~~ HUHTIKUUN HELMET 2012 *syyskuussa* ~~

Ceali oon samana päivänä siellä Kättärillä. Puolen päivän jälkeen :)

Misteli, niitä myrkkyjä on nykytutkimuksen mukaan kaikessa, myös ulkoilmassa (kaupungissa), et en usko, että hiusten värjäys kerran pari raskauden aikana sitä venettä kaataa. Ite oon käynyt jo värissä ja käyn jatkossakin kolmen kuukauden välein. Muuten mun "luontainen blondius" muuttuu karmivaksi juurikasvuksi. ;) Mutta kukin päättäköön asioistaan itse.

Kauheasti täällä oli kaikesta juteltu. Mäkään en ole siitä mahavakuutuksesta kuullut, että kertokaas joku.

Hyviä ultria ja viikonloppuja kaikille! Mymosalle ja Pupalle pidän peukkuja.
 
neuvola 2 tunnin päästä :)

Wendy mulla näytti digitesti vähemmän viikoja kuin piti. Kävin ar-ultrassa rv 7+2 ja alkio vastasi rv 6+2, sanoi, et todennäköisest olen ovuloinut myöhemmin, raskaus oli nimittäin muuten ihan normaali alkuraskaus. Toivottavasti siellä on nyt kaikki kunnossa, niin meillä kuin teilläkin :)

rv 9+4
 
Bluebaby Mulla siis luomuraskaus - mutta historia on pitkä lapsettomuus puolella. Mulla ainakin kramppailee ja munasarjat vihloo ja kohtukin vihloo - olin lukevinani, että täällä oli joku muukin endometrioosin kanssa odottava ja puhui myös vihlonnasta. Eli hyvin punktio ja sen arvet varmasti voi aiheuttaa tuntemuksia, mutta muuten myös tämä kiinnikkeiden napsahtelu tuntuu.

Eilen kävin 20 min kävelyllä ja loppu ilta vihloi ja tänä aamunakin - täytyy pysyä sohvalla.Vihlontaa ollut koko ajan aina rasituksen jälkeen. Onneks eilen oli taas huono olo ja aamuyöstä vihloi ja oksetti samaan aikaan :)

7+2
 
Mä kävin kans toissa päivänä värjäyttään tukan, en jaksa ite siitä panikoida. Kuitenkaa tuu joka kuukausi sitä tukkaa värjättyä :)

:hug: kaikille jotka painivat vuotojen kans yms!:hug:

Ens tiistaina eka neuvola, jee!! Pääsee kattoo pientä ultralla samalla:heart:

rv 10+1
 
Suuret kiitokset tsemppauksesta :) neuvolatäti oli sairaana, joten pitää soitella sit maanantaina. Taidan tässä odotellessa käydä ostamassa vielä yhden digitestin & tehdä sen aamulla:cool:

Viikonloppuja & onnellista ja huoletonta viikonloppua teille kaikille Mammat:flower:

Wendy + Sintti 6+4
 
Neuvolassa "ei mitään ihmeellistä". Ei ottanu asiakseen valittaa ylipainosta jota siis on oikeesti paljon. Neuvoi ruokavaliossa ja oli todella mukava. Hyvä mieli jäi. Verenpaineet ja hemppa ok. Pissa puhdas jne.

Yhteistuumin lasketuksi ajaksi saatiin 27.4 eli tänään on siis 7+0.

Ultraa on tiedossa kuulemmati lokakuun alussa.
 
Pian alkaa viikonloppu, ihanaa!!

Eilen iltapäivästä oli neuvola ja muuten kaikki ok, mutta verenpaineet oli vähän korkeat:( Liekö pieni työstressi vaikuttanut asiaan. Nyt pitää ainakin lakut jättää vallan pois, kahvi jäänytkin jo automaattisesti. Painoa oli tosiaan tullut jo 5 kiloa, mutta ei tullut huutia. Kehotettiin pahoinvoinnin ajan syömään niin kuin paras on ja sitten alkaa miettimään paremmin syömisiä. Kaikkiin ruoka-ainerajoituksiinkin suhtautui ihanan järjellä ja suurena homejuuston ystävänä tsemppas, että hyvältä se maistuu pitsankin päällä, vaikka ns. raa'an syönnin jättääkin pois=) Meillä tämä sama täti molemmilla lapsilla ja minulla ollut raskauksissa, on ihana mennä tutun ihmisen luo, ketä jo tuntee meidän perheen taustat.

