Huhtikuun helmet 2011 ** joulukuussa **

Neliapinanlle vaan pikasesti että eikö sulla ollu laskettu vasta huhtikuun loppupuolella? Joten paprut pitää toimittaa Kelaan helmikuun loppupuolella? Näin mä ton Kelan lauseen (Hae avustusta viimeistään 2 kk ennen laskettua synnytysaikaa) tulkitsisin.
 
Heituska sinua tuossa toissapäivänä ajattelinkin, kun meillä on tuo sama laskettu ja lauantaina tuli täyteen se 24 viikkoa. Ihana kuulla, että nyt olet päässyt tuon "merkkipaalun" yli ja toivottavasti teidän pikkuinen jaksaisi vatsassa vielä monta viikkoa. Kovasti voimia teille :hug:

Adrianna ja kirpputyttö 24+2 :heart:
 
Santtu Mulla pomon käyttäytyminen alkaa myös mennä kiusaamiseksi. Onneksi pääsen tosta tyypistä pian eroon, kun se vaihtaa hommia. Yritin flunssan varjolla vinkua sairaslomaa siinä onnistumatta.

Mulla oli tänään neuvola. Painosta tuli taas urputusta, että sitä vois olla tullu enemmän (nyt +54g/viikko). Voishan tuo mun olo olla parempi, jos enemmän (tai oikeastaan useammin) söisin, mutta kun ei millään maistu. Verenpaine ja hemppa ok, mutta vitamiinitabuja pitää syödä eikä makuuttaa purkissa niinku tähän saakka. Sokerirasitukseen joudun joulun välipäivinä, mutta tuskinpa siinä mitään. Tällaiselle vanhalle tädille tuo lienee aika tavallinen asia ja ihme, etten ole aiemmin joutunut. Pikkuisella kaikki kunnossa. Vilkas epeli tuo tuntuu olevan. Kelan paprut sain nyt, mutta neuvola just muistutteli, että vastauksissa saattaapi mennä tovi jos toinenkin kiitos jouluvapaiden. Tuolla 35+-odottajissa joku just oli saanut äitiyspakkauksen jo rv 24 ja risat. Meillä ei toivoakaan sellaisista.

Esikoiselle pikkuveli on nyt tosi tärkeä juttu; tulee taputtelemaan vatsaa ja juttelemaan vatsalle hellästi. On se niin suloista.

Chilipapu ja Frendi rv 22+2
 
Hei! Lupasin (marraskuun ketjussa) tulla kertomaan "plussauutisia", jos niitä sattuu tulemaan. Tuollaisen tikuttelin 10 herkkyydellä tänään Aijaa.com - 7201964.jpg . Oireet siihen jo tovin viittasivatkin. Lauantaina sain ensimmäisen haamuista haamuisen. Te ootte niin kovin pitkällä.. *Huokaus*.. No, ei auta, kuin toivoa parasta ja pelätä pahinta! Nyt kolmas raskaus tärppäsi ekalla yk:lla, joten saas nähdä tuleeko kolmas km vai saanko pikkuisen syliini. Jouluja kaikille!
 
Tervetuloa uusille :wave: ja anteeksi viivettä listan päivityksessä

En mä usko että siellä fb:ssäkään kovin vilkasta keskustelua on, eiköhän se ole tämä "seesteinen" keskiraskaus ja joulukiireet, mitkä rajoittavat tänne kirjoittelua. Itsekään en ole moneen päivään ehtinyt tänne tulla kuulumisia katselemaan saatikka sitten mitään kirjoittamaan.

