*** huhtikuun helmet 2012 '' lokakuussa'' ***

Mulla tuli tänään ajat NP-ultraan ja rakenneultraan :)
Ens viikon tiistaina on jo NP, viikkoja silloin 11+3
Rakenneultra on sitten 12.12, viikkoja 20+2

Toivottavasti kaikki olis hyvin =) Tuolla rakenneultrassako sitten selviää sukupuoli? :) Sitäkin odottaen..

Minä oon nyt jo ostanut pari ihanat ruskeat housut ja yhen söpön bodyn, että menevät sitten kummalle vain. Olivat vain niin ihania, et pakko ostaa <3

Turvaistuimia ja tuota manducaa oon muuten koittanut kahtella. Kaverilta ostetaan vaunut ja sitteri, hoitopöydästä ei vielä tietoa. Semmoisiakin kahteltu, muttei oo vielä löytynyt semmosta, mistä tykkäis niin hirveesti. Pinnasänkyyn törmäsin yhteen aivan ihanaan, mutta oli jo mennyt. Uutena ei kauheesti viihti ostella. :/ Mut eiköhän sitä kerkiä ostaa ennenkuin vauva syntyy.. :)

Onko kenelläkään muuten ollut semmosta riippukeinua? Jostakin luin, että monella ollut tosi toimiva ja vauvat nukkuneet paremmin. Ne on kauhian söpön näkösiä, niin semmosenkin haluisin! =)
 
Hei

Hankinnoista:
-turvakaukalo (jalustallinen meille parempi, molemmat on testattu)
-rattaat/vaunut olen testannu 2 lapsella n. 10 eri vaunut/rattaat. Nyt tiedän mitä seuraavalle haluan kokeilla. Tää on mun pieni pahe.
-pinnasänky+reunapehmuste+petari+suoja
-itkarit, meillä hyväksi todettu kakkosen kohdalla radiopuhelimet itkuhälytintoiminnolla. Lapset molemmat nukahti autoon vähän isompana, itkarit oli ihan must. Esikoinen nukku vaunuissa, kuopus nukku sisällä, molemmilla käytettiin, oli kätevää tehä pihahommia itkarin kanssa, kun toinen nukku sisällä.
-harsoja PALJON. Esikoinen pulautteli älyttömästi, ja harsoja sai olla tosi paljon.
-Meillä ollut molemmat tissivauvoja, mutta silti hankin kotiin pullon ja pari purkkia korviketta varmuuden vuoksi ja tutin ja tän kolmannen kohdalla yritän tosissaan opettaa vauvaa imemään tuttia.
-sitteri
-kantoliina, kakkosen kanssa opettelin käyttään, tykkäsin

Jos mulla on tekemisen puutetta kun äipploma alkaa, niin leivon pakkaseen pullaa vauvan kattojia varten.

Huomenna poksuu. Torstaina ultra :)

kultakurkku 11+6
 
Hei!

Täällä yksi odottaja ilmoittautuisi mukaan myös. :) Esikoista odottelen, ikää mittarissa 20 ja 27.4 LA. Vielä pitäisi malttaa odotella pari viikkoa, jotta pääsisi np- ultraan. Pitäkää peukkuja että kaikki on hyvin! Viimeisimmässä ultrassa (8+6) kuului selkeät ja vahvat sydänäänet. Oisin kyllä kehdannut pidempäänkin pienokaista katsella, kuin mitä gynekologi näytti. Pahoinvoinnit on vielä erittäin voimakkaat. Kuukauden päivät oon oksennellut aamusta päivään. Nyt on enemmän aamupainotteista onneksi. Jospa se olisi hyvä merkki, kun näitä oloja tosiaan on. ;)

aamupalajuusto_ 10+4
 
Uusille huhtimammoille tervetuloa! :wave: Kiva kun porukkaa tulee lisää!

Hankinnoista Ite oon tykänny puhdistuslapuista, joilla voi pyyhkiä vauvan kasvot, kainalot, kaulanalusen jne. Sit tietty joku hyvä rasva jota voi laittaa vauvan peppuun. Imetykseen liittyen ni imetysliivit, rintasuojat, ja nännirasva, rasva ainakin aluksi hyvä. Ja kyllä mä hankin rintapumpunkin jos ois rinnat menny tosi pinkeeks ni ois avun saanu siihen, mulla pumppu sit jäi vähälle käytölle, sit voihan pumppua käyttää kyl maidon nousun edistämiseksikin. Jaa..mitäs muuta tulis mieleen. Sit meillä on makkarissa pimennysverho, makkarin saa sillä ihan pimeeksi, uskon et se on auttanut siinä et vauvakin tietää millon on yö ja nukutaan, ei jää kattelemaan ympärilleen. Kesä on meinaan edessä ja yöt valoisia.

