Huhtikuun helmet 2011 **marraskuussa**

Heipä hei ja tervetuloa uusille tasapuolisesti :wave:
Ultrassa siis käyty ja kaikki oli niin kuin pitikin. Painoarvio 430g, keskikäyrällä menee. Istukka etuseinämässä niin kuin olen aavistellutkin, koska potkut tuntuu vaan tuolla ihan alhaalla. Sukupuolta ei kysytty, eikä kyllä ollut tyrkyllä mitään mikä olis huomiota kiinnittänyt eli pysytäämpä jännityksessä vielä :D Koon perusteella veikkaisin poikaa, koska esikko oli iso jo masussa ja tyttönen taas pieni, mutta arvailuahan tää vaan on. Kasvonpiirteistä kyllä huomas, että on nykyisten lasten sisarus, ihan saman näköinen :) La pysyi samana, koska sitä heittoa on edelleen vaan se päivä (ulrausten mukaan la. olis jo 6 päivä). Mutta päivä sinne tai tänne. harvoin vauvat laskettuna syntyy. Esikko syntyi 40+6 ja toinen 40+5.
Nyt on hyvä ja tyyni mieli, kun tietää kaiken olevan tällä hetkellä kunnossa. Ja vauva porskuttaa kovasti masussa. Liikkeet tuntuu pitkin päivää jo aika voimakkaina.
 
lysti mua rupesi niin naurattamaan tuo sinun kirjoituksesi, että teille veikattiin poikaa. Tämä siis siksi, että voisin kuvitella oman reaktioni ihan samanlaiseksi jos minulle sanottaisiin ultrassa, että tulossa on tyttö. Meillä "vasta" kolme poikaa, mutta jotenkin vaan jo niin tottunut poikiin, että kyllä varmaan hetkeksi menisi pasmat sekaisin, jos tyttöä lupailtaisiin. :D

Itselläni oli tänään rakenneultra, kaikki oli juuri niin kuin pitikin. Pienempi kaveri vain oli kuin veljensä ovat olleet tässä vaiheessa. Mutta kaikki siis kuitenkin hyvin ja kovat jumppahetket oli masussa. :) Sukupuoli ei selvinnyt, mutta ollaan vielä menossa 4D-ultraan 14.12. niin ehkä siellä sitten. Istukka oli takaseinässä, niinkuin oli esikoiseltakin. Kakkosella ja kolmosella istukka oli edessä. Nyt on kuitenkin hyvä mieli, kun kaikki oli ultrassa hienosti.

Adrianna ja kirppu 20+5 :heart:
 
hihiih, junamatkasta selvitty :D ensimmäinen osio siis suoritettu tästä jännittävästä reissusta. miehen pikkusisko tuli mua junalle vastaan, niin ei tarvinnut yhtään lähteä yksin hortoilemaan, hän tulee myös huomenna mukaani sairaalaan odottelemaan. mukavaa, että on tuollainen "assistentti" matkassa, niin ei tartte enää murehtia enempää.. vähän meinaa jännittää tuo punktio, kun istukka on siis takaseinässä, kohdunsuun läheisyydessä, että miten saavat näytteen napanuorasta? ja niin, ettei pikkunyytti tule neulan läheisyyteen.. piisaa kyllä pohdittavaa, ei varmaan tartte unta odotella tänä yönä. muuten kyllä täällä ollaan ihan positiivisella mielellä. jos tulee sopiva hetki, niin taidan vielä tiedustella, sattuisiko näkymään tulokkaan sukupuolta, vaikka pääasia nyt on, että toimenpide vaan onnistuisi.

jännittävissä tunnelmissa
heituska 20+5
 
Tervehdys kaikki!

Ja tervetuloa uusille!

Tosi laiskasti olen jaksanut kirjoitella mutta suht usein kuitenkin käyn vilkaisemassa kuulumiset. Ihania ultrakuulumisia ainakin oli, onnenkoirat jotka olette jos päässeet kurkkimaan! :p

