Huhtikuun Helmet 2011 *** tammikuussa***

Täällä ilmoittautuisi vielä yksi myöhäinen mukaan. Pitkään olen seuraillut, mutta jotenkin en ole aikaisemmin ehtinyt/saanut aikaiseksi kirjoittaa itse. LA on 10.4. ja synnytyssairaala K-HKS. Olen hoitovapaalla kotona 1v 4kk tytön kanssa, itse olen 29-vuotias. Uusi tulokas paljastui rakenneultrassa pojaksi. Kaikki on mennyt tähän asti hyvin ilman suurempia huolia, pienempiä kremppoja on toki.

Vaunuista on ollut aiemmin puhetta, ostettiin loppuvuodesta Phil&Tedsit, joihin olen ollut todella tyytyväinen. Käytettynä saadut yhdistelmävaunut hajosi joskus viime talvena ja kesä ja syksy meni matkarattailla sinnitellessä. Noiden jälkeen P&T:t tuntuu liikkuvan kuin unelma. Olihan ne aika tyyriit, mutta juuri oikea ja oikeastaan ainut vaihtoehto meille, liikkuu näppärästi ahtaammissakin paikoissa, mahtuu helposti autoon ja toimii yhdenkin lapsen rattaina, jolle oli akuutti tarve. Mutta nähtäväksi vielä jää miten toimii kahden lapsen kanssa..

Hyviä vointeja kaikille!
 
Tabrie, tervetuloa :)

Kaikki muuten ok, mut ilmeisesti joku hermo ylävatsassa on jumissa, vauvan jalka painaa ja kasvava kohtu. Tuntuu puutuneelta ja särkee toi ihan rintojen alunen. Kysyin eilen neuvolasta, ni ei hätää, kipu tulee vaan yltymään lähiviikkoina :stick: Nooh.. :D Huomen Ikeasta viimisiä vauvakamoja ja uutta autoa kattomaan myös (enempi ovia ku kaks..). Muuten rauhallista odotusta.

29+0 POKS! Hui, alko 30. rv. :)
 
Onnea Heituskalle pienokaisesta!

liinukka83 mulla on aina välillä rinnat todella kipeät. Yleensä aamuisin, kun herää, niin tuntuu kuin nesteet olisi pakkautuneet rintoihin ihan tiettyihin kohtiin ja sitten, kun sängystä nousee, niin sattuu pirusti. Mulla oli myös toisessa kainalossa kipeä patti pari päivää, mutta se oli varmaankin joku turvonnut rauhanen, kun on nyt täysin hävinnyt Pitää tarkkailla...

Kävin tänään ensimmäistä kertaa Suomessa neuvolassa. Huh huh! Sanon minä. Siellä oli joku sijaisen sijainen, jonka vastaus lähes jokaiseen kysymykseen oli "En mä oikein tiedä". Esim. kun kysyin sokerirasituksesta, niin ensin hän oli sitä mieltä, että pitää mennä, mutta sitten sitä mieltä, että ehkä ei tarvikaan ja sitten lopulta vastaus oli, että ei hän oikein tiedä. Myös kaikkiin muihin kysymyksiin vastaukset olivat samaa luokkaa. Neuvolassa käynti myös kesti 2 tuntia, vaikka muuta ei mitattukaan kuin paino, verenpaine ja hemoglopiini

Lähinnä ainoa hyödyllinen asia tuossa käynnissä oli raskaustodistus Kelalle, jotta voin laittaa pakkaushakemuksen. No, onneksi osoite vaihtuu pian ja samalla myös neuvola. Toivottavasti siellä on joku hieman asiantuntevampi :) Nämä ovat ensimmäiset lapset ja kysymyksiä löytyy...

Käytiin tänään ostamassa pojille vaunut. Ostettiin Britax B-Dualit. Ne on ilmeisesti ainoat päällekäisvaunut, jotka sopii ihan vastasyntyneestä asti (eli kaksosille vauvasta saakka). Vaikuttaa todella näpsäkiltä ja olen tyytyväinen, että ovat hädintuskin yhtään isommat kuin yhden lapsen vaunut. Nyt tarvii sitten enää pinnasängyn noista isoimmista ostoksista.

