~~ HUHTIKUUN HELMET 2012 *syyskuussa* ~~

Ihania ultra kuulumisia :heart:

Meillä ois tänään eka neuvola ja mua jännittää jostain syystä todella lujaa : / Iso läjä saatiin jo täytettäviä lappusia kotiin, ihme kysymyksiä :D

Kestoilin osittain ekan kanssa, mutta en nyt ole varma mitä teen tämän tulokkaan kanssa, mies ei suuremmin lämpene ajatuksesta.

Kuinkas moni on jo sortunut ostamaan vauvan vaatteita? =) Mä olen moneen otteeseen hipeltänyt ihania nuttuja mutta olen saanut oltua ostamatta. Jos tässä vaiheessa aloittaa niin niitä on keväällä älytön läjä :p

Mulla olo helpottanut :) Ei enään niin kova väsy ja oppinut syömään vähän väliä jotain niin etova olokin pysyy poissa. Ainut "ongelma" on, kun mitkään housut ei enään sovi jalkaan. NE kyllä mahtuu, mutta rupee hetken kuluttua sattumaan mahaan... Nolo ruveta tässä vaiheessa käyttämään äitiyshousuja :ashamed:

~Pumpsi & Taavi 8+1~
 
jassåå: Toivottavasti vuoto loppuu, inhottavaa :(

Seulat: Ehdottomasti osallistutaan!

Pumpuli: Eikä ole mitään noloa alkaa jo käyttää ähousuja :) Ne on maailman mukavimmat päällä eikä niistä kukaan huomaa onko tavalliset vai mammahousut :)

Vauvanvaatteet: En ole vielä villiintynyt ostamaan, mut eiköhän tuo lähiviikkojen aikana tapahdu :D

Voi blääh mikä sateinen ja harmaa päivä...

Ceali&Lilleri 10+2
 
jassåå: toivottavasti olisi harmitonta vuotoa :hug:

Täällä kanssa jo äippähousut jalassa, aah niin ihanat. Aamulla huomioin työkaverin siron pyöristyneen massun, laskettu aika tammikuussa, mahtoko vielä ees olla mammahousut, huoh. Toki esikoista odottaa ja itsellä jo kolmas raskausmassu, et ehkä se vaan jotenkin plumsahtaa aikasemmin (löysemmät vatsalihakset:whistle:)

Vauvanvaatteet: en ole vielä ostanut, mutta kyllä jo yhden laatikon penkonut kotona olleita vaatteita. Ihanat muistot tulee aina niitä katsellessa. Mitenköhän tämän raskauden jälkeen raaskin ne antaa pois, kun eiköhän meillä ole lapsiluku kolme vallan passeli.

Seulontoihin mennään, jotenkin vaan en osaa olla menemättäkään, mutta samaa olen miettinyt tuosta turhasta huolesta.

Nälkä on järkyttävä. Tänään jo mennyt kaksi aamupalaa, toinen kotona ja toinen töissä ja vielä on puolitoista tuntia lounaaseen, apua! Tänään eka neuvola, vaaka pelottaa. Tämmöstä alkuturvotusta en kyllä muista että olisi aiemmista raskauksista ollut, vaikka painoa on kyllä tullut.

Ja tää on ehkä vähän aikasta, mutta synnytys on jo alkanut pelottaan, tulee sellasia hetkiä, että niin tosiaan tähän settiin liittyy se synnytyskin. Pitää tänään jo ottaa puheeksi. Meillä esikoisen synnytys oli aikamoinen jännitysnäytelmä, vaikka terve poika lopulta pihdeillä ulos saatiin. Toinen tulikin sitten mukavasti, puudutukset kohdillaan jne. tosin todella nopeasti. Pelkään kuitenkin, että kuopuksen synnytyksessä tapahtui jotain, mikä on aiheuttanut hänelle neurologisia vaikeuksia. Mietin siis uskallanko enää synnyttää alateitse? Mutta uskon, että pääsen asiasta puhumaan ja tilanne ratkeaa sitä myötä. Molemmista synnytyksistä olen toipunut tosi nopeasti, vaikka eka menikin repimiseksi ja tikkejä tuli liuta, siksi haluaisin ennemmin alatiesynnytyksen, mutta voi olla, että psyyke ei kestä.

Huhhuh, tulipa pohdintaa ja ehkä hyppäsin aiheissa vähän jo turhan pitkälle, kun en ole edes ultrassa vielä käynyt:)

Nyt työntouhuun, kadonnutta motivaatiota metsästämään...