Ulta tuli viikolle 12 ja sitä pari päivää ennen lääkärineuvola. Sokerirasituksiin menen, kun lähisuvussa 1-tyypin diabetes.

Sydänääniä koitettiin kuunnella (hartaasta pyynnöstä), mutta ei saatu kuulumaan. Kerran näytöllä vilahti 120, mutta ei muuta. Taakse kallistuva kohtu ja toukan asema toki vielä vaikuttaa ja täti vannottikin, että tästä et kyllä sitten masennu, enkä toki, mutta kieltämättä ar-ultra alko houkuttaan...toisaalta ei olisi enää kuin alta 3viikkoa tuohon np-ultraankaan.

Sanoi muuten jo nyt, että ei paranisi enää urheilla yli 150 sykkeillä, mielestäni aikaisemmin on tullut tuo rajoitus vasta myöhemmin. Ei sillä, että ne nykyisellä urheilullani sinne nousisikaan.

Jospa tänään leipoisi sämpylöitä, voisi välttyä näin pe-illan herkutteluilta, toisaalta myös omenapiirakkaa tekee mieli=)

Mukavaa vkl kaikille, toivottavasti vuotoja ei tule enää kenellekkään ja massuissa olisi vilskettä, meillä kaikilla!

Pomppuli ja massu 9+0 (päivällä muuttu neuvolassa)
 
mymosa
Vuoto pysynyt vielä ainakin poissa ja olo on hirvee :( oksettaa koko ajan vaikka söis.. Pitäis jaksaa kauppaan ja tilasin jo mieheltä subista patonkia (tosin joutuu eräämmän tunnin olemaan autossa niin mahtaa maistua :D).. toivottavasti tois kuitenkin :heart:
 
Mymosalle iso :hug: ja muillekin joilla ollut vuotoa. Toivotaan parasta!

Jassåå: ihania uutisia, antaa toivoa itellekin, ettei vuoto välttämättä tarkota aina pahinta..

Muillekin ultrasta hyviä uutisia saaneille onnittelut :flower: Jihuu! =)

Syyskuisen äidin menetys oli ihan kauheaa luettavaa :'( ei tollaista toivois koskaan kenellekään!!

Jostain syystä en saa päähäni mistä täällä on puhuttu vaikka oon ahkerasti lukenukin, aina sama homma kun alkaa kirjottaan!
Lääkkeistä oli jotain juttua, itse yritän välttää kaikkia viimeiseen asti, nyt ollut kyllä melkosta alakuloa ja väsymystä etten ole varma pärjäänkö ilman mielialalääkitystä (masennus taustalla), mut täytyy jutella asiasta kun neuvolaan asti päästään..

Parisuhteesta on myös ollut juttua, meille tulee parin pvän päästä yhteistä taivalta 4 vuotta täyteen, perheeseen siis kuuluu myös kissa ja koira.

Masuvakuutus: never ever kuullukaan, enkä usko että sellaista tullaan ottamaankaan..

Nyt en kuollaksenikaan muista mistä muusta on juteltu, kyllä ne tulee mieleen kun tämän tekstin lähetän.. :D

(.) Jostain syystä minulla on ollut pari päivää sellainen tunne ettei alkio ole elossa enää.. Rinnat (tarkemmin nännit) on kyl edelleen tosi kipeet, paha olo kun nälkä ja välillä muutenkin etova olo, kauhee väsymys... Mutta silti :( Toissapäivänä aamulla vessaan mennessä paperiin jäi ihan kirkasta verta, sitä oli vähän mutta kumminkin säikäytti, laskin että tuona päivänä olisi pitänyt "normaalisti" alkaa menkat eli se kai vaikuttanee siihen.. -kuulemma. Punertavaa tuhrua on tullut viikon ajan noin joka toinen päivä, tosi niukasti -sen verran että sen paperista erottaa kun pyyhkii..
Saa nähä mitä enteilee. Mahakipuja ei ole kyllä ollu -ei sit minkäänlaista. Paitsi eilen nousin nopeesti seisoon hieman vinosti niin nippas vas.alamahalta.
Makeaa ei tee yhtään mieli vaikka normaalisti olen melkonen herkkuperse. Ja nyt ei ole pariin päivään tehny mieli ruokaa muutenkaan -vaikka tuleeki paha olo.. :(

Kaksi viikkoa olen ollu töissä ja oon ihan poikki. Töiden jälkeen vaan makaan sängys/sohvalla, tai sit iltavuoroon mennessä makaan ennen töihin menoa. Ja aina vain väsyttää... *huoh* Joillain muillaki tais olla aika jäätävää väsymystä..

dopplerilla en varmasti tule moneen viikkoon mitään kuulemaan (jos on edes mitään kuultavaa) kun kohtu taaksepäin ja tuota massaa on riittävästi.. :D Paitsi oman sykkeen kyl kuulen -I'm still alive! :popcorn:

Kirjottelen lisää kunhan kertaan mitä on ollut aiheina :D

L & P 8+risat :ashamed:

muoks. äippäpakkaus otetaan kun esikko kyseessä :) ja kestoilua ei luultavasti aleta harrastaan.. Kai??
 
