisankari
Voi kamala! Tänään on ollut täysin vetämätön ja huono olo. Onneksi on vapaapäivä, olen nukkunut kahden tunnin päikkärit. Söin just 100g suklaajätskiä ja nyt oksettaa ihan tosissaan. Rauta-arvot varmaan aika matalalla... Ekassa raskaudessa sain 2 pussia punasoluja ja vielä 2 lisää synnytyksen jälkeen. Toisaalta töissä käyminen saattaa paremmin rytmittää päivää, muistan syödä säännöllisesti. Yritän huomenna (myös vp) pyrkiä samaan rytmiin kuin töissä (en ehkä kuitenkaan herää 5.30 :p ).

mamuska7 jos kaikki menee mallikkaasti ja vauvan saan, niin voisin veikata, että toukokuulle siirtyy nyytin syliin saaminen... meni edellinen raskaus niin reippasti yli... Ensimmäinen raskauteni oli kaksosraskaus ja kohtu on venynyt sen verran, ettei kuopuksella ollut mitään kiirettä ulos :LOL: !

Mites teillä muilla tuo painon nousu?? Minä yritän sitä vähän hillitä (joo, syö vaan paketti suklaajäätelöä!)...
Olen näin raskauden alussa painoindeksin ylärajalla ja ajattelin, että paino nousisi maksimissaan 10-13kg koko raskauden aikana. Tuskin tähän tavoitteeseen tarvitsee muuta kuin liikuntaa ja terveellinen ruokavalio... siis jos raskaus etenee normaalisti...
 
Eilen kävin Mehiläisessä ultrassa. Yksi tyyppihän sieltä löytyi ja sieltä mistä pitääkin. Menkoista lasketut viikot olivat 6+6 ultra antoi 6+5 eli aika tarkka :)
MUTTA.... Lisäksi kohdusta löytyi myoma ! Lääkäri kysyi että onko ennen sanottu et on sellanen.... Ei ole ollut ennen puhetta moisesta. :(
Lisää huolta tästäkin. Sanoi että on pieni joku 3 cm kokoinen ja ettei tarvi olla huolissaan, mut siltikin olen huolissani.
Onko kellään kokemusta myomista raskauden aikana ?

Huomenna eka neuvola. Täyteltiin tossa kaikkia lappuja jo valmiiks. Lomapäivä onneks, niin ei tartte töihin keksiä mitään ihme syitä myöhästymiselle tai aikaselle kotiin lähdölle.

Kuvottaa kokoajan ! Leikkeleiden näkeminen (kaupassa) saa vatsan vellomaan, eilen kokeilin kotona leivän tuoreutta niin meinas yrjö lentää. Kertaakaan en oo oksentanut, mutta olo on karmea.
Lisäksi vatsa on ihan sekasin. Tänään jouduin lähtemään työpaikal ruokalasta pois kesken ku rupes kiertämään niin kovin... Mun yks työkaveri tietää ja toinen oli sit siinä ihmetelly et mikäköhän sille nyt tuli... :D
Onko muilla vatsa sekasin ? Oisko siihen mitään apua olemassa ?

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti. En nyt oikein osaa kommentoida kenellekkään erityisesti, kun ette oo vielä niin tuttuja enkä niin kovin ajatuksella ehdi lukemaan näitä viestejä.
 
Onnea Eufemialle hyvista kuulumisista! :heart:

Nyt oli niin paljon tullut tekstiä, että en millään osaa kommentoida kaikille, kun en vielä oikein ole sisäistänyt teidän nimimerkkejäkään. Jahka se tästä, kun tutustutaan. =)

Tukka rasvoittuu täälläkin tosi nopeesti ja naama kukkii. Näytän ihan teiniltä. Tai no en ihan. ;)