(.) Tänään oli sokerirasitus, keskiviikkona sitten lääkärineuvola ja samalla kuulee rasituksen tulokset. Vanha ystäväni närästys on löytänyt luokseni taas ihan kunnolla. :mad: Yölläkin saa olla miljoona tyynyä pään alla, mutta silti herää siihen prkl poltteeseen :headwall: Tätä riemua sitten jatkuukin varmaan tuonne synnytyksee4n asti, esikoisesta oli ihan sama homma :/ Kelan paperitkin pitäisi saada aikaiseksi täytettyä, joulusiivoukset aloittamatta, muutama lahja puuttuu, kuusi on vielä metsässä, jouluruokia en ole vielä edes ajatellut ja töissäkin pitäsis käydä, mutta no panic. Teen mitä ehdin ja sillä hyvä :LOL:
 
Lääkärissä kaikki hienosti!!! :) Vauva vastasi viikkoja ja hän on himpun alle kilon painoinen kaveri! :heart: Lapsivettä normaalisti ja sydän naputti tasaisesti...

Mutta sitten siitä sukupuolesta... PIkkarainen otti ja päätti pitää sen visusti salassa!! :D Joko hän piti jalkojaan visusti ristissä tai sitten ruudun täytti vain pienet varpaat ja sääret.. :D Mun pieni haluaa pitää vanhempiaan jännityksessä!!! :$

lysti 25+0
 
Heippa taas!

Pikkuisen mieliala on kohentunut kun iskias ei vaivaa enää. Mulla se jostain syystä paranee loppua kohti, vaikka yleensä pahenee vaan.

Perätiloista ei kannata välittää hölkäsen pöläystäkään tässä vaiheessa. Kaikilla on vielä reilut 10 viikkoa aikaa vähintäänkin kääntyä. Mulla käännettiin viimeksi rv36+5 AKUPUNKTIOLLA! Se oli jännää hommaa. Aamulla olis joutunut ulkokäännökseen, mutta kätilö aatteli että kokeillaan neuloilla ja sytkärillä ensin. Hyvin toimi. 10 minuuttia kesti eikä mitään kohdunlamautuspiikkejä tarvittu.
Hemppa on taas laskenut, sen tuntee päässä, silmien takana. Ei tartte edes mittauttaa...

Ja IENTULEHDUS! Jumalauta! Ikinä en olis uskonut että voi tulla näin inhottava ientulehdus. Kävin hammaslääkärissä ja sanoin et vetää kaikki pois kun tuntuu niin tulehtuneilta vuorotellen jokainen hammas. Ei vetänyt, mutta jotakin kamalaa tököttiä pitää harjata aamuin illoin muutama viikko. Kieli puutuu ja makuaisti menee :(
Onneks röntgenkuvautin etukäteen hampaani niin ei tarvii niin pahasti arpoa mitä mikäkin sisältää. Opin viime kerralla kantapään kautta hammaslääkärin käsittelyä kun hammas mätänee raskauden aikana =)

Jouluksi en oo tehnyt mitään. Mennään anopille ja kotiin aattelin ostaa kunnon rimanalitusruoat. Saarioisten äitien tekemät vaikka aina oon tehny ite kaikki. No ehkä rosollin teen kuitenkin, mutta jos nyt jättäisin pottulaatikon imeyttämiset sikseen ja syön vaan mitä eteen kannetaan. Pari lahjaa tarttis hakea. Tänään en päässyt kun tie oli poikki. Jospa huomenna pääsis kauppaan asti.

Onnea InnoM! Kiva kun kävit kertomassa uutisia! Toivottavasti onni on myötä tällä kertaa!!!

Tsemppiä kaikille, sekä rähjäisille että kunnollisille ja jaksamisia kiireiden keskellä. Kohta saa sitten syödä yölläkin.......

T:Kotilohikäärme & Wilbert(-ina)
 
innoM: Onnea! Kiva että kävi näin nopeasti uudelleen raskautuminen. :) Toivottavasti vauvanalku jaksaa nyt pysyä mukana! :)

Mullaki oli täs justiin hampaissa jotain...pientä vihlontaa ja hampaiden harjaus sai aikaseksi myös semmosta viiltelyä muutaman hampaan alueella. Sit tuosta leuan sivusta ku painoi ni löyty kipupaikka. On nyt kuitenki tuntunu menevän ohi. Ukko jo meinas ku yks päivä valittelin, että nyt viikolla soitat sinne hampilääkäriin, mut mä oon tämmöne jääräpää etten halua mennä ja sanoin vaan että se menee ohi. :D

