Huhtikuun helmet 2011 **marraskuussa**

ZzzZ.. Liityn väsyneiden joukkoon!! 1½viikkoa sitten hg oli 126 ja silloin ei vielä tällästä väsymystä ollut. Silmät jos sulkee niin uni tulee.
Mulla on mitattu joka neuvola käynnillä tuo. Taitaapi pian alkaa rautanappien popsinta.

Äizikkä oli söpön mahansa paljastanut! =)
Me eilen vasta otettiin eka masukuva! Pitää tästälähtien skarpata sen suhteen ettei sit myöhemmin harmita. hih.

En oikein tiedä, meniskö lepäileen vai maalaisko yhden pöydän.. :confused: Väsyttäis mut ei malttais pysyä paikallaan..
 
Iltaaa!! =)
En oo malttanu käydä täällä kun aloitin projektin, kutomisen. Tarkoitus olis kutoa tunika, saapi nähdä koska valmistuu....
nippiäinenkö kyseli hemoglobiinin mittauksesta. Meillä ainakin voi reippaasti soittaa neuvolatädille jos haluaa hemon mittausta tai sit kuunnella tenavan sydänääniä jos sattuu oleen pitkä aika esim. seuraavaan neuvolaan tai jotain muuta vastaavaa. Mulla ei oo mitattu joka kerta sitä. Meillä oli torstaina esikon neuvola niin se täti mittas sit samalla mun verenpaineen ja hemoglobiinin. Hemo oli 123 enkä ainakaan vielä ole saanut rautaa, raja on kuulemma 115.
Me otettiin esikolle vakuutus (Tapiola) ennenku oli syntynytkään ja se on tosi hyvä. Yksityisellä tohtorilla mekin käydään tenavan kans jos jotain tulee kun se vakuutus on aivan loistava. Ja aiotaan ottaa myös tälle seuraavallekin.
 
Nippiäinen Ei ne kai ihan joka kerta mittaa mutta jos on syytä epäillä että hb aiheuttaa jotakin ongelmaa. Kävin siis ylimääräisessä neuvolassa kun päätä särki ja tähtiä näkyi jo. Ensin meinasi olla ottamatta mutta kun vikaa ei löytynyt verenpaineesta, sokereista eikä proteiineista, päätti kuitenkin ottaa. Ja rautamehua kehotti juomaan.

Vakuutuksesta Meillä olis mennyt hukkaan. Täällä on pitkä matka yksityiselle sitäpaitsi julkinen terveydenhoito toimii täällä hyvin. Sen pari kertaa kun on joutunut päivystykseen menemään on päästy ihan hyvin kaksi kertaa jonottamatta ja toisessa sairaalassa me kyllä odoteltiin, mutta se sujui ihan hyvin. Pidempi aika olis mennyt sinne yksityiselle menemiseen. Täällä saa terveyskeskukseen aina lapselle ajan. Oli syy mikä hyvänsä.
Olin ihan järkyttynyt kun kaveri sanoi ettei Espoossa päivystykseen oteta jos ei oo ollut hirveää kuumetta jo useamman päivän. Ja muistan kuinka siellä pienenä piti jonottaa. Siinä meni tunteja. Jos asuisin Espoossa tai Helsingissä niin ehdottomasti ottaisin.
Nyt tuli ensimmäisen kerran mieleen että oliskohan pitänyt, niin olis voinut otattaa pojalle putket korviin yksityisellä. Toisaalta vaikka sen maksaisi rahalla se ei ole kalliimpaa kuin kahden vuoden vakuutukset ja niiden omavastuut. Mä jätän siis vakuutuksen väliin seuraavankin lapsen kohdalla.
 
zella83: Mulla ois sama projekti, tunikan kutominen. Ihan yksinkertaisen ajattelin tehä, suora löysä malli ja lähes hiaton. Jouluksi ois tavoite saada valmiiksi, mutta mun kutomisvauhti on kyllä niin etanaa...saa nähä tuleeko valmista jouluksi, kun en ole vielä edes aloittanut. :D

Meillä kans vauvavakuutus olis ihan turha. Yksityinen toiminta on niin pientä täälä. Tk:ssakaan ei kyllä oo päivystystä ku virka-aikana, et iltasin ja viikonloppusin pitäis lähtee 50 tai 70km päähän, mut semmosta se...