Viikkoja menossa 26+4. Olispa jo 40 :)
 
Kotilohikäärme siis et oliks se sf mitta liikaa vai liian vähän? Kattelin niin mul on ollu ekalla kerralla viikolla 30 sf 25.Muilla kerroilla viikoilla 28-30 sf28 tai 29.Nyt oli viikot 25+3 ja sf 24.Lopullinen on ollut joka kerta 34 tai 35.
Kyllä se 29cm viikolla 28+3 menee kaikkien käyrien yli ihan reippaasti. Mutta ei tainnut viimeksikään mun sf-mitat paljoa käyrällä käydä. Ei kyllä ollut niin paljoa ylikään. Tää nyt vaan tykkää majailla poikittain ja tosi ylhäällä. Kohdunkaulaa oli 5,5cm ultran mukaan. Mä en tiennyt että sitä edes on olemassa niin paljoa. :)
Mä alan viikonloppuna, kun mieskin on kotona, käännytystoimenpiteisiin kun eihän tähän vatsaan mahdu edes ruokaa, saati happeakaan. Nyt olis kakaran aika jo juntata se takaraivo alaspäin...
 
äippäpolilla käyty, vauvalla oli kokoa pikkasen vajaa 1300g oikein nätisti kasvaa keskikäyrällä. vettä oli niin et on hyvä sillä uiskennella;) mutta nämäkään ei selitä huimaa sf mittaa. no pääasia et kaikki oli POJALLA hyvin =) eli seitsemän veljeksen laumaa kasvatellaan.
kohdun lihasseinämä oli oikein hyvän paksuinen vielä ja seuraavan kerran käynti maaliskuussa. ens viikolla neuvola.

voikaahan paksusti:wave:

mar-i ja pikku poika (työnimi mietinnässä) rv 28+3
 
Heips!

Ihan ensin Paljon Onnea Heituskalle pojasta!:flower:

Neuvolassa tuli käytyä taas tarkistuksilla.Hb oli 118 ja laskenu viimekäynnistä vaikka jo pari viikkoa olen obsidan-rautaa jo syönyt.Neuvolatätsy(tai tytsy) tuumasi että seurataan vielä helmikuun alkuun ja sitten vaihdetaan rautamerkki jos ei rupea tehoamaan.Sf-mitta huitelee yhä käyrien yläpuolella,oli nyt 26cm.Eipä tuo lääkäri siihen mitään tuumannut sen kummempaa,eli ei kai tarvitse olla huolissaan...??!:confused:(muita kolmea odottaessa mitta ollut näillä viikoilla 21-22cm!)Itseäni tuo asia hieman kyllä huolettaa ja mietityttää.Vauvan syke oli 145 ja on siellä jo pää alaspäin ja aika alhaalla tuntuu olevan,kun painaa jo kummasti luitten päällä.

Oma olo tuntuu aina toisinaan jo tosi paksulle :D kun ei normaalisti ole tämmöstä reppua kannettavana.Ootan jo niin innolla milloin pikkuinen sieltä tulee ja pääsee hellimään ja sylittelemään toista:heart:

Vauvanvaatteet on pesty valmiiksi,mutta pakkaus ei ole vielä tullut.Mukavaa päästä sitten vielä sekin penkomaan ja katsastamaan heti kun tulee postiin! Ostin Gracon turvakaukalon ja se tuntuu ihan näppärälle penkille .Sänkyä ei vielä ole laitettu,mutta onhan tässä vielä aikaa.....:)

Oikein hyvää vointia kaikille mahakkaille ja kasvatellaanhan vielä jonkun aikaa...;)

Maikki ja pikku-myy 25+5
 
Eilen oli neuvolassa käynti.Th ei meinannut saada selvää miten vauva majailee mahassa.Tultiin sitten siihen lopputulokseen et hän on poikittain alamahalla.Toissa iltana tunsin kuinka Sissi poras päällä tonne alakertaan.Äääässsttt et tuntui inhalta ja kipeeltä : /

Paino on noussut rv:sta 14-29 8.1kg.Th sanoi ettei kyl 8kg näy missään mulla.Olikin yllättynyt et niinkin paljon.Mä taas ajattelin et painoa ois tullut enemmänkin.Oon siihen malliin mätännyt pullaa ja herkkuja menemään :ashamed:

Suluissa on edellisen kerran tiedot:

Rv 29+1 (27+1)
Paino 400g (730g)
RR 116/82 (126/90)
Pissa puhdas
Sf 26 (24)
Tarjonta poikittain? (rt)
Syke 130-140
Liikkeet ++