Maha on pyöristyny hyvin selkeästi ihan täs vasta, ihan yhtäkkiä. Kiva ku alkaa näyttää oikeesti raskaana olevalta. :) Alkaa kyllä tuntuaki, varsinki alamaha on raskas, herkästi tuntuu esim ne alas rullautuneet kalsarit painavan ikävästi. Ja monesti istuutuessa ihan automaattisesti tuen kädellä alamahasta. Toisinaan housujen pukeminenki tuntuu vähä hankalalta...vaikka on silti niin pieni maha vielä! Voi olla melkosen ahdas olo sit loppuraskaudessa ku nytki jo välillä alamahalla... Siitä huolimatta on kyllä niin ihanaa olla raskaana. :)

Sunnuntaiaamuna katseltiin että joko liikkeet näkyy päällepäin, ja näkyihän ne. :heart:

Orion & typy 22+3
 
merinen mä saan sitä palkkaa 72pvää ja yks edellytys on että vapaa on haettu 2kk ennen vapaan aiottua alkamista.Meen sitte heti täyttelee ne pomon kanssa kun saan.Pitää kysyä että täyttääkö ne netissä sen kelan lapun niin mä voisin täyttää sen omani jo ajoissa.

NeliApina ja palli-petteri 21+4
 
NeliApinalle kiitos! siis mullahan on ihan sama juttu ton palkan kanssa ja tosiaan, täytyy hakea äitiysvapaata tms 2 kk ennen loman aloittamista. En muistanut tuota ollenkaan :ashamed: Täytyyki viedä ne paperit palkkikseen heti vuoden alussa.

innoMlle tarrasukkia ja onnea odotukseen!

Vauvan asennosta ootte jutelleet. Itellä ei ole hajuakaan :) Siis liikkeet tuntuu yleensä tuolla alhaalla ja itse mötikkä tuntuu useammin oikealla alhaalla, siis jos selällään makaa.

Joku puhui makuumahasta tai siis siitä, että maha (melkein) katoaa, kun makaa selällään. Meinasin samasta aiheesta ottaa ittelleni kuvasarjan, ku on niin huvittava juttu. Sama on siis huomattu täällä!

merinen 23+0
 
innoM Nyt peukut ja varpaat pystyyn, että kaikki menisi hyvin. Muistan omat fiilikset kun testi näytti plussaa km:n jälkeen. Toisaalta olisi halunut hyppiä onnesta, mutta toisaalta taas koetut keskenmenot pistivät jarrut päälle.

Täällä selkä huutaa hoosiannaa. Viime yön nukuin lattialla, kovan päällä jotenkin pystyy olemaan. Työterveydessä sitten kävin, ja hoitaja kirjoitti saikkua maanantaihin, jolloin pääsen lääkärille. Voi olla, että tämän mamman työt on tältä erää tehty.

Vauvan asennosta olette puhuneet. Tosiaan vielä tässä vaiheessa sillä ei ole mitään merkitystä, ehtii vielä monet voltit heitellä. Tällä hetkellä Taimi Itunen on pää ylöspäin. Pystyn sen pikkuisen pään tuntemaan mahaa tunnustelemalla. Hassulta tuntuu käsien välissä sellainen pesäpallon kokoinen mokkula. Mies jo vähän komensi, että ei saisi painella, jos vaikka toisella otsa menee ruttuun.

Viime raskaudessa poika oli hyvin jo asettunut lähtökuoppiin, kun menin käynnistykseen. Kuinkas sitten kävikään, oli vielä rv 39 vaihtanut itsensä poikkitilaan, jolloin lääkäri joutuin melkoisen ikävältä tuntutuvan kääntämisoperaation tekemään. Muistoksi siitä jäi mahaan komeat mustelmat ja naarmut lääkärin kynsistä. Kätilö sitten synnytyssalissa vähän kauhisteli jälkiä.