Ihanaa ku tuntee jo päivittäin (tai ainaki lähes päivittäin) edes pienet potkut. :) Iltapainotteista on, tainnu tulla äitiinsä että illalla virkumpi. :D

Vertasin nyt vasta otettuja mahakuvia, ja ennen raskautta otettuja kaljamahakuvia, huomasin että (seisaaltaan) navan kohalta ei oo noussu, hieman alapuolelta paisunu ja suurin muutos on siinä että maha on levinny sivuille päin. Siitä mies sanoiki aiemmin mutta ite en huomannu ku vasta kuvista.
 
Me ei oteta vakuutusta vauvalle.Oon íhan tyytyväinen tk:n palveluihin ja jos tarve vaatii ni pääsee sit lastenklinikalle.
Minulta mitataan hemppa joka neuvolakäynnillä.Olen alkanut syödä multivitaa joka on tarkoitettu raskaana oleville ja imettäjille.Tuumasivat et voisin d-vitamiinia syödä enemmän.Varsinki nyt ku on pimeetä.
Vedin tossa 8h yöunet ja olo on aika plääh.Pitäis tehä kotitöitä.Pyykit oottaa pesua,laskutusta ja talo lämmittämistä.Taidan ekaksi viritellä tulet takkaan =) Tuntuu et takamus on juurtunut tähän sohvaan tällä hetkellä.Paljon tärkeämpäähän on lueskella feissaria ja tätä palstaa ku tehä hommia :D

Orion Mulla maha on "pullahtanu".Huomaa et se on navan tietämillä jo menossa.Mä kans leviän sivuille josta sit päättelin aikasemmin et tyttö meille on tulossa.Esikkoa (tyttö) oottaessa oli sama homma ja kuopusta (poika) oottaessa maha taas nousi tohon eteen.Moni kyl sanoo ettei mahan "muodolla" oo mitään merkitystä sukupuoleen mut mulla ainakin on.
 
Meillä on vakuutus pohdinnassa. Olen kyllä jo tarjouksen pyytänyt, mutta saa nyt nähdä. Esikolla ei ole ollut, eikä ole tarvinnut käyttää edes lääkärissä perusneuvoloiden lisäksi, joten... Mutta voiko olla niin hyvä tuuri,että sattuu kaksi noin tervettä peräjälkeen? Esim. mulla ei ole koskaan ollut korvatulehdusta, eikä ole likallakaan. Muutama flunssa, vauvarokko ja siinäpä se. Mutta jatketaan pohtimista...

Nippiäinen En aloittaisi rautalisää ominpäin, soitto vaan neuvolaan ja kysy josko voisivat mitata sen kun on huono olo, niin eiköhän se onnistu :) Mulla oli viimeksi pysynyt hemppa samoissa, mutta esikon kanssakin tipahti sitten tässä vaiheessa, eli sitä vaan odotellessa...

Valkyria: Mulla kaikki luuli esikoista pojaksi mahan muodon perusteella kun oli tuossa edessä eikä takaapäin katsoessa huomannut mitään., mutta tyttö tuli. Nyt on samanmallinen ainoastaan sillä erotuksella että p***e ei ole levinnyt. Siis likkaa odottaessa en mahtunut edes matalavyötäröisiin farkkuihin näillä viikoilla ja nyt ei ole mitään ongelmaa, hyvin menee jalkaan :D

Eilen käyty rakenneultrassa ja kyllä teki kätilö tarkkaa työtä, mulla meni siellä varmaan 45min. Oli myös opiskelija mukana katsomassa ja tarkkaan syynäsivät sydäntä, kuulemma näkyi harvinaisen hyvin ja halusi sitten näyttää opiskelijallekin. Sukupuolikin selvisi ja mie menin ihan hämilleen. Mie vähän ajattelin aiemmin, että toinen tyttö meille tulisi, mutta ei. Ei niistä killuttimista voinut kyllä erehtyä. Kätilö oikein tulosti miehelle näytettäväksi kuvankin, että näkee sitten omin silmin :LOL: Muutama pieni sininen vaate sitten piti käydä ostamassa, pari yökkäriä, bodyja ja housuja. Pitäisi käydä joku päivä läpi se loota missä on vauvanvaatteet, että mitkä käy molemmille ja mitä annan pois. Meidän lapsiluku kun varmaan on sitten tässä. Koskaan ei pidä sanoa ei koskaan, mutta mie olen aina haaveillut kahdesta lapsesta. Ja toisekseen olen töissä miesvaltaisella alalla, ja haluan myös joskus edetä "parempiin hommiin", joten pidempi tauko tässä nyt ainakin tulee lasten hankinnassa :D Katsotaan sitä iltatähteä sitten joskus myöhemmin :rolleyes:

-snowball ja tyyppi 21+0 POKS!
 
