*** huhtikuun helmet 2012 '' lokakuussa'' ***

mymosa
Voi, en ole varma siitäkään :LOL:
Jos kokeilen sitä, että kokeilen omaa pulssia samalla, niin alan varmaan kuvitella myös oman pulssiin nopeaksi, vaikka ois äsken ollut ihan normaali.
 
Nellikaramelli ja Bluebaby: minua huvittaa myös tuo lasketun ajan muutos. Tähän asti yrittänyt myös kiven kovaa väittää, että viikko 11 menossa. Mutta tänään oli pakko antaa periksi. En tosin vieläkään usko, että olisin viikko kuukaustisten jälkeen ovuloinut. Mutta toisaalta jos ajattelee, että lopetin pillerit vajaat puolitoistakuukautta ennen raskautumista, niin on sekin kai mahdollista, että kropan hormonit on ollut vähän hakusessa ja mensut/ovulointi tapahtunut vähän eri tahdilla kuin normaalisti. Ja vauva ottanut siskonsa tapaan kovan kasvuspurtin heti alussa. Niin kai se tällä laskuopilla kuta kuinkin tuohon haarukkaan osuu. Eipä ole koskaan mennyt viikko näin nopeati, ultraan lähdin 10+3 viikolla ja takaisin tulin 11+4 viikolla :LOL:

Bluebaby aika jännä, että teillä muutettiin laskettua aikaa, vaikka teillä ivf. Mulla tyttö sai alkunsa aikanaan inseminaatiosta ja silloin oli kanssa hedelmöityshetki aika tarkkaan selvillä. Ultrissa kuitenkin näytti pitkin raskautta, että tyttö olisi saanut alkunsa n. 5 päivää aikaisemmin. Laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu juuri sen takia, kun oli tiedossa tuo tarkka hedelmöityshetki.

Huomenna pitäisi lähteä Moskovaan työmatkalle pariksi päiväksi, plääh... Ei yhtään innostaisi tuo työosuus, mutta toisaalta hyvä hotelli keskustassa tiedossa, joten illat voi pyhittää kaupungilla pyörimiseen tai itsensä hemmotteluun hotellissa :D

Niin ja uusille tervetuloa!
 
Ihania vauvamasuja täällä :heart:

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! =)

Uudet tervetuloa!! Kiva kun tulee lisää huhtikuisia :wave: :flower:


ON: Tänään oli siis neukku+lääkäri ja voi perse miten se ronklas tota alapäätä kipeesti, teki mieli potkasta sitä! Otti samalla papan ja sitte vuodettiinki verta. Yritti kuunnella :heart:ääniä mutta sai ne kuulumaan aina pariksi sekunniksi kerralla ja sit karkas. Kai pieni aatteli, että tuo satutti äitiä, en tule esille :D Kotona kuuntelin sitte ite kun jäi vähän huolettaan sen ronklaamisen jälkeen :p Paino oli tippunu pari kiloa, jihuu! Saikkua sain pari päivää, olo karmea :(
RR oli vähän korkee, samaa tasoa ku viime kerralla, pulssi hakkas 100 vaikka olin jo tovin istunu, nice.

Täällä siis seuraava ultra 29.11. -jännää =) eikös sillo jo näe kumpi siellä myllertää, viikkoja tuolloin 20+2 muistaakseni.?

Tuo riippumatto-kehto on ollu itelläki mielessä, huolettaa vaan vähän kun kissa taloudessa ettei mee vauvan kaveriksi sinne sitte.. Mutta ois ihana :heart:

Saadaan siskoltani lähes kaikki! Joten itse ei tarvi kun vaunut isommista. Hänellä kun on tyttöjä ja poikia niin vaatteitakin saa sieltä, tosin haluan kyllä ostaa iteki ja ihan uusia! :p Tilattiin tänään vaunut ja pari muuta juttua tulemaan, hih :D jos kaikki menee mönkään niin sitte menee ja onpahan valmiina sitte seuraavalle. En tosin suostu ajattelemaan että menis mönkään, hitto soikoon!