Minäkin kävin viime viikolla töissä täyttelemässä ne äitiysvapaapaperit. Kelan sivuille menin sitten tekemään päivärahahakemusta, mutta se jäi sitten kesken, kun huomasin, että kela vaatii liitteet (todistus 6kk palkasta) kahden viikon kuluessa sen hakemuksen täyttämisestä. En usko, että meidän palkkakonttori saa tammikuun alkuun niitä sinne laitettua, kun vielä joulukin on tässä välissä. Täytän sitten tuon kelan hakemuksen tammikuun puolella.

Äitiysavustuksen otin rahana, ja se napsahtaa tilille 23.12. lapsilisien kanssa yhtäaikaa. Sen päätöksen tekemiseen meni vajaa pari viikkoa.

Nyt sitten tässä vähän haahuilen ja ihmettelen, kun onkin vain aikaa. Tuntuu tuo selkäkin paremmalta kun on vähän liikkeessä.

Scala ja Taimi Itunen rv 24+5

ps. Nuo kelan jutut... Työnantajalle pitää ilmoittaa 2kk ennen poisjääntiä äitiyslomasta (yleensä vaativat raskaustodistuksen ja kirjallisen ilmoituksen), mutta kelalle paperit ehtivät 2kk ennen laskettua aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Olipa urakkaa lukea ku en oo pitkiin aikoihin taas koneella käyny.. :)
Mukava lukea teijän raskauksien etenemistä. Paljoon pystyy yhtymään. Hampaita vihloo ja iskias vaivaa. Oon yrittäny sitkutella vielä nämä viimiset päivät töissä. Sopimus loppuu mullakin 31.12, niin ei kehtaa ees jäädä saikulle. Supistelut on nyt onneks vähän rauhottuneet. Beibi ei oo rauhottunu :D.
Ylimääränen syöminen on jäänyt aikaa sitten, mutta paino senkun nousee melkosta vauhtia. Meillä oli suvun pikkujoulut tuossa muutama viikko sitten, oli hauska kuulla, että tädilläni on L.A 4 päivää aikaisemmin ku mulla :). En ees tienny että niille on tulossa vauva.
Tänään viettelen vapaapäivää.. Illalla haen miehen töistä, käydään kirjastossa lainaamassa joulupyhien ajaksi lukemista ja mennään rotuaarille kuunteleen ekumeeninen joulunavaus.
Rauhallista Joulua kaikille!<3 Ja Hyvää Uutta vuotta!

- Valjakka ja 25+1, joka tälläkin hetkellä potkii muutaman sekunnin välein niin että tuntuu
 
Hei mammat piiitkästä aikaa!

Ja tervetuloa uudet mahankasvattajat. Tultiin viime vkon lopulla sieltä ulkomailta, olihan reissu. Kaikki meni oikein mallikkaasti ja säätkin suosi lomailijoita. Nyt on sitten kotona pyykätty monta päivää ahkerasti, ja odoteltu vaan joulua. Lahjat kävin ostamassa ennen reissua, niin nyt voi vaan keskittyä herkkujen tekoon ja syöntiin.

Täällä meinaa vähän flunssaa pukata, mutta yritän torjua sitä lämpimällä glögillä ja kasalla pipareita.:) Masuasukila pitäisi kaikki olla kunnossa, kova on kaveri mylläämmään iltaisin ja öisin. Huoh, toivattavasti osaa nukkua öisin sitten synnyttyään..

Ens viikolla olis neuvola, saapi nähdä paljonko puntari näyttää joulun mässäilyjen jälkeen. Kelan paperit kävin jo tällä viikolla hakemassa, ku töistä esimies jo painostaa ilmoittamaan kuinka kauan oikein aioin olla pois. Ahistaa hieman, mut eiköhän tää tästä. Uutta vuotta lähden poijan kaa ottaan vastaan pohjoseen mun vanhempien luo. Joten seuraava reissu on jo tiedossa..ois varmaan ollu helpompaa jättää laukut purkamatta.