Viimeksi muokattu:
oijoi, piti tulla myöskin ilmoittamaan, että puoliväli saatutettu :D mahtavaa, toivottavasti on vielä monta viikkoa jäljellä..
itse en ole vauvavakuutuksiin tutustunut, mietinkin tässä, että voidaanko meille semmoinen myöntää, kun on näitä jo tiedossa olevia vaikeuksia? sairaalassa oloa ja kontrolleja syntymän jälkeen tulee aika varmasti olemaan, koska tämä tuskin helpompi tulee olemaan, kun kakkonen.
pitääpä varmaan tutustua asiaan, meillä on kaikki vakuutukset lähivakuutuksella, että onko siellä edes tarjota mitään vauvalle. olenkin ollut tässä viime aikoina vähän lähemmin vakuutuksen kanssa tekemisissä, kun toissa viikolla olin lähössä töihin, niin peruutin meiän autoa autokatoksesta suoraan lapsenvahtien auton kylkeen :kieh: voi perse, että otti päähän. varsinkin, kun tiesin tasan tarkkaan, että auto siinä takana oli, en vain muistanut sitä. tilanne oli ehkä vähän koominen, koska mieheni istui pelkääjän paikalla, mutta aloin hänelle tunnustamaan edellisen päivän tapahtumia, kun olin vahingossa ajanut liian lähelle kaupan seinää, että nokka kolahti siihen.. samalla rysähti sitten takaa.. arviolaskua mahtavista ajotaidoistani kertyi n. 1700e, koska takana olevassa lexuksessa oli yli-harvinainen värisävy ja auton kylkeen jäi meidän auton puskurin ääriviivat. mieheni kiitti bonusten menetyksestä :D meiän autoon ei tullut kuin muutama hassu naarmu, ei muuta. maantai-aamuna katsoin miehen jäljiltä peruutuskaarta, samanlaiselta näytti kun omani, joten en olisi autoa varmaan edes katoksesta saanutkaan omakätisesti poies, mutta eipä lohduta paljoa. hyvin siis saa vahinkoa hitaalla peruutusnopeudellakin, en kuitenkaan suosittele kokeilemaan :D
ehkä juuri minun tapaisten naisten takia ajotaidoista kuulee vittuilua, ja tällä kertaa ihan syystäkin. joskus olenkin lukenut, että autolla ajaessa vahinko sattuu yleensä n. 2km säteellä kotoa, tässä tapauksessa tuo 5-6m riittää hyvin.. mutta vahinkoja sattuu, ei voi mitään.

vähän rupeaa tuo helsingin keikka jännittämään, ei itse toimenpide, vaan junalla tuleminen. periaatteessa kun tietää pääpiirteittäin napasuonipunktion kulun, niin sitä ei niin jännitä, mutta junalla en ole itsenäisesti ikinä lähtenyt,kun ei ole ollut tarvetta. lisäksi täältä joutuu jonkun aikaa ajamaankin, että pääsee juna-asemalle, niin enpä ole aiemmin vain kulkenut. on mullakin siis huolet taas "oikeassa" järjestyksessä..

heituska 20+0 :heart:
 
Snowball Onnea ultrakuulumisista! Varmasti kiva saada poika tytön jälkeen. Kuinka vanha sinulla on esikoinen?

Täälläkin vakuutukset on jäänyt ottamatta. Kunnallisella puolella ollaan käyty, ja sielläkin todella harvoin. Mitään korvakierteitä putkituksineen tms. ei ole onneksi ollut lapsilla, mistään vakavammasta puhumattakaan. Onni ja terveys on siis ollut myötä. :)

Heituska Voi että miten oletkaan hurjastellut siellä ...:D Onneksi vain materiaalisia vahinkoja. Silti tietysti ottaa pattiin, se on selvä. Tsemppiä Hesan reissulle kuitenkin! Tulepa sitten kertoilemaan kuulumisia. Koska sulla muuten on varsinainen rakenneultra? No, sun vauvaa on varmasti katseltu jo aika monelta kantilta.