Me asutaan omakotitalossa joenrannalla ja "lähikauppaan" matkaa kertyy sellaiset 9km. Neliöitä tuon toivottavasti jouluksi valmistuvan makkarin jälkeen on reippaat 200. Oikeastaan meille vähän liikaa, mutta meillä on makkareita ennestään vain kolme.Ylhäällä yksi jossa me nukuttiin alunperin ja nykyisin tuo poikanen, alkaalla kaksi joista toinen on kahden tanskandogineidin pyhättö ja toisessa olemme me vanhukset punkanneet kesän. Yläkerran makkari osoittautui liian kuumaksi ja hapettomaksi kolmelle kesäkuumalla. Ja sittemmin totuttiin taas miehen kanssa nukkumaan kahdestaan ja kun tuo eri huoneissa nukkuminen sujui, niin ei olla maltettu muuttaa takaisin ylös. Tokikin tuo makkari valmistuu meille ylös siksi että on kivempi nukkua lähempänä poikaa ja kun tämä kakkonenkin on tulossa ja jossain vaiheessa lapset kumminkin kaipaavat omia huoneita (ehkä pian sadan vuoden päästä) :LOL:

Täällä vasta odotellaan ultraa joka on 15. joulukuuta. Piitkä aika vielä mutta onneksi reilun viikon päästä on lähtö etelään meille vanhemmille. Viimeinen tilaisuus parisuhteen hoitoon hetkeen. Hih. Enpä vain tiedä miten selvitään erossa niiiiin (viikko) kauan tuosta pikkumiehestä. :O

Hyviä vointeja kaikille, ihanaa kun puolivälit paukkuvat jo monilla. Lopun alkua, toinen puolisko on eletty ennenkuin ehtii kissaa sanoa. Huhtikuu häämöttää kohta jo iloisesti. :popcorn:

Maaemo ja Mannankryyni 19+4 (neuvolakortin mukaan jos eletään)
 
Moii!

OnNEa kaikille hienoista ultra uutisista!! :heart:
Aika moni on saanut sukupuolen selville. Mua jännittää ettää uskaltaako meidän Möntti paljastaa itseään. :D Vielä 12 päivää ultraan.. Liian kauan..

Tervetuloa uusille! =)
Saas nähdä ollaanko Kaislan kanssa yhtäaikaa sairaalassa jakautumassa! Synnäri on sama, ja lasketuissa-ajoissa on vaan parin päivän ero. :]

Jäi muuten ihan puoliväli tänne poksumatta! Uskomatonta että se on nyt ylitetty. Alkaa pikkuhiljaa niinku "luottaa tähän raskauteen". Uskallan jo ajatella että meille syntyy se vauva. :heart:
Ajattelin että vasta ultran jälkeen lähen tekeen babylle ekoja hankintoja (pikku pikku kuteita), mutta kyllä mun on mentävä jo lauantaina. Voi sitten iltaisin hypistellä jotain pientä nuttua ja uppoutua vauvantuoksuisiin haaveisiin. hih.

Asumisesta on ollut juttua.. Me muutettiin reilu ½vuotta sitten kerrostalo kolmiosta rivari neliöön. Oon tosi tyytyväinen tähän, tilaa on meille sopivasti, kiva pikku takapiha ja lenkkipolut&jokiranta välittömässä läheisyydessä. (Tosin ikkunasta ei voi jokea ihailla.) Oma sauna, mukavat naapurit, edullinen vuokra, suht uusikin ja kaupunkiin n.1km. Oon ihan pystynyt sysäämään omakotitalo haaveetkin jonnekkin taaemmas. On se vaan niin ihana kun voi vapauttaa penskat ovesta vaan ulos, ei oo pakko ite lähtee myös, kerrostalossa kun en uskaltanut, ja ikääkin heillä oli vasta 3 ja 5 silloin. (siis miehen poika on tuo vanhempi, mun on tyttö nuorempi.)

Meinasin taas tänään että olisin ajoissa nukkumassa, mutta tässä sitä vaan ollaan.. huoh.
Jospa nyt menis pesuille ja zZzz. Vielä huominen rutistaa ja sitten saa taas viikonlopun latautua! jeah.

-unea & Möntti 20+1-
 
Minäkin kannan korteni kekoon tässä asumis asiassa, eli siis asutaan vielä toistaiseksi 60 neliön kaksiossa. Suurin osa ajasta minä ja mies + kissa, mutta aina pari päivää viikosta on tuo miehen 5 v poika kuvioissa mukana. Pakkohan tästä on pois päästä ennen vaavin tuloa, kun nyt jo älyttömän ahdasta, niin pieni makkari ettei mitenkään päin mahdu meidän sänky, hoitopöytä, pinnasänky ja sit vielä tuo 5 veen peti... Nyt jo makkari tupaten täynnä kun 5 veen sänky (eli hetekka) kasataan.