Kahlasin kaikki teksit läpi..huh,huh! Toivottelen jo nyt kaikille rauhaisaa joulun aikaa ja ihanaa uutta vuotta! En tiedä milloin seuraavan kerran ehdin koneelle.

Hennu ja Bertta (22+6)
 
Olipas tänne tullu taas tekstiä :)

Heti näin aluks snowball: iäkseni saa merkata 23v. näin että se oli jäänyt pois..

Muille kiitos tissi palautteesta , ei muuta kuin nännejä rasvaillaan ja toivotaan siis parasta myös imettämisen suhteen.

Täällä on myös alkanut housut menemään niin tiukille ja inhottavasti painaa resoorit mahan allta, tuntuu että vauvakin potkis kovasti alaspäin kuin aikasempi vaiva : vessassa joukseminen on taas alkanut lisääntymään. Pitääpä käydä ettimässä niitä mammahousuja taas, vaikee vaan löytää näitä vähä isompia kokoja : /

Huomenna mennäänkin taas neuvollaan, ihana päästä taas kuuntelemaan pienen sydämmen tykytystä:heart:. Saadan kans sitä Kela infoa ja meinaan kyllä heti tilata vauvalaatikon (näin ensimmäistä kertaa). Hemppaakin pitää nytt mitata ku jotenki niin väsynyt olo, vois melkeen nukkua läpi päivän...

Ja tänään poksuu viikot 22+0 !!

kuulemiin
T mamsen + pikkunen
 
Terkkuja ultrasta!

Pienet ihanaiset kivekset siellä vilahteli, eli poikaa tuo tännepäin haikara <3

Kaikki ok, paitsi mun supparit on tehny pahojaan jo nyt ja kohdunsuu on hiukan auki sisältä, ei siis alakautta katsoessa näy vaan ultralla näki joten saikulle jäin 4.1 saakka, sitten on uusi ultra ja katellaan tarkemmin lasta, kohtua ja istukkaa.
Mun mahaa se sanoi ihmeen pinkeäksi, vaikkakin on yleistä erikoisilla kohduilla, samoin mulla on myös suuri todennäköisyys ennenaikaseen synnytykseen kohdun vuoksi.

Mutta pääasia että pojalla kaikki hyvin.

Lääkäri oli jotenkin tiukka ja todella kovakourainen, maha aristaa nyt aika kiitettävästi.

Mutta voi onnellisuus, pienet kivekset!!
Voiko tästä olo enää parantua normaaliksi, pää meni ihan sekaisin!
Tämä on hyvä alku mun 7 veljeksen unelmalle <3
 
Tikkipää Onnea poikalupauksesta!!:heart: Mä en ainakaan ole vielä "toipunut" uutisesta että meidän toinen vauva tulee olemaan poika, kun esikko on tyttö!! Ihanaa saada molemmat!!:)

InnoM Onnea plussauksesta!! Se on jännä tunne mikä tulee kun keskenmenon jälkeen plussaa. Toisaalta on hirmu onnellinen, mutta toisaalta on hirmu peloissaan! Paljo tarrasukkia pikkuselle nyt matkaan!!!

Kelanpaprut mä saan ens viikolla neuvolassa. Mulla on 28 päivä neuvola ja se vaaka kyl hirvittää mua näin sit joulun jälkeen kun varmasti tulee hermuteltua vähä turhan paljon!!!:popcorn::xmas: No sit tammikuussa voi vähän olla tarkempi ruoan tai siis herkkujen suhteen...
Ja noista nänneistä, niin mulla on oikeen rinnan nänni TOSI hellänä, joskus tuntuu että se aivan irtoo...

Mutta nyt on palattava töiden pariin. Mulla on 24 ja 25 päivä vapaata ja tapanina sit palaan jo töihin.
Illan jatkoja mammat!!!

liinukka83 ja Onni 23+0 POKS POKS
 
Tikkipää mahtavaa, lisää testosteronia huhtikuisiin! onnittelut siis pienistä kiveksistä :heart:
ja toivotaan, että kohdun tilanne pysyisi samanlaisena mahdollisimman pitkään, ettei tämä seitsämän veljeksen alku kovin aikaisin ulos pyrkisi.
 