Valkyria ja muut vatsan mallista keskustelleet. Mulla on kyllä vatsa aivan saman mallinen kuin aiemminkin, eli en pysty näkemään eroa poika- ja tyttövatsan välillä. Olen aina levinnyt sekä takaa että edestä, siis lihonnut suomeksi sanottuna. Nyt olen ehkä vähän hoikempi kuin pojuja odottaessani näillä samoilla viikoilla. No, tällekin viikolle tulee viisi jumppatuntia, joten ei ehkä lihomaan pääse! Kaiken lisäksi mieheni ja lapseni olivat pistelleet poskeensa itselleni täksi päiväksi varaamat suklaakonvehdit, perhana vieköön. Olivat jättäneet sentään YHDEN rasian pohjalle. Tosi kiva.

Jaksamisia väsyneille äideille!

Allie ja Tipu 19+5
 
Meillä otetaan vauvalle vakuutus jo ennen syntymää kuten aikaisemmillekin. Koskaan kun ei tiedä mitä tulee vastaan. Ja kun sen ottaa etukäteen niin saa kattavamman vakuutukusen. Täällä Oulussa on kyllä tarvetta yksityisen lääkäriaseman palveluille, koska päivystyksessä joutuu odottamaan monia tunteja ja tk: palvelut tökkii. Esikoinen on myös saanut yksityisen kautta lähetteitä yliopistolliseen ihan leikkaukseen asti, mitä kunnalilselta puolelta ei olis tullut.
Selkää särkee ja väsyttää. Olen koko päivän siivonnut ja ollut siis jalkeilla. Nyt ei tarttis enää kuin laittaa puhtaat lakanat sänkyihin. Mulla alkaa ilmeisesti hienoinen pesänrakennusvietti nostaa päätään esiin. En oo moneen kuukauteen saanut tehtyä kotona mitään ja siivouskin on ollut ihan pintaraapaisua pakon edessä. Nyt tekis mieli järjestellä ja muuta sellaista. Mutta pitää vielä pari viikkoo odottaa että saadaan laajennusosa valmiiksi. sitten saa siivota remppasiivouksen ja alkaa laittaan vanhaa puolta joulukuntoon :D
 
Milas, ihmettelit mun viikkoja.. Mulla siirty laskettu aika sillon aika alussa, mutta en viitsiny täällä ilmottaa muutaman päivän takia niin sen takia samat viikot. :)
Jotkut oli innokkaita neulomaan. Minä myös. :) Syksyn aikana vauvalle on tullu jo lapaset ja sukat ja itelle kahet lapaset, kaverille pitsineulesukat ja nyt alotin itelle sukkia. :D
Täällä pohjois-Lapissa joulua odotellaan jo kovasti. Hyviä joulun odotuksia muillekkin. :)

mmaarita
 
Vakuutuksia en olekkaan miettinyt mutta nyt kun olette ottaneet sen puheeksi niin niitä onkin hyvä ruveta jo miettimään.

Maha alkaa tulla jo aika hyvästi esille, miehen serkku väsääkin mulle ekoja odotuspoksyjä, on sitten ihmisten ilmoille hieman kivemmat housut ettei tarvi kollege pöksyissä hiippailla.

Mulla on pariin otteeseen ollut napa kipeä, mistähän se mahtaa johtua?
Nyt ymmärtäisin sen sillä kun kohtu alkaa olla siinä navan päällä mutta viimeksi se ei ollut lähelläkään, kipu helpottaa kun sitä painaa.
Käveky ei satu mutta eteenpäin nojaaminen sattuu.

Mahakas pyörähtee jo kovasti, viimeyönäkin heräsin pariin otteseen kun siellä pidettiin omia kemuja.