Viimeksi muokattu:
Heissan kaikille!
Kävin tänään tarkastuskäynnillä neuvolassa jossa katsoivat ultralla että syke löytyy. Keväällä juuri näillä päivillä asukki oli menehtynyt. Mutta, nyt syke löytyi ja oli kasvanut puolessatoissa viikossa hurjasti. Jospa voisi ihan uskaltaa iloita pikkuisen. Pysyis nyt vaan kyytissä :heart:
Neuvolan täti kysyi että milloin haluat tulla tarkistukselle seuraavan kerran. Joka viikko olisi ollut mahdollisuus mutta menen kahden viikon päästä niin siitä viikko niin on np-ulrta sairaalassa. Olen onnellinen :)

Oma olo on tasaisen etova päivästä iltaan. Aamut rauhallisia, onneksi. Paha olo tulee kun hermot ovat tiukalla taaperon kanssa päivisin ja iltaisin. Ei vaan jaksais kun on veto poissa. Tulee huudettua ja ärhenneltyä...

Silmät alkaa taas kuivamaan...viime raskaudessa oli ihan sama. Onko muilla?
Joudun aloittaa tipat että pystyy pitää silmiä auki :whistle:

Hyvää viikonloppua kaikille ja tarrasukkia!!
Piiper 8+5
 
Moikka kaikille!

Mymosalle kovasti voimia ja :hug: Toivotaan kuitenkin, että pikkuinen jaksais loppuun asti. Kunnes toisin todistetaan, on toivoa ja olet raskaana.
Samoin voimia epätietoisuuteen Pupalle :hug:

Onnea kaikille kivoista ultra- ja neuvolakuulumisista!

Tervetuloa ja onnea uusille! Ihanaa Olki, kun joku noin raskaan tien käynyt onnistui:heart:


Masuvakuutuksesta
kyseltiin. Eli siis monilla vakuutusyhtiöillä on vakuutuksia saatavilla syntymättömälle lapselle. Etuja siinä on mm. se, että synnyttyään vakuutusta ei lapselle yleensä saa ensimmäisiin 2kk, koska vakuutusyhtiöt tahtovat odottaa, jos vaikka jotakin sairautta ilmenisi lapsella ekojen kuukausien aikana. Siten he voivat sitten rajata esim. korvatulehduskierteessä olevalta lapselta korvat pois vakuutuksen piiristä. Tosi tylyä siis :kieh: Masuvakuutuksista useimmissa vakuutus ei katkea lapsen synnyttyä, joten vakuutus joutuu korvaamaan esim. sen, jos synnytyksessä tulisi lapselle jokin pysyvä vamma tmv.
Vakuutusta syntymättömälle lapselle ei myönnetä, jos äidillä todetaan esim. raskausajandiabetes (tai aiemmissa raskauksissa ollut jotain erityisempää). Ja jos np-ultrasta seulonnoissa jää kiinni tai rakenneultrassa poikkeavaa, niin vakuutusta ei silloinkaan myönnetä. Eli vakuutus kannattaa siis ottaa ainakin ennen sokerirasitusta (jos sellaiseen siis joutuu) ja vähintäänkin ennen rakenneultraa.

Sandemar taisi kysellä nälästä? Mulla on kans JATKUVA nälkä ja tuntuu, että heti syömisen jälkeen on taas uusi nälkä. Enempi suolaista tekee mieli, mut nyt on alkanut makeakin pienessä määrin maistumaan. Koitan silti rajoittaa herkkujen syöntiä ja nälkääni vetelen enempi oikeaa ruokaa ja hedelmiä.