Tästä lähtien käynnit on 2 viikon välein.Ens vk:lla menen kontrollikäynnille sairaalaan
 
Tervetuloa mukaan Tabrie :flower:

MAR-Ille onnittelut poikalupauksesta :heart: ja muutenkin hyvistä ultrakuulumisista :)

sydänsydän toivottavasti tosiaan uudessa neuvolassa olisi vähän asiantuntevampi henkilö. Mullakin oli kolmosesta eri neuvolantäti kuin näistä kolmesta muista ja oli se vaan tuskaa, kun aina oli paha mieli kun neuvolasta tuli. Kun siellä ei kanssa oikeen ikinä tiedetty mitään, eikä sen puoleen viitsitty edes selvittääkään. Mulla sentäs oli silloin kolmas lapsi, mutta varmasti on vielä inhottavampaa kun odottaa ensimmäistä kertaa ja sinäkin vielä tuplia. Olen kyllä nyt ollut niin tyytyväinen, kun olen tästä nelosesta taas saanut käydä samalla ihmisellä kuin kahdesta ekastakin.

Itsellä ei mitään ihmeempiä, huhtikuuta kovasti odotellessa :)

Adrianna ja kirpputyttö 28+5 :heart:
 
sokerirasituksesta selviydytty, ja nyt hivenen sokeri krapulainen äizikkä kommentoi kokemusta.. :D siis joo aamusta pöhnässä labraan, ja tietty mulle rasituksen tekijäks paljastu takakireä vanha täti, mikä ei olleenkaan tuntunu ymmärtävän että raskaus väsyttää, ja yöllinen vessa ralli.. :| ja siis sitten kun aloin sitä litkua alas työntämään väkisin, yrittäen pidättää samalla jo nieltyä alhaalla; täti tokas että se pitäis siis nopesti saada alas, vaikkakin kyllä mä sitä niin nopeasti alas kulauttelin kun vaan ikinä pystyin.. sitten se täti tokaisi siitä litkusta, että enkö mä ole ikinä juonu limua?! kun kuulemma se neste on kuin limua, ja kuulemma limukin maistuu pahemmalle, kun se litku!! kysymys herää miten h*lvetin pahaa limua se täti on juonu??!! veikkaisin että jokainen mamma ketä täällä on käyny tossa sokerikiduksessa, on samaa mieltä että se litku on ihan kauheeta........ :x

äizikkä ja muru 27+4
 
Kotilohikäärme vaikka neljättä odotan niin ei mulle koskaan oo tullu mieleen et paljon sen mitan pitäis olla ja jos ei oo niin onks hyvä vai ei :ashamed: mä oon vähän tällänen...ihmettelen sit jos jotain on hätänä :D kunhan vauva on terve. Keskikäyrän yllä näyttää omaki sf menevän.

Sokerirasituksesta miks siihen nykyään tuntuu kaikki joutuvan? Onneks en ite kylläkään eikä edellisillä kerroilla oo vielä ollu tommosia hölmöyksiä vakiona.
Se on kyllä nykyään hassua että sen raudan kanssa pihtaillaan viimeseen asti.

NeliApina ja palli-petteri 25+6
 
Mä nostan käteni heti pstyyn ja erotun joukosta; mun mielstä se sokerilitku ei ollu lainkaan kummosempaa saatika pahaa, aivan kuin jotain pöydällä seissyttä grandia ois juonu, alas meni että hupsis vaan.
Se labran täti kyllä katto mua jotenkin hitasti kun mä kiskoin sen alas hetkessä enkä lainkaan nikotellu vaan pyysin aina lisää kun edellisen kupin sain juotua, liekkö se sitten tottunut että siitä ei yleensä tykätä?
Mulla on sama homma edessä ensviikolla taas.
 