Onpas tänne tullut tekstiä =)

Tikkipäälle Onnea seitsemän veljeksen alusta.Toivotaan et poitsu pysyy "hyville" viikoille menossa mukana =)

innoM Onnea plussauksesta :heart:

lysti Antoivatko mitään syntymäpaino arvioo vauvasta? Vauva päätti pitää teitä jännityksessä vielä =)

Kaksi päivää kävin töissä huiskimassa.Teen keikkatöitä vuokrausfirman kautta sinne sun tänne.Klo4 oli herätykset ja 7 tuntia hyllytin.Eilen olin ihan rättipoikkiväsy ja jalat ihan tuusannuuskana :( Supistuksia tuli eilen muutamaan otteeseen ku suoraan töistä mentiin miehen kans ostoksille.En kerennyt levähtää ollenkaan.
Oisin saanut vakkari töitä mut kas kummaa ku olen raskaana ni mua ei otettukkaan.Joten heitän edelleen keikkaa äitiyslomaan asti silloin tällöin ja muun ajan notkun kotona.

Eilen poksui viikotkin, 25 :heart: Vauva on muutaman yönä ollut neljän aikoihin hereillä.Kovasti tuntuu kuperkeikkoja heittelevän.Välillä pylly pystyssä melskaa,välillä poikittain ja sit mennäänkin selkä menosuuntaan pää ylhäällä.Aina kun mies laittaa käden mahalle ni vauva innostuu potkimaan.

Alankin tässä valmistutumaan koululaisten joulujuhlaan =) Tänään haetaan kuusi,leivotaan pipareita ja tehdään viimeiset joulu siivoilut.

Valkyria ja Masukki 25+1
 
Heips ja kiitos kaikille tsempistä koskien kiusaaja-esimiestäni!

Olen oikeasti ollutkin todella hämmentynyt: onhan näitä juttuja lukenut lehdistä ja kuullut kylillä, mutta koskaan en olisi uskonut itse joutuvani sellaisen kohteeksi. Olen melko joviaali ihminen ja aina tullut sellaistenkin hiihtäjien kanssa toimeen, joita muut karttavat... No, oppia ikä kaikki. Periksi en anna, se esimieheni on epäreilu ja väärässä, joten taistelu jatkukoon vaikka väsynyt ja rikki olenkin. Onneksi on apua ja tukea.

Se mitä oon pohtinut tätä lukiessani, on vaivat. Tosi monilla on ollut jo nyt monia sellaisia vaivoja, joita mä luulin että tulee vasta ihan lopussa. Voiko se johtua siitä, jos on uudelleensynnyttäjä? Sillä kuvailemanne vaivat eivät ole mulle, esikoistaan odottavalle, lainkaan tuttuja... Ei sillä, hyvä tietysti, ettei tarvitse kärsiä niistä. Tai ehkä mun raskaus vaan on tällainen sitten? Toisaalta, mulla oli kyllä niin kammottava ensimmäinen 3 kk:tta sen oksentelun ja tiputukseen joutumisen kanssa, että mielestäni siinä tuli kärsittyä jo vähintään yhden -ellei jopa kahden- raskauden edestä. :) Ja sitten nyt kun alkaa fyysisesti voimaan paremmin, niin on tullut nää ulkopuoliset tekijät, jotka koettelee henkisiä voimavaroja liiankin kanssa...

Itsellä on oikeastaan ollut yksi ärsyttävä vaiva, joka ihan oikeasti alkaa ottaa nuppiin. Peräpukamat. Mulla ei ole koskaan ennen tätä ollut pukamia, ei ikinä. Nyt ne on olleet jo n. vajaan 1 kk:n ajan. Aina kun käy vessassa kakkoshädällä, sattuu ja tulee verta. Ilmeisesti ne pukamat ns. sisäpuolella, kun niitä ei tunnu eikä näy ulkona. Suoraan sanoen, en ole ihan varma, koska itse en taivu katsomaan ja miestäni ei halua katsomaan. Eikä hän varmaan osaisikaan katsoa, kun ei oo koskaan sellaisia nähnyt. Onko kellään siis kokemusta tästä? Millä noista vois päästä eroon? Jos oikein ymmärrän, niin voiteet eivät auta, jos pukamat on sisäpuolella? Se, että syön paljon kuituja ja vatsa ei ole kovana ei tunnu myöskään auttavan.

