*** huhtikuun helmet 2012 '' lokakuussa'' ***

Pikakuulumiset ennen lomalle lähtöä: Kävin np-ultrassa torstaina uudestaan. Nyt saatiin mitattua; np 1,9mm. Veriseulatuloksia en saanut nähtäväksi, mutta riskiluvuksi tuli 1:1700, joka on ilmeisesti ihan hyvä, koska ikäriskiäkin mulla on jo 1:430. Rakenneultra mulla on 16.12., voi lisätä listaan.

Nyt häippäsen lomalle ja palailen varmaan parin viikon päästä! Ai niin, tällä viikolla (pari päivää sitten) pullahti viimein masu. Mies on innoissaan, minä en :) Farkut mahtuu silti, kun mulla on aika matalavyötäröisiä malleja.
 
la 10.04, ikä 28, sairaala:seks, toinen
rakenneultra 14.12

viikko sitten tuntui ensimmäiset liikkeet (esikoisestakin tosi aikaisin), mutta tosi hiljaista tuolla masussa vielä on, oikein saa keskittyä etsiä ja odottaa että liikkeet tuntuu. Sydänääniä en ole vielä kuullut, kun on vaan ultrattu, joten en vielä osaa sanoa onko poika vai tyttö olo. Esikoisen sydänäänistä tuli vahva poika olo ja poikahan sieltä tulikin.
 
Mulle tuli sellainen mieleen että onko täällä mielialalääkkeitä käyttäviä odottajia?Mulla käytössä sepram..
Lilie vähän mä oon kateellinen sulle kun farkut vielä mahtuu..mullakin matalavyötäröisiä mut ennen raskauttakin tosi kireitä niin ei ne mahdu..:( jos koittais rasvan kanssa:D
Meilläkin muuten kuulemman neuvolalääkärin korvaa ultrat..Kaverilla oli yksi lääkäri ja se oli rv 32..mutta saa nähdä onko tuo vielä käytäntö.
hankinnoista sen verran että vaikka sanoin etten mitään hanki niin sain kaksosten rattaat,pinnasänkyyn lakanoita ja leluja naprurilta joka olisi muuten haittänyt ne kaatopaikalle..toivottavasti siitä ei seuraa huonoa onnea:ashamed:
Ja viikotkin on poksunut:p

Avantasia ja touhotin 13+1
 
Tervetuloa Heijut:wave:
Ja onnea kaikille ultrassa käyneille hyvistä kuulumisista:flower:

avantasia Mä lopetin lääkkeet ku plussa tuli ( sertralin 50mg ) Mulla puhkes paniikkihäiriö esikoisen syntymän jälkeen, ainaki viel menny hyvin. Lopetin kuopuksenki kohdalla lääkkeet plussan saatua.

Po.pin seconhand tapahtumassa tänään pyörähetty, ja siel oli po.pin oma liikekki myymässä alehinnoin vaatteita, joten tarttu mukaan 56cm pieni toppapuku:heart: Ja isommalle löyty sit haalari irrotettavalla fleecevuorella...

Tänne ei muuta kummempaa...tänään miehen kans syömään kun huomena tulee 1. hääpäivä täytee:heart:

vauvis rv 16+3
 
mymosa
Miten ihmeessä mä pääsen tänään mihinkään iltaa viettämään, kun maannut koko päivän sohvalla ja yövaatteissa villasukat jalassa :D

Nukuin lähemmäsk 12, kun muut lähti anoppilaan puol 6 aamulla. Nyt pitäsi saada ittensä suihkuun, keksiä jotain vaatetta ja saada ittensä meikattua.. huoh..
 
Onko kenelläkään ollut käytössä Gracon matkarattaita? Mikä malli? onko ollut hyvät? mietin kun joudun varmaan vauvan kans aika paljon yksin liikkumaan autolla,kun mies reissutyössä...Että ostais sellaiset helpot rattaat lisäksi mihin saan kaukalon kiinni. Kertoilkaahan kokemuksia,kun mulla niitä ei vielä ole :D Mahaa on taas vihlonut kiitettävästi,kai se vauveli laajentaa tuota yksiötään. Huomenna alkaa jo 14.raskausviikko jee!:heart: Aika mennyt TODELLA nopeasti! :)
 
Raskausarvista olette mm. puhuneet, ja niistä mä itse säästyin kokonaan esikoisen odotusajalta :)
Saas nähdä kuinka nyt käy, arpia vastaankaan mulla ei ole mitään, otan ne vastaan sillä asenteella että ovat vaan muistoja lapsista.

Hankintoja En ole kakkoselle tehnyt lainkaan, enkä osta mitään ennenkuin kuulen kumpi on tulossa, kun pojalle en tarvia mitään vaatteita, mutta tytön tullessa ois mentävä ostoksille :)

Vointi on hyvä.