Kaksosista: Mä ole myös ymmärtänyt, että eri munaiset kaksoset periytyy äidin puolelta ja vielä niin, että hyppää yhden sukupolven yli. Mun edesmennyt äidin isä oli kaksonen. Siihen aikaanhan ei mitään identtisyystestjä tehty, joten siitä ei ole varmuutta olivatko erimunaiset vai eivät. Mun mielestä olivat aika samannäköiset, joten ehkä olivat identtiset. Eli ei olis periytyvää. Sellastakin olen kuullut, että kaksosuuden riskiä nostaa äidin aikaisemmat useat synnytykset. Onkohan kolme synnytystä jo usea? Onkohan mulla sit kohonnut riski saada kaksoset sen takia? Musta kyllä oikeesti tuntuu, että tuolla on yksi vauva ja hyvä niin. =)

Mä oon niin väsynyt. Tänään nukuin 10 tunnin yöunet ja sit kuopuksen kanssa kahdet päiväunet. Sit iltapäivä meni jokseenkin mukavasti ja oli jopa vähän energinen olo. Mä kans odotan sitä energistä keskiraskautta. Toivottavasti sellanen tulee. Tää on aika kauheeta, kun olotila on ihan väsynyt ja saamaton. Kuitenkin on kolme lasta tässä hoidettavana ja huusholli.

Eilen oli se mun kauan odottamani eka neuvola. Painoa oli tullut 3kg ja hemppa oli vaan 118. Ei silti ehdotellut rautakuuria vaan terkka sanoi, että hyvä kun ei ole alle 114. Onkohan ne muuttanut sitä arvoa? Aikasemmin se mun mielestä on ollut 120. Ei ihme, että väsyttää, kun vuosi sitten jälkitarkastuksessa mun hemppa oli yli 130. Raskausviikoista terkka ei päässyt selvyyteen ja käski heti varaamaan ultran äitipolilta. No, siellä oltiin vähän eri mieltä tosta ultran kiireellisyydestä. Antoivat ajan 3 viikon päähän, koska laskevat viikot siitä mun tekemästä raskaustestistä. Niiden mukaan on parempi tulla myöhään, kun liian aikasin, koska mitat voidaan ottaa paremmin myöhemmin. Ja veriseulan voi ottaa vielä viikolla 15. No, mutta mä luulen, että mulla ne viikot osuu kuitenkin aika sinne liki 11 viikkoa silloin kolmen viikon päästä. En aan millään alttais odottaa niin kauan. Olis ollut kiva päästä jo vähän aikasemmin.
 
Huomenta tytöt. Mulla vatsa ihan sekaisin tänään. Just ku eilen kirjoitin et ei oo mitään oireita, niin heti piti alkaa... ))) mulla paino tippui noin -2kg... Ei väsytä eikä muutakaan. Ihan ku ei ois raskaana. Onko muita oirettomia..
 
No niin, tänään sitten tuli ensimmäisen kerran oksennettua ja taidanpa tehdä sen uudelleenkin! Nyt jo yli viikon olen yrittänyt kestää tänä koko ajan vellovaa kamalaa etovaa oloa, mutta oksun jälkeen olo parani huomattavasti! :) Nyt pitää vaan sitten muistaa vetää kiisseleitä ym, joita on "mukava" oksentaa...

Eilen kävin siellä lääkärissä sen kivun vuoksi (varmaankin munasarjassa). Oli taas niinkin loistava lekuri, ettei osannut sanoa juuri mitään, Hb oli 116, joten käski minun mennä tänään jollekin muulle lääkärille tarkistuttamaan tuo!!!!! :LOL: Miten tästä maasta voi löytyä tuollaisia? Ja joo, en ole menossa... Onneksi on se itse varattu ultra jo maanantaina, niin saa sitten tuon munasarjankin katsottua!
 
Heippa kaikille, uusille ja "vanhemmille" :) Ajattelin päivitellä kuulumisia vaihteeksi minäkin.

Eli tarkempaa tietoa tilasta Ompu/28/1./La 12.4.