Maanantaina neuvola, pääsee sydäntä kuuntelemaan taas :)

Mahakas 17+2
 
Allie81 joo, siis ei mulle yleensä satu mitään autoillessa, mutta nyt sitten heti peräkkäisinä päivinä tuommoisia typeriä juttuja, niin kyllä ottaa päähän ku vika on tasan tarkkaan vaan ja ainoastaan itsessä. ja aivan ku sitä rahaa nyt ei muhun menis, niin pistetään mut törttöilemään :D
hesan äitien ei tartte olla huolissaan, en ole lähdössä matkaan ensi viikolla autolla :D
mulla on rakenneultra 29.11. mutta neuvolatäti suosittelee, etten menisi ultraan ollenkaan (?!) koska minua on ultrattu jo niin paljon.. kai sitä nyt saa itse päättää, meneekö vai ei? sitä paitsi mies ei ole ollut mukana aiemmissa kontrolleissa, niin jos hän haluaa niin tottakai mennään yhessä ipanaa kattelemaan :heart: lisäksi olen vähän pettynyt neuvolatätin kykyyn hoitaa asioita, tiistaina olisi tarkoitus mennä verensiirron soveltuvuus kokeeseen, jonka täti omatoimisesti oli kätilön avustuksella siirtänyt tänne taysista. täällä ei vaan usein oteta mitään erikoisempia kokeita, labran asiakkaat ovat pääsääntöisesti 70ikävuoden tietämillä, joten huolestuttaa, jos täti ryssii lähetteet, jotka sai, niin menen turhaan helsinkiin, jos joku onkin unohtunut, tai labra ei koetta ottaa... labra tulee tänne vain kahdesti viikossa toiselta paikkakunnalta, niin toivon, että kaikki tarvittavat on mukana. neuvolantäti on ollut niin "kiireinen" ettei ole saanut tätä asiaa viikossa hoidettua, joten lupasi ohjelmoida koneelle lähetteen heti tiistaina, kun saapuu töihin.. hohhooijaa, kunhan kerkeää töihin ennenkuin istun labrassa.. perhana. hän on muutenkin painanut murheitani vain villasella, ja ei tunnu tajuavan mitään. oma neuvolatätini on tällä hetkellä äippälomalla, joten tämä sankaritar on naapuri paikkakunnan "helmi".
mutta kyllä siis ajattelin rakenneultraan kuitenkin mennä, siitä nyt tulee itselle mielenrauha, ja punktiosta on kulunut silloin 3päivää, viimeksi punktiosta ei ollut apua kuin vajaaksi viikoksi, kun immunisaatio oli ärhäkkä, joten senkin takia olisi itselle helpotus nähdä muru, mutta täti ei tätä siis ymmärrä..?
 
nippiäinen meillä tuo hemoglobiini mitataan kuulema nelisen kertaa raskausaikana.Ekalla kerralla ja sit seuraavaks vasta joskus 20 viikolla... Oon käyny neuvolassa kaks kertaa,22.9 ja 27.10 ja hb oli laskenut 129->117.Ei aloiteta rautaa ennen kuin se on alle 110 vai mites se oli.No seuraava neuvola 17.12 niin onhan sillä aikaa laskea melkeen 8 viikkoo :D Kaikissa edellisissä raskauksissa hb on ollu näillä viikoilla millä nyt oon ni jo 100 tai alle...No mielenkiinnolla kattelen...

3.12 on neuvolalääkäri selän ja hengitysvaikeuksien takia ja perjantaina tuli kans aika kipee supistus mut onneks vaan yks. Ja sit viel olivat naikkarilta soittaneet että kun mulla on se sterilisaatio toive niin sit jos sen haluan niin en voi heillä synnyttää vaan pitää mennä kättärille. Ei mulla mitään sitä vastaan sinänsä ole mut kun olen asennoitunu menemään taas naistenklinikalle niin mieluusti menisin sit kans.Me kaikki sisarukset on siellä synnytty ja m un kaikki lapset myös joten tuntuis kurjalta jotenki vaihtaa... Hassua koska ihan samalla tavalla se syntyis missä vaan :rolleyes:

NeliApina ja projekti 17+2
 
mmaarita ok, mietin tuossa itekin oonko päivissä ihan sekaisin :D sä oot lapista, tuleekin sitten pitkä matka synnärille. Meillä sukulaisia länsi-lapissa ja pari vauvaa on ambulanssissa ehtinyt syntymään.
Tulipas nukuttua pitkät yönunet, yhdeksän jälkeen menin nukkumaan ja vasta puol ysiltä heräsin. Tai en ois herännyt, mutta tyttö oli sitä mieltä ettei enää jaksa sängyssä pyöriä...selkäkipu onneksi on yön aikana hellittänyt. eilen illalla en päässyt kunnolla kävelemään kivun takia.
 
viikot poksuu taas 20+0:heart:

aika menee hurjaa vauhtia, enää puolet jälellä tai no ei ihan sitäkään.. aamulla oli jo kova jumppa mahassa käynnissä vaikka yleensä on aika iltapainotteista ollut tuo liikkuminen.
tiistain rakenneultra jännittää ihan tuhottomasti...aamuyöllä sitä tuli mietittyä ja uni kaikkosi kertakaikkiaan...
 