Tanya & karpaasi 14+0
 
Täällä ultrat ei korvaa neuvolalääkäreitä joten on kyl ihan eri käytännöt kaikkialla :O Mulla oli rv 11 neukkulääkäri ja ultra n. rv11-12 ja sit neuvola rv 15 ja seuraava rv 19. Meillä seuraillaan aika paljon täällä ja eka käynti on yleensä rv 7-8mut menin vasta rv 10 kun on niitä keskenmenoja ollut.. Aika tiuhaan siis käynyt verraten moniin muihin!

Vitsi tätä närästystä! Syön kyl niin epäterveellisesti ettei mitään järkeä ja sit närästää ja vaa´alle en edes uskalla mennä mut veikkaan et 10kg on varmaan paino noussut raskauden alusta :ashamed: Tuntuu niin epäreilulta et toiset saa syödä kun hevoset lihomatta ja mä lihon heti pienestäkin ja helposti ja hiton nopeesti!

Champion ja Martta 16+3
 
bluebaby mulla ollut käytössä ko matkarattaat (vanha malli - sopi uuteenkin kaukaloon) ja tässä aiemmin jossain vaiheessa kehuin maasta taivaaseen - eli ollut tosi hyvät just kun täältä korvesta ei mennä minnekään muulla kuin autolla. Vasta nyt kun tuli 6 kk täyteen ja annetaan jo istua, niin olen jättänyt kaukalon autoon.
 
Heh, aloin itekki epäillä voiko mun rakenneultra tosiaan olla jo noin pian. Oli pakko käydä tekemäs raskauslaskuri (TAAS) ja kyllä, huomenna poksuu 17 :D (Neuvolan mukaan vielä pari päivää enemmän.)

Hormonit... Mulla raskausaikana mahdollista nauraa ja itkeä yhtäaikaa, tämmöstä oli jo eskoisesta. Se tuntuu aika hämmentävältä, myös miehestä kun ei oikeen tiedä millä tuulella toinen sit oikeesti on :LOL: Muutenkin tietty herkistyy PALJON herkemmin ku normaalisti.

Mulla on kyl niin vahva tyttöolo et voisin vaikka lyödä tästä vetoa! Toivottavasti sen pian näkee!

Inger: Mulla vähän samanlainen kokemus imetyksestä, oli tosi kova paikka kun ei se sitten onnistunukkaan vaikka olin kans suunnitellu et 6 kk täysimetyksellä mennään. No eipä menty ku 4,5 kk osittaisimetyksellä ja lopuksi lypsin maitoa itku kurkussa kun vauva ei enää huolinut rintaa eikä sitä maitoa sitte enää tullut kun muutama hassu tippa. Itkien ja rinnat mustelmilla koitin tosiaan lypsää, kunnes miehen kannustuksesta päätin lopettaa homman ja se oli hyvä että sai mut siihen lopettamaan. Siitä oli tullu jo pakkomielle, yritin kyllä ihan tosissaan. Toivottavasti tällä kertaa onnistuu paremmin. Ja olin vielä ihan varma että olen takuulla ainut äiti maailmassa joka on epäonnistunut imetyksessä. Hyvin tuo on kyllä kasvanut korvikkeellakin :heart:
 
Imetyksestä Pitää sen verran kertoa et mun esikoinen syntyi reilu 3vko etuajassa ja oli niin pieni ja väsynyt ettei oppinut koskaan kunnon otetta rinnasta ja mulla ei ekakertalaisena ollut taitoa opettaa sitä jälkeen päin. Sairaalassa kyllä koittivat ja koittivat mutta ei onnistunut ja imetin sit rintakumeilla pari kk ja lypsin kuukauden ja sit siirryin tutteliin ja hyvin tuo poika on kasvanut :) Olin tyytyväinen kun pystyin edes joten kuten tarjoamaan omalla maidolla alun. Mutta kun toinen lapsi syntyi viisi päivää yliaikaisena niin johan oli neiti niin terhakka et nappas heti kiinni ja saatin imetys sujumaan ennen kotiin lähtöä ja sisulla hoitajat mua neuvoi miten tehdään. Imetin melkein 6kk täysimetyksellä ja melkein vuoden ikäsenä vasta lopettelin kokonaan. Kyl oli vottaja fiilis :) Eli vaikka imetys ei ekan kans onnistus niin silti se voi toisen kans onnistua! Toivon todella et tällä kertaa myös saisin omaa maitoa tarjota tulevalle vauvalle!