Eikös se kerhoilu ois kiva jos ja kun kaikki ei sinne FB:hen halua? :)

Palaillaan mammat! :)

L & P 12+2 :heart:
 
ihania mahoja jo monella! itellä ei näy vielä yhtään vaikka kolmas lapsi ja viikkoja 13+0.. eilen ja tänään pari kertaa on tuntunu pientä kutittelua ihan alamahassa pikkusen oikealta puolen. samasta kohtaa, mistä sydänäänet kuuluu. ihan varma en oo, onko jo vauvan liikkeitä, pitää pari päivää tunnustella, että toistuuko vielä.

neuvolassa käytiin aamulla, kaikki hyvin. painonnousua pelkään, on ennestään n10kg ylimäärästä. 5 viikossa tullu 300g, joten ei vielä ainakaan huolta. =) meän neuvolatäti on aivan ihana, eka käynti oli 8+0 niin katto ultralla onko ees ketään ja tänään lapset oli mukana ja kysy, että haluaisko ne nähä vauvan telkkarista. tottakai kaikki haluttiin!

en oo yhtään vielä ees ajatellu vauvalle hankintoja, jaksan niitä ajatella ehlä helmi-maaliskuussa.. =)

rakenneultra 28.11, voi päivitellä listaan.

susa 13+0
 
Ruohotar: Niin minä en tiedä mikä noissa hoidoissa ja La:ssa on ollut käytäntö,mutta epikriisissä luki: Laskettuaika nyt 3.5.11. Maanantaina näkyy sitten tilanne uusiksi. Toivottavasti ei kuitenkaan ihan hirveästi muutu La,mutta tärkeintä että kaikki oli ok :heart:
 
Onpas teillä isoja massuja, mie en ton löysähkön repun alta mitenkään raskaana olevalle vielä näytä. Vatsallani pystyn nukkumaan ja entiset housutkin menee joten kuten päälle, ei oo siis vielä kummoista paisumista sattunu. Kuitenkin osaan jo entisistä raskauksista opituilla kikoilla (selälleen sängylle et kohtu on pinkeenä, kädet tiukasti alavatsalle ja odottelemaan) etsiä liikkeitä ja olen tänään jo pariin otteeseen tuuppimista tuntenut. Kyllä ne varmasti liikkeitä ovat, ekastakin tunsin vkolla 14 selvästi, kun vaan älysin etsiä.

Flunssa! Haju- ja makuaisti kateissa, ääni viskibassona ja korvat tukossa. Sairaslomalla, en jaksa kun maata. Ihan kamalaa. Huomenna sit ultra.Kovasti pelkään, et sieltä eloton sikiö löytyy, on niin tuoreessa muistissa se...

Voisin ottaa ne fb-tunnukset kanssa, kovin usein en siellä kuitenkaan keiku.

Sandemar 12+3
 
Olenkohan mä muuten ainoa, joka ei ole vieläkään käynyt neuvolassa? Viime viikolla piti olla, muuta peruuntui neuvolan muuton takia. Tänään soittelin ja yritin varata uutta aikaa, mutta eivät pystyneet vielä antamaan, kun ei koneita ole saatu toimimaan :LOL: No jos tässä pääsis vaikka ennen joulua neuvolaan :whistle: Tytön neuvolakortista katselin, että tähän mennessä olin jo 3 kertaa käynyt neuvolassa.

Komeita masuja teillä! Nyt täytyisi itsekin ryhdistäyty ja muistaa ottaa säännöllisesti kuvia mahasta...
 
Heissan kaikki!

Mistäs taas aloittais kirjoittamaan,ku tuntuu että ois taas niin paljon asiaa... :)

Mymosa meillä kans samaa, eli oon koittanu "painostaa" että miten ois kihlat, jos kerran on vaavikin tulossa. Joka kerta isäntä toteaa että kyllä hänkin haluaa kihloihin, mutta lupaa aina mukamas mut jotenkin "yllättää" sit ku sen aika tulee, näkis vaan. :D

FBmukaan haluan myös,jos se on varmaa ettei esim liityminenkään näy omalla sivullani, vielä kun haluan olla asiasta ihan hyshys. Vasta viikonloppuna ois tarkotus kertoo isovanhemmille ja varmaan myös isoisovanhemmille, mikäli saadaan huomenna ultrasta varmistus että masukki on edes olemassa. :)

Mut nyt itsekkäästi itseeni.
Tänään oon tehny "kuolemaa". Mulla on niska/kaula niin jumissa etten saa päätä käännettyä oikealle yhtään ja pelkkä kävelystä tuleva tärähdys saa silmät sumenemaan. Sattuu! Jos joku nyt uskaltaa kertoa että tää johtuu raskaudesta niin oon onnellinen tästäkin "oireesta", mutta veikkaanpa vain että oon yöllä nukkunut jotenkin "niskat solmussa" :D
Toinen juttu ois et onko muilla tullut kainaloon patteja,ikäänkuin silleen "ihon alle"? Kosmetologin kanssa niistä jo juteltii muutama viikko sitten, kun epäilin niitä karvatupentulehduksiksi, mutta se oli sitä mieltä et olis ärtyneet talirauhaset... Hänelläkin on niitä ollut nimenomaan raskauden aikana. Silloin ne pari viikkoa sitten ne ei ollu kipeet, mutta nyt varsinkin tuo vasemmassa kainalossa oleva on kipeä, ainakin jos siihen kunnolla koskee esim dödöä laittaessa.
Huomenna ois tosiaan se kauan odotettu nt-ultra! :heart: Se on onneks heti aamulla 8.30, ni ei mee kokopäivä odotellessa ja pääsee toivottavasti kavereiden luo hehkuttamaan asiaa... :) Voih, kunpa siellä olis joku! :heart:
Jännittää! :)