Toiveissa olis neliö jostain rauhalliselta alueelta, että sais molemmat muksut omat huoneet, eli minä pääsisin sisustamaan pirpanan huonetta! =) Tääläpäin vaan tuntuu olevan aika vähän neliöitä ja suurempia kolmioita tarjolla... Aikoja sitten jätettiin hakemus, eikä vastausta kuulu ei näy... Pitää ihan asiaksi ottaa soittaa sinne ja kysyä tilannetta.

Huomenna poksuis 18+0, eli pariviikkoa puoliväliin, hurjaa ees ajatella! =)
 
Pitäähän tännekkin tulla kirjoittelemaan, viihdyn kovin tuolla FB ryhmässä.

Ollaan ny rv 20+2 ja rakenneultrassa käytiin Maanantaina. Rakenneultrassa oli kaikki hyvin, mitat vastasivat viikkoja. Pikkuinen oli hyvin aktiivinen, veteli kärrynpyöriä ja otti oikein vauhtia potkuihin. Pitää ensi viikolla mennä uudelleen ultraan, jotta saavat pikkuisen päästä tietyt mitat otettua. Oltiin isännän kanssa hyvin onnessamme ultrassa. <3

Emme kyselleet pikkuisen sukupuolta, yritin kyllä itse silmäillä. Pikkuinen oli yhdessä vaiheessa haarat "levällään", ja mielestäni jalkojen välissä ei näkynyt mitään ulokkeita.

Vatsa "pullahti ulos" 2-3 viikkoa sitten, vauvamasu. Olen solakka niin helposti vauvamasu näkyy. Olen onnellinen ja ylpeä masusta.

Pahoinvointia on silloin tällöin, mut ei enää sellaista kuin alussa. Nyt vain tilalle on tullut aika kivuliaatkin lantio/alaselkäsäryt ( iltaisin). Muuten vointi on ollut todella hyvä, alan vain epäilemään hemoglobiinin laskeneen, sillä tunnen itseni hirveän väsyneeksi ja jotenkin voimattomaksi. En tiedä pitäiskö aamulla soittaa neuvolaan vai jutella sairaalan lääkärille ensi viikolla.

Potkuja tuntuu jo ihanasti. Potkunyrkkeilyä. Ihanan tuntuista, kun pikkuinen muljaa ja liikuskelee. Välillä siihen havahtuu keskellä yötä, kun pikkuinen vetelee zumbaa. :D

Semmosia kuulumisia!

Harmittaa, ettei kätilö sanonut ultrassa painoarviota. Mielestäni ultran ruudussa vilahti 325g, olikohan se pikkuisen paino? Täytyy kysellä ensi viikolla ultran tekevältä lääkäriltä :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille! :) Oon ollu ihan taka-alalla taas pitkään.. Usein tulee luettua teidän kuulumisia, mutta ei sitten "jaksa" kirjoittaa omiaan. :/

Bongasin tuolta uuden tulokkaan Minkin: meillä on sama synnäri ja ollaampa vielä samanikäsiä, mukavaa! :)

Asumisesta olitte puhuneet, joten kerrompa minäkin: Me asutaan 90 neliön omakotitalossa. Mukavan kokonen talo vielä yhden lapsen kanssa, mutta enempää tänne ei kyllä mahtuisi. Tässä on niin hölmösti suunniteltu huonejaot, että olkkari on tosi iso, mutta makkarit, 2kpl, kauheen pienet. Toinen niistä on tietysti meidän käytössä ja toinen on "työ/askartelu/vieras"-huone.. Siitä nyt sitten tulee lapsen huone, täytyy vaan luopua ihanasta uudesta Ikea sohvasängystä :/
Ollaan kovasti suunniteltukin, että jossain vaiheessa ostetaan tontti maalta, jossa ystävämme asuu. Sinne sitten rakentaisi vähän suuremman talon.. Lapset saisi kasvaa maalla ja käydä pientä kyläkoulua! :heart:

Omasta massusta sen verran, että tuossa viime viikolla tunsin ekat liikkeet torstaina. Illalla pötköteltiin sängyssä ja mies silitti massua, kun yhtäkkiä tunsin kolme "kuplaa" perätysten ja hetken päästä tuli lisää. Olin ihan täpinöissäni, tuntui se niin ihanalta :) Sitten en muutamaan päivään tunteunut mitään, kun sitten eilen taas kupli. Ja äsken, tätä kirjoittaessa, tuntui oikein kunnon kuplat, hih, ihanaa <3 Kahen viikon päästä ois rakenneultra, sukupuoli kysytään, jos se sieltä paljastuisi :)

Mukavaa joulun odotusta kaikille! Minä oon ihan joulufiiliksissä, joka päivä jotain jouluista täytyy puuhata.. Nyt iskin neulontavimma, jokaiselle jotain tulee pukinkonttiin :)
Ja piparkakkutaikina täytyy tänään tehdä!