Champpis ja Martta 16+4
 
Imetyksestä: No esikoista täysimetin ehkä kuukauden ja osittain jonnekin vajaa 2kk:n ikäiseen asti. Ja en potenut huonoa omatuntoa! Musta tosta imetyksestä jotkut tekee sellasen "uskonnon", et ei ihme et äidit kokee huonoa omatuntoa jos ei syystä tai toisesta onnistu. Toista imetän niin kauan kuin maitoa tulee/hyvältä tuntuu, oli se sitten päivän tai jokusen kuukauden. Mitään taaperoimettäjää musta ei kyllä sais vaikka maitoa tulis kuinka paljon :)

Ja niin, normaali tosta meidän korvikelapsestakin on tullut ja erittäin vähän on ollut kipeenä :)

Jeee, tänään miehen kanssa leffaan. Ihana rento sunnuntai :)

Ceali 16+5
 
Raskausarvet,ne mitä edellisessä tuli on alkanut tummumaan..:(ja jostain syystä mulla tuli niitä enemmän takareisiin kun masuun ja pohkeisiin..Mä luotan siihen että joskus keksitään voide millä niitä saa häivytettyä:)
ja nuo mielialalääkkeet mitkä mulla nyt on,on kuulemma sallittuja raskauden aikana mutta imetyksestä en sitten tiedäkään.Paniikkihäiriö puhkes 10vuotta sitten ja tulee ja menee niin ei viittis lopettaa lääkitystä.
Imetyksestä kuitenkin sen verran että haluaisin tarjota äidinmaitoa vauvalle vaikka esikonkin kanssa meni alusta asti ihan puihin se homma..jos sitä pumppaisi edes mikäli saa edes luvan imetykseen..:ashamed:
lapselliset odottajat..milloin olette aikoneet kertoa lapselle/lapsille vauvasta ja milloin?ja sellainen kysymys vielä että missä kuussa muut lapset on syntynyt? Mun kohdalla tulee typerästi kun esikoinen on toukokuun alkupuolelta ja tämä huhtikuun lopussa niin saa nähdä miten pojun synttärijuhlien käy..: /
Avantasia 13+2
 
Hei

Me kerrottiin lapsille np-ultran jälkeen.

Meän lapset on syntyny 3.4. ja 12.5. Ja nyt la on 17.4. luulisin että tämäkin syntyy pari päivää ennen la.

Imetys on sellanen hankala ikuisuusaihe. Mulla imetys on onnistunut molemmilta, esikoista imetin 13kk, nuorempaa 10kk, ja tuosta nuoremmasta poden huonoa omaatuntoa, kun lopetin ja lähin töihin. Silloin tuntui että on pakko, jälkikäteen ajatellen ei olis ollut. Mutta tällä kertaa en vie 10kk ikäistä hoitoon!

Raskausarpia ei juurikaan ole, muutama kyljissä, siis pepun kohdalla kyljissä, ja muutama rinnoissa, ja kaksi oikein pientä vatsassa. Toivottavasti ei oikein kauheasti tule nytkään.

Vauvis: mua ei vielä haittaa vaikka mukaan otettaisiin ulkopuolisiakin, kun tännekihän voi liittyä kuka vain, mutta sitten myöhemmin, kun pitkään kirjoteltu jne ja ehkä' vähän arkaluontosempiakin asioita, niin sitten ei enää ulkopuolisia mukaan fb:n.

Meillä on nykyisellä kuopuksella ollut gracon kaukalo + matkikset käytössä, ja näin tulee myös tulokkaalle. Vaunuja olen katsellut ja haluan joko Teutonian spirit s3, gesslein vision fin, emmaljungan cangaroo tai brio sing, ehkä mieluummin haluaisin kolmipyöräset.

Nyt myöhäselle aamiaiselle :)

Kultakurkku 14+5
 
Viimeksi muokattu:
Kultakurkku,meilläkin on syntynyt 12.5:heart: ja nyt siis 27.4 LA..:)
Mä oon kysellyt pojalta että mitäs jos meille tulis vauva mutta vastaus on "ei äiti halua vauvaa" tai ei äiti tykkää vauvasta":confused:no tuskin 2,5 vuotias niin edes ymmärtääkään..
 
Imetyksestä: Itse lopettelin imetyksen vajaa kuukausi sitten. Tyttö täytti just 14kk. Pitkään aikaan en ollut enään imettänyt päivällä vaan imetykset rajoittuivat iltaan/aamuun. Imetys kohdallani sujui alusta alkaen hyvin, mutta olin kyllä valmistautunut myös siihen ettei se sujukaan hyvin. Eli kotona oli kyllä heti syntymän jälkeen odottamassa varalta tuttipullot ja korvikkeet. Olisin ehkä halunnut vähennellä imetystä jo aikaisemmin, mutta tytöllä todettiin maitoallergia eikä apteekin korvike oikein uponnut. Minun mielestä äitiyden laatua ei mittaa se, että imettääkö vai ei. Jokainen tekee omat valintansa imetyksen suhteen ja kaikilla imetys ei onnistu. Pääasia on siis, että lapsi kasvaa ja saa tarvitsemansa ravinnot oli se sitten äidimaitoa tai korviketta.