Tänään rapsahti 8 viikkoa täyteen ja huolta on herättänyt lähinnä "oireettomuus", joka minun tapauksessani tarkoittaa sitä, että en ole pahoinvoiva eikä tee erityisemmin mitään ruokia tai seinälaasteja mieli :). Rintoja kyllä aristaa ja päivärytmiin ovat vakiintuneet nokkaunet, jotka eivät vaikutakaan yöunen laatuun huonontavasti! Nyt uusimpana tulokkaana on alavatsan lievä juiliminen, jonka olen olettanut olevan kohdun kasvukipua(?) Tästä kuulisin mieluusti kokeneilta kommenttia. Kipu ei siis ole toimintaa haittaavaa eikä mitenkään kovaa. Pientä tuntemusta vain.

Ensi maanantaina ensimmäinen neuvolakäynti ja onnekseni olen kuullut huhua, että täti on kiva :). Eniten jännittää se, ettei voi olla varma onko vatsassa edes mitään! Tuntuu hurjalta, että täytyy odotella vielä viikkoja ensimmäiseen ultraan. Taloudellinen tilanne kun on sen verran kireä, että rahaa ei raaskisi pelkästään oman mielenrauhan takia laittaa varhaisultraan...

No, parasta sekä itselleni pienelleni että kaikille muillekin toivoen:
Ompu
 
Mut valtaa edeleen epäilys tästä raskaudesta....välillä on näitä oireita enemmän, eli väsymystä ja heikkoa oloa, mut sit taas välillä et miten mua ei nyt väsytäkkään. Raivohullu mä kyllä oon :D ihan herkästä napsahdan...nännit kyllä on vielä arat mutta jos väsymys loppuu kokonaan niin silloin varmasti jokin vialla...
 
Ompu, mulla on ollut molemmissa raskauksissa tuota alavatsan juilimista. Se on mielestäni ehkä koko raskauden paras oire! :D Tuota oiretta kun on alkuvaiheessa (ennen sikiön liikkeiden tuntemista), niin saa vain pysähtyä, tunnustella mahaansa ja mielen täyttää se lämmin tunne, että siellä omassa mahassa ihan OIKEASTI kasvaa pieni, ihan oma vauva. :heart:
 
Mamuskalle tsempit. Hyvä, että kaikki näyttää nyt hyvältä!

Ompu ja Sipuli, mulla myös vihlaisee helposti mahaa, varsinkin jos nousee sängystä tai tuolilta nopeasti. Siellä ilmeisesti ne kudokset löystyy, ja se aiheuttaa kipuja.

Miiman kans mulla on vähän samoja fiiliksiä. Väsymys ja rähjääntynyt fiilis kiusaa melkein koko ajan. Sitten kun tulee hyvä olo hetkeksi, iskeekin paniikki, että onkohan kaikki ok.

Eka neuvola oli tänään. Mulla on onneksi aivan ihana neuvolatätsy.
Koska nt-ultra on reilun kolmen viikon päästä ja seuraavaan neuvolaan kuusi viikkoa, tätsy sanoi, että voin tulla kuuntelemaan sydänääniä aina kun siltä tuntuu, joten ehkäpä meen jo ensi perjantaina.
Kerroin siis, että kahden km:n takia alkur. on mulle aina tosi stressaavaa.
Hemppa oli huikeat 139! Mä olen pitkään ollut tosi ohutverinen, mutta kai tässä ikä on alkanut tehdä tehtävänsä kuin noin huikeita lukemia tulee.
Painoa on tullut normipainoon verrattuna jo nelisen kiloa, mutta ilmoitettamaani alkupainoon verrattuna "vain" 2,5 kg.
Hurja painonnousu tekee olon tosi raskaaksi. Mulla nousee paino aina aivan tolkuttomasti raskausaikana (14-20kg), vaikka kuinka päättäisin, että nousee vain kohtuudella.
Kätilöystäväni sanoikin mulle, että hoikilla ihmisillä tuppaa paino aina nousemaan enemmän niin kilomääräiseti kuin prosentuaalisestikin.
Kiitän vain luojaani, että r-kilot ovat aina karisseet automaattisesti.