äizikkä ja tikkipää ei se sokerilitku mun mielestä pahaa ole. Inhan makeeta, mutta eilen mulla ainakin oli niin hirvee jano, ettei mennyt kuin hetki ja kaikki oli juotu. Enemmän mua inhottaa ne verikokeet ja sitten se kumma olo kun sokeri humahtaa verenkiertoon. Mutta se on nyt ohi. Tänään oli vissiin neuvolasta yritetty monta kertaa soittaa (tuntematon numero. Tuloksia tietenkin, mutta enhän mä voinut töissä vastata. Eli en nyt vielä tiedä kuinka kävi. Kai sieltä huomenna uudelleen soitetaan jos jotain hälyttävää on. Tiistainahan mulla sitten jo on neuvolakin.
Väsymys painaa. Yöt on edelleen katkonaisia ja päivisin meinaan nukahtaa töihin. Liekö sitten hemppa nyt alkanut laskemaan vai johtuuko ihan vaan unen puutteesta. Selkä meinaa myös iltaisin olla väsynyt. Siis ei kipee mutta semmoinen väsynee tuntoinen ettei meinaa voida istua tai seistä. Vauva on pysynyt edelleen pää alaspäin. Jospa pysyis jatkossakin.
MAR-I no tärkeintä ettei mitään hätää ollut masussa vaikka isoksi onkin kasvanut :)
sysänsydän ompa ollut ammattitaidoton terkka sulla. Jospa seuraava olisi parempi.
tabrie tervetuloa :wave:
 
Sokerirasituksesta ihmetteln samaa kuin NeliApina, että miksi siihen nykyään tuntuu kaikki joutuvan? Mulla kans neljäs tulossa enkä ole joutunut ikinä sitä litkua juomaan... ja olen itse asiassa siitä hyvin onnellinen kun luekelen teidän muiden kokemuksia... :ashamed:
 
No niin, johan on lääkärillä 'käyty'. Oli sellanen kokemus ettei oo aikoihin ollu. Oon aina menny lekurille vasta siinä vaiheessa kun on aivan pakko ja näin myös jatkossa. Mun 'oma' lääkäri oli kipeenä- taas ( en ole vielä häntä tavannu) joten toinen lääkäri otti mut vastaan omien potilaiden lomassa kun olin kerran ehtiny jo paikalle. Olin 15 min etuajassa. Tuli tunne että olis pitäny pyydellä anteeks että tulin tänne vaivaamaan ja sotkemaan hänen aikatauluaan. Koko terkkari ja lekurilla käynteihin saatiin tuhrattua ihan 15 min yhteensä! Olis kuitenki ollu 20 min ajat molemmille. Ei siinä sitten uskaltanu mitään jäädä kyselemään, eikä kyllä siinä pyörityksessä muistanu yhtään kysymystäkään. Eka raskaus kumminkin että kaikki on niin uutta. No mitään hälyyttävää ei ilmenny. Papu kasvaa hyvää vauhtia, tällä hetkellä mittojen mukaan 4 pvää isompi kun laskettuaika antais odottaa mut ei kuulemma merkkaa mitään ihmeellistä vielä?? Toivottavasti ei ihan älytön mörssäri ole tulossa.

Maanantaina kävin sokerirasituksessa uudestaan ja ne tulokset oli normaalit joten ehkä ne nyt uskoo ettei rd vaivaa =)
Lahdessa on vaihdettu se sokerilitku sellaseks vähän kirpeemmäks, sitä jois ihan huvikseenkin.

Onko kenelläkään kokemusta Akjax merkkisistä vaunuista? Kattelin netistä ja ihastuin siihen ku voi ite suunnitella värit, eikä hinta oo huimaava.
 
Minustakaan se sokerilitku ei mitään kamalaa ollu juoda. Viimesiä hörppyjä vetäessä kyllä tuli jo että joo kiitos riittää, mut helposti meni alas. Sit myöhemmin lisäs ällöoloa ku jotenki tuntu että siitä ois haju tarttunu nenään.

Maha on tänään ollu kovin pinkeän ja ahtaan olonen varsinki tuosta ylhäältä. Varmaan jotain kasvupyrähdystä taas meinaa... Tai vauva punkee ylös. Mä en tiedä onko vauva pää ylös vai alaspäin, mut enempi tos oikealla puolella tuntuu viihtyvän, mahaki ihan toispuoleinen. :D
 
Viimeksi muokattu:
Kotilohikäärme sf oli viime neuvolassa reippa viikko sitten 33 ja ite oon 165cm pitkä..
eilen ei mitannu kun kattoivat ultralla.
Miten päin se ipana siellä on? Tikkusuorana kantapäät selkärankaan ja pää napaan päin? :D

Mulla nous viime raskaudessa äkisti sf ja tuli niin kamala olo että lähettivät osastolle lepäämään. Verikokeissa ei ollut mitään vikaa, mutta veden määrä nousi äkisti hirveisiin lukemiin. Kakara käännettiin akupunktiolla niin että oli raivotarjonnassa ja veden määrä hujahti normaaliksi, samoin sf. Mun omalle käyrälle siis. Vähän muiden käyrien yläpuolelle kun oon vähän lyhyt. Olo parani heti. Kaikki tämä kahden vuorokauden sisällä.
 