:heart:11+4:heart:
 
Hui, jännittää, kaveri parhaillaan synnyttämäss, ihanaa!!

Meillä kans ollut tuo riippukeinu, kiinnitettynä pinnasänkyyn. Nyt ajattelin ostaa sen telineenkin, niin saan sen alakertaan. Kehto, missä pojat on nukkunut alhaalla on nyt siskolla, kun saa esikoisen.

Sanoinko jo muuten, että kauratyyny, minkä saa siis lämmitettyä on ihan must, kun maito noussut rintoihin ja ihan muhkuilla. Auttaa myös rintatulehduksessa. En itse muuten ole noita pumppuja tarvinnut muuten kuin tosiaan kun kupuksen kanssa iski ekaa kertaa tuo rintatulehdus, sillon oli hyvä. Muuten mulla on tullut aina toisesta rinnasta niin paljon maitoa kerääjään, että kun oon kerääjät desinfioinut, niin oon niistä saanut maitoa jemmaan, josta mies on voinut antaa sitten vauvalle. Olen kai ollut onnekas, kun maitoa on tullut niin, että tosiaan toisessa rinnassa ekat 2-4kk oltava maidonkerääjä. Vähän hankala öisin, kun oikein makuulla ei pysty imettämään. Tämmösestä kerääjästä en tiennyt mitään, ennen kuin esikoisesta yhtäkkiä kaikki paikat lainehti maidossa, miksei ketään kertonut että näinkin voi käydä, kaikki vaan pelotteli, että maitoa ei ehkä tule:LOL: Kuopuksen kohdalla mietin, että alkaisin luovuttamaan maitoa, mutta sitten ei ihan samalla tavalla tullut yli äyräiden kuin esikoisesta ja oli sen verran hässäkkää kotona kahden kanssa, että en hommaan ryhtynyt. Ois kyllä arvokasta hommaa, kun jaksais ja tulis maitoa paljon.

Taas oli hyviä ultrakuulumisia, hienoa ja osalla vielä edessä. Pian jo ootellaankin rakenneultraa. Mut on tässä välissä kyl pitkä aika, neuvolaan vielä 1kk ja melkein toinen rakenneultraan. Kumpa liikkeet kohta tuntus varmoina, niin ei tarvis panikoida, mulla kun ei ole sitä dopleria.

Nyt koulua, ei kiva näin töiden päälle.

Pomppuli ja muru 12+4
 
Aobhinn: Just eilen vai toissapäivänä havaitsin et kainalossa on jotain kipeetä, ärtynyt talirauhanen! Mäkin kokeilin niin tuntu sellaselta patilta ja oli punanen. Nyt jo paljon parempi. En aatellutkaan et vois olla raskaudesta johtuvaa :) Ja tsempit ultraan :)!
 
mymosa
Mua ihan kauhistuttaa, kun mies sanoi alkavansa tekee pidempää työpäivää, että voi pitää sitten edes viikon isyyslomaa. Tekee jo nyt 10h päivää, joskus parhaimmillaan ollut 13h. Että mistähän meinas repiä vuorakauteen tunteja.
Onneks on just hiljasempaa aikaa töissä, kun vauva syntyis, että voi olla vapaalla ihan muutenkin.
Me kun ei asuta yhdessä niin kela tuskin tulee antamaan isyysloma ajalta rahaa.. Tosin se 20e on ihan naurettava summa.
 
Ceali ja muut: Kyllä näkyy FB-kavereille se ryhmään liittyminen, näin meinaa Ceali kun sä liityit enkä siis itse kuulu ryhmään. Ja kun ryhmän nimi on huhtikuussa 2012 synnyttävät tms. niin eipä jää FB-kavereille kauheesti arvailtavaa. En halua vielä liittyä, musta se kerho tänne ois parempi idea.