Vauvanvaatteista, oon ostanut jokaisen ultran jälkeen yhden vaatekappaleen=) Ehkäpä np-ultran jälkeen uskaltais taas jotain ostaa, jos ja kun toivottavasti kaikki olis hyvin:heart:

(.) Kävin keskiviikkona lääkärineuvolassa ja kaikki oli edelleen hyvin. Sykekin löytyi lopulta ja voi kun sitä oli ihanaa kuunnella:heart: Verikokeet otettiin seulontoja varten samalla ja maanantaina on siis np-ultra=)
Sisätutkimusta tehdessä lääkäri totesi kaiken olevan niin kuin pitääkin, paitsi että mun kohdunkaula on jostain syystä vähän röpyläinen ja tihkuttaa verta. Tutkimuksen jälkeen saikin taas vaihteeksi käyttää siteitä: / Lääkärinkään mukaan vuoto ei siis missään nimessä tule kohdun sisältä. Mulla vaan jostain syystä kohdun suu vuotaa. Ei osannut sanoa, kestääkö sitä vuotoa koko raskauden ajan. Eli odotettavissa on esim. sänkypuuhien jälkeen edelleen jatkuvaa verenvuotoa. Hyvä nyt kuitenkin tietää, mistä vuoto tulee. Oon aina kärsinyt todella kivuliaista, erittäin runsaista ja pitkistä menkoista, joten tuntuis kohtuulliselta, jos minäkin saisin edes muutaman kuukauden ajan olla ilman verenvuotoa ja siteitä:ashamed: Toivottavasti siis vuodot jossain vaiheessa jättäis mut rauhaan!

Mut nyt on taas vaihteeksi pakko mennä syömään:p

Hyvää vointia kaikille!

Tiijona & nuppu 10+5 (kohta, aivan kohta taas poksuu:heart:)
 
sm
Hei vaan.
Oon ollut "kiireisellä" päällä, joten täällä käynnit on jääneet vähiin.
Eilen viimeksi oli neuvolakäynti ja kaikki näytti olevan hyvin. Viikot tuntuu matelevan :(
Aamuisin ja iltaisin pahoinvointi vie voiton ja olo on surkea. Päivisin menettelee.

Paino oli noussut 1,5kg. Johtuu tietysti siitä etten ole pystynyt juuri liikkumaan - vaikken kyllä syömäänkään. Turvotusta on paljon!

Masuvakuutus: Olen ajatellut ja varmaan sen voisi ottaa

Äitiyspakkaus: Otan ehdottomasti. En taida muita vaatteita juuri ostaakaan. Eikös siinä ole aika kattavasti kaikkea.

Kestovaipat: Voisin kokeilla...

9+++
 
Ei tullu huhtivauvaa meille. :'(
Tänään pääsin viimein ultraan. Keskenmeno siis tapahtui jo yli viikko sitten kun minulla oli enemmän verenvuotoa ja kipuiluja. Kohtu oli tyhjentynyt kokonaan ja kauniiksikin kehuivat sitä ultratessa. Olin jo valmistautunut kuulemaan nämä uutiset mutta kyllä se silti kirpaisi ja muutama kyynelkin piti tirauttaa käynnin aikana. Mutta ihmiset siellä oli ihania ja tosi sympaattisia. Niin pienen hetken sitä ehti raskaana olla mutta niin tärkeä asia siitä ehti tulla..
Jos jotain hyvää tästä pitää etsiä niin se on se että nyt miehen kanssa ollaan vakuuttuneita että halutaan se toinen lapsi eli ei kun yrittämään! Lääkäri neuvoi odottamaan yhdet kuukautiset kuitenkin että kohtu ehtii kunnolla palautua. (joku taisi tätä täällä ketjussa pohtia)
Onnea matkaan teille kaikille muille! Toivotaan että huonoja uutisia ei enää tule tähän ketjuun.

puppa kiittää ja kuittaa
 
Ihan ensiksi :hug: puppalle..

Pomppulilla oli ollut verenpaineet vähän korkeat.. Saako kysyä paljoako sulla näytti?? Mulla oli 144/84 ja sanoi, että hieman on kohollaan ja jos ens kerralla myös niin sit koti mittauksia, että nähdään johtuuko siellä vaan "jännityksestä" tai jostain.. Ei mua kyllä tuntunut jännittävänkään mut tiedä sitten..