Pomppuli ja massu 9+0
 
Viimeksi muokattu:
Saisinko liittyä mukaan? Mulla alkaa olla ongelmana se, että rasitan niitä muutamia ystäviäni sekoavalla päälläni niin paljon, että tuntuu, etten kohta enää kehtaa ;)

Laskettu aika on siis huhtikuun lopulla. Taustastani: kerran leikkaus jossa poistettiin kohdusta myoma (2004), leikkaus jossa poistettiin endometrioosia (2007), lapsettomuushoidot alkaa (2008) 4 inseminaatiota (yksi tuulimuna km), 3 ICSI (vain kerran päästiin siirtoon), 1 lahjasoluilla tehty hoito (vain yksi siirto) - ja lapsettomuushoidot lopetettu maaliskuussa 2011. Käyty sijaisvanhemmuuteen kouluttava koulutus ja saatu sijoitettu lapsi kotiin.

Luomu plussa tullut 23.8...

Ultrassa kävin viimeviikon perjantaina, jossa sydän pamppaili ja mitat ok.

Mulla vain näitä raskaus oireita on aika vähän. Teen kyllä raskaustestin harvase päivä ja näyttää plussaa, mutta voin pahoin (oksennan) vain noin kerran viikossa ja rinnatkin on vasta iltaisin kipeät :(

Pelokas Olki 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: luosto
Seulat juu ehdottomasti, just kävin eilen verikokeissa.
Vauvanvaatteet on niitä tullu jo hiplattua, tai oikeestaan joka päivä, kun tuo meidän pikku neiti on vasta 6kk. Kaivoin kaapista jo pieneksi menneet vaatteet 50-60cm ja mietin, että kohta niitä saa taas käyttää, ihanaa. :heart:
Kauhia flunssa iski, nenä vuotaa, aivastuttaa ja päätä särkee edelleen. :snotty: Kuumetta ei onneks oo, niin jaksaa touhuta pikkusen kans.

Sale81 & Pupu 9+3
 
Pikaisesti! Tervetuloa uusille, Jassåålle toivotan tsemppiä ja "toivottavasti" olis vaan joku tulehdus eikä mitään ollenkaan vakavaa.

Kättärillä sattui ja tapahtui. Pikkuinen vilkutteli siellä iloisesti äipälle ja iskälle. Samalla poksahti viikot kaksinumeroisiin ja alkiosta tuli sikiö :) Ja oli tosi mukava kätilö ja tosiaan alakautta tehtiin tutkimus. Tämä oli siis mun np-ultra, joka tosin joudutaan (voi harmi!) uusimaan puolentoista viikon kuluttua, kun en ole kuuliaisesti raskautunut kp14 ;)

Laskettu aika on nyt 4.4. ja pikkuisen koko vastasi viikkoja 10+1
 
  • Tykkää
Reactions: Ceali
Olki, tervetuloa ja ihan mahottomat onnittelut! Olet varmaan onnesta mykkyrällä tuollaisen historiikin jälkeen. Itsellä yht. 3 raskautta mennyt kesken ja jokainen päivä eteenpäin on ihan mielettömän siistii!

Tänään neuvola ja työkaverin/ kollegan luo kun menen, ni ei juuri jännitä mitä nyt puntarilukuja ahistuneena mietin. Nälkä on pohjaton! Viikon päästä ultra.

Sandemar 8+5 (näillä viikoilla tasan mennyt 2 raskautta kesken, et jännä päivä sinänsä)
 
mymosa
kopsattu kuumeilupuolelta..

Kävin tänään ar-ultrassa.. ensin oltiin iloisia, kun on heti ensimmäisestä clomikierrosta käynyt tuuri. Sitten ultrattiin, löytyi pussukka, mutta ei alkioo. Lopulta kuitenkin ruskuaispussin takaa löyty kaiku ja syke, joskin hidas sellainen. Alkio ei vastannut ollenkaan rv 6. Joten uusi ultra 1,5vkon päähän.
Sanoi, että on 50/50 mahdollisuus, että kehittyy, mutta enemmän epäilee menevän kesken.
Toki ihanan gynen tavoin rohkaisi kovasti, että vaikka nyt kävisi huonosti, niin seuraavalla kerralla on aina parempi mahdollisuus ja kerta jo eka clomikierto onnistui näin, aina parempi on seuraavakin kierto onnistua.

Ja kuin kohtalon ivaamana, äsken vessassa käydessä tuli limaista ja kirkasta verta paperiin. Toki jos ei pahemmin ala vuotamaan niin voin odottaa sitä seuraavaa ultraa, mutta jos alkaa kovasti vuotamaan kipujen kera niin sitten päivystykseen tai neuvolan kauttaa uutta ultraa aiemmin.