Kauheen nopeeta menee aika, nyt jo rv 14+2 :O Kohtahan sitä ollaan jo synnärillä ;) Nyt alkaa toi pahin huonovointisuuskin loppua, ruoka ei vaan edelleenkään tahdo maistua. Esikoinen puhuu paljon vauvasta ja silittelee usein äidin masua :heart:

Mä en jaksa hakea niitä :heart: -ääniä, meillä se näyttö siinä niin riittää et näen sen sykkeen. Nopsaan vaan katsotaan miehen kanssa iltaisin että kaikki hyvin. Ihan kuin tänään ois tuntunu jo räpellystä masussa, empä muutakaan selitystä tuolle keksi. Ihanaa, eipä mee enää kauan kun jo tuntee ihan kunnolla potkut.

Mulle sais muuten päivittää tyttöolon. Toivottavasti seuraavassa ultrassa nähdään kumpi on tulossa. Nimet on mulla jo valmiina, vielä kun sais miehen suostumaan niihin :D Ei ookkaan mikään helppo homma kun on niin jäärä.

Leppoisia syyspäiviä kaikille mammoille!

-Linn ja Salamatkustaja-
 
Meinasin just kans kirjottaa et liittyminen kyllä näkyy fb:ssä =)=) Luulin ettei näy kun omilla sivuilla ei lukenut mitään tapahtuneesta, sitten alkoikin tutuilta tulla viestejä =D onneksi nämä henkilöt tiesivät raskaudestani ja varoittelivat vaan minua että " tiedätkö että fb:ssä näkyy sun liittyminen" noh kukaan muu ei onneksi ole tullut onnittelemaan eli luulisin että asiaa eivät monet huomanneet =) vähän vaan noloa kun on vielä sukulaisia jolle ei oo kertonu raskaudesta ja sit ne lukis sen jostain naamakirjasta! Liittymisen jälkeen ryhmään kuuluminen ei näy mielestäni muille kuin itselle.
 
Avokado tarkotin justiin tuommosta Koala -riippukeinua! Musta se on niiin ihana <3 Käytännössä en kyllä tiedä, mutta näköjään on niin paljon hyviä kokemuksia, että täytyy semmoinen ostaa!

Ihania masuja <3 Mulla ei viel mittään, omaa mahaa kyllä niin paljon päällä, ettei vielä hetkeen varmasti näykkään..

Tänään olin illan töissä ja tuli yhtäkkiä kauhian huimaava olo. Aattelin, et mittaampa heti verenpaineet, et onko niissä häikkää, niin yläpaine oli yli 150!! Mulla normaalisti aina vajaa 120 ja nyt oon tosiaankin mittaillut sitä lähes joka päivä, kun töissä oon ollut ja samoissa lukemissa pyörinyt.. Piti sitten vielä illalla mitata uudestaan niin sitten oli enään reilu 120, eli laskenut jo lähes normaaliksi. Mistä tuommonen voi johtua? Ylihuomenna on se neuvola, että pitää sitten kysellä siltä terkkarilta, mutta ihmetytti ihan sairaasti. Olo meni kyllä nopeasti ohi..

Kihlat ois täälläkin mielessä! Koittanut oon vihjailla ja sanoa ihan suoraan ja ehotella hyviä päiviäkin, mutta ei vaan näytä innostuvan.. Mistälie johtunee, vaikka on tuo ukko aina puhunut, että haluaa mun kans naimisiin ja kaikkee, mutta ei näköjään kihloihin! :D
 
Voii, mitä masukuvia on tänne tullut! :) Kunpa itselläkin alkaisi pian näkymään. Esikoinen kun on tulossa, meinaa olla hieman malttamaton näissä asioissa. Kiva ois kun ois jotain konkreettista. :) Välillä tuntuu, että masu pömpöttää (etenkin iltaisin), mutta se on varmasti vain turvotusta. Melkos hoikka olen, joten toivotaan että piakkoin alkaisi masukin hieman pömpöttämään. Riippuuhan se toki kohdusta ja vauvastakin. Vielä 2 viikkoa np-ultraan! Kuinka voikaan odottavan aika olla pitkä. Tosin vastahan mä plussailin kyllä ja viikot ne vaan vierii. ;)

aamupalajuusto_ 10+5
 
Kihloista täytyy sen verran kertoa et meillä on yleinenv itsaus se et mä juotan aina miehen känniin et saan tahtoni läpi kun se on suostuvaisempi :D Kihloihin mentiin niin et oltiin sen serkun häissä ja vihjasin et olis kiva ja lupaus tuli ja aamulla ihmetteli lupaustaan mut ei vetäny puihin. Samoin kävi esikon teon kanssa ja sinä yönä taisi olla vielä ovi laskujen mukaan kun ehkäsy lensi nurkkaan ja pienessä humalassa sai esikko heti alkunsa ja aamulla taas ihmeteltiin mihin mä sen oli puhunu. Naimisiin menosta tuli lupaus samaa kaavaa myöten :LOL: Toinen ja kolmas lapsi sentään on ihan selvin päin sovittuja juttuja :D Niin et kaikki keinot käyttöön niin saatte kihlasormukset sormeenne!