Tein muuten Gendermaker sukupuolitestin. Siihen olisi pitänyt tulla pinkkiä/liilaa tytöstä ja vaal.sin pojasta. Enpähän saanut kumpaakaan väriä, mutta orientoidun nyt poikaan, koska tyttöä olen toivonut.

Domi+Pikkis 9+0
 
Tänään tapahtui jotain uskomatonta! Varasin aamulla extempore ultra-ajan tälle päivälle ja siellä näkyi jotain maailman ihaninta. Pieni sydän sanoi voimakkaasti pumpum pum pum. Tai siis näkyi,ei kuulunut :heart: Kuukautisista laskettuna 6+0 mutta koon mukaan 6+4, pieni rakkaan alku oli kortin mukaan 6,8 mm.

Koko häsellyshän sai alkunsa siitä että tein aamulla vielä raskaustestin joka oli selkeästi haaleampi kuin tasan viikko sitten (testiolosuhteet ja testi prikulleen samat). Pelko uudesta keskenmenosta sai järjettömät mittakaavat ja siksi aikaistin ultra aikaa yli viikolla. Sanoivat puhelimessa että sykettä ei välttämättä vielä näy, mutta siellä se vahvana pompotteli.Maailman ihanin tunne!

Muksutar (leijailee pilvissä) & Pulla 6+4
 
Onnea Muksutar ja muutkin, jos teitä oli, hyvistä ultrakuulumisista :)

Mahan juiliminen, sipulin mainitsemat repäisykivut ovat varsinkin viimeisen viikon aikana tulleet tutuiksi. Juurikin nopeissa liikkeissä tulee. Yksi yö jopa kääntyminen repäisi aina. Ja kyllä sitä yhden jos toisenmoistakin tuntemusta kuuluu raskauteen. Yksi ystäväni makasi kaksinkerroin lattialla, kun vatsaan sattui niin paljon(ihan alkuraskaudessa) ja niin vaan hänelläkin on nyt 10kk tyttö :)

En nyt muista mitä muuta piti kirjoittaa, joten palailen ehkä myöhemmin. Palasin itse taas elävien kirjoihin, kun sain nieleskeltyä voileivän..

Mutta hyvää viikonloppua kaikki! :)

Hjannah&Pallero 9+2:heart:
 
Muksuttarelle ja kaikille muille jotka saaneet ihania uutisia niin oikein isot onnittelut=).

Painonnousua on mulla ollut raskauksissa aina liikaa. Ekasta tuli liki 30, toisesta 24 ja kolmannesta 15 kiloa. Tuohon viimeiseen olen jo aikas tyytyväinen. Nyt sellainen 11 kiloa vois olla sopiva mutta saa nyt nähdä, pahoin pelkään että tulee liikaa ja mulle on valitettavasti jäänyt edellisistäkin:ashamed:. Olenkin ihmetellyt että miten muut saa pois raskauskilot kun mulle vaan jää.

Repäisykivuista, niitä riittää. Juuri muuta oiretta mulla ei olekaan. Hiukan ehkä mietityttää tämä suht oireeton olo mutta ehtiihän niitä oireita tulla vielä roppakaupalla jos on tullakseen.
 
Onnea Muksutar! Kiva, että kaikki on kunnossa. =)

Painonnousua mulla on ollut joka raskaudessa 11-13 kg. Se on tuntunut aina isolle nousulle, mutta eihän toi nyt normaalipainoselle ole mitenkään liikaa vaan ihan normaalisti. Mulla suurin osa kiloista kertyy jo ekalla puoliskolla. Viimesinä viikkoina paino alkaa jo laskemaan. Nyt on siis tullut jo se 3 kg.