Mukavaa tiistaita kaikille!
 
Mulla on itellä brion tumman siniset vaunut jotka isä osti viimeksi kun odotin ja meni kesken. Ihan kivat vaunut mut harmittaa et ne on ostettu koska haluisin ihan toisen laiset. En vaan kehtaa olla käyttämättä niitä :ashamed: Mut sit mies lups et voin ostaa matkarattaat kuitenkin ja siitä se ajatus sitten lähti :D Ihastuin miehen kanssa britaxin kokonaisuuteen eilen, eli rtasosa, pehmeä kantokoppa ja turvaistuin jalustalla jonka saa runkoon kiinni. Melki 700e tulee kokonaisuudelle hintaa mut on kyl sen arvoinen ja päätettiin se hake veronpalautuksista :) Mut on sit istuimet ja kaikki ja kahdet rattaat on aina tarpeen jos toiset on kuraset tms. niin voi pitää sit sisällä toiset. Pinnasänkyä meille ei heti kasata kun vaunuihin helpompi pieni nukuttaa aluksi, mut toi siis mun mielipide :)

Champion ja Martta 13+6
 
Tiistai aamua kaikille:) kävin eilen neuvolassa ja sain ajan np ultraan 25.10:) vasta:/ viikkoja silloin jo 13+2 ja terveydenhoitaja oli sitä mieltä että tämä raskaus voisi olla himpun pidemmälläkin jo kun sydän ääänet sain doplerilla jo 9+1 kuuluviin ja nyt neuvolassakin 10+1 mutta eihän sitä tiedä vaikuttaahan tuohon kohdun sijainti ja asentokin paljon, minulla muissa raskauksissa äänet on kuulunut vasta 11+6 viikoista lähtien..kyllä joutuu vielä 3viikkoa jännittään, olen miettinyt yksityiselle menemistä mutta maksaa liian paljon.. mulla vielä iltaisin pahat olot ihan kamalia toivottavasti sais kohta huokasta:headwall:
jaksamisia kaikille olojen kanssa painiville<3

syksyistä päivänjatkoa ilo81 ja asukki 10+2
 
Papaya Jos meinaat riippukeinulla tätä mikä löytyy linkistä niin meillä oli tämä käytössä vastasyntyneellä ihan päivittäin ja liputan täysillä tän puolesta!

Amazonas Koala | Varuste.net

Aivan mahtava kapistus, ei tarvittu sitteriä ollenkaan. Tuon saa ihan pieneen kasaan ja matkalle mukaan esim. mummolaan matkasängyksi. Meidän 8kuinenkin nukkuu tuossa vielä tyytyväisenä reissussa ollessa, siinä kun on turvavyötkin joten ei tarvii pelätä että tippuu kyydistä =)
Tuo tulee ehdottomasti käyttöön tälle kolmosellekin =)
 
  • Tykkää
Reactions: Josefia ja Samirja
Mä olen tehny hieman listaa mitä vauvalle tarvii:
-pinnasänkyyn uusi patja(ja samalla esikoiselle uusi sänky)
-vaunut(joko Hartan tai Brio... täytyy käydä liikkeessä kokeilemassa- jousitus ja keveys ratkaisee)
-rintapumppu
-pinnasänkyyn reunapehmusteet(vanhat kerkesin jo antaa pois)

Kantoliina on jo valmiina(hug-a-bub), toi on ollu kovassa käytössä :)

Kaikki muu sitten onkin jo valmiina-luulisin :O tänään rv 14+0:heart:
 
Hankinnoista olette jutelleet, ja mulla ei taida olla listalla kuin;
- esikoiselle uusi sänky
- sisarus kiesit
- tutteja
- pulloja

Kaikkea muuta meillä sitten onkin, mutta jos tyttölupaus saataisiin niin pitäähän se ostaa tyttömäisiä vaatteita vähäsen =)
Mahaa kasvaa aivan tajutonta kyytiä, ja etenkin ruokailun jälkeen tätä kumpua on vaikea pitää töissä salassa. Aion kertoa kaikille kyllä kohtapuoleen, torstaina on se ultrauskin.
Muutoin omaan napaan ei ihmeitä kuulu, rintoja on alkanut jomottaa ihan huolella, ja jonkin verran ne ovatkin kasvaneet.
Esikoinen täyttää viikon päästä keskiviikkona 1v, äidin pikku pojasta tulee taapero :heart:

Tanya 11+3
 
mitoista joku kyseli, mulla neuvola kortissa on vain tuo pää-perä mitta ja se oli 60.8 vastaten viikkoja 12+4, kun katselin noita ultra kuvia niin siinähän on joitain lukuja vaikka ei mittausta kyseisessä kuvassa ole tehtykkään joten tuskin liittyvät varsinaiseen sikiön kokoon.