Heituskalle suuren suuret onnittelut:flower: Toivottavasti kaikki menee jatkossa hyvin!

Ultrataanko teillä neuvolassa aina? Meidän neuvolassa ei ole ultraa eli rakenneultran jälkeen ei päästä näkee pikkuista. Myöskään mitään painoarviota tai että missä asennossa pikkuinen on, ei ole tehty. Tekstejänne lukiessa tulikin ihan orpo olo:confused: No liikkeet kyllä tuntuu tosi voimakkaana, joten mitään syytä huoleen ei ole! Neuvolakäynnitkin on vielä kuukauden välein, rv 32 jälkeen taitaa väli muuttua 2-3viikkoon.

Meillä muuten alkaa perhevalmennus helmikuun alussa. Onko muut ajatelleet osallistua valmennukseen? Meillä kun ollaan tämän esikoisodotuksen kanssa vielä jutuista ihan pihalla, niin ajateltiin mennä.

Sokerirasituksesta, meillä siihen joutuu painoindeksin mukaan. Itsellä onneksi jäin indeksirajan alapuolelle, joten vältyin tuon litkun juomiselta. Ja tekstejä lukiessa saan siis olla siitä tyytyväinen:)

Nippiäinen rv 28+ 4
 
Nippiäinen ei täällä neuvolassa ultrata mutta laittavat tosi helposti lähetettä äitipolille jos mitään pikkuvikaa ilmenee. Siellä ultraavat joka kerta. Mulla oli rakenneultrassa istukka kohdunsuulla niin siitäkin on kontrolli vielä n. kk päästä. Lisäks tää isomahaisuus ja edellisen lapsen lievä jumitus synnytyksessä riittää jo siihen että pääsen varmaan taas synnytystapa-arvioonkin...
Viimeksi kävin arviolta yhteensä kymmenessä ultrassa. Ei oo ihan niin useinkaan kivaa kun sehän maksaa. Eikä sekään haittais jos itestä tuntuis siltä että on tarvetta, mitä ei ihan joka kerta tuntunut olevan.
 
eilen oli ainakin nätisti pää alaspäin ;) mut istuessakin huomaa et selkä suorana pakko olla ... olo ku rautakangen nielleellä. ens viikolla taas uusia mittoja sit.
Ehkä sieltä tulee joku kunnon hujoppi. Mulla oli viimeks varmaan yhtenä syynä pitkä lapsi. Ja kun ite oon ihan pätkä. Poika oli 54cm/4000g ja mä oon joku 158 ehkä.
Ja välillä ei taaskaan istuta tuolissa kuin ehkä takakenossa. Pakko vaihtaa sohvaan toisinaan.
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa!

Mullakin oli tänään tuo sokerirasitus, ja meillä ainakin on käytäntönä että kaikki 25 vuotta täyttäneet siihen joutuu poikkeuksetta. Ja sitten ne, joilla on ylipainoa ja voimakasta sukurasitusta ym. Mutta ei tuo kyllä yhtään paha kokemus ollut, ennemminkin ihan kiva tietää että mitkä lukemat sieltä tulee tulokseksi :) pitää huomenna soitella neuvolaan ja kysellä niitä.
Se litku oli tosiaan sellaista colanmakuista, väljähtyneen makuista sellaista mutta onneksi kylmää. Ihan helposti se alas meni :) eipä siinä sitten muuta kuin odotella se parituntinen, sain lepohuoneenkin missä rauhassa köllöttelin sen ajan. Mieskin oli seurana ja täytteli ristikoita siinä samalla :D