Pippuri ja Tiuku 19+0 POKS! :heart:
 
Moiks!

Taas vkonloppu ja yks viikko mennä hurahti, eilen tuli jo 18vkoa täyteen.

Viimevkolla kävin hammaslääkärissä ja paikattiin pieni alkava reikä, eilen siitä paikatusta hampaasta lohkesi palanen!(ei kuitenkaan siitä kohtaa kun pikaa on)
Joku mua jo pelotteli että laspi syö sun hampaita, yhdellä tuttavalla jokaisesta 4;stä lapsesta yks hammas murennut raskauden aikana.
Oletteko te kuulleet moisia tarinoita?

Eilen hassuteltiin kameran kanssa ja otettiin ekat mahakuvat, kera mun ihanien mammapöksyjen



Nyt alkaa juhliminen, tänään kunnan pikkujoulut, huomenna omat pienimutoset kera sukulaisten.
Ensvkolla työpaikan pikkujoulut ja vkonloppuna isot syntymäpäivät.

Ja maha kasvaa :)

Hauskaa vkonloppua kaikille!
 
Heipähei!

Onnea ihanista ultrakuulumisista kaikille! Itellä oma ultra vasta 13.12. eli siihen asti pitää vaan sitte odotella....

Asumisesta: Asutaan noin 100m2 omakotitalossa....kun saadaan takkahuuone tehtyä ja autotalli muutettua makkariksi, tulee neliöitä noin 40-50 lisää. Ihana iso oma piha ja muutenkin rauhallinen paikka. Kouluun ja päiväkotiin matkaa 200m. Lähimpää kauppaan 5km, mutta 100m päässä huoltoasema, mistä saa hätätilanteessa vaikka maitoa.

Saatiin vihdoin ja viimein meidän autokin vaihdettua, saatiin 7-hengen auto, eli mahtuu vielä vaikka pari muksua lisääkin ;)

Nyt kaitsemaa räkätautisia lapsukaisia....

J-t ja Murunen 19+5
 
hampaista Joo. Multa jouduttiin juurihoitamaan esikoista odotellessa yksi. Hankalaa oli saada hoitoa kun koko leukaa särki ja röntgeniä ei suostuttu ottamaan, Särkylääkkeitä ei saa syödä. Kukaan ei ottanut kipua todesta. Sitten kun tulehdus alkoi leviämään sain sanottua ilmeisesti riittävän tarmokkaasti että mä ketjuttaudun vaikka oveen jos ne ei vaikka vedä multa niitä hampaita ja anna antibioottikuuria.
Nyt mä röntgenkuvautin hampaani ennen raskautumista ettei sama pääse toistumaan. Ja silti taas olis paikattavaa ja ientulehdusta. Oikeesti raskaus on hampaille tosi paha.
 
Huh huh...
Rv 20+1 on täynnä olo on ihmeen reipas. Asumisesta on puhuttu tääl, me asutaan 2-kerroksisessa, 72 neliöisessä rivarissa. Ihan mukava paikka asua, päiväkoti 200m päässä, keskustaan pari kilsaa ja jos maito loppuu kesken niin siwaan on reilu puol kilsaa matkaa ja sekin on plussaa että se on auki joka päivä klo 7-22. Henk.koh. olen sitä mieltä että kauppojen EI tarvi olla auki sunnuntaisin (perustuu sille että ite olen kaupassa töissä) siinä meni sekin varma vapaapäivä ja joka katkaisi niin mukavasti työputken. Mutta se siitä luennosta. =)

Maanantaina rakenneultra eikä aateltu udella sukupuolta ellei sitä vahingossa bongaa ja sit joulukuussa neuvola. Edellinen neuvola oli lokakuussa. Potkuja tuntuu ihan kiitettävästi, ekat muksahtelut tuntui joltain rv 17.
Ihanna ku lunta on saatu tänne eteläänki mutta noi pakkaset on pirullisia. Tai no riippuu keneltä kysyy, pohjoisen ihmisille tää olis varmaan T-paita keli =) ku siel on jotain yli -20 pakkasta. Miten mä voinkaan olla oikea vilukinttu!! Mutta nyt unille että pääsee joulupukkia katsoon huomenna....
 