Moikka kaikille!
Olen jo hetken aikaa teidän keskusteluanne täällä seurannut, mutta en ole saanut aikaiseksi itse kirjautua tänne...

Meillä laskettu aika on 18.4. ja synnyttämään mennään keski-suomen keskussairaalaan...
Ensimmäistä odotan, ja yritän itseni ja tämän vauvan kanssa päästä tasapainoon ja ymmärrykseen :)
viikkoja meillä on menossa 18+6, 3. päivä päästäisiin jo rakenneultraan vauvaa katselemaan.

Äänekoskella ukon ja koiranpennun kanssa asustellaan ja 20- vuotta on ikää kertynyt. Onneksi en ole kohdannut vielä tähän "noin nuori, ja lapsia teet!"- oletukseen.

Kaikki on mennyt tähän mennessä hyvin, huonoa oloa ei ole ollut lainkaan, eikä toivottavasti tulekkaan... :D liikkeet olen tuntenut jo noin 2 viikkoa, jota neuvolan tätikin ihmetteli kun ensimmäistä odotan, mutta ei minulla noin raju mahankäyntikään ole, eli bileitä on varsinkin iltaisin :heart:

nyt en kerkeä kummemmin kertoilemaan, mutta palaan illalla asialle :)
 
Sunnuntaita!

Kotiuduttiin juuri pohjalaisilta markkinoilta. IHan kierroksen arvoiset olivat, paljon käsitöitä ja säilöttyjä juttuja. Oikein mitään ei kyllä mukaan tarttunut, paras mitä ostin oli tyrnirouhe. Nyt vaan sitä jogurtin sekaan. :p No juu ja ostin mä myös pari sohvatyynynpäällistä, oli niin halpoja että oli pakko. heh-heh.

Vai että Snowball on saamassa taloon pikkumiehen!? Onnea! :flower:

Paljonpa on muuten jo puolivälin ohittaneita.. Kyllä vaan meneekin loppujen lopuksi nopeesti tää aika! hui-hui. :D

Heituskan neuvolatäti kyllä kuulostaa aika omalaatuiselta tapaukselta.. :O Toivottavasti nyt labrajutut sujuu!
Anteeksi mutta jotenkin väkisin laittoi hymyilyttään sun peruuttelut. :D Onneksi se oli vain peltiä!

Tikkipää, mulla on kans ollut navassa ihme tuntemuksia. Ei voi sanoa että se ois ollut kipeä, mutta välillä se on tuntunut tosi oudolta ja sitten mut valtaa sellanen tosi ärsyttävä olo ja tavallaan etoo. Mulle napa on muutenkin herkkä paikka, siihen ei saa koskea, tulee jotenkin huono olo. En osaa selitää, mutta on sukuvika. :D Mua jotenkin ällöttääkin jos se pullahtaa ulos, että miltä sitten tuntuu. Viimeks se pysyi paikallaan, mutta nyt näyttää uhkaavasti siltä että vois ponnahtaa.
..Jokohan riittäis mun navasta..

Vakuutus-asiaa en ole vielä ajatellut.. Mä oon jotenki niin uuno niiden kanssa.. :ashamed:
Tytölle otin syntymän jälkeen jonkun, oisko joku sairasvakuutus. Pitäis oikein kaivaa vakuutuskirja ja tarkistaa mitä se nyt pitikään sisällään.

Termarille tervetuloa mukaan! =)

Mun kait lähdettävä ruoanlämmitykseen.. :wave:

-unea & kulta-Möntti 19+4-
 
Unea ai, maailmassa on muitakin kuin minä jotka ei tykkää navasta. Oma napa on kyllä sellainen paikka että ois helpompi kun sitä ei oliskaan :D Mulla se ei onneksi ole kummallakaan kerralla pullahtanut ulos, on sen mallinen ettei varmaan sitä vaaraa oo nytkään.
Ihana pulputus käy mahassa. Pienellä jumppatuokio menossa :heart:
termari tervetuloa porukkaan mukaan.
 