(.) oon nyt saanut hiukan kiinni niskasta itteeni ja merkkailen kiloklubiin syömisiä missä siis oon tiputtanut tosi paljon painoa (-30kg) ja nyt oon saanut alkuraskauden aikana paljon painoo takas joten nyt kun pahoinvointi on ohi niin sain hallinnasta kiinni ja nautin siitä. Ainoa miinus edelleen se et kävellessä toi hemmetin häpyluu kipeytyy |O Noh.. Eipä tuo haitanne kun ei vielä vaan tän pahemmaks menis..


Champion ja Martta 14+0 (poks poks :D)
 
FB:stä vielä: Senhän saa mun mielestä omista asetuksista muokattua, näkyykö ryhmään liittymiset muille vai ei. Mä en siis tosin ole tota tehnyt, koska raskauteni on ihan "julkinen asia" fb-kavereilleni :)

Champion: Wau, upea toi 30kg pudotus! Onnea :)

Ceali 14+1
 
Mä olen ollut huono kirjottelemaan muusta kuin panikoinnistani - en ehkä vielä uskalla. Mutta nyt kommentoin noita mitä tarttee.

Mä en edes tiennyt, että on semmoisia rattaita olemassa, joihin tuo auton turvakaukalo menee kiinni klik klik ja sit vaan menoksi. Saimme semmoset tutuiltamme ja alkuun ei ollut hajuakaan miten päin edes kaukalo laitetaan - no sitten vähän googlasin ja kyllähän se selvisi! Mitään muita rattaita/ vaunuja en ole autolla kuljetellutkaan ennen tätä 6 kk rajapyykkiä kun saa ruveta istuttamaan. Eli vaunut vain kotona käytössä. Se, että vauvan saa aina turvaistuimessa siirrettyä, helpottaa sitä, ettei tartte herätellä kun siirtelee. Lisäksi nuo meidän vaunut on ainakin niin raskaat, että en mielellään niitä nosta. Ja vaunujen koosta vielä - luulin valinneeni hyvät vaunut, jotka hienosti sopii autoon: no eipäs se nyt ihan niin mennytkään, tai kyllä ne menee silleen sivuttain hyvin, mutta jos haluaisi koirankin takakonttiin - niin ei mahdu. Eli kannattaa ottaa vaunut jotka voi "ajaa suoraan sisään" niin, että koiralle/ muillekin tavaroille jää tilaa.

Lisäksi turvaistuin kannattaa testata auton takapenkille - joidenkin autojen takapenkkien kaltevuuskulma on sellainen, että vauva jää etukenoon ja hengitystiet voi mennä tukkoon - siis vaikka turvaistuin ok ja hienosti suunniteltu - ei sovi omaan penkkityyppiin.

Jos pääsette pullo rumbaan mukaan ja jos ette osta mitään vekottimia sterilointia varten, niin itse keksin Parsa kattilan - kattilassa on sisällä kahvallinen metallikori, jonka avulla tutit tai myös pullot nousee hyvin kiehuvasta vedestä ilman grillipihtejä :)

Mulla tuli taas tuhrua eilen ja vielä tänään. Sama kuivio kuin viikko sitten. Eli näyttäisi siltä, että jos vähänkin kiihotun, niin tulee tuhrua. Mitään siis ei ole miehen kanssa puuhailtu, mutta mulla alkaa tää pää olemaan hassuilla kierroksilla - en mä normaalisti tällaisia ajattele ;) Dopplerilla kyllä veturin äänet löytyy :)

11+0
 
Viimeksi muokattu:
Ihan pikainen kommentti facebookista... Kannattaa tosiaan tarkistaa myös minkälaiset asetukset omassa profiilissa on. Itse olen asettanut melko tiukat rajat sille kuka näkee ja mitä näkee. Mielestäni kukaan meidän "salaiseen kerhoon" kuulumaton ei ole nähnyt liittymistäni tai poustauksiani. Jos oli nähnyt, niin olisi kyllä tullut jo kommentteja roppakaupalla ;) Monet fb-tutut kun eivät vielä tiedä tästä raskaudesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Ceali

Yhteistyössä