Meillä on alkaneet jo nuo perhevalmennukset ja me ollaan miehen kanssa niihin osallistuttu, kaksi kertaa on takana ja tosi kivoja kokemuksia ovat olleet! Paljon hyödyllistä tietoa sieltä on saanut, näin ensimmäistä odottavana kun sitä on vähän pihalla kaikesta. Helmikuun alussa ois kans tutustuminen synnärille, sitä ootan kans innolla vaikka tuossa viime viikolla sainkin ei-niin-mukavan tutustumisen synnärille kun alkoi masusta vuotaa verta aamulla ja ambulanssilla menin sairaalalle, onneksi ei kuitenkaan ollut mitään vialla! Vuodon syy jäi arvoitukseksi, kai oli sitten niin herkät limakalvot tai jotain koska kohdunsisäistä vuoto ei ollut. En kyllä muista kerroinko tästä tänne jo? Ainakin Facebookkiin sinne meidän ryhmään siitä taisin jotain kirjoitella. Kaikki oli kummiskin ok, näytteet kunnossa ja ultrassakin näkyi olevan kaikki hyvin. Mitat vastasi vähän virallisia viikkoja pienempää, mutta toisinkuin silloin aiemmin niin nyt kaikki mitat vaikutti olevan suhteellisen sopusoinnussa keskenään, eikä siis niin että pään mitta olisi paljon muita pienempi ollut. Mutta ensi viikolla taas uudestaan katsomaan miten kasvu on edistynyt, toivottavasti hyvin!

Pahoittelen kun tässä tuli vain tätä omaa napaa nyt, kiireessä koetan jotain tähän rustata :D mutta oikein hyviä vointeja tasapuolisesti kaikille!!
 
Sokerirasituksesta: neuvola täti sanoi että nykyään laittavat herkemmin sokerirasitukseen ja näitä tapauksiakin sitten ilmaantuu enemmän. Syitä ovat ainakin painoindeksi, ikä, sukurasitteet ja nopea painon nousu.

Edellisestä raskaudesta jouduin sokeritasitukseen juuri nopean painon nousun takia, testi oli puhdas kuitenkin.

Tässä raskaudessa neuvolalääkäri sanoi että sinulla on 2 syytä miksi joudun siihen: ikä ja painoindeksi. Ja näin napsahti RD-diagnoosi. Kotona nyt mittailen ja tähän mennessä ei ole tullut raja-arvoja ylittävää lukua.

Litkusta: Olen kuullut että niitä olisi useamman laista, mutta minulle on sattunut vain tätä ruskeaa, colan makuista hapotonta. Ihan kuin colasta olisi vain häipynyt hapot... Tällä kertaa se oli vielä niin kylmää että otsaa jomotti kun kulauttelin pullollisen alas :) Lämpimänä en varmaan saisi alas...Ja nälkähän se oli jo kun ei ollut saanut syödä mitään.

Minä en huomannut rasituksen aikana että olo olisi huonontunut, humahdusta tms. istuksin käytävällä nojatuolissa ja luin pöydällisen aikakausilehtiä. Persus meinasi vaan puutua, olisi tehnyt mieli lähtä kävelylle.

Pistämisestä: rasituksessa se täti otti samasta kädestä kaikki 3 näytettä. Ensimmäinen ei tuntunut missään, toinen vähän nippasi kun se pisti ja kolmas tuntui että AUUU!! En koskaan katso pistämistä mutta kotona katsoin laastarin alle niin se oli pistänyt sen viimeisen tuohon sivuun????? Seuraavan kerran kun otetaan useampi verikoe niin tarjoan toistakin kättä että saavat pistää keskelle...:stick:

Vauvan asento: Tämä kaveri on miten sattuu päin, päivän aikana kääntyy monta kertaa ympäri. Useimmiten kuitenkin tuntuu että se kellii selällään tuolla alhaalla ja potkii sivuille päin. mies sanoi kuitenkin eilen että ei minusta näe takaapäin että odotan??.. eli maha on kait aika suippo kuitenkin :) kuin olisin jalkapallon nielaissut. (ei vielä rantapallo :D )

Heituskasta: Onnittelut pienen syntymästä! :flower:
Tietääkö kukaan mikä oli kun pikkuinen syntyi jo nyt? En muista oliko siellä jotain ongelmia jo aikaisemmin vai??? Se on tämä dementia....

Kivuista, oireista: Jokin aika sitten vaivasi lievät liitoskivut mutta nyt ne ovat hävinneet,tosin jalat harallaan pitää vähän kävellä :) ja tuo vartalotyyny on aivan ehdoton petikaveri.

Vessassa pitää toisinaan juosta öisin.

Uusin "oire" on yösyönti.... pakko käydä yöllä syömässä jugurtti :) kun maha murisee eikä saa nukuttua.

Olo on ihan ok vaikkakin vähän kömpelön oloinen, kaatuminen pelottaa :/

Pomm ja ? 27+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä