~~ HUHTIKUUN HELMET 2012 *syyskuussa* ~~

täälläkin huomenna ultra siis ylimääräinen ennen tuota turvotusultraa..katsotaan että onko siellä elämää...:)

Ihan ihme olo tulee kun nyt en tiiä kumpaa toivoisin että onko vai eikö..panik. et edes taas raskaus ja uus vauva-aika ja pieni poikakin..noh sen näkee sitten huomenna :)
 
Hih, mulla nyt niin tyttöolo, että kävin tänään ostamassa tulokkaalle pikkuisen mekon :) Esikoiselle ostin samanlaisen mutta eri kuvalla ja toisen värisenä. Saahan sen annettua jollekin toiselle joskus, jos tuleekin poika. Meillä ei kuitenkaan ole ollenkaan väliä kumpi tulee, kunhan terve olisi. Molemmat on enemmän kuin tervetulleita :heart:

Äitiyshousutkin olen jo hommannut, alkoi omat housut kiristää. 1 1/2 viikkoa ollu lomaa töistä, joten saa nähä mahtuuko työhousut enää jalkaan. Ennen lomaakin jo vähän piukotti. Paino vähän taas laskenu. Mull ollu nyt aika epäterveellinen ruokavalio, ei melkein mikään uppoo. Ne mitkä uppoo on: Kotipizzan pizza, nachot ja salsa, kurkku ja tacodippi. Nii ja irtokarkit, mut niit on tullu vaan kerran syötyä. Kotiruoka ei meinaa maistua sitten millään :( Eikä oikein ees leipä vaiks normaalisti tykkään tosi paljon leivästä. Millonkohan tää huonovointisuus menee ohi, kun viikkoja jo yli 12???

Onneks ollaan nyt saatu paljon hyviä ultrakuulumisia aikaisempien huonojen tilalle :heart: Toivottavasti kaikki pysyy matkassa mukana!

Meillä muuten esikoisella 1v 8,5 kk alkanut sitten näköjään jo uhmaikä :/ Kauheet taistelut käyty tänäänkin ja pikkuneiti saa kauheita itkupotkuraivareita. Aina ollut TODELLA temperamenttinen, joten vaikea uhmiskin luvassa... Toisaalta vaikka onkin rankkaa, niin hienoa että toisessa on luonnetta. Tuntuu että tulee kyllä pärjäämään elämässä :heart:

-Linn ja Salamatkustaja 12+2-
 
Viimeksi muokattu:
Heissan piiitkästä aikaan! Oon jotenkin tosi laiska ite kirjoittamaan, vaikka nämä jutut käyn lukee useasti päivässä :D! Mut tänään oli mullakin toi np-ultra, pikkunen vastasi viikkoja 12+4 ja laskettuaika siirtyi sit 30.3, mut jos sopii, jään tähän ketjuun, kun kuitenkin huhtikuulle menee :)! Niskaturvotus oli 1.2mm ja lopullinen riskiluku tulee sit myöhemmin neuvolaan.
Mulla ei oikeestaan ole mitään raskausoireita, paitsi että puntari näyttää jo 2,5kg enemmän ja oon jo vähän kauhuissani, esikosta tuli kuitenkin yli 20kg ja yritän olla tälläkertaa himpun tarkempi. Mulla limpparit alkaa närästää :p

Tervetuloa uudet ja pahoittelut surun kohdanei:hug:
 
Np-ultra takana, eilen oli! Jännitti hirmuisesti mennä sinne.. Vatsanpäältä ultrattiin ja tosi hyvin näkyi pikkuinen!! Oli niin liikuttavaa että! :heart: Alkuun säikähdin, kun se oli selkä anturiin päin ja ihan paikallaan, ajattelin tietty heti et nyt se on kuollut, mut eipäs ollutkaan. :D Siellä se itteään heilutteli ja liikuttelu, niskaturvotus 0.8mm ja pää-perämitta 67 mm. :) Kaikki siis näytti olevan hyvin, ehkä nyt voi hitusen huokaista..?! Jotenkin niin ihanan hassu fiilis, että tuolla masussa jotain elävää oikeasti on. :heart: Kätilö sanoi muuten, että mitä varhaisemmassa vaiheessa ultrataan niin sitä tarkemmin pystytään la määrittämään eli sanoi, kun käytiin varhaisultrassa 7+2 viikoilla ja CRL oli 10mm niin sen perusteella on tosiaan paras määrittää la. Mä ajattelin just päinvastoin, et mitä myöhemmin niin sitä tarkemmin se pystytään arvioida..

Mansikkasuu toivotaan nyt parasta, että olis terve lapsi kuitenkin tulossa ja voimia päiviin!!

Liikunnasta ennen raskautta kävin ahkerasti juoksemassa, mutta oikeastaan plussan jälkeen ei ole maistunut yhtään se homma.. tuntuu et kengänpohjissa kilo liimaa.. kävelyillä oon yrittänyt mahd. paljon käydä, tosin kyllähän tää sohva välillä kutsuu enempi kun lenkki. :D

Oireista vielä: vihdoin mun naaman näpyt alkaa häviämään!! :D Pahoinvointi suht vähäistä kanssa ja muutenkin melko normaali olo.. mulla tänään viilsi kunnolla vatsaan, mitä lie.. jollakin muulla tais näin olla suurin piirtein samoilla viikoilla. Noh, ehkäpä jotain kohdun kasvukipua vain, hope so. :)

Melissa ja Hippu 12+3
 
Linn ja muut turun mammat mulle käy melkein koska vaan ja asun ihan turussa..ja pääsen liikkumaan mihin päin vaan tarvis :) olis joku kiva paikka sillanen missä vois olla lapset mukana :) jokin missä ne vois pyöriä ja ryömiä :)

mansikkasuu meillä oli niskaturvotusta ja muutenkin tilanne näytti tosi huonolta.kertoimet oli meillä tooosi toosi huonot mutta ihana poika syntyi <3

ääk huomenna ultra!
 
Viimeksi muokattu:
Moni oli käynyt ultrassa ja kivoja uutisia oli! ihanaa:heart: Itsekkin sain jo np-ultra ajan eli 10.10 :) neuvolakin on 5.10. Mukava ku neuvolatäti varasi mulle puhelimessa heti tuon ultrankin. Alle 3vkoa ja taas nähdään massuun,vaikka perjantaina sinne jo kurkittiin. Doplerilla olen kuunnellut myös säännöllisesti :heart: Minä olin ensin menossa siihen veriseulaan,mutta neuvolasta sanoivat että eivät suosittele sitä minulle,koska antaa paljon vääriä hälytyksiä ivf alkuisilla raskauksilla. Kuulemma antaa turhaa huolta joten en sitten mene.
mansikkasuulle: tsempit ja toivottavsti teidän vauva olisi terve.
Hyviä vointeja kaikille!:wave:

Bluebaby ja vaavi 8+1
 
Viimeksi muokattu:
Hei

Käyn täällä joka päivä lukemassa, mutta en näköjään viitti kirjotaa, ku kerran viikossa.

Pahoittelut kaikille jotka saaneet ikäviä uutisia :hug:

Onneksi kuitenkin tullut hyviäkin uutisia. :heart:

Miekin sain varattua np-ultran, se on 6.10. Jotenkin mullakin kauheesti jännittää. Vissiin se on kun ei oo enää niin nuori (30v) ja kaks tervettä lasta jo. Aiemmissa raskauksissa en edes olis miettinyt keskeytystä, mikäli olis ollut tulossa sairas lapsi, mutta nyt tilanne varmaan olis eri, olis tosi vaikea miettiä sitä ratkaisua.

Ja mua kans välillä mietityttää että hulluko sitä on, kun aloittaa kaiken taas alusta. Mullakin nuorin täyttää 5v. juuri ennen vauvan syntymää, ja nyt sitten pitäis alottaa se yöheräily- ja vaipparumba alusta. Mutta tosi on sekin että sitten kun vauvan saa syliin, niin ikinä ei pois antais, mutta menee nyt tähän kypsyttelyyn hetki. Mulla painaa mieltä nyt myös se, että tiedän ettei tätä uutista oteta töissä kovinkaan hyvin, ja mun on pakko heti ultran jälkeen kertoa uutinen, on kuitenkin sellainen 2kk projekti ensin hankkia sijainen, ja sitten useamman kuukauden homma kouluttaa se. Ehkä sitten helpottaa kun saan kakistettua asian ulos töissä.

kultakurkku 10+0 poks kaksnumeroinen luku :D
 
Mieki oon tosi laiska kirjottamaan, vaikka juttuja ahkerasti luenkin. Nyt oon loppukuun saikulla, on aikaa tietokoneella olla, kun lapset on koulussa:)

mymosa: elämä on helppoa, kun isommat lapset on jo kohta 8 ja 10 v. 2 km takana ja silti öisin valveilla ollessa mietin, et miten sitä pärjätään rahojen kanssa ja miten mahutaan ja kaikkee huolia, mitkä mieleen nousee. Vaikka tätä niin kovasti haluaa niin takaraivossa on silti se ajatus, et ilman olis ollut niin paljon helpompaa. Helppoa elämää en kuitenkaan kaipaa, musta tuntu tosi kurjalle ajatella, et lapset lentää pesästä ja mulla ei oo hoidettavia, nytkin ovat kavereidensa kanssa et tuskin niitä kotona edes näkee. Lapset on mun elämän ihanin asia, kaikista rakkaimmat, miks ei siis vielä lisää tekis? Oon 33 v kun tän nyt saan eli en alle 30 ehtinyt, kuten moni muu on tähdännyt. Tein kuitenkin niin nuorena nuo ekat lapsoset, et niistä on enemmän apua kuin vaivaa tässä tilanteessa.


Syömisistä: himoitsen yli kaiken tulista ja mausteista ruokaa, mikään makea ei mene alas. Voi kun olis sellanen seisova kiinalainen pöytä kotona koko ajan, se olis mun taivas!

Sandemar 10+4
 
moikka ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille niitä saaneille!

Täällä on ollut ikävää vatsakipua pari päivää ja olen hieman huolissani siitä. Jäin jopa saikulle töistä koska kipuja on pitkin päivää ja kestavät pitkän aikaa kerrallaan. Mun piti tänään soittaa neuvolaan mut aamulla huomasin et keskiviikkoisin siellä ei ookkaan lankaan soittoaikaa joten ei auta kun odottaa huomiseen. Onneksi on tuo doppler ja ainakin aamulla äänet kuuluivat hyvin:heart:

Onko muilla 10+ viikoilla ollut kipuja?

Anazu+dapsu 10+2
 
Vanhemmat lapset & tulokas: Meillä on esikoinen 2v3kk kun vauva syntyy. On aina ollut ns.helppo tapaus, eikä edes pienenä valvottanut. En siis koe uutta vauvaa yhtään stressaavaksi. Toisaalta odotan, että lapset on vähän isompia, saa myytyä kaiken "vauvatavaran", vaunut, sitterit ym pois nurkista. On myös kivempi sit tehdä matkoja, käydä vaikka kylpylässä ym. kun lapset saa vähän vanhempina reissuista enemmän irti.

Syömisestä: Mä himoitsen kaikkea suolasta! :)

Doplerin käyttäjät: Kuinka usein kuuntelette vauvan sydänääniä? Mulla uhkaa kohta toi geeli loppua, mistähän sitä sais lisää? Tai mitä te käytätette doplerissa väliaineena? Mietin toimiskohan siinä joku tavallinen kosteusvoidekin?

Ceali 12+1
 
Viimeksi muokattu:
Anazu: on vatsakipuisia muitakin. Mulla tulee supistelua ja kovottelua jo nyt. Eka raskaus olikin yhtä humppaa mahan kans ja poika jaksoi sisällä vkolle 34, sitä ennen olikin makoilua sairaalassa ja muuta mukavaa. Menen sillä varauksella, et samanmoista voi tulla nytkin, se riski kun mulla on.
 
Terveisiä neuvolasta, joka siis oli eilen. Neuvolatäti oli mukava, painosta ei sen kummempaa todennu -ainoastaan että liikunta on hyväksi =)
HB 144
RR 137/82 (jännitin, täytyis ostaa kotiin oma mittari, suvussa/perheessä on enemmän ja vähemmän RR-tautia niin ihan senkin takia..)
Sydänääniä ei lähetty kuuntelemaan, koska ei välttis ois kuulunu ja siten aiheuttanu turhaa huolta. Ens viikolle pitää soitella np-ultraa -jännittää.. Paljon lippusia ja lappusia, jotka tuli sitten uniinkin pyörimään :D Kaikkea uutta ja jännää.
Viikot meni eteenpäin 3 päivän verran, eli nyt ois 10+3, mutta luotan vasta sen ultran viikkoihin. :)

Tännekin suolainen ruoka tekee kauppaansa, makee ei sitte yhtään.