Jokuhan jossain vaiheessa kyseli nimiehdotuksia meille huhtikuisille, kun on nyt toi sama helmet, kun helmikuisilla. Onko se nimi jo päätetty? No, mä voisin pari ehdotusta heittää. Heittäkää muutkin niin saadaan kiva nimi meidän pinolle. :)

Huhtikuun hiput
hippuset
höyhenet
herneet
hahtuvat
halinallet

No, joo... aikas lällönällöä, mutta eikös tän raskausajan kuulukin olla. :D Noi nyt tuli ekana mieleen.
 
Monet saaneet hyviä uutisia varhaisultrassa, ONNEA!! :flower:

Anna ja muut oireettomat: eipä ole täälläkään oireita... väsymys on kyllä kova, mutta en tiedä johtuuko se työstä ja uhmakkaasta esikoisesta... välillä joku hiukan etovan tuntuinen olo, ehkä. nännit arat. siinäpä se. hyvin samantyylinen raskaus tähän mennessä kuin esikoisestakin, joten vahvasti poikaa veikkaan!

pai: huih!! uskon kyllä, että säikäytti ja varmasti mietityttää!! en kyllä edes tiedä mikä tuo kyseinen myoma on, selitettiinkö sulle tarkemmin asiasta?

Miima: täällä toinen epäuskoinen!! :wave: mä en käsitä miten voi olla tällanen tunne, vaikka tätä on varmistellu useampien testien kera. miksei vaan voi uskoa ja luottaa ja ennen kaikkea nauttia?? :headwall: ;)

tässä ketjussa on niin paljon väkeä, että väkisinkin menee jotkut kirjotukset ohi...kun ei vaan jaksa kahlata montaa sivua aina läpi, kun ootte niin aktiivisia!! :D
tiistain varhaisultraa odotellessa!

Niin ja joku ehdotti sitä "huhtikuun hurmaajat", se on kiva. =)

a + jokunenmukunen 6+0 :heart:
 
Ihania ultrakuulumisia tullut lisää. Tästä se lähtee taas :heart:

Eka neuvola käyty. Meil on uus terkkari, mut onpahan mukava ihminen.
Mulla oli eka raskaudessa verenpainetta (jopa lääkityksen arvosesti) ja supistuksia jo tosi aikasin.

Nyt oli verenpaine 123/82 (tosi hyvä lukema mun taustalla). Painoa on liikaa :mad: Terkkari sano et mun lähtöpainolla ei välttis tarvi painon nousta yhtään... No saas nähdä kuin käy. Pakko jotenkin koittaa hillitä et pysyis kaks numeroisena se paino... HB oli vaan 123 (edellisen raskauden alussa 157 ja 2 vkoa ennen synnytystä 124. Täytyy nyt koittaa syödä ruisleipää jne jospa auttais ilman rautalisää.

Voi elämä joo. Meil poika 2v eilen onnistu nielasemaan (???) sellasen kertishaarukan piikin palasen. Nyt pitää sit tarkkailla kakkoja et tulee sit ulos... Juu en pystynyt tänään tonkimaan, ku meinas oksu tulla väkisellä.

Repäisykivuista Mulla oli ekassa raskaudessa niitä tosi paljon enemmän. Nyt on alun jälkeen alkanu helpottamaan, liekkö sitten kroppa löystyny edellisessä raskaudessa...?

Joo se lääkäri kyl sano et se myoma on siis hyvänlaatunen kasvain. Voi aiheuttaa keskenmenoja ja vaikeuttaa raskautumista. Mut toi mun on tosiaan pieni, mutta seurataan seurataan...

Ihanaa et on viikonloppu.
 
amante voi kunpa minunkin samanlainen lieväoireinen alkuraskaus enteilis poikaa=).

Menee tosiaan monien kirjoittelut ohi mutta yritetään pysytellä jotenkuten kartalla:).

Pai no ei varmaan tee mieli tonkia. Kaikkea noille pikkuisille sitten sattuukin: /.
 
Muutaman päivän tauon jälkeen pääsen vihdoin suht rauhassa selaamaan teidän höpötyksiä.

Ihan ekaksi eufemialle valtavasti onnea sittenkin onnellisesti päättyneestä piinailusta! :heart: Myös Muksuttarella ja muillakin oli ihania uutisia, onnea! :)

Repäisykipuja alkaa olemaan mullakin, joskin pieniä ja harvakseltaan. Joskus aivastaessa vihlaisee oikein kunnolla ja muuten välillä vähän "juilii" ja on, no, erinäisiä tuntemuksia, tiedä sitten mitä ne oikeasti on.
Väsyttää edelleen ihan tajuttomasti, olen nyt melkein päivittäin nukkunut päikkärit, eilen vedettiin pojan kanssa melkein 3h ja herättiin 17.30... Oli eri kiva ilta, kun nuortamiestä ei luonnollisestikaan väsyttänyt normaaliin nukkumaanmenoaikaan :stick:
Rinnat ei oo oikeastaan enää yhtään kipeät, paitsi jos nyt tosi hyvin nänniin joku osuu : /

Käytiin toissapäivänä ekassa neuvolassa, oli virkaintoinen sijaistäti :rolleyes: Kaikki kuitenkin ihan OK, hemppakin 128, verenpaine vähän alhainen. Nt- ultran sain varattua ekalle mahdolliselle päivälle eli 24.9! Siihen on vaan niiiiiin monta viikkoa vielä! *huokaus* No, onpa jotain mitä odottaa. Välillä tosiaan vaan epätoivo ja -usko iskee eikä ollenkaan saa tajutettua itselleen päähän, että mitä suurimmalla todennäköisyydellä siellä joku on ja kaikki on hyvin. Silti on se pelko persiissä koko ajan, mitenhän siitä pääsis eroon...?

Nanski + papunen 7+5
 
Naneni tuo on varmaan hyvä kysymys kaikkien mielessä, että miten siitä pelosta pääsee eroon...

Mulla oli ennen varhaisultraa pelko persiissä ja pari sivua aikaisemmin olen kertonut lievästi vaiherikkaasta ultrareissusta, ja jotenkin se opetti, että kun ei kuitenkaan pysty vaikuttamaan itse siihen mitä tuolla masussa tapahtuu, niin kannattaako sitä turhaan sitten surra jo etukäteen tai pelätä. Ressihormooni ei tee hyvää itelle ja liekkö se itikökin tietää että äippä ressaa..

Asiat menee niin kuin ne menee, joku uskoo että jollain on tarkoitus ja toinen ei. Ite ajattelen niin, että luonto korjaa vialliset ja sit se vaan pitää mennä niin ja hyväksyä tosiasiat joille ite ei voi mitään.

Olen varauksellisen onnellinen kun siihen nyt on aihetta ja iloita ja surra sitten jos sen aika tulee. Pitää vaan luottaa siihen että minä voin olla ihan hyvin yksi niistä joilla kaikki sujuu ihan hyvin :)

Itse sain ton virallisen ekan ultran lokakuun alulle ja ens viikolla neuvolatätiä ekaa kertaa tapaamaan. EIhän sitä tahdo uskoa että musta tulee äiskä :)

Oireista.. aikaisemmin tissit on ollut kipeinä ja nyt on tullut lisatuntemus kuin joku tökkisi niitä välillä neuloilla.

Painon kanssa olen olut ikuinen kamppailia ja olen normipainon ylärajoilla. Raskauden aikana ei pelota painon nousu ja aijon syödä terveellisesti ja herkkuja kohtuudella. Enkä mene halpaan että kahden edestä voisi syödä.

Miima81 älä hätäile, tuntemukset vaihtelee, ja oireiden voimakkuus. Kropassa semmoiset mullistuksen meneillään että ei niistä voi pitkälle johtopäätöksiä vedellä. :)

Muksutar ihania uutisia!!

Rentoa viikonloppua kaikille.

Toive ja 6+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ariet

Yhteistyössä