Neuvolassa siis käyty :) Sydänääniä ei kuunneltu, enkä pyytänytkään sitten kun ei itse alkanut kuuntelemaan, maanantaina sit on ultra lääkärillä niin kyllä minä sinne asti jaksan :) Painoa tullut 4kg :O :headwall: verenpaineet siis hiukan koholla. np- ultra ajan saan maanantaina ja se on viikon 12+ aikana eli joskus reilun 2 viikon päästä. Veriseulassa käyn ensi viikolla joku aamupäivä kun poikaa pitää samalla käyttää niin käyn itsekin sit (ja se pitää siis olla 9- 11 viikoilla) ja seuraava neuvola vasta 26.10 eli reilu 1½ kk, viikolla 16+.. Hirveesti sain lippuja ja lappuja minulle ja miehelle täytettäväksi :)

Päivitystä etusivulle: Menkoista laskettuna minulla onkin nyt 9+5 (ei 9+4 kuten olen itse laskenut) ja lasketun ajan voi muuttaa 8.4.12 Ja tuo on muuten sama kuin miehen syntymäpäivä :heart:

rv 9+5 :heart:
 
puppa Voi ei!:':)hug: Olen todella pahoillani sinun ja perheesi puolesta! Voi kunpa teillä tärppäisi pian uudelleen ja sillä kertaa pikkuinen jaksaisi loppuun saakka. Hyvä, ettet tarvitse mitään lääkkeellistä tyhjennystä tms. Vaikka laiha lohtuhan sekin tietenkin on! Toivotaan, että tulisi pian luonnolliset kuukautiset ja pääsisitte yrittämään taas! Kovasti voimia surun keskelle!

Piiperille onnittelut hyvistä kuulumisista!:heart:

masuvakuutuksesta vielä,.. meillä on siis esikoisella sellainen "vauvavakuutus". Eli pitää ottaa viim. olikohan 3kk???!!! ennen syntymää ja se on sitten siitä eteenpäin voimassa. Meillä vakuutus on kannattanut. Menen mljoona kertaa mieluummin yksityiselle kuin julkiselle jonottamaan. Korvatulehduksista on pikkuisemme myös kärsinyt, joten rahat on kyllä tulleet takaisin moninkertaisena. Otetaan sama tälle kakkosellekin jos vain saadaan! Ja kunhan vain pieni pysyy kyydissä!:heart:

Chamon ja Nasu 6+5
 
Puppalle :hug:

Ei digitesti antanut aamuvirtsasta sen enempää viikkoja. :( Torstain jumpan jälkeen on tullut hieman rusehtavaa vuotoa. Pitää odottaa maanantaihin ja soitella sinne neuvolaan. Lähinnä huolestuttaa et jos on kohdun ulkopuolinen raskaus. Ollaan keskiviikkona lähössä reissuun pohjoseen & ei haluais et siellä tulee ongelmia ku on kaukana kaikesta...

Wendy + Sintti joka olisi 6+5
 
wendy: Pyydät neuvolasta lähetteen, että ottavat verikokeet jossa selviää onko hormoni noussut tarpeeksi? Voimia viikonloppuun!!!

Samirja: Hih, mulla on sillon maanantaina siel iltapäivästä aika :)

Rentouttavaa viikonloppua kaikille mammoille ja masuille :flower:

Ceali 10+4
 
Isot halit puppalle! Surullista kuulla tuollaisia uutisia. :'(

bluebaby: Oulun neuvolat... Jonoista en tiedä, mutta eivät ne kovin aikaisin sinne neuvolaan ota ilman hyvää syytä. Itse soittelin neuvolaan 5+4, sain sieltä ajan, jolloin neuvolan täti soitti takaisin, ajankohta 6+1. Ensimmäinen neuvola sovittiin 10+5:ksi. Aika pitkälle minusta, jotenkin itse kaipaisi jotain turhaa alkuhölinäneuvolaa aiemminkin, etenkin ensimmäisen lapsen kanssa. Kai ne resurssit ovat vähän heikot. Eli ensi tiistaina itse menossa, jännittää jo :D

Tiijona: Kiitos noista masuvakuutustiedoista, vakuutukset ovat kuitenkin vähän vieras asia itselle. :D

Äitiysvaatteet: Tilasin H&M:ltä äitiyshousut. Yllättävän mukavat, eikä päällepäin uskoisi äitiyshousuiksi. Oulun kaupat olen ravannut läpi, mutta hieman huono valikoima on ollut. Mutta kaipa sitä netin halpiskauppojen ja huudon tms. avulla pärjäilee. :)

(.) Parina viime päivänä on ollut kuplivaa tuntemusta vatsassa. Siis aivan kuin joku puhaltaisi kuplia pillillä tms. Myös on ollut pingotuksen tunnetta vatsassa yleisesti, kaipa se vatsa alkaa kasvamaan.


felina + pikkupulla 10+2
 

Yhteistyössä