Pippuri 89 kiva että bongasit, minäkin nyt kun osasin katsoa! :D Sama näyttää olevan sekä, ikä että synnäri! Eikä LA:kaan kun viikon ero, jos sinä tänään 19+0, niin minä 18+0! :D Mielenkiintoista olis tietää että miten kaukana toisistamme asutaan!

Tänään tuntui ekaa kertaa liikettä myös päiväsaikaan, ja vielä mummolassa =)

Tääläkin vähä jo joulumielellä, ja -stressillä.. Kauheesti ois joulukortti-ideoita ym, mutta toteutus uupuu toistaiseksi.. Kamala väsymys vaivannut viikon-pari, toivottavasti ei nyt se hemppa oo romahtanut.. Voi toki olla noita raskausajan diabeteksenkin oireita, sekin kun löydettiin pari viikkoa sitten..

Nyt vaan petiin ja huomenna hakemaan ne joulukorttitarvikkeet! =)
 
Onnea kaikille jotka ootte jo päässeet kurkkaamaan 20 vkon ultraan ja tervetulua uudet!:wave:Mulla vasta 16.12 ,tuntuu niin pitkältä ajalta ootella sitä...Jännittää siksi kun pikku myy kasvaa niin korkeilla sf käyrillä.Jo viikolla 16 korkeus oli 20 cm,huh.:OKaikkia edellisiä kolmea odotellessa näillä korkeuksilla mentiin vasta viikoilla 23-24...!Painoa on tullu 2 kiloa aloituksesta,eli sekään ei voi syynä olla.No eipä se auta kun ootella ,vaikka tuntuukin pitkälle ajalle.
Pikku myy on kova mynstäämään iltaisin kun käyn pitkäkseni.Joskus nämä toukan asennon vaihtamiset tuntuvat aika vinkeälle ja ei mitenkään kivalle.Eli tyynyjen ympäröimänä saa nukkua jo nyt! :D
Mitä mieltä olette tuosta kirjoittelusta,että kassakuiteista erittyy ihon läpi vaarallisia määriä myrkkyä jotka voivat vaikuttaa vauvaan?Minua tuo säikäyttää siksi kun olen kaupassa töissä ja pakosti joudun tätä paperia päivittäin käsittelemään...:(

Maikki ja Pikku Myy 17+6
 
Heipähei kaikille.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Mulla oli eilen rakenneultra ja siihen reissuunpa sitten menikin koko päivä. (Pelkkiin matkoihin jo 8 tuntia.) Vauvalla näytti kaikki olevan kunnossa, kovasti tuntu pikkusta hymyilyttävän. Painoarvio oli 425g ja istukka etuseinämässä. Ei haluttu etukäteen tietää sukupuolta, mutta niin selkeästi näkyi että kysyin: onko se poika? :D Ja etusivulle voikin laittaa poikalupaus. Alussa tuntu tosi vahvasti että poika se on, mutta välillä on ollut myös tyttöolo.
Mieheni oli ensimmäistä kertaa mukana ultrassa ja sen kommentti oli: 'en kyllä saanu oikeen mitään selevää siitä kuvasta'. :D Ite oon ollu joskus oman äitin mukana pikkusisaruksia kattomassa ja siksi ultrakuva tuntukin niin selkeältä.
Siinäpä sitä tällä kertaa

mmaarita ja pikkukulta 21+2
 
Väsyttääääää....miten voikin olla, että väsyttää heti aamusta eikä se hellitä missään vaiheessa päivää. Nukkua vois monet päikkärit ja pitkät yöt.
Tänään sain siskon tytöltä laatikollisen vauvan vaatteita ja niitä piti jo vähän penkoa :)
Purkkaahan sitä pitäis raskaana ollessa jauhaa oikein ahkeraan niin omat ja vauvan hampaitten aiheet vois hyvin. Mutta kun se purkka edelleen yököttää niin ei vaan voi. Ehkä se taas jossain vaiheessa alkaa maistumaan.
Hyvää illan jatkoa.
Milas ja otus rv 21+2
 