Mutta henkisesti alan valmistautua keskenmenoon ja surun jälkeen kääntämään katseen uuteen yritykseen :'(
 
mymosa
Tietääkö kukaan miten pian km jälkeen voisi yrittää uudelleen? Tokihan gyne sen itsekin kertoo, kuhan pääsen kontrolliultraan..

Mahaa kramppaa lievästi, eikä vielä ainakaan verenvuoto ole lisääntynyt, mietin jo, että voisiko olla joku nirhauma ultran jälkeen limakalvoilla? Mutta nähtäväksi jää, ei auta kuin katsoa. Toki toivon, että jos kesken meinaa mennä niin menis nyt sitten, eikä, että 1,5vkon päästä käydä toteamassa sykkeetön sikiö..

Huomisen pidän omaa lomaa työharjoittelusta..
 
Heti olen itse yrittänyt ja onnistunut ja myös epäonnistunut. Eka lapsi sai alkunsa heti km:n jälkeen ja nyt keväällä raskauduin myös heti km:n jälkeen, mutta uusi km tuli. Lääkäri antoi luvan yrittää heti.
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Minäkin niin toivon, että oltaisiin vain viikkojen suhteen väärässä.. jos oikein muistan niin alkio oli jotain 4mm??
mutta tikutin ovista ja sain kuitenkin 2 päivänä selvät plussat.
 
mymosa:hug: Voi miten kurjaa!:( Tuo epätietoisuus on KAIKKEIN pahinta!!! Toivotaan, että tosiaan olis jotenkin se hedelmöittyminen tapahtunutkin myöhemmin tms. ja muutenkin, että se vuotokin olis vaan jotain ultraan liittyvää! Tosi paljon voimia sinne epätietoisuuden keskelle!!!

Heti muiden huonojen uutisten jälkeen itselläkin pelko nousee jälleen. Mulla on tänään muutenkin ollut oireettomampi päivä, joten heti pelkää, että tää oli tässä! Mutta ei se auta, kun luottaa, että kaikki menee niinkuin on tarkoitettu! Väsy kyllä on ja taidankin mennä päikyille, kun esikkokin meni.;)

Chamon ja Nasu 6+4
 
Täällä ilmottautuu yksi todennäköinen huhtimamma lisää joukkoon! Eli laskettu aika olisi 29.4. eli nyt meneillään 7 viikko. Ensimmäiseen ultraan ollaan menossa ensi viikolla. Olen 35-vuotias uusioperheen äipppä. Itsellä entisestä liitosta 2,5 tytär ja miehellä entuudestaan 2 lasta. Eli tulokas siis minun toinen ja miehen kolmas. Säpinää tulee siis huushollissa riittämään :D Ehkäisy jätettiin pois juhannuksen tienoilla ja melkoinen yllätyspommi putosi, kun raksaustesti näyttikin jo heti elokuussa plussaa. Yllätys oli suuri sen vuoksi, että 1. lapseni sai alkunsa vasta pitkän yrityksen ja lapsettomuushoitojen jälkeen. Mutta tällä kertaa luonto näköjään järjesti asiat toisin...

Synnytyssairaala tulee todennäköisesti olemaan HYS. Eka neuvolakäynti on vasta loppukuusta ja tosiaan ensi viikolle asti pitää vielä elää jännityksessä ennen kuin pääsee ultraan. Oireita on kyllä ollut ihan kiitettävästi. Tasanen kuvotus koko ajan, rinnat kipeät ja toluton väsymys iltaisin. Oksentamaan asti ei onneksi ole vielä tarvinnut lähteä. Tosin esikoisesta alkoi oksentaminen vasta 8. viikolla, joten vielähän tässä ehtii ;)

Mutta tässä näin alkuun muutama sana itsestäni. Olette ehtineet kirjoitella jo niin mahdottoman paljon tekstiä! Täytyy tässä kiriä kiinni, jotta pääsee kärryille, mistä kaikesta olette jo ehtineet puhua.

Mymosalle ja jassåålle voimia!

Ruohotar 6+3
 
No nyt olen hyvillä mielin :) Kävin yksityisellä tänään ultrassa, eikä mitään poikkeavaa löytyny. Siellä se pikkunen heilutteli ja potkutteli onnellisena- eli löytyi varsin tyytyväinen ja eloisa sikiö :heart:

Sain kuitenkin hieman liikunta rajoituksia: ei enää niin kovia treenejä- koska vuoto tuli eilisten treenien jälkeen. Vuotoa tuli ilmeisesti kohdun kaulasta... ja käskettiin syödä lisää, kun painoa on taas tippunut ja enää ei saisi lähteä yhtään kiloja.
 

Yhteistyössä