Muita vaivoja on ollut pienet liitoskivut, huimaaminen ja hengästyminen jos riuhtoo liikaa menemään ja sitten se ihana närästys. Mutta mua on närästänyt koko pienen 28-vee ikäni helposti, joten tää ei edes ole mulle uutta. Toistaiseksi närästys on ollut kohtuullista ja pysynyt aisoissa Gavisconilla, joten en oikeastaan koe sitäkään ongelmaksi. Ja siinäpä ne vaivat sitten olikin. Muuta ei ole. Ei mitään.

Sitä olen ihmetellyt, ettei mulla oo mitään pesänrakennusviettiä. Ei siis lainkaan. Yhden ainoan vaatteen olen ostanut lapselle, mitään muuta en ole hankkinut. Tai no joo, Kelan paperit tein, eli tavallaan oon siis hankkinut äitiyspakkauksen, mutta muuten ei oo mitään hankittu. Sain sentään puoliväkisin kirjoitettua listan, mitä pitää vielä ostaa ennen vauvan syntymää ja teoriassa on valkattu vaunut, jotka halutaan. Mutta mitään ei oo ostettu. Typerää, koska ei meillä varmaan rahatkaan riitä hommata niitä yhdessä kuussa, pitäs ostaa pikku hiljaa ihan jo taloudenkin näkökulmasta, vaan ei... Pesänrakennusta ei oo eikä tunnu kiinnostavan. Ei kotityöt, ei mitkään.

Listoista tuli mieleen: onko kukaan tehnyt koskaan Apteekkilistaa? Siis sellaista, jossa on kaikki jutut mitä pitää ja kannattaa ostaa kotiin valmiiksi ennen syntymää. Asioita, joita sekä äiti että vauva saattavat tarvita. Jos joku on tehnyt, haluaisitko jakaa sen kanssani? Oon ihan kelalla tästä hommasta(kin) ja kaipaisin vähän hyviä pohjia...

Ja ihania odotuksia kaikille. Pahoittelen, että oon niin huono vastaamaan henk koht. Mua nimittäin tuntuu vaivaavan paha dementia nimien suhteen... Noloa. Anteeksi, rakkaat siskot, siitä. :)

Santtu ja herra katkarapu 23+2
 
innoM paljon onnea plussasta ja eletään myös hengessä mukana, että tällä kertaa saisit pikkuisen syliin asti.

Tikkipää onnea poikalupauksesta ja seitsemän veljeksen alusta :D Mä ajattelin kolmen pojan jälkeen, että minä kyllä onnistun sen seitsemän veljestä tekemään, mutta nyt tämä typy pistikin pakan sekaisin :LOL: Mutta josko sinä teet ne nyt minun puolestani :D Ja koita ottaa rauhassa, että poika pysyisi mahdollisimman pitkään masussa. Josko sitten samaan aikaan päästäisiin synnärille :)

Santtu82 voi sillä varmaan olla tekemistä noiden vaivojan kanssa, jos on uudelleen synnyttäjä. Esikoisesta minuakaan ei vaivannut kuin iskias ja sekin vasta loppuviikoilla. Mutta sinä olet kyllä jo saanutkin raskautesi eteen kärsiä, joten nauti tästä paremmasta voinnista. :) Ja pesänrakennusvietistä, niin mulla on sellaisen nostanut oikeastaan kunnolla tämä neljäs tulokas. En muista, että se olisi aiemmilla kerroilla ollut näin voimakasta. Joten älä huoli vaikka mitään kovaa pesänrakennusviettiä ei tulisikaan. Kyllä varmasti silti saat hommattua vauvalle kaiken tarpeellisen ja onhan tässä vielä aikaakin. :)