Meillä esikoinen nyt 1v3kk eikä taida vielä ymmärtää mitään tulevasta pikkuveljestä tai -siskosta :D Oonkin välillä miettinyt jo tulevaa arkea, että mitäköhän neiti tuumailee kun kotiin yhtäkkiä tulee sellainen pikku nyytti. Täällähän on muita joilla suht lyhyt väli edellisten lasten kanssa. Onko teillä lähtenyt miten arki sujumaan kahden pienen kanssa? Onko vanhempi ollut kovinkin mustasukkainen?

Ja tuosta facebook asiasta oon kyllä samaa mieltä kuin kultakurkku. Eli alkuun voisi ottaa ulkopuolisiakin, mutta ajan kuluessa ei ehkä sitten enää. Eikös tuo kyseinen fb-ryhmä muuten ole salainen? Jos on salainen eikä näy muille fb-kavereille niin voisinpa olla kiinnostunut. En nimittäin aio hirveen paljoa "huudella" siellä tästä raskaudesta.
 
Mielialalääkkeet Mä en oo varsinaisesti syöny mielialaan vaikuttavia lääkkeitä, vaan oon syöny tarkkaavaisuushäiriöön (ADHD) tarkotettuja concerta nimistä lääkettä ennen raskautta ja lopetin ne sit heti kun plussasin. Sama homma oli sillon kun odotin tuota meidän ens viikolla 8kk täyttävää pikku neitiä. Hyvin oon pärjänny ilman lääkkeitä, mitä nyt välillä tulee hermostuneisuutta ja levottomuutta, mut se nyt muutenkin vissiin kuuluu tähän raskaus aikaan :D
Miehet/hermot Eilen ja tänään mulla on menny niin hermot tohon ukkoon, ettei mitään rajaa. Tekis mieli vetää turpaan ja heittää pihalle, kun se ei vaan yksinkertasesti tajua mitään miltä musta tuntuu ja sitä ei kiinnosta mikään. Näköjään mulla menossa tää vaihe, että vaikka mitä toi ukko tekee ja sanoo mulla palaa kii. Hermot jotenki ihan riekaileina ja itkenkin joka asiasta taas, menis jo ohi.:headwall:
Synnytyksestä Mulla molemmat tytöt syntyny alakautta ja oletan ja toivon tämän kolmannenkin lapsen niin syntyvän. Nimittäin pelkään ihan sairaasti sektioon joutumista, koska ei se oo normaalia ja luonnollista olla hereillä sillon kun maha revitään auki, mä en vaan yhtään oo sinut sen asian kans. :eek: Niin ja pelkään sitä haavan parenemistakin, koska mulla paranee yleensä tosi hitaasti kaikki ja oon aina tosi kipee, niin tulisin varmaan hulluks sen leikkaushaavan ja kipujen kans.

Sale81 & Pupu 16+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli hetken aikaa hermot suht kunnossa, ehdin jo aatella että hermoilu oli sitten siinä.. Nyt on muutamana päivänä palanut pinna niin pienestä, että hohhoijaa. Itkuiltakaan en oo nyt välttynyt, ja voi taivas tätä ylireagointia :headwall: Voi äijäparkaa. Sen pitäis tehdä nyt enemmän kotihommia; imurointi ja muu mikä on enempi rehkimistä.. Ja se on sellainen et kyl se tekee sen, mutta ei välttämättä heti, joka kiristää mun pinnaa 10 kertaa enemmän kuin ennen raskautta..

Onneksi (mun ja sen onneksi) se pääsi kalaan, tosin nää kalakaverit ei tiedä tästä raskaudesta, eli ei pysty purkamaan tuntojaan, ellei sitten kerro raskaudesta.

En oo vielä hakenut tuohon Facebook-ryhmään, kun vielä on epävarma olo. Pyyhkäisyverta oli taas aamulla, prkl.. To, pe ja tänään.. Eilen ei mitään. Katotaan mis vaihees oikeasti pitää huolestua kunnolla, ultra kuitenkin oli ok torstaina ja se kätilö sanoi, että voi tulla vielä verta. Keskiviikkona nla-lääkäri, joten siel saa kuulla lisää.. Täähän on asia, joka pistää kyllä hermoilemaan, joten hieman ristiriitainen olo.. :|

Viikot kuitenkin vaihtuu ja peukkuja pidetään pystyssä

Katrin ja Venkula 13+0 :heart:
 

Yhteistyössä