oho, tänään menee puol väli rikki.. :D kylläpä aika juoksee, toivottavasti vaan juoksis tää kylmä talvi; niin saatais kaikki nyytit syliin kevään tullessa.. :heart: ainakin jos noi hirmutalvi ennusteet pitää paikkansa tulee PIIIITKÄ kotiaresti (kun siis kuopus 10kk:tta, ja niin pienelle pakkasraja on 15 miinus tuuli)... :(

kipujaon melkeinpä kaikkialla kehossa; iskias, lonkat puutuilee yöllä+lopppukeho ja oon alkanu ravaamaan noin kolmisen kertaa vessassa joka yö, ja häpyliitos.. :( mutta silti vaan eteenpäin, kyl se joskus sitten taas huhtikuu koittaa.. :)

ai niin kävin eilen vaa alla, ja paino mulla on tismalleen sama kun raskauden alussa.. aika jännää, mut toisaalta paino ei edes ollu normi luvuissa edellisestä raskaudesta; elikkä se varmaan vaikuttaa.. :) tiistaina ultra nro2, ihanaa ihanaa; sitä ollaaankin odoteltu.. :D vauva jumppaa ihan kauheesti joka päivä, ja ihanaa kun vielä tuntuu että voimistuu joka päivä kaveri (joka toivottavasti suostuu paljastamaan sukupuolensa tiistaina).. :heart:

tervetuloa uusille!!:wave: voikaa hyvin tytöt!! :D

 
Onnea äizikkä :flower: Sulla on tänään synttärit =) Onnea puolivälin saavutuksesta :heart:

Ulkona on kylmä hhrrrhhhrrr.Perjantaina kannoin petikamppeet pihalle tuulettumaan.Lapset tuntuu viihtyvän pihalla lumihommissa.Ite en niinkään viihdy.Äkkiä käyn pakolliset pihalla pyörähtämässä ja äkkiin sisälle.
Toissa iltana puhuttiin jo moottoripyöräily kauden aloituksesta.Vauvan LA on niihin aikoihin ku mies ottaa pyörän esille.Harmi vaan ettei ens kesänä päästä paljoa yhessä ajelemaan : /

Lasten kans ollaan leivottu pipareita ja joulutorttuja.Mulle on "paha" tapa tullut syödä aamupalaksi torttuja :ashamed:
Paino on noussut raskauden aikana 6.5kg.Sen kyllä huomaa tosta takamuksesta et massaa on tullut :ashamed: Ite mitattuna SF-mitta ois 17 eli ihan keskikäyrillä menee.Jos nyt ees osasin ite sitä mitata.

Valkyria ja Masukki 21+5
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ei mitään uutta kerrottavaa kun neuvolaakaan ei ole lähiaikoina ollut eikä tule vielä melkeen kolmeen viikkoon...Paitsi se tilattu lääkäri ens pe. Vielä viikko ja sit lomaa tavalla tai toisella.Jos ei tuu sairaslomaa niin viikko lomaa kuitenki :D

Tänään menen kattelee talvikenkiä.


 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille:heart:!

En oo aikoihin käyny kirjotteleen, mut oon kyl käyny kurkkiin teidän muiden kuulumisia kun oon kerenny...

Ensviikolla rakenne ultra, ja oon pyytäny syntymäpäivä lahjaks mieheltä( mun synttärit 5.12), että saisin kysyä PikkuKuun sukupuolta jos en itte nää sitä siitä ruudulta. En tiedä miten muissa kunnissa on, mut meillä rakenne ultra on 4D, eli aika helppo ois kyl se sukupuoli itekin sieltä pongata jos vauva nyt on suotuisassa asennossa. Mies on edellistenkin lasten kohdalla ollu sitä mieltä, että ei kysytä etukäteen, että sukupuoli olis sit syntyessä ylläri, mut ajattelin, että jos nyt tän meidän viimeisen pienokaisen kohdalla tehtäis erilailla. Musta se olis aika hienoo tietää etukäteen, mut jos mies ei halua, pitää sit tyytyä siihen;). Tärkeintähän on se lopputulos sit huhtikuussa:heart:!