Huomenna olis neuvola, painonnousu vähän jännittää, on meinaa ruoka alkanut maistumaan vähän liiankin hyvin..

Anazu+Dapsu 12+1
 
Mä ajattelin kertoa mun työnantajalle vasta sittenkun on ihan pakko, eli joulukuun lopussa...ei oo mikää maailman ihanin ihminen, joten ei kiinnosta aikasemmin kertoa:D
Ja varmaan muutenki alan kattelee uuttaa työtä, ku aika koittaa :)

Ylihuomena lääkäri-neuvola, pääsee ehkä taas kurkkaan ultralla:heart:
 
Taas uusia :) Tervetuloa :)

Tuo riippukeinu juttuhan vaikuttaa ihan tosi hyvältä :) Tahtoo myös :)

Tänne ei mitään uutta, odotan nyt kovasti että pääsen takas 13+ viikoille kun tuli tipututusta päivissä niin tää on nyt yhtä matelua kun saa elää uudelleen samat päivät :whistle:

rv 12+3:heart:
 
Ihana toi riippukeinu! :heart:

Josefia: Voi ei, inhottavaa tollanen takapakki! No, hyvää kannattaa odottaa... :)

Onko kukaan menossa Stockmannin Hulluille Päiville? Siellä näytti olevan vaikka mitä kivaa pienille! Allekirjoittanut menee ainakin metsästämään Hilfigerin potkupukua :)

Tänään poksuisikin (poksumispäivä on aina paras päivä) :D

ceali 14+0 ja toinen raskauskolmennes käyntiin!
 
Heipparallaa!

Pikaiset ultrakuulumiset ennen kuin täytyy lähteä hammaslääkäriin.

Aamulla tosiaan oltiin nt/np-ultrassa ja kaikki vaikutti olevan kunnossa! Tosin joudutaan kontrolliultraan viikon päästä, kun vauvan napanuoran lähtökohtaa ei saatu kunnolla ultrattua. Pää-perämitta oli 46,8 mm ja niskaturvotusta vaivaiset 0,5 mm. Kovin eläväinen kaveri polkutteli vatsassa :heart: Sydän, vatsalaukku, munuaiset, aivot, kädet ja jalat löytyivät sieltä mistä pitikin. Nyt täytyy vaan malttaa mieli, ettei turhaan huolestuisi. Hoitajakin rauhoitteli, että todennäköisesti, mitään vikaa ei ole, mutta ei vaan nyt saanut kunnon mittaustuloksia otettua napanuoran alkupäästä, kun vauvalla polvet sykkyrässä vatsan edessä.

Mutta mutta, isoin yllätys ultrassa oli, että laskettuaika siirtyi nyt viikolla aikaisemmaksi! Uusi laskettu aika 20.4. Kai se on pakko uskoa, että vauva on saanut alkunsa aikaisemmin, kun mitä omien laskujen mukaan olisi saanut. Tämä ultra näytti aivan samalla tavalla kuin yksityisen varhaisultra, että kehitys viikon pidemmälle kuin mitä viimeiset kuukautiset antaisi ymmärtää. No en valita, pääsepähän aikaisemmin mammalomalle :D

Kontrolliultra siis to 13.10. ja rakenneultra 2.12.

Ruohotar (11+4)
 
Minä ostin vaunut ja kaukalon....:ashamed: Sain käytettynä edullisesti niin pakko oli ostaa :saint: Nyt niitä sitten hypistellyt :D Sain tosi hyvät 4.v vanhat Brion vaunut edullisesti ja on muuten hyvät työntää. Piti äkkiä tuoda ne autolta sisälle että naapurit ei luule hulluksi :LOL: Ja kaukalon löysin myös tosi hyvän. Cragon logico s,neutraalin värisen että menee sitten kummalle vaan ja tuo telakka on tuossa kyllä kätevä. rahaa näihin kahteen meni vaan 200e joten mielestäni sain halvalla hyvät:D Ultra olis maanantaina,pikkusen jännittää onko vauveli kasvanut ainakin se paukuttaa dopleria niin että mamman korvat on kovilla kun sitä kuuntelee :heart: sain juuri postissa varhaisultran epikriisin,siinä luki että sen perusteella la oli 3.5,mutta saa nähdä nyt onko pikkuinen spurtannut kasvun kanssa. Mutta en kullä tästä ketjusta lähde vaikka meniskin la toukokuulle,mutta toivotaan että ei. Huomenna eka neuvola iiks! Monelle oli tullut ihani ultra kuulumisia,onnea!:flower:
Muoks. Laitetaan vielä masukuva :D