Jos sitä nyt kävelylle sitte hipsis ton koiran kans ennen töihin -plääh- menoa.. :)

Tsemppiä mammat!! :wave: :cool:

L & Pallero 10+0 / 10+3 =)
 
Tsemppiä kaikille ultraan menijöille ja onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista:wave::heart:

ceali Geelin sijasta voi käyttää jotaki vesipitoista rasvaa esim. itellä on apteekista saatvaa apo base-rasvaa, kannattaa aptekkarilta kysyä ne osaa auttaa :)

ikäeroista Mulla ei onneksi oo kokemusta "helpommasta" kun ykkösen ja kakkosen väliin jäi 1,8v ja kakkosen ja tän tulokkaan väliin jää 1,8v:D Ei sinänsä pelota, ku tuoreessa muistissa kuitenki kaikki :D

sydänääniä kuuntelen yleensä pari kertaa päivässä, aamulla ja illalla:heart:

(.) Tänään aamulla juotu pitkästä aikaa aamukahvia, jeij!! Alkaa olo normalisoituun :) Tänään poksutaanki ihanasti, ja perjantain ultra lähenee=) Jännittää seki ihan sikana....

vauvis ja rajapyykki POKS!! rv 12+0
 
Heipsan!

Mukavia ultrakuulumisia!

Liikkumista
pitäis harrastaa täälläkin enemmän. Lihakset on tosi heikossa kunnossa ja selkää ois todellakin pitäny jumpata tässä välissä. Toivottavasti kestäis.

Munkin tekee mieli suolasta ja sit ihan perusruokaa. Eilen söin makaronilaatikkoa ja hernekeittoa ^__^.

(.) Tänään oli aamulla neuvolalääkäri. Meinas vähän tulla kiire kun meiän pikkukaveri ei herättänytkään meitä kasilta niin kuin yleensä aina :p. Yheksältä ois pitäny olla neuvolassa niin herättii 09:04 :D. Nooh, kymmenessä minuutissa olin kuitenkin neuvolassa enkä sit loppujen lopuksi ees hirveesti myöhästyny kun terkan käyntiin meni 5 minuuttia, ja lääkäri otti vastaan vasta jälkeen puoli kymmenen. Mutta nojoo, sielläpä oli kaikki hyvin ja sydänäänetkin kuului :heart:. Papakoe sen ois kai pitäny ottaa, mutta eipä ottanu. Täytynee ens kerralla kysellä että millos se sit otettais. Seuraava neuvola on 3.11 :) Ja ens viikolla sitten ultraan! \o/
 
onnea hirmusti kaikille hyvistä ultrakuulumisista jne ja halauksia suru-uutisia saaneille... :hug: eli minulla oli siis viikolla 11+4 keskeytynyt km :( maanantaina kävin sitten kättärillä ja "nyt se on ohi" :( :'(

toivottavasti kaikilla muilla menee loppu hyvin, tai vaikka vielä paremmin ! :)

itse ajattelin nyt hetkeksi sitten jättää vauvahaaveet sivummalle, oli sen verran rankka kokemus tuo maanantai... mutta eikö kaikesta aina selvitä, tavalla tai toisella :)
 
Ikäeroa tulee olemaan 2v10kk, esikoinen on ollu kovin hankala tapaus: ensin oli koliikki, ja sitten tuli vatsavaivat kiinteiden aloituksen myötä(loppui kun lopetin perunan antamisen kokonaan), tuo on ollut muutenkin kovin tyytymätön ja vaativa vauvana :D ihan kuin äitinsäkin :LOL: kunnon yöunia rupesi nukkumaan vasta 1v9kk. No nyt on hieman helpompaa kun tyttö on kasvanut :)

Ja mitään mielitekoja ei ole vieläkään- syön vaan kun on pakko ja valitsen ruoan sen mukaan mikä vähiten etoo.
 

Yhteistyössä