Hei, oli pakko tulla kurkkaamaan miten jakselette. Putosin "pelistä" silloin tästä ketjusta vk 8. Nyt olisi aika yrittää uudelleen :) Onpas aika mennyt hurjan nopeasti..

Halit kaikille menetyksen kohdanneille!

Muistaakohan mua ees kukaan? :wave:
 
Tänään sydän kurkussa...

Mentiin elokuviin ja kävin vessassa ennen näytöstä ja paperiin jäi verta, siis ihan punaista ei ruskeaa kuivaa.
Mietin heti että milloin siellä on viimeksi liikuttu, en muistanut liikeitä koko aamusta.
(Myöhemmin kun rauhotuin muistin aamuiset potkut aivastelun jälkeen)
Mietin jo että ottako ne päivystykseen ultraan jos se vuoto vaan jatkuu.
Hermostuneena tökin mahaa mutta ei mitään vastakaikua.

Löi mahan ihan sekasin, niinkuin aina jos jännitän ja hermostun.
Toisella kerralla paperiin ei tullut verta, se helpotti hiukan.
Ajattelin että kait sieltä ilmoitellaan kun istun alas ja rauhotun ja niinhän siinä kävi, muutaman mojovan potkun sain ja pari silitystä.

Nyt on paukutellu tasaseen tahtiin kun join vähän sokerista.

Kyllä säikäytti, miehestäkin huomasi että huoli nousi pintaan.

Huomenna onneksi neuvola, pääsen kuuuntelemaan sydänääniä.

Niin ja by the way, potter oli ihan kökkö ;)
 
Milas Neljä tuntia kestää ajella Rovaniemelle, jossa on lähin synnytyssairaala. Perjantaina lähetään ekan kerran käymään siellä rakenneultrassa niin tulee sekin paikka tutuksi. Todennäkösesti minäki synnytän ambulanssissa mutta onneksi ei pelota. :D

Termari Tervetuloa mukaan. Minusta on tosi kiva kun ei oo tullu niitä "oot niin nuoriki vielä" -kommentteja. Ite täytin justiin 18 enkä kertaakaan ole kuullu että olisin 'liian nuori'. :)

Tuli vain mieleen kun juttelin äitini kanssa puhelimessa tänään, että hassu kuvitella 3-vuotias pikkusisko tädiksi ensi keväänä. :D

mmaarita ja pikkukulta 20+3
 
Moikka kaikki ja tervetuloa termari!

Tänne kuuluu hyvää, miehen kanssa ostettiin yhteinen asunto, tosin melko pieni tähän elämäntilanteeseen, 56,5 neliön rivarikaksio. Löytyi muuten niin ihana yksilö :) kyllä siinä hyvin muutaman vuoden ainakin asustelee. Tai varsinaisia kauppoja ei ole vielä tehty mutta ostotarjous on laitettu ja myyjä sen on jo hyväksynyt.

Tuossa perjantainako vai eilenkö se oli kun hieman verta oli vuotanut, säikähdin tietysti kovin mutta se loppui onneksi alkuunsa. Aiemmin tuossa joskus oli pariin otteeseen vähäistä ruskeaa vuotoa joka myös sitten loppui melkein heti, varasin jo silloin neuvolatädin kautta ajan ultraan jossa tarkastaavat tilanteen ja mahdollisesti istukan sijainnin että voisiko johtua siitä. Sydänäänet kuuluu dopplerilla hyvin ja aavistuksen on jotain liikkeentapaisiakin muutamaan otteeseen tuntunut joten uskon ja toivon että kaikki on hyvin :)

Sori taas tämä omanapaisuus, tässä kiireessä ennen nukkumaanmenoa koitan jotain raapustaa :D

Mahanympärys on nyt jotain 93 cm luokkaa, melko iso omasta mielestä...saa nähdä miten mahtuu uutenavuotena hääpuku päälle :D
Meillä tuleekin kiireinen joulukuu kun on rakenneultraa, neuvolakäyntiä, 4D-ultraa, joulukiireitä, hääjärjestelyt loppusuoralla, niin ja muutto uuteen kotiin sattuu myös hääviikolle...mitenkähän sitä joka paikkaan ehtii?.. No, jospa se alkava vuosi olisi vähän rauhallisempi :) sitten huhtikuusta eteenpäin toivon mukaan alkaakin ihan omanlaiset kiireet..
 

Yhteistyössä