Bluebaby ja vauveli rv 10+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nyyti84
FB-ryhmä kiinnostaa, mutta liityn varmaan vasta myöhemmin. FB:ssä on kuitenkin aika paljon ihmisiä, joille olen ollut hipihiljaa raskaudesta, ja sellaisena ajattelin asian pitääkin siihen asti, kunnes vatsasta ei enää voi erehtyä. Loppujen lopuksi enemmän tästä vauvasta tietävät ne, jotka eivät koko sivustoon kuulu. :D Ja toi kerhohommahan on vaihtoehto, ei mene yhtä julkiseksi kuin FB:ssä.

Hankintojen kanssa on sormi suussa. Välillä eksyn surffailemaan nettikaupoissa, mutta enimmäkseen ei oo mitään hajua, mitä tarvii ja mitä ei. Vaunut on ainakin pakkohankinta. Turvakaukalokin varmaan, jos pitääkin matkustella vauvan kanssa. Toisaalta jokainen vauva on erilainen ja äidit ovat erilaisia, vaikea tietää, ne omat juttunsa. Mutta keskustelkaa ihmeessä ja kertokaa vinkkejä, on jotain, mistä ensikertalaisena imeä infoa. :)

Seuraava ultra 22.11., voipi päivitellä.

felina + pikkupulla 13+6
 
Monilla on muuttunut laskettuaika ja hedelmöitys siis tapahtunut eri aikaan kuin ajatellut. Niin mullakin. Hassuinta että mun hedelmöittyminen on tapahtunut viikkoa aikaisemmin kuin TIEDÄN sen tapahtuneen koska olin yksin mökillä koiran kanssa ollut jo pari viikkoa silloin kun lääkäri kivenkovaa väitti sen tapahtuneen :LOL: ja tein vielä ovulaatiotestinkin mutta ei antanut periksi :D no samapa tuo mutta vähän ihmetytti että miten voi näin olla?
vauvis miten voit sillä masulla joulukuuhun salata tietoa? mulla on muutamat ihmiset töissä jo huomanneet ja mulla on vielä pienempi pötsi kuin sulla :) hyvä se FB ryhmä jos se kerran on suljettu eikä muut nää sinne. Haluaisin sitten kyllä mukaan jos sopii :)
4D ultra varattu ensi maanantaiksi, JÄNNÄÄ!!! Saa jo nyt tietää kumpi siellä on ja tietenkin katsomaan että onhan kaikki hyvin :)
 
Nellikaramelli: Minulla kans huvittaa tuo muuttunut LA kun tehty ivf ja tiedän tasan kellon ajankin milloin alkio laitettu mulle sisälle ja milloin se on hedelmöittynyt,mutta jospa se on seilannut masussa sitten pikkuisen kauemmin ennenkuin on tarttunut kiinni. Tai sitten minulla voi olla mittausvirhekin kun alkio oli vasta reilu 8mm kun oli varhaisultra.
 
mymosa
Tj 9 päivää Nt-ultraan Mähän kävin jo viime viikolla verikokeissa, eli siellä pitäis olla vastaukset valmiina.
Toivottavasti saa kuulla sydänäänet, koska mä en vaan osaa kuunnella niitä tuolla hemmetin dopplerilla.. kuuluu sieltä tumptumptump sekä viuhtviuhtviuht.. mutta kumpaankaan en ole saanut minuuttiin laskettua yli 100 lyöntiä.

Paha olo jyllää.. voi perse alkaa mennä jo niin hermo.

Mä oon kovasti ukolle vihjassu, että josko tuossa pikkuhiljaa mentäis kihloihin päin.. että ei tarvii naimisiin mennä vuosiin (koska mies ei vielä halua), mutta oishan se kihlat ihan kiva. Mä niin haaveilen, että saisin isän ja äidin vihki ja kihlasormuksista teetätettyä itelleni vihkisormuksen, ohan siinäkin jo syytä mennä naimisiin
 

Yhteistyössä