Paljon jaksamista kaikille! Ja ihanaa joulun odotusta=)!

anna79 ja PikkuKuu 20+5:heart:
 
Pikaisesti käyn jättämässä itsestä vähän jälkeä =)

Onnea kaikille ihanista ultra kuulumisista :flower: Moni oli jo saanutkin tyttö- tai poikalupauksen ja pääsee ihania pieniä vaatteita ostamaan! :heart: Eilen oltiin kiertelemässä ja tuli kyllä hiplailtua vaatteita, mies sanoi että lähempänä sitten, mutta tajuttiin että eihän tässä nyt niin kauaa enää olekaan! Joulun jälkeen annettiin itsellemme lupa aloittaa hankinnat. Hassua kyllä vaikka alussa olikin todella poikaolo niin nyt ultran jälkein olen vaan katsellut tyttöjen vaatteita :D

Vaunuista oli taas kyselty. Niinkuin joku jo sanoikin viime kuun pinosta löytyy ja pitää myös mainita, että tämän kuukauden vauva lehdessä oli paljon juttua vaunuista, jos joku haluaa lukea.

Omaan napaan ei juurikaan mitään uutta. Masu kasvaa ja potkut vahvistuu päivä päivältä. Mies tunsi ensimmäisen potkun viime vkolla ja silloin huomasin myös ensimmäisen hikan :heart: Potkut tuntuvat vieläkin voimakkaimpina kyljissä. Vauva myös potkii taakse ja alas paljon se vasta hassun tuntuista onkin, olin jo ihan unohtanut! :D Painoa on tullut jo melkein 5kg. Tämä meidän 2kk Suomen loma ei auta asiaa ollenkaan, jää kuntoilu kyllä ihan kokonaan. Myös sulkaa, tortut ja piparit näin joulun alla on maistunut :p

Paljon hyviä vointeja kaikille!

Pikkis ja Salamatkustaja 22+1 :heart:
 
viikot poksuu taas 21+0:heart:
keskiviikolle piti varata lääkäri, supistukset ovat kipeitä ja tulee paljon. töissä olen ollut nyt kolome päivää ja olo on tukala. tuntuu et muutenki koko kroppa väsyy eritavalla kun supistelee niin ahkerasti. eilen ja tänään raahauduin lenkille ja ulkoilemaan ja olo oli kyllä ku eri naisella kunnes sisälle tultua alkoi supistelemaan ja ilta menikin sit itkuks ja tuskailuks. unikin tuli vasta kolmen jälkeen ja tänään olenkin sit saanut nauttia niin ihanasta päänsärystä...
olipa valitusvirsi taas....

mut hyviä vointeja muille!!!

mar-i ja masuasukki 21+0
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa ensimmäistä adventtia kaikille huhtikuisille!!

Ja tervetuloa uusille odottajille!!

Täälläkin jo kovin jännitetään ja odotetaan ensi viikon ultraa, joka on siis torstaina!! Jos vaan ultrassa todetaan että kaikki on hyvin niin sitten mä alan todenteolla nauttia tästä odotuksesta ja koitan unohtaa kaikki pelot mitä sé kesäinen keskenmeno on aiheutanut. Ja me aijotaan kysyä sukupuolta ultrassa, eriasia on sit se suostuuko matkustaja sitä paljastamaan. Meijän esikoinen ei suostunut, mutta saatiinki se sukupuoli tietää jo ennen rakenneultraa, kun kävin lapsivesipunktiossa, kun epäiltiin että pikkuisella olisi ollut jotain vakavampaa vikaa, mutta kaikki oli onneksi hyvin silloin!! Jos ultrass todetaan että tämä on poika, niin sitten minäki pääsen vaateostoksille, meiltä ei nimittäin montaa podia löydy jota pojan päälle voisi pukea.:LOL: Mutta jännitynenin mielin siis mennään. Täällä edelleen issias ja selkä vihoittelee, mutta toistaiseksi oon niitten kans pärjänny ( eli sietäny kipua). Hieronta tekee aina välillä hyvää. Potkuja minäkin täällä ihastelen, välillä se on kyllä enempikin ihan mieletöntä möyrintää,kun varsinaisia potkuja. Liiikkeet ei vielä ulospäin tunnu, mutta jospa se tuo mieskin niitä parin viikonpäästä pääsisi jo tunnustelemaan!!

Meillöä esikoisen korvatulhedus ei sit vissiin yhellä lääkekuurilla parantunut, kun pikku neiti on jälleen kipeä. Täytyy siis huomenaamulla heti soittaa lekuriin ja varata aika lääkärille ja käydä hänen kanssaan näytillä.

Mutta nyt palaan töiden pariin!! Ihanaa tulevaa masunkasvatusviikkoa kanssasisaret!!!:heart:

liinukka83 ja mytty 19+5
 

Yhteistyössä