Adrianna ja kirpputyttö 24+4 :heart: (meniköhän se oikein... :) )
 
innoM - Oikein paljon onnea plussasta, toivon sydämestäni että pieni pitää lujasti kiinni :)

25+0 Poks! Ja liitoskivut ovat alkaneet, jee :p Kauhee joulutohina ja tänään haen postista äitiyspakkauksen! En sen enempää kerkee kirjottelemaan, toivotan kaikille ihanaa ja rauhallista joulua! :xmas:
 
Mä hain eilen äitiyspakkauksen postista :) Olipa kiva päästä ihailemaan ja nuuskimaan pikkuvaatteita :D

Tänään aamulla olin sokerirasituksessa. Kyllä vaan se liemi oli edelleenkin kamalan makuista :x No mutta se on ohi, jee.
5.1 onkin lääkärineuvola.
Meillä on miehen kans yhteinen miniloma helmikuussa ja kovasti mietin et uskaltaako sillon mennä johonkin kylpylään vai pitäiskö keksiä jotain muuta?!?

Taas mentävä.

Donnanen rv 25+2
 
innoM onnea oikein kovasti odotukseen. Toivon todella että pikkuinen pysyy nyt mukana. Johan noita pettymyksiä on sinulla ollut.
Voi Napis ja Donnanen ootte saaneet jo äitiyspakkaukset =) Minä sain vasta maanantaina postiin paperit joten voipi mennä vielä aikaa ennen kuin saan. Kun on joulua, uutta vuotta ja loppiaista tuossa välissä. Enkä oo kyllä työnantajaltakaan vielä saanut hyväksyntää äitiysvapaalle. Kunhan nyt vaan on ees tarkistanut hakemukseni koska tammikuussa kun iso pomo palaa töihin on jo myöhä.... kela on muutenkin ollut aika hidas. Mulla on kuntoutusrahahakemus ollut käsittelyssä jo yli kaks kuukautta.
Tikkipää Nyt ota oikein rauhallisesti ettei vaan ala paikat aukeemaan ja pehmenemään enempää. Vielä pitäis vauvojen pysyä kohdussa muutama kuukausi.
Nyt sitten alkoi puolentoista viikon loma :p Ihanaa. Tänään sain käytyä kaupassa jouluruuat hakemassa. aattona sitten vaan mies hakee maitotäydennykset ja muut mitä vielä huomataan puuttuvan. Nyt pitäiskin alkaa joulusiivouksille, huh huh ja siivottavaa riittääkin. Esikoinen sairastui eilen. Toivottavasti paranee jouluun mennessä.
 
Täälä vedellään ankkatyylillä pitkin asuntoa, kun varsinkin iltaisin on liitoskivut niin mahtavat! Joulua pitäis ehkä vähän laitella, mutta kun inspiraation on joku vienyt.. Eipä sitä tosin tänne kotiin kannata paljon laitella, kun ei täällä paljon aikaa vietetä.. Aattona mennään mummolaan (anoppilaan) ja aattoyönä tai joulupäivän aamuna lähdetään mun sukulaisten luo toiselle puolelle Suomea. Pikkuveljelle 4v pitäis parit lahjat jostain taikoa, muut meillä jääkin sitten ilman rahatilanteen takia.

Seuraava neuvola olis 30.12 ja 29. päivä olis kontrolli rakenneultrasta ja siinä samalla ravitsemusneuvontaa tuota raskausajan diabetesta koskien. Neuvola käynnillä saankin sitten vihdoin ja viimein ne Kelan paperit ja pääsen täyttelemään niitä! Eilen sain jo ihastella yhtä äitiyspakkausta miehen serkun luona! Heillä la helmikuussa.

Minä toivottelen mammoille hyvää ja rauhallista joulua! :)

-Minki ja kanssamatkustaja 21+5-
 

Yhteistyössä